İçeriğe Yönlendir

Hangi Porsche Cayenne Tercih Edilmeli?


Ahmet Ali Salih Kanneci

Recommended Posts

Murat Sahın
(düzenlendi)
Mahmut Yurt yazdı:

Cayenne 4.5 V8 ülkemizde çok yok, çok olmadığı gibi V8 motorun parçalarının çoğu da yurt dışından aylarca bekleme sonucu gelmektedir. en makul olanı 3.2 LPG uyumlu atmosferik v6 motor. Aynı motor touareg araçlarda da kullanıldı. Bu tarz araçlar ilk alım maliyeti çok yüksek, ama modeli eskidikçe ulaşılabilir seviyeler de olmasından dolayı satın alma arzusu doğurabilir. Sonuçta premium sınıf SUV ve zamanının ötesinde donanım, konfor ve güç vaat ediyor. Ancak işletim giderleri oldukça yüksektir. Alacağınız araç ne kadar bakımlı olursa olsun, yaşından ötürü ömürlük parçaların değişimi veya arıza vermesi söz konusudur. Bu arızalarda usta problemi olduğu kadar aracın markasından kaynaklı işçilik ve parça maliyetleri de çoğu araca göre X4 katı oranla olacaktır. Cayenne yerine aynı şasiyi kullanan ve 2007'den sonra yaklaşık 2000 parçası değişen touareg hem motor hem parça hem de usta bakımından daha mantıklı bir seçenek olacaktır.  Her ne olursa olsun bu araçlara sahip olduğunuz zaman satın alma maliyetinizin %40'ı oranında süpriz arızalar için bütçeniz de olması gerekir. Yakıt konusuna değinmek istemiyorum ama şehir içi 20 LT / 100 KM altını görmek pek mümkün değil.  Bu arada ben dahil Forumdaki birçok arkadaşın zamanında bu araca hayranlıkla baktığı, içinden sahip olma arzusu  geçirdiği bir araç olduğu aşikardır. Ancak yukarıda nedenler hep satın alma isteğini engelleyen unsurlar olduğundan platonik aşk olarak kalmıştır. 

 

Kesinlikle katılıyorum. Artık ekonomik ömürlerini doldurdukları için bir çok ülkede çoktan jilet olmuş araçlar, üstelik premium olunca gerçekten bütçeyi çok çok yorabilir. Dahası üzerinde porsche, jaguar gibi markaların yazılı olduğu premium araçlar kat kat fazla yorabilir. 

Ankara'da yıllardır bütün sanayi sitelerine şu ya da bu sebeple giderim, en son ne zaman bir porsche tamircisi gördüm, hatırlamıyorum bile... 

 

Yakıt, hadi karşılanır. Sonuçta 100 km'de 10 litre motorin yakan araçlara binilebiliyorsa 20 litre lpg yakan araçlara da binilebilir. Burada önemli olan şey aracın bakım, tamir, parça ve usta giderleri olacaktır. Yoksa yakıt, vergi, sigorta kasko gibi kalemler önceden üç aşağı beş yukarı hesaplanabilir. Ama hasbelkader açılması gerekecek bir üst kapaktan sonra yapılacak ödeme noktasında yaşanabilecekleri düşünmek gerek. 4 tane amortisörünün temiz çıkması bile 13-14 bin liradan satılıyor. Düşünün, çıkma amortisörden bahsediyoruz ki lazım olduğunda sıfırının tanesine 8-10 bin lira istenmesi hiç şaşırtıcı olmayacaktır. Bunları baştan hesaplayamazsınız, ama cebinizden eninde sonunda çıkar :) 

tarihinde Murat Sahın tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ahmet Ali Salih Kanneci
Cayenne 4.5 V8 ülkemizde çok yok, çok olmadığı gibi V8 motorun parçalarının çoğu da yurt dışından aylarca bekleme sonucu gelmektedir. en makul olanı 3.2 LPG uyumlu atmosferik v6 motor. Aynı motor touareg araçlarda da kullanıldı. Bu tarz araçlar ilk alım maliyeti çok yüksek, ama modeli eskidikçe ulaşılabilir seviyeler de olmasından dolayı satın alma arzusu doğurabilir. Sonuçta premium sınıf SUV ve zamanının ötesinde donanım, konfor ve güç vaat ediyor. Ancak işletim giderleri oldukça yüksektir. Alacağınız araç ne kadar bakımlı olursa olsun, yaşından ötürü ömürlük parçaların değişimi veya arıza vermesi söz konusudur. Bu arızalarda usta problemi olduğu kadar aracın markasından kaynaklı işçilik ve parça maliyetleri de çoğu araca göre X4 katı oranla olacaktır. Cayenne yerine aynı şasiyi kullanan ve 2007'den sonra yaklaşık 2000 parçası değişen touareg hem motor hem parça hem de usta bakımından daha mantıklı bir seçenek olacaktır.  Her ne olursa olsun bu araçlara sahip olduğunuz zaman satın alma maliyetinizin %40'ı oranında süpriz arızalar için bütçeniz de olması gerekir. Yakıt konusuna değinmek istemiyorum ama şehir içi 20 LT / 100 KM altını görmek pek mümkün değil.  Bu arada ben dahil Forumdaki birçok arkadaşın zamanında bu araca hayranlıkla baktığı, içinden sahip olma arzusu  geçirdiği bir araç olduğu aşikardır. Ancak yukarıda nedenler hep satın alma isteğini engelleyen unsurlar olduğundan platonik aşk olarak kalmıştır. 
Yorumunuz çok faydalı oldu teşekkür ederim, madem Toureg önerdiniz motor seçenekleri hakkında da bilgi verirseniz benim için daha faydalı olur... Touareg pek düşünmüyoruz ama alacak olsak herhalde 2 motor seçeneğine dikkat ederdik onlarda 3.0 TDI ve 5.0 TDI siz olsanız hangisini tercih ederdiniz, neden? ve son olarak 5.0 litrelik dizel motor hakkında eksilerini ve artılarını belirtirseniz iyi olacak.
Yorum bağlantısı
Ali Gök

Allah iyiliğini versin ya lada samara yada porche cayen  koptum valla akşam akşam  :D 

 

q7 nin sline donanımlısını denk getirsen tadından  yenmez heryerde parçası ustası servis ağı vs çok daha kolay binilir

  • Beğen 5
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Ali Salih Kanneci
reçete yazıyorum: yüksek modelli 2.0tdi A6
Babamın 4 çeker araçlara ilgisi var hele alınacak araç bir Audi ise Quattro onun için herşeyden önemli dolayısıyla biz Audi A6'da yüksek modelli ve 2.0 TDI motorludan ziyade 3.0 TDI 2004-2006 arası modellere bakıyoruz hem bizim bütçemizi daha az zorluyor hemde performansları yeterli. Uzun süredir favoride tuttuğumuz bir araç var onu sizle paylaşmak isterim: https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-audi-ilk-gelen-alir-916395479/detay

Sizce bu araç 150'ye alınır mı? Alınmaz derseniz sizin önerebileceğiniz bir ilan var mı?
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

şayenin turbolusu makbuldür. hava soğutmalı porsche eski911 lerde vardı, beklenti nedir bu model seçiminde?

1998’e kadar 993 kasa hava soğutmalıymış abi. Son hoşuma giden porsche tasarımları o yıllara ait

Yorum bağlantısı
Mahmut Yurt
Yorumunuz çok faydalı oldu teşekkür ederim, madem Toureg önerdiniz motor seçenekleri hakkında da bilgi verirseniz benim için daha faydalı olur... Touareg pek düşünmüyoruz ama alacak olsak herhalde 2 motor seçeneğine dikkat ederdik onlarda 3.0 TDI ve 5.0 TDI siz olsanız hangisini tercih ederdiniz, neden? ve son olarak 5.0 litrelik dizel motor hakkında eksilerini ve artılarını belirtirseniz iyi olacak.
5.0 tdı v10 gönülleri süsler, ama az bulunur, az bulunurluluk parça sıkıntısını beraberinde getirir. Bu araçlar çok sert araziye girmez, otobanda ferrari olmaz 5.0 tdı motor sesinden öte kullanıcısına Türkiye şartlarında bir artı getirmez(şahsi düşüncem). 3.0 tdı özellikle makjajlı kasa(2007+) performans olarak tatmin edicidir. 2007 sonrasında ilk çıkan versiyondaki çoğu hata ve parça değiştirilmiş araç daha stabil ve az arıza yapar hale gelmiştir. Secenek oşarak düşünülebilir. Bana göre içi cayenne'den daha şık ve elit duruyor.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin
Çağlar Bayur yazdı:

reçete yazıyorum: yüksek modelli 2.0tdi A6

 

Doktora diploma sorulmaz. Nokta.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Ahmet Ali Salih Kanneci yazdı:

Son bir aydır donanım haber forumlarında ciddi şekilde küfür, hakaret ve tacize maruz kalıyorum açtığım konular sebebiyle bu sebepten buradada benzer bir durum olduğunu düşünerek tepki gösterdim eğer bana karşı bir saldırı yoksa sorun yok zaten... Sadece ben ne amaçla o şekilde sorduğunu anlayamadığım için sorma ihtiyacı hissettim bu soruyu Onları demode buluyor babam, biz Q7 üzerine yoğunlaşacağız şu an için, tavsiyeniz için teşekkürler

burasi alelade bir forum degil ama.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Ali Salih Kanneci
burasi alelade bir forum degil ama.
Evet farkettim
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ahmet Ali Salih Kanneci yazdı:

Babamın 4 çeker araçlara ilgisi var hele alınacak araç bir Audi ise Quattro onun için herşeyden önemli dolayısıyla biz Audi A6'da yüksek modelli ve 2.0 TDI motorludan ziyade 3.0 TDI 2004-2006 arası modellere bakıyoruz hem bizim bütçemizi daha az zorluyor hemde performansları yeterli. Uzun süredir favoride tuttuğumuz bir araç var onu sizle paylaşmak isterim: https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-audi-ilk-gelen-alir-916395479/detay

Sizce bu araç 150'ye alınır mı? Alınmaz derseniz sizin önerebileceğiniz bir ilan var mı?

Bu konunun aramızdaki üstadı @Selim Bilgin'dir. Onun yorumu önemli 3.0 TDI A6 konusunda. 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
(düzenlendi)

En son bi tane genç gelmişti forum tarihinde bir ilkti sanırım ışık hızında kayboldu:hahahoho:

tarihinde Mehmet Yeter tarafından düzenlendi
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ahmet Ali Salih Kanneci
bence babanız gelsin bekleriz.
Babamda foruma üye olmak istiyor lakin şu anda mahkeme sürecinde o sebepten hiçbir yere (facebook, twitter dahil) üye olamıyor maalesef ama şu süreç bitsin (15-20 gün içinde bitme ihtimali var) en kısa zamanda oda bu foruma katılmak istiyor
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Mehmet Yeter yazdı:

En son bi tane genç gelmişti forum tarihinde bir ilkti sanırım ışık hızında kayboldu:hahahoho:

 

Bu arkadaşımız seviyeye biliyor sizli bizli konuşuyor 😊

 

Macera aramayın kaskosu yedek parçası kolay bulunabilen araçlar bakın mevzu suv mu yoksa Quattro mu ona odakların eğer Quattro ise 250 bine mükemmel modelli bir A6 alınır tertemiz binilir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ahmet Ali Salih Kanneci
 
Bu arkadaşımız seviyeye biliyor sizli bizli konuşuyor [emoji4]
 
Macera aramayın kaskosu yedek parçası kolay bulunabilen araçlar bakın mevzu suv mu yoksa Quattro mu ona odakların eğer Quattro ise 250 bine mükemmel modelli bir A6 alınır tertemiz binilir.
O paralara çıktıktan sonra A8 veya Q7 önermez misiniz? Sebebiyle birlikte yazarsanız anlamam daha kolay olur.
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Ahmet Ali Salih Kanneci yazdı:
Metin Akbal yazdı:
 
Bu arkadaşımız seviyeye biliyor sizli bizli konuşuyor emoji4.png
 
Macera aramayın kaskosu yedek parçası kolay bulunabilen araçlar bakın mevzu suv mu yoksa Quattro mu ona odakların eğer Quattro ise 250 bine mükemmel modelli bir A6 alınır tertemiz binilir.

O paralara çıktıktan sonra A8 veya Q7 önermez misiniz? Sebebiyle birlikte yazarsanız anlamam daha kolay olur.

 

Olay şuna geliyor eski olsun üst sınıf olsun veya yeni olsun alt sınıf olsun. Benim tercihim ne olursa olsun yeni yenidir olmuştur.

 

Ha bu arada araba kullanmayı unuttu tekrar ehliyet aldı vs birşey okudum yanlış anlamadıysam. Öyle bir durumda açıkçası 300 bin lirayı bir arabaya bağlamam. Her gün yeni tecrübeler öğrendiğimiz trafikte ilk etapta bu riske girmem.

 

A8 olursa eski olacak parça bulmak zor olacak ama kullanmak keyifli olacak üst sınıf olacak. A6 olursa yeni olacak temiz olacak kaskosu kolay olacak vs.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter

Peki Mercedesin premium seviyede bir aracı olsa olmaz mı? Birçok bu seviyedeki araca göre ustasını bulmak daha kolaydır sanırım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Ali Salih Kanneci
Peki Mercedesin premium seviyede bir aracı olsa olmaz mı? Birçok bu seviyedeki araca göre ustasını bulmak daha kolaydır sanırım. 
Babam Mercedesi çok sever (ben Audici olsamda kendisi Mercedes'e her dönem hayran kalmıştır) sizin önerebileceğiniz bir Mercedes modeli olur mu?
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
Ahmet Ali Salih Kanneci yazdı:
Mehmet Yeter yazdı:
Peki Mercedesin premium seviyede bir aracı olsa olmaz mı? Birçok bu seviyedeki araca göre ustasını bulmak daha kolaydır sanırım. 

Babam Mercedesi çok sever (ben Audici olsamda kendisi Mercedes'e her dönem hayran kalmıştır) sizin önerebileceğiniz bir Mercedes modeli olur mu?

Geçenlerde forumda bir arkadaş ml almıştı. G seri de var ama piyasası ve kronik sorunları nedir bilmiyorum. Gl serileri de var ancak onlar biraz daha yeni dönem sanırım. 

https://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/307237-mercedes-ml320-w163-sırtçantalıvelet/

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ahmet Ali Salih Kanneci
Geçenlerde forumda bir arkadaş ml almıştı. G seri de var ama piyasası ve kronik sorunları nedir bilmiyorum. Gl serileri de var ancak onlar biraz daha yeni dönem sanırım. 
ML 320 dizel ve ML 500 üzerinde duruyoruz şu anda GL çok iyi araç F segmet vs. ama ona gücümüz yetmiyor fiyat olarak G serisindede 1980'lerden kalma araçlara 300 bin isteniyor hiç gerek yok. ML 320 dizel hem yakıt yönünden, hemde genişlik yönünden D segmentteki muadilleri Cayenne'e göre cidden iyi modeller lakin tasarımsal olarak babam kendilerini hiç beğenmez, hatta ambulansa benzettiğini bile söyleyebilirim o yüzden Mercedes ML serisini elemek durumunda kalabiliriz çünkü babam otomobilde ve genel anlamda tasarıma çok değer veren biri...
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

ml320 yerine ml280 de alıp chiptune yapabilirsiniz ikisi de aynı motor. OM642.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ahmet Ali Salih Kanneci yazdı:
Mehmet Göktürk yazdı:
bence babanız gelsin bekleriz.

Babamda foruma üye olmak istiyor lakin şu anda mahkeme sürecinde o sebepten hiçbir yere (facebook, twitter dahil) üye olamıyor maalesef ama şu süreç bitsin (15-20 gün içinde bitme ihtimali var) en kısa zamanda oda bu foruma katılmak istiyor

Ooo iyice tanımak istedik şimdi. 

 

şaka bir yana hiç aracınız yokken buna girmeyin. Madem atraksiyonlu bir araç alacaksınız size önerim sıfır ford ranger olur. 

lacivert. AT lastik ve hafif yükseltme 5 cm.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Bizim şantiyede mekanik şef vardı. Buraya da üye. Mondeo’su vardı 2.0 dizel. Yazıları var konusunda. O hep derdi, arabaya para bağlanmaz. 10 yaşında c-d segment araç takibe alınır, temizi bulununca alınır derdi. Hatta 15 yaşında temiz e segment al ama sıfır civic’e 120bin tl verme derdi. Gittik sıfıra yakın hybrid aldık. Duysa sağlam makara olur :) okuyor musun acaba şef :) 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ahmet Ali Salih Kanneci
ml320 yerine ml280 de alıp chiptune yapabilirsiniz ikisi de aynı motor. OM642.
Şimdi inceledim ML280 dizel modelinde yazılım çok kârlı gözüküyor ama babam yazılıma pek sıcak bakmıyorum forumlarda yazılımın motorun erken bitmesine sebep olduğuyla ilgili yorumlar okumuştum bilmiyorum ne kadar doğrudur...
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...