İçeriğe Yönlendir

ADAC 2021 205/55 R16 Yaz Lastikleri Testi


Evren Erakçora

Recommended Posts

Çağlar Bayur
Gencay Bengli yazdı:

Bu lastik testlerini bağımsız şirketler mi yapıyor? Gerçekten bağımsız.

Bilmediğimden soruyorum.

 

 

adac lastik test sistemi şöyle, normal müşteri gibi gidip lastikçiden raftaki lastiği satın alıyorlar, firmalardan istemiyorlar. zira teste özel birşeyler manipüle edilmesin diye. ve tüm lastikleri aynı arabaya tarkarak deniyorlar, mekanik kaynaklı fark çıkmasın diye.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

test lastikleri dükkandan alındığından mütevellit herkes michelin aldığı için o kalmamış.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın
Barış AÇIL yazdı:


 

 


Eagle sport içinde bende fazla kayıyor diye okudum.

Eagle sport için ise 885 tl fiyat verdi.Dunlop amcamın 2008 corollasinda fabrika üstünde gelmişti. Kendisi yilda 4-5 bin km ancak yapar. Kislikta kullanir bu arada.

Aklimda kalan sesli bir lastik olduguydu.

 

Barış hocam çifti mi?

Yorum bağlantısı
Barış AÇIL
Barış hocam çifti mi?
Teki maalesef

Araci alirken iyi bari 16 jant lastikte uygun fiyatlı olur diye düşünmüştüm.

Neden bileyim ara olcuymus
Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın
Barış AÇIL yazdı:

Teki maalesef

Araci alirken iyi bari 16 jant lastikte uygun fiyatlı olur diye düşünmüştüm.

Neden bileyim ara olcuymus

Hocam nedir ölçü merak ettim  :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mert Gulkokan yazdı:

Sıkıntı şu
Adac testinde neden michelin yok ?

her lastik her sene olmuyor, mesela yeni bir modeli çımadı ise olmayabilir , ayrıca bu sene çok da az sayıda lastik vardı, nedendir bilemem

Dogan Arsiray yazdı:

test lastikleri dükkandan alındığından mütevellit herkes michelin aldığı için o kalmamış.

vesile ile mesela ecnebi piyasada falanca marka nerde üretilmiş diye kimse bakmaz, mesela polonyalı alman lastiğini almam demez, akıl can güvenliğini ön ğlana çıkarır, fabrika sahibi kimmiş diye bakmaz, değişik bir şey

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Çağlar Bayur yazdı:

her lastik her sene olmuyor, mesela yeni bir modeli çımadı ise olmayabilir , ayrıca bu sene çok da az sayıda lastik vardı, nedendir bilemem

vesile ile mesela ecnebi piyasada falanca marka nerde üretilmiş diye kimse bakmaz, mesela polonyalı alman lastiğini almam demez, akıl can güvenliğini ön ğlana çıkarır, fabrika sahibi kimmiş diye bakmaz, değişik bir şey

Petlas için Türkiye'den gelen diye özellikle belirtmiş. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bu arada lastikler için biçilen ömüre bakarmısınız.  Goodyear alırsam 55000 km kafa rahat. 

 

adac-verschleistest-neu-2102.jpg?bc=whit

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

en alttakiler ilk gün ne kadar kötüyse son gün de o kadar kötü manasında.

 

şehir bisikletimin orijinal lastii kenda markaydı. resmen naylondandı. 10 sene oldu alalı hala aynı kötülükte. :D eminim 1000 sene osnrada aynı kötülükte olacaktır. hankoook bridgestone conti vs bunlar doğru ama. ömürleri o kadar gerçekten. michelin olsaydı 50 60 bin de bile azalan diş derinliğine rağmen hala işe yarar olacaktı.

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Ali Darbaz yazdı:

Bu arada lastikler için biçilen ömüre bakarmısınız.  Goodyear alırsam 55000 km kafa rahat. 

Hankook 3 sezon 27 bin oldu, bir sezon daha kullanınca bitecek yani :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Evren Erakçora yazdı:

Petlas için Türkiye'den gelen diye özellikle belirtmiş. 

testte belirtir, ab dışı lastik, çin lastiklerinde de aynı

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Dogan Arsiray yazdı:

şehir bisikletimin orijinal lastii kenda markaydı. resmen naylondandı. 10 sene oldu alalı hala aynı kötülükte. :D eminim 1000 sene osnrada aynı kötülükte olacaktır. hankoook bridgestone conti vs bunlar doğru ama. ömürleri o kadar gerçekten. michelin olsaydı 50 60 bin de bile azalan diş derinliğine rağmen hala işe yarar olacaktı.

Çocukların bisiklet lastiği de kendi 3 yılda dişler bitti, siz binmiyorsunuz galiba. 

Benim bisiklet lastikleri continental, desenler halen taş gibi.

Yorum bağlantısı
Haluk Şentürk

fiesta varken fulda almıştım.hiç adı geçmiyor ama gayet iyi bir lastikti. şu an satışı da reklamı da az galiba.bu arada yaza ben de dört lastik alacam .tercihim goodyear Efficientgrip Performance olacak gibi .(önceki aracımda kullandım ve memnun kaldım) ama Toyota grupları nedense falken diyor başka bir şey söylemiyorlar. aklımın bir köşesinde de o var.

Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın
(düzenlendi)
Mert Gulkokan yazdı:
Ali Darbaz yazdı:
Bu arada lastikler için biçilen ömüre bakarmısınız.  Goodyear alırsam 55000 km kafa rahat. 
 
adac-verschleistest-neu-2102.jpg?bc=white&as=0&mw=900&hash=B51C57BD6A4D644A66EF166F2DBD27FD

Hepsiburada da falken ze310 ecorun için çok iyi yorumlar var fiyatı da uygun 370 tl 205 55 16 91v için

Mert hocam konuyu okumuşsunuzdur ben de yeni aldım. Hemen hemen bu fiyata geldi doğrudur.. Bu arada  Nokian bence yazlıkta hayal kırıklığı olduğunu burada da belgelemiş. 24 bin çok düşük bir rakam. Burada çoğu insan sene de en az 15k yol yapıyor demek ki 1.5 sene ancak takılacak lastik.. Çatlaklara bakarsak evet ADAC haklı..

tarihinde Tayfun Aydın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu
Ali Darbaz yazdı:

Bu arada lastikler için biçilen ömüre bakarmısınız.  Goodyear alırsam 55000 km kafa rahat. 

 

adac-verschleistest-neu-2102.jpg?bc=whit

2013 yılında focusumun üstünde Goodyear efficient griple gelmişti. 30 nin km yapınca taş kesilmişti lastikler. O hale gelfikten sonra 100 nin gitse neye yarar. Aynı durumu Michelin energy saver için de geçerli.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Metin Uzunoğlu yazdı:

Çocukların bisiklet lastiği de kendi 3 yılda dişler bitti, siz binmiyorsunuz galiba. 

Benim bisiklet lastikleri continental, desenler halen taş gibi.

ilk gunlu dandikliginde diye yazmistim. zaten soktum kenara koydum schwalbe mi ne birsey takmistim.

Yorum bağlantısı
Barış AÇIL

Schwalbe iyidir.
Gecen gün internette iyi bisiklet lastiklerini araştırdım.

Fiyatlari otomobil lastigi ile bir gidiyor.

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Dogan Arsiray yazdı:

en alttakiler ilk gün ne kadar kötüyse son gün de o kadar kötü manasında.

 

şehir bisikletimin orijinal lastii kenda markaydı. resmen naylondandı. 10 sene oldu alalı hala aynı kötülükte. :D eminim 1000 sene osnrada aynı kötülükte olacaktır. hankoook bridgestone conti vs bunlar doğru ama. ömürleri o kadar gerçekten. michelin olsaydı 50 60 bin de bile azalan diş derinliğine rağmen hala işe yarar olacaktı.

 

İlk motorumu almıştım. Motor almama ve nasıl kullanılacağını öğrenmeme vesile olan arkadaşımın tavsiyesi ile, cebimdeki telefonla hemen hemen aynı fiyata sıfıra çok yakın bir mondial almıştım. Hani başına bir şey gelirse at çöpe gitsin, telefon da düşünce kırılıyor zaten mantığını ile yaklaşmıştık. 

Motorun üzerinde gelen lastiklerin marka "CST". Ben direk ceset diye okuyordum. 2 yıldan fazla bindim. 25 bin km yol yaptım, lastiğin eskimesi için ne gerekiyorsa yaptım, eskimedi. Dişleri bile azalmadı :D Yüksek oranlı naylon muhteviyatı vardı.

 

Sonra o motoru satıp başka motor alınca yeni motora dunlop takmıştım (dunlop motosiklet lastikleri nerede üretiliyor bilmiyorum ama çok iyi, zaten buna güvenerek otomobile de aldım, dandik çıktı :D ), fark muazzamdı. O kadar ki tofaştan inip quattro audiye binmiş hissiyatı yaşamıştım.

 

Sonra motor değiştirip honda aldım. Honda motora pirelli diablo rosso 2 takınca daha da rahat etmiştim. Honda'nın lastiğinin kaydığına şahit olmadım rossolar ile. 

 

Sonra öğrendim ki bu cst markası bisiklet lastiği de üretiyor ve çoğu bisiklet ucuz olduğu için bu marka lastikler ile satılıyor :)

Yorum bağlantısı
Barış AÇIL

Benim ve eşimin bisikletinde de cst var.
Benimkinde 1500 km oldu disler neredeyse ilk günkü gibi 4. Senesi bitti. Catlama da yok ama islakta kayıyor. Tabi mtb lastik olmasının payi var.

Bence Çin malı lastikler arasında ust sıralarda.

Ama değişirken bende schwalbe, Michelin vb lastik markalarına gecmeyi planliyorum

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ümit Türk yazdı:

Tövbe est. :scare:

 

Birde kocaman yazmışlar :D 

 

Vesile ile, o motorla 3 kez düştüm, 1 kez otomobil ile rotamız kesişti, çok frenlememe rağmen durmadı. Sonraki motorlarımda ne düşme ne kaza bir şey yaşamadım ki sonraki iki motorumu hem daha hızlı (motorlar da daha hızlıydı) hemde daha serseri kullandım.

 

Lastik mühim. Lastiğin tutunduğu kadar işte. Milyonluk arabaya da binsek, lastik ne kadar tutunuyorsa o kadar. Gerisi tırt...

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Barış AÇIL yazdı:

Benim ve eşimin bisikletinde de cst var.
Benimkinde 1500 km oldu disler neredeyse ilk günkü gibi 4. Senesi bitti. Catlama da yok ama islakta kayıyor. Tabi mtb lastik olmasının payi var.

Bence Çin malı lastikler arasında ust sıralarda.

Ama değişirken bende schwalbe, Michelin vb lastik markalarına gecmeyi planliyorum

 

Hocam lastik yolu tutuyorsa aşınır ve yuvarlanma direnci yüksektir. Bu reel bir durum. 

 

Yakıt ekonomisi sunan, uzun ömür sunan lastikler genelde tutuşu zayıf lastikler. Mesela Opel'e dunlopları takarken lastikçi "bunları kullandıkça araç ekonomi yapacak, paran cebinde kalacak" demişti. Hakikaten, 20 bin km'den fazla yol yaptım o lastiklerle. Bir kez Alanya, bir kez Antalya, bir kez Bodrum, bir kez Kocaeli ve bir kez de Fethiye yapmama rağmen lastiklerin dişlerinde öyle belirgin bir aşınma, yıpranma yoktu. Hakikaten az da yakıyordu. Ancak kasis için bile yavaşlarken abs devreye giriyordu. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...