Oktay Toker 24 Aralık 2010 Yazar Paylaş 24 Aralık 2010 aklıma takıldı.ahmet üstad gündüz farı kısa far yanınca kısık hale getirmek için uğraşıyor.sorum şu.bu olması gereken fonksiyonmu yoksa isteğe bağlımı?esas olması gereken nedir?önceki akşam wv de yanıktı ama çok seçemedim far yanıkken kısık olup olmadığını anlayamadım.ama yanıyordu.takıldım buna.lokman abi.xenon işine girinci gündüz farını far içinde düşünmem şart oldu.tekrardan şekil danışacağım galiba.ama sis farının yanına muhakkak sis için yardımcı olarak resimdeki mercekler ile sarı power ledi 1.olan düz şekilde yapacağım. Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 24 Aralık 2010 Paylaş 24 Aralık 2010 Yasal düzenlemelere göre kısa farlar açıkken gündüz farları sönmek zorunda. Eğer gündüz farını aynı zamanda park lambası olarak da kullanıyorsan kısarak gücünü düşürmen gerekir, yok parkların ayrı ise tamamen sönmesi gerekir. Yorum bağlantısı
Oktay Toker 24 Aralık 2010 Yazar Paylaş 24 Aralık 2010 Yasal düzenlemelere göre kısa farlar açıkken gündüz farları sönmek zorunda. Eğer gündüz farını aynı zamanda park lambası olarak da kullanıyorsan kısarak gücünü düşürmen gerekir, yok parkların ayrı ise tamamen sönmesi gerekir.işte ben doğru biliyormuşum.o yüzden hep yazıyordum kısa far yanınca sönmeli diye.ama park olayını bilmiyordum.bu iyi oldu.oktay abi yeni kasa sline olan audileri incelemiştim ve led day time paketi vardı farlar kapalı şken tamponda 50 cm lik ledler yanıyor farları açtığımızda ise kısılıyordu olması gereken buymuş ama benim araçta ben kontağa bağladım sonrada bi anahtara bağladım ama şöyle bişey yapabilirsin kafamda geçen o bi devreye 7909 bağlayıp diğerine 7912 olucak sonra farlar yanıkken 7809 dan geçicek farlar kapalıyken 7912 den bunun üstünde biraz durdum ama sonra uğraşmadım eğer yapabilirsem yapıcam bitane farı açtığımda 7812 yi kapatabileceğim bi devre varmıkullandığın ledler normal o şerit ledlerden ise 7809 da 7812 de iyi bir soğutucu ile olur ama bu enteğrelerin datashetlerinde verilen transistörlü güçlendirme devresiyle yaparsan çok iyi olur.veya forumda recep üstadın verdiği lm317li devre şeması vardı onu kullanabilirsin.bunu roleli olarak yapman gerek farı açtığında role bu voltaj devresini devreye alıp gündüz farının normal çalıştıran voltajınıda kesecek şekilde olmalı. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 24 Aralık 2010 Paylaş 24 Aralık 2010 Yasal düzenlemelere göre kısa farlar açıkken gündüz farları sönmek zorunda.Hımm bunu bilmiyordum... Gerçi yapacağımı sanmıyorum ama.. Yapacak olursam, kısa fardan tetikli bir ters role bağlamak lazım buna... Yorum bağlantısı
Oktay Toker 25 Aralık 2010 Yazar Paylaş 25 Aralık 2010 (düzenlendi) gündüz farı için yer sanırım artık far tası içi olacak. 3.led stop çalışmasından kalan parça ile far tasında resimler çektim.mercek yerine konduktan sonra daha net anlaşılacak tabi ve bu parça ile yapacağım sanırım.veya bir alimünyum plaka üzerine resimdeki mercek montajını yaparakta uygulabilirim.bu iki seçeneğin arasından şu anda güçlü olan bu elimdeki mevcut parça.mercek sonrası bu parçayı ona göre kesip biçip oturtacağım.cam ile tas arasında boşluk mevcut yer darlığı olmayacak. ___I bu şekil olabilir yada tek sıra olabbilir. işte resimler. 25 Aralık 2010 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 26 Aralık 2010 Paylaş 26 Aralık 2010 gündüz farı için yer sanırım artık far tası içi olacak. 3.led stop çalışmasından kalan parça ile far tasında resimler çektim.mercek yerine konduktan sonra daha net anlaşılacak tabi ve bu parça ile yapacağım sanırım.veya bir alimünyum plaka üzerine resimdeki mercek montajını yaparakta uygulabilirim.bu iki seçeneğin arasından şu anda güçlü olan bu elimdeki mevcut parça.mercek sonrası bu parçayı ona göre kesip biçip oturtacağım.cam ile tas arasında boşluk mevcut yer darlığı olmayacak. ___I bu şekil olabilir yada tek sıra olabbilir. işte resimler.En dışta dikey olan (en sağdaki fotoğraf) yeterli olur. Zaten power led kullanacaksın o nedenle abartmamak lazım. Işık desenini ayarlarken uzun far ile aynı istikamette olacak şekilde ayarlamalısın.Hımm bunu bilmiyordum... Gerçi yapacağımı sanmıyorum ama.. Yapacak olursam, kısa fardan tetikli bir ters role bağlamak lazım buna...Gündüz farlarının açısı uzun far gibi dar. Bu nedenle gece göz alır, ayrıca zaten kısa farlar yanarken ekstra far yanmasının gereği yok. Yorum bağlantısı
Oktay Toker 30 Aralık 2010 Yazar Paylaş 30 Aralık 2010 (düzenlendi) selçuk üstadım uyarını dikkate alacağım.bu resimlerde takılacak merceğin haliyle ve dış camla görünen şekiller.resimdeki parçalar sadece görünüş için.bu parçaların yerine daha zarif ve uyğun bir kaç parça daha buldum.ama şekiller çok değişmeyecek. 30 Aralık 2010 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 30 Aralık 2010 Paylaş 30 Aralık 2010 2. fotoğraftaki dikey çubuk uygun, L şeklindeki bir dizayn hoş durmaz. Hem de merceğin ısısından biraz uzakta olur bu şekilde. Yorum bağlantısı
Halil Şahin1679652584 30 Aralık 2010 Paylaş 30 Aralık 2010 bencede 2. ve son fotograflarda güzel duruyor.. Yorum bağlantısı
Görkem Azizoğlu 30 Aralık 2010 Paylaş 30 Aralık 2010 2. fotoğraf güzel abi. Mercek sonrası araçtaki halini merak ediyorm power ledler ile birlikte. Yorum bağlantısı
Oktay Toker 7 Şubat 2011 Yazar Paylaş 7 Şubat 2011 Gündüz farında çok fikirler edindim ve sizlerede danıştım.Düşüncelerinizi paylaştınız çok teşekkür ediyorum.Bu çalışmamdaki amaç hazır satılan parça kullanmadan kendi çabamla emeğimle en iyi sade ve farklı görünüm olması için çalıştım.Amacıma ulaştım sizlerin yorumunu heyecanla bekleyeceğim tabiki.Mondime xenon far takma işi çıkınca gündüz farı projem epey yön değiştirmişti.Son hali farın içindeki kısa hüzme camını kullanmam ile sona biraz daha yaklaştı.Daha önce paylaştığım görsel şekiller bu görüntü sadeliğini yakalamadı.Gündüz farında kısa far tasının içini kullanmaya karar verdim.Uyğulamaya başladım.Mercek montajından sonra soğutucu yerleşimi için düşünürken eski p4 işlemci soğutucusunu kullanmaya karar verdim.Boyutu tam oturuyordu.Bu soğutucuyu 2 ye bölüp orta kalın kısmını kullanmaya karar vererek power ledin sıralamasını yapıp işaretledikten sonra 2.5 luk matkap ucu ile delikleri deldim ve 3mm lik ince diş vida ile bütün deliklere diş açtım.Power led sabitlemesi için soğutucu kesimi hariç her şey hazırdı.Ledler bu şekilde takılı iken led driver konusunda çok düşündüm ve pentium 3 lerde kullanılan ve elimde epeyce bulunan cpu için dizayn edilmiş 3.5 voltluk 4 amper güç verebilen reğülatör enteğreyi kullanmaya karar verdim.Bütün zorlu testleri yaptım ve son haline geldi.Kararlı bir direver devrem oldu.Edison marka 1 watt 3 ile 4 volt arası 350ma güç ile çalışan power ledlerin her birini tek tek sürüyorum.Devreye 0.22ohm luk seri direnç bağlayarak led koumasınıda arttırdım.Seri bağlamıyorum sevmiyorum sevemedim bir türlü.Isı stabil derecelerde el yakmıyor.Power ledlerimde ısınıyor denemez bile çok iyi oldu.Test işlemim 28 saat aralıksız sürdü.Mutlu şekilde söktüm parçaları ve soğutucu kesimi için yarın bir gün uğraşacağım.Soğutucu farın içine sığmadığı için resim çekemedim.Park lambası içinde smd 5050 ile yapılmış şerit led kılıfını kullandım.Her far için 4 tane led kullanacağım ledler her uca sabit yarım watt 560ohm smd direnç ile çalışacak.Park lambam resimdeki gibi olacak.Gündüz farımda diğer farın yanmadığı resimdeki gibi daha canlı olacak. Yorum bağlantısı
Murat Şen 8 Şubat 2011 Paylaş 8 Şubat 2011 cok profesyonelce calişilmiş abi cok beğendm maşallah Yorum bağlantısı
Saro Şaşmaz 16 Şubat 2011 Paylaş 16 Şubat 2011 bende 2010 civic sedan aracımın sisleri söküp oraya hella tarzı led taktık 2 kademeli gündüzleri parlak yakıyorum akşamlarıda ister sislerde kısık yada hiç yakmkıyorum yakın zamanda resimleri paylaşırım Yorum bağlantısı
Görkem Azizoğlu 17 Şubat 2011 Paylaş 17 Şubat 2011 Hadi bakalım Oktay abi bitmiş artık. Ama bi foto makinası lazım sana en makro çekeninden. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 18 Şubat 2011 Paylaş 18 Şubat 2011 Oktay bişeyler yapıyor amaaa, ne zaman göreceğiz bakalım Direksiyon kutusu sorununu çözemedin mi Oktay.. ? Yorum bağlantısı
Oktay Toker 18 Şubat 2011 Yazar Paylaş 18 Şubat 2011 Kapalı ve sesiz bir yer bulunca yapılacaklar listesini epey genişlettim biraz.Kış olması ve malum direksiyon kutusu sorunuda varken fırsat bu fırsat dedim ve direksiyon kutusuda dahil epey düzeltme yapıyorum.Son aşamalara biraz yaklaştım.Aksilik olmaz ise bitireceğim resimli paylaşımlarla açıklama yapacağım. Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu 18 Şubat 2011 Paylaş 18 Şubat 2011 hayırlısı olsun, biraz daha sabır emmi Yorum bağlantısı
Oktay Toker 29 Nisan 2011 Yazar Paylaş 29 Nisan 2011 (düzenlendi) Kişisel nedenden dolayı epeyce bir müddet evde olmam gerekiyordu.Bu zaman içersinde kafamı toparlamak için mondimin parçalarını toparlamaya çalıştım.Epey yol katettim.Önceki paylaştığım gündüz farı yapısında köklü denilebilecek değişim yaptım tabiki birazda mecburiyet.Çünki önceki kullanacağım soğutucu aliminyumlar umduğum gibi olmadı yerlerine.Epeycede olsun diye uğraşmıştım ama içim sinmedi hiç kenara kaldırdım.Sonra far tasını delerek ışığı içeri vererek olsun dedim.Emmi için konuşulmuştu hatırlarsanız alttan ışığı verek olsun diye o konudanda ilham alarak koyuldum işe soğutucuları hazırladım delikler delindi ve monte ettim.Power led devresi içinde değişim oldu daha önceden yaptığım devreleri iptal ettim.Daha sağlıklı ve ısınmayan güzel bir devrem oldu.Anakartların kullandığı 12 volt beslemeli mosfet işlemci güç devresinde değişiklikler yaparak istediğim bir en az 10amper verebilen 3.2 volt devreyi elde ettim.Bu devreyide kapalı bir kutu içine takmak kaldı.Sonuç içime sinen işlemler oldu ve her şeyiylede bence güzel oldu.Mondime ne vakit takabilirim şu an için fikrim yok.Önceliğim iş olmak zorunda krizi geçmek için.Şşte resimler ve bazı detaylar.modimin şu anki hali zavallım böylece duruyor. Şptal ettiğim soğutucular.Şptal ettiğim devrede kullanmayı düşündüğüm her biri 3.3volt 5 amper verebilen reğülatör enteğreler.Kullanacağım devre bu çok iyi oldu.6 adet power ledi 3.2 voltta yaklaşık 8 saat süreyle çalıştırdım power düğmesini kapattığımda soğutucular epeyce ılık durumda idi.Power ledlerin soğutuculara monteli hali.park lambası için kullandığım ledlerin soğutucuya bağlı hali.Bütün ledlerin takılmış hali.Tasın içinden ledlerin görünen hali.Gündüz farı için bağlantı kablosunda pc lerde kullanılan comport soketi olan sanırım db9 diye geçiyor çok iyi bir seçim oldu benim için montesi çok kolay oldu.Arka kapağa monteli hali içten siyah sertleşen silikon ile sızdırmazlık testinide yaptım. 29 Nisan 2011 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Oktay Toker 29 Nisan 2011 Yazar Paylaş 29 Nisan 2011 (düzenlendi) Tamamen toplanınca güzel olacak Oktay.Sağolasın.Bende güzel olacak diye düşünüyorum.Power led sürücü devresi işi bitti lakin araç üzerinde olması gereken role devresi kaldı bunun için parçalar hazırdı tasarımda hazırdı umarım kısa sürede bunlarıda halledebilirim.Bununla beraber akşam olunca otomatik yanacak far sistemi olarak bitirmeyi düşünüyorum.2 taşla 2 kuşmu olacak acaba. Gündüz farının duvara yansımasıda böyle. 29 Nisan 2011 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 30 Nisan 2011 Paylaş 30 Nisan 2011 Bu gündüz farı olmamış. Işık dağılımı berbat. Önceki ledli sistem iyiydi, şu haliyle park lambası bile daha iyi ışık verir bundan. Yorum bağlantısı
Oktay Toker 30 Nisan 2011 Yazar Paylaş 30 Nisan 2011 (düzenlendi) Işık dağılımı sanırım öndeki eski kısa far camı ile alakalı.O nedenle böyle olabilir ve telefonunda gazabı var tabiki.,Çıplak şekilde çekmekte aklıma hiç gelmedi.Her power led için voltaj seviyesinide 3 volt olarak düşük tutmuştum.Bu şekilde direk karşıdan bakınca gözü epeyce alıyor yanlardan falan bakınca oldukca iyi şekildede görünebiliyor.Tam toparlayınca video çekimi şart oldu galiba.Tabi foto makinasıda. Power led devresinin boyutu 4.5 cm ile 4 cm arasında artı olarak ilave ettiğim devre ve kondansatör boyutu nedeniylede biraz yüksek.Bu devre için ideal bir kutum var role devresinide koyabileceğim metal bir kutu ayarladım.Bilahire resimleri eklerim. 30 Nisan 2011 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 30 Nisan 2011 Paylaş 30 Nisan 2011 Gündüz farı için uzun reflektöründe çalışsaydın keşke Yorum bağlantısı
Recommended Posts