İçeriğe Yönlendir

150.000 Lira Civarında Araç Önerileriniz


Armağan Pekatik

Recommended Posts

Mehmet Göktürk

Araba satışı ikinci bir emre kadar akademik ve bilimsel nedenlerle yasaklanmıştır.

 

üç gün önce kocaelinde 65 bine ilan konan bir land, bugün alan kişi tarafından 125'e satışta...

 

 

  • Beğen 3
  • Mutlu 2
  • Şaşkın 2
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
(düzenlendi)

Duyduğumda gülmekten yıkılmıştım.

Sanayiden bi komşumuz bir araç için anlaşıyor, noterden satışı alıyor, dönüşte dükkana geri geliyorlar aracın eski sahibi ile çay içiyorlar muhabbet vs. Araba dükkanın önünde, aracın camındaki satılık kağıdı hala sökülmemiş, içeriye birisi giriyor arabanın fiyatını soruyor, bizimkide aldığı paranın 6 bin tl üstünü söylüyor, gelen adam da biraz inceleyip tamam aldım diyor. Arabanın eski sahibini dükkanda bırakıp gelen adamla tekrar notere gidiyorlar. Günümüz otomobil piyasası bu şekilde. 

tarihinde Ebrar Tüfek tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
  • Mutlu 4
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Süleyman Can

Bu işi kurumsal şekilde ilgili yerlere kayıt olmadan al-sat yapanlara engelleme getirilebilir. Bir kişi satış aldıktan sonra belirli bir süre geçmediği takdirde satışı devredemez diye ama onun da bi yolunu bulup alıp satarlar. 

Yorum bağlantısı
Fatih Evcin
(düzenlendi)

Konuyu okurken aklıma Focus geldi. Sonra profilinize baktım zaten sahibisiniz.

Mehmet Hocamın dediği gibi  arabaya bir kaç yenilik katarak değişim hevesinizi bir süre kırabilirsiniz. Android mutimedya vs.

tarihinde Fatih Evcin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Şahin2

2 ay önce 140 bin tlye focus 3 bakıyorduk 3 hafta önce 215e renault megane aldık :D piyasaya gel

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
(düzenlendi)

Hazır arabayı elden çıkarmışken nakit varken Şahin Doğan Broadway falan alıp kapı önüne koyayım 

 ... Yatırım olur !!...

tarihinde Aytac Sakal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Süleyman Can yazdı:

Bu işi kurumsal şekilde ilgili yerlere kayıt olmadan al-sat yapanlara engelleme getirilebilir. Bir kişi satış aldıktan sonra belirli bir süre geçmediği takdirde satışı devredemez diye ama onun da bi yolunu bulup alıp satarlar. 

Neden öyle birşeye gerek duydunuz?

 

Bir vazoyu satabilirsin. Bir torba elmayı satabilirsin. Bir bilgisayarı satabilirsin. Burada mesele vergilendirme..

 

Olaya yasak getirmek başka odakların (galericiler vs) fiyatını yukarı çeker. Mesela emlakçılar ona çalışıyorlar. İlla ki kayıtlı emlakçı olacak. Yoksa ev gösteremez? Niye? Anahtarı varsa gösterir..Başka fonksiyonu yok ki emlakçının. Yok yani. Tapu işleri vs zaten fıkır fıkır yapılıyor tapuda.

 

Bu durum geçecek şimdi bir paranın değerini koruma içgüdüsü var.

 

Bu kapsamda faizlerin iç vatandaş için yüksek, dış yatırımcı için düşük olacağı bir yöntem lazım. Öyle ki tokatçılar giremesin ama tasarruf edenler etsin ki o para kredi olarak verilebilsin.

Yorum bağlantısı
Süleyman Can
Mehmet Göktürk yazdı:

Neden öyle birşeye gerek duydunuz?

 

Bir vazoyu satabilirsin. Bir torba elmayı satabilirsin. Bir bilgisayarı satabilirsin. Burada mesele vergilendirme..

 

Olaya yasak getirmek başka odakların (galericiler vs) fiyatını yukarı çeker. Mesela emlakçılar ona çalışıyorlar. İlla ki kayıtlı emlakçı olacak. Yoksa ev gösteremez? Niye? Anahtarı varsa gösterir..Başka fonksiyonu yok ki emlakçının. Yok yani. Tapu işleri vs zaten fıkır fıkır yapılıyor tapuda.

 

Bu durum geçecek şimdi bir paranın değerini koruma içgüdüsü var.

 

Bu kapsamda faizlerin iç vatandaş için yüksek, dış yatırımcı için düşük olacağı bir yöntem lazım. Öyle ki tokatçılar giremesin ama tasarruf edenler etsin ki o para kredi olarak verilebilsin.

Sorunun asıl kaynağı sürekli artış eğiliminde olan döviz kurunun sıfır araç fiyatlarını yukarı yönlü oynatması. Sıfır fiyatları iki haftada bir guncellendikce ikinci el satıcıları da fiyatları tirmandiriyor. TL'nin değer kaybına artık bir çözüm bulacaklarindan ümidi kestigim için en azından bazı önlemleri alinabilir mi diye fikir belirttim. Onun haricinde serbest piyasa kurallarında isteyen sahip olduğu mala istediği fiyatı bicebilir. Alıcı ve satıcı razı olduktan sonra is bitmiştir. 

Mehmet Göktürk yazdı:

devir ekonomi minimalizm devri.

Devir minimalizm devri olabilir ben de çok severim bu konsepti ama ekonomide minimalizm bizim ülke için geçerli 😀😀

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Göktürk yazdı:

bunu tavsiye ediyorum devir ekonomi minimalizm devri.

 

image.thumb.png.266023b666a62ba4e9391bca74342508.png

 

ne marka bu hocam?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Süleyman Can yazdı:

.. TL'nin değer kaybına artık bir çözüm bulacaklarindan ümidi kestigim için en azından bazı önlemleri alinabilir mi diye fikir belirttim. ..

Yapacağın her müdahale, her tanzim satış faydadan çok zarar getirir. Yapılması gereken üretimi artırmaktır. 

Süleyman Can yazdı:

..

Devir minimalizm devri olabilir ben de çok severim bu konsepti ama ekonomide minimalizm bizim ülke için geçerli 😀😀

Tüm dünyada buraya dönüş olacak oluyor. Mecburen değil karbon az salınsın diye.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

2021-Fiat-500-Dolcevita-1.jpg

219 a mild hibrid hem de 20 sene geçse eskimez, sevdim bunu

Mehmet Göktürk yazdı:

Mecburen değil karbon az salınsın diye.

çinliler karbonu azaltmak için kömürü avustralyadan alıyor. fıkra değil ama komik :) olimpiyatlar bitene kadar :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 11 ay sonra...
Ali Samet Sarı

Merhaba arkadaşlar, aranıza yeni katıldım. Birkaç araç arasında kaldım. Özellikle kullanan yada daha önceden deneyimlemiş arkadaşlar yardımcı olurlarsa sevinirim. Araçlar 2000-2003 arası otomatik LPGli sedan

Focus, Xsara, Toledo, Cordoba, Carisma, Megane1, Scenic 

Seçenekleri bu kadara indirebildim. Sizin yardımınızla bunlar arasında en doğru tercihi yapmak isterim. Şimdiden teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Ümit Türk

Piyasası ve ustası olan bir araç seçmeniz yararınıza.

Ben focus ve megane 1 den yana oy kullanıyorum. 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Samet Sarı

Astra dahil birçok markanın yorumlarına bakarak bu sonuca vardım aslında. Polo Classic, Passat, 306, 307,
Megane 2, Bora ve Octavia elediğim araçlar. Araçların hepsi eski model olduğundan birkaç olumsuz yorumda tercihlerimden çıkardım. Yoksa hepsi güzel araçlar. O yaştaki araçlar tabiki sorunsuz olmayacaklar ama bunu en aza indirgeyebilirsem iyi olacak.

Yorum bağlantısı
Ali Samet Sarı

Aslında parça ve usta konusunda İstanbul'da sorun yaşamam diye düşünüyorum. Önemli olan beni sanayiye abone yapmamaları ☺️ Yakın çevremde zamanında Focus, Cordoba, Xsara, Carisma kullanmış olanlar var (yıllardır hâlâ Carisma kullanan var mesela). Hepsi olumlu konuşuyor. Seçeneklerden çıkardıklarımdan bazısı çevremde kullanıp olumsuz yorum yapanlar, bazısı da internette aman uzak dur denilenler. Ama bu yazdıklarım hakkında (Focus, Xsara, Toledo, Cordoba, Carisma, Megane1, Scenic) çok olumsuz yorum yok. Bu konuyu araştırmaya başlamadan önce benim kafama yatan araçlar Xsara ve Carisma idi. İnternette Focus ve Megane1 hakkında olumlu yorumlar da az değil. Onun için bu yedisi arasında aslında dördüne odaklandım diyebilirim. Bunlara ilaveten seçtiğim tüm araçların teknik verilerine (yakıt, beygir, genişlik, otomatiğinin 5 vites oluşu, bagaj hacmi vs) puan vererek sıralama yaptım. Bu şekilde mantıksal sıralama yaptığımda Focus Toledo Megane Carisma oluyor. 

Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel

Borayı niye elediniz ? Focus 1 güzel arabadır.Toledo yürüyen alt takım vw'dir.Performans istiyorsanız 1.9tdı bora yada Toledo tercih edilebilir otomatik lpgli Bora ve Toledo performans olarak iyi değildir hemde hastalığı fazla ayrıca 8v - 4 vites.Megane 2 tekno paket de donanım olarak güzel araba ama çok yavan bir araba lastik sesi içerde yolda bisiklet gibi bir hissiyatı var aslında reno araba değilde parçası ucuz yoksa kapıya konulacak araba değil.Focus 1 otomatik kullanmadım bilmiyorum otomatiği nasıl ama benzinli manuel vites gerçekten çok güzel araba .

Kısaca tercihen benzinli ise Focus 1 

Dizel de olabilir derseniz ki bence olmalı 1.9tdı en az 110 luk Bora fiyat uygun olsun denilirse Toledo bunların otomatiği de motoru da taş gibidir.130luk olanları 5 ileri otomatik , 6 ileri manuel vitestir .

Xsaranın bu listede yeri yok , xsaranın rakibi Megane focus bora değil bu kıyaslama da yeri yok carismanın da küçük şehirlerde parçası yok direk bunları da eleyin.Eski arabada en önemli nokta parça ve usta .

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Samet Sarı yazdı:

otomatiğinin 5 vites oluşu,

otomatikleri 4 vitestir ancak manuel5 ile aynı son devir hıza denk gelir, mondeolar da mesela o yılda 4 vitestir ancak manuel 6 vitese denk düşer.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu
Furkan Bakırel yazdı:

 

Xsaranın bu listede yeri yok , 

Neden xsara listeye giremiyor biraz açıklarmısınız 

Hem dizel Manuel olanı kullandım hemde şimdi benzinli otomatik olanını kullanıyorum daha önce hiç kullandınız mı xsara

Yorum bağlantısı
Ali Samet Sarı
(düzenlendi)

Vites aralıkları tabiki ayarlanmıştır ama 4 vites olan bir otomatiğin ilk iki vitesin geçiş aralığı fazla olduğu için şehiriçinde çok yakmasına sebep. Tabi o dönemin araçların büyük çoğunluğu 4 üretilmiş. Yazdıklarımdan sadece 1.6 Carisma 5 vites. Onun da beygir düşük 90 hp

tarihinde Ali Samet Sarı tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...