İçeriğe Yönlendir

2011 Chevrolet Captiva 2.0 D LT High Nasıl Bilirsiniz?


Mustafa Çiçek

Recommended Posts

Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

üst limit 9,5 litreye kadar

9.5 dak geçmedi yahu, 7 güncellendi mi

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

9.5 dak geçmedi yahu, 7 güncellendi mi

 

2,0 motor performansı ve 7 kişi taşıma kapasiteli 4x4 çekişe sahip araba için maksimum 9,5 litreye kadar olan arabaları satın alabilirim. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Çok yakar denen 4x4 olanı ile 8 kişi dağ bayır yolları ve e5 dönüşü 8.5 litre yaktım. Öyle aman aman kasmadan. Gaza daha sakin basınca yakmıyor

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

aşırı yakan bir araç değil ama cüssesi var tabi fiesta gibi de harcaması beklenmemeli. KUllanışlı bir araç.

 

Benim bi kez kullandığımda hissettiğim yoldan fazla kopuktu. klasik amerikan türü. Kullanması yoruyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

1800kg araç 10 litre yakıyor kabaca. Çok değil. Daha da düşüyor ancak enjektörleri son çıkan model ile değişmeli.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Çiçek

2f8ecb89fff5ba147031733ccadc971d-1200x64 Şöyle planlarım var orta vadede

Servet Aydın yazdı:

1800kg araç 10 litre yakıyor kabaca. Çok değil. Daha da düşüyor ancak enjektörleri son çıkan model ile değişmeli.

Bu bozulmadan anlaşılabilir bir durum mu bu?

Yorum bağlantısı
Mustafa Çiçek

Enjektörleri arıza yapabilir anladım sanırım. Yakıtın düşmesi için mi demiştin abi?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Mustafa Çiçek yazdı:

2f8ecb89fff5ba147031733ccadc971d-1200x64 Şöyle planlarım var orta vadede

Bu bozulmadan anlaşılabilir bir durum mu bu?

 

Hayal edilen araba mı yoksa bisiklet mi?  :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

2011 high olanı kayınbabada var sıfır almış. 300 bine yaklaşıyor yada girmiştir bu ara sanırım

dediğine göre araba 10 bin km de ilk bakımına girmiş o günden beri traktöre ucuz mazot satan köydeki petrolden doldurmuş hep traktöre aldığıyla aynısını enjektör daha yeni revizyon oldu. demekki şansına mazotmu güzelmiş desem bilmiyorum mantık nedir

 

araba konusu açılınca bi kaç ay evvel  benim araba 10 senedir dağ taş biniyorum 1 lira masraf açmadı bana diye övündükten sonra 1 ay içinde 35 binlira harcadı gülüyorm konuşurken  ama şaka vaabında yoksa üzüldüm tabi

 

dediğine göre arabayı opel yetkili servisi bakmak bile istemiyor turbo vs değişti yetkilide alt takım yaptırmış bişeler olmuş arabayı 15 günde zor çıkarmışlar turgutluda turbo değişmeye yanaşmayınca sanayide ustası mecbur servise gitmiş. diyceğim  chevrolete bakan ustanız varsa niyet edin ben bi ara çok bilendim istanbulda opel ustaları bakmıyoruz çekiyordu hep nedense chevrolete tuhaf bir muamele yapılıyor 

 

onun dışında ben çok beğeniyorum her gittiğimde illaki sürüyorumda istanbul dışında çok yakan bir araba değil ama trafikte yakıyordur illaki ama suv alan zaten 10-12 litre mazor yada günümüz rakamları ile 1 lira km de gözden çıkarmalı yoksa üzülür

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Enjektörleri arıza yapabilir anladım sanırım. Yakıtın düşmesi için mi demiştin abi?

Yakıtın düşmesi için. Zaten enjektörleri ciddi hassas. Kalitesiz yakıt çok hızlı bozuyor.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Sanırım bunların 4x4 olanı aisin şanzıman. Aisin şanzıman vites değişim hızlarını buldum. 

 

vites değiştirme hızı

 

MODEL
1-2. Vites : mph (km/saat)
2-3. Vites : mph (km/saat)
3-4. Vites : mph (km/saat)
4-5. Vites : mph (km/saat)
10% TP
25% TP
50% TP
10% TP
25% TP
50% TP
10% TP
25% TP
50% TP
10% TP
25% TP
50% TP
55-51LE : FAM II 2.4
12 (19)
12 (20)
19 (31)
19 (31)
21 (33)
33 (53)
29 (46)
30 (48)
46 (74)
37 (60)
32 (52)
37 (60)
55-51LE : HFV6 3.2
9 (14)
10 (16)
19 (30)
17 (27)
18 (29)
28 (45)
26 (42)
27 (44)
39 (62)
35 (56)
37 (59)
53 (86)
55-51LE : 2.0S Dizel
11 (18)
11 (18)
14 (22)
19 (30)
19 (30)
25 (41)
37 (60)
37 (60)
41 (66)
52 (83)
52 (83)
55 (89)
MODEL
5-4 : mph (km/saat)
4-3 : mph (km/saat)
3-2 : mph (km/saat)
2-1 : mph (km/saat)
4. vites Min TCC Uygulama : mph (km/saat)
5. vites Min TCC Uygulama : mph (km/saat)
10% TP
25% TP
50% TP
10% TP
25% TP
50% TP
10% TP
25% TP
50% TP
10% TP
25% TP
50% TP
.
.
55-51LE : FAM II 2.4
32 (52)
32 (52)
37 (60)
24 (38)
24 (38)
25 (40)
15 (24)
15 (24)
15 (24)
6 (9)
6 (9)
6 (9)
92 (148)
61 (98)
55-51LE : HFV6 3.2
29 (46)
29 (46)
35 (57)
21 (34)
21 (34)
23 (37)
12 (20)
12 (20)
14 (22)
6 (9)
6 (9)
6 (9)
32 (52)
45 (72)
55-51LE : 2.0S Dizel
48 (77)
48 (77)
48 (77)
34 (55)
34 (55)
34 (55)
15 (24)
15 (24)
15 (24)
5 (8)
5 (8)
5 (8)
42 (68)
61 (98)
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Debriyajların ve Frenlerin Çalışması

 


L7B15A09
Grafik görüntüGrafiklerdeki metinlerin tercümesi

 

 

Pozisyon
Solenoid
Debriyaj
Fren
1 yönlü Debriyaj
S1
S2
S3
S4
S5
C1
C2
C3
B1
B2
B3
B4
B5
F1
F2
P
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
AÇIK
KAPALI
KAPALI
R
V<=7
KAPALI
KAPALI
AÇIK
KAPALI
AÇIK
KAPALI
AÇIK
KAPALI
KAPALI
KAPALI
AÇIK
KAPALI
AÇIK
KAPALI
KAPALI
V>7
AÇIK
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
AÇIK
KAPALI
KAPALI
N
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
AÇIK
KAPALI
KAPALI
D, M
D
1.
AÇIK
AÇIK
AÇIK
KAPALI
KAPALI
AÇIK
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
AÇIK
KAPALI
AÇIK
M
1.
AÇIK
AÇIK
AÇIK
KAPALI
AÇIK
AÇIK
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
AÇIK
KAPALI
AÇIK
KAPALI
AÇIK
2.
KAPALI
KAPALI
AÇIK
KAPALI
KAPALI
AÇIK
KAPALI
KAPALI
AÇIK
AÇIK
KAPALI
KAPALI
AÇIK
AÇIK
KAPALI
3.
KAPALI
KAPALI
AÇIK
AÇIK
KAPALI
AÇIK
KAPALI
KAPALI
AÇIK
AÇIK
KAPALI
AÇIK
KAPALI
AÇIK
KAPALI
4.
KAPALI
KAPALI
KAPALI
AÇIK
KAPALI
AÇIK
KAPALI
AÇIK
AÇIK
AÇIK
KAPALI
KAPALI
KAPALI
AÇIK
KAPALI
5.
KAPALI
AÇIK
KAPALI
AÇIK
KAPALI
AÇIK
AÇIK
AÇIK
KAPALI
AÇIK
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
4
1.
AÇIK
AÇIK
AÇIK
KAPALI
KAPALI
AÇIK
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
AÇIK
KAPALI
AÇIK
2.
KAPALI
KAPALI
AÇIK
KAPALI
KAPALI
AÇIK
KAPALI
KAPALI
AÇIK
AÇIK
KAPALI
KAPALI
AÇIK
AÇIK
KAPALI
3.
KAPALI
KAPALI
AÇIK
AÇIK
KAPALI
AÇIK
KAPALI
KAPALI
AÇIK
AÇIK
KAPALI
AÇIK
KAPALI
AÇIK
KAPALI
2
1.
AÇIK
AÇIK
AÇIK
KAPALI
AÇIK
AÇIK
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
AÇIK
KAPALI
AÇIK
KAPALI
AÇIK
2.
KAPALI
KAPALI
AÇIK
KAPALI
KAPALI
AÇIK
KAPALI
KAPALI
AÇIK
AÇIK
KAPALI
KAPALI
AÇIK
AÇIK
KAPALI

 

D-1. Dişli

 

Pozisyon
Solenoid
Debriyaj
Fren
1 yönlü Debriyaj
S1
S2
S3
S4
S5
C1
C2
C3
B1
B2
B3
B4
B5
F1
F2
D
1.
AÇIK
AÇIK
AÇIK
KAPALI
KAPALI
AÇIK
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
AÇIK
KAPALI
AÇIK


L7B15A10
Grafik görüntüGrafiklerdeki metinlerin tercümesi

 

 

 

"D" -1. Dişli

 

  1. Giriş mili saat yönünde döner.
    • C1 çalışır (Giriş milini arka planeter halka dişlisine bağlar)
  2. Arka planeter halka dişlisi saat yönünde döner.
  3. Arka planeter pinyon dişli saat yönünde döner.
  4. Ön büyük planeter pinyon dişli arka planeter pinyon için bir bütün olarak saat yönünde döner.
  5. Ön küçük planeter pinyon dişli kendini saat yönünün tersine döndürür.
  6. Ön halka dişlisi saat yönünün tersine dönecektir.
    • F2 çalışır. ( Ön halka dişlisinin saat yönünün tersine dönüşünü kilitler)
  7. Ön ve arka planeter taşıyıcı, ön küçük pinyon dişlinin reaksiyon gücünden dolayı saat yönünde döner.
  8. Karşı tahrik dişlisi ön ve arka planeter taşıyıcısı ve biri için saat yönünde döner.
  9. Ters tahrik dişlisi saat dönüş yönünün tersine döner.
  10. Ön planeter halka dişlisi, karşı tahrik dişlisi için saat yönünün tersine döner.
  11. Ön planeter pinyon dişli saat yönüne ters yönde döner.
  12. Ön planeter ayna dişlisi saat yönünde döner.
  13. Arka planeter ayna dişlisi, ön planeter ayna dişlisi için saat yönünde döner.
  14. Arka planeter pinyon dişli saat yönünün tersine yönde döner.
    • B5 çalışır (Arka taşıyıcının dönüşünü kilitler)
  15. Arka planeter halka dişlisi saat yönünün tersine döner.
  16. Ön taşıyıcı ve diferansiyel tahrik pinyon dişli arka halka dişlisi için saat yönünün tersine döner.
  17. Diferansiyel saat yönünde döner.
 
(Motor Fren)
 
  1. Karşı tahrik dişlisi ve ana ön ve arka planeter taşıyıcı saat yönünde döner.
  2. Arka planeter taşıyıcı saat yönünde döner, ancak arka planeter pinyon dişlisi, arka planeter halka dişlisinin direncinden ötürü kendisi saat yönünün tersine yönde dönerken, saat yönünde döndürür.
  3. Ön büyük pinyon dişli kendi saat yönünün tersine dönerken saat yönünde döndürür ve ön küçük pinyon dişlisi kendi saat yönünde dönerken saat yönünde döndürür. Ve ön taşıyıcı saat yönünde döndürülür.
  4. Ön halka dişlisi, ön küçük pinyon dişlisinin kendisini saat yönünde döndürmesinden dolayı saat yönünde döner, ama F2'nini serbestliğinden dolayı yürütme gücü düşer. Bu nedenle motor freni işlemez.

 

D- 2. Dişli

 

Pozisyon
Solenoid
Debriyaj
Fren
1 yönlü Debriyaj
S1
S2
S3
S4
S5
C1
C2
C3
B1
B2
B3
B4
B5
F1
F2
D
2.
KAPALI
KAPALI
AÇIK
KAPALI
KAPALI
AÇIK
KAPALI
KAPALI
AÇIK
AÇIK
KAPALI
KAPALI
AÇIK
AÇIK
KAPALI


L7B15A11
Grafik görüntüGrafiklerdeki metinlerin tercümesi

 

 

 

"D" - 2. Dişli

 

  1. Giriş mili saat yönünde döner.
    • C1 çalışır (Giriş milini arka planeter halka dişlisine bağlar)
  2. Arka planeter halka dişlisi saat yönünde döner.
  3. Arka planeter pinyon dişli saat yönünde döner.
  4. Ön büyük planeter pinyon dişli arka planeter pinyon için bir bütün olarak saat yönünde döner.
    • B2 ve F1 ve B1 çalışır ( Ön planeter ayna dişlisinin dönüşünü kilitler)
  5. Ön ve arka planeter taşıyıcı, ön büyük pinyon dişlinin reaksiyon gücünden dolayı saat yönünde döner.
  6. Karşı tahrik dişlisi ön ve arka planeter taşıyıcısı ve biri için saat yönünde döner.
  7. Ters tahrik dişlisi saat dönüş yönünün tersine döner.
  8. Ön planeter halka dişlisi, karşı tahrik dişlisi için saat yönünün tersine döner.
  9. Ön planeter pinyon dişli saat yönüne ters yönde döner.
  10. Ön planeter ayna dişlisi saat yönünde döner.
  11. Arka planeter ayna dişlisi, ön planeter ayna dişlisi için saat yönünde döner.
  12. Arka planeter pinyon dişli saat yönünün tersine yönde döner.
    • B5 çalışır (Arka taşıyıcının dönüşünü kilitler)
  13. Arka planeter halka dişlisi saat yönünün tersine döner.
  14. Ön taşıyıcı ve diferansiyel tahrik pinyon dişli arka halka dişlisi için saat yönünün tersine döner.
  15. Diferansiyel saat yönünde döner.
 
(Motor Fren)
 
  1. Tahrik kuvveti, tek yönlü debriyaj olmaksızın giriş miline direkt bağlanır. Bundan dolayı Motor Freni çalışır.

 

D- 3. Dişli

 

Pozisyon
Solenoid
Debriyaj
Fren
1 yönlü Debriyaj
S1
S2
S3
S4
S5
C1
C2
C3
B1
B2
B3
B4
B5
F1
F2
D
3.
KAPALI
KAPALI
AÇIK
AÇIK
KAPALI
AÇIK
KAPALI
KAPALI
AÇIK
AÇIK
KAPALI
AÇIK
KAPALI
AÇIK
KAPALI


L7B15A12
Grafik görüntüGrafiklerdeki metinlerin tercümesi

 

 

 

"D" - 3. Dişli

 

  1. Giriş mili saat yönünde döner.
    • C1 çalışır (Giriş milini arka planeter halka dişlisine bağlar)
  2. Arka planeter halka dişlisi saat yönünde döner.
  3. Arka planeter pinyon dişli saat yönünde döner.
  4. Ön büyük planeter pinyon dişli arka planeter pinyon için bir bütün olarak saat yönünde döner.
    • B2 ve F1 ve B1 çalışır ( Ön planeter ayna dişlisinin dönüşünü kilitler)
  5. Ön ve arka planeter taşıyıcı, ön büyük pinyon dişlinin reaksiyon gücünden dolayı saat yönünde döner.
  6. Karşı tahrik dişlisi ön ve arka planeter taşıyıcısı ve biri için saat yönünde döner.
  7. Ters tahrik dişlisi saat dönüş yönünün tersine döner.
  8. Ön planeter halka dişlisi, karşı tahrik dişlisi için saat yönünün tersine döner.
  9. Ön planeter pinyon dişli saat yönüne ters yönde döner.
    • B4 çalışır (Ön ve arka planeter ayna dişlisinin dönüşünü kilitler)
  10. Ön planeter taşıyıcı, ön planeter pinyon dişlinin reaksiyon gücünden dolayı saat yönünün tersine döner.
  11. Arka halka dişlisi ve diferansiyel tahrik pinyon dişlisi ön taşıyıcı için saat yönünün tersine döner.
  12. Diferansiyel saat yönünde döner.
(Motor Fren)
 
  • Tahrik kuvveti, tek yönlü debriyaj olmaksızın giriş miline direkt bağlanır. Bundan dolayı Motor Freni çalışır.

 

D-4. Dişli

 

Pozisyon
Solenoid
Debriyaj
Fren
1 yönlü Debriyaj
S1
S2
S3
S4
S5
C1
C2
C3
B1
B2
B3
B4
B5
F1
F2
D
4.
KAPALI
KAPALI
KAPALI
AÇIK
KAPALI
AÇIK
KAPALI
AÇIK
AÇIK
AÇIK
KAPALI
KAPALI
KAPALI
AÇIK
KAPALI


L7B15a13
Grafik görüntüGrafiklerdeki metinlerin tercümesi

 

 

 

"D" -4. Dişli

 

  1. Giriş mili saat yönünde döner.
    • C1 çalışır (Giriş milini arka planeter halka dişlisine bağlar)
  2. Arka planeter halka dişlisi saat yönünde döner.
  3. Arka planeter pinyon dişli saat yönünde döner.
  4. Ön büyük planeter pinyon dişli arka planeter pinyon için bir bütün olarak saat yönünde döner.
    • B2 ve F1 ve B1 çalışır ( Ön planeter ayna dişlisinin dönüşünü kilitler)
  5. Ön ve arka planeter taşıyıcı, ön büyük pinyon dişlinin reaksiyon gücünden dolayı saat yönünde döner.
  6. Karşı tahrik dişlisi ön ve arka planeter taşıyıcısı ve biri için saat yönünde döner.
  7. Ters tahrik dişlisi saat dönüş yönünün tersine döner.
  8. Ön planeter halka dişlisi, karşı tahrik dişlisi için saat yönünün tersine döner.
    • C3 çalışır (Planeter ayna dişlisini ön planeter taşıyıcıya bağlar)
  9. Ön planeter pinyon dişli kendiliğinden dönemez ve underdrive birimi saat yönünün tersine tek parçaymış gibi döner.
  10. Diferansiyel tahrik pinyon dişlisi underdrive birimi için saat yönünün tersine döner.
  11. Diferansiyel saat yönünde döner.
 
<Motor Fren>
  1. Tahrik kuvveti, tek yönlü debriyaj olmaksızın giriş miline direkt bağlanır. Bundan dolayı Motor Freni çalışır.

 

D-5. vites

 

Pozisyon
Solenoid
Debriyaj
Fren
1 yönlü Debriyaj
S1
S2
S3
S4
S5
C1
C2
C3
B1
B2
B3
B4
B5
F1
F2
D
5.
KAPALI
AÇIK
KAPALI
AÇIK
KAPALI
AÇIK
AÇIK
AÇIK
KAPALI
AÇIK
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI


L7B15A14
Grafik görüntüGrafiklerdeki metinlerin tercümesi

 

 

 

"D"-5. vites

 

  1. Giriş mili saat yönünde döner.
    • C1 çalışır (Giriş milini arka planeter halka dişlisine bağlar)
    • C2 çalışır (Giriş milini arka planeter ayna dişlisine bağlar)
  2. Arka planeter pinyon dişli kendiliğinden dönemez ve arka planeter birimi tek parça halinde saat yönünde döner.
  3. Ön büyük planeter dişli arka planeter pinyon dişli için kendini döndüremez ve ön planeter birimi tek parça halinde saat yönünde döner.
  4. Karşı tahrik dişlisi ön planeter birimi için saat yönünde döner.
  5. Ters tahrik dişlisi saat dönüş yönünün tersine döner.
  6. Ön planeter halka dişlisi, karşı tahrik dişlisi için saat yönünün tersine döner.
    • C3 çalışır (Planeter ayna dişlisini ön planeter taşıyıcıya bağlar)
  7. Ön planeter pinyon dişli kendiliğinden dönemez ve underdrive birimi saat yönünün tersine tek parçaymış gibi döner.
  8. Diferansiyel tahrik pinyon dişlisi underdrive birimi için saat yönünün tersine döner.
  9. Diferansiyel saat yönünde döner.
 
<Motor Fren>
  1. Tahrik kuvveti, tek yönlü debriyaj olmaksızın giriş miline direkt bağlanır. Bundan dolayı Motor Freni çalışır.

 

Geri Vites

 

Pozisyon
Solenoid
Debriyaj
Fren
1 yönlü Debriyaj
S1
S2
S3
S4
S5
C1
C2
C3
B1
B2
B3
B4
B5
F1
F2
R
V<=7Km/saat
KAPALI
KAPALI
AÇIK
KAPALI
AÇIK
KAPALI
AÇIK
KAPALI
KAPALI
KAPALI
AÇIK
KAPALI
AÇIK
KAPALI
KAPALI
V>7Km/saat
AÇIK
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
AÇIK
KAPALI
KAPALI


L7B15A15
Grafik görüntüGrafiklerdeki metinlerin tercümesi

 

 

 

Geri Vites

 

  1. Giriş mili saat yönünde döner.
    • C2 çalışır (Giriş milini arka planeter ayna dişlisine bağlar)
  2. Arka planeter ayna dişlisi saat yönünde döner.
  3. Arka planeter pinyon dişli saat yönünün tersine yönde döner.
  4. Ön büyük planeter pinyon dişli kendini arka planeter pinyon dişli için saat yönünün tersine döndürür.
  5. Ön küçük planeter pinyon dişli kendini saat yönünde döndürür.
    • B3 çalışır (Ön planeter halka dişlisinin dönüşünü kilitler)
  6. Ön ve arka taşıyıcı, ön küçük pinyon dişlinin reaksiyon gücünden dolayı saat yönünün tersine döner.
  7. Karşı tahrik dişlisi ön ve arka planeter taşıyıcısı için saat yönünün tersine döner.
  8. Ters tahrik dişlisi saat yönünde döner.
  9. Ön planeter halka dişlisi, sayaç yürütme dişlisi için saat yönünde döner.
  10. Ön planeter pinyon dişli saat yönünde döner.
  11. Ön planeter ayna dişlisi saat yönünün tersine döner.
  12. Arka planeter ayna dişlisi, ön planeter ayna dişlisi için saat yönünün tersine döner.
  13. Arka planeter pinyon dişli saat yönünde döner.
    • B5 çalışır (Arka taşıyıcının dönüşünü kilitler)
  14. Arka planeter halka dişlisi saat yönünde döner.
  15. Ön taşıyıcı ve diferansiyel tahrik pinyon dişli arka halka dişlisi için saat yönünde döner döner.
  16. Diferansiyel saat dönüş yönünün tersine döner.
 
<Motor Fren>
  1. Tahrik kuvveti, tek yönlü debriyaj olmaksızın giriş miline direkt bağlanır. Bundan dolayı Motor Freni çalışır.

 

TCM'nin Kontrol Fonksiyonları

 

 

Vİtes Değiştirme Kontrolü ve Kilitleme Kontrolü

 

Her vites değiştirme şemasına göre, TCM, S1, S2, S3, S4 ve S5'e sinyaller gönderir, bunlar ise ON/OFF "vites değiştirme kumandası" kontrolünü ve TCC kilitleme kontrol solenoidini (SLU) çalıştırırlar, bunlar da araç hızı ve gaz kelebeği açıklığına göre "kilitleme kumandası" lineer kontrolünü çalıştırırlar.
< Her bir solenoid operasyonu>
Dişli
S1
S2
S3
S4
S5
1.
AÇIK
AÇIK
AÇIK
KAPALI
KAPALI
2.
KAPALI
KAPALI
AÇIK
KAPALI
KAPALI
3.
KAPALI
KAPALI
AÇIK
AÇIK
KAPALI
4.
KAPALI
KAPALI
KAPALI
AÇIK
KAPALI
5.
KAPALI
AÇIK
KAPALI
AÇIK
KAPALI
Otomatik transaks için 55-51LE kullanıcının seçebileceği çok fazla sürüş seçeneği içermez. temel olarak TCM "Ekonomi Modu" için programlanmıştır; ama TCM, özelleşmiş bir duruma göre otomatik olarak pek çok vites değiştirme çizelgesine değişebilir. Ama, yalnızca "Kış Modu" anahtar ile seçilebilir.
 
Ekonomi modu kontak ON konumuna getirildikten sonra normal sürüş koşulları için kullanılır.Ve sürücünün tercihleri bulanık mantık kullanılarak hızlandırma işleminden saptanır. Bu kontrol vites değiştirme noktalarını tercih derecelerine göre Ekonomi (düşük hız), Orta (orta hız), ve spor (yüksek hız)'a değiştirir.
  1. Sürücünün uyarlanabilir vites değiştirme kontrolü (Ekonomi, Orta, Spor Modu)
Start (1) ve (2)
(1) "D"
(2) Araç hızı >=5 km/saat (3mph)
End (1) veya (2) veya (3)
(1) "D" hariç
(2) Araç hızı >=240 km/saat (149mph)
(3) Sürücünün tercihi Ekonomi modu olarak saptanmıştır.
 
Bu mod kış modu butonuna basılmasından dolayı kaygan bir yolda aracın startı için kullanılır. (Araç 3. viteste start alır)
  1. Kış Modu
Menzil
Kış
D
3(L)↔4(L)↔5(L)
↔: Vites değitirme aşağı/yukarı, (L) : Kilitleme Operasyonu
 
TCM motor tork yükünden dolayı yokuş yukarı çıkış saptarsa ve ivme düşerse, bu mod vites değiştirme noktalarını, yokuşun dikliğine göre yüksek hıza doğru değiştirir ve A/T vitesinin meşgul tutulmasını önler.
 
TCM gaz tamamen kapalıyken ivme artışı saptarsa, bu mod vites değiştirme noktalarını yüksek hız moduna değiştirerek ortalama motor freni sağlar.
 
Bu kontrol vites değiştirme noktalarını sıcaklık aşırı derecede yüksek olduğunda değiştirerek ATF sıcaklığını düşürür. (ATF sıcaklığı > 140°C(284°F))
 
Bu kontrol vites değiştirme noktalarını göreceli olarak daha yüksek araç hızı kademelerine kaydırarak, yüksek rakım sonucu hava basıncının düşük olduğu yerlerde azalan motor gücünü telafi eder.
 
Bu kontrol vites değiştirme noktalarını göreceli olarak daha yüksek araç hızı kademelerine kaydırarak, hava sıcaklığının aşırı derecede düşük olduğu yerlerde azalan motor gücünü telafi eder. (Motor soğutucu sıcaklığı <-30°C(-22°F))
  1. Yokuş yukarı çıkma modu
  2. Yokuş aşağı inme modu
  3. Sıcak Modu Kontrolü
  4. Rakım kontrolü
  5. Soğuk dengeleme kontrolü

 

Manüel Vites Değiştirme Kontrolü (Tap Modu)

 

Sürücünün kendisi favori vitesini seçebilir ve vitesi "D" konumundan manüel vites konumuna ya da manüel yükseltme/düşürme konumuna getirerek manüel transmisyon duygusunun spor sürüşünün keyfini çıkarabilir. Ancak kilitleme kontrolü otomatik olarak çalışır. Vites değiştirme kontrolü, vitesi manüel vites pozisyonundan "D" konumuna getirerek yeniden işletilebilir.

 

Kilitleme Kesme Kontrolü

 

Bu kontrol vites düşürme ya da boşta çalışma durumunda kilitleme operasyonunu keser ve düşük hızlı sürüşte fren pedalına basılmasından dolayı motor durmasını önler.

 

Yukarı/Aşağı Öğrenme Kontrolü

 

Bu kontrol her vites değiştirmede oluşacak şoku azaltmak için her bir debriyaj ya da frene uygulanan basıncı öğrenir (Yukarı, Aşağı, Manüel Aşağı, Coast Aşağı).
<Öğrenme Kontrolü Yöntemi>
(1) 65°C(149°F) = <Yağ Sıcaklığı <110°C(230°F)
(2) Sabit düşük gaz açılışı (yaklaşık %20-%30)
(3) Çok sayıda vites değiştirme aralığı (yaklaşık 3 saniye)
(4) Her vites değiştirmeyi yaklaşık 10 kez tekrarla

 

N-D Vİtes Değiştirme Kontrolü

 

Bu kontrol N-D öğrenme kontrolünde öğrenilen ön debriyaj (C1) piston hareketine göre hat basıncı kontrolü solenoidi kontrolünden ve N-D vitesinde ön debriyaja (C1) en iyi hidrolik basıncı uygulamasından dolayı N-D vites değiştirme kalitesini yükseltir.

 

N-D Öğrenme Kontrolü

 

Bu kontrol bir ön debriyaj (1) meşgul etme zamanını ve bir dönüş değişim oranı izleyerek ön debriyaj (1) hidrolik basıncını öğrenir.
Start (1) ve (2) ve (3) ve (4)
(1) 500 rpm =<Motor Hızı< 1.200 rpm
(2) 65°C(149°F) = <Yağ Sıcaklığı <110°C(230°F)
(3) 450 rpm =< ön debriyaj (C1) devri < 1.200 rpm
(4) Gaz açılışı < %3.0
<Öğrenme Kontrolü Yöntemi>
(1) Yukarıdaki start durumunda
(2) Vites değitirme aralığı 3 saniyeden fazla
(3) N-D vites değişimini yaklaşık 10 kez tekrarla

 

N-R Vİtes Değiştirme Kontrolü

 

Bu kontrol N-R öğrenme kontrolünde öğrenilen direkt debriyaj (C2) piston hareketine göre hat basıncı kontrolü solenoidi kontrolünden ve N-R vitesinde debriyaja (C2) en iyi hidrolik basıncı uygulamasından dolayı N-R vites değiştirme kalitesini yükseltir.

 

N-R Öğrenme kontrolü

 

Bu kontrol bir debriyaj (C2) meşgul etme zamanını ve bir dönüş değişim oranı izleyerek direkt debriyaj (C2) hidrolik basıncını öğrenir.
Start (1) ve (2) ve (3) ve (4)
(1) 500 rpm =<Motor Hızı< 1.200 rpm
(2) 65°C(149°F) = <Yağ Sıcaklığı <110°C(230°F)
(3) 450 rpm =< ön debriyaj (C1) devri < 1.200 rpm
(4) Gaz açılışı < %3.0
<Öğrenme Kontrolü Yöntemi>
(1) Yukarıdaki start durumunda
(2) Vites değitirme aralığı 3 saniyeden fazla
(3) N-R vites değişimini yaklaşık 10 kez tekrarla

 

Tork düşürme kontrolü

 

Bu kontrol TCM'den ECM'ye tork azaltma isteği göndermesinden ve N-D vitesinde, N-R vitesinde ve 1↔2↔3↔4↔5'te vitesin motor torkunu yükseltmesini kesmesinden dolayı vites değiştirme kalitesini yükseltir.
Eğer gaz pedalına hızlıca basılırsa, bu kontrol motor torkunun üst sınırını tayin eder ve "debriyajdan debriyaja vites değiştirme"nin 2↔3, 3↔4 ve 4=>2'sinde "Motor Parlaması"nı önler.

 

Transmisyon Uyarlanabilir Öğrenme Prosedürü

 

Transmisyon uyarlanabilir öğrenme prosedürünü aşağıdaki servis prosedürlerinden herhangi birinden sonra gerçekleştirin:
  • Transmisyon Kontrol Modülü (TCM) değişimi
  • TCM kalibrasyon değişikliği
  • Kontrol valfı gövdesi değişimi
  • Transaks bakım/onarımı
  • Transaks değişimi
  1. Transaks sıvısı 65-110°C(150-230°F) ısınana kadar aracı sürün.Uyarlanabilir öğrenme modülü transaks sıvısı doğru sıcaklığa gelmeden çalışmayacaktır.
  2. Bir tarama aracı kullanarak transaks uyarlanabilir öğrenmelerini sıfırlayın.
  3. Park vitesleri uyarlanabilir öğrenmeleri için aşağıdaki adımları gerçekleştirin.
    1. El frenini ve ayak frenini uygulayın.
    2. Vitesi boştan geri vitese alın ve 3 saniye için geri viteste tutun.
    3. Geri vitesten boşa alın.
    4. Üstteki iki adımı beş kez tekrarlayın.
    5. Vitesi boştan "Drive"a alın ve 3 saniye için "Drive"da tutun.
    6. "Drive"dan boşa alın.
    7. Üstteki iki adımı beş kez tekrarlayın.
  4. Vites yükseltme düşürme uyarlanabilir öğrenmeleri için aşağıdaki adımları gerçekleştirin.
    1. Aracı 4. viteste hafif gazla (%15-20) hız 50km/saat (31mph)nin üzerine çıkıncaya kadar sürün.
    2. Hız kesin ve araç duruncaya kadar frenleri uygulayın. Aracı durdurun.Bu en az 14 saniye almalıdır.
    3. Üstteki adımları beş kez tekrarlayın.
    • Vites göstergesinde pozisyonların P, R, N, D, 4, 2 şeklinde belirtilmesi durumunda:
 
 
4→2 manüel vites düşürme uyarlanabilir öğrenmesi için aşağıdaki adımları gerçekleştirin.
  1. Aracı "4"te 25km/saat (16mph)nin üzerine çıkıncaya kadar, "2"de herhangi bir gazda sürün.
  2. Hız kesin, vitesi "4"ten "2"ye manüel olarak alın ve aracı durdurun.
  3. Üstteki iki adımı on kez tekrarlayın.
    • Vites göstergesinde pozisyonların P, R, N, D, M şeklinde belirtilmesi durumunda:
 
 
2→1 Tap vites düşürme uyarlanabilir öğrenmesi için aşağıdaki adımları gerçekleştirin. (Tap vites)
  1. Aracı "Tap 2"de 25km/saat (16mph)nin üzerine çıkıncaya kadar, "2"de herhangi bir gazda sürün.
  2. Hız kesin, vitesi "Tap 2"den "Tap 1"ye manüel olarak alın ve aracı durdurun.
  3. Üstteki iki adımı on kez tekrarlayın.

 

Önemli : Eğer vites değiştirme kalitesi yükselmediyse, TCMnin doğru transmisyon kalibrasyonuna sahip olduğundan emin olun.

 

  1. Vİtes değiştirme kalitesini onaylayın.
  • Beğen 1
  • Şaşkın 2
Yorum bağlantısı
Murat Sahın

Araçtan bağımsız olarak listelediğiniz ilanlar Akyurt'ta. Akyurt değil aslında orası da neyse, her gün önünden geçerim işe giderken, bir kaç kez araç almışlığım da var. Uyarmam gereken bazı hususlar var;

1- Asla otonomi içindeki ekspertize gitmeyin.

2- Asla otonomiye 10 km içinde yer alan Saray'daki ekspertizlere de gitmeyin.

Anlaşmalılar. Asla kötü bir şey demezler. Şase uçlarında çok ufak işlem var dedikleri aracın şasesi tam olarak kule hizasından itibaren işlemli ve motorun arkadaki sac bile işlemli çıkmıştı.

3- Seçenek çok, bazıları sarı sitede yer almıyor, gidip gezin.

4- araba ile gezmeyin, aracı bir yere park edip öyle gezin.

5- Bazı araçları konsinye satıyorlar. Onlarda sıkıntı yaşayanlar oldu, aracı alıp ya da kapora verip aracın satışına engel durumlar ile karşılaşıp bir sürü uğraşan tanıdıklar oldu. Kapora vermeyin, aracı gösterin, beğenirseniz satışını alın.

 

Nereye gideceğim birader? diye soracak olursanız eğer, 2 ihtimal var;

1- İskitler sanayide diye biliyorum, tarcanlar şube açtı.

2- Sanayiye gidip motor ve kaporta ustasına inceletin (ben bu seçeneği daha verimli buluyorum)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ali Darbaz yazdı:
Debriyajların ve Frenlerin Çalışması

 


L7B15A09
Grafik görüntüGrafiklerdeki metinlerin tercümesi

 

 

Pozisyon
Solenoid
Debriyaj
Fren
1 yönlü Debriyaj
S1
S2
S3
S4
S5
C1
C2
C3
B1
B2
B3
B4
B5
F1
F2
P
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
AÇIK
KAPALI
KAPALI
R
V<=7
KAPALI
KAPALI
AÇIK
KAPALI
AÇIK
KAPALI
AÇIK
KAPALI
KAPALI
KAPALI
AÇIK
KAPALI
AÇIK
KAPALI
KAPALI
V>7
AÇIK
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
AÇIK
KAPALI
KAPALI
N
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
AÇIK
KAPALI
KAPALI
D, M
D
1.
AÇIK
AÇIK
AÇIK
KAPALI
KAPALI
AÇIK
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
AÇIK
KAPALI
AÇIK
M
1.
AÇIK
AÇIK
AÇIK
KAPALI
AÇIK
AÇIK
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
AÇIK
KAPALI
AÇIK
KAPALI
AÇIK
2.
KAPALI
KAPALI
AÇIK
KAPALI
KAPALI
AÇIK
KAPALI
KAPALI
AÇIK
AÇIK
KAPALI
KAPALI
AÇIK
AÇIK
KAPALI
3.
KAPALI
KAPALI
AÇIK
AÇIK
KAPALI
AÇIK
KAPALI
KAPALI
AÇIK
AÇIK
KAPALI
AÇIK
KAPALI
AÇIK
KAPALI
4.
KAPALI
KAPALI
KAPALI
AÇIK
KAPALI
AÇIK
KAPALI
AÇIK
AÇIK
AÇIK
KAPALI
KAPALI
KAPALI
AÇIK
KAPALI
5.
KAPALI
AÇIK
KAPALI
AÇIK
KAPALI
AÇIK
AÇIK
AÇIK
KAPALI
AÇIK
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
4
1.
AÇIK
AÇIK
AÇIK
KAPALI
KAPALI
AÇIK
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
AÇIK
KAPALI
AÇIK
2.
KAPALI
KAPALI
AÇIK
KAPALI
KAPALI
AÇIK
KAPALI
KAPALI
AÇIK
AÇIK
KAPALI
KAPALI
AÇIK
AÇIK
KAPALI
3.
KAPALI
KAPALI
AÇIK
AÇIK
KAPALI
AÇIK
KAPALI
KAPALI
AÇIK
AÇIK
KAPALI
AÇIK
KAPALI
AÇIK
KAPALI
2
1.
AÇIK
AÇIK
AÇIK
KAPALI
AÇIK
AÇIK
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
AÇIK
KAPALI
AÇIK
KAPALI
AÇIK
2.
KAPALI
KAPALI
AÇIK
KAPALI
KAPALI
AÇIK
KAPALI
KAPALI
AÇIK
AÇIK
KAPALI
KAPALI
AÇIK
AÇIK
KAPALI

 

D-1. Dişli

 

Pozisyon
Solenoid
Debriyaj
Fren
1 yönlü Debriyaj
S1
S2
S3
S4
S5
C1
C2
C3
B1
B2
B3
B4
B5
F1
F2
D
1.
AÇIK
AÇIK
AÇIK
KAPALI
KAPALI
AÇIK
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
AÇIK
KAPALI
AÇIK


L7B15A10
Grafik görüntüGrafiklerdeki metinlerin tercümesi

 

 

 

"D" -1. Dişli

 

  1. Giriş mili saat yönünde döner.
    • C1 çalışır (Giriş milini arka planeter halka dişlisine bağlar)
  2. Arka planeter halka dişlisi saat yönünde döner.
  3. Arka planeter pinyon dişli saat yönünde döner.
  4. Ön büyük planeter pinyon dişli arka planeter pinyon için bir bütün olarak saat yönünde döner.
  5. Ön küçük planeter pinyon dişli kendini saat yönünün tersine döndürür.
  6. Ön halka dişlisi saat yönünün tersine dönecektir.
    • F2 çalışır. ( Ön halka dişlisinin saat yönünün tersine dönüşünü kilitler)
  7. Ön ve arka planeter taşıyıcı, ön küçük pinyon dişlinin reaksiyon gücünden dolayı saat yönünde döner.
  8. Karşı tahrik dişlisi ön ve arka planeter taşıyıcısı ve biri için saat yönünde döner.
  9. Ters tahrik dişlisi saat dönüş yönünün tersine döner.
  10. Ön planeter halka dişlisi, karşı tahrik dişlisi için saat yönünün tersine döner.
  11. Ön planeter pinyon dişli saat yönüne ters yönde döner.
  12. Ön planeter ayna dişlisi saat yönünde döner.
  13. Arka planeter ayna dişlisi, ön planeter ayna dişlisi için saat yönünde döner.
  14. Arka planeter pinyon dişli saat yönünün tersine yönde döner.
    • B5 çalışır (Arka taşıyıcının dönüşünü kilitler)
  15. Arka planeter halka dişlisi saat yönünün tersine döner.
  16. Ön taşıyıcı ve diferansiyel tahrik pinyon dişli arka halka dişlisi için saat yönünün tersine döner.
  17. Diferansiyel saat yönünde döner.
 
(Motor Fren)
 
  1. Karşı tahrik dişlisi ve ana ön ve arka planeter taşıyıcı saat yönünde döner.
  2. Arka planeter taşıyıcı saat yönünde döner, ancak arka planeter pinyon dişlisi, arka planeter halka dişlisinin direncinden ötürü kendisi saat yönünün tersine yönde dönerken, saat yönünde döndürür.
  3. Ön büyük pinyon dişli kendi saat yönünün tersine dönerken saat yönünde döndürür ve ön küçük pinyon dişlisi kendi saat yönünde dönerken saat yönünde döndürür. Ve ön taşıyıcı saat yönünde döndürülür.
  4. Ön halka dişlisi, ön küçük pinyon dişlisinin kendisini saat yönünde döndürmesinden dolayı saat yönünde döner, ama F2'nini serbestliğinden dolayı yürütme gücü düşer. Bu nedenle motor freni işlemez.

 

D- 2. Dişli

 

Pozisyon
Solenoid
Debriyaj
Fren
1 yönlü Debriyaj
S1
S2
S3
S4
S5
C1
C2
C3
B1
B2
B3
B4
B5
F1
F2
D
2.
KAPALI
KAPALI
AÇIK
KAPALI
KAPALI
AÇIK
KAPALI
KAPALI
AÇIK
AÇIK
KAPALI
KAPALI
AÇIK
AÇIK
KAPALI


L7B15A11
Grafik görüntüGrafiklerdeki metinlerin tercümesi

 

 

 

"D" - 2. Dişli

 

  1. Giriş mili saat yönünde döner.
    • C1 çalışır (Giriş milini arka planeter halka dişlisine bağlar)
  2. Arka planeter halka dişlisi saat yönünde döner.
  3. Arka planeter pinyon dişli saat yönünde döner.
  4. Ön büyük planeter pinyon dişli arka planeter pinyon için bir bütün olarak saat yönünde döner.
    • B2 ve F1 ve B1 çalışır ( Ön planeter ayna dişlisinin dönüşünü kilitler)
  5. Ön ve arka planeter taşıyıcı, ön büyük pinyon dişlinin reaksiyon gücünden dolayı saat yönünde döner.
  6. Karşı tahrik dişlisi ön ve arka planeter taşıyıcısı ve biri için saat yönünde döner.
  7. Ters tahrik dişlisi saat dönüş yönünün tersine döner.
  8. Ön planeter halka dişlisi, karşı tahrik dişlisi için saat yönünün tersine döner.
  9. Ön planeter pinyon dişli saat yönüne ters yönde döner.
  10. Ön planeter ayna dişlisi saat yönünde döner.
  11. Arka planeter ayna dişlisi, ön planeter ayna dişlisi için saat yönünde döner.
  12. Arka planeter pinyon dişli saat yönünün tersine yönde döner.
    • B5 çalışır (Arka taşıyıcının dönüşünü kilitler)
  13. Arka planeter halka dişlisi saat yönünün tersine döner.
  14. Ön taşıyıcı ve diferansiyel tahrik pinyon dişli arka halka dişlisi için saat yönünün tersine döner.
  15. Diferansiyel saat yönünde döner.
 
(Motor Fren)
 
  1. Tahrik kuvveti, tek yönlü debriyaj olmaksızın giriş miline direkt bağlanır. Bundan dolayı Motor Freni çalışır.

 

D- 3. Dişli

 

Pozisyon
Solenoid
Debriyaj
Fren
1 yönlü Debriyaj
S1
S2
S3
S4
S5
C1
C2
C3
B1
B2
B3
B4
B5
F1
F2
D
3.
KAPALI
KAPALI
AÇIK
AÇIK
KAPALI
AÇIK
KAPALI
KAPALI
AÇIK
AÇIK
KAPALI
AÇIK
KAPALI
AÇIK
KAPALI


L7B15A12
Grafik görüntüGrafiklerdeki metinlerin tercümesi

 

 

 

"D" - 3. Dişli

 

  1. Giriş mili saat yönünde döner.
    • C1 çalışır (Giriş milini arka planeter halka dişlisine bağlar)
  2. Arka planeter halka dişlisi saat yönünde döner.
  3. Arka planeter pinyon dişli saat yönünde döner.
  4. Ön büyük planeter pinyon dişli arka planeter pinyon için bir bütün olarak saat yönünde döner.
    • B2 ve F1 ve B1 çalışır ( Ön planeter ayna dişlisinin dönüşünü kilitler)
  5. Ön ve arka planeter taşıyıcı, ön büyük pinyon dişlinin reaksiyon gücünden dolayı saat yönünde döner.
  6. Karşı tahrik dişlisi ön ve arka planeter taşıyıcısı ve biri için saat yönünde döner.
  7. Ters tahrik dişlisi saat dönüş yönünün tersine döner.
  8. Ön planeter halka dişlisi, karşı tahrik dişlisi için saat yönünün tersine döner.
  9. Ön planeter pinyon dişli saat yönüne ters yönde döner.
    • B4 çalışır (Ön ve arka planeter ayna dişlisinin dönüşünü kilitler)
  10. Ön planeter taşıyıcı, ön planeter pinyon dişlinin reaksiyon gücünden dolayı saat yönünün tersine döner.
  11. Arka halka dişlisi ve diferansiyel tahrik pinyon dişlisi ön taşıyıcı için saat yönünün tersine döner.
  12. Diferansiyel saat yönünde döner.
(Motor Fren)
 
  • Tahrik kuvveti, tek yönlü debriyaj olmaksızın giriş miline direkt bağlanır. Bundan dolayı Motor Freni çalışır.

 

D-4. Dişli

 

Pozisyon
Solenoid
Debriyaj
Fren
1 yönlü Debriyaj
S1
S2
S3
S4
S5
C1
C2
C3
B1
B2
B3
B4
B5
F1
F2
D
4.
KAPALI
KAPALI
KAPALI
AÇIK
KAPALI
AÇIK
KAPALI
AÇIK
AÇIK
AÇIK
KAPALI
KAPALI
KAPALI
AÇIK
KAPALI


L7B15a13
Grafik görüntüGrafiklerdeki metinlerin tercümesi

 

 

 

"D" -4. Dişli

 

  1. Giriş mili saat yönünde döner.
    • C1 çalışır (Giriş milini arka planeter halka dişlisine bağlar)
  2. Arka planeter halka dişlisi saat yönünde döner.
  3. Arka planeter pinyon dişli saat yönünde döner.
  4. Ön büyük planeter pinyon dişli arka planeter pinyon için bir bütün olarak saat yönünde döner.
    • B2 ve F1 ve B1 çalışır ( Ön planeter ayna dişlisinin dönüşünü kilitler)
  5. Ön ve arka planeter taşıyıcı, ön büyük pinyon dişlinin reaksiyon gücünden dolayı saat yönünde döner.
  6. Karşı tahrik dişlisi ön ve arka planeter taşıyıcısı ve biri için saat yönünde döner.
  7. Ters tahrik dişlisi saat dönüş yönünün tersine döner.
  8. Ön planeter halka dişlisi, karşı tahrik dişlisi için saat yönünün tersine döner.
    • C3 çalışır (Planeter ayna dişlisini ön planeter taşıyıcıya bağlar)
  9. Ön planeter pinyon dişli kendiliğinden dönemez ve underdrive birimi saat yönünün tersine tek parçaymış gibi döner.
  10. Diferansiyel tahrik pinyon dişlisi underdrive birimi için saat yönünün tersine döner.
  11. Diferansiyel saat yönünde döner.
 
<Motor Fren>
  1. Tahrik kuvveti, tek yönlü debriyaj olmaksızın giriş miline direkt bağlanır. Bundan dolayı Motor Freni çalışır.

 

D-5. vites

 

Pozisyon
Solenoid
Debriyaj
Fren
1 yönlü Debriyaj
S1
S2
S3
S4
S5
C1
C2
C3
B1
B2
B3
B4
B5
F1
F2
D
5.
KAPALI
AÇIK
KAPALI
AÇIK
KAPALI
AÇIK
AÇIK
AÇIK
KAPALI
AÇIK
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI


L7B15A14
Grafik görüntüGrafiklerdeki metinlerin tercümesi

 

 

 

"D"-5. vites

 

  1. Giriş mili saat yönünde döner.
    • C1 çalışır (Giriş milini arka planeter halka dişlisine bağlar)
    • C2 çalışır (Giriş milini arka planeter ayna dişlisine bağlar)
  2. Arka planeter pinyon dişli kendiliğinden dönemez ve arka planeter birimi tek parça halinde saat yönünde döner.
  3. Ön büyük planeter dişli arka planeter pinyon dişli için kendini döndüremez ve ön planeter birimi tek parça halinde saat yönünde döner.
  4. Karşı tahrik dişlisi ön planeter birimi için saat yönünde döner.
  5. Ters tahrik dişlisi saat dönüş yönünün tersine döner.
  6. Ön planeter halka dişlisi, karşı tahrik dişlisi için saat yönünün tersine döner.
    • C3 çalışır (Planeter ayna dişlisini ön planeter taşıyıcıya bağlar)
  7. Ön planeter pinyon dişli kendiliğinden dönemez ve underdrive birimi saat yönünün tersine tek parçaymış gibi döner.
  8. Diferansiyel tahrik pinyon dişlisi underdrive birimi için saat yönünün tersine döner.
  9. Diferansiyel saat yönünde döner.
 
<Motor Fren>
  1. Tahrik kuvveti, tek yönlü debriyaj olmaksızın giriş miline direkt bağlanır. Bundan dolayı Motor Freni çalışır.

 

Geri Vites

 

Pozisyon
Solenoid
Debriyaj
Fren
1 yönlü Debriyaj
S1
S2
S3
S4
S5
C1
C2
C3
B1
B2
B3
B4
B5
F1
F2
R
V<=7Km/saat
KAPALI
KAPALI
AÇIK
KAPALI
AÇIK
KAPALI
AÇIK
KAPALI
KAPALI
KAPALI
AÇIK
KAPALI
AÇIK
KAPALI
KAPALI
V>7Km/saat
AÇIK
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
KAPALI
AÇIK
KAPALI
KAPALI


L7B15A15
Grafik görüntüGrafiklerdeki metinlerin tercümesi

 

 

 

Geri Vites

 

  1. Giriş mili saat yönünde döner.
    • C2 çalışır (Giriş milini arka planeter ayna dişlisine bağlar)
  2. Arka planeter ayna dişlisi saat yönünde döner.
  3. Arka planeter pinyon dişli saat yönünün tersine yönde döner.
  4. Ön büyük planeter pinyon dişli kendini arka planeter pinyon dişli için saat yönünün tersine döndürür.
  5. Ön küçük planeter pinyon dişli kendini saat yönünde döndürür.
    • B3 çalışır (Ön planeter halka dişlisinin dönüşünü kilitler)
  6. Ön ve arka taşıyıcı, ön küçük pinyon dişlinin reaksiyon gücünden dolayı saat yönünün tersine döner.
  7. Karşı tahrik dişlisi ön ve arka planeter taşıyıcısı için saat yönünün tersine döner.
  8. Ters tahrik dişlisi saat yönünde döner.
  9. Ön planeter halka dişlisi, sayaç yürütme dişlisi için saat yönünde döner.
  10. Ön planeter pinyon dişli saat yönünde döner.
  11. Ön planeter ayna dişlisi saat yönünün tersine döner.
  12. Arka planeter ayna dişlisi, ön planeter ayna dişlisi için saat yönünün tersine döner.
  13. Arka planeter pinyon dişli saat yönünde döner.
    • B5 çalışır (Arka taşıyıcının dönüşünü kilitler)
  14. Arka planeter halka dişlisi saat yönünde döner.
  15. Ön taşıyıcı ve diferansiyel tahrik pinyon dişli arka halka dişlisi için saat yönünde döner döner.
  16. Diferansiyel saat dönüş yönünün tersine döner.
 
<Motor Fren>
  1. Tahrik kuvveti, tek yönlü debriyaj olmaksızın giriş miline direkt bağlanır. Bundan dolayı Motor Freni çalışır.

 

TCM'nin Kontrol Fonksiyonları

 

 

Vİtes Değiştirme Kontrolü ve Kilitleme Kontrolü

 

Her vites değiştirme şemasına göre, TCM, S1, S2, S3, S4 ve S5'e sinyaller gönderir, bunlar ise ON/OFF "vites değiştirme kumandası" kontrolünü ve TCC kilitleme kontrol solenoidini (SLU) çalıştırırlar, bunlar da araç hızı ve gaz kelebeği açıklığına göre "kilitleme kumandası" lineer kontrolünü çalıştırırlar.
< Her bir solenoid operasyonu>
Dişli
S1
S2
S3
S4
S5
1.
AÇIK
AÇIK
AÇIK
KAPALI
KAPALI
2.
KAPALI
KAPALI
AÇIK
KAPALI
KAPALI
3.
KAPALI
KAPALI
AÇIK
AÇIK
KAPALI
4.
KAPALI
KAPALI
KAPALI
AÇIK
KAPALI
5.
KAPALI
AÇIK
KAPALI
AÇIK
KAPALI
Otomatik transaks için 55-51LE kullanıcının seçebileceği çok fazla sürüş seçeneği içermez. temel olarak TCM "Ekonomi Modu" için programlanmıştır; ama TCM, özelleşmiş bir duruma göre otomatik olarak pek çok vites değiştirme çizelgesine değişebilir. Ama, yalnızca "Kış Modu" anahtar ile seçilebilir.
 
Ekonomi modu kontak ON konumuna getirildikten sonra normal sürüş koşulları için kullanılır.Ve sürücünün tercihleri bulanık mantık kullanılarak hızlandırma işleminden saptanır. Bu kontrol vites değiştirme noktalarını tercih derecelerine göre Ekonomi (düşük hız), Orta (orta hız), ve spor (yüksek hız)'a değiştirir.
  1. Sürücünün uyarlanabilir vites değiştirme kontrolü (Ekonomi, Orta, Spor Modu)
Start (1) ve (2)
(1) "D"
(2) Araç hızı >=5 km/saat (3mph)
End (1) veya (2) veya (3)
(1) "D" hariç
(2) Araç hızı >=240 km/saat (149mph)
(3) Sürücünün tercihi Ekonomi modu olarak saptanmıştır.
 
Bu mod kış modu butonuna basılmasından dolayı kaygan bir yolda aracın startı için kullanılır. (Araç 3. viteste start alır)
  1. Kış Modu
Menzil
Kış
D
3(L)↔4(L)↔5(L)
↔: Vites değitirme aşağı/yukarı, (L) : Kilitleme Operasyonu
 
TCM motor tork yükünden dolayı yokuş yukarı çıkış saptarsa ve ivme düşerse, bu mod vites değiştirme noktalarını, yokuşun dikliğine göre yüksek hıza doğru değiştirir ve A/T vitesinin meşgul tutulmasını önler.
 
TCM gaz tamamen kapalıyken ivme artışı saptarsa, bu mod vites değiştirme noktalarını yüksek hız moduna değiştirerek ortalama motor freni sağlar.
 
Bu kontrol vites değiştirme noktalarını sıcaklık aşırı derecede yüksek olduğunda değiştirerek ATF sıcaklığını düşürür. (ATF sıcaklığı > 140°C(284°F))
 
Bu kontrol vites değiştirme noktalarını göreceli olarak daha yüksek araç hızı kademelerine kaydırarak, yüksek rakım sonucu hava basıncının düşük olduğu yerlerde azalan motor gücünü telafi eder.
 
Bu kontrol vites değiştirme noktalarını göreceli olarak daha yüksek araç hızı kademelerine kaydırarak, hava sıcaklığının aşırı derecede düşük olduğu yerlerde azalan motor gücünü telafi eder. (Motor soğutucu sıcaklığı <-30°C(-22°F))
  1. Yokuş yukarı çıkma modu
  2. Yokuş aşağı inme modu
  3. Sıcak Modu Kontrolü
  4. Rakım kontrolü
  5. Soğuk dengeleme kontrolü

 

Manüel Vites Değiştirme Kontrolü (Tap Modu)

 

Sürücünün kendisi favori vitesini seçebilir ve vitesi "D" konumundan manüel vites konumuna ya da manüel yükseltme/düşürme konumuna getirerek manüel transmisyon duygusunun spor sürüşünün keyfini çıkarabilir. Ancak kilitleme kontrolü otomatik olarak çalışır. Vites değiştirme kontrolü, vitesi manüel vites pozisyonundan "D" konumuna getirerek yeniden işletilebilir.

 

Kilitleme Kesme Kontrolü

 

Bu kontrol vites düşürme ya da boşta çalışma durumunda kilitleme operasyonunu keser ve düşük hızlı sürüşte fren pedalına basılmasından dolayı motor durmasını önler.

 

Yukarı/Aşağı Öğrenme Kontrolü

 

Bu kontrol her vites değiştirmede oluşacak şoku azaltmak için her bir debriyaj ya da frene uygulanan basıncı öğrenir (Yukarı, Aşağı, Manüel Aşağı, Coast Aşağı).
<Öğrenme Kontrolü Yöntemi>
(1) 65°C(149°F) = <Yağ Sıcaklığı <110°C(230°F)
(2) Sabit düşük gaz açılışı (yaklaşık %20-%30)
(3) Çok sayıda vites değiştirme aralığı (yaklaşık 3 saniye)
(4) Her vites değiştirmeyi yaklaşık 10 kez tekrarla

 

N-D Vİtes Değiştirme Kontrolü

 

Bu kontrol N-D öğrenme kontrolünde öğrenilen ön debriyaj (C1) piston hareketine göre hat basıncı kontrolü solenoidi kontrolünden ve N-D vitesinde ön debriyaja (C1) en iyi hidrolik basıncı uygulamasından dolayı N-D vites değiştirme kalitesini yükseltir.

 

N-D Öğrenme Kontrolü

 

Bu kontrol bir ön debriyaj (1) meşgul etme zamanını ve bir dönüş değişim oranı izleyerek ön debriyaj (1) hidrolik basıncını öğrenir.
Start (1) ve (2) ve (3) ve (4)
(1) 500 rpm =<Motor Hızı< 1.200 rpm
(2) 65°C(149°F) = <Yağ Sıcaklığı <110°C(230°F)
(3) 450 rpm =< ön debriyaj (C1) devri < 1.200 rpm
(4) Gaz açılışı < %3.0
<Öğrenme Kontrolü Yöntemi>
(1) Yukarıdaki start durumunda
(2) Vites değitirme aralığı 3 saniyeden fazla
(3) N-D vites değişimini yaklaşık 10 kez tekrarla

 

N-R Vİtes Değiştirme Kontrolü

 

Bu kontrol N-R öğrenme kontrolünde öğrenilen direkt debriyaj (C2) piston hareketine göre hat basıncı kontrolü solenoidi kontrolünden ve N-R vitesinde debriyaja (C2) en iyi hidrolik basıncı uygulamasından dolayı N-R vites değiştirme kalitesini yükseltir.

 

N-R Öğrenme kontrolü

 

Bu kontrol bir debriyaj (C2) meşgul etme zamanını ve bir dönüş değişim oranı izleyerek direkt debriyaj (C2) hidrolik basıncını öğrenir.
Start (1) ve (2) ve (3) ve (4)
(1) 500 rpm =<Motor Hızı< 1.200 rpm
(2) 65°C(149°F) = <Yağ Sıcaklığı <110°C(230°F)
(3) 450 rpm =< ön debriyaj (C1) devri < 1.200 rpm
(4) Gaz açılışı < %3.0
<Öğrenme Kontrolü Yöntemi>
(1) Yukarıdaki start durumunda
(2) Vites değitirme aralığı 3 saniyeden fazla
(3) N-R vites değişimini yaklaşık 10 kez tekrarla

 

Tork düşürme kontrolü

 

Bu kontrol TCM'den ECM'ye tork azaltma isteği göndermesinden ve N-D vitesinde, N-R vitesinde ve 1↔2↔3↔4↔5'te vitesin motor torkunu yükseltmesini kesmesinden dolayı vites değiştirme kalitesini yükseltir.
Eğer gaz pedalına hızlıca basılırsa, bu kontrol motor torkunun üst sınırını tayin eder ve "debriyajdan debriyaja vites değiştirme"nin 2↔3, 3↔4 ve 4=>2'sinde "Motor Parlaması"nı önler.

 

Transmisyon Uyarlanabilir Öğrenme Prosedürü

 

Transmisyon uyarlanabilir öğrenme prosedürünü aşağıdaki servis prosedürlerinden herhangi birinden sonra gerçekleştirin:
  • Transmisyon Kontrol Modülü (TCM) değişimi
  • TCM kalibrasyon değişikliği
  • Kontrol valfı gövdesi değişimi
  • Transaks bakım/onarımı
  • Transaks değişimi
  1. Transaks sıvısı 65-110°C(150-230°F) ısınana kadar aracı sürün.Uyarlanabilir öğrenme modülü transaks sıvısı doğru sıcaklığa gelmeden çalışmayacaktır.
  2. Bir tarama aracı kullanarak transaks uyarlanabilir öğrenmelerini sıfırlayın.
  3. Park vitesleri uyarlanabilir öğrenmeleri için aşağıdaki adımları gerçekleştirin.
    1. El frenini ve ayak frenini uygulayın.
    2. Vitesi boştan geri vitese alın ve 3 saniye için geri viteste tutun.
    3. Geri vitesten boşa alın.
    4. Üstteki iki adımı beş kez tekrarlayın.
    5. Vitesi boştan "Drive"a alın ve 3 saniye için "Drive"da tutun.
    6. "Drive"dan boşa alın.
    7. Üstteki iki adımı beş kez tekrarlayın.
  4. Vites yükseltme düşürme uyarlanabilir öğrenmeleri için aşağıdaki adımları gerçekleştirin.
    1. Aracı 4. viteste hafif gazla (%15-20) hız 50km/saat (31mph)nin üzerine çıkıncaya kadar sürün.
    2. Hız kesin ve araç duruncaya kadar frenleri uygulayın. Aracı durdurun.Bu en az 14 saniye almalıdır.
    3. Üstteki adımları beş kez tekrarlayın.
    • Vites göstergesinde pozisyonların P, R, N, D, 4, 2 şeklinde belirtilmesi durumunda:
 
 
4→2 manüel vites düşürme uyarlanabilir öğrenmesi için aşağıdaki adımları gerçekleştirin.
  1. Aracı "4"te 25km/saat (16mph)nin üzerine çıkıncaya kadar, "2"de herhangi bir gazda sürün.
  2. Hız kesin, vitesi "4"ten "2"ye manüel olarak alın ve aracı durdurun.
  3. Üstteki iki adımı on kez tekrarlayın.
    • Vites göstergesinde pozisyonların P, R, N, D, M şeklinde belirtilmesi durumunda:
 
 
2→1 Tap vites düşürme uyarlanabilir öğrenmesi için aşağıdaki adımları gerçekleştirin. (Tap vites)
  1. Aracı "Tap 2"de 25km/saat (16mph)nin üzerine çıkıncaya kadar, "2"de herhangi bir gazda sürün.
  2. Hız kesin, vitesi "Tap 2"den "Tap 1"ye manüel olarak alın ve aracı durdurun.
  3. Üstteki iki adımı on kez tekrarlayın.

 

Önemli : Eğer vites değiştirme kalitesi yükselmediyse, TCMnin doğru transmisyon kalibrasyonuna sahip olduğundan emin olun.

 

  1. Vİtes değiştirme kalitesini onaylayın.

 

Hanım araç kullanmak istiyor, ehliyeti falan da var ama acemilikte bırakmış. Kararsız. Eğer karar verirse araç kullanmaya, lineayı sana kullandırmam dedim. Araba kasa olarak zayıf, yol tutuş vb. anlamlarda da çok hata kaldırır bir araç değil malum. Satar daha güvenli otomatik bir araç alırım. İşte tam bu aşamada seni rahatsız edecem haberin olsun :) 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Murat Sahın yazdı:

 

Hanım araç kullanmak istiyor, ehliyeti falan da var ama acemilikte bırakmış. Kararsız. Eğer karar verirse araç kullanmaya, lineayı sana kullandırmam dedim. Araba kasa olarak zayıf, yol tutuş vb. anlamlarda da çok hata kaldırır bir araç değil malum. Satar daha güvenli otomatik bir araç alırım. İşte tam bu aşamada seni rahatsız edecem haberin olsun :) 

 

Valla , 3 ileri otomatil vitesli 2000 model 106 satın al. Ölene kadar bin. Ama lpg olmasın :D

 

Ama benim gönlüm Gizli kalmış Aisin şanzımanlı Chevroletlerde . Arabaya hayvan gibi sağlam otomatik şanzıman takmışlar. 2,0 dizele kullandıkları şanzımanı, Lacetti 1,6 motordada kullanmışlar. O derece sağlam. :D

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ali Darbaz yazdı:

Valla , 3 ileri otomatil vitesli 2000 model 106 satın al. Ölene kadar bin. Ama lpg olmasın :D

 

Arabanın sağlam olması lazım ama Ali, 106 ile nasıl olacak :D 

Ali Darbaz yazdı:

 

Ama benim gönlüm Gizli kalmış Aisin şanzımanlı Chevroletlerde . Arabaya hayvan gibi sağlam otomatik şanzıman takmışlar. 2,0 dizele kullandıkları şanzımanı, Lacetti 1,6 motordada kullanmışlar. O derece sağlam. :D

Cruze? 1.4T olanları var mesela, onların otomatiği nasıl?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Murat Sahın yazdı:

Cruze? 1.4T olanları var mesela, onların otomatiği nasıl?

 

1.4 t motoru sanayideki ustalar yabancı. Ama kullandığı şanzıman 6t40 şanzıman. Bol bol pim bozar onun dışında masrafı yok. Pimde kolay değişen bir parça. 

 

Pim dediğim parçalar 1 den 7 ye kadar olan hidrolik valflermiş :D

 

1880316

 

 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ali Darbaz yazdı:

 

1.4 t motoru sanayideki ustalar yabancı. Ama kullandığı şanzıman 6t40 şanzıman. Bol bol pim bozar onun dışında masrafı yok. Pimde kolay değişen bir parça. 

 

Pim dediğim parçalar 1 den 7 ye kadar olan hidrolik valflermiş :D

 

Opel tamircisine gidecek zaten, bol miktarda var opelde 1.4T motor. Opeldekinden farklı mı cruze'daki 1.4T?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Murat Sahın yazdı:

Opeldekinden farklı mı cruze'daki 1.4T?

 

Birebir aynı motor. Hatta en son çıkan Opel Astra bile aynı motoru kullanıyor. CVt şanzıman takmış Pejo, aynen devam. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İsa Acar
Servet Aydın yazdı:

1800kg araç 10 litre yakıyor kabaca. Çok değil. Daha da düşüyor ancak enjektörleri son çıkan model ile değişmeli.

 

Konunun en başında da yazmıştım Servet abi. Benim ruhsatta 1910 kg yazıyor. Ben bindim 2000 oldu. Hanım, çocuk yakıt, bagaj dediğinde araç 2200 kg. yi geçiyor. 2.0 dizel otomatik ve sürekli 4 çeker araç için yakıtı gayet normal değil, az bile bence :)  Yoğun şehir içi trafiği olan bir yerde olsam beni üzebilirdi belki ama buralarda çok çok iyi :) 

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Mustafa Çiçek yazdı:

İç sesim: içkim yok sigaram yok o kadar da keyfim olmasın mı😃 

Ben de ne alırsam aynısını söylüyorum. Daha geçen hafta 425 liraya mangal aldım, dedim ki sigara içsem ayda verecektim zaten bu parayı. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Ali Darbaz yazdı:

 

Abi sen beni yanlış anlamışsın. Benim üstün yakıt verimliliği tekniklerim ile Captivayı 100 km de 7 litre altına yaktırabilirim. Hatta masrafını şirkete fatura edebilirm. :D Yaaa. 

Yavaş gideceksin, gaza az basacaksın, yolu okuyacaksın oldu bitti , ordinaryüs olmaya gerek yok yani :) 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
İsa Acar

Hep düşük devir kullanmaktan dolayı DPF sorunu sıkça yaşanıyormuş, facebook gruplarında yazılıyor. Benimkinin DPF içi boşaltılmış.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Bacanakta var, ne yakıyor deyince eski benzinli 160'lık passat cc ile aynı demişti. 10 litre civarı yani. Arkadaşın amcasında var, o da dağ tepe geziyor, acımıyormuş da. Buna rağmen iki kişi de masrafsız diyor. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...