İçeriğe Yönlendir

2017 VW Polo 1.4 TDI


Macit Aliyev

Recommended Posts

Macit Aliyev
(düzenlendi)
Servet Aydın yazdı:

Ve seyir halinde şarj yapmıyor tam kapasite olarak. Dışarı alıp iyicene bi şarj yapılsa iyi olacak

Dün Aküyü yenisiyle değiştirdim. Varta 70 amper efb start stoplu akü. 6ay 2022 üretimli.

Taktırdım yola çıktım start/stop hata vermedi ama sanki şartlar uygun değilmiş gibi A üzeri işaret çıktı. yani start/stop devrede değil diye. Diğer arızalar yok. Herhalde havadandır dedim eve gittim.

Bugun sabah işe giderken diğer arızaların dışında Şanzıman arızası yazdı. ama vites geçişlerde sıkıntı yok. İşe geldim kapat aç yaptım böyle bir şey oldu.

Videosunu çekebildim.

cy29iwz.jpega

 

 

 

 

Alpay Sumer yazdı:

Yok abi kurtulmuyor.. Denedim..

 

Celal Aydın yazdı:

Yıllar önce emanet bir polo almıştım bu kasa, gittiğim yerde şak diye kaldı, marş basmadı. 
Akü bitmiş :) 

Kırk yılın başı emanet almanın bedelini VW güzelce yaşatmıştı bana :D 

 

Hayırlı uğurlu olsun hemşerim, güle güle kullan. :nazar:

Teşekkür ederim

tarihinde Macit Aliyev tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Akü sökülerek mi değiştirildi yoksa takviye ile mi?

Yorum bağlantısı
Macit Aliyev
(düzenlendi)
Sani Gerşon yazdı:

Akü sökülerek mi değiştirildi yoksa takviye ile mi?

Aracı çalışır vaziyette eski aküyü söktüler biraz aküsüz çalıştı sonra yeni aküyü taktılar. Yani eskiden yeni aküye takviye yapmadılar.

tarihinde Macit Aliyev tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Macit Aliyev yazdı:

Aracı çalışır vaziyette eski aküyü söktüler biraz aküsüz çalıştı sonra yeni aküyü taktılar. Yani eskiden yeni aküye takviye yapmadılar.

Siz akünün eksi kutup başını söküp bi 15dk bekleyin, sonra tekrar takıp deneyin. Arızaların silinmesine imkan vermemişler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Macit Aliyev
Sani Gerşon yazdı:

Siz akünün eksi kutup başını söküp bi 15dk bekleyin, sonra tekrar takıp deneyin. Arızaların silinmesine imkan vermemişler.

Az sonra deneyeceğim fakat o arızaların dışında bugun bir de şanzıman arızası verdi. Bu arızayı ilk kez gördüm. 

 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Macit Aliyev yazdı:

Az sonra deneyeceğim fakat o arızaların dışında bugun bir de şanzıman arızası verdi. Bu arızayı ilk kez gördüm. 

 

Tüm iyi niyetimle eski arızalar olduğunu düşünüyorum. Sonrasında son kez bilgisayardan silinmesini tavsiye edeceğim. Olmazsa kadrandan, ecu'dan başlanacak.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

calistirrip direksiyonu komple sol sonra komple sag yapip Kontak kapatin tekrar açın.. yada öyle biseydi.. Firsat bulunca bi bakayım..

buydu sanirım..

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Macit Aliyev
Sani Gerşon yazdı:

Tüm iyi niyetimle eski arızalar olduğunu düşünüyorum. Sonrasında son kez bilgisayardan silinmesini tavsiye edeceğim. Olmazsa kadrandan, ecu'dan başlanacak.

 

Alpay Sumer yazdı:

calistirrip direksiyonu komple sol sonra komple sag yapip Kontak kapatin tekrar açın.. yada öyle biseydi.. Firsat bulunca bi bakayım..

buydu sanirım..

 

Her ikisini de denedim fakat halen sorun devam ediyor. Bugun akşam tekrardan akücüye uğrayıp baktıracağım. Düzelmezse yarın servise götürmeyi planlıyorum.Ama servis araç kalır burda diyor. Bakalım

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Öyle olsa marş anında sorun yaşamazsınız ki.

Aracı bi bilgisayara bağlayarak kontrol edin derim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Macit Aliyev
Sani Gerşon yazdı:

Öyle olsa marş anında sorun yaşamazsınız ki.

Aracı bi bilgisayara bağlayarak kontrol edin derim.

Bugun aküyü değiştirdiğim elektrikçi bilgisayara bağlayıp bakacak, eğer yapamazsa yarın servise götüreceğim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Macit Aliyev

Cuma iş çıkışı aküyü değiştiren ustaya gittim bilgisayara bağladı bişey göremedi. Hataların hepsini sildi. Eğer hata verirse servise götür dedi. Ordan ayrılınca start stop devreye girdi ve hiç bir arıza vermedi. Hafta sonu biraz denedim henüz hata yok. Bekleyip görücez bakalım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Macit Aliyev
(düzenlendi)

Arkadaşlar bir sorum olacak.

Aracın aküsünü yeni değiştirdim ama aracı ilk çalıştırdığımda farlar hafif zayıflıyor, marşı aldıktan sonra tekrardan normal haline dönüyor. Olması gerek böyle mi yoksa bu bir sorun mudur? Sorma sebebim Pejoda böyle bir şey olmuyor. Araçtan araca değişir mi bu?

tarihinde Macit Aliyev tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Marş anında voltaj düşer sonra şarj başlar yükselir. Ampülde ışık değişimi bundan. Pejo ampulleri regülatör ile sürüyor ise ışık değişimi çok az olur. Belli belirsiz hatta. 

  • Teşekkür 3
Yorum bağlantısı
Macit Aliyev
Servet Aydın yazdı:

Marş anında voltaj düşer sonra şarj başlar yükselir. Ampülde ışık değişimi bundan. Pejo ampulleri regülatör ile sürüyor ise ışık değişimi çok az olur. Belli belirsiz hatta. 

Teşekkürler

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Macit Aliyev

Geçmiş olsun Türkiyem. Bu olaylardan dolayıdır uzun süredir yazmak istemiyordum ama aracı artık tamir ettirmem gerekiyor. 

1 hafta önce DSG şanzımanım bozuldu.Şanzıman acil işletmede yazdı. 2. vitesten başka vitese geçmiyordu. 10 km sürdüm böyle. Sonra kapa aç o uyarı gitti. Motor arıza lambası yaktı.

Yetkili servise götürdüm aracı ilkin incelemede ABS tesisatında problem var. ABS ve Lastik basınç bundan dolayı veriyor dediler.

Şanzımanda muhtemelen mekatroniktendir dedi. Start stop, egzoz emisyon ikaz lambası (motor arıza lambası) bundan oluyor dedi.

Mekatronik sök tak 2500 istedi ondan sonra size ne kadar masraf çıkacağını bildiririm dedi servis. Bende kalsın dedim gittim aracı aldım.

Ankarada bi yer buldum asm teknik yarın oraya bırakacağım bakalım ne kadar masraf çıkacak.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Macit Aliyev yazdı:

Geçmiş olsun Türkiyem. Bu olaylardan dolayıdır uzun süredir yazmak istemiyordum ama aracı artık tamir ettirmem gerekiyor. 

1 hafta önce DSG şanzımanım bozuldu.Şanzıman acil işletmede yazdı. 2. vitesten başka vitese geçmiyordu. 10 km sürdüm böyle. Sonra kapa aç o uyarı gitti. Motor arıza lambası yaktı.

Yetkili servise götürdüm aracı ilkin incelemede ABS tesisatında problem var. ABS ve Lastik basınç bundan dolayı veriyor dediler.

Şanzımanda muhtemelen mekatroniktendir dedi. Start stop, egzoz emisyon ikaz lambası (motor arıza lambası) bundan oluyor dedi.

Mekatronik sök tak 2500 istedi ondan sonra size ne kadar masraf çıkacağını bildiririm dedi servis. Bende kalsın dedim gittim aracı aldım.

Ankarada bi yer buldum asm teknik yarın oraya bırakacağım bakalım ne kadar masraf çıkacak.

 

Sanziman basinc tupu bozulmus olabilir. Vites gecislerini o sagliyor. Zamanla contasi yiprandigi icin basinc kacirmaya basliyor ve sonunda vitese gecmiyor. Bu tüplerin daha dayanikli üretilmisleri var. Hazir sökülmüsken bence iyilestirilmis tüplerden taktirin. + olarak kavrama bitmisse degistirmeniz iyi olur.

Önceki arizalar icin de akü degil bence sensörlerde problem olabilir diyecektim ama gec kalmisim. VW akü biterken Ford gibi alakasiz arizalar vermiyor. Ya düzgün calisir yada hic calismaz. Elektrikcideki cihaz detayli görmemis arizalari. Servis veya isin ehli birisi nokta atisi bulur arizalari.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tevfik Işık
(düzenlendi)
Macit Aliyev yazdı:

Geçmiş olsun Türkiyem. Bu olaylardan dolayıdır uzun süredir yazmak istemiyordum ama aracı artık tamir ettirmem gerekiyor. 

1 hafta önce DSG şanzımanım bozuldu.Şanzıman acil işletmede yazdı. 2. vitesten başka vitese geçmiyordu. 10 km sürdüm böyle. Sonra kapa aç o uyarı gitti. Motor arıza lambası yaktı.

Yetkili servise götürdüm aracı ilkin incelemede ABS tesisatında problem var. ABS ve Lastik basınç bundan dolayı veriyor dediler.

Şanzımanda muhtemelen mekatroniktendir dedi. Start stop, egzoz emisyon ikaz lambası (motor arıza lambası) bundan oluyor dedi.

Mekatronik sök tak 2500 istedi ondan sonra size ne kadar masraf çıkacağını bildiririm dedi servis. Bende kalsın dedim gittim aracı aldım.

Ankarada bi yer buldum asm teknik yarın oraya bırakacağım bakalım ne kadar masraf çıkacak.

 

Gecmiş olsun. Mekatronik kismini komple revize ettirin(contalar,filtre,gerekirse pleyt,gerekirse kavrama). Bir de guçlendirilmiş tup taktirin. Cok uzun yillar kafaniz rahat olur şanzumanla ilgili.

Mesela ben kendim arac 60 kusur bindeyken mekatronigi actim ve kendi tupunun gevsek oldugunu fark ettim. Hemen guclendirilmis basinc tupu alip montajini gerceklestirdim. Mekatronik yagi ve sanzuman yagini da yeniledim. Gercekten cok fark etti. 

tarihinde Tevfik Işık tarafından düzenlendi
Ekleme
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tevfik Işık
Tevfik Işık yazdı:

Gecmiş olsun. Mekatronik kismini komple revize ettirin(contalar,filtre,gerekirse pleyt,gerekirse kavrama). Bir de guçlendirilmiş tup taktirin. Cok uzun yillar kafaniz rahat olur şanzumanla ilgili.

Mesela ben kendim arac 60 kusur bindeyken mekatronigi actim ve kendi tupunun gevsek oldugunu fark ettim. Hemen guclendirilmis basinc tupu alip montajini gerceklestirdim. Mekatronik yagi ve sanzuman yagini da yeniledim. Gercekten cok fark etti. 

Bursadan talep gelirse çay,kahve ve guzel sohbet karsiliginda bu islemlerle ilgili (mekatronik tupu ve yaglarin degisimi)seve seve yardimci olabilirim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Macit Aliyev
Erdem Doğan yazdı:

Sanziman basinc tupu bozulmus olabilir. Vites gecislerini o sagliyor. Zamanla contasi yiprandigi icin basinc kacirmaya basliyor ve sonunda vitese gecmiyor. Bu tüplerin daha dayanikli üretilmisleri var. Hazir sökülmüsken bence iyilestirilmis tüplerden taktirin. + olarak kavrama bitmisse degistirmeniz iyi olur.

Önceki arizalar icin de akü degil bence sensörlerde problem olabilir diyecektim ama gec kalmisim. VW akü biterken Ford gibi alakasiz arizalar vermiyor. Ya düzgün calisir yada hic calismaz. Elektrikcideki cihaz detayli görmemis arizalari. Servis veya isin ehli birisi nokta atisi bulur arizalari.

 

Tevfik Işık yazdı:

Gecmiş olsun. Mekatronik kismini komple revize ettirin(contalar,filtre,gerekirse pleyt,gerekirse kavrama). Bir de guçlendirilmiş tup taktirin. Cok uzun yillar kafaniz rahat olur şanzumanla ilgili.

Mesela ben kendim arac 60 kusur bindeyken mekatronigi actim ve kendi tupunun gevsek oldugunu fark ettim. Hemen guclendirilmis basinc tupu alip montajini gerceklestirdim. Mekatronik yagi ve sanzuman yagini da yeniledim. Gercekten cok fark etti. 

Aracın vites geçişlerinde hiç bir problem yok.Geri kaçırma da yapmıyor. Muhtemelen basınç kaçırmaya daha yeni yeni başlıyor. Hem mekatronik, hem de kavrama değiştirmek muhtemelen 50 bini bulur. Özel servisteki usta eğer mekatronik kart bozuksa servisde değiştirmeye yönlendireceğini söyledi. 3 aşağı 5 yukarı fiyatı aynı olur dedi.

 

Tevfik Işık yazdı:

Bursadan talep gelirse çay,kahve ve guzel sohbet karsiliginda bu islemlerle ilgili (mekatronik tupu ve yaglarin degisimi)seve seve yardimci olabilirim. 

Çok teşekkürler. Fiyatlar konusunda pek bir bilgim yok açıkcası revizyon kaç para tutar değiştirmek kaç para tutar. Tek bildiğim şey şanzımana minimum 10 bin sıkıştığıdır. 

 

Yorum bağlantısı
Erdem Doğan

Kartın arızalı oldugu kesin mi? Uzun süre basınç kaçırdığı zaman karta giden devreler ısınmadan dolayı bozuluyor genelde. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Macit Aliyev
(düzenlendi)
Erdem Doğan yazdı:

Kartın arızalı oldugu kesin mi? Uzun süre basınç kaçırdığı zaman karta giden devreler ısınmadan dolayı bozuluyor genelde. 

Orası daha belli değil. Servis açıp bakacaktı açtırmadım. Bu hafta özel servise götüreceğim, usta bakıp söyleyecek. 

Araç 1 aydır bende ama daha yeni verdi bu arızayı.

tarihinde Macit Aliyev tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Macit Aliyev

Geçen hafta perşembe aracı bıraktım ustaya. Basınç düşüklüğü var dedi. Güçlendirilmiş tüp takmış, şanzıman yağı ve mekatronik yağını değiştirmiş. 4 gündür aktif kullanıyorum. Şuan arıza yok. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...