İçeriğe Yönlendir

Eşime Park Etme ve Geri Geri Gitmeyi Öğretmek İstiyorum ama Nasıl?


Mustafa Karahan

Recommended Posts

Erhan Doruk

Eşim paralel parkı bir türlü yapamıyordu , çok uğraşıyordu. Telefonuna parketme oyunu yüklemiştim. Biraz onunla çalıştı, mantığını kafada oturunca pratikte kolay alışmıştı. Acemilerin geri giderken direksiyon-yön kavramını iyi benimsemeleri gerekiyor.  Bol pratik yapmalılar.

 

Eşinize bunu öğretmeye çalışmayın, parketme çalışacağınız boş bir alana gidin, 4 tane sandalye koyun , siz araçtan inin kendi parketmek için uğraşsın. Bir günde olacak şey değil birkaç günde kolayca parkedebilir .

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Muhammet Ali Deli
(düzenlendi)

Eşiniz zeki biriyse birkaç denemeden sonra işi kavrayacaktır. Araçta yanında bulunurken denemeleri yaptırın. Sonra araçtan inin arkaya park mesafesinin köşe kısmına geçin ben köşeyim buna göre parket diyin. Dikiz aynalarını kullanmayı da ilk süreçte öğretmiş olmanız lazım. 3-5 denemede öğrenecektir. 

 

Eğer eşiniz uzun uğraşlar sonucunda bile öğrenemiyorsa kursa verip sadece parkları öğretmelerini söyleyin. Ama dediğim gibi normal zekadaki her insan kısa sürede öğrenecektir. Heyecan ve çarpar mıyım korkusu vardır kafasında bu korkular yok olunca sizden daha iyi bile olabilir zamanla bu işte. 

 

Üstte son çare olarak belirttim ama kursa göndermeye gerek olacağını düşünmüyorum ben şahsen. 

 

Eğer yakınlarınızda varsa parketmeyi öğretmek için en güzel yöntem boş bir arazi bulup park edeceği alanı kare içine alıp (boya olabilir uğraşmak istemiyorsanız toprak bir yerse çizebilirsiniz kürek kazma vb. bir şey ile) park ettirmek sürekli. Her park edişten sonra araçtan inip baktırın aracın konumuna. Böyle böyle işi kavrar gider. Üstteki arkadaşın söylediği sandalye yöntemi de olur.

 

Kimse annesinden doğarken şoför olarak doğmuyor. Tekrarlaya tekrarlaya öğrenir gider her insan.

 

Ekleme: Eşim ehliyeti aldıktan sonra park etme mevzuu sıkıntılıydı bu kursların sınav alanları var hazır boyalı filan yol kenarında park yerleri ben orada çalıştıra çalıştıra öğretmiştim. 8-10 denemede tam oturtmuştu. Oralarda da çalıştırabilirsiniz. Zor bir mesele değil hallolur. 

tarihinde Muhammet Ali Deli tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çiğdem Bilen
Coşkun Basan yazdı:

Screenshot_20210819-092329_Maps.jpg

Hatchback ile sedan yerleri farklıdır dikkat edin aracınıza göre seçmelisiniz yaklaşık 1.5 araç boyuna göre ayarlanmıştır

 

Cem Işık yazdı:

K.validem 50 yaşından sonra hevesle ehliyet aldı, hala trafikte onun olduğu güzergaha girmemeye gayret ederim.

 

Sınavlarda görev almayalı uzun zaman oldu ama en zor kursiyerler cidden 50 yaş sonrası kadın, erkek sürücü adaylarıdır. Geçemeyen çok defa sınava girmiştir umut yoktur ama kalınca da çok duygusal ve agresif tepki verebiliyorlar

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Coşkun Basan

Evet kurs aracı hatchback olanlar H kodlu yerlere park ediyor dubanin neresinde hangi manevra yapılacak hep ezberletiliyor benim ehliyet aldığım zamana göre bayağı yol kat edilmiş

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Mustafa Karaca yazdı:

Merhabalar, eşime hem park yapmayı hemde geri gitmeyi öğretmek istiyorum. Ama nasıl 😊

Kolay bir yolu var mı basit bir anlatımı var mı, sizlerin bulduğu bir çözüm ya da öneri var mı? Şurda öğret burda öğret vs şuna dikkat et gibi önerilerin hepsi olur 😊 

 

kolay yolu yok. beraber zaman geçireceksiniz. Çalışmanıza gerek yok. tenha yerlerde gezin. önce ileriyi iyi kavrasın araca alışsın sonra farkında olmadan öğrenir.

ders olarak çıkmayın sokağa.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çiğdem Bilen
Coşkun Basan yazdı:

Evet kurs aracı hatchback olanlar H kodlu yerlere park ediyor dubanin neresinde hangi manevra yapılacak hep ezberletiliyor benim ehliyet aldığım zamana göre bayağı yol kat edilmiş

Malesef yapamayana ezberletiyorlar arka direk dubaya gelince tam sağ, sol aynadan çizgiyi görünca tam sol gibi. Çünkü girmek için 2 hamle hakkı var ve kaldırıma en çok 50 cm mesafede yanaşmalı. Benim diyen çoğu sürücü o heyecanda oraya 2 hamlede giremeyebilir bu yüzden ezberlemek garanti oluyor onlara göre. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Erdem Bozkurt

Yakın zaman içinde benimde bu tip sıkıntılarım olacak,ilk sıkıntım eşime direksiyon eğitimi aldırdıktan sonra aracımız kangooyamı geçsek ki acemi biri için kangoo uygun olmaz diyorum veya uno fiesta C1 tarzı küçük araç alıp ustalaşmasını beklemekmi? diyorum,her iki seçenekte bir zaman sonra kendi başına kalıp kullanacak...ikinci bir aracı alsak oluşacak vuruk çiziğe direk razıyım ama kangoya kıyamam :) sizce en mantıklısı hangisi? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Erdem Bozkurt yazdı:

Yakın zaman içinde benimde bu tip sıkıntılarım olacak,ilk sıkıntım eşime direksiyon eğitimi aldırdıktan sonra aracımız kangooyamı geçsek ki acemi biri için kangoo uygun olmaz diyorum veya uno fiesta C1 tarzı küçük araç alıp ustalaşmasını beklemekmi? diyorum,her iki seçenekte bir zaman sonra kendi başına kalıp kullanacak...ikinci bir aracı alsak oluşacak vuruk çiziğe direk razıyım ama kangoya kıyamam :) sizce en mantıklısı hangisi? 

Başkasının arabası da kıymetli ama , güzelce öğrenirse bir şey olmaz.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

boş köy yolllarında yavaş yavaş normal kullanım ile iyice önce pekişsin. geriyi illa ki halleder. geri gidemiyorsa ileri de gidemiyordur. gidiyor gibi yapıyordur. Hele ki araç otomatikse.

sonuç:  beraber gezin..

eğitime çıkmayın. 

Erdem Bozkurt yazdı:

Yakın zaman içinde benimde bu tip sıkıntılarım olacak,ilk sıkıntım eşime direksiyon eğitimi aldırdıktan sonra aracımız kangooyamı geçsek ki acemi biri için kangoo uygun olmaz diyorum veya uno fiesta C1 tarzı küçük araç alıp ustalaşmasını beklemekmi? diyorum,her iki seçenekte bir zaman sonra kendi başına kalıp kullanacak...ikinci bir aracı alsak oluşacak vuruk çiziğe direk razıyım ama kangoya kıyamam :) sizce en mantıklısı hangisi? 

çok ayıp.

Acemi ille de vuracak demek değildir. sadece sıkıntı çeker yavaştan alır. Zaten onu benimsemesi lazım. Acemi olup havalara girerek kullanırsa kaza yapar.

 

başörtülü ise hayrünnisa gül gibi bağlamasın göz kenarları geride olsun.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Erdem Bozkurt
Evren Erakçora yazdı:

Başkasının arabası da kıymetli ama , güzelce öğrenirse bir şey olmaz.

tabikide başka araca çarpmasını kimse istemez,bu işin park etmesi manevrası vs vs genel anlamda eğitim alacak bir süre beraber olacağız sonra tek başına olacak..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Coşkun Basan
Yakın zaman içinde benimde bu tip sıkıntılarım olacak,ilk sıkıntım eşime direksiyon eğitimi aldırdıktan sonra aracımız kangooyamı geçsek ki acemi biri için kangoo uygun olmaz diyorum veya uno fiesta C1 tarzı küçük araç alıp ustalaşmasını beklemekmi? diyorum,her iki seçenekte bir zaman sonra kendi başına kalıp kullanacak...ikinci bir aracı alsak oluşacak vuruk çiziğe direk razıyım ama kangoya kıyamam [emoji4] sizce en mantıklısı hangisi? 
Kız kardeşim benim kangoo da binek otomobil e göre daha rahat ettiğini söylerdi hep yüksek görmesi kolay aracın burnunu da görüyorum diyordu ( ehliyet sınavına hazırlanırken)
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Emin Önal

Bir kadında korku yok, istek varsa başaramayacağı bir şey yoktur.

Arkadaşlar yöntem tavsiyelerinde bulunmuşlar zaten. Bize gereken biraz sabır bence :)

Sonra sağ koltukta arkaya yaslanıp eserinizle övünebilirsiniz, ben öğrettim diye 😛

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan
Erhan Doruk yazdı:

 

Parketme oyunu mantıklı 👍 Öyle öyle kesinlikle bir günlük olacak iş değil. Bol pratik lazım. 

 

Muhammet Ali Deli yazdı:

 

Sıkıntı yok önce manuel öğrettim şimdi de otomatik sürüyor o yüzden gayet rahat trafikte ama iş parka gelince zorlanıyor. En güzeli eğitim yerleri anlaşılan 

 

Mehmet Göktürk yazdı:

 

Normal sürme de hiç sorun yok şükür. Ders olacak sadece park etme ve geri gitme kaldı. 

 

Emin Önal yazdı:

 

Sonra sağ koltukta arkaya yaslanıp eserinizle övünebilirsiniz, ben öğrettim diye 😛

Sürmeyi ben öğrettiğim için övünüyorum zaten 😊 tabi o da bende çabuk öğrendim demi diye payı kendine de çıkarıyor 😀

 

Erdem Bozkurt yazdı:

 

Arkadaşlar da söylemiş bende söyleyim kango fiorino vs gibi araçlarda bayanlar daha rahat ediyor. Rahat etme sebebi  

1. Yerden yüksek altını sürttüm Kaldırıma sürttüm derdi yok. 

2. Kaputu görebildikleri için ön tarafa  daha rahat yanaşabiliyorlar. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin
Coşkun Basan yazdı:

Bu şekilde park manevrası yapılıyor kurslarda sınav zamanı denk gelirse işin pratiği öğrenilir Screenshot_20210819-092329_Maps.jpg

 

Sınav zamanı sadece yapanları izleyin ve sakın çalışmayın. Çünkü o kalabalıkta sınavı olmadığı halde çalışanlara çok kızıyorlar. 😊

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Coşkun Basan
 
Sınav zamanı sadece yapanları izleyin ve sakın çalışmayın. Çünkü o kalabalıkta sınavı olmadığı halde çalışanlara çok kızıyorlar. [emoji4]
Teşekkürler
Evet zaten hiç boş kalmıyor idi .
Kardeşim ehliyeti aldı
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Öncelikle arabanızı nereye park edecekseniz önündeki arabanın yanına kadar… bi dk ya ben kendi eşime öğretememişim ki daha 😅

Öğretmiştim hem de oyuncak arabalarla başlayıp, telefonda park yapma oyunlarıyla devam edip nihayet pratikte uygulayıp meyvesini almıştık ama ihtiyaç olmayınca çok ara verdik ve yeniden başa döndüğümüzü düşünüyorum.

 

Bir kere kim olursa olsun stresli ortamda öğrenemez, önce arabayı kaldırmayı ve durdurmayı kusursuz bir şekilde öğretin. Yoksa siz nasıl manevra yapacağını anlatırken o debriyajı nasıl bırakacağını gaza nasıl basacağını düşünecek. 2 karpuz bir koltukta gitmez.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

dediğim gibi ve arkadaşlarında dediği gibi, boş alan bulun kuka falan koyun bırakın denesin öğrensin....

 

ama öncesi şu olacak, arabaya binecek ve araba korkusunu yenecek, arabayla boğuşmayacak gergin olmayacak, bunun yoluda parklarda boş yerlerde gezmek değil, şehir içinde trafikte kullanmaya başlama hiç değil.

 

1. aşama: Önce hanıma arabayı kaldırıp durdurmasını öğretin, mümkünse manuel araçta, sonra araç kontrollerine far korna sinyal kullanmaya alışsın alışkanlık edinsin özellikle aynaya bakmayı alışkanlık edinsin, baktınız bunu çözdü, direk şehir dışı yollara çıkın, bırakın serbestçe ve sakince sağdan sağdan sürsün tercihen düz yol olsun rampa in-çık falan sonra girin o işlere, uzun yol yapsın biraz, buradaki amaç araç korkusunu yenmek rahatlamak genel direksiyon fren gaz kontrolüne alışmak, kırmızı ışıkta duran araçlara yaklaşıp dururken ne zaman gaz keseceğini uygun hızı koruyacağını ve freni dozlayıp yumuşak şekilde nasıl durulacağını ve fazla yaklaşmadan uygun mesafede durulacağına alışması, sonra motor freni için nasıl vites düşüp kırmızı ışığa yaklaşacağını çözmeli,aynı anda dikiz ayna kontrolü ve etrafta neler oluyor bunları algılayacak ayara gelmeli, bunlar olana kadar bu aşamaya devam edilecek, bu arada çok önemli bir durumuda aşmalı;

 

o durum  özelikle  viraj dönerken ne zaman direksiyonu toplamaya başlayacağına ve direksiyonu serbest bırakınca kendiliğinden nasıl topladığını gösterin, aracın tepkisini gaza basınca ne olduğunu algılasın, virajda şeridin içinde kalmak için direksiyonu sabit açıda tutana kadar buna alışana kadar bu uygulamaya devam edilecek, kaçış yok bu olmak zorunda, özellikle dikkat edin buna, şehir içinde çok zorlar bu nokta, virajı dönmek için girer çıkarken ya erken toplar direksiyonu ters şeride geçer yada tersi olur kaldırma çıkar acemiler, ne demek istediğimi anlatabildim sanırım, bu algıyı öğrenmesi şart, helede uzun yolda ve hızlıyken bunu bir düşünün, bunları aşmadan boşa park etme şehir içi trafikte sürmeye girişmeyin zaman kaybı olur tehlikeli olur, yok ben önce şehir içi öğretirim derseniz  ilk uzun yola çıktığında hatalı kendine güven duygusuyla basarsa ilk virajda.... neyse kötü algı yok, konuya dönelim, ortalama yetenekte birisi için bile zor olur bu durum, önce rahatlayacak kendine güven gelecekki sonraki aşamaya geçin.

 

2. aşama:  şimdi direksiyon manevralarının hakimiyetin bir üst seviyesine geçiyoruz, boş alanda dar manevralar dur kalklar ile hakimiyeti arttırın, sonra labutla kukayla falan park etme manevralarına başlayın, parkurlar ayarlayıp manevraya ters hareketlere geri geri kullanma ve manevra alıştırmaları, öne arkaya doğru park, dik  ve çapraz şekilde ileri yada geri park etme ve kontrollü park yerinden çıkış gibi alıştırmaları yapsın, aracın önüne baktığında ne zaman çarpar ne kadar mesafe kalmıştır bunu hissetmeyi öğrensin.

 

şimdi 3 e geçmeden 1. ve 2. aşamayı bol bol tekrarlayın baktınız evet pişti artık 3.aşamada sıra...

 

3. aşama: şehir içi trafikte sürüş parklar dur kalklar homurdanmalar korna çalmalar :) bitti, bu aşamayıda geçerse zaten gerisi zamana, sürekli kullanmaya deneyim kazanmaya bakar.

 

 

evvelsi gün evdeyim hanıma manevra nasıl yapılır geri geri nasıl gidilir dersini izlettim :) pazara duster la gidip antika bir yere parkettiydim, bizim pisinin veteriner tamda pazarın içinde kalmıştı yakın olayım dediydim, dönüşte şıkıştık öne arkaya pazarcılar araba koymuşlar, pisi arabada kızgın miyavda miyav, çıkınca cırmıklayacak beni beklemede, neyse zor bela aradan çıktım, çıktım ama yol kapalı,..

 Allahtan akşam üzeriydi, adamlara rica ettik pazar şemsiyesini birisi çıkardı ben arabayla daldım geri geriye pazarcı tezgahlarının içine, hanım şaşkın :D yumurta tezgahına 3 cm. diğer tarafta domateslere sıfırım, önde arkada sabırsız vatandaşlar aralardan kaçıyorlar, arada kulaklar çınlıyor, Allahtan pazarcı bir esnaf önde gidiyor, çekilsenize kardeşim diye milleti yönlendiriyor, homurdananlar bir yandan, pazar yerine arabayla girmiş diyenler, böyle böyle neredeyse 100 mt. gittim terler aktı, hanım hala şaşkın, kurtulduktan sonra evet dedim hanım, al sana geri geri hassas manevra, hassa gaz kontrolü hassas debriyaj kontrolü, bedava ders...

 

sonrada dedimki, hanım aslında araba Manuel vitesle öğrenilir, hassas ayar bunla öğrenilir, geri geri giderken adamın biri eliyle itse beni bu araç durur, neden? çünki debriyaj çok az baskı veriyor, gaz neredeyse rolantide, araba durdu duracak, sen bu ayarda kullanayım diyorsan manuel şart, geçeceksin otomatiği, otomatik riskdir, o yüzden al sana duster, öğren alış sonra devam et otomatikle, işi öğren sonra sana bunları öğreteceğim daha dedim heveslendi :D

 

iyice alışsın daha sonra show time, geri geri hızlı gitme ani manevra, daha sonra geyik testi sürüş, acil durum tam fren abs devrede kaçış manevraları, frensiz acil manevra ve gaz verme, hanımın benden çekeceği var, öğret dedin aha sana öğreteceğim, bunu sen istedin dedim :D

 

fırsatı bulunca şantiyeye gidersek Tırla nasıl dorse varken hassas manevra yapılır, hızlı şekilde dorseyle geri gidilir onuda göstereyimde görsün, ralli moda geçince korkuyor zaten iyice bir korkutayım hele, ama önce öğrensin araba kullanmayı baştan korkutmayayım şimdi...

 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Aytac Sakal

Bende Eşime Manuel araba kullanmayı öğretmeye çalışıyorum ilk sınavdan kaldı.Bugün yokuş kalkış eğitimi verirken benim arabadan Debriyajdan berbat bir koku geldi 😑.İkimizinde sinirler harap.Komisyonu izledim bence bu kriterler ile ehliyeti olanların yarısı kalır bu düşüncemdede son derece iddalıyım hatta eminim...

Eşim Sürücü kursuna devam ediyor ve ilk sınavdan kalınca 1400 TL daha ek sınav ücreti ödeyeceğiz özel ders alacak ilave o masrafta olacak ama bana kalırsa yetmez Bende eğitim vermek zorunda hissediyorum.

Aslında ilerleme var ama bana göre daha iyi olmalı Kendine güvenini biraz kaybetmiş görünüyor tavsiyelere açığım...

Yorum bağlantısı
Çiğdem Bilen
Aytac Sakal yazdı:

😑

 Tavsiye olarak hangi hatadan hangi puanlar kırılıyor çizelgeyi edinerek oradaki kazanımlara yoğunlaşarak çalışmanız yararlı olabilir. Sonrasında kendine güven için tabi ki fazlaca uygulama yapması gerekiyor. Komisyon da başka komisyon tarafından izleniyor o yüzden çizelgede ne varsa ona göre not verirler çoğunlukla kendi insiyatiflerini kullanmazlar bunu da unutmamak gerekir.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çiğdem Bilen

Az önce mesajınızı yanlış anlamışım evet şu an ehliyeti olup araç süren çoğu kişi bu sınavdan kalabilir bence de

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Önce teorik olarak debriyaj mantığı anlatın, kavrama noktası nedir onu anlatın. Yavaş gidebilmeyi gösterin. Boş yolda bol talim yapın, öğrenir.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal

Çiğdem Hocam biz ehliyet alırken 1994 yılında düz yolda bir tur atıp ehliyeti aldık.2000 sonrasi Motosiklet Ehliyetini alırken yine kendi motosikletim ile bir tür atıp ehliyeti aldım.O zamanlara göre dahada zor bir hale gelmiş.Etrafta gerçekten çok fazla kötü sürücü var.

Bu konuda elbette ben otorite değilim sadece görüşümü belirttim belkide olması gereken bu.

 

 

Kendisi bana direksiyon hakimiyeti nedeniyle demişti Çizergenin varlığını bilmiyorduk öğrenip ona göre yol haritası belirleyelim.

Tavsiyeleriniz için Teşekkür Ederim...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cavit Çırakoğlu

Kalma sebebi direksiyon hakimiyeti mi idi?

L parka yada geri parka gidebildi mi? 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
Evren Erakçora yazdı:

Önce teorik olarak debriyaj mantığı anlatın, kavrama noktası nedir onu anlatın. Yavaş gidebilmeyi gösterin. Boş yolda bol talim yapın, öğrenir.

Evet debriyaj mantığını kavradı ama halen kavramayı kaçırıyor ve stop ettiriyor.

Bir gün mükemmel diğer gün sil baştan.

Cavit Çırakoğlu yazdı:

Kalma sebebi direksiyon hakimiyeti mi idi?

L parka yada geri parka gidebildi mi? 

L parka henüz gelemedi kendi yaptığımız eğitimlerde L parkta çok kötü değil.

Kalma sebebi Direksiyon hakimiyeti biraz telaş yapıyor.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...