İçeriğe Yönlendir

Fluence - Fren Sorunu


Oğuzkan Erışık
Çözüme git Oğuzkan Erışık tarafından,

Recommended Posts

Oğuzkan Erışık
Metin Akbal yazdı:

 

Kaliper evette benim bildiğim ona fren merkezi denir. Ben ufak bir sıkıntı yaşamıştım önceki sene. Arka fren merkezi arızası diyeceklerdi ilk başta sonra sorun ortadan kalktı.

Baktım kaliper imiş. Ustalarda beni yanıltmış.

merkez bu

https://www.otoerdem.com/fluence-fren-ana-merkezi-esp-460113705r-urun-3760.html

 kaliper de bu  yani ben böyle biliyorum abi :D

https://www.aloparca.com/yedek-parca/mga-/kaliper/56770/80186365

Sen ortalığı çok karıştıracaksın gibi :D merkez arızalanırsa soluğu Çorum'da alırım :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Çağlar Bayur yazdı:

https://www.hepsiburada.com/tunap-913-fren-bakim-gres-microflex-200-gr-pm-HB00000S7EW3

 

balata arkasına sürülecek , düzelebilir

röno yahu ne hesabı :mangal:

Çağlar abi bunun nasıl faydası oluyor ? Balata arkasına sürünce çalışa çalışa pistonun yuvasına doğru mu gidiyor ? Nasıl çalışıyor bu malzeme? Anlatsanda hep beraber öğrensek :) 

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Rönoda fren sistemi biraz hassas. clio 3 varkende tamircinin ilk yaptığı iş kalipere gres sürmek olurdu. 

Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Oğuzkan Erışık yazdı:

İşini çok düzgün yapan bir abs ustasını aradım. Önce frenciye gitmem gerektiğini hortumların ters bağlanmış olma ihtimalini söyledi.

Fren hortumları nasıl ters bağlanabilir ?

Ters bağlama durumunda yaşadığım tecrübe şudur.  frene basıyorsun tutmuyor aniden basıyordum sonra tutmaya başlıyor ve kilitliyor.  bu yüzden önden miksere vurmuşluğum vardır. 

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Ersen Tapan yazdı:

Rönoda fren sistemi biraz hassas. clio 3 varkende tamircinin ilk yaptığı iş kalipere gres sürmek olurdu. 

Neresine sürüyorlar abi gresi? 

Ümit Türk yazdı:

Ters bağlama durumunda yaşadığım tecrübe şudur.  frene basıyorsun tutmuyor aniden basıyordum sonra tutmaya başlıyor ve kilitliyor.  bu yüzden önden miksere vurmuşluğum vardır. 

O zaman ters bağlı değil. Allah esirgesin

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ersen Tapan
Oğuzkan Erışık yazdı:

Neresine sürüyorlar abi gresi? 

Pistonlara sürüyorlar diye biliyorum.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Oğuzkan Erışık yazdı:

Çağlar abi bunun nasıl faydası oluyor ? Balata arkasına sürünce çalışa çalışa pistonun yuvasına doğru mu gidiyor ? Nasıl çalışıyor bu malzeme? Anlatsanda hep beraber öğrensek :) 

yetkili servis sırrı :mamba: nissaan röno grubu kullanır, balatanın arka yüzüne sürülüyor.

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Çağlar Bayur yazdı:

yetkili servis sırrı :mamba: nissaan röno grubu kullanır, balatanın arka yüzüne sürülüyor.

Abi pek ucuzmuş. 215 lira diyor 😀 senin işini çözer kesin diyorsan hemen alayım.? 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)
Oğuzkan Erışık yazdı:

Abi pek ucuzmuş. 215 lira diyor 😀 senin işini çözer kesin diyorsan hemen alayım.? 

poraya kalipere abs beynine girmekten iyidir amma pahalymış hakkat, serviste bakımda kullnıyorlar tezgah altında bu ürünü

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Çağlar Bayur yazdı:

poraya kalipere abs beynine girmekten iyidir amma pahalymış hakkat, serviste bakımda kullnıyorlar tezgah altında bu ürünü

Frenciye gideyim bakayım ne diyecek. Duruma göre hareket edeyim. Bir de ustanın yorumunu almak lazım canlı gözle. Direk değişimden ziyade pistonu temizleyip yağlamak kurtarırsa bakalım bi abi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Erkan Işık yazdı:

Çaglar abikonu biraz alakasız ama ford fiestalarda mazot filtresi kaç binde bir degişmeli üstündeki 23000 km olmus 

2 bakımda bir değişir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
yetkili servis sırrı :mamba: nissaan röno grubu kullanır, balatanın arka yüzüne sürülüyor.
Opel de de sürenler var. Ben balataları değişirken görmüştüm. Nedir abi bunun esprisi?
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Metin Akbal yazdı:
Çağlar Bayur yazdı:
yetkili servis sırrı :mamba: nissaan röno grubu kullanır, balatanın arka yüzüne sürülüyor.

Opel de de sürenler var. Ben balataları değişirken görmüştüm. Nedir abi bunun esprisi?

balata şıkırtısını, sıkışmasını engeller

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Kaliper kilitli iken abs çalışsa da anlaşılamaz. Kaliper ileri geri hareket edecekki abs vuruntusu anlaşılsın.

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Servet Aydın yazdı:

Kaliper kilitli iken abs çalışsa da anlaşılamaz. Kaliper ileri geri hareket edecekki abs vuruntusu anlaşılsın.

Diğer 3 tekerde neden hiç tepki olmuyor peki abi? 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Abs kayan tekere müdahale ediyor. Biri tamamen kilitli kalınca sistemin kafası karışır

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
(düzenlendi)
Servet Aydın yazdı:

Abs kayan tekere müdahale ediyor. Biri tamamen kilitli kalınca sistemin kafası karışır

Büyüksün vallahi hiç düşünmedim abi. Sabahtan beri sert frende devreye girmesi gerekiyormuş gibi düşünüyormuşum meğersem 😀😀

tarihinde Oğuzkan Erışık tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Oğuzkan Erışık yazdı:

Merhabalar

Sabah işe gelirken yan yoldan bir arabanın yoluma atlamasıyla sert fren yaptım. Hızım 80 civarıydı. Kıl payı kazadan kurtuldum. 

Araba absye girmedi. Sadece sol ön teker kızakladı. Freni bıraktığımda kızaklamaya devam etti. Araba durunca kaliper kendini bıraktı. Müsit bir yerde tekrar denedim. Bu sefer 40 50 arasıydı hızım. Tekrar frene asıldım. Yine durum aynı. Sol ön teker freni bıraksam da kızaklamaya devam etti abs yine yok. Bakımda hidrolik yağına baktık ve renginde herhangi bir değişiklik yoktu. Sorun ne olabilir nerelere bakmalı? 

kaliper pistonu takılı kalıyordur. jeep de olmuştu. iki piston olduğu için kaliperi çapraz itip balatayı çapraz eritmişti. ayrıca fren hortumu da tıkalı olaibliyor. dodge journey de arka kaliperlerden birisi geç bırakıyordu. tek piston vardı. hill holder bırakmıyordu bu nedenle. ama sebebi tıkalı hortum idi.

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Doğan Arşiray yazdı:

kaliper pistonu takılı kalıyordur. jeep de olmuştu. iki piston olduğu için kaliperi çapraz itip balatayı çapraz eritmişti. ayrıca fren hortumu da tıkalı olaibliyor. dodge journey de arka kaliperlerden birisi geç bırakıyordu. tek piston vardı. hill holder bırakmıyordu bu nedenle. ama sebebi tıkalı hortum idi.

Pistonsa, kaliperi değiştirmekten ziyade tamirin olumsuz bir yönü olabilir mi ilerleyen zamanlarda? 

Ama araç duru vaziyetteyken frene sonuna kadar basıp bırakıp hemen gaza basınca araba hareket ediyor. O an neden takılı kalmıyor acaba? 

Yorum bağlantısı
  • Çözüm
Oğuzkan Erışık

Sorunu giderdik. 

Abs beyni üzerinde bulunan 4 borudan 2 sini yanlış yere takmışlar. Söküp doğru yerlerine taktık bütün problem ortadan kalktı. Hidroliği değiştirip havasını alıp. İşlemi tamamladık. 

  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...