İçeriğe Yönlendir

VW Manuel Vitesi Tamamen Bırakacakmış


Önder Özcan

Recommended Posts

Ebrar Tüfek
Mustafa Yanar yazdı:

vw manueli beceremiyor zaten, 100bin km demeden cortluyor. otomatiği de dene yanıl yaparak 15 yılda diğerlerinin seviyesine getirebildi. Bence vw şanzıman işinden hep çekilsin, bilenlere bıraksın. 

 

Vw en iyi şanzımanları yapıyor, 1200 beygir DSG şanzımanlı araba var, yarı otomatiklerin içinde en iyisini üretiyor. Manueli de 100 binde bozan şöför sıkıntılıdır bence. 278 binde revizyonsuz şanzıman yağını dahil değiştirmeden kullanan tanıdıklar var. Şanzıman yapmayı bilenler dediğiniz hangi markalar, yolcuları ayran gibi çalkalayan easytronic, mmt, auto6r üreticileri mi ? 

 

Ali Cihangiroğlu yazdı:

ilerde filmlerdeki gibi müzede göreceksin tek tük, otoyu bırak arabada direksiyon olmayacak, bineceksin şuraya git diyeceksin ruhsuz şekilde gideceksin, sonuçmu İsyaaaaaan :D

 

2 3 tane manuel araba garaja koymalı, Teslacılar arabaya yastık yorgan binmeye başladı şimdiden, hal vaziyet kötü :D

 

 

Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar

Manuel şanzıman kolay arıza verecek bir parça değil ama vw araçlarında biraz kötü kullanımda 100.000km civarı özellikle 1.vites ve geri vites geçişi sorun çıkarmaya başlıyor, Dsg zaten malum 2.elde uzak durulan bir şanzıman tipi. Umarım anlatabilmişimdir. 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Ww t4 2.4 5.vites dişlisi kırıyor. Üç kere ben kırdım ama 2ton ile gezerek. 174bg t6 şanzıman kırıyor hesap hatası nedeniyle. Sonra komple değişmi ile sorun çözüldü. Dsg, 95k oldu henüz ses soluk yok.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Dsg şu kadar senedir biniyorum hiç sorun yaşamadım dediğiniz araçlarınız değerinden azına alınır 😁

 

vw çok radikal kararlar alıyor. Elektrikli araç ve şimdi de şanzıman. Manuel araç avrupa’da çok tercih ediliyor. Otomatikten çok manuel vardır belki de. Bizim gibi değiller. Ucuz hangisiyse onu alıyorlar. 
 

Ya da vw manuel fiyatına dsg verecek. Yasaları kaliteli memlekette de garantiyi uzatacak 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın

VW iyi niyet garantisi adı altında DSG’ye arka çıkıyor.
Bazı şartları var,
1) Araç alındığından beri yetkili servise girecek.
2) İki defa bakımdan kaçabilir (yetkili servisten)
3) tüm bu şartlar sağlanıyorsa aracın yaşına bakılacak ve 7 yaşını geçmeyecek.

Aksi halde elinizde patlar DSG
Ortalama 7 bin₺ kavramaya bayılırsınız
(Mekatronik ünite sağlam ise)

Bu şanzıman klasik tork konvertörlü otomatik değil, eninde sonunda kavrama değişecek. Bozuldu demek her zaman doğru değil, eskidi demek çoğu zaman doğru.
6 ileri olan çok daha uzun ömürlü, ıslak tip olduğundan.

Birçok DSG kullandım, 7 ileri olanlar benim nezdimde sinir bozucu bir şanzıman, kesinlikle mükemmel değil. Ayağınızı(gaz pedalını) okumaz, gerektiği yerde düşürmez vitesi, çoğu zaman da erken yükseltir. Gaz pedalı dozajını normalden daha sert kullanarak emre itaat sağlatabilirsiniz. Aksi halde hep ekonomi sağlamaya çalışır, düşük devir yüksek vites kademesi şeklinde.
6 ileri olanlar daha kararlı geçişlere sahip ve güven veriyor sürücüye.

Benim şahsi görüşüm, kullanıcı dostu değil, pahalı maliyetlere sahip, yaptırdığı tasarrufu arıza yada değişim zamanında cepten geri alan, yetkili servislerin yüksek tutarlarına mecbur kıldıran, danışıklı dövüş içinde yüzdüren bir şanzıman.

Bunca bilgi ve tecrübelerime rağmen, şayet bir vw tercih edecek olursam, yine de manuel almam.
Köşeye 10 bin₺ koyar, kaliteli bir özel serviste, oem yedek parçalarla aracımı bakıma sokar, yoluma devam ederim.

Daha iyi araç-şanzıman seçenekleri elbette mevcut, lakin bu marka bizim ülkede altın gibi, sıkışınca bozdurmalık olduğundan, çokta kıyas yapmaya itmiyor insanı diğerleriyle.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Metin Uzunoğlu yazdı:

Fosil yakıtlar ile beraber bırak dsg yi nanuel şanzıman da müzelik olacak zaten.

zaten onu kastetmiştim bende, otonom elektrikli ruhsuz kutularda seyahat edeceğiz....

the-science-blade-runner-2049-2.jpg

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Dsg şu kadar senedir biniyorum hiç sorun yaşamadım dediğiniz araçlarınız değerinden azına alınır 😁

 

vw çok radikal kararlar alıyor. Elektrikli araç ve şimdi de şanzıman. Manuel araç avrupa’da çok tercih ediliyor. Otomatikten çok manuel vardır belki de. Bizim gibi değiller. Ucuz hangisiyse onu alıyorlar. 
 

Ya da vw manuel fiyatına dsg verecek. Yasaları kaliteli memlekette de garantiyi uzatacak 

doğanın  gidişatı harbiden kötü, zoraki geçiyorlar, birileri başlamalıki geriside gelsin, alayı geçecek hemde zorla bekleyelim hele...

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Celal Aydın yazdı:

VW iyi niyet garantisi adı altında DSG’ye arka çıkıyor.
Bazı şartları var,
1) Araç alındığından beri yetkili servise girecek.
2) İki defa bakımdan kaçabilir (yetkili servisten)
3) tüm bu şartlar sağlanıyorsa aracın yaşına bakılacak ve 7 yaşını geçmeyecek.

Aksi halde elinizde patlar DSG
Ortalama 7 bin₺ kavramaya bayılırsınız
(Mekatronik ünite sağlam ise)

 

sonuç= dsg kronik hatalıdırmı, şart şurt koştuğuna göre bu anlam çıkıyor bana göre...  mekatronik ve basınç tüpü gevşeme kovanı patlatma derdi vardı bildiğim kadarıyla, basınç tüpünün alt kısmını çelik yapıp ömürlük hale getiren yan sanayi parça çıkarmışları, tıpkı zamanında Ford taunusun kronik ön salıncak eğilmesi aracın önünün havada gitmesi hatasını özel yapım üst traversle çözen firmalar gibi yani, yinede bence bu şanzımanın ana sorunu mekatronik kısmı, kavrama falan bunlar elbette aşınacak, sarf malzemesi bu, gerisi dediğin tutarsız çalışma yazılımla ilgili, son durumu nasıl bu şanzımanın bilemiyorum ama...  alıncaksa ıslak kavrama tercih etmek lazım, bakalım bendeki ıslak tip getrag ne yapacak, görelim bakalım bumu dsg mi sağlam, test ediyorum bizzat, her dct dertlimi değilmi anlayacağız, gerçi bu şanzımanı kullanıyor bazı baba markalar, onlarda durum ne bakmak lazım...

 

ah ülem müstakil evim ve garajım olsa dert değildi, kendim yenilerdim bu şanzımanı, basit içi falan... :tongue: dingilizlerin ender sevdiğim yanlarından biri, kendin yap stayla, adamlarda sektör olmuş hatta, zor gelenin evinde baskı bile değişiyor adamlar...

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

En güzeli, manuel şanzıman gereksiz bir şanzıman.. 

Dsg hakkında da eskisi kadar şikayet duymuyoruz.. 

 

Servet neredeyse üstünde çıkıp tepiniyor, portifle dalıyor ama 90 bin oldu hala bozamadı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

İstanbul trafiğinde kullandığım için asla manuel istemedim. Eş dost bana yıllardır takılır, erkek adam düz vites sürer diye de benden hiç sol bacağım ağrıyor laflı duymazlar :D

10 sene önce olsa manuel zevkliydi ama artık işkence. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

dsg nin neyi kötü yahu ben 265 binde sattım 1. vitesten 6 ya kadar vites attığını 1 sn anlama imkanın yoktu yağ gibiydi. hiçde bozulacak bişeyede benzemiyor dsg 

 

çok gereksiz iş manuel. otomatiğine param yetmedi yoksa navarayıda otomatik alırdım

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Manueli bakım/arıza maliyeti sebebiyle tercih ederim ama Kayseri'de ederim. İstanbul gibi bir trafikte başlarım maliyetine, bacak bana lazım. Bozulacaksa, edc ya da powershi(f) yerine dsg'nin bozulmasını tercih ederim. Ama asıl cvt'yi merak ediyorum, japonların bir bildiği vardır kesin. O da sorunsuzluk. Avrupa gibi müşteri bana bağlı kalsın demezler. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Servet Aydın yazdı:

Manuel vites gibi kullanın imkanı da artık otomatik araçta.

 

Bunu mu demek istediniz?
Manuel vites gibi kullanım imkanı da var artık otomatik araçta.

Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

Her iki Tiguan için söyleyeyim. Eskisi 6 ileri idi, yenisi 7 ileri. Eskisinin vites değişimleri daha iyiydi. Hanımım Polo 7 ileri Dsg. Küçük hacimli motor olduğu için herhalde (1.2 TSi) daha iyi geliyor vites değişimi.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Selçuk Keleş yazdı:

kompresyon sesli güzel günler artık mazide kaldı :) 

kendin için konuş :tongue:

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
dsg nin neyi kötü yahu ben 265 binde sattım 1. vitesten 6 ya kadar vites attığını 1 sn anlama imkanın yoktu yağ gibiydi. hiçde bozulacak bişeyede benzemiyor dsg 
 
çok gereksiz iş manuel. otomatiğine param yetmedi yoksa navarayıda otomatik alırdım

6 ileri miydi?
Manueli bakım/arıza maliyeti sebebiyle tercih ederim ama Kayseri'de ederim. İstanbul gibi bir trafikte başlarım maliyetine, bacak bana lazım. Bozulacaksa, edc ya da powershi(f) yerine dsg'nin bozulmasını tercih ederim. Ama asıl cvt'yi merak ediyorum, japonların bir bildiği vardır kesin. O da sorunsuzluk. Avrupa gibi müşteri bana bağlı kalsın demezler. 

Olay bu
Bozulacaksa DSG bozulsun
Kesinlikle katılıyorum [emoji1360]
Yorum bağlantısı
Ahmet Hasan Şendağ

Bu kadar çok satılan DSG’de sanki sorun bolmuş gibi görünüyor. Yüzdeye vursan en az sorunlu DSG çıkar eminim. Boşa çamur atıyorsunuz. 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

hepsi aynı işte arkadaş, ufak nüans farkları var sadece, birde bunların bozulmaya daha yatkın olan yanları farklı, ben dct de en az riskli olanı almak isterim, öyle olduğuna inandığım şanzımanı tercih ettim, bakalım haklımıyım kendim göreceğim zaten.

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Bu kadar çok satılan DSG’de sanki sorun bolmuş gibi görünüyor. Yüzdeye vursan en az sorunlu DSG çıkar eminim. Boşa çamur atıyorsunuz. 

Ben o düşük yüzdenin içindeyim. Kendim için konuşayım, çamur atmıyorum.

Hata bende 120 bin km’de 2010 1.4 TSI DSG aldım zamanında, DSG ve servis geçmişi hakkında hiçbir şey araştırmadan.
Şimdi daha bilinçliyim, çünkü bir kere yedim o kazığı.
Halen diyorum, yine alırsam DSG alırım, 6 ileri olandan.


DSG’nin bu kadar çok satılmasının sebebi, sorunsuzluğu değil markanın VW olması. Sıfırdan alanın, aracın garantisi sayesinde umrunda olmaması. Kaç kişi teknik detaylardan anlayıp da tercih esiyor DSG’yi.
Otomatik mi otomatik, al, bin, geç.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...