Haluk Şentürk 22 Ocak 2021 Paylaş 22 Ocak 2021 baktım axess in bir şey yapacağı yok iki gün önce hanımın world kartına ikiye böldürdük. amacına uygun kullanılırsa helal, çarçur edilirse haram zıkkım olsun 😒😉 Yorum bağlantısı
Emre Sutay 22 Ocak 2021 Paylaş 22 Ocak 2021 Size ozel yazmiyor genel bir sey sandim. Linke tiklayinca detay ortaya cikti ;"Kampanyadan sadece bilgilendirilen müşteriler faydalanabilecektir." Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 22 Ocak 2021 Paylaş 22 Ocak 2021 Emre Sutay yazdı: Axess ile 50tlye kadar indirim diyor. Henuz denemedim. Vergi 400lira benim % 10 çok indirim. Detayını merak ettim. Yorum bağlantısı
Emre Sutay 22 Ocak 2021 Paylaş 22 Ocak 2021 https://www.axess.com.tr/axess/sayfa/1/5123/axessten-mtv-odemelerinde-size-ozel-indirim-firsati Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 31 Ocak 2021 Yazar Paylaş 31 Ocak 2021 ivd sitesinden garantipay ile ödeyince 3 taksit yapıyormuş. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 31 Ocak 2021 Paylaş 31 Ocak 2021 205 lira ödedim 1.2 audi 2015 tiguan da 600 felandı galiba birkaç hafta oldu. Recep Selim Kaya yazdı: Yanlış bilgi. ..VakıfBank mobilden yaptım. Alternatif ödeme yöntemleri çok yani. Vakıfbank devlet bankası. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 31 Ocak 2021 Paylaş 31 Ocak 2021 Ben sadece muayene zamanı ödüyorum. Nedense böyle uygun gördüm. Babadan kalma bir alışkanlık. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 13 Şubat 2021 Yazar Paylaş 13 Şubat 2021 Bugün cimer’e şikayet attım. Son model lüks araba e segment, milyon tl’ye yakın ikinci el fiyatlarıyla bmw 520i’nin senelik vergisi 2200tl iken, c segment yerli üretim, tasarruf amaçlı üretilmiş corolla hybrid vergisi 3900tl. aslında şu konuda biraz evrak toparlayıp sağlam bir dava açılsa mahkeme kanun hakkında farklı kararlar verebilir 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 4 Mart 2021 Yazar Paylaş 4 Mart 2021 Cimer’e yazmıştım. Özetle; Az yakıt tüketen c sınıfı hibrit araçların 3,5-4bin tl vergisi olup, Milyon lira değerde olan bmw 520 2200 tl vergi veriyor diye uzunca bir yazı yazmıştım. talebimi mevzuat notlarına almışlar. Düzelir inş çıkmaz aya ” Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezine yapmış olduğunuz başvurunuzun incelenmesinden, daha az yakıt tüketimi olan hibrit taşıtların dahil adil vergilendirilmesi gerektiğini belirterek motorlu taşıtlar vergisine ilişkin vergilendirme sisteminin, taşıtların çevreye verdiği zarar, yakıt tüketimi ve kasko değerleri kriterleri esas alınarak düzenlenmesini talep ettiğiniz anlaşılmaktadır. 197 sayılı Motorlu Taşıtlar Vergisi Kanununun 1 inci maddesinde, bu Kanunun 5 ve 6 ncı maddelerinde yazılı tarifelerde yer alan taşıtlardan ilgili sicile kayıt ve tescilli olanların motorlu taşıtlar vergisine tabi oldukları hüküm altına alınmıştır. Anılan Kanunun 5 inci maddesinde yazılı (I) sayılı tarifenin birinci sırası uyarınca otomobil cinsi taşıtlar değerleriyle birlikte, model yıllarına göre tespit edilen 1-3 yaş, 4-6 yaş, 7-11 yaş, 12-15 yaş ve 16 ve yukarı yaş kriteri ile birlikte 1300 cm³ ve aşağısı, 1301-1600 cm³, 1601- 1800 cm³, ……..4001 cm³ ve yukarısı motor silindir hacmi göre motorlu taşıtlar vergisine tabi tutulmaktadır. Ayrıca, 21/3/2018 tarihli ve 7103 sayılı Vergi Kanunları ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanunun 18,19 ve 21 inci maddelerinde, 1/1/2019 tarihinden itibaren yürürlüğe girmek üzere motor gücünü sadece elektrikten alan taşıtların %25 oranında vergilendirilmesine yönelik hükümlere yer verilmiştir. Bu hükümlere göre, başvurunuzda belirtilen hibrit motorlu taşıtların bataryalarının haricinde motor silindirlerinin de bulunması sebebiyle motor silindir hacmi, taşıt değeri ve yaş kriterleri dikkate alınarak motorlu taşıtlar vergisine tabi tutulmakta olup, motor gücünü sadece elektrikten alan taşıtlar %25 oranında vergilendirilmektedir. Bununla birlikte, başvurunuzda belirtmiş olduğunuz hususlar mevzuat çalışmalarında değerlendirilmek üzere not edilmiştir. Bilgilerinize sunulur. ” Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 4 Mart 2021 Paylaş 4 Mart 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Bugün cimer’e şikayet attım. Son model lüks araba e segment, milyon tl’ye yakın ikinci el fiyatlarıyla bmw 520i’nin senelik vergisi 2200tl iken, c segment yerli üretim, tasarruf amaçlı üretilmiş corolla hybrid vergisi 3900tl. aslında şu konuda biraz evrak toparlayıp sağlam bir dava açılsa mahkeme kanun hakkında farklı kararlar verebilir Hocam tamamen haklısınız da, tasarruf açmalı araçta niye 1.8 motor var? BMW i8 de bile 1.5 var iken... Toyota saçmalamış bari 1.3 olsaymış 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 5 Mart 2021 Yazar Paylaş 5 Mart 2021 (düzenlendi) Furkan Avcı yazdı: Hocam tamamen haklısınız da, tasarruf açmalı araçta niye 1.8 motor var? BMW i8 de bile 1.5 var iken... Toyota saçmalamış bari 1.3 olsaymış Verim. Bmw b38 motorun bsfc grafiğini göremedim. Ama toyota 2zr-fxe motoru 220gr/kwh değere kadar düşüyor. Bu da %40 termal verimlilik demek. bu 1.8 motor 98 beygir. Atkinson çevrimi ile çalışıyor. Yaklaşık 1.4 motor hacmimdeki sıkıştırma kadar sıkıştırma yapıyor. Yani silindir farklı çizgide egzoz-emme yapıyor. Sıkıştırma başlangıç ve egoz başlangıç çizgisi farklı. Aslında çizgi aynı da emme supapları sıkıştırmada açık kalarak değiştiriyor bu çizgiyi. Ama artık yeni 1.5 motor da çok verimli. M15a-fxe motoru yaris ve yaris cross hybrid’de kullanılmaya başladı. Keşke corolla’ya koysalardı. Sanırım araç ağırlığı olarak da yetersiz kalmış olabilir bir de turbo kullanmıyoruz 5 Mart 2021 tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 5 Mart 2021 Paylaş 5 Mart 2021 (düzenlendi) Furkan Avcı yazdı: Hocam tamamen haklısınız da, tasarruf açmalı araçta niye 1.8 motor var? BMW i8 de bile 1.5 var iken... Toyota saçmalamış bari 1.3 olsaymış Termal verim için motorun hacmi artması lazım. Kitaba göre olsa 2,2 litre veya 2,4 litre olması gerekiyor. Ama bizimki gibi vergiyi hacimden alan ülkelerde bu iş ters tepiyor. Aslında Corolla 2,0 hyrid motorlusu, 1,8 hyibrid motorlu modelden çok daha az yakıyor. Atkinson cevrim motorlarda daha az yakıt yakmanın yolu daha büyük hacimle sağlanır. 5 Mart 2021 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ercüment Yıldırım 5 Mart 2021 Paylaş 5 Mart 2021 Ali Darbaz yazdı: Termal verim için motorun hacmi artması lazım. Kitaba göre olsa 2,2 litre veya 2,4 litre olması gerekiyor. Ama bizimki gibi vergiyi hacimden alan ülkelerde bu iş ters tepiyor. Aslında Corolla 2,0 hyrid motorlusu, 1,8 hyibrid motorlu modelden çok daha az yakıyor. Atkinson cevrim motorlarda daha az yakıt yakmanın yolu daha büyük hacimle sağlanır. ilginç bilgiler. Yaris hibrit ilk geldiğinde teste gitmiştim. 1.8 motor olduğunu duyunca çok şaşırmıştım. Sormuştum ama cevap maalesef bizim satışçılarda yok. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 5 Mart 2021 Paylaş 5 Mart 2021 Ercüment Yıldırım yazdı: 1.8 motor 1,5 hybrid, onlarda 1,8 hiç olmadı Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 5 Mart 2021 Paylaş 5 Mart 2021 Ercüment Yıldırım yazdı: ilginç bilgiler. Yaris hibrit ilk geldiğinde teste gitmiştim. 1.8 motor olduğunu duyunca çok şaşırmıştım. Sormuştum ama cevap maalesef bizim satışçılarda yok. Sıkıştırma oranı 12:1 13:1 hatta 15:1 gibi görünür o nedenle hacim piston yürüme mesafesi nedeniyle yüksektir. Yorum bağlantısı
Ercüment Yıldırım 5 Mart 2021 Paylaş 5 Mart 2021 1,5 hybrid, onlarda 1,8 hiç olmadı Auris olabilir mi? Şimdi baktım da dediğin gibi Yaris 1.5 miş Auris 1.8 yazıyor Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 5 Mart 2021 Paylaş 5 Mart 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: bu 1.8 motor 98 beygir. Atkinson çevrimi ile çalışıyor. Yaklaşık 1.4 motor hacmimdeki sıkıştırma kadar sıkıştırma yapıyor. Yani silindir farklı çizgide egzoz-emme yapıyor. Sıkıştırma başlangıç ve egoz başlangıç çizgisi farklı. Aslında çizgi aynı da emme supapları sıkıştırmada açık kalarak değiştiriyor bu çizgiyi. Bu dediğiniz "miller cycle" yani VW 1.5TSI motorunun taktiği. Atkinsonda krank kolu da farklı iki eklemli ilave olarak. sıkıştırma ve gevşeme hızları ve profilleri de farklı. Yorum bağlantısı
Ercüment Yıldırım 5 Mart 2021 Paylaş 5 Mart 2021 Sıkıştırma oranı 12:1 13:1 hatta 15:1 gibi görünür o nedenle hacim piston yürüme mesafesi nedeniyle yüksektir.Böyle söyleyince daha anlaşılır oldu teşekkürler hocam. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 5 Mart 2021 Yazar Paylaş 5 Mart 2021 (düzenlendi) Mehmet Göktürk yazdı: Bu dediğiniz "miller cycle" yani VW 1.5TSI motorunun taktiği. Atkinsonda krank kolu da farklı iki eklemli ilave olarak. sıkıştırma ve gevşeme hızları ve profilleri de farklı. Miller çevriminde yüksek hava basıncı olması lazım hocam. Toyota kullanmıyor ama vw kullanıyor sanırım. Toyota kendi motoruna atkinson demiyor zaten. Atkinson çevrimi diyor. Çakma atkinson yani. Krank kolları otto motor gibi. Supapların fonksiyonu ile sıkıştırma ve egzoz silindir hacimleri değişik olabiliyor. 5 Mart 2021 tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 5 Mart 2021 Paylaş 5 Mart 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Verim. Bmw b38 motorun bsfc grafiğini göremedim. Ama toyota 2zr-fxe motoru 220gr/kwh değere kadar düşüyor. Bu da %40 termal verimlilik demek. bu 1.8 motor 98 beygir. Atkinson çevrimi ile çalışıyor. Yaklaşık 1.4 motor hacmimdeki sıkıştırma kadar sıkıştırma yapıyor. Yani silindir farklı çizgide egzoz-emme yapıyor. Sıkıştırma başlangıç ve egoz başlangıç çizgisi farklı. Aslında çizgi aynı da emme supapları sıkıştırmada açık kalarak değiştiriyor bu çizgiyi. Ama artık yeni 1.5 motor da çok verimli. M15a-fxe motoru yaris ve yaris cross hybrid’de kullanılmaya başladı. Keşke corolla’ya koysalardı. Sanırım araç ağırlığı olarak da yetersiz kalmış olabilir bir de turbo kullanmıyoruz Ali Darbaz yazdı: Termal verim için motorun hacmi artması lazım. Kitaba göre olsa 2,2 litre veya 2,4 litre olması gerekiyor. Ama bizimki gibi vergiyi hacimden alan ülkelerde bu iş ters tepiyor. Aslında Corolla 2,0 hyrid motorlusu, 1,8 hyibrid motorlu modelden çok daha az yakıyor. Atkinson cevrim motorlarda daha az yakıt yakmanın yolu daha büyük hacimle sağlanır. Bir şey daha öğrenmiş oldum sayenizde, teşekkür ederim. O zaman bu arabayı Türkiye'ye yollamak konusunda saçmalamış diyeyim 2 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 5 Mart 2021 Yazar Paylaş 5 Mart 2021 Furkan Avcı yazdı: Bir şey daha öğrenmiş oldum sayenizde, teşekkür ederim. O zaman bu arabayı Türkiye'ye yollamak konusunda saçmalamış diyeyim Normal kullanıcı için mtv dahil dizel veya lpg’li otomatik kadar masrafı var. Artı olarak bakım azlığı, arıza riski düşüklüğü gibi tasarrufları var işte. Ama vergi düşük olsaydı o zaman çok iyi olurdu. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 5 Mart 2021 Paylaş 5 Mart 2021 Furkan Avcı yazdı: Bir şey daha öğrenmiş oldum sayenizde, teşekkür ederim. O zaman bu arabayı Türkiye'ye yollamak konusunda saçmalamış diyeyim Avrupa operasyonları için 1,8 hybrid modeller ülkemizde üretiliyor. Bu nedenle eser miktarda bayilerede satılıyor. Yorum bağlantısı
Recommended Posts