İçeriğe Yönlendir

Corolla Hybrid Genel Bilgiler


Necat Ertan

Recommended Posts

Murat Azalma
Murat Öngür yazdı:

soruyorum belki arabayı satarsam hybrit alabilirim , masrafı çok fazla ise bu hayalden vazgeçeyim dedim :)  

masrafı yok. bakımı 15 k periyotlarda. artık servis listeye ne yazarsa o kadar bakım fiyatı var. elektrik akü vs 5 yıl / 100 bin km garantili. daha sonra serise gelerek garantiyi devam ettirebilirsiniz. şarj dinamosu baskı balata v kayışı triger kayışı gibi belli km'lerde değişim isteyen bir takım ekstraları yok.  

 

Çağlar Bayur yazdı:

hibrit taxi var mı hiç? kullanımda

abi şöyle bir haber var. 

 

https://www.autoguide.com/auto-news/2015/07/toyota-prius-taxi-running-strong-with-600000-miles-and-original-battery/

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Murat Azalma yazdı:

masrafı yok. bakımı 15 k periyotlarda. artık servis listeye ne yazarsa o kadar bakım fiyatı var. elektrik akü vs 5 yıl / 100 bin km garantili. daha sonra serise gelerek garantiyi devam ettirebilirsiniz. şarj dinamosu baskı balata v kayışı triger kayışı gibi belli km'lerde değişim isteyen bir takım ekstraları yok.  

 

abi şöyle bir haber var. 

 

https://www.autoguide.com/auto-news/2015/07/toyota-prius-taxi-running-strong-with-600000-miles-and-original-battery/

 

nivyork tan değil eminönü beşiktaştan almalı haberi

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

kurtuluş eminönü arası gezenler var mı?


2dk trafiğe giren dsg’lere alışınca inanmak zor tabi. 
 

skoda kitledi bizi az önce. Yaktı dörtlüleri. Şanzımanı soğutacak şimdi :) o da en iyi ihtimalle

 

 

  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

şkodaya korna çalamassın ama beyaz filo arabası dursa üstünden geçebiliriz farkı o

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

şkodaya korna çalamassın ama beyaz filo arabası dursa üstünden geçebiliriz farkı o


ayıplamayın diye videonun sesini kıstım. Kornanın hasını çaldım :) ama arabayı görmemiştim. Görünce üzüldüm çaldığıma pişman oldum. Yanından geçerken içindekine baktım. Göstergelere bakıyordu. Çözüm yolu arıyordu. Yazık dedim yaa :) 

Yorum bağlantısı
Hacı Şenyurt
Çağlar Bayur yazdı:

hibrit taxi var mı hiç? kullanımda

Var. Hatta LPG li sanırım. Ama ruhsata nasıl isletildi bilmiyorum. 7 litre LPG ortalaması vardı sanırım. 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Olmaz mı. Bi tanesinin fotosunu kaydetmiştim. 
 

Almanyada bile artık taksiler toyota hibrit. 
 

 

 

 

652F34BF-AE5B-46A9-8EE2-822C8E2105D7.jpeg


alıştınız tabi avrupa arabalarına, sürekli sanayi falan, ilginç geliyor size bozulmama şeyleri :) 
 

Sanırım o LPG li taksi bu da olabilir. 

 

Benim şirket aracı 90 bine yaklaştı. Henüz pillerle ilgili bir sorun gorulmedi. Pek de görülmez. Ortlama biçilen omur 10 yıl. Baştan bir üretim hatası yoksa 10 yıl sorun yaratmaz bence. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


ayıplamayın diye videonun sesini kıstım. Kornanın hasını çaldım :) ama arabayı görmemiştim. Görünce üzüldüm çaldığıma pişman oldum. Yanından geçerken içindekine baktım. Göstergelere bakıyordu. Çözüm yolu arıyordu. Yazık dedim yaa :) 

apple car playde müzik dosyası arıyordur

malum birçok markada arabalara ses sistemi takılıyor

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Hacı Şenyurt yazdı:

Var. Hatta LPG li sanırım. Ama ruhsata nasıl isletildi bilmiyorum. 7 litre LPG ortalaması vardı sanırım. 

Sanırım o LPG li taksi bu da olabilir. 

 

Benim şirket aracı 90 bine yaklaştı. Henüz pillerle ilgili bir sorun gorulmedi. Pek de görülmez. Ortlama biçilen omur 10 yıl. Baştan bir üretim hatası yoksa 10 yıl sorun yaratmaz bence. 


bu arkadaş lpg’den bahsetmemişti abi. Facebook grubunda var kendisi. Ama yurt dışında prius taksilere lpg taktırıyorlar. Lpg takınca biraz şey oluyor insan. Rahat rahat gaz pedalına dokunuyorsun. Ondan 7 olabilir. 
 

başka arkadaşımız lpg taktırdı. Ruhsat için çok fazla uğraştı. Artık ruhsatında elektrik-benzin-lpg (parantez içinde ne ararsan var) yazıyor 😁

 

D98-AB772-BE37-4160-895-C-A7371-C2-CA777

 

Yorum bağlantısı
Necat Ertan
Süleyman Can yazdı:

Bir tek güncel mtv'si düşündürücü. 3060.00 tl x 2 = 6120.00 tl

2800x2 gözüküyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Hacı Şenyurt yazdı:

Var. Hatta LPG li sanırım. Ama ruhsata nasıl isletildi bilmiyorum. 7 litre LPG ortalaması vardı sanırım. 

Sanırım o LPG li taksi bu da olabilir. 

 

Benim şirket aracı 90 bine yaklaştı. Henüz pillerle ilgili bir sorun gorulmedi. Pek de görülmez. Ortlama biçilen omur 10 yıl. Baştan bir üretim hatası yoksa 10 yıl sorun yaratmaz bence. 

10 yıl sonra ne yapılıyor? Mesela 2013 olsa araç?

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Çağlar Bayur yazdı:

onun cevabı yok, selpak gibi, bozulursa yenisi alınıyor

tercüme ettim

Selpağın arkasını da kullanıyoruz. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Elektrik motorlarında uzun süreli kullanımda

1- yatak bilyaları bozulabilir değişir belki arada yağlaması vardır. 

2- mıknatıslar (sabit mıknatıslılarda) eskiyebilir sökülüp yeniden manyetize ediliyor

3- yanabilir.. bobinajcıya müracaat.

4- kapalı sistem su soğutmalı olmayanlarda toz girer. ama araçlarınki kapalı sistem. 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:


bu arkadaş lpg’den bahsetmemişti abi. Facebook grubunda var kendisi. Ama yurt dışında prius taksilere lpg taktırıyorlar. Lpg takınca biraz şey oluyor insan. Rahat rahat gaz pedalına dokunuyorsun. Ondan 7 olabilir. 
 

başka arkadaşımız lpg taktırdı. Ruhsat için çok fazla uğraştı. Artık ruhsatında elektrik-benzin-lpg (parantez içinde ne ararsan var) yazıyor 😁

 

D98-AB772-BE37-4160-895-C-A7371-C2-CA777

 

 

hibrit araçların yakıtı elektrik değil ki?  Yanlış olmuş. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


2dk trafiğe giren dsg’lere alışınca inanmak zor tabi. 
 

skoda kitledi bizi az önce. Yaktı dörtlüleri. Şanzımanı soğutacak şimdi :) o da en iyi ihtimalle

 

 

istisnalar kaideyi bozmaz, dsg yi katmayacaksın o ayrı bir kategori :)

ayrıca senin araçta risksiz değil, elektrik motoruda bakımsız sorunsuz değildir bilgin olsun, sen şu servise bir sorsana talep girip baksınlar, yeni elektrik motoru ve pil kaç para, merak ettim?

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Cihangiroğlu yazdı:

istisnalar kaideyi bozmaz, dsg yi katmayacaksın o ayrı bir kategori :)

ayrıca senin araçta risksiz değil, elektrik motoruda bakımsız sorunsuz değildir bilgin olsun, sen şu servise bir sorsana talep girip baksınlar, yeni elektrik motoru ve pil kaç para, merak ettim?


elektrik motoru değişen yokki. Ayrıca bir fiyatı da yok. Zaten şanzıman içinde hepsi. Yekpare. milyonluk taksiler bile pil değimi yapıyor sadece. Yani siz 50 kere şanzıman yenileyince belki kibrit şanzımanı değişir. O da belki yani. Skoda anlık örnek yav. Sürekli karşıma çıkıyor yeni yeni arabaların yolda kalması. Hepsini koysak işinizi yapmaya vakit kalmaz :) 

 

Mehmet Göktürk yazdı:

 

 

hibrit araçların yakıtı elektrik değil ki?  Yanlış olmuş. 


içten yanmalı motor çalışmıyorken araç gidebiliyorsa, nükleer mi yazalım hocam

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

kibrit şanzımanı değişir.

wuuu şanzıman mı varmış

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

wuuu şanzıman mı varmış


şaka şaka. Yok öyle bir şey :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


şaka şaka. Yok öyle bir şey :) 

SS aldım arşivde

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Hacı Şenyurt
Mehmet Göktürk yazdı:

10 yıl sonra ne yapılıyor? Mesela 2013 olsa araç?

Genelde pil değişimi ile devam ediliyor. Lakin aracım mekanik kullanım ömrünün 10 yıl olduğunu hepimiz biliyoruz. Şayet şirket aracı olarak kalmaya devam ederse kendileri bir süre sonra görürüz neler olacağını diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


elektrik motoru değişen yokki. Ayrıca bir fiyatı da yok. Zaten şanzıman içinde hepsi. Yekpare. milyonluk taksiler bile pil değimi yapıyor sadece. Yani siz 50 kere şanzıman yenileyince belki kibrit şanzımanı değişir. O da belki yani. Skoda anlık örnek yav. Sürekli karşıma çıkıyor yeni yeni arabaların yolda kalması. Hepsini koysak işinizi yapmaya vakit kalmaz :) 

 


içten yanmalı motor çalışmıyorken araç gidebiliyorsa, nükleer mi yazalım hocam

Motoru kapatıp süzülen traktör gördün mü? Araca yakıt olarak elektrikli demek için dışardan elektrik veriyor olman gerekir. Yoksa ben marş motoruyla da yürütürüm..

Bunu tartışıyor olmaktan da üzgünüm.

Hacı Şenyurt yazdı:

Genelde pil değişimi ile devam ediliyor. Lakin aracım mekanik kullanım ömrünün 10 yıl olduğunu hepimiz biliyoruz. Şayet şirket aracı olarak kalmaya devam ederse kendileri bir süre sonra görürüz neler olacağını diye düşünüyorum.

Ben bilmiyorum 2013 öncesi araç yok mu?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

Motoru kapatıp süzülen traktör gördün mü? Araca yakıt olarak elektrikli demek için dışardan elektrik veriyor olman gerekir. Yoksa ben marş motoruyla da yürütürüm..

Bunu tartışıyor olmaktan da üzgünüm.

Ben bilmiyorum 2013 öncesi araç yok mu?


Hiç toyota’nın power split device aktarma sistemini incelediniz mi? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Hiç toyota’nın power split device aktarma sistemini incelediniz mi? 

şu olmayan şanzıman içindeki olmayan planet dişli sisteminin diferansiyel prensibii ile çalışmasını sağlayan şey mi? değişimi kaç usd onun? o da mı bozulmuyor hiç

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
İlkay Başaran yazdı:

Değiştirmesek? :crazy:

ilana da çöken çöekne bilader, toyoda japon farikasının bile haberi yok bunlardan

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Hiç toyota’nın power split device aktarma sistemini incelediniz mi? 

Evet… onunla yatıp kalkıyorum..

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...