İçeriğe Yönlendir

Corolla Hybrid 1.8 Kullanıcı Deneyimleri


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu

Merhaba. Piyasada sayısı giderek artan corolla 1.8 hybrid araçla ilgili merak edilen bilgileri topluca yazalım dedik. Öncelikle klasik merak edilenler. Sonra biraz teknik bilgi. 

 

Öncelikle parasal konulardan bahsedeyim. Aracın mtv’si iki türlü oluyor. Şu an 1800cc motor için geçerli mtv matrahı ilk tescil ham fiyatı 141bin tl üstü ve altı olmak üzere ikiye ayrılıyor. Yani ilk tescil fiyatı 141 bin tl altında olanlar yıllık 3556 tl mtv öderken, ilk tescil fiyatı 141 bin tl üstü olanlar 3881 tl mtv ödüyor. Bu bilgilere göre ağustos-eylül 2020 aylarından önce alınmış sıfır hybrid corolla hybrid 3556 tl ödüyor. Sonrakiler 3881 tl ödüyor. Matrah değerleri hükümetin güncellemesine daha sonradan değişebilir. 

 

Muayene konusunda periyot diğer araçlarla aynı. Fark olarak hybrid corolla’da egzoz muayenesine girmiyorsunuz. Egzoz puluna gerek yok yani. 

 

Trafik ve kasko ücretleri diğer araçlardan farklı değil. 

 

Bakım konusu; Normal benzinli toyotalar 10 bin km’de bakıma giriyor. Hybrid corolla 15 bin km periyotlarla bakıma giriyor. Bakımı klasik arabalar gibi yağ-yağ filtresi-hava filtresi ve polen filtresinden ibaret. Farklı olarak 30-40 bin km’de bir pil fanı filtresinin değiştirilmesi öneriliyor. Fiyatı polen filtresi kadar. Diğer konularda bakım anlamında hybrid üstün. Bunları madde madde sıralarsak;

 

  • frenlemenin bir kısmı elektrik motorlarıyla yapıldığı için disk ve balatalar az kullanılıyor. 100 bin km disk balatalarına dokunulmamış araçlar mevcut. Bunu sürücü de etkiliyor. Yumuşak frenelemede balata az veya hiç kullanılmazken sert frenlemede disk balata fazla kullanılır. 
  • Yukarıda bakım periyodu 15 bin km belirttim ama aslında aracın benzinli motoru gidilen yolun yarısı kadarında çalıştığı için bakım periyodunu 20bin km olarak da yapmak kişinin elinde. Fakat servis 15 bin km’de çağırıyor. Hava ve polen filtre değişim periyodu zaten 20 bin km üstünde. Tercihe kalmış artık. 
  • Yetkili servislerde yağ + 3 filtre değişimi 1250 tl civarı tutuyor. 

 

Aracın kullanımına değinirsek, bu araba şehir içi için tasarlanmış bir araba. Yeni nesil benzinli araçlarla şehir içinde yakılan yakıtın yarısını yakıyor. Kendimden örnek verecek olursam eski araçlarımla çok yoğun istanbul trafiğinde 10 lt/100km yakıyorken hybrid corolla ile sürüşe dikkat ederek 4,2 lt/100km yakıyorum. Senelik ortalamam bu. Fakat bindiğim diğer hybrid corollalarda farklı tüketimler gördüm. Bu arkadaşlar hybrid sürüşe hiç uymadan normal vatandaş gibi kullanıyorlar. Bunların içinde en çok gördüğüm tüketim 6,5 lt/100 km idi. Konuştuğumuzda eski aracıyla 12-13 lt/100km yakıt yaktığını belirtiyordu. Yani sert kullanan kişiydi. Ortalama bir sürücü ise bu arabayla istanbul içinde 4,5 ilâ 5,5 lt/100km arasında bir tüketimi geçmez. 

 

Peki uzun yolda ne oluyor? Uzun yolda sakin sürüşle 110 km hızla sürüp rampa çıkışlarda biraz yavaşlarsanız 4,5 lt/100km yakarsınız. Fakat sert kullanımda ve hız azaltmadan rampa çıkma, sollama gibi durumlarda bu rakam 6-7-8 olabilir. Burada konforsuz bir sürüş ortaya çıkar. Araç bağırır, rahatsız eder. Sürekli bağırtarak sürülecek araba değil. Eğimsiz yolda 130-140km sürat konforlu sürüş için maksimum hız. 110km hızla eğimsiz yolda 1600 motor devri ile sürebilirsiniz. Eğime göre devir değişiyor. Yüksek hızlarda rampa çıkmak kulakları ve hissiyatı zedeler. Ha atmosferik motordur, devir çevirip dursun derseniz, hiç sorun yok. Belirtmeden geçmeyeyim. Sürekli sakin sürdüğüm aracı uzun yolda 10-15dk tam gaz sürdüğümde değişik yağ kokuları almadığım değil :) 

 

Totalde senede 15 bin km yapan biri için yakıtı yarıya düşürmek 600-700 lt benzin tasarrufu yaptırıyor. Mtv farkını buradan kapatıyoruz. Üstüne kâra geçiyoruz. 

 

Motor esasen sesli çalışan bir motor. Benzinli ile dizel motor arasında gürültüsü var. Yüksek devirlerde rahatsız edici. Motor soğukken de rahatsız edici. Fakat düşük devirlerde sesini çok az duyarsınız. Şehir içinde yarı zamanlı motor çalışmaz zaten. Yüksek motor sesinin sebebi supap zamanlaması. 1800cc hacminde olan motorun silindir içinde yanma zamanı hacmi ile egzoz zamanlaması hacmi farklıdır. Yanma hacmi küçükken egzoz zamanı hacmi büyüktür. Yani 1400cc motor kadar sıkıştırma yaparak yanma olur. 1800cc hacmi kadar egzoz zamanı olur. 

 

Aracın performansı günümüz aile arabaları kadar. 0-100 hızı 12sn. Fakat elektrik motorların torku yüksek olduğu için ilk kalkışları, aniden gaza basınca ivmelenmesi iyi. Asla bir performans aracı değil. Ama üzmezde. Sollamada falan geri kalmaz

 

Ses yalıtımı kötü. Camları ince. Yol sesi ve rüzgar sesi japon arabaları gibi işte. 

 

İç trim malzemesi c segment için orta kalitede. Trim sesi yok gibi bir şey. Bazen birkaç trim sesi de gelmiyor değil. Ama çok çok az. 

 

Süspansiyon çok konforlu. D segment araçlar gibi. Arka süspansiyon yumuşak. Yol yamalarından geçerken tak tuk sesler duymuyorsunuz. 

 

Gelelim teknik avantaj ve dezavantajlara. 

 

Öncelikle araçta bazı parçalar eksik bazıları fazla. Klima, direksiyon, su pompası ve fren elektrikli. V kayış yok. Volan yok. Alternatör yok. Marş motoru yok. Fren servosu yok. AC-DC için inverter var ve bunun soğutması ayrıca yapılıyor. Antifrizli su ile oluyor. Fren konusu biraz değişik. Sistem karmaşık. Yazılan tecrübelere göre 200-250 bin milde arıza verebiliyor. Pahalı bir sistem. Bunların haricinde kavramalı bir şanzıman yok. Aktarma organı dediğimiz elektrik motorları ve son dişlinin bulunduğu, motorun da bağlı olduğu bir kutu var. Tüm hızlanma ve vites olayı bunun içinde. 90 bin km’de yağı değişiyor. Kolay bozulacak bir sistem değil. Dişlilerin birbirine bağlı olduğu stabil bir sistem. Kavrama, plaka gibi şeyler yok. Sürekli birbirine bağlı dişliler takımı. Şanzıman anlamında güven veriyor yani. Klasik otomatik şanzımandan farklı bir kullanıma sahip değil. Handikap olarak motor çoğunlukla düşük devirlerde çalıştığı için motor ve ekipmanlarında kurum olayları soru işareti. Ama kısa vadede sorun yaşayan yok. 

 

Klima elektrikli olduğu için benzinli motordan bağımsız çalışıyor. Hem daha tasarruflu hem motora yük vermiyor. 

 

Gelelim pillere. Piller 5 sene toyota garantili. Bunu parasını vererek 10 seneye çıkarabiliyoruz. O yüzden rahatız. Pillerin ömrü 10-15 sene görülüyor. Değişimi şu an 2000 dolar. Bu dezavantaj gibi görülebilir ama motorun gidilen km’nin yarısı kadar çalışması, turbo, kavramalı şanzıman, v kayış aksamları ve diğerlerinin olmaması sebebiyle olası çıkacak bakım arıza giderleri ile karşılaştırınca hâlâ kârda olduğu aşikar. 

 

Piller çok sıcağı ve soğuğu sevmiyor. O durumlarda farklı kendini koruma yolları var. Bunlar da tüketimi etkiliyor. Soğukta kalorifer açınca eğer motor soğuksa sırf sıcak hava üfletmek için motor çalışıyor. Çok sıcakta (adana-urfa) piller ısınınca motor çoğunlukla çalışıyor. Bunun gibi handikaplar tüketimi pik zamanlarda 1-2lt etkileyebilir. Çok soğuk iklimler için en üst donanımda koltuk ısıtma var. Yoksa da koltuk ısıtma pedleri çok iyi iş çıkarıyor. Kalorifere gerek duymuyorsunuz. Kalorifer hiç mi çalışmıyor? Hayır çalışıyor :) motorun ısınması lazım. Güzergaha göre erken ısınır veya geç ısınabilir. Motor ısındıktan sonra diğer arabalar gibi sistem çalışıyor

 

Bu araç alınır mı? 

 

  • Büyük şehirlerde şehir içinde trafikte gezenler ve kısa mesafe kullanıcıları için kesinlikle alınır. 
  • Çoğunlukla uzun yol yapanlar için almaya gerek yok
  • Spor seri sürüşü sevenler için uygun değil
  • Yoğun trafikte süre geçirmeyenler, daha çok çevre yollarını kullananlar ve benim benzinli aracımın yakıt tüketimi 5-6 lt/100km diyenler için gerek yok. Aynı kişiler hybrid araba ile yine 4-4,5 lt/100km bandında gezecekler.
  • Mtv yüksek. Ama şehir içinde yakıt ortalaması 10lt/100km olan vatandaş bu arabayla 100km’de 4,5 lt tasarruf yapacak. Yıllık 15 bin km kullanan biri için bu tasarruf günün benzin fiyatıyla (8,5₺) 5700₺ demek. 

 

 

Farklı soruları da cevaplayabilirim. 

  • Beğen 29
  • Teşekkür 3
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Benim balatalar 105bin km dayandı. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Erkan Işık

Çok güzel anlatmışsınız peki şürüş modu otonom şürüş varmı 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök
Evren Erakçora yazdı:

Benim balatalar 105bin km dayandı. 

istanbulda olsa 50 bin görmezdi

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Erkan Işık
Evren Erakçora yazdı:

Benim balatalar 105bin km dayandı. 

Kemikde hiç et bırakmamısın agresif sürmüyorsunuz ozaman siz 

Yorum bağlantısı
Adem Kazıl

bu konunun açılması iyi oldu, patron illa corolla hybrid 'e  yoğunlaşınca geçen 1 haftam corolla passion x-pack hbyrid bakmakla geçti, şehir içi kullanılacak olması sebebi ile clio icon 1.0 ve 1.3 otomatiklerede baktım, aldığımız araçaları uzun yıllar kullanıyor olmamız sebebi ile corollanın pillerinin uzun dönemde bize masraf açma durumunu gözeterek vaz geçirip clio icon 1.3 130 hp aldık, corollanın bugünkü güncel pil değişim ücreti 20 bin tl, ayrıca pillerin çok sıcağı sevmediğinden bahsedilmiş bunu araştırırken hiçbiryerde görmemiştim, Bodrum gibi yazın çayır çayır yanan bi yerde illa ki sorun çıkarırdı, vazgeçirmekle iyi karar verdiğimi düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Ali Gök

çok başarılı buluyorum toyotanın satış prensibini. kritik anda girdi bu arabayla piyasaya ve çok fazla görüyorum. özellikle şirketler hep buna yöneliyor

 

bu araba 2. elde çok para eder ilerde

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Benim diskler 143500 km oldu :D , Beni normal adam saymayın ama. Balata bir kere değişti. 

Ali Gök yazdı:

çok başarılı buluyorum toyotanın satış prensibini. kritik anda girdi bu arabayla piyasaya ve çok fazla görüyorum. özellikle şirketler hep buna yöneliyor

 

bu araba 2. elde çok para eder ilerde

 

Devletimizin vergi politikası gereği maalesef üzücü şekilde gelir seviyesi daha aşaği insanlar alamıyor :( 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Erkan Işık yazdı:

Çok güzel anlatmışsınız peki şürüş modu otonom şürüş varmı 

Otonom sürüş tesla harici yok diye biliyorum :) en düşük paketi olan dream pakette bile adaptif hız sabitleme ve şerit takip asistanı var. Şerit takip asistanının çalışması için ellerin direksiyonda olması gerekiyor. 3-5 sn direksiyonu bırakınca akabinde uyarı veriyor. Biz de direksiyona ağırlık asarak bunu aşıyoruz :) uzun düz yollarda işe yarıyor. Fakat keskin virajlarda tam anlamıyla iyi değil. Şeridi bırakabiliyor. 
 

 

 

Adem Kazıl yazdı:

bu konunun açılması iyi oldu, patron illa corolla hybrid 'e  yoğunlaşınca geçen 1 haftam corolla passion x-pack hbyrid bakmakla geçti, şehir içi kullanılacak olması sebebi ile clio icon 1.0 ve 1.3 otomatiklerede baktım, aldığımız araçaları uzun yıllar kullanıyor olmamız sebebi ile corollanın pillerinin uzun dönemde bize masraf açma durumunu gözeterek vaz geçirip clio icon 1.3 130 hp aldık, corollanın bugünkü güncel pil değişim ücreti 20 bin tl, ayrıca pillerin çok sıcağı sevmediğinden bahsedilmiş bunu araştırırken hiçbiryerde görmemiştim, Bodrum gibi yazın çayır çayır yanan bi yerde illa ki sorun çıkarırdı, vazgeçirmekle iyi karar verdiğimi düşünüyorum.

Yazın yakıt tüketimi artardı. Araba güneş altında park halinde kalıp içerisi 50-60 derecelere çıkması pil ömrü açısından önemli

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Ali Gök yazdı:

istanbulda olsa 50 bin görmezdi

Rampa aşağı basmamak, sakin sürmek, takip mesafesi bırakmak , defansif sürüş ile epey uzuyor. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Evren Erakçora yazdı:

Rampa aşağı basmamak, sakin sürmek, takip mesafesi bırakmak , defansif sürüş ile epey uzuyor. 

Şehre ve balataya göre değişiyor. Ben de tam otomatik mazda’da 30bin km balata değişmedim. Epey de vardı değişmesine. Ama disk balatadan daha çok erimişti :) 

 

trafik şartlarına göre değişiyor işte. Siz normal arabada 100bin km disk balata değişmemişseniz hybrid arabada 200 bin km değiştirmezsiniz. Buradan çıkarılacak anlam bu. Çünkü frenleme balatalar ile yapılmıyor. Jeneratör ile yapılıyor. Retarder gibi. 

Yorum bağlantısı
Hamit inan
(düzenlendi)

Dikkatimi çeken bir araçtı merak ediyordum, ağzına sağlık. Nasip olursa engelli indiriminden kayın validenin adına seneye bir tane almayı düşünüyorum. ÖTV indirmi olduğunda dilime girmişti. 

tarihinde Hamit inan tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

güzel yorumlar. tam dur kalk arabası. gerisi standart aile otomobili malesef. bu nedenle uzun yola uygun değil bence.  MTV de epey çokmuş.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mert Gülkokan

güzel bilgiler şehir içi için ideal

 

Japon arabası ve yalıtım birbirinden uzak iki kavram

 

toyotası da hondası da japonya göre abarla tasarlıyor

 

japonya da broadway bile sessiz kalır

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

MTV aynı değil mi? Toyota niye 2.0 getirmiyor acaba?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

nefis konu, yavaştan ısınalım (corolla dan hızlı)

tespit 1: hybrid corolla anlatımında hybrid kelimesi 10,mtv kelimesi 8 defa geçmiş.

soru1. bu araba mtv ile mi çalışıyor :rofl:

  • Beğen 3
  • Mutlu 8
Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu

Çok güzel anlatmışsınız. Teşekkürler. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök

diğer 2020 2021 1.6 arabaların vergisi kaç tl yahu,

görende 250 lira ödeniyor sanılacak

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Selim Bilgin yazdı:

MTV aynı değil mi? Toyota niye 2.0 getirmiyor acaba?

Mtv iki çeşit. 1300-1600cc motorlar için üç çeşit mesela

 

097-D5-A43-4-D1-B-4696-984-D-D3-FF366520

 


1.8 bile mtv diye zor gidiyor. 2.0 olanlar zor satılır ama aslında satılır. 
 

2.0 motorlu hybrid corolla 0-100km 7,9sn yazıyor. Tork da var

 

bu arada 1.8 hybrid 0-100 11sn imiş. Ben 12 yazmıştım

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Benim de bir kaç yorumum sorum sorunum var :D

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

hybrid 3556 tl ödüyor.

 

Bu senelik değil mi 6 aylık ise eğer duramayız da ondan şeettim belirtmemişsin :p

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

frenlemenin bir kısmı elektrik motorlarıyla yapıldığı için disk ve balatalar az kullanılıyor. 100 bin km disk balatalarına dokunulmamış araçlar mevcut. Bunu sürücü de etkiliyor. Yumuşak frenelemede balata az veya hiç kullanılmazken sert frenlemede disk balata fazla kullanılır. 

 

100 binde bile değişen ayıp eder yahu. Ben balataları 70 binde değiştirdim o da ses yaptığı için.

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Aracın kullanımına değinirsek, bu araba şehir içi için tasarlanmış bir araba.

 

İşe giderken belirli bir saat seçimin var mı?

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Ses yalıtımı kötü. Camları ince. Yol sesi ve rüzgar sesi japon arabaları gibi işte. 

 

İç trim malzemesi c segment için orta kalitede. Trim sesi yok gibi bir şey. Bazen birkaç trim sesi de gelmiyor değil. Ama çok çok az. 

 

Bunun sebebinin ise üstteki cümleden olduğunu anlayabilir miyiz?

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Alternatör yok.

 

Abey yani bu kadarına pes :D Kalp krizi sebebi.

 

 

İşin esprisi kazasız belasız kullan. Güzel bir tercih ve deneyim. Aman ha her yerde alternatör yok deme.

Yorum bağlantısı
Erdem Doğan

Neden motor 1.8? 1.4 yetersiz mi gelir? İcten yanmali olanlara göre daha mi ağır?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Maden

Şehiriçi kullanım için çok iyi. İkinci el algısı nasıl olur satarken ? Siz mesala deneyimli kullanıcı olarak 60 binde ikinci el alırmısınız?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Azalma

Hybrid kısa orta ve uzun vadede mantıklı. hybridin bataryası 2bin dolar fakat kullanım süresince turbo araçlardan maliyetsiz. yani 15 yıl 250 bin km hesaplarsak , turbo bir araca göre batarya değişse bile yine daha az satış sonrası masrafı olur. ki 250 k km batarya için çok erken. 2009 yılından bu yana Türkiye'de satıyoruz.2016 sonrası C-hr modeli ile artış gösterdi satışlar. 19 yılında corolla ile rakamlar oldukça arttı. gerek şahıs gerekse filo olarak sorun yaşadığımız bataryası bozulan araç daha denk gelmedi. şimdiye kadar en yüksek 250 bin km gördük ilk sattığımız C-hr modelinde.

diğer yandan 2020 kasımda li-on bataryadan nikel bataryaya geçiş yapıldı. iklim etkilerini en aza indirmek için böyle bir değişiklik yapıldı. zaten yurtdışında birçok soğuk ülkede nikel batarya satılıyordu. Tr pazarına da 20 yılında kasım ayından sonra gelenlerde nikel oldu.

Garanti olarak 5yıl/150 bin km garanti veriyor. 5.yıl bakımında istenirse  +1 yıl için 320 TL tutar ile elektrikli motor  batarya diğer parçalarda dahilolmak üzere  tüm elektrikli kısım tarafı garantisi uzatılabiliyor.

 

ben benzinliyi alırken o gün olan rakamlarda makas çoktu, bende bütçe yoktu. mecbur benzinli aldım. ama ilk fırsatta hybrid planlıyorum. 

 

Tansu hocam kazasız belasız sürüşler dilerim.

  • Beğen 2
  • Teşekkür 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)
Erdem Doğan yazdı:

Neden motor 1.8? 1.4 yetersiz mi gelir? İcten yanmali olanlara göre daha mi ağır?

bundaki motor oynak pistonlu atkinson, 1.4 otto kadar gücü var zaten,

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Serkan Maden yazdı:

Şehiriçi kullanım için çok iyi. İkinci el algısı nasıl olur satarken ? Siz mesala deneyimli kullanıcı olarak 60 binde ikinci el alırmısınız?

Servis bakımlı ise alırım. 
 

Erdem Doğan yazdı:

Neden motor 1.8? 1.4 yetersiz mi gelir? İcten yanmali olanlara göre daha mi ağır?


aslında bahsetmiştim. Motor atkinson çevrimi ile çalışıyor. 1.4 kadar sıkıştırıyor. 1.8 kadar egzoz zamanı yapıyor. Daha verimli olduğu için bu hacim kullanılmış. Yoksa sadece benzinli motor gücü 98 beygir. 

Metin Akbal yazdı:

Benim de bir kaç yorumum sorum sorunum var :D

 

 

Bu senelik değil mi 6 aylık ise eğer duramayız da ondan şeettim belirtmemişsin :p

 

 

100 binde bile değişen ayıp eder yahu. Ben balataları 70 binde değiştirdim o da ses yaptığı için.

 

 

İşe giderken belirli bir saat seçimin var mı?

 

 

Bunun sebebinin ise üstteki cümleden olduğunu anlayabilir miyiz?

 

 

Abey yani bu kadarına pes :D Kalp krizi sebebi.

 

 

İşin esprisi kazasız belasız kullan. Güzel bir tercih ve deneyim. Aman ha her yerde alternatör yok deme.

mtv Senelik :) 

 

İşe giderken en yoğun saatleri seçiyorum :) 

 

olabilir :) 

 

sene 2021. Hala alternatör kullanan araba var mı ya hu :) 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...