İçeriğe Yönlendir

Kaza Yaptım, Şimdi Nelere Dikkat Etmeliyim?


Deniz Kom

Recommended Posts

Çağlar Bayur
Deniz Kom yazdı:

Güncelleme:

Servise vereli 1 hafta oldu. Eksper raporu geldi ve hata %100 karşı tarafa verildi. Aracım 1 haftadır onarımda, halen tamponu bekliyorum (tampon değişimi vermedi gülüm eksper, 3-4 yerden kırılan tampon onarılacakmış). Tampon ve tampon tesisatı (neyse artık) ne zaman gelecek o belli değil. Verilen ikame araç akaryakıt olarak canımı çok yakıyor :(

değşimi veremez, tampon/far sigortanın anlaştığı tamir firmasına gider, orası tamir olmaz der ise, o zaman tampon değişir.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

değşimi veremez, tampon/far sigortanın anlaştığı tamir firmasına gider, orası tamir olmaz der ise, o zaman tampon değişir.

Mondeonun arka tampona eksper onarım demişti, değişmesini isteyince onarım firması onarılmaz diye (aslında onarılırdı) rapor tuttu ve değiştik.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Metin Uzunoğlu yazdı:

onarım firması onarılmaz diye

montaj ayağı bağlantısı kırık ise değişir :seytan: tavsiye değildir :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Muhtemelen önce autokinge gider. Autokingin onarılamaz raporu vermesi gerekir. 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Mehmet Ozyurek yazdı:

Muhtemelen önce autokinge gider. Autokingin onarılamaz raporu vermesi gerekir. 

Peki abi, şimdi aklıma takıldı, mesela ben yetkili servis tercih ettim onarımlar için. Hepimiz yetkili servisin tampon onarmakla uğraşmayacağını biliyoruz. Bu durumda eksper benim tamponu autoking'e mi gönderecek? Autoking'de onarılacaksa yetkili servis onarımını tercih etmemizin anlamı nedir? 

Yorum bağlantısı
Deniz Kom

@Murat Sahın işte aynı konu beni de rahatsız ediyor. Benim kasko poliçem de full + full dediğimiz teminatlar vardı (Sınırsız ikame araç, yetkili servis onarımı ve orjinal parça) ancak eksperciğimiz tamponu onarıma yollamış. Şimdi arka tamponumla ilgili bilgi geldi. Onarımı tamamlanmış, boyanıyormuş. 

@Mehmet Ozyurek acaba yapılan işçiliği beğenmezsek itiraz etme imkanımız var mıdır? Bazı eksperlerin özellikle araçtaki orjinal park sensörlerine alerjisi olduğunu okumuştum. Onaylamadığı yazılıyordu. 

 

Yorum bağlantısı
Deniz Kom
Koray Demir yazdı:

Kaskoda sınırsız ikame araç opsiyonu var mı? 

Evet bazı kaskolarda var. Şu anda bendeki araç da süresiz opsiyonlu olarak listelendi. Tüm opsiyonlar için ilave 200 TL gibi bir rakam ödemiştim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Peki abi, şimdi aklıma takıldı, mesela ben yetkili servis tercih ettim onarımlar için. Hepimiz yetkili servisin tampon onarmakla uğraşmayacağını biliyoruz. Bu durumda eksper benim tamponu autoking'e mi gönderecek? Autoking'de onarılacaksa yetkili servis onarımını tercih etmemizin anlamı nedir? 

Evet tamponunuz autokinge gidecek.
Onarılma ihtimali varsa onarılacak.

[mention=23]Mehmet Ozyurek[/mention] acaba yapılan işçiliği beğenmezsek itiraz etme imkanımız var mıdır? Bazı eksperlerin özellikle araçtaki orjinal park sensörlerine alerjisi olduğunu okumuştum. Onaylamadığı yazılıyordu. 
 


Tabi ki. İtiraz edebilirsin.
Ancak itiraz yerin sigorta şirketi değil, aracı teslim ettiğin servistir.
Kaskoda sınırsız ikame araç opsiyonu var mı? 

Sınırsız diye duymadım ama onarım süresi boyunca şeklinde seçenek sunan şirketler var.
Allianzda 3-7-15 gün
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Murat Sahın yazdı:

Peki abi, şimdi aklıma takıldı, mesela ben yetkili servis tercih ettim onarımlar için. Hepimiz yetkili servisin tampon onarmakla uğraşmayacağını biliyoruz. Bu durumda eksper benim tamponu autoking'e mi gönderecek? Autoking'de onarılacaksa yetkili servis onarımını tercih etmemizin anlamı nedir? 

 

Tampon için özel durum söz konusu maalesef.. 

Ama mantık şu.. 

Serviste de her parça için önce onarım tercih edilir.. diğer parçalar için servisin onarım yetki ve tecrübesi var..

Plastik onarımı ayrı bir uzmanlık içi.. Bu sebeple buna karar verme yetkisi, onarımı yapabilen serviste.. 

Servis kendi yapabildiği çamurluğa karar verirken, yapamadığı tampona autoking karar veriyor. 

 

Ha şu da var.. 

Biz aracı yetkili servise bırakıyoruz ama her işi yetkili servis kendi bünyesinde yapamıyor ki.. 

Tamponu autokinge, 

Camı camcıya

Şanzımanı şanzımancıya 

Rektefiyede motor bloğunu rektefeciye, jantı tornacıya, lastiği lastikçiye, beyni beyinciye, koltuğu döşemeciye vs gönderiyor zaten.. 

Yani onarılacaksa, servisin veya autokingin onarmasının bir farkı yok. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Tampon için özel durum söz konusu maalesef.. 

Ama mantık şu.. 

Serviste de her parça için önce onarım tercih edilir.. diğer parçalar için servisin onarım yetki ve tecrübesi var..

Plastik onarımı ayrı bir uzmanlık içi.. Bu sebeple buna karar verme yetkisi, onarımı yapabilen serviste.. 

Servis kendi yapabildiği çamurluğa karar verirken, yapamadığı tampona autoking karar veriyor. 

 

Ha şu da var.. 

Biz aracı yetkili servise bırakıyoruz ama her işi yetkili servis kendi bünyesinde yapamıyor ki.. 

Tamponu autokinge, 

Camı camcıya

Şanzımanı şanzımancıya 

Rektefiyede motor bloğunu rektefeciye, jantı tornacıya, lastiği lastikçiye, beyni beyinciye, koltuğu döşemeciye vs gönderiyor zaten.. 

Yani onarılacaksa, servisin veya autokingin onarmasının bir farkı yok. 

Burada asıl aklıma takılanı sorayım abi o zaman. Şimdi söz gelimi aracı servise verdik. Servis dışarıdan hizmet alarak gerekli işlemi yaptı, ama yapılan işi beğenmedim. Bu durumda muhatap servis. 

Aracı servise verdim, eksper tamponu autokinge pasladı. Tampon onarıldı boyandı geldi. Ama beğenmedim. Bu durumda itiraz hakkımız saklı olmalı. Peki muhatap kim? Yani söz gelimi arabamın rengi beyaz olmasın da böyle zor bir renk olsun. Autoking yaptı boyadı, ama renk tutmadı. Bu durumda kime itiraz ediyoruz?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Murat Sahın yazdı:

Burada asıl aklıma takılanı sorayım abi o zaman. Şimdi söz gelimi aracı servise verdik. Servis dışarıdan hizmet alarak gerekli işlemi yaptı, ama yapılan işi beğenmedim. Bu durumda muhatap servis. 

Aracı servise verdim, eksper tamponu autokinge pasladı. Tampon onarıldı boyandı geldi. Ama beğenmedim. Bu durumda itiraz hakkımız saklı olmalı. Peki muhatap kim? Yani söz gelimi arabamın rengi beyaz olmasın da böyle zor bir renk olsun. Autoking yaptı boyadı, ama renk tutmadı. Bu durumda kime itiraz ediyoruz?

 

Yine servis. 

Sen servise bırakıyorsun ve autokinge göndermek için sana bilgi vermiyorlar veya onay almıyorlar. 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...