İçeriğe Yönlendir

Çarpışma Testi ve Gerçekler


Çağlar Bayur

Recommended Posts

Cem Işık

Tempramız varken sene 1995 sanırım, maltepe tarafında arkadan hino marka kamyon çarpmıştı. Çarpma neticesi biz de öndekine tıklatıp durduk. Bagaj kapağı açılmayacak derecede hasarlıydı. Arabayı incelediğimde tavanın bile burulduğunu görmüştüm. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
  Murat Sahın yazdı:

Abi sanki kapıların kilitli olduğunu söyledi. Sıkışma tamam, acaba kazada kilitliyor mu kendini...

Sonuç olarak Jetta için çok net şekilde görevini yaptı diyebiliyorken corollada bazı soru işaretleri kalsa da yine o da kötü sayılmaz. Söz gelimi egea ile aynı test yapılsa, sonuç vahim olabilirdi.

Genişlet  

 Videoda yaşam alanına etki yorumu yok sanırım. Sürücü ne kadar etkilenmiş belirtmiyor. Kapı konusunda jetta iyi. Corolla kapısı belki sıkıştı. Ama önemli olan sürücünün ne kadar etkilendiği. Bu yorum da videoda yok. IIHS’de var. 
 

iihs’de jetta ve corolla karşılaştırmasında sürücü kabinine ne kadar darbe girdiği yazar. Bu videoda görüntü yanıltıyor. Fakat test sonuçlarında jetta’da kaza sonucu aksamlar sürücüye daha fazla yaklaşıyor. 
 

ayrıca sürücünün boyun gövde üstündeki kuvvetler jetta’da daha fazla. Bu değerleri linklerdeki testlerin sayısal sonuçlarından baktım

 

iki test burada. Bakabilirsiniz. iihs bu konuda en iyisidir. Ha bu arada iki araba da aynı güvenlikte sayılır. Test sonucunda değerlendirmelerde ikisi de aynı geçer notları almış. Sadece ufak nüans farkları var


https://www.iihs.org/ratings/vehicle/volkswagen/jetta-4-door-sedan/2022

 

https://www.iihs.org/ratings/vehicle/toyota/corolla-4-door-sedan/2022

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

En iyisi kuş serisi. Kaza esnasında otomatik fırlatma sistemi ile yolcuları araçtan fırlatıp yaralanmalarını önlüyor. 

  • Mutlu 7
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
  Erhan Doruk yazdı:

En iyisi kuş serisi. Kaza esnasında otomatik fırlatma sistemi ile yolcuları araçtan fırlatıp yaralanmalarını önlüyor. 

Genişlet  

oto bölünme yolcu kabinini güvenli bölgeye fırlatma sisteminide unutma, yalnız ufak bir hata var, kabini fıratıyor ama yolcular ortada yok :)

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

Şimdi tavanına saksı düşmüş aracı alabiliyor muyuz? Tavanı değişmiş B sınıfı.

Yorum bağlantısı
Fatih Keskin
  Tamer Topaç yazdı:
Şimdi tavanına saksı düşmüş aracı alabiliyor muyuz? Tavanı değişmiş B sınıfı.

Saksıyı ben düşürdüysem tabiki
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Benim anladığım şu, japonlar test için minimum gereksinimi sağlayacak araba yapmışlar. Kaza anındaki hız 30+ km/s daha fazla olsa hasar daha fazla olacak ve içindekilere hasar vermeye başlayacak.  

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
  Erdem Dertsiz yazdı:

Tabanın bu kadar hasar alacağı aklıma gelmezdi. Video için teşekkürler Çağlar abi.

Bu video ile bence şase hasarlı araçları alırken 2 kere düşünmek lazım. 

 

Genişlet  

kafadan kazalı araba niye alıyoruz ki? koşarak kaçın bence.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
  Serkan Maden yazdı:

Benim bir ara test etme şansım oldu jettamı. Pertten sonra yapılıp piyasaya sürüldü yine. O patlayan  airbaglerin yeri boştur şuan büyük ihtimalle.

 

 

 

aToFikcr_Screenshot_20211019-135535_Face

Genişlet  

 

Bu son bakıştı galiba :)

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
(düzenlendi)
  Ali Cihangiroğlu yazdı:

duramaz falan :kihkih:

Genişlet  

 

Durur durur, alaman malı değil mi nihayetinde canım :D ( Bence arkasına bakan 3 kişi polonya asıllı has alaman değil )

 

 

tarihinde Çağrı Alaf tarafından düzenlendi
  • Mutlu 2
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
  Çağrı Alaf yazdı:

 

Durur durur, alaman malı değil mi nihayetinde canım :D ( Bence arkasına bakan 3 kişi polonya asıllı has alaman değil )

 

 

Genişlet  

bu videoyu koymanı bekliyordum vallahi :)

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
  Çağrı Alaf yazdı:

 

Durur durur, alaman malı değil mi nihayetinde canım :D ( Bence arkasına bakan 3 kişi polonya asıllı has alaman değil )

 

 

Genişlet  

Bi bunlar bi de bu, alayı manyak.

 

 

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz
  Doğan Arşiray yazdı:

kafadan kazalı araba niye alıyoruz ki? koşarak kaçın bence.

Genişlet  

 

Benim kazalı araç almam için aracı görmem lazım. 

Kazanın kafadan olmasının öneminden çok hasar durumu. 

Şase tarafı kırmızı çizgim. Şase hasarlı araç ile uğraşmak bela. 

Adam gibi rot bile tutmuyor düzgün yapılmadığı sürece.

Tabi ki pertci değilim tercihim hasarsız araç :) 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
  Çağrı Alaf yazdı:

 

Durur durur, alaman malı değil mi nihayetinde canım :D ( Bence arkasına bakan 3 kişi polonya asıllı has alaman değil )

 

 

Genişlet  

O üçü işten atılmıştır bence :)

 

  Mahmut Yıldız yazdı:

Bi bunlar bi de bu, alayı manyak.

 

 

Genişlet  

 

Bir de golfün kapı ayarını test eden manyak Hans var :)

 

Pardon amerikalıymış bu.. 

 

 

Bunu Qashqaiye yapsa kapı yere inerdi. :)

Qashqainin sürücü kapısı arada bi sarkar ben yukarı asılır kaldırırdım :)

 

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
  Erdem Dertsiz yazdı:

 

Benim kazalı araç almam için aracı görmem lazım. 

Kazanın kafadan olmasının öneminden çok hasar durumu. 

Şase tarafı kırmızı çizgim. Şase hasarlı araç ile uğraşmak bela. 

Adam gibi rot bile tutmuyor düzgün yapılmadığı sürece.

Tabi ki pertci değilim tercihim hasarsız araç :) 

Genişlet  

bir yere, bir arabaya kafadan girmiş kazalı bir aracı kazalıyken belki alabilirsiniz, de toplandıysa ben de olsam almazdım.

Yorum bağlantısı
Serkan Maden
  Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Bu son bakıştı galiba :)

 

Genişlet  

Aynen abi son bakış.  O zamanlar pert araca kasko araç tahsis etmiyordu. Şimdi veriyorlarmış.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
  Serkan Maden yazdı:

Aynen abi son bakış.  O zamanlar pert araca kasko araç tahsis etmiyordu. Şimdi veriyorlarmış.

Genişlet  

Evet artık veriyoruz. Özellikle yazar pert dahil diye. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli
  Çağrı Alaf yazdı:

 

Durur durur, alaman malı değil mi nihayetinde canım :D ( Bence arkasına bakan 3 kişi polonya asıllı has alaman değil )

 

 

Genişlet  

Tank asfaltı kazıdı, öndekiler de yeniledi sanki :D 

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
  Cem Işık yazdı:

Tempramız varken sene 1995 sanırım, maltepe tarafında arkadan hino marka kamyon çarpmıştı. Çarpma neticesi biz de öndekine tıklatıp durduk. Bagaj kapağı açılmayacak derecede hasarlıydı. Arabayı incelediğimde tavanın bile burulduğunu görmüştüm. 

Genişlet  

Abi tempranın bagajından 1 tane temiz şitröğen c1 cıkardı ya..

Yorum bağlantısı
Ali Tuğberk Avar
  Çağlar Bayur yazdı:

çarpışma testlerini çoğumuz izlemiştir, yıldızlar puanlar verirler sıralama yaparalr vs., gerçek yaşamda ise sanayide sökülmüş halde görebildiğimiz için, o testlerin tek belirleyici kriter olmaması gerektiğini söyleyince garip karışlanabiliyor, hele ki puan sistemi bedeni korumada hiçbir şey ifade etmiyor (sağ airbag iptal düğmesi var ise puan kazanan, kaputu çarpışmada yukarı kalkan bir araba pratikte beni ektra  korumaz gibi)

kaza sonrası görünmeyen yerlerdeki burulmalar deformasyonlar daha çok şey ifade etmekte.

Bunları biraz anlatabilen bir video buldum, çarpışma sonrası araç komple söklüyor ve tabandaki/  içerdeki metal yüzeydeki deformasyon farkı dikkat çekici

marka model önemsi

 

Genişlet  

 

Volvolar sağlam. Fordlar bunlardan sağlam. Marka model önemli. 

 

Reno bile bunlardan sağlam. 

 

Mesela altta linkini vereceğim araca bir bakın. Çok beğenilen sağlam denilen bir vw. Tuzla buz olmuş. 

 

https://youtu.be/sJsf72b6xBQ

 

https://www.instagram.com/p/CXTcUVJgrzA/?utm_medium=copy_link araba bu

 

Son hali 

fQkGgH.jpg

  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

yaşamdaki kazalardaki değişkenler çok tabii, direk/ağaç/hatalı bariyerler de ayrı bir giyotin

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
  Ali Tuğberk Avar yazdı:

 

Volvolar sağlam. Fordlar bunlardan sağlam. Marka model önemli. 

 

Reno bile bunlardan sağlam. 

 

Mesela altta linkini vereceğim araca bir bakın. Çok beğenilen sağlam denilen bir vw. Tuzla buz olmuş. 

 

https://youtu.be/sJsf72b6xBQ

 

https://www.instagram.com/p/CXTcUVJgrzA/?utm_medium=copy_link araba bu

 

Son hali 

fQkGgH.jpg

Genişlet  


 

şu s klas mercedes. İçindeki iki kişi öldü. 


66-CC3-D24-AEC1-4-EC6-9281-D7109-CB410-D

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...