İçeriğe Yönlendir

VW Manuel Vitesi Tamamen Bırakacakmış


Önder Özcan

Recommended Posts

Selçuk Bakış
Önder Özcan yazdı:

geliştirme

Kalsa böyle geliştirmeseler 😅

İşin şakası bir yana şu saatten sonra manuel pek kullanılmaz gerçi.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan
Selçuk Bakış yazdı:

Kalsa böyle geliştirmeseler 😅

İşin şakası bir yana şu saatten sonra manuel pek kullanılmaz gerçi.

Aramızda çok koyu manuyelciler var ama, bize şahdamarımızdan daha yakın. Arabasını geçen hafta satmış, fosil yakıt sektöründe çalışanlar... Bu haber onları hiç memnun etmez. :D

  • Beğen 2
  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Önder Özcan yazdı:

Aramızda çok koyu manuyelciler var ama, bize şahdamarımızdan daha yakın. Arabasını geçen hafta satmış, fosil yakıt sektöründe çalışanlar... Bu haber onları hiç memnun etmez. :D

3ten 2ye çekip ara gazı verdiği içindir o 😀 alışır alışır 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hacı Şenyurt

Manual aracinda bir keyfi var. Ancak dünya elekritiklilere evrimlesiyor. Bu durumda mecburen sevende sevmeyende alışacak.

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

Saçma. Alıcıya hitap etmeli, ben otomatik araba hiç sevmem, çatır çutur vites atacaksın, bi dsg mekatronik arıza maliyeti 2 yıllık yakıt maliyetim, ödemek zorundamıyım ? Spor kullanımda çift kavrama çok daha iyi, ama manuel zevki yok. Ayrıca zevkten öte daha ekonomik, daha az arıza riski, daha sert kullanıma uygun. 

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

sağlam yapılırsa hiçbir risk yok. balatasını da kolay değişebilir yaparsın.. otomatik araçların kötü kullanımı da zor olduğu için motor biraz  daha uzun ömürlü oluyor. Özellikle ikinci el araçlara bak otomatiklerin motorları daha iyi durumda.

Ha ben manuelciyim. neden.. maliyet.. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Ebrar Tüfek yazdı:

Saçma. Alıcıya hitap etmeli, ben otomatik araba hiç sevmem, çatır çutur vites atacaksın, bi dsg mekatronik arıza maliyeti 2 yıllık yakıt maliyetim, ödemek zorundamıyım ? Spor kullanımda çift kavrama çok daha iyi, ama manuel zevki yok. Ayrıca zevkten öte daha ekonomik, daha az arıza riski, daha sert kullanıma uygun. 

 

ilerde filmlerdeki gibi müzede göreceksin tek tük, otoyu bırak arabada direksiyon olmayacak, bineceksin şuraya git diyeceksin ruhsuz şekilde gideceksin, sonuçmu İsyaaaaaan :D

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar

vw manueli beceremiyor zaten, 100bin km demeden cortluyor. otomatiği de dene yanıl yaparak 15 yılda diğerlerinin seviyesine getirebildi. Bence vw şanzıman işinden hep çekilsin, bilenlere bıraksın. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Mustafa Yanar yazdı:

vw manueli beceremiyor zaten, 100bin km demeden cortluyor. otomatiği de dene yanıl yaparak 15 yılda diğerlerinin seviyesine getirebildi. Bence vw şanzıman işinden hep çekilsin, bilenlere bıraksın. 

cortlayan bir durum yok nerden çıkardınız?

ayrıca DSG yi diğerlerinden 15 sene önce yaptı.

Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva
(düzenlendi)

Beş vakte kadar, manuel şanzımanı ilave opsiyon listelerinde görmek sürpriz olmayacaktır :)
Son senelerin manuel/otomatik satış oranlarından, gidişatı kestirmek de mümkün.

Vag, üretim maliyetini bahane etmiş.

Esas sebep, manuel şanzımanın, servis (ve belkide üretim) konularında, üreticilerin talep ettiği hıza daha az hitap etmesi olabilir.

Her 10 araçtan 7’si otomatik vites… Manuel araçlar tarih mi oluyor

 

https://www.aa.com.tr/tr/ekonomi/manuel-vites-otomobil-satislari-otomatik-vitesin-golgesinde-kaldi/2271279

https://www.hurriyet.com.tr/gundem/her-10-aractan-7si-otomatik-vites-manuel-araclar-tarih-mi-oluyor-41838152

tarihinde Kerem Kurluva tarafından düzenlendi
kaynaklar eklendi
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Ali Cihangiroğlu yazdı:

ilerde filmlerdeki gibi müzede göreceksin tek tük, otoyu bırak arabada direksiyon olmayacak, bineceksin şuraya git diyeceksin ruhsuz şekilde gideceksin, sonuçmu İsyaaaaaan :D

Fosil yakıtlar ile beraber bırak dsg yi nanuel şanzıman da müzelik olacak zaten.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın

Zaten vw’lerde manuel şanzıman azınlık durumda uzun zamandır. Dolayısıyla şaşırtmadı bu karar beni.

Şu an vw alacak olsam DSG-6 şanzımana sahip bir model tercih ederim. (2.0 TDI Passat mesela)
C-D segmenti modellerinde manuel hamallık gibi gelir bana.
B segmenti hadi neyse, manuel kabul edilebilir ki, onlarda bile manuel DSG’den daha fazla değil (benim gözlemlediğim)

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Arkadan itiş min 300 hp araba olacak ki manuel o zaman süper. Bizim burada trafikle işimiz yok ama geçen hafta izmir içi 1 buçuk saat sıkışınca otomatiği aradım. 3 ileri otm r9 bile daha az yorardı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar
Mehmet Göktürk yazdı:

cortlayan bir durum yok nerden çıkardınız?

ayrıca DSG yi diğerlerinden 15 sene önce yaptı.

vw manuel şanzıman genellikle 100bin km civarı 1.vites ve geri viteste sorun çıkarmaya başlıyor, kendi aracımda ve tanıdıklarımın araçlarıında bunu gördüm, ayrıca birçok kulllanıcıdan da duydum.Dsg yi 15 yıl önce yaptı ama kullanıcıların da ocağına incir ağacı dikti, garantili binen için soruun yok ama 2.elde maalesef namı kötü, vw servisten ve yedek parçadan çok kazanmak üzerine sistemini kurmuş. Belki dışarda  daha iyidir ama ülkemizde hem gereksiz pahalı hem de kalite olarak diğer markalardan farkı yok hatta daha vasat yönleri var. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Mustafa Yanar yazdı:

vw manuel şanzıman genellikle 100bin km civarı 1.vites ve geri viteste sorun çıkarmaya başlıyor, kendi aracımda ve tanıdıklarımın araçlarıında bunu gördüm, ayrıca birçok kulllanıcıdan da duydum.Dsg yi 15 yıl önce yaptı ama kullanıcıların da ocağına incir ağacı dikti, garantili binen için soruun yok ama 2.elde maalesef namı kötü, vw servisten ve yedek parçadan çok kazanmak üzerine sistemini kurmuş. Belki dışarda  daha iyidir ama ülkemizde hem gereksiz pahalı hem de kalite olarak diğer markalardan farkı yok hatta daha vasat yönleri var. 

Önyargılı bir durum sezdim. Çok sayıda vag ailesi aracım oldu hiç sorun yok ayrıca diğer arkadaşlarda da yok. Ama nazik araç oldukları doğrudur.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Hasan Şendağ
Mustafa Yanar yazdı:

vw manueli beceremiyor zaten, 100bin km demeden cortluyor. otomatiği de dene yanıl yaparak 15 yılda diğerlerinin seviyesine getirebildi. Bence vw şanzıman işinden hep çekilsin, bilenlere bıraksın. 


Neye dayanarak yazdın bunu hocam?

Babamın araçları dahil yıllarca DSG kullandık yaklaşık 10 yıl olmuştur. Hiç sorun yaşamadık. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar
Ahmet Hasan Şendağ yazdı:


Neye dayanarak yazdın bunu hocam?

Babamın araçları dahil yıllarca DSG kullandık yaklaşık 10 yıl olmuştur. Hiç sorun yaşamadık. 

Tek elden dikkatli kullanımda doğrudur ama maalesef 2.elde sizdeki gibi olmuyor. 

Mehmet Göktürk yazdı:

Önyargılı bir durum sezdim. Çok sayıda vag ailesi aracım oldu hiç sorun yok ayrıca diğer arkadaşlarda da yok. Ama nazik araç oldukları doğrudur.. 

Vw kötü demek değil kesinlikle, önyargımda yok aslında, sadece ilk el alıp güzel güzel bineceksin, tepe tepe kullanacak bir araç  değil. nazlı biraz, 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Ben anlamadım şimdi sonuçta…. Manuel şanzıman ne bozulması anlamadım. Bunca yıldır vw forumlarındayım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...