İçeriğe Yönlendir

İlk Arabam, Balina Kasa Opel'im


Çağrı Alaf

Recommended Posts

Çağrı Alaf
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

İnşallah :) 

 

Gazı kökleyince araç bazen benzine geçer. Lpg akışı yetmez. Bazen lpg sisteminde hata olur. Tam onda içi boş benzin hortumu tehlike oluşturur. O an motorun stop bile edebilir

Bilmiyordum. Biraz Candan'da arattım da Corolla ve bizim Opel gibi sıralılarda 35 dereceden sonra emir komuta LPG'ye geçiyor yüksek devirde araç sürat kazanmak için performans kaygısından değil de sübap korumak için Benzin istiyormuş o da gereksiz diye kapatılabiliyormuş. 

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Çağrı ilk araban hayırlı olsun. Bu arabayı unutmayacaksın. Benim de ilk arabam Opel Astra idi askere giderken sattım, hala pişmanım.

 

Bu kasadan 1 defa sürdüm o da dayımındı. 2.0T motoru vardı. Çok zalımdı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Emre Şimşek yazdı:

Çağrı ilk araban hayırlı olsun. Bu arabayı unutmayacaksın. Benim de ilk arabam Opel Astra idi askere giderken sattım, hala pişmanım.

 

Bu kasadan 1 defa sürdüm o da dayımındı. 2.0T motoru vardı. Çok zalımdı.

Teşekkür ederim abi, dediğin gibi unutulacak bir araç değil hemde severek aldım bende yeri çok ayrı ^-^ // Gerçekten şahaneler 2.0T'ler. Blok Saab'dan gelme o bile yeter. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

İnşallah :) 

 

Gazı kökleyince araç bazen benzine geçer. Lpg akışı yetmez. Bazen lpg sisteminde hata olur. Tam onda içi boş benzin hortumu tehlike oluşturur. O an motorun stop bile edebilir

Dediğin doğru, sıkıştırınca lpg yetersiz kalabilir veya tam kritik bir pozisyonda lpg nin biteceği tutar ve araç kendiliğinden benzine geçer. Tabii bu durumda sistemdeki benzin hortumunun boş olmaması gerekir.

Ancak, depodaki benzin pompasının çıkışında geri dönüş valfi vardır ve hortumdaki benzinin boşalmasını önler. Ama valf bozulursa o zaman dediğiniz olur. Hatta büyük tehlike yaratabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Ersin Gökdemir yazdı:

Dediğin doğru, sıkıştırınca lpg yetersiz kalabilir veya tam kritik bir pozisyonda lpg nin biteceği tutar ve araç kendiliğinden benzine geçer. Tabii bu durumda sistemdeki benzin hortumunun boş olmaması gerekir.

Ancak, depodaki benzin pompasının çıkışında geri dönüş valfi vardır ve hortumdaki benzinin boşalmasını önler. Ama valf bozulursa o zaman dediğiniz olur. Hatta büyük tehlike yaratabilir.

Valfim sağlam, yine de bir tehlike arz eder mi bu Röle  ?

Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir
Çağrı Alaf yazdı:

Valfim sağlam, yine de bir tehlike arz eder mi bu Röle  ?

Valf arızalı olduğunda yani depoya geri kaçırma yaptığında araç sabahları da geç çalışır. Ama geç çalışma dışında sıkıntı yapmaz. Çünkü araç park halinde.

Çalıştıktan sonra pompa sürekli bastığından sürüş esnasında pompa bozulmadıktan sonra hortumlar hep benzin dolu olur. 

Fakat röle pompanın elektriğini kestiği için, pompa çalışmayacak ve olası bir geri kaçırma durumunda, araç benzine geçmek istediğinde hatta benzin bulamayacaktır. Yani depo ile enjektörler arasındaki hattın içindeki benzin depoya geri kaçacaktır.

Ben olsam, hortumları yeniler ve depodaki benzini de çeyrek deponun altına düşürmeden kullanma yolunu seçerdim. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

İnşallah :) 

 

Gazı kökleyince araç bazen benzine geçer. Lpg akışı yetmez. Bazen lpg sisteminde hata olur. Tam onda içi boş benzin hortumu tehlike oluşturur. O an motorun stop bile edebilir

=> => =>

 

Biraz uzun oldu vaktiniz için özür dilerim. Her şerde bir hayır varmış, dün başıma gelen görünür kaza bana şunu gösterdi; LPG sisteminin destek amaçlı çektiği benzin hiç bir zaman hortumun içerinde var olandan daha fazla olamayacak. Tarifi zor bir basınç var aktarma elemanlarında. 

 

Dün değil evvelsi gün bir petrol ofisine arkadaşım ile laklak etmeye gittim. Kendisinin ofisine geçtik hasbihallerden sonra ben gidecek oldum aracın marşına bastım çalıştı ama tekrar stop etti. Aracımın rolantisi bile dalgalanmaz bir problem olduğunu anladım önce Triger'in kopmuş olabileceğinden şüphelendim ama Triger'in yeni olduğu ihtimalinin aklıma gelmesiyle beraber aracımın içerisine benzin kokusu geldi dedim tamam. Geçen konuda bahsettiğim gevrek hortumun miadı dolmuş. Hemen bir akrabamı aradım geldi kapanmak üzere olan sanayi sitesine girip ilk gördüğümüz parçacıya girdik sanayiye gitmeden önce söktüğüm benzin hortumunu adama gösterdim ve en kalitelisinden elinde ne varsa 2 tane vermesini istedim. Kesti aldım ve doğru aracıma gittik bağlantıları yaptık sızdırmıyor gibiydi. 

 

Sabah olması ile beraber içime düşen kurdu susturmak için tekrar daha aktif bir saatte sanayi sitesinin yolunu tuttum. Giderken aracımı epey sıkıştırdım hortumu test etmek için. Sanayiye vardığımda kaputu kaldırmamla terlemelerin arttığını gördüm ve soruşturmaya başladım koca sanayi sitesinde aracımın pompa basıncını kaldıracak bir hortum olmak zorundaydı. Bir tornacı adı verdiler girdik dükkana adama yine parlak hortumu uzattığımda benzin için mi diye sordu ve arka taraftan dışı sargılı içi perçinli eskiye nazaran çok kuvvetli olduğu belli olan bir hortum getirdi. Önce ki hortumun 2 katı fiyatı vardı. Ama mühim değil ucuz mal alacak kadar zengin değilim diye bir laf var olmuşken iyisi olsun diye döndüm aracıma sanayi sitesi yanıyor resmen her yer kalabalık bende su alacağım yere gidip gölgede aracımın hortumunu değiştireyim dedim. Gidip kaputu açmam ile şok oldum yemin ediyorum ilk aldığım hortumun kalınlığı hava filtresi kadar olmuştu dostlar. İnanılmaz korktum Dışarısı 37 derece motor bloğu en az 150 - 200 derece vardır. Aracımın yanmasından korktum ilk başta dokunmadım öylece hortumu izledim aracın bu şekilde rolantisi bile tehlikeliydi o yüzden ustaya gidemezdim. Hatta Belki 5 dakika daha yolculuk yapsam boruda ki patlama ile beraber canlı canlı yanabilirdim. Hemen aracımdan eksik etmediğim Torx Setini - Altıgen Alyanlarımı - 45 uçlu tornavida setimi - Alet çantamı çıkardım ve kaputu açtım. Kahramanlık yapma zamanıydı zira izbe ıssız bir yerde kalakaldım sıcaktan öleceğim toprak yol her yanım burçak tarlası, damla damla terliyorum kaputun altında daha kötüsü aracımın yanmasından korkuyorum derken kelepçenin birisini gevşetmeye başladım. Daha kelepçe vidası 1 tur atmadan inanılmaz bir basınçla içeride ki benzin dışarı akmaya başladı temiz bir şekilde bu işi halletmenin mümkünü olmadığını gördüm yavaş yavaş içeride ki benzini dışarı çıkararak boru basıncını düşürmeye çalışıyordum. Bu bir süreliğine işe yarasa da en sonunda içeride ki hortumda ne kadar benzin varsa borunun gevşettiğim tarafından aşağı boşaldı "Cıss" diye bir ses çıktı. Damladığı yer o kadar sıcakmış yani... Hemen aracın arkasından 5 litrelik bidonla dolu suyu çıkarıp borunun etrafına içine su kaçırmadan döktüm. Alternatöre - Motorun Elektronik kısımlarına 1 damla getirmedim alt takımlara denk gelecek şekilde benzin olan yerleri temizliyorum su ile.

 

Her neyse hortumu biraz daha benzini toprağa yar ederek çıkardım yeni aldığım hortumu (26 BAR basınca dayanıklı SERTEX Marka) takma yoluna gittim. Sanayiden aldığım  yer hortumu uzun kesmiş onu maket bıçağı ile kırpayım derken maket bıçağının birden bolaması ile bıçağı elime oturttum. Epey bir yarıldı parmağım. Yavaşça gittim arkaya peçete çıkardım rülodan geçtim arka sağ tekerin yanına gölgeye uzandım. Tam raddesindeyim çıldırmama az kaldı :D Kanım yaklaşık 15 dakika boyunca durmadı o süre boyunca beklerken biraz hararetim geçti. Kanın cidden sakinleştirici özelliği varmış. Kan durunca tekrar hortumu takmaya uğraştım ve takarken elimde kaliteli bir mal olduğunu anladım zira eski hortumun inadına inanılmaz mukavemet gösteriyordu girmem diye diretiyor resmen dış yapısı da bir o kadar sert kolay bükülmüyor. Zaten bir elim yarım derken bir yere zarar vermeden kitap gibi borular oturttum. Kelepçelerini sıktım. 2 ucuna da 2 tane kelepçe attım ve kuvvetlice sıktım. Marşa bastım 2-3 dakika boyunca elimi boruların bağlantı noktalarında gezdirdim asla sızdırma terletme söz konusu değildi. Alet çantamı toplayım işlerimi halledip döndüm. Tabi ilk işim gittiğim yerde suya saldırmak oldu.

 

Ardından 70 kilomere kadar yol yaptım ara ara kontrol ettim yine sızdırmadı. Borunun çapını ölçtüm artış yoktu yani şişmiyordu. Ama sanki çalkalanmış kola şişesinin şişesine dokunuyormuş gibiydim içeride çok fazla basınç var pense ile bile boruyu sıkmakta zorlanırız o derece. Eski hortum da bu sebeple şişmiş olacak. Yani borunun içerisinde ki benzin LPG takviyesine hayli yeterli. Sadece o benzini çekerek bile 10 kilometre gideriz belki. O basınç beni benzin taşıma elemanlarının ne kadar üzerine düşülmesi gerektiği konusunda uyandırdı. En iyi ihtimalle ıssız dediğim yerde kontrol sağlamasam arabam gidecekti. En kötü ihtimalle ben gidecektim. Herkes arabasında bir adet yedek benzin hortumu - kelepçe - alyan ve lokma takımı bulundurmalı bence. Okuduğunuz için teşekkür ederim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Sanki benzin değil de radyatör hortumu konuşuyoruz gibi. İlginç valla. Geçmiş olsun diliyorum

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Sanki benzin değil de radyatör hortumu konuşuyoruz gibi. İlginç valla. Geçmiş olsun diliyorum

Bende hiç tahmin etmezdim öyle basınçlanacağını. Teşekkür ederim 

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Çağrı Alaf

2 gün önce Devir almada isteksizlik, yük altında performans düşmesi, rolantide titreme ve normalden eser miktar daha fazla yakması problemi nedeniyle giriştiğim araştırmalarım sonucunda Oksijen sensörünü değiştirdim. Ardından LPGcime giderek AFR ayarlarını kontrol ettirdim, sensörü değiştirmeden önce de kontrol ettiğimiz değerler ile karşılaştırmalarda bulunduk, aracın zengin karışım problemi ortadan kalktı, LPG ile giderken sürat iyice düştüğünde vurma - tekleme problemi vardı ortadan kalktı. Ani ve rahatsız edici gelen gaz tepkileri sorunu da ortadan kalktı. İstediğim akıcı sürüşü yakaladım. Ardından emisyonlarımızı kontrol ettik, gayet çevreci normları karşılayan bir Egsoz - Emisyon sistemimiz olduğunu teyit etmiş bulunduk. Gitmişken yaptırdığım LPG genel kontrolünde bir probleme rastlanmadı, yüksek devirde benzinden takviye alma seçeneğini benzin pompasında role olması nedeniyle kapattık. 

 

t4nc2p4.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Çağrı Alaf yazdı:

Teşekkür ederim abi, dediğin gibi unutulacak bir araç değil hemde severek aldım bende yeri çok ayrı ^-^ // Gerçekten şahaneler 2.0T'ler. Blok Saab'dan gelme o bile yeter. 

yok saab bundan gelme. GM bunların tamamı. hatta saab vectra B ve Vectra C ayarında iki modeli yapacağız bir hallederiz uçak yapıyoruz kanka lafı olmaz vs deyip kapalı kapılar ardında yüzde 80 farklı araçlar yapıp GM i çıldırtmış zamanında.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf

Yeni bir konu açmak istemedim. Motor hacmi büyütmek amaçlı, Aracım İnsignia - Passat - Mondeo  ile takaslıdır. İnsignia 1.6 180BG hariç olmak üzere, ana kıstas aracım kadar temiz ve Motor hacmi Turbosuz benzinli veya 1.9 Turbo Dizel'den aşağı olmamasıdır. Küçük kazalardan kaynaklı çamurluk, etek değişimleri ve boya mühim değil.  Üst verilir. 

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Çağrı Alaf

Son 2000km için geçerli 3 günde 1400 KM doğu turu yapmama zorlu rampalara Urfanın 42 derece otobanını Süratle geçmesine rağmen rengi güzel. Daha önce kullandığım tam sentetik olmayan ve tecrübesizlik ile tercih ettiğim yağlarımı bu kilometrelerde motordan simsiyah çıkarıyordum.  Son 3 değişimimi aksatmadan 6000'de sırayla HX6-HX710W40 ve son olarak HX85W40 diye artırarak gittim her değişimde Yağ filtremi değiştirdim ve sanırım motor sadece erken yapılan sıvı - filtre bakımları ile 18000 km sonra Engine Flush'ını tamamlamış oldu. 

ewvpcl6.jpg

Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Çağrı Alaf

Zorlu tipi şartlarında 728 km'yi geride bıraktım. Ortalama 7.5 litre. Yol dağlık ve çukurlu. Çukurlardan bir tanesinde ABS sürat sensörünü bıraktım birazdan tamire gideceğim. 😑

 

d9y4kq0.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Zorlu tipi şartlarında 728 km'yi geride bıraktım. Ortalama 7.5 litre. Yol dağlık ve çukurlu. Çukurlardan bir tanesinde ABS sürat sensörünü bıraktım birazdan tamire gideceğim. [emoji58]
 
d9y4kq0.jpg

Kablo kırıktır ben onardım lehim yaptım.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Evcin
Çağrı Alaf yazdı:

 başka arabaların tavanına kafam sürtüyor tepemde ne kadar saç varsa tavan döşemesinde kalıyor, direksiyon diz kapaklarımın arasına sıkışıyordu. Sıkışmış halima buradan ulaşabilirsiniz.

Kardeşim hayırlı uğurlu olsun ,

benim nişan arabamdır kendileri çok da beğenirim, makam arabası tadında :) Pekte yakışıklıymış. :nazar:

Konuyu yeni gördüm okudum baştan sona :) 

O kadar moralim bozuktu ki elim ayağım titriyordu sinirden. Bu cümle dizisi beni kahkaha attırdı :D  Hele kafa sürtme fotosu öldürdü :hohoho:

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Metin Akbal yazdı:


Kablo kırıktır ben onardım lehim yaptım.

Ustam da aynısını dedi ama sanırım içeride ki manyetik özelliğini kaybetmiş komple değişim gerekiyor kablo sağlam çıktı 😑 700 lira fiyat çektiler Porya bilyasına

Fatih Evcin yazdı:

Kardeşim hayırlı uğurlu olsun ,

benim nişan arabamdır kendileri çok da beğenirim, makam arabası tadında :) Pekte yakışıklıymış. :nazar:

Konuyu yeni gördüm okudum baştan sona :) 

O kadar moralim bozuktu ki elim ayağım titriyordu sinirden. Bu cümle dizisi beni kahkaha attırdı :D  Hele kafa sürtme fotosu öldürdü :hohoho:

Ahahaha öyle ama her arabaya binemiyorum bu da benim imtihanım :D

İyi dileklerin için teşekkür ederim abi gerçekten öyle biraz narin yaklaşmak gerekiyor o kadar 🙂

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Oğuzhan Dinçel

Maşallah aracına, güzel temiz duruyor. İlk çıktığı zamanlarda Ankara'da bi güvenlik firması 2.0t ve 2.2 olanlardan almıştı müdürleri için, ilk orada görmüştüm canlı, çok beğenmiştim, halen de beğenirim. Kalıplı duruşu ve iç dizaynı hoş gelir. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
(düzenlendi)
Çağrı Alaf yazdı:

Ön General Motors, Arka Bosch Fren Balata değişimi 

 

Öndeki GM marka balatalar %70 arkadakiler %35 kadar kalmış halde. Neden bir araba arka balataları daha erken yer anlayamadım. Acaba bosch almakla mı hata ettim aracımda mı bir sıkıntı var ? Düşük süratte Frene bastığım zaman arka tekerlerden içeriye bir gerilme kazıma gibi gacırtı geliyor bu balataları taktığımdan beri.

 

Geçen bahsettiğim ABS sorununu ise FAG marka sağ Porya Bilyasını temin edip taktırarak çözüm ABS görevini yapmaya şu an devam ediyor Allah yokluğunu göstermesin. :D  

tarihinde Çağrı Alaf tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Çağrı Alaf yazdı:

Neden bir araba arka balataları daha erken yer anlayamadım.

sürüşten sonra jant sıcaklıklarına el ile bakın, arkalar daha sıcak ise balata sıkışık kalıyor olabilir? arkalar %25 tutar yani öne göre 3 misli uzun gider yaklaşık

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Araçta hill holder var ise olabilir, mondeo mk4 önce arka balatalar değişmiştim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Çağlar Bayur yazdı:

sürüşten sonra jant sıcaklıklarına el ile bakın, arkalar daha sıcak ise balata sıkışık kalıyor olabilir? arkalar %25 tutar yani öne göre 3 misli uzun gider yaklaşık

Araç balata servis lambası yakıyor iki gündür. Birazdan turlamaya gittiğimde dediğin gibi ısıyı kontrol edeceğim abi.

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Çağlar Bayur yazdı:

sürüşten sonra jant sıcaklıklarına el ile bakın, arkalar daha sıcak ise balata sıkışık kalıyor olabilir? arkalar %25 tutar yani öne göre 3 misli uzun gider yaklaşık

Ani frende yaptım 2 kilometre kadarda sürdüm tüm diskler aynı sıcaklıkta arkalar o an için biraz daha sıcak gibime geldi ama aşırı değildi elimi üzerinde tutabiliyordum

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf

Ön - Gm

eaz3pen.jpg

Arka Bosch - Ustam arka %40 bu seviyede arıza yakmaması gerek dedi. 

w1m0cnp.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf

Güncelleme: Balatalarda problem yok aracı uzun uzadıya yıkadım. Tekerleri tam sağ tam sol yapıp taşıyıcılara kadar su vurdum. Arıza söndü. Sanırım 6-7 ay yıkanmayınca böyle oluyor. Temizlik imandan gelir sorun çözüldü 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...