İçeriğe Yönlendir

Fluence - Fren Sorunu


Oğuzkan Işık
Çözüme git Oğuzkan Işık tarafından,

Recommended Posts

Oğuzkan Işık
  Metin Akbal yazdı:

 

Kaliper evette benim bildiğim ona fren merkezi denir. Ben ufak bir sıkıntı yaşamıştım önceki sene. Arka fren merkezi arızası diyeceklerdi ilk başta sonra sorun ortadan kalktı.

Baktım kaliper imiş. Ustalarda beni yanıltmış.

Genişlet  

merkez bu

https://www.otoerdem.com/fluence-fren-ana-merkezi-esp-460113705r-urun-3760.html

 kaliper de bu  yani ben böyle biliyorum abi :D

https://www.aloparca.com/yedek-parca/mga-/kaliper/56770/80186365

Sen ortalığı çok karıştıracaksın gibi :D merkez arızalanırsa soluğu Çorum'da alırım :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Işık
  Çağlar Bayur yazdı:

https://www.hepsiburada.com/tunap-913-fren-bakim-gres-microflex-200-gr-pm-HB00000S7EW3

 

balata arkasına sürülecek , düzelebilir

röno yahu ne hesabı :mangal:

Genişlet  

Çağlar abi bunun nasıl faydası oluyor ? Balata arkasına sürünce çalışa çalışa pistonun yuvasına doğru mu gidiyor ? Nasıl çalışıyor bu malzeme? Anlatsanda hep beraber öğrensek :) 

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Rönoda fren sistemi biraz hassas. clio 3 varkende tamircinin ilk yaptığı iş kalipere gres sürmek olurdu. 

Yorum bağlantısı
Ümit Türk
  Oğuzkan Erışık yazdı:

İşini çok düzgün yapan bir abs ustasını aradım. Önce frenciye gitmem gerektiğini hortumların ters bağlanmış olma ihtimalini söyledi.

Fren hortumları nasıl ters bağlanabilir ?

Genişlet  

Ters bağlama durumunda yaşadığım tecrübe şudur.  frene basıyorsun tutmuyor aniden basıyordum sonra tutmaya başlıyor ve kilitliyor.  bu yüzden önden miksere vurmuşluğum vardır. 

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Işık
  Ersen Tapan yazdı:

Rönoda fren sistemi biraz hassas. clio 3 varkende tamircinin ilk yaptığı iş kalipere gres sürmek olurdu. 

Genişlet  

Neresine sürüyorlar abi gresi? 

  Ümit Türk yazdı:

Ters bağlama durumunda yaşadığım tecrübe şudur.  frene basıyorsun tutmuyor aniden basıyordum sonra tutmaya başlıyor ve kilitliyor.  bu yüzden önden miksere vurmuşluğum vardır. 

Genişlet  

O zaman ters bağlı değil. Allah esirgesin

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
  Oğuzkan Erışık yazdı:

Çağlar abi bunun nasıl faydası oluyor ? Balata arkasına sürünce çalışa çalışa pistonun yuvasına doğru mu gidiyor ? Nasıl çalışıyor bu malzeme? Anlatsanda hep beraber öğrensek :) 

Genişlet  

yetkili servis sırrı :mamba: nissaan röno grubu kullanır, balatanın arka yüzüne sürülüyor.

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Işık
  Çağlar Bayur yazdı:

yetkili servis sırrı :mamba: nissaan röno grubu kullanır, balatanın arka yüzüne sürülüyor.

Genişlet  

Abi pek ucuzmuş. 215 lira diyor 😀 senin işini çözer kesin diyorsan hemen alayım.? 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)
  Oğuzkan Erışık yazdı:

Abi pek ucuzmuş. 215 lira diyor 😀 senin işini çözer kesin diyorsan hemen alayım.? 

Genişlet  

poraya kalipere abs beynine girmekten iyidir amma pahalymış hakkat, serviste bakımda kullnıyorlar tezgah altında bu ürünü

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Işık
  Çağlar Bayur yazdı:

poraya kalipere abs beynine girmekten iyidir amma pahalymış hakkat, serviste bakımda kullnıyorlar tezgah altında bu ürünü

Genişlet  

Frenciye gideyim bakayım ne diyecek. Duruma göre hareket edeyim. Bir de ustanın yorumunu almak lazım canlı gözle. Direk değişimden ziyade pistonu temizleyip yağlamak kurtarırsa bakalım bi abi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
  Erkan Işık yazdı:

Çaglar abikonu biraz alakasız ama ford fiestalarda mazot filtresi kaç binde bir degişmeli üstündeki 23000 km olmus 

Genişlet  

2 bakımda bir değişir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
  Çağlar Bayur yazdı:
yetkili servis sırrı :mamba: nissaan röno grubu kullanır, balatanın arka yüzüne sürülüyor.
Opel de de sürenler var. Ben balataları değişirken görmüştüm. Nedir abi bunun esprisi?
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
  Metin Akbal yazdı:
  Çağlar Bayur yazdı:
yetkili servis sırrı :mamba: nissaan röno grubu kullanır, balatanın arka yüzüne sürülüyor.
Genişlet  

Opel de de sürenler var. Ben balataları değişirken görmüştüm. Nedir abi bunun esprisi?

Genişlet  

balata şıkırtısını, sıkışmasını engeller

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Kaliper kilitli iken abs çalışsa da anlaşılamaz. Kaliper ileri geri hareket edecekki abs vuruntusu anlaşılsın.

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Işık
  Servet Aydın yazdı:

Kaliper kilitli iken abs çalışsa da anlaşılamaz. Kaliper ileri geri hareket edecekki abs vuruntusu anlaşılsın.

Genişlet  

Diğer 3 tekerde neden hiç tepki olmuyor peki abi? 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Abs kayan tekere müdahale ediyor. Biri tamamen kilitli kalınca sistemin kafası karışır

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Işık
(düzenlendi)
  Servet Aydın yazdı:

Abs kayan tekere müdahale ediyor. Biri tamamen kilitli kalınca sistemin kafası karışır

Genişlet  

Büyüksün vallahi hiç düşünmedim abi. Sabahtan beri sert frende devreye girmesi gerekiyormuş gibi düşünüyormuşum meğersem 😀😀

tarihinde Oğuzkan Erışık tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
  Oğuzkan Erışık yazdı:

Merhabalar

Sabah işe gelirken yan yoldan bir arabanın yoluma atlamasıyla sert fren yaptım. Hızım 80 civarıydı. Kıl payı kazadan kurtuldum. 

Araba absye girmedi. Sadece sol ön teker kızakladı. Freni bıraktığımda kızaklamaya devam etti. Araba durunca kaliper kendini bıraktı. Müsit bir yerde tekrar denedim. Bu sefer 40 50 arasıydı hızım. Tekrar frene asıldım. Yine durum aynı. Sol ön teker freni bıraksam da kızaklamaya devam etti abs yine yok. Bakımda hidrolik yağına baktık ve renginde herhangi bir değişiklik yoktu. Sorun ne olabilir nerelere bakmalı? 

Genişlet  

kaliper pistonu takılı kalıyordur. jeep de olmuştu. iki piston olduğu için kaliperi çapraz itip balatayı çapraz eritmişti. ayrıca fren hortumu da tıkalı olaibliyor. dodge journey de arka kaliperlerden birisi geç bırakıyordu. tek piston vardı. hill holder bırakmıyordu bu nedenle. ama sebebi tıkalı hortum idi.

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Işık
  Doğan Arşiray yazdı:

kaliper pistonu takılı kalıyordur. jeep de olmuştu. iki piston olduğu için kaliperi çapraz itip balatayı çapraz eritmişti. ayrıca fren hortumu da tıkalı olaibliyor. dodge journey de arka kaliperlerden birisi geç bırakıyordu. tek piston vardı. hill holder bırakmıyordu bu nedenle. ama sebebi tıkalı hortum idi.

Genişlet  

Pistonsa, kaliperi değiştirmekten ziyade tamirin olumsuz bir yönü olabilir mi ilerleyen zamanlarda? 

Ama araç duru vaziyetteyken frene sonuna kadar basıp bırakıp hemen gaza basınca araba hareket ediyor. O an neden takılı kalmıyor acaba? 

Yorum bağlantısı
  • Çözüm
Oğuzkan Işık

Sorunu giderdik. 

Abs beyni üzerinde bulunan 4 borudan 2 sini yanlış yere takmışlar. Söküp doğru yerlerine taktık bütün problem ortadan kalktı. Hidroliği değiştirip havasını alıp. İşlemi tamamladık. 

  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...