İçeriğe Yönlendir

Toyota C-HR SUV modeli


Emin Aslan

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek

Bu araçlar az yaksın diye üretilmiş. 

Bence bakış açısı sadece bu yönde olmalı. 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Onur Tunç Aldı

Bir süre takside kullandım. Arkada gerçekten klostrofobik bir ortam var. Arka camlardan dolayı park ederken görüş açısı da oldukça kötü. Yalnız otomatik park özelliği çok başarılı. Bu arada Türkiye’de satışa sunulacak mı bilmiyorum fakat sonbaharda Avusturya’da Corolla Cross satışa çıkıyor. Chr ile Rav4’ün arasında konumlanıyor.

6683e31548562f97e813e1bf055ac827.jpg

06d77452162c3d58b8860790a694a0d8.jpg

cd6debbe98f77854c3bf5d00ff0e13cf.jpg

abc816797e91cf137d78c5db68238a3a.jpg

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Cem Dilmen yazdı:

..Sanırım Toyota da bu motoru sorunsuz olmasından dolayı tercih etmiş. Diğer parametreler biraz daha tali kalıyor. 

hayır ondan değil. atkinson diye tercih ediyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
atkinsonu rektifiye edecek olan ilk ustayı izlemek isterdim

160voltu yiyip öleceği için izlenecek bişey olmayacak
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Göktürk yazdı:

toyota daki atkinson prensibi ile çalışma çevrimini , satnadart piston kolu ile yapmasını kafamda  konumlandıramıyorum, geri kaçan karışımı diğer açılacak olan emmeye yönlendiren bir emme manifold tasarımı var ise ala. püskürtülmüş yaıkıtı tutmayıp emme den geri püskürtürken tasarrufu nasıl yapıyor

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

atkinsonu rektifiye edecek olan ilk ustayı izlemek isterdim

2zr motor 15 senedir var abi. 1zr bilinen motor. Ustalar bu motorları gözü kapalı yapar. 
 

supapları geç kapanıyor diye uzay makinesi sanılıyor :) geri kaçan hava yakıt emme dönüyor. İçinde biraz da egzoz. Sonra tekrar silindir içine. Ohh mis. Yanmayan şey kalmasın :) 
 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

geri kaçan hava yakıt emme dönüyor. İçinde biraz da egzoz.

subap bindirmesi yok göremedim? egzosu nerden katıyoruz?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Çağlar Bayur yazdı:

toyota daki atkinson prensibi ile çalışma çevrimini , satnadart piston kolu ile yapmasını kafamda  konumlandıramıyorum, geri kaçan karışımı diğer açılacak olan emmeye yönlendiren bir emme manifold tasarımı var ise ala. püskürtülmüş yaıkıtı tutmayıp emme den geri püskürtürken tasarrufu nasıl yapıyor

bi sonraki emmede o geri gelir. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Göktürk yazdı:

bi sonraki emmede o geri gelir. 

manifold içinde kalpe varsa yönlenir , kırılınca da pistonu öğütüyor ama 2.0d bmw lerin derdi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

toyota daki atkinson prensibi ile çalışma çevrimini , satnadart piston kolu ile yapmasını kafamda  konumlandıramıyorum, geri kaçan karışımı diğer açılacak olan emmeye yönlendiren bir emme manifold tasarımı var ise ala. püskürtülmüş yaıkıtı tutmayıp emme den geri püskürtürken tasarrufu nasıl yapıyor


Orada amaç; ateşleme ve egzoz zamanı ile emme ve sıkıştırma zamanı arasında fark yaratmak. Az sıkıştırıp pistona çok yol aldırıyor. 
 

Geri kaçan hava yakıt bi yere gitmiyor. Ama çok uzun zamanda emme içinde kurum oluşuyor. 300.000km’de falan

 

bu da manifoldu sökmüş

 

 

Çağlar Bayur yazdı:

subap bindirmesi yok göremedim? egzosu nerden katıyoruz?


 

 

 

Gerek yok ki bindirmeye. Hem sürekli düşük devir sürüyoruz. Fazla güce gerek yok. Hem de fazla fazla hava yakıt var emme içinde. Bindirmeye gerek olmadan içeriye fazlaca hava yakıt doluyor. Hatta fazla ki dışarı atıyoruz 

 

 

 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

vesiile ile kurum yanma sonrası oluşan üründür, emme de kurum olmaz, orada kartaer havalandırmadan gelen yağ buhar kalıntısı olur

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Geri kaçan hava yakıt bi yere gitmiyor.

ilgili silindirden çıkıp emme manifolduna doluyor, oradan diğer açılan emmeden içeri girebilen giriyor, oraya püküren yakıta ilave de karışım giriyor, bunu konumlandırmamıyorum, durmadan hesaplanandan fazla , zengin karışım oluşuyor. atkinsonumsu çevrim oluyor, atkinson çevirimi, piston kol farkı ile sağlar. en azından keşfeden ingiliz öyle sağlamıştı

Yorum bağlantısı
Muhammet  Ölmez
Mehmet Göktürk yazdı:

 

Güzel kitapmış. Dediğiniz gibi e-kitap olarak tamamı varmış bazı sitelerde, indirdim şimdi.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

vesiile ile kurum yanma sonrası oluşan üründür, emme de kurum olmaz, orada kartaer havalandırmadan gelen yağ buhar kalıntısı olur

ilgili silindirden çıkıp emme manifolduna doluyor, oradan diğer açılan emmeden içeri girebilen giriyor, oraya püküren yakıta ilave de karışım giriyor, bunu konumlandırmamıyorum, durmadan hesaplanandan fazla , zengin karışım oluşuyor. atkinsonumsu çevrim oluyor, atkinson çevirimi, piston kol farkı ile sağlar. en azından keşfeden ingiliz öyle sağlamıştı

Motor suyu sıcaklığına hiç bakmayan biri için çok detaycı gördüm sizi :) 

 

şimdi sıkı durun. Eski prius’un emme manifold ve egr kurum temizliği. Dikkat soba borusu içerir :) emmeye kurum gelmiyor denmiş 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

oraya egr koyan müyendis lise terk olmalı :rofl: emme değil egr girişi lem orası , haypırcılarla kipritçiler fizik kanunları hiç sevmiyor yahu , hangi marka bu?

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

oraya egr koyan müyendis lise terk olmalı :rofl: emme değil egr girişi lem orası , haypırcılarla kipritçiler fizik kanunları hiç sevmiyor yahu , hangi marka bu?

Parti seviyoruz biz :) prius daa

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Serkan Maden yazdı:

Suziki vitara hybrid  1.4 motor. Mtv avantajı var gibi.

Yarı hybrid sistem. Kayışla tekere nasıl destek veriyor bu sistemler, biri açıklamalı. 
 

images?q=tbn:ANd9GcTovtggCb_L8HwbWi_Hb3_

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Yarı hybrid sistem. Kayışla tekere nasıl destek veriyor bu sistemler, biri açıklamalı. 
 

 

 

Triger kayışından az hallice bi kayış. Rıfkıya yapacağım bekleyin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Göktürk yazdı:

Rıfkıya yapacağım bekleyin.

1970 lerde ingilizler hazırlamış yerini

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

 

Triger kayışından az hallice bi kayış. Rıfkıya yapacağım bekleyin.

hem öne hem arkaya brucelee motor. Koltuk altlarına kadar her yere pil. Tsk kıskanır

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Tansu Kalafatoğlu

Bu arabanın kokpiti yaris ve corolla’dan farklı. Daha avrupa için. Daha modern. Düğmeleri, direksiyonu, göğüs, ekran, kumanda vs. Arka camları küçük olmasa iyi. Ama arkası yine dar. Arkada oturan dışarı çıkarken ayağını biraz yamultuyor falan. Çıkışı sıkıntılı. 2 kişilik aileler için. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...