İçeriğe Yönlendir

Formula 1 2022 Sezonu ve Haberler


Kemal Korkmaz

Recommended Posts

Öner Kurukuz

Çok güzel oldu bu yarış.

Verstappen ile 3 tur boyunca güzel ve temiz çekiştiler.

Araç gerçekten çok güçlü bu sefer. Sainz beklediğimden yavaş kaldı ama biraz daha hızlanacaktır.

Bu araç güven veriyor.

 

Bu arada bu Hamilton ne ballı adam yaa, 30 sn fark yemişken s.c. girer fark kapanır, 5. giderken önündeki iki redbull yarış dışı kalır bedavadan podyuma çıkar...

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz

Bu arada bir tanesi hariç tüm pitlerinde 2.5 sn ortalamasında pit yaptılar.

Büyüyen lastik ve jantlara ragmen çok güzel pit stop süreleri çıkardılar.

Belli ki bu konuda da çok fazla çalışmışlar.

Diğer takımların 3 sn ortalaması olduğu düşünüldüğünde çok başarılılar.

Umarım bu performansı sezon sonuna kadar sürdürürler.

 

Hadi artık, o sene bu sene :D

 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

İnanılmaz bir yarıştı. Bozulan redbull'lar, yanan alpha tauri...

Pirelli daha uzun süre dayanacak dediği 18" lastiklerin 15 tur anca gitmesi, 2 pit stop ön görülürken 4 pitstop bile yapma ihtiyacı doğru resmen. Zaten ilk 10 3 pitstop yaptı.

Haas'ın müthiş performansı, Magnussen'in resmen oyun değiştirici olması...

 

Geçen senenin son yarışından sonra bu senenin ilk yarışı efsaneydi. Araçlar için müthiş bir sınav oldu. Muhtemelen bir sonraki yarış toplanan verilerle çok daha farklı geçecek.

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu

Redbullar fena çuvalladı, iyi gidiyordu oysa ki. Ama yarış fena değildi, güzel bir rekabet olacak gibi. Haaslar şaşırttı epeyce. Bu arada verstapenin aracı arızalandı onu anladık ama perezi anlamadım. Arızadan dolayı mı spin attı, yoksa spin atıp öyle mi kaldı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

motor sesi ne göre, tam dönüşte vites ufaltınca stop etti gibi me geldi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu
Çağlar Bayur yazdı:

motor sesi ne göre, tam dönüşte vites ufaltınca stop etti gibi me geldi

Olabilir. Son tur olunca kameralar ön tarafa döndü, adamı bi daha da göstermediler, orda kaldı mı gitti mi belli değil.

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Çağlar Bayur yazdı:

motor sesi ne göre, tam dönüşte vites ufaltınca stop etti gibi me geldi


Öyle olmuş. Yakıt hattında sorun var demişler, benzin akışı kesilmiş. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay
(düzenlendi)
Öner Kurukuz yazdı:

Çok güzel oldu bu yarış.

Verstappen ile 3 tur boyunca güzel ve temiz çekiştiler.

Araç gerçekten çok güçlü bu sefer. Sainz beklediğimden yavaş kaldı ama biraz daha hızlanacaktır.

Bu araç güven veriyor.

 

Bu arada bu Hamilton ne ballı adam yaa, 30 sn fark yemişken s.c. girer fark kapanır, 5. giderken önündeki iki redbull yarış dışı kalır bedavadan podyuma çıkar...

 

Bazen hiçbir şey yolunda gitmiyorken bir şans doğar ve her şey tersine döner. Önemli olan o fırsatı görüp değerlendirebilmek.

 

Ferrari'yi tebrik ediyorum.. Bunu söyleyeceğim aklıma gelmezdi ama İtalyan milli marşını tekrar duymak güzeldi. Bir zamanlar Alman ve İtalyan marşlarını duymaktan gına gelmişti :D 

Bu yarışın en güzel görüntüsü milli marşlarını coşkuyla söyleyen Ferrari ekibinin yüzlerindeki mutluluk ve gururdu :) 

 

Fatih Mehmet Uslu yazdı:

Redbullar fena çuvalladı, iyi gidiyordu oysa ki. Ama yarış fena değildi, güzel bir rekabet olacak gibi. Haaslar şaşırttı epeyce. Bu arada verstapenin aracı arızalandı onu anladık ama perezi anlamadım. Arızadan dolayı mı spin attı, yoksa spin atıp öyle mi kaldı. 

 

Günter bu akşam rahat bir uyku çeker artık :D Magnussen iyi başladı. Umarım Mick'e de olumlu yansır bu moral motivasyon :) 

tarihinde Yurdaer Elay tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz
Fatih Mehmet Uslu yazdı:

Redbullar fena çuvalladı, iyi gidiyordu oysa ki. Ama yarış fena değildi, güzel bir rekabet olacak gibi. Haaslar şaşırttı epeyce. Bu arada verstapenin aracı arızalandı onu anladık ama perezi anlamadım. Arızadan dolayı mı spin attı, yoksa spin atıp öyle mi kaldı. 

Viraj dönerken motor frenine takılıp kitlenince spin attı ve aracı bir daha hareket ettiremedi.

En azından ben öyle gördüm.

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Sezonun ilk yarışı harikaydı. Redbull'lara üzüldüm, Leclerc'e sevindim. Magnussen çok iyiydi, keza geçen sene son sıralardan kurtulamayan ve diğer Haas'ı kullanan MSC. Yine geçen senelerde son sıralara demirleyen Alfalar bu sene Bottas ve çaylak Çinli pilot Zhou ile yeniden doğdu, Çaylak ilk yarışında 10. olarak puan çıkarttı. Aston Martinler şaşırttı, eski Renault yeni Alpinler ise pembe panter olmuşlar, sanırsın Force India geri gelmiş çok komiğime gitti :D

Hamilton bildiğimiz gibi, arabası şu an hazır değil ama o meşhur şansı hala yanında. İyi pilot olduğunu da kabul ediyoruz tabi ki.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kemal Korkmaz

Formula 1'de büyük düzenleme değişikliklerinin yapıldığı 2022 sezonunun ilk yarışı merakla bekleniyordu ve heyecan, bugün gerçekleştirilen Bahreyn Grand Prix'siyle resmen başladı.

Ferrari pilotu Charles Leclerc, yeni çağın ilk sıralama turlarında pole pozisyonunu kazanan isim olmayı başarmıştı. Ferrari ve Red Bull birbirlerine çok yakın bir görüntü çizdikleri için yarışın oldukça heyecanlı geçeceği düşünülüyordu.

Leclerc, startın ardından yerini korurken, Max Verstappen ve Carlos Sainz'ın yerlerinde de değişiklik olmadı. Fakat Lewis Hamilton, Mercedes'iyle iyi bir start alarak dördüncülüğe çıktı.

Kevin Magnussen de yine iyi bir startla beşinciliği aldı, Sergio Perez ise altıncı sıraya kadar geriledi.

Ön tarafta Leclerc, turlar ilerledikçe yerini pekiştirdi ve Verstappen ile arasındaki farkı açmaya başladı. Perez ise ilk önce Magnussen'i, sonra da Hamilton'ı geçerek dördüncülüğü aldı.

Yarışın ilk pit stopları ilk 10 turun ardından gelmeye başladı. Hamilton, lastikleri tükenmeye başladığı için, erken bir pit stop yaptı.

Ön tarafta ise ilk pit stop 15. turda Verstappen'den geldi. Hollandalı sürücü, tıpkı ilk başta olduğu gibi yumuşak lastikle yola devam etti. Aynı şekilde Carlos Sainz da 15. turda pite geldi. 

 

Ferrari, Verstappen'in pite alınmasının ardından risk almadı ve ertesi tur hemen Leclerc'i pite aldı. Genç sürücü pit stopların ardından lider döndü ancak Verstappen, daha sıcak lastiklerle Monakolu sürücüyü sıkıştırmaya başladı.

Verstappen, ertesi tur ilk virajda liderliği alırken, Leclerc üçüncü virajdan sonra Hollandalı pilota yanıt verdi.

Ertesi tur ikili bir kez daha aynı şeyi yaşadılar. Bir sonraki turda Verstappen, ilk virajda tekrar atak yaptı fakat bu kez sağ ön lastiğini kilitledi. Verstappen orada liderliği alsa da, üçüncü viraj sonrasında Leclerc tekrar ilk sırayı eline geçirdi.

Leclerc daha sonra lastiklerinde problem yaşamaya başlayan Verstappen'le arasını yavaş yavaş açmaya başladı ve fark bir noktada 4 saniyeye yaklaştı.

 

Verstappen lastiklerinin tamamen bittiğini söyledi ve Red Bull kendisini 31. turda pite aldı. Genç sürücü, orta hamurla piste geri döndü.

Ferrari, Red Bull'a yanıt olarak Leclerc'i ertesi tur pite aldı. Leclerc, yeni set orta hamura geçti ve pit stopların ardından yerini korudu. İkili arasında pit çıkışında yaklaşık 1.5 saniye vardı. Fakat Hollandalı sürücü, aracın davranışlarından memnun değildi ve fark yeniden açılmaya başladı.

Ferrari ve Red Bull, yarışın 34. turunda Sainz ve Perez'i pite aldılar. İkili iki sorunsuz pit stopun ardından yarışa sorunsuz şekilde geri döndüler.

 

Verstappen orta hamurda Leclerc'ten düzenli olarak daha yavaştı ve fark neredeyse 5 saniyeyi buldu. Bunun üzerine Verstappen yarışın 44. turunda pite geldi ve yumuşak lastiklerle piste çıktı. Red Bull aynı tur Perez'i de pite aldı.

Ferrari, Leclerc'i pistte tutmayı tercih ederken, Sainz pite alındı ve İspanyol pilot yarışa iki Red Bull'un arasında geri döndü.

Ertesi tur AlphaTauri pilotu Pierre Gasly'nin aracı üçüncü virajdan sonra alev aldı ve önce sanal güvenlik aracı, sonra ise güvenlik aracı piste alındı.

Ferrari, güvenlik aracından faydalanarak Leclerc'i pite aldı. Ferrari pilotu böylelikle sorunsuz pit stopun ardından yarışa lider şekilde döndü.

Tam bu noktada Verstappen aracı döndüremediğinden şikayet ediyordu ve sorunu çözmek adına takımla iletişime geçti. Fakat takım sorun görmediklerini belirtti.

Son sekiz tura girilirken sıralama Leclerc, Verstappen, Sainz, Perez, Hamilton, Russell, Magnussen, Bottas, Ocon ve Schumacher şeklindeydi.

Bitime yedi tur kala FIA, güvenlik aracının pistten çıkacağını açıkladı. Yarış yeniden başladığında Leclerc harika bir taktik izledi ve Verstappen'i kendisine yaklaştırmadığı gibi, Sainz'a da Verstappen'i geçme şansı yarattı.

Sainz ilk virajda rakibine çok yaklaşsa da, Verstappen yerini korumayı sürdürdü.

Bitime üç tur kala Verstappen batarya sorunu yaşadığını söylerken, Red Bull ilk başta sorun olmadığını söyledi. Fakat Hollandalı pilot güç kaybetmeye başladı ve adeta durma noktasına geldi. Verstappen yavaş da olsa pite döndü ve yarışı bıraktı. 

Carlos Sainz böylelikle ikinciliği eline geçirirken, Perez üçüncülüğe çıktı. Ancak son bölümde iyi bir tempo yakalamaya başlayan Hamilton, üçüncülük için Perez'i zorlamaya başladı.

Perez, Verstappen'in yaşadığı sorunlardan saniyeler sonra, güç kaybetmeye başladığını söyledi ve son turun ilk virajında spin attı. Meksikalı pilot, telsizden motorun bittiğini söyledi. Bu da üçüncülüğün Hamilton'a geçtiği anlamına geliyordu.

Leclerc ön tarafta, dramalardan ve hatalardan uzak şekilde damalı bayrağı ilk sırada gördü ve 2022 Bahreyn Grand Prix'sini kazandı.

Bu, Leclerc'in 2019 İtalya GP'den bu yana ilk zaferi olurken, Ferrari 2019 Singapur GP'den sonra ilk zaferini elde etti.

Leclerc ayrıca 1:34.570 yaparak yarışın en hızlı turunu da attı ve hafta sonunu 26 puanla kapatmış oldu.

İkinci sıra, Red Bull pilotlarının yaşadığı sorunların ardından Carlos Sainz'ın oldu. İspanyol sürücü, yarış boyunca genel anlamda Leclerc'in temposundan uzaktı. Buna rağmen hatalardan uzak durdu ve fırsatları değerlendirerek podyuma çıktı.

Ferrari böylelikle 2019 Singapur GP'den sonra ilk kez duble yaptı.

Sezonun bir sonraki yarışı 25-27 Mart tarihleri arasında Suudi Arabistan'da gerçekleştirilecek.

Yarış sonucu:

1 Charles Leclerc FerrariFerrari571:37'33.584 

2 Carlos Sainz Jr. FerrariFerrari571:37'39.1825.598

3 Lewis Hamilton MercedesMercedes571:37'43.2599.675

4 George Russell MercedesMercedes571:37'44.79511.211

5 Kevin Magnussen HaasFerrari571:37'48.33814.754

6 Valtteri Bottas Alfa RomeoFerrari571:37'49.70316.119

7 Esteban Ocon AlpineRenault571:37'53.00719.423

8 Yuki Tsunoda AlphaTauriRed Bull571:37'53.97020.386

9 Fernando Alonso AlpineRenault571:37'55.97422.390

10 Guan Yu Zhou Alfa RomeoFerrari571:37'56.64823.064

11 Mick Schumacher HaasFerrari571:38'06.15832.574

12 Lance Stroll Aston MartinMercedes571:38'19.45745.873

13 Alexander Albon WilliamsMercedes571:38'27.51653.932

14 Daniel Ricciardo McLarenMercedes571:38'28.55954.975

15 Lando Norris McLarenMercedes571:38'29.91956.335

16 Nicholas Latifi WilliamsMercedes571:38'35.3791'01.795

17 Nico Hulkenberg Aston MartinMercedes571:38'37.4131'03.829

18 Sergio Perez Red BullRed Bull561:36'05.5251 Lap

19 Max Verstappen Red BullRed Bull541:33'17.6963 Laps

  Pierre Gasly AlphaTauriRed Bull441:13'54.36513 Laps

 

 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Dün yarışı geç açtım, ilk gördüğüm araç ferrari oldu, bayıldım araca. Renginin tonu, lastikteki kırmızı renk ve büyük jantlar ile harika görünüyordu. Yarış da güzeldi,  tur 3 tur boyunca yaşanan çekişme, iki red bull arızası yarışı ilgi çekici yaptı. Yıl boyu böyle çekişmeli devam eder inşallah. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Ben en çok Alfa arabaları beğendim. Kırmızının tonu harika. ( Fotoğrafta kırmızının güzelliği çok belli olmuyor, canlısı nefis)

 

F1: Alfa Romeo C42: 2022 F1 Machine Image Gallery[F1-Gate .com] - Archyde

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

bu jantlar kasayı yoruyor :rofl: gülen yüzlü arka spoylerler güzel

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Çağlar Bayur yazdı:

bu jantlar kasayı yoruyor :rofl: gülen yüzlü arka spoylerler güzel

Artan lastik ağırlığından ötürü pit stop süresinin uzayacağı tahmin ediliyordu ama beklenen olmadı. Mekanikerler güzel vücut çalışmış :D 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Sani Gerşon yazdı:

Artan lastik ağırlığından ötürü pit stop süresinin uzayacağı tahmin ediliyordu ama beklenen olmadı. Mekanikerler güzel vücut çalışmış :D 

sinek li bir atasözü vardır da yazmıyayım bu ara atsözleri de sakıncalı

Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz
(düzenlendi)

Bu hafta sonu da Suudi Arabistan'da Cidde pistinde yarışacaklar.

Hemen antrenmanlara başlayalım dedim o da ne!!!!

Adamlar 1.23 ve 1.24 lü turlar atmışlar.

Geçen sene Hamiltonun boş depo ile pole turu 1.27.511 , yarış içindeki en hızlı turu 1.30.734

Bu adamlar bu1.23 ve 1.24 leri naıl atıyorlar hayret ediyorum.

Oyunun bi bugunu mu buldular ne yaptılar anlamadım.

 

EexPYS.jpg

 

Sadece son sektörde 5 sn fark var. Yok devenin bale pabucu artık.

Tur içinde çok ciddi bi hata da yapmadım ki...

 

 

Bu da benim tesisat.

Ah şu ses sistemini bi tamir etseler... (ne hikmetse TV küçük görünüyor. Oysa ki 140 ekran)

Eexkvb.jpg

 

 

Bu arada bi dipnot ekleyenim. Tüm asistanlar kapalı. Herşey F1 deki gibi. 

Ben oyunda ERS yi kullanamıyorum.

Bir buton atadım ancak Kers işareti hep dolu gösteriyor, kullanamıyorum.

Bir miktar güç kaybım burdan oluyor maalesef.

Siz oyunda kullanabiliyor musunuz KERS'i (ERS)

 

 

 

tarihinde Öner Kurukuz tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Öner Kurukuz yazdı:

Sadece son sektörde 5 sn fark var. Yok devenin bale pabucu artık.

olacak o kadar :f1:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay
Öner Kurukuz yazdı:

Sadece son sektörde 5 sn fark var. Yok devenin bale pabucu artık.

Tur içinde çok ciddi bi hata da yapmadım ki...

 

Araba tırt :D 

Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz

İşin tuhaf tarafı 3. sektörde 6 saniye fark yiyeceğim bir yer yok. Zaten son viraj hariç tam gaz geçiliyor.

Anlam veremedim bu işe.

DF yi düşürdüğümde bu kez virajları yavaş dönüyorum. Araç hızlı virajlarda yola tutunamıyor.

 

Bir kaç gün daha antrenman yaparım, belki dereceyi biraz daha aşağı çekerim ama 1.24 lere inebileceğimi sanmam.

Hamilton bile inememiş oraya.

 

 

pi9qihsris181.png

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

lastik havaları? spoilerlerin yere bastırma kuvveti? speed trapte ki hız farkınız kaç?

Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz
Çağlar Bayur yazdı:

lastik havaları? spoilerlerin yere bastırma kuvveti? speed trapte ki hız farkınız kaç?

 

Lastik basınçları maximumda. yüksek hız için yüksek hava öneriyor sistemler.

Downforce ise rakip seçtiğim kişiden daha düşük. (ön ve arka kanat df değeri 4)

Muhtemelen düzlüklerde benim maximum hızım daha fazladır diye düşünüyorum. (rakibin sadece tur zamanını görüyorum)

Ön süspansiyon en yumuşakta (0/10), arka süspansiyon biraz daha sert (4/10).

Ön teker kamber açısı -2.5 da.

Yerden yükseklik; ön taraf 0/10, arka taraf 5/10

 

Tavsiye edebileceğiniz ayar varsa memnuniyetle denerim 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Öner Kurukuz yazdı:

yüksek hız için yüksek hava öneriyor sistemler.

ama ısınmaz? virajda tutuş kaybı olacak?

 

Öner Kurukuz yazdı:

Tavsiye edebileceğiniz ayar varsa memnuniyetle denerim 

f1 de spesifik olarak nerden yapılır bilmiyorum da ön downforce ile biraz oynanabilir? 3. bölüm uzun düzlük olarak görüyorum oradaki farkı ancak bunlar sağlar.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...