İçeriğe Yönlendir

Corolla Hybrid 1.8 Kullanıcı Deneyimleri


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Koray Demir
Evren Erakçora yazdı:

Güç o kadar.

Güç veriyor ama motor max 190 da sınırlayıp korumaya alıyor.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Yine %6 eğim yukarı, hava 35 derece, yüklü hybrid

 

12 saniyede 55’den 100’e çıkıyor

11 saniyede 85’den 120’e çıkıyor

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


atmosferikler 6500 çeviriyor. 5000’de kalması benim de hoşuma gitmedi. 
 

araba çok korumacı. Aman motor çok soğukken yük binmesin. Fazla devir çevirmesin. Aman piller zarar görmesin diye sıcakta soğukta kısıtlamalar falan. 


Gidiyor ama işte normal kullanımda böyle hızlanmazsın, arabaya da yazık. 
Bu arabanın hakkı atmosferik olacaksa da daha büyük hacimmiş, o zaman da bizim vergi sistemi zortlatıyor. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Selim Bilgin yazdı:


Gidiyor ama işte normal kullanımda böyle hızlanmazsın, arabaya da yazık. 
Bu arabanın hakkı atmosferik olacaksa da daha büyük hacimmiş, o zaman da bizim vergi sistemi zortlatıyor. 


1.8 motorda sadece atkinson çevrim yapıyor. Halbuki daha teknolojik bi eksantrik tasarımla gerektiğinde otto çevrime geçse 1.8 motor uçar. 
 

1.8 ama çakma 1.8. 
 

 1.3 civarı arası silindir içi patlama hacmi var. Egzoz 1.8 hacminde. Cacık yani 😁

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Bence iyi daha ne yapsın. Kopsun gitsin iddiası olan bir araba değil zaten. 1.6 benzinli 125 lik mk4 mondeo ne yapardı acaba aynı şartlarda ya da avensis. Kıyaslama açısından

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
İlkay Başaran yazdı:

Bence iyi daha ne yapsın. Kopsun gitsin iddiası olan bir araba değil zaten. 1.6 benzinli 125 lik mk4 mondeo ne yapardı acaba aynı şartlarda ya da avensis. Kıyaslama açısından


onlar d segment tabi. Aynı olurdu. Belki çok çok az onlar geride kalabilirdi. Güçleri az, kasa büyük onlarda

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


onlar d segment tabi. Aynı olurdu. Belki çok çok az onlar geride kalabilirdi. Güçleri az, kasa büyük onlarda

Bu da ağır ama  kaç kg corolla hybrit?

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
İlkay Başaran yazdı:

Bu da ağır ama  kaç kg corolla hybrit?


Sürücüsüz 1350kg

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Arkadaşın 2015 yaris hybrid’i var. Balata bitmiş ilk kez değiştirecek. Servis diskleri de değiştirelim demiş. Hepsi 7000 lira. 
 

dedim dışarıda yaptır. Diskleri değiştirmeye gerek yok zaten. 
 

hybrid arabada frenle alakalı işlem yapmadan önce akü eksi kutup başının mutlaka sökülmesi lazım. Yoksa fren gevşedikçe basınç artar ve kaliperi fırlatır. Fren pompası aküden de besleniyor ve pompa sürekli basınçlı. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Teknik olarak 1,8 motoru incelediğimizde, yakıt verimliliğinin aşırı iyi olduğunu görebiliriz. 

Engine-BSFC-map-of-the-Toyota-2RZ-engine

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

Teknik olarak 1,8 motoru incelediğimizde, yakıt verimliliğinin aşırı iyi olduğunu görebiliriz. 

Engine-BSFC-map-of-the-Toyota-2RZ-engine


Uzun yolda 202 gram benzine kadar düştü 

550157A8-7ADA-49B4-BC4C-5AA673AE871F.jpeg

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Uzun yolda 202 gram benzine kadar düştü 

550157A8-7ADA-49B4-BC4C-5AA673AE871F.jpeg

 

11 kw motor gücüne istinaden 4.3 kw jeneratör çekiyor. 

Saate 100 km için 7. 7 kw yetiyormu. 

Bu arada grafik ile senin verin tutuyor.. 

Screenshot_2022-07-26-18-01-13-175_com.android.chrome.png

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

11 kw motor gücüne istinaden 4.3 kw jeneratör çekiyor. 

Saate 100 km için 7. 7 kw yetiyormu. 

Bu arada grafik ile senin verin tutuyor.. 

Screenshot_2022-07-26-18-01-13-175_com.android.chrome.png


7,7kw 100 ile gitmeye yetmez sanırım. Yol eğimsiz olmayabilir. Tam hatırlamıyorum ama 100 ile gitmek için 9kw lazım. Onu ben de merak ediyorum. Eğimsiz yol bulunca bakacağım

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


7,7kw 100 ile gitmeye yetmez sanırım. Yol eğimsiz olmayabilir. Tam hatırlamıyorum ama 100 ile gitmek için 9kw lazım. Onu ben de merak ediyorum. Eğimsiz yol bulunca bakacağım

 

Hesaplaması kolay. 

bana gerekenler. 

Frontal Face  metrekare cinsinden ( mesela cruze 2,218 m2) 

Rüzgar direnci  ( cruze için 0.30 cg) 

Aracın ağırlığı 

Aracın lastik ölçüleri. 

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Hesaplaması kolay. 

bana gerekenler. 

Frontal Face  metrekare cinsinden ( mesela cruze 2,218 m2) 

Rüzgar direnci  ( cruze için 0.30 cg) 

Aracın ağırlığı 

Aracın lastik ölçüleri. 

 


Aks şanzıman mekanik sürtünme kayıpları?


gidilen havanın sıcaklığı yoğunluğu nemi?


asfaltın cinsi lastiğin sürtünmesi basıncı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Aks şanzıman mekanik sürtünme kayıpları?


gidilen havanın sıcaklığı yoğunluğu nemi?


asfaltın cinsi lastiğin sürtünmesi basıncı

 

Varsa ver onlarıda ekleyebiliyoırum. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Varsa ver onlarıda ekleyebiliyoırum. 


olsa benim burada işim ne. Japonya toyota ar ge çalışırım 😀

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Tansu Kalafatoğlu

Google’dan gelenler olur belki. 
 

Hybrid nasıl daha tasarruflu kullanılır adlı çalışma 

 

istanbul, hafif trafik, çevre yolu, sokak, cadde, park, yokuş, klima vb

 

22,1km’de 2 soğuk marş 2 ılık marş yaptık. Totalde ne yaktı 

 

 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Aks şanzıman mekanik sürtünme kayıpları?


gidilen havanın sıcaklığı yoğunluğu nemi?


asfaltın cinsi lastiğin sürtünmesi basıncı

Sürtünmesiz eğik düzlem de geç.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
İlkay Başaran yazdı:

Sürtünmesiz eğik düzlem de geç.


uzay daha kısa

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


uzay daha kısa

hava yok motor çalışmaz.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
İlkay Başaran yazdı:

hava yok motor çalışmaz.

Azcık itsek? 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Hybrid’in şanzımanını anlatan bir animasyon var. Eski nesle ait ama mantık aynı. 

http://www.eahart.com/prius/psd/

 

mg2 ve ice yazan kısım ile oynayabilirsiniz. Monogram eğrisi bozulmamalı. 
 

mg2: 2.elektrik motoru tekere direkt bağlı

ice: içten yanmalı motor

mg1 1. elektrik motoru (jeneratör)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Hybrid’in şanzımanını anlatan bir animasyon var. Eski nesle ait ama mantık aynı. 

http://www.eahart.com/prius/psd/

 

mg2 ve ice yazan kısım ile oynayabilirsiniz. Monogram eğrisi bozulmamalı. 
 

mg2: 2.elektrik motoru tekere direkt bağlı

ice: içten yanmalı motor

mg1 1. elektrik motoru (jeneratör)

 

Animasyon çok iyi. Nasıl çalıştığını anladım sonunda. Tek bir güneş dişlisinin nasıl olursa cvt gibi çalıştığını anlamak zordu. Animasyonu izleyince kavradım. 

Ama merak ettim MG1 hiç bağlatıyı koparmıyor mu. Mg1 nört olması için illaki motormu çalışmalı. Sadece ve sadece mg2 ile yürütemiyor muyuz? 

Mg2 ve İce ayıran debriyajlar var mı?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...