İçeriğe Yönlendir

VW Polo 6R (2010-) bi-xenon far - mercek montajı


Ufuk Kaya

Recommended Posts

Fatih Özbaş1679652583

ben de golf MKIV 1.8 aracıma sadece muayenden geçmesi için auto leveling özelliği ekleyecektim. eğer proje falan istiyorlarsa halojen farları takıp muayeneye gitmek daha mantıklı. benim araçta da orjinal far yıkama var fakat orjinal xenon yok. sadece R32 modelinde var diye biliyorum. şimdi ben far yıkama + xenon kullanıyorken auto leveling de eklesem muayeneden geçemez miyim? proje mi isterler?

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

ben de golf MKIV 1.8 aracıma sadece muayenden geçmesi için auto leveling özelliği ekleyecektim. eğer proje falan istiyorlarsa halojen farları takıp muayeneye gitmek daha mantıklı. benim araçta da orjinal far yıkama var fakat orjinal xenon yok. sadece R32 modelinde var diye biliyorum. şimdi ben far yıkama + xenon kullanıyorken auto leveling de eklesem muayeneden geçemez miyim? proje mi isterler?

Otomatik seviyeyi kontrol edeceklerini sanmıyorum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Aynı arabanın otomatik eğim ve far yıkamalısı varsa bu da geçer...

Geçmezmiş... teknik tadilat raporları onayları gerekliymiş... :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bir istasyonun müdürüne bir arkadaşımız sordu... Belge yok bilgi sadece...

Tabi farkeden olursa... ;)

Yorum bağlantısı
Turgut Oturmaz

Bir istasyonun müdürüne bir arkadaşımız sordu... Belge yok bilgi sadece...

Tabi farkeden olursa... ;)

Bütün mesele bu, fark edilmemek ya da fark edilmemek. :) Tamamen orjinal olarak yapılmış bir uygulamanın sonradan yapıldığını farketmeleri çok zor. Özellikle de OEM xenonlusu çok sayıda olan modellerde.(MB C-serisi, A6, BMW 3-serisi gibi) Bu modellerde fabrika çıkışı halojen olsa ve sonradan orjinal bi-xenon sistemini monte ettirseniz. İddia ediyorum; kimse bu araçlar için, tekrar halojenleri tak muayeneye gel, diyemez. :D

Zaten doğrusu da bu. Tamamen orjinal olarak yapılmış bir uygulamayı, onaylamamak mantıksızlık abidesidir. :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Engin Kantar

Poloya xenonlar sonra BCM destekli far yıkamalı tampon taktırıyorum . Tampon suan boyada , oda orjinal tampon ve far yıkama motorları orjinalden nasılsa öyle montaj yapılacak , yani farlar acıkken silecek suyu fışkırdığında ilk artışta farlarida yıkayacak . Ve 3 kez üst üste fıskiye yapıldığında tekrar far yıkamayı devreye sokacak. Bunu taktıktan sonra ben söylemesem kimse bu tamponun ve xenon farlarin sonradan takıldığını an la ya maz. Saygılar

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ömer Madazlıoğlu

Poloya xenonlar sonra BCM destekli far yıkamalı tampon taktırıyorum . Tampon suan boyada , oda orjinal tampon ve far yıkama motorları orjinalden nasılsa öyle montaj yapılacak , yani farlar acıkken silecek suyu fışkırdığında ilk artışta farlarida yıkayacak . Ve 3 kez üst üste fıskiye yapıldığında tekrar far yıkamayı devreye sokacak. Bunu taktıktan sonra ben söylemesem kimse bu tamponun ve xenon farlarin sonradan takıldığını an la ya maz. Saygılar

Far Yıkama montajı da tamamlandı, tamamen BCM bağlantılı olarak, fabrikasyondan herhangi bir farkı yok.

Videosu:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Far Yıkama montajı da tamamlandı, tamamen BCM bağlantılı olarak, fabrikasyondan herhangi bir farkı yok.

Videosu:

http://youtu.be/oGgVR0KvB3o

Çok güzel olmuş... Güle güle kullanın...

Far yıkamanın gerekliliğini gösterir bir fotoğraf....

200242_10150169531950289_2155614_n.jpg

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Burak Bruce

Herşeyin orjinal ve olması gerektiği gibi çalışması prensibinden yola çıkarak yeni kasa Polo araç için parçaları temin etmeye başladık.

Araç çok sevdiğim bir yakınıma ait bu arada.

Farlar, ampul ve balastlar, AFL beyinleri, kontrol ünitesi ve kablo setleri ile beraber aracın uyumlu olan merkez elektrik kontrol ünitesi de temin edildi.

Öncelikle araç lifte alınarak AFL sensörünün yeri tespit edildi

AFL sensörü:

Daha sonra AFL sensörü arka sol taşıyıcının önüne, orjinal yerine takıldı:

Sensöre bağlanan kablolar arka koltuğun orada bulunan plastik tapadan geçirildi, sol taraftaki plastik trimden ön tarafa direksiyonun alt kısmına kadar getirildi:

AFL kontrol ünitesi:

Daha sonra ayak altında bulunan plastik tapadan motor içerisine alınan far konnektörüne girilecek olan pinli kablolar baz bant ile yalıtılarak motor içinden farlara getirildi:

Farları taktık ve motor içerisinde rahat çalışmak için söktüğümüz hava filtre kutusunu ve aküyü geri monte ettik:

Hem AFL kontol ünitesinin, hemde xenon farların BCM (merkez elektrik ünitesi)ne gidecek olan kabloları bağlandı, ekstradan 2 adet +12V bağlantı ihtiyacı kontak ceryanı ve 15'a lık sigorta sigorta tablosuna takılacak giderildi, Polo 6R araçlarda merkez elektrik ünitesi direksiyonun tam arkasında kaldığından ve oraya müdahale için trimler sökülemediğinden dolayı rahat çalışmak için direksiyon söküldü:

Malzemelerimizden bir demet :)

Çabamız sonuç verdi ve ışığı gördük, tüm fonksiyonlar fabrikasyon olarak olması gerektiği gibi çalışıyor.

Parçalar komple set olarak (kablolar-pinler-konnektörler-tüm üniteler ve farlar) kufatec.de'den satın alındı.

Ürünler 1900€'luk set fiyatından ötürü gümrüğe takıldı, gümrük çekimi yapıldıktan sonra sırası ile.

Önce arka aks'a seviye sensörü monte edildi ve kablo tesisatı arka koltuktan geçirildi, böylece lift ile işimiz bitmiş oldu. (Servis fiyatı: 600 TL)

Daha sonra aracın merkez elektrik ünitesini değiştirdim, aracın orjinal merkez elektrik ünitesi 4 kapı dizel otomatik olarak 6R0 kodlu idi, ama xenonları çalıştırmak için 7H0 kodlu Polo GTI (Caravelle) aracın merkez elektrik ünitesini monte etmemiz sistemin tüm parçalarının sorunsuzluğu için şarttı, nitekim ünite de setin içinde vardı. (Servis fiyatı: 1250 TL)

Ünitenin değişiminden sonra aracın kodlama ve adaptasyonlarını yaptım, çünkü Polo araçlarda Can sistemi ve Konfor ünitleri de BCM içerisinde, aracın üzerindeki klima, yol bilgisayarı, kapı sayısı, cam vs. gibi ekipmanları ve aracın uzaktan kumandasını yeni üniteye tanıttım.

Daha sonra üniteye, Ledli gündüz farları, park lambaları, bi-xenon farın selektör yapabilmesi için selenoid devreden gelen ve hazır kablo seti olarak oluşturulmuş bağlantılar yapıldı, sigorta kutusuna ise normalde GTI'da dolu ama halojen farlı araçta bulunmayan (54 ve 21'di sanırım) sigortaların içten pinlerle kabloları monte edildi ve sigortaları takıldı. (Ledlerin parlaklık ve bi-xenon farın selektör olayını tamamen BCM üzerinden çalışacak şekilde yapmışlar, BCM'E girmeden önce de sigorta panosundan selektör özelliğine tetiği verecek kablo için 15A, ledler için de ufak boyda 10A lık sigorta kullanılmış) Bu kabloları servisten almak tabiiki mümkün değil ama VW servislerde içi ucu pinli 0,5 m kablonun 30 TL olduğunu düşünürsek sanırım, 1000 TL'den fazla tutardı kablolar.

Daha sonra halojen farın tesisatında uzun far olarak çalışan H1 ampule roleden giden kablo kesilerek farın iç kısmında bulunan statik viraj farına verildi. (40km/h hıza kadar yanan halojen lambalar). Uzun far tesisatının role bağlantısı iptal edilerek dönüş farlarının sinyalinin de BCM üzerinden gitmesi için kablolar çekildi, role işlevsiz bırakıldı.

Son olarak farlar monte edildi. (Farların çifti serviste 3500TL, ampuller 1200, balastlar 1650 ve far üzerindeki AFL beyinleri 750 TL )

Tüm bağlantılar yapıldıktan sonra BCM ünitesine Bi-Xenon farlar tanıtıldı, sistem çalıştı, daha sonra ise AFL sistemi tanıtılmadan önce araca far ayarı yapıldı, far yaarı tamamlandıktan sonra AFL adaptasyonu yapıldı, (aks yüksekliği vs. değerler girilerek).

Şu an konuşulduğu üzere tek eksik far yıkama, onun da çözümü aslında basit, far yıkama jetleri hortumları vs. üzerinde olan hazır tamponlar piyasada satılıyor. Onlardan almak, Role BCM ve tetik bağlantılarını yaparak kodlamasını yapıp çalıştırmak. Müsait bir zamanda ilgilenilecektir.

Merhaba sizinle özel olarak irtibat kurabilirmiyiz acaba ne zaman müsait olursunuz

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Zafer Eker

Merhaba abilerim, kardeşlerim foruma yeni üye oldum. Aranıza Bursa'dan katılıyorum. 2010 model yeni kasa vw polo aracım var. Farlarımı GTI araçlardaki gibi bi-xenon yapmak istiyorum. Zorlu ve uzun aramalarım sonucu çıkma olarak bi-xenon farlarımı temin ettim. Farlar D4S ampul ve balast kullanıyor. Fakat satın alırken sadece farları temin ettim. Balast ve ampulleri yoktu. En uygun fiyatlı olarak D4S ampul ve balast (orjinalleri mitsubishi) nerden temin ederim. Farlarımın resimlerini ekliyorum. Tekrar iyi forumlar dilerim.

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Hoşgeldiniz. Konu birleştirildi. Farlar valeo marka fotoğrafta içte görünen balast değil mi zaten ?

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

Balast yok abi içinde sadece ignitör soketi var Zafer bey hoşgeldiniz :flowers: farlarınız hayırlı olsun balastları sahibinden.com da bulabilirsiniz :good1:

Yorum bağlantısı
Zafer Eker

Balast yok abi içinde sadece ignitör soketi var Zafer bey hoşgeldiniz :flowers: farlarınız hayırlı olsun balastları sahibinden.com da bulabilirsiniz :good1:

Sahibindene bakıyorum ama sadece ampul var, balastlarını bir türlü bulamadım. Birde bu farları takmak için BCM değişimi şart deniyor. BCM değiştirmeden takma ve sorunsuz çalıştırma şansım varmı?. BCM değişimi hem masraflı hemde zaman alan bir işlem. Teşekkürler. :good1:

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

Yeni farların soketi ile mevcut far soket pinleri farklıdır tadilat gerekir ve devamında body e tanıtılmalıdır.Balast için bana maille ulaşın yardımcı olmaya çalışırım :good1:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 9 ay sonra...
Zafer Eker

Merhaba abilerim, kardeşlerim foruma yeni üye oldum. Aranıza Bursa'dan katılıyorum. 2010 model yeni kasa vw polo aracım var. Farlarımı GTI araçlardaki gibi bi-xenon yapmak istiyorum. Zorlu ve uzun aramalarım sonucu çıkma olarak bi-xenon farlarımı temin ettim. Farlar D4S ampul ve balast kullanıyor. Fakat satın alırken sadece farları temin ettim. Balast ve ampulleri yoktu. En uygun fiyatlı olarak D4S ampul ve balast (orjinalleri mitsubishi) nerden temin ederim. Farlarımın resimlerini ekliyorum. Tekrar iyi forumlar dilerim.

Merhaba arkadaşlar, bu konu da sizlerin engin bilgi ve tecrübelerine ihtiyacım var. Daha önce belirttiğim gibi farları çıkma olarak satın almıştım. Balast ve ampulleri yoktu onları temin ettim. Bir de halojenden bi-xenon a dönüşüm kablosunu da Ebay dan aldım. Şu an için sadece BCM ve montaj işi kaldı. Fakat ben Bursa'da ikamet ediyorum. İstanbul'a Ender Elektroniğe gitmeye zamanım olmuyor. Bu farları BCM değişimi yapılmadan montaj yapamazmıyız. Hafta sonu halojenleri çıkarıp dönüşüm kablosu ile bi-xenonları takmayı düşünüyorum. Fakat bi-xenon lara zarar vermekten korkuyorum. Yani işin özü BCM değişimi yapmadan taksam çalışmazmı sağlıklı çalışmaz derseniz "sağlık" tan kastınız nedir ? Şİmdi den teşekkür eder, iyi forumlar dilerim.

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

Yaptığınız değişiklik mutlaka araca tanıtılmalı aksi halde sorun yaşarsınız sadece basit bir xenon kit takarak silecek motoru yakan çok fazla kullanıcı hatırlıyorum.Sahip olduğunuz araç bu tür değişikliklere karşı tam korumalı yazılım desteği şart...

Yorum bağlantısı
Zafer Eker

Yaptığınız değişiklik mutlaka araca tanıtılmalı aksi halde sorun yaşarsınız sadece basit bir xenon kit takarak silecek motoru yakan çok fazla kullanıcı hatırlıyorum.Sahip olduğunuz araç bu tür değişikliklere karşı tam korumalı yazılım desteği şart...

Mahmut bey merhaba.

Bütün parçalarım OEM. Balastlar değişik marka değil, orjinal mitsubishi vw nin kullandığı model, yine de sıkıntı çıkar diyorsanız yapacak birşey yok 1.000 TL daha masraf açacak desenize.

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

Mahmut bey merhaba.

Bütün parçalarım OEM. Balastlar değişik marka değil, orjinal mitsubishi vw nin kullandığı model, yine de sıkıntı çıkar diyorsanız yapacak birşey yok 1.000 TL daha masraf açacak desenize.

Bursa da yok mu bu işi kıvıracak bir servis yada serviste çalışan bir tanıdık...

Yorum bağlantısı
Zafer Eker

Malesef hiç bilgim yok o konu da. Sis farlarımı bağlatacak usta bile bulamıyorum. Kime gitsem "biz uğraşmıyoruz" gibi abuk sabuk laflar duyuyorum. Ondan sonra iş yok diye ağlanıyorlar. İşini düzgün yapacak esnaf kalmamış.Eğer Bursa dan bir arkadaşımız varsa bana bu konuda yardımcı olursa çok sevinirim.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Zafer Eker

Merhaba arkadaşlar, sonunda bi-xenon ları BCM destekli bağlattım. Bi-xenon olayı bambaşka bir dünyaymış sellektörü çok acayip şimşek gibi çakıyor :dance2: Yardımlarınız için çok teşekkür ederim. Sırada otomatik yükseklik ayarı ve far yıkama var.

post-6377-0-48470600-1384443500_thumb.jp

post-6377-0-38417400-1384443502_thumb.jp

post-6377-0-29598900-1384443504_thumb.jp

post-6377-0-81294400-1384443508_thumb.jp

post-6377-0-49041200-1384443513_thumb.jp

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Merhaba arkadaşlar, sonunda bi-xenon ları BCM destekli bağlattım. Bi-xenon olayı bambaşka bir dünyaymış sellektörü çok acayip şimşek gibi çakıyor :dance2: Yardımlarınız için çok teşekkür ederim. Sırada otomatik yükseklik ayarı ve far yıkama var.

Güle güle kullanın, güzel görünüyor.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...