İçeriğe Yönlendir

İskender ama Büyüüüük İskender


Mustafa Tüfekçi

Recommended Posts

Mustafa Tüfekçi

Yıkadım sildim kaç zamandır temizlik görmedi 

 

0EHR8t.jpg

  • Beğen 10
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Yıkadım sildim kaç zamandır temizlik görmedi 

 

0EHR8t.jpg

temiz araba en güzeli🥰

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

far altındaki hattı enlemesine + sis farı yanları dikeyde + önden arkaya inceden başalyıp kalınlaşan siyah folyo.. yakışır

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Önder Özcan yazdı:

Satılık mı 😛

Hedef 2023

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Hedef 2023

2023'ten önce kesin satılacak demektir bu. Kim bilir belki yarın...

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Mahmut Yıldız yazdı:

2023'ten önce kesin satılacak demektir bu. Kim bilir belki yarın...

Yok ya en az 2 yıl veya 20 bin km   kaza bela bişi olmazsa ins.

 

S ler çok zıpladı makas daralirsa ins anca

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mustafa Tüfekçi

Akü değiştik tarihi not kalsın 74 Luk varta 550 lira.

Bu ay bizi bı 2 binlik edecek toplamda herhalde muayene de geldi 30 unda. Vergi odemedjik daha. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Mustafa Tüfekçi

İskender alınış amacının ilk seferini tamamladı.

 

pd1voeo.jpeg

ggamucf.jpeg

 

 

İzmit'ten Refahiye ye kadar otoban ve bölünmüş yol hız limitleri sınırında  ortalama hız 99 Olacak şekilde ilk ikmali yaptım. 5.3 ortalama ile. İzmitte fullerken tam ağzına kadar koymamış pompacı. Normalde 1000 km yi devirirdi ama son 100 km çok iniş çıkışlı dağ yolu ve varış noktasına kadar ikmal yapacak yer olmadıgi için erken doldurdum. Çeyrek depo civarı vardı içinde.

 

i0qzcto.jpeg

 

r3wtoxr.jpeg

mwed1vc.jpeg

 

Gidiş yolunda boluyu tırmanırken turbo düşük basınç hatası verdi. Selenoid valfden şüpheleniyorum. Ama turbo sonrası plastik boruda da hafif terleme var onun contasından da hafif basınç kaybı olabilir. Onu önceki bakımda görmüştüm usta tabi Fix lafını söylemişti ( ondan bişi olmaz). Arac arıza lambası vs yakmıyor sadece anlık yakıt artışı ve Tork devrinin bı tık yukarda geldiğini hissedince cihaza bağladım orda pending hata da gördüm kodu p0299. Mekanik bı sıkıntı olmadığı için tabi mecbur yola devam ettim. Zaten rampa çıkışı hariç çok fazla çekiş ihtiyacı yoktu hız sınırlarını uyunca :). Rampalarida 2000 dd dolu dolu değilde 2200 dd çıktık 6. Vitesi pek düşmedi çok dik olmadıkça.

 

 

Memlekette 0 rakımdan başlayıp 1880 rakım sanırım en üst gördüğüm oldu. Bunu niye yazdım. Turbo dizel hacimli olmayınca bence bundan etkileniyor biraz.  Aile arabası olsada bu parkurda bu güne kadar kullandıgim kg başına beygiri en düşük. Araba bu sanırım. Buna bı tık yakin olan otomatik Focus 1 idi. Turbonun hatrina yine de çok üzmedi. 

 

Süspansiyon konforu çok iyi. 

Yol tutuşu kasasına göre iyi sadece lastikler 2018 kumho yeni yağmurda hafif tedirgin etti ama ESP ye gerek duymadı. Tabi makul hızlarda sürüldükce.

 

Ailem ilk defa memlekette bindi. Genişliğini sevdiler. Klima performansi güzel arka yolcular mutlu kendi ayarını yapınca. Yani amacına ulaştı. Orjinal kalsın diye şuan direniyorum ama yer yer yazılım dürtüsü var kendim icin eksikliğini duyduğum. Yakıt için şimdi dönüş yoluna geçersek.

 

eg0yc7v.jpeg

3xdv6io.jpeg4l4fabg.jpeg

Depoyu bu sefer dönüşte ellerimle sıyırma doldurdum. 1000 km parkur bitisimiz ve kalan menzil  ile depo durumu :) 5.1 litre ortalama hız 95 dönüste. 120 değilde 110 ile geldim genelden duble yolları.

 

Buda Kemaliye deki rakimda aracın ölçtugu atmosfer basıncı

 

dvsvjxo.png

 

Buda körfez de

 

lwgym2p.png

 

 

 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Mert Gulkokan yazdı:

Mustafa senin obd versiyon 2 mi
Bendeki 1.5 aynı programda ben dpf deki kurum miktarını göremiyorum

 

Mustafa Tüfekçi yazdı:

Eski cihaz 1.4 yada 1.5 belki 1.3 eski fordlari da görüyordum

 @Mehmet Ozyurek aldı galiba aynısından en son

 

V1.5 bendeki. 

Bağlanıyor, Arıza kodlarına bakmıştım.  Çok kurcalamadım.. Arabada duruyor.  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Eski cihaz 1.4 yada 1.5 belki 1.3 eski fordlari da görüyordum

 @Mehmet Ozyurek aldı galiba aynısından en son

Peki bunların hangisinin hangi araba ile uyumlu olduğunu nasıl öğreniyoruz? Mesela benim araç için uyumlu obd bakınıyorum ama net bir bilgi edinemedim uyumluluk konusunda.

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Orjinal kalsın diye şuan direniyorum ama yer yer yazılım dürtüsü var kendim icin eksikliğini duyduğum. Yakıt için şimdi dönüş yoluna geçersek.

Bende bir dönem yazılım konusuna çok takılmıştım, hatta @Servet Aydınyaptırınca aynı duygularım yine depreşti. Sonra https://hayatinvirajliyollarinda.com/2016/02/07/psa-ford-dv6/ yazısını okuyunca site sahibine/yazarına mail atmış düşüncelerini sormuş gelen cevap sonucunda vaz geçmiştim. Mevcut 115 Hp ve 270 nm torkun yetmediği yer varmı diye düşündüm ve sabit eds ve seyyar radarları düşününce vaz geçmiştim. kırmızı ışıklardan kalkışta da drag yarışı yapmadığıma göre 140 hp ve 320 nm güce ihtiyacım yok deyip vaz geçtim.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Mustafa Tüfekçi yazdı:

İskender alınış amacının ilk seferini tamamladı.

 

pd1voeo.jpeg

ggamucf.jpeg

 

 

İzmit'ten Refahiye ye kadar otoban ve bölünmüş yol hız limitleri sınırında  ortalama hız 99 Olacak şekilde ilk ikmali yaptım. 5.3 ortalama ile. İzmitte fullerken tam ağzına kadar koymamış pompacı. Normalde 1000 km yi devirirdi ama son 100 km çok iniş çıkışlı dağ yolu ve varış noktasına kadar ikmal yapacak yer olmadıgi için erken doldurdum. Çeyrek depo civarı vardı içinde.

 

i0qzcto.jpeg

 

r3wtoxr.jpeg

mwed1vc.jpeg

 

Gidiş yolunda boluyu tırmanırken turbo düşük basınç hatası verdi. Selenoid valfden şüpheleniyorum. Ama turbo sonrası plastik boruda da hafif terleme var onun contasından da hafif basınç kaybı olabilir. Onu önceki bakımda görmüştüm usta tabi Fix lafını söylemişti ( ondan bişi olmaz). Arac arıza lambası vs yakmıyor sadece anlık yakıt artışı ve Tork devrinin bı tık yukarda geldiğini hissedince cihaza bağladım orda pending hata da gördüm kodu p0299. Mekanik bı sıkıntı olmadığı için tabi mecbur yola devam ettim. Zaten rampa çıkışı hariç çok fazla çekiş ihtiyacı yoktu hız sınırlarını uyunca :). Rampalarida 2000 dd dolu dolu değilde 2200 dd çıktık 6. Vitesi pek düşmedi çok dik olmadıkça.

 

 

Memlekette 0 rakımdan başlayıp 1880 rakım sanırım en üst gördüğüm oldu. Bunu niye yazdım. Turbo dizel hacimli olmayınca bence bundan etkileniyor biraz.  Aile arabası olsada bu parkurda bu güne kadar kullandıgim kg başına beygiri en düşük. Araba bu sanırım. Buna bı tık yakin olan otomatik Focus 1 idi. Turbonun hatrina yine de çok üzmedi. 

 

Süspansiyon konforu çok iyi. 

Yol tutuşu kasasına göre iyi sadece lastikler 2018 kumho yeni yağmurda hafif tedirgin etti ama ESP ye gerek duymadı. Tabi makul hızlarda sürüldükce.

 

Ailem ilk defa memlekette bindi. Genişliğini sevdiler. Klima performansi güzel arka yolcular mutlu kendi ayarını yapınca. Yani amacına ulaştı. Orjinal kalsın diye şuan direniyorum ama yer yer yazılım dürtüsü var kendim icin eksikliğini duyduğum. Yakıt için şimdi dönüş yoluna geçersek.

 

eg0yc7v.jpeg

3xdv6io.jpeg4l4fabg.jpeg

Depoyu bu sefer dönüşte ellerimle sıyırma doldurdum. 1000 km parkur bitisimiz ve kalan menzil  ile depo durumu :) 5.1 litre ortalama hız 95 dönüste. 120 değilde 110 ile geldim genelden duble yolları.

 

Buda Kemaliye deki rakimda aracın ölçtugu atmosfer basıncı

 

dvsvjxo.png

 

Buda körfez de

 

lwgym2p.png

 

 

 

Kullanılan program nedir? 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Murat Sahın yazdı:

Peki bunların hangisinin hangi araba ile uyumlu olduğunu nasıl öğreniyoruz? Mesela benim araç için uyumlu obd bakınıyorum ama net bir bilgi edinemedim uyumluluk konusunda.

Bı tanesi çok eski bendeki :) focus 1 varken almıştım çinden sanırım. İçinde versiyon yazıyor galiba. Birde replika ürün  Çinli replikanin replikasini yapmışsa bazısı çalışmıyor. Birde yeni tip kucuk mavi olanlardan var. Onu Mercedes için almıştim. Bendeki 1.3 versiyon eski araçları okuyan sanırım. 1.5 küçük olan eskileri çok okumuyor.

 

Hangisini hangisini destekler eskiden eBay da satılanlarda yazardı. Protokol ve araçları uzun uzun

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Metin Uzunoğlu yazdı:

Bende bir dönem yazılım konusuna çok takılmıştım, hatta @Servet Aydınyaptırınca aynı duygularım yine depreşti. Sonra https://hayatinvirajliyollarinda.com/2016/02/07/psa-ford-dv6/ yazısını okuyunca site sahibine/yazarına mail atmış düşüncelerini sormuş gelen cevap sonucunda vaz geçmiştim. Mevcut 115 Hp ve 270 nm torkun yetmediği yer varmı diye düşündüm ve sabit eds ve seyyar radarları düşününce vaz geçmiştim. kırmızı ışıklardan kalkışta da drag yarışı yapmadığıma göre 140 hp ve 320 nm güce ihtiyacım yok deyip vaz geçtim.

Aynı motoru 90 lik olarak Fiesta da 110 Luk olarak Focus da kullandım. Ford'un turbo boruları çok komplike ve fazla. C4 deki 110 Luk motorda turbo hattı  çok daha basit ve sade. Sebeb intercooler konumu. Bir de daha önce 307 HDI ve C4 HDI kısa süreli sürdüm başkasının aracı her ne hikmetse forddan daha az sesli ve daha az yakıyor. 

 

 

Yazılım olarak  Fiesta sport da azıcık kurcalanmis Mitsubishi turbo deneyimim oldu. Aldığım da yapılmıştı yazılım ve kat iptali. 90 lik motor 120+ üstü değere sahipti ve şehir içinde çok zevkli idi yakıtı da dizel oldugu için çok yormasada bı tık fazla idi.

 

Picasso aile arabası olduğu için ve üzerindeki otomatiklestirilmis 6 ileri vitesi ile  konfor odaklı tüketim nispeten daha makul.  Yazılım için yaşadığım git gelin sebebi yetersiz hissettiğimden değil de senede 3 4 kez yaptığım izmit Erzincana seferlerinde belli bir noktadan sonra yüksek tırmanma parkurları. Ve bu parkurlarda kullandığım diğer araçlar. Benzinli kompressor mercedesler . Ve radarlar bu kadar cok değilkenki sürüş tarzım. Uzun soluklu 200+ üstü hızlarda yaptığım yolculukları ozlemem :)

 

Çalışan sistemleri düzgün olmasi ( dpf egr kat) orjinaligini bozmak istediğimden + beygir ve tork dan biraz feragat ediyorum.  Ama 1.6 HDI in az maliyetle çok daha zevkli olabileceğini bilmem de işte beni gidikliyor. Downpipe kat dpf egr iptali çıtır yazılım ile 30 PS ve 80 nm + tork alabilecek olmam ayrı güzel

 

Mert Gulkokan yazdı:
Çağrı Alaf yazdı:
Kullanılan program nedir? 

Faplite

Aynen :) PSA şanzıman beynine de giriyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Murat Sahın yazdı:

Peki bunların hangisinin hangi araba ile uyumlu olduğunu nasıl öğreniyoruz? Mesela benim araç için uyumlu obd bakınıyorum ama net bir bilgi edinemedim uyumluluk konusunda.

 

Yorumlar, kullanıcı yorumları, satıcı yorumları :)

 

Mustafa Tüfekçi yazdı:

Hangisini hangisini destekler eskiden eBay da satılanlarda yazardı. Protokol ve araçları uzun uzun

 

 

Oğuzhan'da vardı iki tane, onlar bağlanmamıştı benimkine.. 

Seninki kör topal bağlanmıştı :)

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Yorumlar, kullanıcı yorumları, satıcı yorumları :)

 

 

Oğuzhan'da vardı iki tane, onlar bağlanmamıştı benimkine.. 

Seninki kör topal bağlanmıştı :)

 

Dağınıktı hatırlsrsan sen topladın :) eski malzemedir ama iş yapar 😛

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mustafa Tüfekçi yazdı:

eski malzemedir ama iş yapar

15 ay önce: S mi alsam E mi alsam...

şimdi: kırık obd yi nasıl toplarız...

zaman hızlı geçiyor.

  • Beğen 2
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...