İçeriğe Yönlendir

Çarpışma Testi ve Gerçekler


Çağlar Bayur

Recommended Posts

Çağlar Bayur

çarpışma testlerini çoğumuz izlemiştir, yıldızlar puanlar verirler sıralama yaparalr vs., gerçek yaşamda ise sanayide sökülmüş halde görebildiğimiz için, o testlerin tek belirleyici kriter olmaması gerektiğini söyleyince garip karışlanabiliyor, hele ki puan sistemi bedeni korumada hiçbir şey ifade etmiyor (sağ airbag iptal düğmesi var ise puan kazanan, kaputu çarpışmada yukarı kalkan bir araba pratikte beni ektra  korumaz gibi)

kaza sonrası görünmeyen yerlerdeki burulmalar deformasyonlar daha çok şey ifade etmekte.

Bunları biraz anlatabilen bir video buldum, çarpışma sonrası araç komple söklüyor ve tabandaki/  içerdeki metal yüzeydeki deformasyon farkı dikkat çekici

marka model önemsiz

 

 

  • Beğen 14
  • Beğenme 1
  • Teşekkür 3
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz

Tabanın bu kadar hasar alacağı aklıma gelmezdi. Video için teşekkürler Çağlar abi.

Bu video ile bence şase hasarlı araçları alırken 2 kere düşünmek lazım. 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Araba kaza anında içerdekileri koruyacak, tek kıstas budur benim için, gerisi masal, yayaymış bilmem neymiş, otoyoda 30 lamı gidiyoruz, şehir içindede adam gibi gitsinler yayalarda aynı şekilde....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Ncap şöyle derdi:

1- mümkün olduğunca üst sınıf araç alın

2- mümkün olduğunca yüksek araç alın

3- mümkün olduğunca yüksek puanlı araç alın.

 

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
(düzenlendi)

"Kazalı arabanın gönyesi yamık olur yeğenim." diyen dayılar bazı markalarca haklı gibi. 

tarihinde Çağrı Alaf tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Evren Erakçora yazdı:

Ncap şöyle derdi:

1- mümkün olduğunca üst sınıf araç alın

2- mümkün olduğunca yüksek araç alın

3- mümkün olduğunca yüksek puanlı araç alın.

 

 

 

maxresdefault.jpg

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Ali Cihangiroğlu yazdı:

maxresdefault.jpg

 

1200 Litre yakıt deposu, 2500 devirde 1000kW güç ton başına 17.7 kW güç düşüyor AMA yarışırsak tüple 2. Viteste bile alırım :D 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Çağrı Alaf yazdı:

 

1200 Litre yakıt deposu, 2500 devirde 1000kW güç ton başına 17.7 kW güç düşüyor AMA yarışırsak tüple 2. Viteste bile alırım :D 

Ncap 2 yıldız, yaya koruma 0 personel koruma 10 yıldız, en ideali :D

top speed giderken arkanda olmasında, duramaz falan :kihkih:

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tolgahan Doğru

Tok kapıcılar ile caponcuları buraya bekliyoruz😃

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)

Hep söylerim. Kazalı araba almam. Deprem görmüş ev de sıkıntı mesela. Sadece yeni binalar için risk daha az. Ama marmara depremini yaşamış ve yıkılmamış binalar tam bir bomba

 

 

 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

 

Video için teşekkür ederim. Tercihim açısından sorun yok param yettiği müddetçe tercih sıram Abd, Alman, İtalyan, Fransız, Japon ve Kore diye gider. Ama güzel incelemişler sonuç çıtır hasarlıymış sonra yol tutmayan, fren yapınca savrulan araçlar. 

tarihinde Metin Uzunoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Tolgahan Doğru yazdı:

Tok kapıcılar ile caponcuları buraya bekliyoruz😃


video çin videosu sanırım. Çekemiyorlar japonları :) 

 

şimdi bu videoda mankenlerin aldığı hasarlardan bahsedilmemiş. Araçların şasesinde oluşan durumlar söylenmiş. 
 

benim fikrim ise, mankenler sağlam. Detay yok. Corolla darbeyi şaseye daha çok yaymış. Jetta kaza sonrası daha az hasarlı gözüküyor ama önemli olan bu değil. 

@Metin Uzunoğlu hocam o sıralamanın dayanağı bilimsel mi yoksa duygular mı 

 

  • Beğen 2
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Tolgahan Doğru yazdı:

Tok kapıcılar ile caponcuları buraya bekliyoruz😃

yettim gayri 😂

  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

 

şimdi bu videoda mankenlerin aldığı hasarlardan bahsedilmemiş. Araçların şasesinde oluşan durumlar söylenmiş. 
 

Corolla darbeyi şaseye daha çok yaymış. Jetta kaza sonrası daha az hasarlı gözüküyor ama önemli olan bu değil. 

Kesinlikle katılıyorum. ARabanın ne kadar hasar aldığı önemli değil. İçeridekini ne kadar koruduğu önemli. NCAP'ler boşuna değil.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Vw deki arkadaşlar daha çok g kuvvetine maruz kalmış olmalılar. Bu da yolcuda daha çok stres ve hasar demek.

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
İlkay Başaran yazdı:

Vw deki arkadaşlar daha çok g kuvvetine maruz kalmış olmalılar. Bu da yolcuda daha çok stres ve hasar demek.

das casiogbxdrgshockerkekkolsaati_393208903. :D

  • Beğen 1
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

 

@Metin Uzunoğlu hocam o sıralamanın dayanağı bilimsel mi yoksa duygular mı 

 

75 li yıllardan itibaren araçları ve kazaları görür ve incelerim. Chevrolet betonarme aydınlatma direğine çarptığında direk yıkılırken ön cam sağlam, Mercedes çarptığında direk ve araç pert olurdu içindekiler sağlam, reno veya tofaş çarptığında direk sağlam araç ve içindekiler pert olurdu.

Ülkelerin vatandaşını korumak için kaza durumlarında araç üreticisine verdikleri cezalar biraz araç sağlamlığını belirliyor. 

Toyota Sakarya da corollanın travers ölçüleri aracın ihraç edildiği ülkeye göre değişiyormuş yani ülkedeki mevzuata göre farklı parça kullanıyorlar. 

Mesela Toyota Türkiyede halen daha Ereğli sacı kullanmıyor belçikadan getiriyor.

Biraz araştırmalarım ve incelemenin sonucu bu kanaate vardım.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Serkan Maden

Benim bir ara test etme şansım oldu jettamı. Pertten sonra yapılıp piyasaya sürüldü yine. O patlayan  airbaglerin yeri boştur şuan büyük ihtimalle.

 

 

 

aToFikcr_Screenshot_20211019-135535_Face

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın

Bir kaç kez izledim ve dinledim. Sonuç olarak corollanın taban kısmı daha fazla deforme olmuş, jetta daha az. Benim için çok mühim bir veri değil. İçindekilere bakmak gerekli.

 

Ancak aradan cımbızla seçtiğim bazı cümleler;

 

İki araçta da sürücünün kafası hava yastığının tam ortasına denk gelmiş, iki araçta perde hava yastıklarını açmış.

 

Kazadan sonra jettanın kapılar normal kuvvetle açılırken, corollanın kapılar kilitlenmiş, içerden müdahale edilmeden açılmamış. Büyük hata. İçerdekiler baygınsa? Üstelik kilitli olmasa bile, videoya dayanarak, corollanın sürücü kapısı pek açılabilir gibi görünmüyordu. Bu konuda (bence) jetta daha başarılı olmuş.

 

Yolcu mahallinin dayanımı konusunda, benim anladığım, jetta darbeyi önde sönümlemiş, yolcu mahalli sağlam, hatta ön cam bile sağlam.  Ama corolla yolcu mahallinedarbe şiddetini daha fazla yansıtmış, hatta sol a sütunu dışa doğru açılmış. yaşam alanının bütünlüğünü daha iyi korumasını beklerdim, kendini baya geliştirdi aslında güvenlik konusunda, ama anlaşılan halen biraz mesafe var ilerlenmesi gereken.

 

Corollanın sol ön jantı dağılmadığı, kırılmadığı için orada bütün vaziyette kalmış ve yaşam alanında deformasyona sebep olmuş, jetta için böyle bir tespit yok.

 

Bunlardan yola çıkarak, jetta daha güvenli gibi geliyor. Sadece kapıların açılmaması bile büüyük hata corolla cephesinde. Yoksa tavandaki deformasyonlar, tabandaki deformasyonlar falan benim için anlamsız. Yaşam alanını koruduktan sonra isterse önden çarpınca bagaj kapağının rengi kırmızıya dönsün, bana ne? :) 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Murat Sahın yazdı:

tabandaki deformasyonlar falan benim için anlamsız.

şöyle anlamlı: kapıların açılmama sebebi o , sağlam araziye giren duster ın kapısının sıkışıması gibi

pratikte el frenleri yamuk durur ağır hasar girmişse (kasko ağırı değil) tabanlar yamulduğu için

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Çağlar Bayur yazdı:

şöyle anlamlı: kapıların açılmama sebebi o , sağlam araziye giren duster ın kapısının sıkışıması gibi

pratikte el frenleri yamuk durur ağır hasar girmişse (kasko ağırı değil) tabanlar yamulduğu için

Abi sanki kapıların kilitli olduğunu söyledi. Sıkışma tamam, acaba kazada kilitliyor mu kendini...

Sonuç olarak Jetta için çok net şekilde görevini yaptı diyebiliyorken corollada bazı soru işaretleri kalsa da yine o da kötü sayılmaz. Söz gelimi egea ile aynı test yapılsa, sonuç vahim olabilirdi.

Yorum bağlantısı
Fatih Keskin

Beni korusun gerisi benim için önemli değil insanların çoğu hayatı boyunca böyle bi kaza ile karşılaşmıyor.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Metin Akbal



Kazadan sonra jettanın kapılar normal kuvvetle açılırken, corollanın kapılar kilitlenmiş, içerden müdahale edilmeden açılmamış. Büyük hata. İçerdekiler baygınsa? Üstelik kilitli olmasa bile, videoya dayanarak, corollanın sürücü kapısı pek açılabilir gibi görünmüyordu. Bu konuda (bence) jetta daha başarılı olmuş.


VW bunu özellik diye satıyordu. Bora varken okumuştum.
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...