İçeriğe Yönlendir

En Sorunlu Otomobil Hangisi, Ustalar Cevaplamış


Murat Öngür

Recommended Posts

Mehmet Göktürk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Ben böyle aşağılama görmedim arkadaş :) allah kahretsin bu uzak doğuyu 😁

 

hocam saçma sapan yerlerde satıyor dediğiniz amerika, güney amerika ve Avustralya dahil değil mi? Japonya’yı saymadım. Bu ülkeler saçma sapan değildir yav. 
 

Emisyon açısından bakılırsa japonlar genel anlamda dizel üretmiyorken avrupa üretiyor. Bu nasıl bilinçlilik? Bir de skandalları mevcut. Üstüne araçlar teknolojik olduğu kadar narin. Bakım gereksinim değişim maliyeti fazla. 

 

bu ülkelerde saydığın bakım diye birşey pek yok. Saldım çayıra mevlam kayıra. Emisyon sınırlandırmaları ise çok daha relax. Birazdan paylaşırım. Endonezyası malezyası pakistanı hindistanı arabistanı bunlar sert şartlarda bakımsız araçlar yürütüyor. Bu nedenle basit oturmuş tasarım ve görece emisyon daha yüksek oluyor. Atraksiyona girmiyorlar.

 

Avrupanın skandal işi bence her yerde var, çok baskı yapıldığı için bir mühendisin zekası tüm firmaya patladı. "cycle beating" malesef ayın birinde gece benzine zam yapmak gibi birşey enflasyon rakamına girmesin diye. Kimse masum değil. Ancak japon araçları az servis gören araçlar olarak ün yapmışlar. Bir de uzakdoğu yan sanayi yedek parçaları aşırı fazla ve kalitesiz. Çok büyük bir yan sanayi endüstrileri var asya ülkelerine.

 

https://www.continental-automotive.com/getattachment/8f2dedad-b510-4672-a005-3156f77d1f85/EMISSIONBOOKLET_2019.pdf

bi de bu:

 

image.thumb.png.8e32f7b4480d4171d3bd82c702e25b86.png

 

ikinci grafik eski biraz. yenisini bulayım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Sorunlu marka yoktur da sorunlu model vardır. Üreticiler servislerden geri dönüş isterlerdi eskiden. Ben fotokopi ve masa üstü ofset makinelerinin servisinde çalışırken yeni model piyasaya verildikten bir süre sonra geri dönüş sorarlarmış meğerse. En çok hangi arıza ile karşılaşıyorsunuz diye. Tabi bizden dönüş olmazmış.. 😂 Yine de gerekli düzeltmeler yapılır model geliştirilirdi. Sanayi denilen yerde kara düzen kafayı değiştiremeyen usta sayısı epeyce fazla. Düz Tofaş-Reno motorundan bugünlere gelip kendini geliştirmeyen ama koca usta lakaplı ustalar fikir beyan ediyor olabilir.. Ben turbonun çalışma mantığını bilmeyen ustaya rastladım. 😄  Vw lere problemli denir mi yahu bizim memlekette, olacak iş değil.. 😉😊

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Bence sorunlu araç yok, bilinçsiz kullanıcı var. Yıllardır ford kullanırım sıkıntım olmadığı jibi çevremde araçları ile bilinçli ilgilenen düzenli bakım yaptıranların aracı hiç sorun çıkarmadı.

Sadece şunu söyleyebilirim vectra 2.0 cd ve gls si olan ili hocamız vardı onlar sık sık sıkıntı yaşardı.  Özellikle CD olan üç dört kez kampüsten çekici ile gitmişti. Gls olanda ise daha az sorun olmuştu. İkisi de satıp başka marka araç aldı. 2003 yılından beri hiç bir ford aracımda sorun yaşamadım. Aracınıza düzgün bakmazsanız kesinlikle yolda kalırsınız. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hamit inan
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Üstüne araçlar teknolojik olduğu kadar narin. Bakım gereksinim değişim maliyeti fazla

Çok kaliteli Avrupa araçların totolarini toplamaktan usta olduk :)

 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Bu soruyu ustalara değil de kullanıcılara sormak lazım.

Ustalara da kendi markalarının modellerini sormak lazım.

Mesela vw ustasına vw’nin hangi modeli diye sorulmalı..

Hoş benim anladığım vw iyi hoş ama dsg biraz kötü nam salmış sanayide..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

Birde şöyle bakmak lazım. Benim arabanın devirdaimi bozulmuştu. Bozulması vw ile mi alakalı yoksa devirdaimi üreten ile mi alakalı. Veya devirdaimin birden fazla görevi olmasıyla mı alakalı.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Nihat Palolu yazdı:

Birde şöyle bakmak lazım. Benim arabanın devirdaimi bozulmuştu. Bozulması vw ile mi alakalı yoksa devirdaimi üreten ile mi alakalı. Veya devirdaimin birden fazla görevi olmasıyla mı alakalı.

vw ile alakalı.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Öngür
Tamer Topaç yazdı:

Ertesi gün tekrar sorsunlar, sonra bir daha, bir daha. Her defasında cevaplar değişecektir.

Değişmeyecek yüksek yüzdelik deki cvp Japonların dayanıklı , Ww Ların sorunlu oluşu olacaktır diğer markalara bir şey diyemem çünkü çoğunluk bu şekilde 

Nihat Palolu yazdı:

Birde şöyle bakmak lazım. Benim arabanın devirdaimi bozulmuştu. Bozulması vw ile mi alakalı yoksa devirdaimi üreten ile mi alakalı. Veya devirdaimin birden fazla görevi olmasıyla mı alakalı.

Tabiki Ww ile alakalı neden mi düz mantık ile  bakar isek kendini kanıtlamış bir firmadan tedarik etmedi ise daha tanınmamış bir markadan maliyeti düşük diye aldı ise  gibi

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
En sorunsuz olarak birleştikleri nokta japonlar.. 
Sorunlu olarak Vw diyorlar ama onun dışında ifadeler pek tutmuyor.. 

Araçtan anlamayı haşat edenler için öyle. Konuda geçen mondeo mk3 dizel. Araçtan anlayan biri için kolay ve basit bir arıza iken bilmeyen elinde haşat olacak araç. Sonra da araç problemli derler.
 
Bilinçli ve modern bakım gerektiren eğitim gerektiren araçlar avrupa araçları. japon araçları uzakdoğuda afrikada orda burda saçma yerlerde kullanıldığı için basit. Servisi daha mantıklı ya da servis gerekmeyecek biçimde tasarlanmış. VW tipi araçlar bakım gerektiren ve doğru servis yapılması gereken araçlar. Çoğu kez problemler avrupa markalarında bu nedenle çokmuş gibi görülür. Eğtimsiz personel. gerek emisyon gerekse teknoloji ve yakıt bakımından avrupa araçları son teknoloji. Çünkü yakıt pahalı, kullanıcı ise bilinçli. servis elemanları bilinçli.
 
mesele bu.
 
 

Yazıyordum gerek kalmadı [emoji106]
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
Mehmet Göktürk yazdı:

vw ile alakalı.

 

Bazı markalarda triger değişince çok basit yapıda olmasına rağmen güvenemeyip devirdaimde değişiyorlar. vw’de bozulunca değişiyor. Sonra vw’nin adı çıkıyor devirdaim bozuyor diye. Oysaki diğer markalarınki ile arasında uçurum çalışma prensibi farkı var.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Sanayideki çoğu ustanın araçları tamir edemediği ve hatta bozduğu fikrine katılıyorum.
C5 i aldığımda ustama götürdüm.
Dpf sıvısını sordum. Kontrol edelim dedim. Bunda sıvı yok dedi.
Bir yıl sonra sıvı bitip dpf i tıkayınca varlığını öğrendik.

  • Beğen 3
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
Murat Öngür yazdı:

Değişmeyecek yüksek yüzdelik deki cvp Japonların dayanıklı , Ww Ların sorunlu oluşu olacaktır diğer markalara bir şey diyemem çünkü çoğunluk bu şekilde 

Tabiki Ww ile alakalı neden mi düz mantık ile  bakar isek kendini kanıtlamış bir firmadan tedarik etmedi ise daha tanınmamış bir markadan maliyeti düşük diye aldı ise  gibi

 

Baktıkları en son şey fiyat aslında. Kuyumcudan 100 tane gram altın alıp tek tek tartsak acaba kaç tanesi tam 1 gram gelmez. Üreticilerin ürettiği ürünlerin her biri diğerinin ikizi olamayabiliyor. İkiz olamayanlarda erken bozuluyor. Adet arttıkça bozulan sayısı artıyor.

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
Mehmet Ozyurek yazdı:

Sanayideki çoğu ustanın araçları tamir edemediği ve hatta bozduğu fikrine katılıyorum.
C5 i aldığımda ustama götürdüm.
Dpf sıvısını sordum. Kontrol edelim dedim. Bunda sıvı yok dedi.
Bir yıl sonra sıvı bitip dpf i tıkayınca varlığını öğrendik.

 

Ayaklarında terlikle sanayide çalışıyorlar. Tehlikeli işe terlikle nasıl konsantre oluyorlar anlamıyorum.

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Nihat Palolu yazdı:

Birde şöyle bakmak lazım. Benim arabanın devirdaimi bozulmuştu. Bozulması vw ile mi alakalı yoksa devirdaimi üreten ile mi alakalı. Veya devirdaimin birden fazla görevi olmasıyla mı alakalı.

Vw ile alakalı tasarımını kendi yapıyor, kaliteli üreticiye yaptırırsa sorun yaşamaz. 

Nihat Palolu yazdı:

 

Bazı markalarda triger değişince çok basit yapıda olmasına rağmen güvenemeyip devirdaimde değişiyorlar. vw’de bozulunca değişiyor. Sonra vw’nin adı çıkıyor devirdaim bozuyor diye. Oysaki diğer markalarınki ile arasında uçurum çalışma prensibi farkı var.

Ford fusion 90k bakımında servis devridaimde değişelim dedi. Niye deyince ford öyle öneriyor işçilik az oluyor olmaz dedim çalışıyor 120k de devridaim keçesinden ses duyunca değiştirdim.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Nihat Palolu yazdı:

 

Bazı markalarda triger değişince çok basit yapıda olmasına rağmen güvenemeyip devirdaimde değişiyorlar. vw’de bozulunca değişiyor. Sonra vw’nin adı çıkıyor devirdaim bozuyor diye. Oysaki diğer markalarınki ile arasında uçurum çalışma prensibi farkı var.

aslında markada değil servisler para derdinde bence, benim fiestada 180 binde 2. trger değişiminde değiştiydim devirdaimi, sorunsuzdu, hatta acaba kalsamı demiştim hatta.... baskı balatası fren disk ve balataları 210 binde ve hala orjinaldi, öylede sattım alanda kullanıyormuş hala, aküsü 9 sene sonra azıcık zayıflamıştı değişmiştim mesela....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Ali Cihangiroğlu yazdı:

aslında markada değil servisler para derdinde bence, benim fiestada 180 binde 2. trger değişiminde değiştiydim devirdaimi, sorunsuzdu, hatta acaba kalsamı demiştim hatta.... baskı balatası fren disk ve balataları 210 binde ve hala orjinaldi, öylede sattım alanda kullanıyormuş hala, aküsü 9 sene sonra azıcık zayıflamıştı değişmiştim mesela....

Bazı noktalarda evet, bazı noktalarda gerçekten hayır.

 

Bence işin maliyet/risk oranına bakmak lazım. Arıza olması durumunda oluşacak masraf 500 lira ise ve değişimi yapılır ise çıkacak para 200 liraysa hadi neyse derim. 

 

Ama motoru toplu taşımaya bindirmek zorunda bırakacak bir şeyde 1000-1500 masraf edip 200 300 lira için riske etmem ben olsam. 

 

Yetkili servise şuan triger değişecek deyin, verecekleri fiyatta devirdaim yoktur. Siz özellikle söylemezseniz kimse değişelimde demez. Ama sanayide aynı senaryoda "abi devirdaim genelde kaçırıyor 2. değişime kadar, kaçak olursa aynı işi tekrar yapmak gerekecek parçası şu para" derler. 

Yorum bağlantısı
Murat Öngür
Ü.Emre Kartal yazdı:

Bazı noktalarda evet, bazı noktalarda gerçekten hayır.

 

Bence işin maliyet/risk oranına bakmak lazım. Arıza olması durumunda oluşacak masraf 500 lira ise ve değişimi yapılır ise çıkacak para 200 liraysa hadi neyse derim. 

 

Ama motoru toplu taşımaya bindirmek zorunda bırakacak bir şeyde 1000-1500 masraf edip 200 300 lira için riske etmem ben olsam. 

 

Yetkili servise şuan triger değişecek deyin, verecekleri fiyatta devirdaim yoktur. Siz özellikle söylemezseniz kimse değişelimde demez. Ama sanayide aynı senaryoda "abi devirdaim genelde kaçırıyor 2. değişime kadar, kaçak olursa aynı işi tekrar yapmak gerekecek parçası şu para" derler. 

sanayide yapılan işlem de doğrudur aslında Y.servis normal de bu işlemleri yurt dışında yapıyor ama Tr de çok çok çok pahalı işçilik ve parça ücreti istedikleri için ne için gidersen onu yapıp bırakıyorlar maalesef. Onun için kolay kolay garantili aracım olmadıkça gitmem Y.servise

Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Ü.Emre Kartal yazdı:

Yetkili servise şuan triger değişecek deyin, verecekleri fiyatta devirdaim yoktur.

Bir daha gelsin diye yapıyorlardır belkide. Sanayi ustaları öngererek söyler. Yetkili serviste bu durum yok. Ne değişecek şu. Tamamdır değişti. Belki bir zaman sonra yaptığı iş değilde çevresinde bir arıza oluştu. Hop geri dön bir daha işçilik parası ver.  Yetkili servis sektör farketmeksizin parça ve işçilikten parayı kaldırmışlardır. Neredeyse sıfır fiyatına yakın fiyat çekerler.  Eskiden yetkili serviste(mobilya) çalıştığım için söylüyorum. Şaka gibi. 

Yorum bağlantısı
Murat Azalma
Ebrar Tüfek yazdı:

Cupraya gti ye binen adamlara birer tane corolla yaris verelim bakalım ne hale gelecek 2 senede

şirketlere veriyoruz emin ol senin bahsettiğinden daha sert ve acımasız kullanıyorlar. iddiam sorunsuz vs değil. ama abart takıp gazlayınca sağlamlık ölçemezsin. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Murat Azalma yazdı:

abart takıp gazlayınca sağlamlık ölçemezsin. 

yanetki. egzosdur açık hava filtresidir takılınca, ara gazları, soğuk motorda denemeler dolayısı ile yaşlanma zamanı kısalıyor.

Yorum bağlantısı
Ümit Türk

Şöyle bir okudumda vw gömülüyor şuanda. Neden farklı markalar ile kıyaslanmıyorda vw ile kıyaslanıyor. Sürekli arıza çıkartan vw anladım şuanda.  :)  Passatın göbeği Şanlıurfa diyolaa.

Yorum bağlantısı
Murat Azalma
Çağlar Bayur yazdı:

yanetki. egzosdur açık hava filtresidir takılınca, ara gazları, soğuk motorda denemeler dolayısı ile yaşlanma zamanı kısalıyor.

tamam abi

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Servet Aydın yazdı:


Araçtan anlamayı haşat edenler için öyle. Konuda geçen mondeo mk3 dizel. Araçtan anlayan biri için kolay ve basit bir arıza iken bilmeyen elinde haşat olacak araç. Sonra da araç problemli derler.
 

 

Bariz ve net örnek. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Murat Öngür yazdı:

sanayide yapılan işlem de doğrudur aslında Y.servis normal de bu işlemleri yurt dışında yapıyor ama Tr de çok çok çok pahalı işçilik ve parça ücreti istedikleri için ne için gidersen onu yapıp bırakıyorlar maalesef. Onun için kolay kolay garantili aracım olmadıkça gitmem Y.servise

 

Almanya da arıza tespit ücreti yetkili serviste 500 euro, özel serviste 350 euro idi en son, benim bindiğim ortalama araba orada 10 15 bin euro yani sadece arıza tespit araba değerinin %5 inden fazla hatta arabasına göre %20 sinden fazla :) Burada yetkili servis arıza tespit e 5000 lira almıyor araba 150 bin diyelim. Özetle orası daha pahalı. Zamanında bizim burada sıfır diye bineceğim Bora 3000 euro ya alınmış, orada 500 euro arıza tespit yüzünden hurdaya gitmişti.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...