İçeriğe Yönlendir

Bir Karavan da Benden


Engin Deniz

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu
İlkay Başaran yazdı:

Kuvvetli araç daha konforlu olur tabi ama şanzıman diye birşey var. Taunuslarla çekiyordu karavanı millet. Biz biraz rahata kuvvete fazla alıştık bence. 


Neyse… :biggrin:

Yorum bağlantısı
Saim Ulaş Yılmaz

Hayırlı olsun, verimli ve boyutuna göre ferah bir karavan. Güzel tercih.

 

Yakıt tüketimi kuvvetli motorda da neredeyse iki katına çıkıyor. Özellikle rampası bol güzergahlarda gidince gözleniyor bu durum.

80 üzeri hızlara çıkmak korkulu rüya, geç olsun güvenli olsun.

Benim aracım 1800kg arkamda çektiğim karavanım 1350kg. Motorda yeterli tork gücüne sahip olmama rağmen 5. vitesi sadece eğimsiz yolda giderken kullanıyorum. Ciddi eğimli yollarda 3. vitese düşmem gerekiyor, 3. viteste ise rampa eğim fark ettirmeden rahatlıkla hızlanabiliyorum. 

Tırmanış uzunsa 4. viteste hızımı koruyamıyorum. Arkada bir ağırlık çekmek normal araç sürmekten gerçekten çok farklı.

Otomatik şanzımanın yaşadığı kafa karışıklığını manuel şanzıman operatörü olarak defalarca ben de yaşadım :)

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz
Saim Ulaş Yılmaz yazdı:

 

 

Yakıt tüketimi kuvvetli motorda da neredeyse iki katına çıkıyor. Özellikle rampası bol güzergahlarda gidince gözleniyor bu durum.

80 üzeri hızlara çıkmak korkulu rüya, geç olsun güvenli olsun.

 


bu bolume cok katilmiyorum. Hep 3000cc ve uzeri motorlar ile buyuk karavan cektim. Normalde 11-12 arasi olan tuketimim 14-15 maks lara geldi. 
 

Normalde 7-8 lt yakan findik motorlu arkadaslarim da 14-15 lt gibi 2 kati yakiyordu. 
 

Agirlik dengesi ve gidisi guzel karavanla uzun soluklu 100-120 rahat gidiliyor. 

  • Beğen 2
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Saim Ulaş Yılmaz
Sami Demirpaz yazdı:


bu bolume cok katilmiyorum. Hep 3000cc ve uzeri motorlar ile buyuk karavan cektim. Normalde 11-12 arasi olan tuketimim 14-15 maks lara geldi. 
 

Normalde 7-8 lt yakan findik motorlu arkadaslarim da 14-15 lt gibi 2 kati yakiyordu. 
 

Agirlik dengesi ve gidisi guzel karavanla uzun soluklu 100-120 rahat gidiliyor. 

 

Kullanım stili devreye giriyor olabilir,

110 hız hedefi ile boş tüketimim 6,0 lt/100km

80 hız hedefi ile karavan çekerken tüketimim 11,0 lt/100km

Benim motor 2996 cc belki ondan farklı gözlemlemiş olabiliriz.

 

100-120 karavanla seyahat etmek için çok yüksek bir hız. 

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz
Saim Ulaş Yılmaz yazdı:

 

Kullanım stili devreye giriyor olabilir,

110 hız hedefi ile boş tüketimim 6,0 lt/100km

80 hız hedefi ile karavan çekerken tüketimim 11,0 lt/100km

Benim motor 2996 cc belki ondan farklı gözlemlemiş olabiliriz.

 

100-120 karavanla seyahat etmek için çok yüksek bir hız. 


X2 yakit tuketimine hic dusmedim, bahsettigim karavanda 7.5 mt 1700 kg fabrika agirligi olan bir karavan. ( atc mevcut )
 

110-120 arasi cruise acar giderdim. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
İlkay Başaran yazdı:

Biz biraz rahata kuvvete fazla alıştık bence. 

klimasız 10 km gidince :onder: insanlık fazlaca şımardı demişti putin

Mustafa Tüfekçi yazdı:

80 le git demiş ama kitap

o düseldorf düzlükleri içindir

Sami Demirpaz yazdı:

bu bolume cok katilmiyorum.

normal sendekinin tavanı yüksekti

Saim Ulaş Yılmaz yazdı:

Kullanım stili devreye giriyor olabilir,

tavanın alçak,

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cem Işık

Hayırlı olsun, Isparta'ta kalacak yerimiz var desene artık :) Eğirdir kenarına çekersin, orada konaklarız :) 

Kazasız belasız güzel günlerde kullanın Engin. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Cihat Küçükay

Hayırlı olsun, benim karavana benziyor. Bende de televizyon var ama anten yok. Klima konusunu araştırıyorum. Tırlarda kullanılan park klimalarına baktım. Hem çok fazla soğutuyor, hem de çok akü yiyor. Uygun bir şey bulursanız haber verin lütfen..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ferhat Yavuz

Güle güle kullanın güzel zevkli iş.Emeklilikte kesin alırım ölmezsek ama şuan hafta sonu olsada evde yatsam diye bakıyorum

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Engin Deniz
Cem Işık yazdı:

Hayırlı olsun, Isparta'ta kalacak yerimiz var desene artık :) Eğirdir kenarına çekersin, orada konaklarız :) 

Kazasız belasız güzel günlerde kullanın Engin. 

Her zaman beklerim Avukatım 😃

Yorum bağlantısı
Engin Deniz
Cihat Küçükay yazdı:

Hayırlı olsun, benim karavana benziyor. Bende de televizyon var ama anten yok. Klima konusunu araştırıyorum. Tırlarda kullanılan park klimalarına baktım. Hem çok fazla soğutuyor, hem de çok akü yiyor. Uygun bir şey bulursanız haber verin lütfen..

Dün şöyle bir ürün gördüm ama inceleme fırsatım olmadı henüz 

 

https://www.instagram.com/reel/CxkmCXOgoHm/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Hayırlı olsun Engin. Ranza çocuklar için, büyüklerin yatağı nerden çıkıyor. Koltuklar yatak mı oluyor

Yorum bağlantısı
Engin Deniz
Önder Özcan yazdı:

Hayırlı olsun Engin. Ranza çocuklar için, büyüklerin yatağı nerden çıkıyor. Koltuklar yatak mı oluyor

Teşekkürler. Koltukların arasında ki masa aşşaya inip üstüne minderleri koyunca yatak oluyor. 

Yorum bağlantısı
Engin Deniz
Çağlar Bayur yazdı:

egzos izole edilirse iyi

40 bin TL imiş 😲😲🤣🤣

  • Mutlu 2
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı
Engin Deniz yazdı:

40 bin TL imiş 😲😲🤣🤣

Eve klima alsan tutmaz o kadar. :) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Engin Deniz yazdı:

40 bin TL imiş 😲😲🤣🤣

o egzosu içeri verelim teyy teyyyteyyyyyyy

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Saim Ulaş Yılmaz
Sami Demirpaz yazdı:


X2 yakit tuketimine hic dusmedim, bahsettigim karavanda 7.5 mt 1700 kg fabrika agirligi olan bir karavan. ( atc mevcut )
 

110-120 arasi cruise acar giderdim. 


Parkurlarımız da çok farklı, Antalya Kaş yolunda test ediyorum ben. 
Çağlar abinin dediği tavan meselesi de önemli benim rüzgara direnen alan direk 2 katına çıkıyor. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Saim Ulaş Yılmaz yazdı:

benim rüzgara direnen alan direk 2 katına çıkıyor. 

araba tavanına bir portbagaj bağlayıp rüzgarı daha yumuşak yönlendirme ile tüketim düşer mi diye test edilebilir arkada karavan bağlı iken,

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

araba tavanına bir portbagaj bağlayıp rüzgarı daha yumuşak yönlendirme ile tüketim düşer mi diye test edilebilir arkada karavan bağlı iken,


Araba ile karavan arasındaki boşluk hava akımını ters etkiliyordur. O arayı da kapatmak lazım ama çok mümkün değil bence. Dünyayı gezmeye çıkmadıysak değmez diyelim

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Araba ile karavan arasındaki boşluk hava akımını ters etkiliyordur. O arayı da kapatmak lazım ama çok mümkün değil bence. Dünyayı gezmeye çıkmadıysak değmez diyelim

graham da azimle denemesydi bugün hala dumanla haberleşiyor olabilirdik halimiz nice olurdu

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Çağlar Bayur yazdı:

araba tavanına bir portbagaj bağlayıp rüzgarı daha yumuşak yönlendirme ile tüketim düşer mi diye test edilebilir arkada karavan bağlı iken,

land roverde kaputta lastik yakıtı düşürüyormuş ölçmüşlerdi.

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...