İçeriğe Yönlendir

Vw Golf 1.4 Tsi Dsg Yakıt Tüketimi


Onur Demirci

Recommended Posts

Mehmet Göktürk
Ali Darbaz yazdı:

 

Abi senin arabada frealauf açıkmı. Tüketim ondanda düşük olabilir. 

o ne?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Mehmet Göktürk yazdı:

o ne?

 

Yelken modu, vitesi boşa atıp motoru kapatma. 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Yok öyle birşey. silindir kapama bile yok bende 125hp

vitesli araç. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mehmet Göktürk yazdı:

Yok öyle birşey. silindir kapama bile yok bende 125hp

vitesli araç. 

 

Abi 2006 dan kalma dsg özelliği. Tüketime çok etkisi var. Senin araban manual ise olmaya bilir. Ama ciddi yakıt ekonomisi yaratıyor. 

 

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

sağlar. bazen öyle kullanırım ben tatlı rampada boşa alma durumunda daha az yakar. Bu çok konuşulurdu eskiden artık insanlar öğrendi. Ama yeni gelenler hala boşa alırsan daha çok yakar diye tutturabiliyor. Hocayız öğreteceğiz mecbur. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mehmet Göktürk yazdı:

sağlar. bazen öyle kullanırım ben tatlı rampada boşa alma durumunda daha az yakar. Bu çok konuşulurdu eskiden artık insanlar öğrendi. Ama yeni gelenler hala boşa alırsan daha çok yakar diye tutturabiliyor. Hocayız öğreteceğiz mecbur. 

 

Son çıkan golfte freilauf öyle br geliştirdilerki, araba şehir içinde bile 4,9 litre yakıyor . 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar
Ali Darbaz yazdı:

 

Son çıkan golfte freilauf öyle br geliştirdilerki, araba şehir içinde bile 4,9 litre yakıyor . 

 

 

start stop varsa olur tabi

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mustafa Yanar yazdı:

start stop varsa olur tabi

 

Arabada Mild Hydrip var. Ben bunlara androitletirilmiş motor diyorum. Motor kapansa bile soğutmayı devam ettiren elektrikli su pompası var. Alternatör yok, onun yerine elektrik motoru var. Kalkışı elektrik motoru yapıyor. Marş motoru yok, araba arkadan ittirir gibi elektrik motorunun ilk hareketi vermesi ile marş yapıyor. Arabada 2 tane su termostadı var. Galiba yağ pompasıda elektrikle çalışıyor bunların. Subab zamanlamasıda elektrikli. 

 

Yani şöyle düşün Sen bir insansın , kollarını android kol takmışlar, Ayaklarına android bacaklar takmışlar. Başın ve iç organların biyolojik , gerisi sentetik meteryalden yapılmış. İşte 1.5 tsi mved motor öyle bişey. Hemen hemer uzuv denecek herşeyi elektronik ama yanma odası ve silindirler halen orda. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar

Yakıt en fazla kalkış anında harcanıyor, bu da en düşük seviyede bu araçta o zaman, kalkış için elektirikli motor takmışlar araca öyle mi. Arıza durumunda tüm ekonomiyi alır götürür gibi duruyor bu yeni sistemler

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Mustafa Yanar yazdı:

Yakıt en fazla kalkış anında harcanıyor, bu da en düşük seviyede bu araçta o zaman, kalkış için elektirikli motor takmışlar araca öyle mi. Arıza durumunda tüm ekonomiyi alır götürür gibi duruyor bu yeni sistemler

bi oksijen sensörü bozulsa da aynı?

Yorum bağlantısı
Atahan Gülen

Araç 2 yıl garantili 2 yıldan sonra vay arıza yapan araç sahibinin haline ki marka ne olursa olsun yeni her teknoloji sahadaki araçlar üzerinde denenir durumda.

İstedikleri kadar ar-ge yapsınlar kervan yine yolda düzülüyor.

 

Araç sahibi yetkili serviste ciğer ameliyatı olabilir. 

 

Sanayiye yada özel servise gidip de iyi niyet garantisini bozmamak lazım..

 

Hibrit araçlara hiç içim ısınmıyor nedense..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Osman Ünal

1.4 çok yakmış, ben 88-90 ortalama ile bitirdiğim yolda, 4,6-4,8lt ile tamamlıyorum. Muhtemel dsg nin de etkisi var.

 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar
Mehmet Göktürk yazdı:

bi oksijen sensörü bozulsa da aynı?

Oksijen sensörünü tüm parçacılarda uygun fiyata buluruz ama vw nin bu yeni tip marş motorunu bulamayabiliriz. Ya da çok tuzlu olur. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Mustafa Yanar yazdı:

Oksijen sensörünü tüm parçacılarda uygun fiyata buluruz ama vw nin bu yeni tip marş motorunu bulamayabiliriz. Ya da çok tuzlu olur. 

 

oksijen sensörünün bozulma olasılığı ve maliyetinin çarpımı ile o elektrik motorunun bozulma olasılığı ve maliyeti çarpımı karşılaştırıldığında motorunki düşük çıkabilir.

Atahan Gülen yazdı:

Araç 2 yıl garantili 2 yıldan sonra vay arıza yapan araç sahibinin haline ki marka ne olursa olsun yeni her teknoloji sahadaki araçlar üzerinde denenir durumda.

İstedikleri kadar ar-ge yapsınlar kervan yine yolda düzülüyor.

 

Araç sahibi yetkili serviste ciğer ameliyatı olabilir. 

 

Sanayiye yada özel servise gidip de iyi niyet garantisini bozmamak lazım..

 

Hibrit araçlara hiç içim ısınmıyor nedense..

hibrit araçlar diğer arkadaşların da dediği gibi az zorlanıyor. Bu da ayrıca patlamalı kısmın zor bozulmasına yol açıyor. 

Yorum bağlantısı
Atahan Gülen
Ali Darbaz yazdı:

 

Güzel görünüyor, mantıklı.

Toyotoda stabil çalıştığına göre bunda da çalışır.

 

Euro 6 standartlarının yerine getirilmesi için yeterli fakat usta servis yada işçilik konusuda da türkiyede yaşadığımızı göz önünde bulundurarak alıp kullanmak lazım bizimkiler bunun kayışını bile değiştiremez :)

 

---------------------------------------------------------------------------------------

 

(Şahsi fikrimdir yanlışsa af ola muhakkak karşı çıkanlar olacaktır)

Kendi adıma ben bu aracı kesinlikle almam

Çünkü kalıcı teknolojiler değil bunlar ve çok yakında tarihe karışacaklar.

Geçiş döneminin zırvalıkları olduğu düşüncesindeyim. Şarj süresi ve menzil tam elektrikli araçlarda istenilen seviyeye gelince vay be nelerle uğraşmışız diyeceğiz bide eTsi vardı zamanında diyeceğiz...

 

 

Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar
(düzenlendi)

Böyle alengirli işlerde vw nin üzerine yok, işlevsel olsun ama basit olsun demiyor vw mühenddisleri, karmaşık olsun arıza yaparsa sadece yetkili servise gelsin mantığında, 

tarihinde Mustafa Yanar tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Abdullah Aladı

1.4 TSI 122 bg DSG jettanin 15 bin km ortalaması 7,5 km yaklaşık 11 bin km şehiriçi kullanım. TSI motor önü açık bir motor tamamen sizin kullanımıniza bağlı aynı güzergahta eşim 5,5 -6 lt ile gidip gelirken ben 8-9 litrelere cikabiliyorum. Bunda önceki aracımın dizel olmasida etkili olabilir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

EA211 ile EA111 arasında 1 litre fark var.

 

Turbosu motorun önünde olanlar EA111 eski nesil. Demir motor blok.

 

Turbosu motorun yolcu tarafında olanlar EA211 yeni nesil. alüminyum. Başka da bir sürü fark var. 

öyle her sakallı deden değil.. İki türlü 1.4 TSI var.  Yine iki türlü 1.2 TSI var. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Göktürk yazdı:

EA211 yeni nesil. alüminyum.

rektifiye yapılabiliyor mu?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Çağlar Bayur yazdı:

rektifiye yapılabiliyor mu?

Valla bilemiyorum. Umarım yapılıyordur.

Bu yeni 211EVO 1.5 lere yapılamayacak çünkü onlarda daha bi acayip şeyler var. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Araba kendi kendine maksimum verimle çalışıyor. Bence kolay kolay bozulmayacaktır. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Çağlar Bayur yazdı:

rektifiye yapılabiliyor mu?

Yeni kanun çıkacakmış duymuşsundur. Ruhsat sahibine çıkma motor ithalatı serbest. Bu işi almanyadan kovalayan başarılı olabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

 

Son çıkan golfte freilauf öyle br geliştirdilerki, araba şehir içinde bile 4,9 litre yakıyor . 

 

 

İlk ışıklarda önde duran ama mazda 6 :) 

 

eTsi yarı hibrit. Bunların bir de gte var. O da plugin hybrid. Hev tarzı tarzı yok sanırım. 
 

eTsi çok komplike. Dsg bir yandan, turbo bir yandan, yine küçük hacimli motor bir yandan. Sistem karışık. Gelin toyota’ya. 1,8 atmosferik direkt enjeksiyon bile yok. Sıralı sistem. Büyük motor, ferah motor. Düşük güç. Şanzıman yok. Volan çevirme yok. İlk harekette strese giren parçalar yok. Ömürlük :) 

 

biraz fazla tekrar yapıyorum ama böyle böyle sattıracaz piyasasını oluşturacağız arabanın 😇  yoksa millet öcü gibi bakıyor hibrite

 

konuya gelecek olursak, yoğun istanbul trafiğinde 20-22km ort. hızlarda 9lt tüketen 1.2tsi golf de var. Bunu da gözardı etmeyin. Kullanım amacına göre motor-şanzıman seçmek en doğrusu

 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...