İçeriğe Yönlendir

Astra J 1.6 A16XER Motor ile Benzin-LPG Tüketim Kıyaslaması


Metin Akbal

Recommended Posts

Ali Darbaz
Ali Gök yazdı:

 

hiypermiler lar da kendi içinde bölünüyor o zaman 

 

Donanım haber ölücüsü diye bir grup var. Bunlarda hipermil ölücüleri. 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal



 özençleri hiç denemek nasip olmadı ama namını biliyorum,afr ayarını bile yapıp teslim ediyorlar diye de biliyorum.90 bin km boyunca subap sorunu olmaması zaten afr ayarı sayesinde olsa gerek:)ben de mondeoma kendim yolda giderken gaz tepkilerine göre ve ltft+stft değerlerine göre ayar yapıyodum artık dizele gecince gerek kalmadı.>Ama 2.0 atmosferik mondeo ile bile 28 lt lpg ile 360 km uzun yol görmüşlüğüm vardı.


Ozencler icin Rize de otururken montaja geldim Mehmet Ozenc aklimda hic suphe birakmadi. Yol testi ve ayari yapiyor ama bunu AFR diye yapmiyor egzoza birsey takmiyor kendi OBD cihazi ve bilgisayardan ayar yapiyor. Bu konuda aciklamalari var AFR ayari yalanlari diye. Supap sorununun en buyuk nedeni ayar ve montaj sonrasi ise kullanim ve bakimla alakali aslinda. Birazda sans. 2016 dan sonra uretilen Astra J lerde egzantrik mili sorunu supaptan daha cok goruluyor mesela. J kasaya montaj isini ogrendi lpg ciler benim fikrim.

Eski aracim Bora da Havza Rize Ardesen arasi 4.7 ortalamam var :) 32 litre lpg 470 km.



[mention=76937]Metin Akbal[/mention] senin bagaj h kasadan büyükmüş yahu. görüntü öyle astra h daha dar ağızlı galiba


H kasada bagaj bir tik derin olabilir, bende lpg tanki simit bagajda yukselme mevcut 5 10 cm falan, onunda alta goz yaptik kucuk esyalari oralara diziyorum. Yukleme agzi ve yukleme alani ise H den daha avantajli en boy ve arac yukseklik (H de bagaj bir tik daha derin) H den fazla oldugundan daha cok esya alabilir. Ben bundan sonra da temiz bilindik sedan denk gelmedigi surece HB dusunuyorum yukleme alani sedandan daha avantajli :)
Yorum bağlantısı

pandizotu söktün dimi yolculuk öncesi direk eve koydun 

 

bidahakine bende sökerim onu yer açmak lazım

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
pandizotu söktün dimi yolculuk öncesi direk eve koydun 
 
bidahakine bende sökerim onu yer açmak lazım
Eve koymadim koltukla yuklerin arasina koydum seyahatin birde donusu var [emoji16] Oranin bos kalmasi sinir bozucu.
Yorum bağlantısı
Sedat Demircan
Metin Akbal yazdı:


 

ama suanda da afr ayarını yapıyoruz diye videoları var diye hatırlıyorum:) onun yaptığı obd girişinden olan ayarı yapmayı ben de öğrendiim ve mondeoma o sekilde ayaryapıp 2 yıl sorunsuzca bindim hocam


Ozencler icin Rize de otururken montaja geldim Mehmet Ozenc aklimda hic suphe birakmadi. Yol testi ve ayari yapiyor ama bunu AFR diye yapmiyor egzoza birsey takmiyor kendi OBD cihazi ve bilgisayardan ayar yapiyor. Bu konuda aciklamalari var AFR ayari yalanlari diye. Supap sorununun en buyuk nedeni ayar ve montaj sonrasi ise kullanim ve bakimla alakali aslinda. Birazda sans. 2016 dan sonra uretilen Astra J lerde egzantrik mili sorunu supaptan daha cok goruluyor mesela. J kasaya montaj isini ogrendi lpg ciler benim fikrim.

Eski aracim Bora da Havza Rize Ardesen arasi 4.7 ortalamam var :) 32 litre lpg 470 km.

 


 

 


H kasada bagaj bir tik derin olabilir, bende lpg tanki simit bagajda yukselme mevcut 5 10 cm falan, onunda alta goz yaptik kucuk esyalari oralara diziyorum. Yukleme agzi ve yukleme alani ise H den daha avantajli en boy ve arac yukseklik (H de bagaj bir tik daha derin) H den fazla oldugundan daha cok esya alabilir. Ben bundan sonra da temiz bilindik sedan denk gelmedigi surece HB dusunuyorum yukleme alani sedandan daha avantajli :)

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Mesai sonrası , Küçükyalı - Kadıköy - Ataşehir - çekmeköy  ortalama 9,2 litre . 

Varmı artıran. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal



 ama suanda da afr ayarını yapıyoruz diye videoları var diye hatırlıyorum:) onun yaptığı obd girişinden olan ayarı yapmayı ben de öğrendiim ve mondeoma o sekilde ayaryapıp 2 yıl sorunsuzca bindim hocam


Valla ben gormedim Facede falan illaki denk gelirdi ayarla alakali durumlar. Denk gelirse buraya atarsan memnun olurum.
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Metin Akbal yazdı:


 

 


Ozencler icin Rize de otururken montaja geldim Mehmet Ozenc aklimda hic suphe birakmadi. Yol testi ve ayari yapiyor ama bunu AFR diye yapmiyor egzoza birsey takmiyor kendi OBD cihazi ve bilgisayardan ayar yapiyor. Bu konuda aciklamalari var AFR ayari yalanlari diye. Supap sorununun en buyuk nedeni ayar ve montaj sonrasi ise kullanim ve bakimla alakali aslinda. Birazda sans. 2016 dan sonra uretilen Astra J lerde egzantrik mili sorunu supaptan daha cok goruluyor mesela. J kasaya montaj isini ogrendi lpg ciler benim fikrim.

Eski aracim Bora da Havza Rize Ardesen arasi 4.7 ortalamam var :) 32 litre lpg 470 km.

 


 

 


H kasada bagaj bir tik derin olabilir, bende lpg tanki simit bagajda yukselme mevcut 5 10 cm falan, onunda alta goz yaptik kucuk esyalari oralara diziyorum. Yukleme agzi ve yukleme alani ise H den daha avantajli en boy ve arac yukseklik (H de bagaj bir tik daha derin) H den fazla oldugundan daha cok esya alabilir. Ben bundan sonra da temiz bilindik sedan denk gelmedigi surece HB dusunuyorum yukleme alani sedandan daha avantajli :)

 

Kendi yapmıyor diye yapanları yalanlaması ve video çekmesi doğru değildi. Eskiden hiç ayar yoktu. Elle motor sesine göre yapılırdı. Sonra pc’den ayar çıktı. Sonra yolda lpg harita ayarı çıktı. Ltf stf düzenlendi. Fakat şu unutuldu. O ayarlar clooseloop döngüde yapılıyordu. Yani aracın kendi sensörleriyle yapılıyordu. Openloop döngüde aracın sensörlerinin okuduğu değerin dışına çıkılıyor. Araç ezbere bildiği şeyleri yapmaya başlıyor. Bu durumda geniş bantlı bir sensöre ihtiyaç var. Bunu da egzoza takıp öyle ayar yaptılar. Gayet de doğruydu. Özençler o konuda doğrunun yanında olamadı. 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Metin Akbal



Kendi yapmıyor diye yapanları yalanlaması ve video çekmesi doğru değildi. Eskiden hiç ayar yoktu. Elle motor sesine göre yapılırdı. Sonra pc’den ayar çıktı. Sonra yolda lpg harita ayarı çıktı. Ltf stf düzenlendi. Fakat şu unutuldu. O ayarlar clooseloop döngüde yapılıyordu. Yani aracın kendi sensörleriyle yapılıyordu. Openloop döngüde aracın sensörlerinin okuduğu değerin dışına çıkılıyor. Araç ezbere bildiği şeyleri yapmaya başlıyor. Bu durumda geniş bantlı bir sensöre ihtiyaç var. Bunu da egzoza takıp öyle ayar yaptılar. Gayet de doğruydu. Özençler o konuda doğrunun yanında olamadı. 


Aslinda o sunu demisti. Egzoza takilarak yapilan ayarin cok bir espirisinin olmadigiydi. Kat delinir o aparat neyse adini unuttum o takilir, birde AFR saati oluyor (AFR ayari yapanlarda var mi o saat ayar nasil yapiliyor hic bakmadim) onunla birlikte komple bir senkronizasyon yapilir. Bu sekilde bir ayarinda 200 liraya yapilamayacagiydi. O yuzden bosuna para kaptirmayin, AFR bu olayin vitrinidir. Hatta yanlis hatirlamiyorsam Caglar abi de bunun gereksizligi konusunda fikir beyan etmisti.

Kendisi bu ayari yapti hatta Corumda Scirocco Cup duzenlemisti, o araclarda o sekilde ayarlamisti diye hatirliyorum.

Ayrica AFR ayarli olupta yine sorun yasayan Astra J ler biliyorum. O yuzden ben oyumu Ozenc ten yana kullandim :)
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Metin Akbal yazdı:


 

 


Aslinda o sunu demisti. Egzoza takilarak yapilan ayarin cok bir espirisinin olmadigiydi. Kat delinir o aparat neyse adini unuttum o takilir, birde AFR saati oluyor (AFR ayari yapanlarda var mi o saat ayar nasil yapiliyor hic bakmadim) onunla birlikte komple bir senkronizasyon yapilir. Bu sekilde bir ayarinda 200 liraya yapilamayacagiydi. O yuzden bosuna para kaptirmayin, AFR bu olayin vitrinidir. Hatta yanlis hatirlamiyorsam Caglar abi de bunun gereksizligi konusunda fikir beyan etmisti.

Kendisi bu ayari yapti hatta Corumda Scirocco Cup duzenlemisti, o araclarda o sekilde ayarlamisti diye hatirliyorum.

Ayrica AFR ayarli olupta yine sorun yasayan Astra J ler biliyorum. O yuzden ben oyumu Ozenc ten yana kullandim :)

 

Diyolar ki wideband sensörü egzoz ucuna değil, kat öncesine koymalı. Olabilir. Yine de egzozdan çıkan o2 miktarına göre ayar yapılabiliyor ama. Ayar yapanlar zaten supap eritmeme garantisi vermiyor. Sadece bir çok sürüş koşulunda benzine en yakın performans garantisi veriyor. 
 

bende afr yalanları diyen Maslak çevre otogaz’a taktırdım. 2a brc’nin direkt yönlendirdiği yer. Yol ayarı yapıp verdiler. Ltf 10-14’lerde geziyordu. Stf sıfıra yakındı. Telefonda konuştuk. Önemli olan stf dediler. Ltf önemli değil dediler. Gittim ahmet nalbant’a. O çok daha düzgün ayar yaptı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)

Sonuçlar geldi :) 

 

- mazda 3 2010

- araç 4 ileri tam otomatik 105 beygir. 
- Ağırlık 300-350kg civarı

- seyir hızı kadranda 110. Obd ve gps 104km/s

- ort y.bilgisayar hızı 90km/s

- yol: istanbul-alanya

- gidiş dönüş saatleri aynı. Çıkış 21.00 - varış 07.00 Yolda trafik olmadı hiç. 
- sürüş tarzı sakin. Sollama yok. Yollar boş zaten, bölünmüş yol. %5-7 Rampalarda 80-90’a kadar düştüm. 
- toplam 20 saat yolculuğun 6 saatinde klima oto konumda çalıştı. 
 

1704,6km yol yapıldı

142,51lt lpg tüketildi

lpg’nin ort lt maliyeti 3,28tl’ye geldi

yol bilgisayarında ort tüketim 6,8lt/100km yazıyordu. Gerçek lpg tüketimi 8,36lt/100km

 

oranlarsak ve 1,22 kat fazla lt lpg yakılmış. Ki lpg’nin optimum benzin/lpg özgül ağırlık oranı da bu civarda

 

sonuç olarak 27 kuruş/km gibi bir sarfiyatla gittik geldik. 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Sonuçlar geldi [emoji4] 
 
- araç 4 ileri tam otomatik 105 beygir. 
- Ağırlık 300-350kg civarı
- seyir hızı kadranda 110. Obd ve gps 104km/s
- ort y.bilgisayar hızı 90km/s
- yol: istanbul-alanya
- gidiş dönüş saatleri aynı. Çıkış 21.00 - varış 07.00 Yolda trafik olmadı hiç. 
- sürüş tarzı sakin. Sollama yok. Yollar boş zaten, bölünmüş yol. %5-7 Rampalarda 80-90’a kadar düştüm. 
- toplam 20 saat yolculuğun 6 saatinde klima oto konumda çalıştı. 
 
1704,6km yol yapıldı
142,51lt lpg tüketildi
lpg’nin ort lt maliyeti 3,28tl’ye geldi
yol bilgisayarında ort tüketim 6,8lt/100km yazıyordu. Gerçek lpg tüketimi 8,36lt/100km
 
oranlarsak ve 1,22 kat fazla lt lpg yakılmış. Ki lpg’nin optimum benzin/lpg özgül ağırlık oranı da bu civarda
 
sonuç olarak 27 kuruş/km gibi bir sarfiyatla gittik geldik. 
Bir de benzine gore maliyet cikarsak :)
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Metin Akbal yazdı:

Bir de benzine gore maliyet cikarsak :)

6,8lt/100km tüketimi kabul edersek 

 

Yollarda benzinin litresi 6,60 ila 6,80 arasında. Ort 6,70 tl kabul edelim. 
 

6,8 x 6,70 = 45,6tl / 100km maliyeti

km maliyeti = 45 kuruş

toplam yol maliyeti 776tl


fark = 776 - 467 = 309tl cebimizde kaldı :) 

 

yani uzun yol tasarrufumuz 309/776 = 0,398

 

yüzde 40 tasarruf yapmışız @Ali Darbaz 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

6,8lt/100km tüketimi kabul edersek 

 

Yollarda benzinin litresi 6,60 ila 6,80 arasında. Ort 6,70 tl kabul edelim. 
 

6,8 x 6,70 = 45,6tl / 100km maliyeti

km maliyeti = 45 kuruş

toplam yol maliyeti 776tl


fark = 776 - 467 = 309tl cebimizde kaldı :) 

 

yani uzun yol tasarrufumuz 309/776 = 0,398

 

yüzde 40 tasarruf yapmışız @Ali Darbaz 

 

osmangaziden gectinmi

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu


ama bir not eklemek istiyorum. Son kur artışından dolayı benzin hemen zamlandı. 6,38 idi, 30 kuruş zam yedi. Lpg henüz zamlanmadı. 

Ali Darbaz yazdı:

 

osmangaziden gectinmi


yollar boş olunca ve kendimi iyi hissedince hiç girmedim bursa tarafına. Bilecek sakarya tem otoyolundan geldim. Sabah 6-7 gibi de hiç trafik yoktu. Sabit 110km hızla mahmutbeye kadar geldim

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

6,8lt/100km tüketimi kabul edersek 

 

Yollarda benzinin litresi 6,60 ila 6,80 arasında. Ort 6,70 tl kabul edelim. 
 

6,8 x 6,70 = 45,6tl / 100km maliyeti

km maliyeti = 45 kuruş

toplam yol maliyeti 776tl


fark = 776 - 467 = 309tl cebimizde kaldı :) 

 

yani uzun yol tasarrufumuz 309/776 = 0,398

 

yüzde 40 tasarruf yapmışız @Ali Darbaz 

 

Gece sürüşünden senden 1 litre daha az yakıyorum. Gece sürüşü ortalamam 5,8 litre. ortalama hızım 80 çıkıyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Gece sürüşünden senden 1 litre daha az yakıyorum. Gece sürüşü ortalamam 5,8 litre. ortalama hızım 80 çıkıyor. 


ben hızı ort 80 yapsam 5,8 olur mu? Olmaz ama 6,1-6,2 olur. Çünkü benzinle uzun yolda 100-105 kadran hızıyla gece sürüşünde 6,1’i gördüm. Onu da şanzımana verelim. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


ben hızı ort 80 yapsam 5,8 olur mu? Olmaz ama 6,1-6,2 olur. Çünkü benzinle uzun yolda 100-105 kadran hızıyla gece sürüşünde 6,1’i gördüm. Onu da şanzımana verelim. 

 

Şanzımanın tork kilidi iş görmüş. Şehir içi  şehir dışı farkın çok olması normal. İ20 dede aynı durum var. 9 litre şehir içi 5 litre şehir dışı ölçüyorlar. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...