İçeriğe Yönlendir

VW Polo 6R (2010-) bi-xenon far - mercek montajı


Ufuk Kaya

Recommended Posts

Tugay Sezgin

Tamam D1S arkasinda kibrit kutusu kadar bi modül olan değil mi ? Peki o merceklerde bunların ampul tutucu aparatları oluyor mu ki ? Bide bu kablo tesisatı nı da ayrı alcam sanırsam ? Far çıkarma konusunda kendimiz oto elektrikci olduğumuz için çıkma farlarda alıştırma yapcam :) size bu soruları sormamın sebebi önceden mercek almışsınızdır + olarak neleri alıyım diye kusura bakmayın biraz rahatsız etcem gibi

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

Yeni nesil Hella veya Hella İntemo tavsiye ederim bu merceklerin ampul soketi üzerinde montajlıdır , başka bir aparata gerek duymadan D1S ve D2S ampul kullanabilirsiniz.OEM xenon kit içinde extra bir kablo tesisatı almana gerek yok o da üzerinde geliyor...

Bir de mercek kapağını dikkatli seç merceği tam saran ve geriye doğru kapatan bir kapak olsun...

Yorum bağlantısı
Selçuk Karabulut

sakın ısıtarak açmayı deneme tavsiyem yoksa far çöp olur tecrübeyle sabittir. :bravo: hella intemo mercek ve gen 5 balast

Yorum bağlantısı
Tugay Sezgin

Planım şu büyük bi kotu buldum far rahat sığıyo etrafında da boşluk kalıyo kutunun altına küçük kutular koycam far camı aşağı gelecek sekilde koycam kutunun yanından 70lik pimaj geçecek kadar delik açacam sonra pimajı sokcam dışardan 10-15 dk kutuyu kapatıp pimajdan ısı tabancası ile ısı vercem sonra inşallah far camı çıkacak ? Nasıl plan :D :D sorun mercek balast ve kablo tesisatını bulmak D1S ampul var balastdan ampule giden kabloda var h7 soketinden balasta girecek kablo bulmam lazım bide merceklerin üstünde ampul sabitleme telleri oluyor mu veya aparatları var mı bilmiyorum ? :s artık bi yardımcı olursanız :)

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

Planım şu büyük bi kotu buldum far rahat sığıyo etrafında da boşluk kalıyo kutunun altına küçük kutular koycam far camı aşağı gelecek sekilde koycam kutunun yanından 70lik pimaj geçecek kadar delik açacam sonra pimajı sokcam dışardan 10-15 dk kutuyu kapatıp pimajdan ısı tabancası ile ısı vercem sonra inşallah far camı çıkacak ? Nasıl plan :D :D sorun mercek balast ve kablo tesisatını bulmak D1S ampul var balastdan ampule giden kabloda var h7 soketinden balasta girecek kablo bulmam lazım bide merceklerin üstünde ampul sabitleme telleri oluyor mu veya aparatları var mı bilmiyorum ? :s artık bi yardımcı olursanız :)

Yukarıda yazdıklarımızı okudunuz mu? :unsure2:

Yorum bağlantısı
Tugay Sezgin

Kusura bakma abi onu görmemişim mobil giriyorum anladım valla çok saol baya yardımcı oldunuz :) inşallah en kısa sürede de başlıycam :)

Bu mercek kapağı seçimini en son mu yapcam ? Nasıl ayarliycam ki bunu ? Cama değmesin tam otursun fln gibi sorunlar olmasın diye ? :s

Yorum bağlantısı
Tugay Sezgin
(düzenlendi)

link verebiliyor muyum bişey sorcam bi mercek buldum da dediğiniz gibi mi bide bunları o tasa nasıl monte etcem ? :D sizde yeter ama diyceksiniz de idare edin lütfen :)

tarihinde Tugay SEZGİN tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay

link verebiliyor muyum bişey sorcam bi mercek buldum da dediğiniz gibi mi bide bunları o tasa nasıl monte etcem ? :D sizde yeter ama diyceksiniz de idare edin lütfen :)

İnternette çokça videolar var gerek youtube gerek geceucuşunda bir suru video vs var .Öncelikle farın tasını kesmen lazım ona göre merceğini sabitleyip silikonla kapatıcaksın boşluklarını.

Kusura bakma abi onu görmemişim mobil giriyorum anladım valla çok saol baya yardımcı oldunuz :) inşallah en kısa sürede de başlıycam :)

Bu mercek kapağı seçimini en son mu yapcam ? Nasıl ayarliycam ki bunu ? Cama değmesin tam otursun fln gibi sorunlar olmasın diye ? :s

kendine birkaç tane kapak bul.Ona göre uygun olanını takmaya çalış.

Yorum bağlantısı
Tugay Sezgin

bo tasın ampul boşluğunu genişletip oraya geçircem merceğin ampul gelen yerini sonra silikonla iyice yapıştırcam doğru mudur ?

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Aracın modeli nedir, önceki konuyla birleştireceğim.

Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay

bak benim yaptığım bir fiesta uygulamam var kendin yapıcaksan fikir edinmek için inceleyebilirsin.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Ömer Madazlıoğlu

Bir istasyonun müdürüne bir arkadaşımız sordu... Belge yok bilgi sadece...

Tabi farkeden olursa... ;)

Konuyu biraz hortlattım ama bende aracın sahibi Engin bey'de merak ediyorduk ne olacak muayenede acaba diye.

Araç sorunsuz olarak geçti muayeneden.

Bu arada biraz daha detay olarak araştırdım ben konuyu, aracın teknik açıdan müsade edilen azami değerlerini (boyut, ağırlık vs gibi) değiştirmeyen aksesuarların eğer TUV opnayı varsa yani uygulamalar OEM veya TUV sertifikalı ürünlerse ve belgeleri mevcutsa tadilat projesi isteme yetkisi veya hakkı yok.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Yasin Yıldırım1679652622

Merhabalar. Aracıma oem-bi-xenon taktırdım, görüntü-renk tonu açısından herşey aynı ama uzunları yakmaya gelince xenon yerine halojen olarak çakıyor acaba bunu xenon'a aktarma imkanım var mı mesela iki farıda aynı mercekten geçirmek gibi vb. yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Fatih Özbaş1679652583

Var evet,mevcut d2s balast ve ampullerinizi d1s ile degistirirseniz tam dediginiz gibi olur.

Yorum bağlantısı
Yasin Yıldırım1679652622

Far kapalı iken mi yapıyor bu işlemi ?

Hayır normal kısa farlar açıkkende kapalıyken uzunları çakınca halojen çakıyor ama kısalar ve merceklerde sorun yok.

Var evet,mevcut d2s balast ve ampullerinizi d1s ile degistirirseniz tam dediginiz gibi olur.

Peki dediğiniz d1s ampülü renk tonu vb açıdan aynı mıdır? Ve değiştirirsem ampülün patlama sorunu veya arıza ışığı yakma gibi bir sorun olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay

d1s benim öğrendiğim kadarıyla tek ampullü araçlarda sellektörü hızlı yaptırabilsin diye üretilen bir ürün.Sonra d3s e geçtiler bunun içerisinde de civa yok doğaya daha saygılı.Sizin sorununuz sanırım pololarda 2 tane ampul var birisi uzun diğeri kısa.Siz kısalara mercek taktınız ve o şekilde bıraktınız.Merceğin kapakçığını hareket ettiren elektrik nereden geliyor ? normalde uzuna giden elektrik kablolarını merceğin uzun kısa yapan motoruna bağlamanız gerekmekte.Halojen uzunları kullanmak istiyorsanız uzuna giden kablodan paralel alıp mercek motoruna bağlanmalı.

Yorum bağlantısı
Erkan Kahya
(düzenlendi)

Sistemin normal çalışması zaten bu şekilde halojen lamba sellektörde de uzunda da kısalar açıkkende kapalıykende yanar. Eğer ki yanmasın istiyorsan röle ile bunu yapabilirsin ama araçta hata kontrolu olmaması lazım o zaman dirençde kullanman gerekecek.

Orijinal bi-xenon far taktırılmış araca arkadaş kısalar açıkken sadece bi-xenon çalışsın istiyor bendekiyle aynı sorun, ama işte olması gereken bu biz farklı istiyoruz. :lol:

tarihinde Erkan Kahya tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yasin Yıldırım1679652622

d1s benim öğrendiğim kadarıyla tek ampullü araçlarda sellektörü hızlı yaptırabilsin diye üretilen bir ürün.Sonra d3s e geçtiler bunun içerisinde de civa yok doğaya daha saygılı.Sizin sorununuz sanırım pololarda 2 tane ampul var birisi uzun diğeri kısa.Siz kısalara mercek taktınız ve o şekilde bıraktınız.Merceğin kapakçığını hareket ettiren elektrik nereden geliyor ? normalde uzuna giden elektrik kablolarını merceğin uzun kısa yapan motoruna bağlamanız gerekmekte.Halojen uzunları kullanmak istiyorsanız uzuna giden kablodan paralel alıp mercek motoruna bağlanmalı.

Ampülden kastınız dediğiniz gibi uzun ve kısa farlar ise evet 2 tane var. Aynen öyle bi-xenon mercekli far taktırdım sadece bi-xenon kısalar ve ledler aktif. Uzun farlar hala halojen olarak çakıyor. Ben halojen uzunları değil de devre dışı olan bi-xenon uzunları kulanmak istiyorum. Bunun içinde BCM ünitesi gerekli diye biliyorum ama onuda alacak durumum yok onun yerine daha kısa yoldan olan birşey seçmek istiyorum. Son dediğiniz gibi uzuna giden elektrik kablolarını merceğin uzun kısa yapan motoruna bağlarsam uzun farlarda halojen yerine bi-xenon olarak mı çakar? Eğer öyle olmazsa dediğiniz ampüllerden birini alıcam.

Sistemin normal çalışması zaten bu şekilde halojen lamba sellektörde de uzunda da kısalar açıkkende kapalıykende yanar. Eğer ki yanmasın istiyorsan röle ile bunu yapabilirsin ama araçta hata kontrolu olmaması lazım o zaman dirençde kullanman gerekecek.

Orijinal bi-xenon far taktırılmış araca arkadaş kısalar açıkken sadece bi-xenon çalışsın istiyor bendekiyle aynı sorun, ama işte olması gereken bu biz farklı istiyoruz. :lol:

Yok hocam ben anlatamadım galiba kendimi :) Kısa farlar açıkken zaten bi-xenon yanıyor onda sıkıntı yok ledlerdede sıkıntı yok benim sorunum uzunları çakınca halojen çakıyor bende onları bi-xenona çevirmek istiyorum bunun içinde ya ampül takıcam eğer olursada Gökhan beyin dediği gibi uzuna giden elektrik kablolarını merceğe bağlıcam.

Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay

dediğim gibi uzuna giden kablolardan paralel al istersen sistemi bozma sonra paralelleri merceğin servo motoru var onun kablolarına bağla benim mercekte + - kablosu fark etmiyor hangisi denk gelirse bağlıyorum.Sanırım araya bir direnç koyman gerekecek tam bilmiyorum Servet usta görünce yazar gerekmezse direk kablolarla çözersin gerekirse sigorta kutusundan direnç ile aktarma yapıyorsun.

Yorum bağlantısı
Yasin Yıldırım1679652622

dediğim gibi uzuna giden kablolardan paralel al istersen sistemi bozma sonra paralelleri merceğin servo motoru var onun kablolarına bağla benim mercekte + - kablosu fark etmiyor hangisi denk gelirse bağlıyorum.Sanırım araya bir direnç koyman gerekecek tam bilmiyorum Servet usta görünce yazar gerekmezse direk kablolarla çözersin gerekirse sigorta kutusundan direnç ile aktarma yapıyorsun.

Tamamdır ustam çok sagol. En kötü ihtimal bu dediğiniz olmadı diyelim. Resimdeki rengi tam olarak hangi ampülden alabilirim d1s mi yoksa d3s mi?

uzun-kisacopy.jpg

Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay

ampul alırken yazar 4300k 5000k 6000k 8000k benimki 8000k

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...