İçeriğe Yönlendir

VW Manuel Vitesi Tamamen Bırakacakmış


Önder Özcan

Recommended Posts

Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Celal Aydın yazdı:





DSG’nin bu kadar çok satılmasının sebebi, sorunsuzluğu değil markanın VW olması. Sıfırdan alanın, aracın garantisi sayesinde umrunda olmaması. Kaç kişi teknik detaylardan anlayıp da tercih esiyor DSG’yi.
Otomatik mi otomatik, al, bin, geç.

katılıyorum, bu şanzımanı örneğin Fiat falan kullansa ohoo Fiat pertti :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

vw çok güzel araba . çok severek kullandım ama çok para harcadım. birdaha vw yine alırım ama ya ilk sahibi olurum yada 30 40 bin de yetkili servis bakımlıysa alırım

 

vw nazik araba arızaya daha yatkın bu gerçek . lakin araba gibi araba yola çıktınmı 160 170 banamısın demiyordu

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
katılıyorum, bu şanzımanı örneğin Fiat falan kullansa ohoo Fiat pertti [emoji4]

Kesinlikle abi. [emoji1]
Yorum bağlantısı
Murat Sahın

Otomatik şanzıman bana göre eski tork konvertörlü tam otomatik şanzımanlardır.

 

Böyle robottu kavramaydı falan uğraşmak yerine tork konvertörlü tam otomatikte kademe sayısını artıran, söz gelimi 7 ileri kademe ile tork konvertörlüyü birleştirseler çok güzel olurdu. 90 lı yılların tam otomatikleri bile vızır vızırken halen, robotizeler dökülüyor. Halbuki neredeyse otomotiv tarihi ile yaşıt ve güvenilir bir sistem var ortada. Otomatik araç almak istiyorum, model de yüksek olsun diyorum, araştırıyorum, ya mekatronik ya çift kavrama ya da cvt. Vazgeçiyorum :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hacı Şenyurt
Otomatik şanzıman bana göre eski tork konvertörlü tam otomatik şanzımanlardır.
 
Böyle robottu kavramaydı falan uğraşmak yerine tork konvertörlü tam otomatikte kademe sayısını artıran, söz gelimi 7 ileri kademe ile tork konvertörlüyü birleştirseler çok güzel olurdu. 90 lı yılların tam otomatikleri bile vızır vızırken halen, robotizeler dökülüyor. Halbuki neredeyse otomotiv tarihi ile yaşıt ve güvenilir bir sistem var ortada. Otomatik araç almak istiyorum, model de yüksek olsun diyorum, araştırıyorum, ya mekatronik ya çift kavrama ya da cvt. Vazgeçiyorum [emoji4] 

Pejo sitroyende var
Yorum bağlantısı
Ümit Türk

Ne manueli ya bırakın Allah aşkına.  Manuel hamallıktır . Hele istanbul trafiğinde vites koluna tokatlar atmaya başlıyorsun.  

Bütün araçlar otomatik olmalı. :D 

Yorum bağlantısı
Cem Işık

Benim araba 1.4 6 ileri dsg, 88 bindeyim, daha en ufak sıkıntı yaşamadım. Yoğun trafiğe de giriyorum, uzun yolda yüksek süratlere de çıkıyorum gerektikçe. Bence şans işi bu biraz.

Sattığım jeep kj, 250 bin km gibi (klasik otomatik vites) gecenin kör saatinde balata bittiğinden yolda kalmıştım. Üzerindeki şanzıman amerikada kamyonetlere takılan ağır hizmet tipi diye geçen model. Sürekli şehir içi dur kalk kullanmak zorunda kaldığım düz vites mondeomda 60 bin km de baskı balata volant değişmem gerekmişti.

Yorum bağlantısı
Erdem Doğan

Yanlış karar :) ZF8 kullanmadığı sürece lütfen manuel üretmeye devam etsin :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ümit Türk yazdı:

Ne manueli ya bırakın Allah aşkına.  Manuel hamallıktır . Hele istanbul trafiğinde vites koluna tokatlar atmaya başlıyorsun.  

Bütün araçlar otomatik olmalı. :D 

Hamalı hor görmeyelim. Onsuz da olmaz.

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Murat Sahın yazdı:

Otomatik şanzıman bana göre eski tork konvertörlü tam otomatik şanzımanlardır.

 

Böyle robottu kavramaydı falan uğraşmak yerine tork konvertörlü tam otomatikte kademe sayısını artıran, söz gelimi 7 ileri kademe ile tork konvertörlüyü birleştirseler çok güzel olurdu. 90 lı yılların tam otomatikleri bile vızır vızırken halen, robotizeler dökülüyor. Halbuki neredeyse otomotiv tarihi ile yaşıt ve güvenilir bir sistem var ortada. Otomatik araç almak istiyorum, model de yüksek olsun diyorum, araştırıyorum, ya mekatronik ya çift kavrama ya da cvt. Vazgeçiyorum :) 

 

9 ileri gtronik

9 ileri zf 9hp 

10 ileri alison 

 

Bunlar olmazmı

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Cihangiroğlu yazdı:

az kaldı, pek yakında şanzıman kalkacak haberiniz yok :)

Elektrikli arabalarda da şanzıman olacakmış diyorlar :) sonuçta elektrik motorunun devri sınırlı :) yani sınırlandırıyorlar

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Elektrikli arabalarda da şanzıman olacakmış diyorlar :) sonuçta elektrik motorunun devri sınırlı :) yani sınırlandırıyorlar

haydaaaaa ... olmasın arkadaş, hız limitli kalsın...

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Ali Darbaz yazdı:

 

9 ileri gtronik

9 ileri zf 9hp 

10 ileri alison 

 

Bunlar olmazmı

Quintippio var, en güzeli o. 

Yorum bağlantısı
Serkan Maden

En son kedi ön camı tırmalayıp çizmiş diye söylendim o gün cam çatladı taştan. O yüzden DSG'em hakkında yorum yapmayacam.😀

  • Beğen 3
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Sefa Çelik yazdı:

 

Şans demeyelim de algı diyelim. 

 

Şuana kadar kullandığım hiç bir DSG şanzumana 1 TL masraf harcamadım, aşırı memnun kaldım. 

Şuana kadar 1 tane tork konvertörlü aisin kullandım, 2 den 3 e geçerken kerkinen, geri takınca tak tak tak vuran berbat bir şanzumandı. 

 

Bir tarafta yaşanmış gerçekler, bir tarafta sanal alemde oluşmuş tersi algı. 

 

Komik. Sadece DSG tamiri yapan tamirciler aslında kara para aklayarak, uyuşturucu satarak geçiniyorlar demekki. 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Vw leri merak edenler Yıldız sanayiye gelip marka çalışan yerlere bakabilirler. Günde 3-5 kişi ben yönlendiriyorum, müşteri o kadar yanmış ki koskoca Ford tabelasını görmüyor şanzıman soruyor.. Akşam onlardan kargolar kamyonla koli alırken bizim taraftan 8-10 koli çıkıyor. Ticaride büyük oranda tercih edilmedikleri halde. Dsg çok can yaktı aynen Cvt nin yaktığı gibi. Benim için konuya dönersek ha düz olmuş ha otomatik. İkisi de bana uyar, ikinci el aldığım için hangisi denk gelirse onu alıyorum.. Dizelde bitecek falan diye konuşacak konu atıyorlar ortaya, daha biten görmedik. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Serkan Toker yazdı:

Vw leri merak edenler Yıldız sanayiye gelip marka çalışan yerlere bakabilirler. Günde 3-5 kişi ben yönlendiriyorum, müşteri o kadar yanmış ki koskoca Ford tabelasını görmüyor şanzıman soruyor.. Akşam onlardan kargolar kamyonla koli alırken bizim taraftan 8-10 koli çıkıyor. Ticaride büyük oranda tercih edilmedikleri halde. Dsg çok can yaktı aynen Cvt nin yaktığı gibi. Benim için konuya dönersek ha düz olmuş ha otomatik. İkisi de bana uyar, ikinci el aldığım için hangisi denk gelirse onu alıyorum.. Dizelde bitecek falan diye konuşacak konu atıyorlar ortaya, daha biten görmedik. 

Cvt’den canı yananlar da genelde ford nissan grubu oldu. Özellikle ford. 
 

Honda toyota grubunda sorun çok az. Honda da ise zinciri aşırı zorlama ile sorunlar oldu zaten kullanıcı profili aşağı yukarı belli. Zevksiz olabilir ama yine de istatistik olarak daha sorunsuz. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ali Darbaz yazdı:

 

9 ileri gtronik

9 ileri zf 9hp 

10 ileri alison 

 

Bunlar olmazmı

Olur da bütçeyi aşar Ali :) 

Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Cvt’den canı yananlar da genelde ford nissan grubu oldu. Özellikle ford. 
 

Honda toyota grubunda sorun çok az. Honda da ise zinciri aşırı zorlama ile sorunlar oldu zaten kullanıcı profili aşağı yukarı belli. Zevksiz olabilir ama yine de istatistik olarak daha sorunsuz. 

 

Masraf açısından bakarsak powershift dsg ye göre çok daha masraflı. Komple şanzıman değişiyor neredeyse.. Dsg de yine kavrama, mekatronik veya tüp olarak ayrı ayrı tamir edilebiliyor.. Dsg alacak kişi manuel vites baskı balata masrafı gibi düşünerek kenara 3-5 bin koyması lazım.. Bu kadar masraf bence normal ve kabul edilebilir.. Kimse istemez araç bozulsun yolda kalıp masraf çıkarsın, ancak illa ki olabiliyor.. Ben yunanistan dan geldikten 2-3 gün sonra basınexpress in ortasında kalmıştım.. Basınç tüpü patladığı için araç vitese geçmedi, boşta kaldı.. 3 sene önce 2500 lira vermiştim sanırım.. Yunanistan da arıza yapsa, o parayı sadece çekiciye verirdim heralde.. 60 bin kmde garanti bitmesine rağmen sadece işçilik ödemek şartı ile kavrama serviste değişmişti.. Üstelik arıza yapacak kadar kötü değilken, talebimiz üzerine yaptılar. Manuel vites olsa 120-130 binde 2-3 bin cepten çıkacaktı..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Erdem Doğan yazdı:

Masraf açısından bakarsak powershift dsg ye göre çok daha masraflı. Komple şanzıman değişiyor neredeyse.. Dsg de yine kavrama, mekatronik veya tüp olarak ayrı ayrı tamir edilebiliyor.

ikisinde de aynı şekilde, ayrı ayrı değişebiliyor. dsg tamircileri daha erken ustalaştı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Çağlar Bayur yazdı:

ikisinde de aynı şekilde, ayrı ayrı değişebiliyor. dsg tamircileri daha erken ustalaştı

Gelisme var o zaman. Usta ile konusurken powershift ariza yapinca komple degisiyor demisti. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Erdem Doğan yazdı:

Usta ile konusurken

kiralar kaç para haberin var mı sanayide? sanayide alabileceğin cevapların %99 u duygusaldır :)

  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Çağlar Bayur yazdı:

kiralar kaç para haberin var mı sanayide? sanayide alabileceğin cevapların %99 u duygusaldır :)


Bu modellerin yağ tapası yok motoru indirip ters çevirerek boşaltacağız gibi mi 

  • Beğen 1
  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...