İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

  1. Çağlar Bayur

    Çağlar Bayur

    Gold Üye


    • Puan

      6.483

    • Mesaj

      94.750


  2. Mehmet Ozyurek

    Mehmet Ozyurek

    Yönetici


    • Puan

      5.289

    • Mesaj

      75.871


  3. İlkay Başaran

    İlkay Başaran

    Gold Üye


    • Puan

      4.015

    • Mesaj

      8.356


  4. Servet Aydın

    Servet Aydın

    Bölüm Sorumlusu


    • Puan

      3.857

    • Mesaj

      44.760


Popüler İçerik

25-04-2023 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. Selam arkadaşlar. Malumunuz üzere C5 ile 4 yılı aşan mutlu bir birlikteliğimiz oldu. Her ne kadar C5 ile bir birimizden ayrılmak istemesek de ki hala kullanıyorum, yeni bir araçla yol yapma vakti gelmişti. Bir gece ansızın Çağlar'ı bana araç ararken buldum. Sana Qashqai alıyorum dedi. Daha önce de aynı şeyi iki defa mondeo için, bir defa da yine qashqai için yapmıştı. Gitmiş bakmış beğenmiş, pazarlığını yapmış, bana da gidip görüp rengini seçmek kaldı. Qashqai teknik olarak ılımlı olduğum bir araç idi, zaman zaman kendimi 2015 modellerine falan bakarken yakaladığım oluyordu. Rengi Metalik gri olarak seçtim. Araç bayide hazırmış. müracaatımızı yaptık, imkan tanınan maksimum krediyi de kullanarak aracı aldık. Araçtaki motor bildiğimiz 1.3 turbo reno motorunun nissan ile geliştirilerek kullanılan versiyonu. Şanzıman tork konvertörlü CVT, ancak eski cvt ler gibi değil, vitesler kademeli çalışıyor. Henüz, son hız, yol tutuş, veya ciddi bir yakıt tüketimi verisi elde edecek kadar kullanımım olmadı. Gördüğüm kadarıyla araç yakıyor ama gidiyor da. Helal olsun dediriyor. 4x4 sistemi bildiğimiz eski qashqaideki gibi akıllı otomatik. Gerektiğinde 50/50 4x4 çeker. gerekmediğinde önden çekişli. Arazi, kar, standart, eko, sport şeklinde sürüş modları var. Donanım seviyesi orta paket. Bir üst modelini almak isterdim ancak bütçem el vermedi. a Donanım listesine şu linkten ulaşabilirsiniz. Bagajı C5'ten küçük, boyu C5'ten kısa bir araç. Ben sevdim. Herkese daha iyileri nasip olsun.
    88 Puan
  2. Toyota Corolla Cross. En dolu olan Passion X-Pack donanımında. Bursa'da buldum, gittim aldım. Çok şükür liste fiyatından alabildim. KDV'den bi gol yedim aracı beklerken, şans dedim geçtim artık. Teknoloji ve tercihlerin bu yöne gittiğini, ileride hibritlerin daha da çok tercih edileceğini düşündüğüm için, bu marka ve modele geçtim. Ayrıca ev-iş güzergahımda bolca trafikte yakıt olarak daha ekonomik olacağını düşündüm. Totalde ekonomi sağlayacak mı bu MTV'lerle, göreceğiz. Herkesin daha da güzelleri olsun, daha lüksüne binsin. Şimdiden iyi dilekleriniz için hepinize teşekkür ederim Not: Fotoğrafta görebileceğiniz üzere Jeep hala satılık. Elden ele bi yayarsak
    60 Puan
  3. Selam arkadaşlar, araç elime geçti sonunda. Sormak istediğiniz kısımlar olursa beklerim, hayırlı olsunlarınızı da bekliyorum, Rabbim kaza bela vermesin inşallah. Bir iki foto ekliyorum şimdilik
    59 Puan
  4. Audi'yi değiştiremeyince Golf'ü değiştireyim dedim, birincil kullanıcısı yüksek bir şey istedi ,B-SUV almak istemedim, C-SUV'ların da beğendiklerimiz fiyatları yüksek kaldı. Golf 8 baktım ama 1.5 olsun dolu olsun filan derken yine fiyat uçuyor, akşam bu arkadaşın ilanını gördüm, sabah gittim, öğlen okunmadan alıp gelmiştim. Aldığımda bakıma 900 km yazıyordu, sabaha Avek'ten randevu alıp bakımını da yaptırdım. Benden önce silecek lastiği için bile servise gitmiş, ben de bozmadım, yaş indirimini de bulunca 4 disk, balata, ön arka silecekler, kauçuk paspas, bagaj havuzu vs. yaptık bir şeyler. Şimdilik biraz bineriz ama Golf 7'ler retrofite en uygun araba olduğu için rahat durabileceğimi sanmıyorum. Yakın zamanda geri görüş kamerası ve katlanır ayna ile başlayacağım. 2020 model 1.5 TSi Comfortline DSG 75.000 km'de.
    45 Puan
  5. Tasarım: Standart Focus’tan 3cm daha yüksek süspansiyona sahip. Ayrıca tekerlekler de daha büyük. Tavanda siyah tavan rayları ve plastik çamurluk korumaları mevcut. Spor görünüm için arkada krom çift eksoz var. Dingil mesafesi epey uzun( 270cm). Sınıfının en uzun dingil mesafelerinden biri. Ön ve arkada led farlar , stoplar standart. Arka koyu camlar hoş duruyor. 17 elmas kesim jantlar var. Ön sis farı alt kısımdan standart farların yanına konmuş. Çok canlı renkler pek yok vwler , cilo lar gibi ama gösterişli mavi bir renk var. İç Mekan: Bana biraz karanlık , kasvetli geldi ama büyük ekran( tablet) dikkat çekiyor iç mekanda. Bej renkler, renkli detaylar falan yok. Ancak sağlam ve iyi işçiliğe sahip bir iç mekan var gibi duruyor. Trimlerden pek ses gelecek gibi değil, genelde sağlam bir his veriyor. Sürücü tarafı tutamak hoşuma gitti. Bardaklıklar, eşya gözleri kullanışlı. Kapı gözleri kumaşla kaplı o da hoş olmuş. Orta ayna arkayı çok güzel gösteriyor.Otomatik karartma da güzel bir özellikmiş. Yan aynalar biraz küçük gibi, çift açılı da değil. Ön direkler biraz fazla kalın geldi bana ,görüşü kısıtlayabiliyor dönüşlerde, ön kelebek camı olmaması da görüşü azaltıyor. Arka diz mesafeyi çok iyi. Sınıfının en iyi diz mesafelerinden biri. Baş mesafesi de epey iyi. Şaft tüneli de küçük, arka ortaki yolcu da rahat. Bagaj 356 litre kapasite ile sınıfın küçüklerinden. Stepne kullanılması bagajı biraz daraltmış, bazı pazarlarda tamir kiti ile satılıyor onlarda bagaj 390 litre civarı. Benim için stepne gerekliydi. Şunu da ekleyeyim bagaj ağzı geniş, yükleme eşiği epey düşük yüklemesi rahat. Kapama kolları kullanışlı. İç mekan sessizliği bana iyi geldi. Yol sesi epey az, yüksek süratte hafif rüzgar sesi var. Benzinli motor zaten sessiz. Sürüş: Focus’un iddialı olduğu disiplin malum. Direksiyon sistemi çok güzel, şehir içinde hafif ve hassas. Yüksek süratte şerit değiştirmelerde , viraj almalarda yine harika. Virajda hafif dever varsa zaten kendiliğinden dönüyor virajı:) 3cm yükseklik farkı pek hissedilmiyor. Belki limitlerde fark edebilir. Arkada torsiyon çubuk kullanılmış , güçlü modellerde bağımsız süspansiyon da var. Bozuk yollarda faydası faydası vardır bağımsız süspansiyonun. Islak zeminde yol tutuş biraz zayıf çünkü Conti Eco6 lar pek iyi değil. Islak zeminde tutunmayı pek sevmiyor. Daha iyi bir lastiği hak ediyor. Manuel şanzıman güzel yolları biraz daha kısa olabilirdi. Geri vites mandalı iyi olmuş. Frenlerin dozlaması ve kuvveti fevkalade iyi. Motor: Motor 1.0 turbo , güvenirlik konusunda kötü bir imaja sahip, bir çok yerli ve yabancı sitede olumsuz yorumlar var. Hararet, kayış koparma sorunları biliniyor. 2014 yılında hararet sorunu çözüldüğü söyleniyor. 2019 model de triger zincirine geçilmiş. Önceki yağ içinde çalışan triger çok sorun çıkarmış. Özellikle yağı biraz geç değiştirenlerde daha fazla sorun olduğu biliniyor. Bu motorla ilgili sorunların büyük ölçüde çözüldüğünü düşünüyorum. Motor alt devirlerde yeterli tork ürettiği ve 6000 devire kadar güzel devirlendiği için keyifli bir makine. Uzun yolda normal kullanımda 5.3 litre/100 km ile yolculuk yaptım. 90-100 km ile gidilirse 4.5lara kadar düşebilir. Şehir içi( Balıkesir ) 5.5 civarı gezebildim. Bence kasa ağırlığına ( 1380kg) göre tüketim epey düşük. Güvenlik: Sağlam gövde, iyi frenler, iyi yol tutuşla güven veren bir araç. Ancak teknolojik güvenlik donanımları paket halinde opsiyon. Ben de bu donanımlar yok.
    44 Puan
  6. Qashqai Skypack 2023 model otomatik 4x4 aracımı alalı 5 aya yaklaştı ve 5000 km oldu. Bu süre zarfında, gördüğüm olumlu ve olumsuz yönleri kısaca özetlemek istiyorum. Olumlu Yönleri + Yakışıklı + Cam tavan çok büyük bir ferahlık hissi veriyor. + Motor 158-160 beygir fazlasıyla yeterli + Ön taraf döşeme kalite algısı çok iyi. Gerçekte de iyi. + Tüm düğmelerin erişim ve araç kontrolü çok kolay. + Soğutma ve ısıtma çok başarılı, ısıtmada ptc var. Neden gerek duymuşlarsa iyi ki yapmışlar. + Yol tutuş C5 kadar değil. Ancak tedirgin etmiyor. + Çok çabuk alışılan bir araç. + Yağmur, far, otomatik uzun far, park sensörü, çarpışma önleme gibi sensörleri güzel çalışıyor. + Ses kalitesi yeterli. + Görüş açıları iyi. + Araçta sürüş için uygun pozisyon bulmak çok kolay. + Tüm camlar ve tavan perdesi tek dokunuşta açılıp kapanıyor. Zaten bu olmasa almayacaktım. Japonlar bu konuda kendini düzeltmiş. + İnmesi binmesi çok kolay. arka kapılar tam açılıyor. + Donanım yeterli. + Motor çok sessiz. 100 km hıza kadar zaten 1400 devirlerde yürüyor. + Daha önce Cvt tecrübem olmamıştı. Ben çok beğendim. + Kapı cepleri yeterli ve su şişesi koyulacağını düşünmüşler. C5'te su şişesi arka kapılara sığmazdı. + Far ve sisler led, görsel açıdan güzel.. + Otomatik uzun far çok güzel çalışıyor. + Bir arazi deneyimim olmadı ancak asfaltta 4x4 sistemi başarılı çalışıyor. ani kalkışlarda ani kızlanmalarda falan patinaja düşemiyor, hızlı kalkışta hemen arkadaşar güç veriyor. + Sürüş modları (arazi, kar, standart, eko, sport) mantıklı hareket ediyor. + Arka diz mesafesi yeterli. + Menü kullanışlı. - Arka bölüm aydınlatma yetersiz sadece okuma lambası olarak yeterli. - Konfor D sınıfı bir sedana göre biraz yetersiz. - Arka kapı döşeme kaliteleri düşük. - Arnavut kaldığımı gibi yada kötü parke yollarda ön göğüsten trim sesi. zıplamalarda bagajdan bir ses geliyor. - Yakıt tüketimi şehir içi ve yüksek hız için uygun değil. - Bagaj küçük - Hız arttıkça rüzgar sesi duyuyorum. - Torpido çok küçük - Far ve sisler led, rengi beğenmiyorum ıslak yolda yetersiz kalıyor. Sis farı led olur mu ya. hiç bir işe yaramıyor. Yakıt tüketimi ile ilgili testlerimde, gerçek şehir içi tüketiminde ortalama 10 litrenin altına inmiyor. 130-140 km otoban hızlarında seyredilince 7 litre civarında yakıyor. Uzun yolda 90-100 km hızlarla gidildiğinde 5.2-5.4 litre yakıyor. 100'ü geçtikten sonra hıza oranlı tüketim artıyor. C5 ile aynı yakıtla 40 km daha yüksek hızda gidebilirdim. Aklıma geldikçe eklemeler yapacağım.
    44 Puan
  7. Uzun süredir foruma uğrayamıyorum. Tekrar kendimi hatırlatayayım dedim. Görsel Sanatlar Öğretmeniyim. Küçük yaşlarda başlamıştım maket yapmaya. Sayısını bilmediğim kadar maket yapmışımdır. Ama bu maketimden bir önceki maketi 20 yıl önce yapmıştım. İnşallah devam ettirebilirim. Burada paylaşmamak olmazdı
    44 Puan
  8. Selam herkese.. Uzun zaman aldı arac degisim serüveni.. Baktığım ama karar veremedigim modeller arasında kendimi kaybolmuş hissettim.. kimi istedigim gibiydi ama uçuktu.. Kimi içime sinmiyordu.. Mavii gidince daha bi aciliyet kapladı bizi.. Sabahın körü bi uyandım ki o da ne yeni bir ilan Hemde Tam istedigim.. Fiyatı makuldü.. Hem Bağyandan, Hem tapipten.. Kilomtresi cok minnak.. Dolu dolu.. O anda başladım söylenmeye: tabip sen elleme benim yooramııı İlanı attım modlara.. Oovv durma fırla didiler.. Yoğun destek halinde hadi durma Bismillah dediler.. 3 dakika suren görüsme sonrası (malum tabip; yoğunum biran evvel hallolması adına fiyatı cok cok uygun yazdım, milletle pazarlık yapacak, vaktim yok halledip islerime bakacagim didi ) Normalde ben inciğini boncuğunu sorardım ama gercekten halini anladım telde.. Sadece gercekten temiz mi bosa yol tepip gelmeyeyim diyebildim oda cok temiz 0 gibi dedi.. Ozmaan haydi bize yol yaraşır deyip yola cıktım ilgili ile ualştım.. uzun bekleme sonrası geldiler.. 2 dakika ayaküstü tanıştık.. İşlerinin oldugunu gelemeyecegini deyip bize birisini görevlendirdi. İsiniz bitince ararsınız müsait bir anımda gelirim dedi. Ekspertizi yaptirdik.. umra.' ı tercih ettim. eski aracımda orda yapılmiştı cok begenmistim.. Ciddi bakılmasını istedim kırmadılar sagolsunlar.. sadece arka kapı kösesinde ufak bir lokali vardı. 2 parmak inceliginde o kadar.. gerisi Maşallah! sorunsuz, tamersiz, boyasız 🧿 Arac hala garantili..38xxx km de.. son bakım 3000km önce yapılmıs.. Sadece ön fren balata degismeli denildi. Bizde Okeyleyince diger noter ve plaka İslemleri hallettik.. Balatamizı yeniledik.. Arac golften sonra cok buyuk geldi.. park rahatlıgım kısıtlandı gibi.. Ozelliklerine gelecek olursak; 2020 fakat 21 cıkıslı 1.5 tsi life paket, arac alinirken cam tavan ve ergoactive koltuk talep edilmis bu nedenle alcantara koltuk kumaşlı masaj özellikli Uzun uzun diger ozellikleri yazmayayım.. Golften eksileri yazayım artılara simdilik gerek yok.. Ses sistemini begenmedim.. Alıstıgım ses kalitesi bunda yok.. kapı ambians aydinlatma bunda yok.. zamanla yorumlar kısmını detaylandırırım.. Birkac foto ekleyelim.. Simdiden İyi dilekleriniz icin herkese tek tek tesekkür ederim.. Ben cok zor ulastım 😞 Yeri geldi lokmamdan kestim ama basardım 😂 Kalbiyle niyetindeki araci, duayı dileyen herkese Allah gönlündeki dilegini nasip etsin.. Alırım bir dal mavi boncuk 😂 🧿
    43 Puan
  9. Efsaneler ölmez sadece şekil değiştirir. :P @Mehmet Taner Kadak sahiplendirme ilanı açmıştı. Daha öncede çok kez satacam diyordu baktım bu sefer iş ciddi, hep heves edip sahip olmadığım bı modeldi. Biraz da gaza gelip aldım. 5. Focus 1 i alıp yine normal olmadığımı gösterdim. Üzerindeki donanımlarin bir kısmı önceki araçlarımda da olsa bu kombini tamamlayamamistik. Yıldız'ın yanına otoparka çekip arada nostalji yapicaz :P
    40 Puan
  10. Aralık ayının son günlerinde nasip oldu. Henüz bir depo benzin bile bitiremedim. Araç 2021 model, ilk sahibinden, servis bakımlı, garantisi yeni bitmiş, 60.300küsür km.lerdeydi aldığımda. Boya, değişen, tramer vs yok. Ön tampon ve sol arka kapıda ellenmemiş sürtmesi var. Aynı gün, kaput folyo sökümü, ekspertiz, noter işlemleri ve plaka basımını tamamlayıp hanemize kattık. Biliyorsunuz A3 ile 7 yıl gibi uzun bir birlikteliğimiz olmuştu. Yine C Hatchback istiyordum. Sürüş zevki ve konfor olarak onu aratmayacağına inandığım için bu modele yöneldim. Life ile başlayıp, Style ararken kendimi bulup, Rline ile noterde sonlanan hızlı bir alışveriş oldu. A3'ten sonra ilk intiba, model ve teknoloji farkı muhakkak ama mutluyum. Aratmadı. Her şeyin ve her yerin dokunmatik olmasına, auto hold ve start-stopa henüz alışamadım. Yakıt lpg den sonra üzmeyecek gibi. Çok foto yok elimde. Hava yağışlı malumunuz araç kirli, artık fotolar sonraya..
    40 Puan
  11. Suzuki ile mutlu mesut devam ederken telefonum çaldı arayan @Çağlar Bayurlen emmi ye araba alıyoruz sana da alalım dedi. Emmi ile de konuştuk hafta sonu hanımla bayi ye gittik gitmez olaydık hanım en full olanı olsun deyince her zamanki gibi son sözü söyledim. Geçen hafta cumartesi öğlen aldım aynı hafta sonu 600km dolaştık iç kalite donanım çok güzel bakalım niyetimiz 1 seneyi geçirmek. Allah sizlere daha iyisini nasip etsin Bu arada eve geldik otopark ta bi audi ver bakalım anahtarı dedi aldı gitti kardeşim.
    40 Puan
  12. Focus 1 ile 17 senelik beraberliğimizi sonlandırıp , dizel otomatik birşey bakarken hep hayalim olan station wagon mondeo denk geldi boludan.Yurtdışında olduğumdan babamda böyle işlerle uğraşmayı sevmediğinden gezenadam.com dan arabaya bakma expere götürme hizmeti aldım , hatasız boyasız hasarsız çıktı araç ertesi gün babam gidip aldı koca oğlanı . Boluda araç 6 7 aydır yatıyormuş bakımsız kalmış biraz. şimdilik yapılanlar : gerekli bakımları yaptırdık amortisorler değişti sıvılar değişti (şanzıman yağı değişmedi halen ) titanium x ön panjur seti multimedya ve geri görüş kamerası 3d paspas farların temizlenmesi , kromların yenilenmesi birşeyler yaptıkça bu konuyu zenginleştiricem
    40 Puan
  13. Herkese iyi günler. 10 yıllık Focus ile birlikteliğimizi sonlandırıp yolumuza Süperb ile devam etme kararı aldım. Focus aslında bana hala yetebilen bir araçtı. Ancak kısa mesafe kullanmamdan dolayı dpf ile sorunlar yaşamaya başlamıştım. Büyük konuşmak istemiyorum ancak bir daha dizel araç almam sanırım. Focusu satmam çok basit oldu. Galerici tanıdık tarafından yıkandı fotoğrafları çekildi. Bana ne kadara vereceğim soruldu. 1 gün içinde de satıldı. Notere gidip 5 dakika bekledim. İmzayı attım o kadar. Yeni araç bulmak zor olur diye düşünüyordum. Ama o da çok zor olmadı. Tek seçenek vardı önümde. Bazı arkadaşlarım passat al dese de ben kararlıydım. Konyadan 7 tane istediğim özelliklerde araç buldum. Hepsi de aynı bölgedeydi. 1 tanesine yoğunlaşıp kapora attım. Gittim aldım. Aracım 2021 model süperb. 1.5 Tsi premium. Bayram öncesi cumartesi günü aldım. Yaklaşık olarak 3500 km kullandım. Isparta-Tunceli gittim geldim. Bu süreçte memnun kalmadığım bir özelliğini görmedim. Yakıtı, hızlanması gayet tatmin edici. Üzerinde sıfır kışlık lastikler vardı. Hemen onları çıkarıp Continentalin güncel yazlık lastiklerini aldım. Elimde şu an için detaylı fotoğraflar yok. İlerleyen boş günlerimde detaylı fotoğraflar eklerim. Herkese kazasız belasız günler dilerim.
    39 Puan
  14. Herkese merhaba Geçen hafta içinde aracımı karavan alacağım için satıp yeni araç araç aldım. Araç 2014 model ama 2015 şubat trafik çıkışlı, ilk sahibinden, 67.000 küsur kmde çok güzel bir araç. Sunroof hariç full paket. 1.6 dizel otomatik vites. Hanımda kullansın diye tercih ettim ama büyük rahatlık. Bugün kamerayı taktım. Bagaj yerleştirdim. Ufaktan temizliğini yaptım. Yakında karavan çekmek için çekme demiri taktıracağım. Hayırlısı olsun inşallah.
    39 Puan
  15. Evet arkadaşlar. Benim Opel mavi Hanımın Hanımın Clio Naz ı, bana göre Alev. Ruhsatta Alev kırmızı diye geçiyor. Başlıkta buna uydu. 1.0 TCE X-Tronic Touch paket 90 HP 14900 km hatasız boyasız değişensiz. Nissan şanzımanı CVT. Hatta araç yurtdışına Mitsubishi olarak satılıyor. Clio arayışı ile başlayan maceramız İ20 ile devam ediyordu. Clioyu bayide incelemiştim ve basık klostrofobik gelmişti. Bunda aracın bayinin alt katında olmasınında etkisi büyüktü. Sonra Rize de bir İ20 denk geldi kasko bedeli 800 ün biraz üstü olunca istediğimiz kredi çıkmadı nakit toparlayamadık. Bir tane de Nevşehir de denk geldi onun kasko değeri daha yüksekti istedigimiz kredi tam denk düşüyordu (@Hasan Karabekiroglu na buradan tekrardan teşekkür ediyorum). O araçta kapora dolandırıcısı olduğunu anladıktan sonra sonra böyle aşkınla başlayan cümleyle bulduğum ilk araca 3 e 5 e bakmadan talip oldum. Vavacars a güzel araçlar düşüyordu ama hemen hemen haftasına kalmadan satılıyordu. Bir yerde nasibimiz bekliyor ama nerde diye hayıflanırken aşkımız bu fotolar ile Perşembe akşamı başladı. İ20 de direkten döndüğümüzde ise Cuma gunu saat 16.00 da hemen Vavacars ile iletişime geçtim. Prosedürleri öğrendim. Aracın fotolarda kusurları isaretlenmiş, ekspertiz raporu da mevcuttu. Temsilci nerden aradığımı sordu. Çorum olarak belirttim. Kendisi 2000 liraya noter plaka ve kalan ise araç bedelinden düşecek şekilde aracı rezerve ettiklerini, Vavacars a vekalet verip satış işlemi gerçekleşince ücretsiz çekici ile Ankara ya gönderdiklerini ve oradan teslim alabileceğimi aktardı. Açıkçası işime geldi. 600 lira vekalet ücretini notere verdim. Plaka değişimi içinde Vavacars 300 lira daha kesti. Pazartesi günü parayı toparlamaya başladım. Kurbanlıklı banka para transferinde beni o gün rezil etti. Hanımdan annemden kendimden yaptığım transferler çok yıprattı o gün. Aynı gün saat 16.00 da Vavacars anlaşmalı Albaraka Türk ile 3.20 den finansman basvurusunda bulundum. Ertesi gün finansman başvurum onaylandı. Parayı transfer ettim satış işlemleri gerçekleşti. Banka parayı transfer etti. Araba elime geçmeden banka prosedürü gereği HGS verdiler 😅 Banka anlaşması gereği Neova sigorta 5700, Bereket kasko 7200 lira tuttu. Kasko hanımın kredi kartına 8 e bölündü. Sigorta ise tek çekim iken kendi kartımdan ben 5 e böldüm. Araç Perşembe günü Ankara ya geldi. Görmeden aracı aldık hatta bankaya gittiğimde daha ruhsatı bile görmedim dedim hocam biz gösteririz dediler yeni plakayı bile onlardan öğrendim. 😅 O 3 gün geçmek bilmedi. Aracın Vavacars fotolarının arkasında face grubuna dahil olduğunu gördüm aracı soruşturdum. İlk sürpriz ilgili aracı kodladığını söyleyen bir bayi çıktı, aracın bazı gizli ozellikleri açılmıştı. Youtube videosunu buldum. Cumartesi gece yola hanımla çıktık. Sabah 6 da indik çay çorba derken Çayyolu araç teslim merkezine ulaştık. Sağolsun @Oğuzkan Erışık ta geldi. Adam karizmatik beni ezdi geçti valla. Neyse bu dipnot kalsın burda 😅 Ve aracı kanlı canlı ilk görüşümüz heyecan tavan. Sonra servise gittik. Renault uygulamasında araçta bir işlem vardı detayı öğrendik. Köpekbalığı sırtı anten eklenmiş onun işçiliği falanmış. Buda servisin önünde iken. Sonra aracı ekspertize götürdük. Vavacars ekspertizinden ekstra olarak yan tarafta ve ön tarafta yağ terlemesi ile birazcık kuş pisliği yanığı olduğunu öğrendik. Kuş pisliği yanıkları Vavacars ekspertizde mevcuttu ama sonradan çıkanlar biraz can sıkıcı olsa da artık bakmayacaktım gerisine araçlar düşmüyor aksine yükseliyor kredi faizi yükseldi vs önüme bakıyorum. Yağ terlemesi için ise önceki gittiğimiz servisten hala 1 sene daha garantili olduğunu öğrendik. Dönüş yolu saati geldi. Kullanımı çok pratik, hızlanması seri, cvt şanzıman gerçekten mükemmel sonsuz aralık diyor kullanım kılavuzu. Hız sabit devir oynayıp duruyor. Rampalar yormuyor araç yorulmuyor. LED far mükemmel aydınlatıyor falan. 5 litre ile Çorum a geldim. Ortalama hızım 100-110. Yalnız birşey dikkatimi çekmişti. Işıklarda rölantide beklerken 3 silindir titremesi ve sesi olarak düşündüğümüz lak lak sesi geliyordu. Başka hoşuma gitmeyen taraf ise bagaj açma düğmesi tampon altında. Önce düğmeye basacaksın sonra bagajı elinle kaldıracaksın. O ilk gelen klostrofobi hissi bu sefer gelmedi. Dün araç yetkili serviste bakıma girdi. Yağ kaçağını ve o lakırtı sesini aktardım. Yağ için üst kapak torklandı. Lakırtı sesi ise motor kulağındanmış garantiden değişti. 4800 servis ücreti ödedim. Garanti kapsamında yapılan işlemin fiyatı ise 10 bin liradan fazla idi buda ikinci şansımız oldu. Neyse biz buna birde ek garanti yaptıralım dedik. 5400 lira idi fiyat. Kalan 1 senenin üstüne 1 sene daha garantili olacaktı araç. Servis garanti giriyor hata veriyor. Meğerse araca daha önce ek garanti yapılmış yani dedim hakikaten bu nasip bayağı bi nasipmiş. Araç yıkandı ve teslim edildi. Daha önce girdiği servise ulaştım ve ek garanti poliçe numarasına ulaştım. Şimdi genel merkezi arayıp ek garanti süresini öğreneceğim. Evet işte güncel fotolar lafı çok uzattım hakkınızı helal edin. Maşallahları eksik etmeyin kırmızı ya o yüzden 😊
    38 Puan
  16. 3 yıllık hayal, inceleme, araştırma sonunda bu yaz bende bir karavan edindim. Rutin müşteri ziyareti sırasında tanıştığım, Isparta'da yerel imalat yapan GVZ Karavan firmasına siparişi verdim ve Ağustos sonunda teslim aldım. İlk acemiliği atmak için kısa mesafede bir kamp yeri ayarlamaya koyuldum ve Antalya-Kemer Kındıl bölgesinde kampa yerleştim. İlk sürüş tecrübem olmasına rağmen çok zorlanmadan yolculuğumu atlattım. 80 km sürati geçmeden rahat bir şekilde yol aldım. Ancak çekme karavan için benim düşüncem yüksek torklu dizel bir araç gerektiği. 1.8 motor bile özellikle rampalarda zorladı ve yakıt sarfiyatı 2 ye katladı. Konaklama kısmı için, Antalya sıcağında olmamıza rağmen Deniz kenarında olmanın da avantajı ile geceleri oldukça rahat geçirdik. Gündüz yemek ve dinlenme kısmını ise vantilatör ile çözmeye çalıştık. Ağırlık yazın kullanacağım için klima çözümü arayışındayım. Tuvalet-banyo kısmını kamp yerinde halletiğimiz için atık su, depo boşaltma kısımlarını henüz deneyimlemedim. Mutfak, el yıkama vs işlemleri için 1 haftada 80 litre temiz su deposu yeterli geldi. Büyük boy buzdolabı seçmemizin avantajını da yaşadık. Yeme içme kısmı gayet ev konforunda geçti. Çocuklar ranza işini çok sevdi. Oturma grubu ve büyük yatak kısmıda gayet geniş ve yeterliydi. Sonbahar ve kış aylarında da kamp yapma niyetim var. Yeni deneyimleri başlık altında aktarmaya devam ederim. Birkaç foto ekledim.
    38 Puan
  17. Merhabalar Uzun zamandır sw alma isteğimi bugün gerçekleştirmiş bulunmaktayım. İmkan dahilinde gücümüz bu arkadaşa yetti. Ne kadar süre binerim ne zaman sıkılırım bakalım Kendisi 2011 model 1.6 hdi premium outdoor paket. 194bin kmde. Ben honda bayisinden bir tanıdık vasıtası ile aldım. Onlar da ilk sahibinden almışlar. Cam tavan, far yağmur sensörü, kararan iç ayna, 6 hava yastığı, çift bölge otomatik klima, hız sabitleyici gibi özellikleri mevcut. Boyası değişeni yok. Ufak tefek eksikleri var zamanla hallolacak şeyler. Bu arada hatırlayanlar olacaktır bir kaç sene önce hb 207 vardı. Arka diz mesafesi bu sw kasada daha geniş. Olay sadece bagajla bitmemiş. Normal sw 207den bu outdoor olanı da 3 cm daha yüksek ve komple araç etrafında ufaktan bir dodik mevcut.
    36 Puan
  18. Selamlar, uzun zamandır foruma yeni arabam konusu açmamışım. Bu geçen süreçte yeni eski 4x4 veya 4x2 olarak arabalar geldi geçti. Bahse konu arabam ise 1 yılını doldurup konu açma değer hale gelmiş 😃 Aslında açacak çok konu var da yakın tanıyanlar bilir, geçen sene İstanbul maceramızı bitirip Mersin Tarsus’a yerleştik. Bu arabayı da o günlerde kullandığım Jeep Grand Cherokee 3.0 dizel’in yerine aldım. Jeep’i bu bölgede gösterecek kimse bulamayız kaygısı ile görece daha fazla ustası servisi olduğuna inandığım için Mercedes arayışına girdik o dönemde. Tüfekçilerden Mustafa ve Furkan abi ile konuşurken beni tatmin edecek motorun temizini bulursak C200 Komp olduğuna kanaat getirmiştik. Bursa’da bu aracı bulduk, o dönemde 121.000 km’ de hiç lpg takılmamış evin ikinci aracı olarak kullanılan bir arabaydı. Aracın donanım, kondisyon, km ve fiyatı çok iyi örtüşüyordu. Perşembe günü telefonda pazarlık edince satıcı, “ kardeşim alıyorum dediysen, ben ilandan kaldırıyorum, kapora da istemiyorum ama gel ben arayanlarla uğraşamam dedi” ve ilanı kaldırdı. Böyle iyi insanlar var mı diye düşünürken Mustafa gidelim ya en fazla iskender yer döneriz dedi. Sabahtan Mustafa ve Emmi ile buluştuk Bursa’ya vardık. Araba almaya sigortacım yanımda olmadan gidemiyorum 😅 Aracın bakımlarının yapıldığı Mercedes servisinde satıcı ile saatinde buluştuk. Aracı cihaza bağladılar, teste soktular ve problem olmadığına Mustafa ve usta ikna olunca noterde işimizi bitirdik. Daha yemek bile yemeden emmi kasko ve trafik sigortamızı kesti 😃 He bu arada ev taşınacak hayatımız değişecek vs derken malum konudan ben ehliyeti kaptırmışım ve yeni aracı aldığımızda ehliyetim de yok arabayı süremiyorum. Neyse ki o süreç geçti. Gelelim arabaya, bir sene de 20 bin km yaptık. 1 kere İstanbul’da özel serviste alınca yağ bakımları yapıldı. Daha sonra 10 bin km sonra Mersin’de Koluman yetkili servisinde bakımı yapıldı. Bu bakım sırasında bu araçlarda olan ön iki airbag geri çağırmasından dolayı airbagler ücretsiz yenilendi. 1 kere de kolon kilidi arızası yaptı bu süreçte. Ortalamamız Tarsus’ta 8.5-9 lt civarı. Dün sakin bir uzun sürüşle 300 km lik gezintiyi 6.3 lt ile tamamladık. Uzunyolda da ortalama 7.5-8 lt yakıyordum meğer süratten dolayı imiş 😅 185 hp güç üreten 1.8lt kompresör motor ve buna eşlik eden 5gtronic 5 ileri şanzıman su gibi 200 üstü hızları görüyor. Araçta fabrikasyon Amg paket olduğundan, koltuklar, tamponlar, jantlar vs gibi bazı eklentiler var. Bir de sanzımanda direksiyondan kontrol edilen vites var bu donanımda. Hanemize hayırlı olsun 😅
    36 Puan
  19. Kardeşim herkeş kendi işini yapsın. Eline havya alan ustayım diye çıkıyor ortalığa. Sonra işin içinden çıkamayınca ağbiiğğğ aşağı ağğbii yukarı! Hele birisi var yeminle düşsün yakamdan diyorum düşmüyor. Ötekine de gelecem kel olana.. Almış eline devreyi çalışmıyor. Arıyor işte şurada diod var burada bilmem ne işte regüle entegresi var filanca voltaj yok. Diyorum bak bu gerilim olmalı o noktada yok inatla yok diyor. Lan oğlum olmak zorunda! Yok ben ölçtüm diodu değiştim kesin regüle entegresi kısa devre ondan voltaj yok. Bozulmaz dedim dinlemedi kafasına göre değişim yapmış parçaları. Cihaz haliyle çalışmıyor yine. Baktım kurtuluşu yok gönder bakayım dedim. Bakın beyler burası çokomelli, iş benim işim değil, saatlik iş hacmim bilmem kaç öğro. Ona rağmen kargoyu da bana kitlemiş göndermiş telmaşa devreyi. Baktım içinden geçmiş, iğrenç lehim işlemi filan. Düzelttim ve test ettim cihaz sağlam. Çok bilmiş ukela efendi adaptörü almış ama ters polarma soket olduğunu görmemiş. Sonra koso dovro vor! B….k kısa devre var. Şimdi ben ilgili çok bilmiş adama kaç öğro fatura keseyim? part two: Altın tozuyla iş yapan diğer kel vatandaş. Pazartesi yanına 650gr altın götürdük. Şaka şaka sakin olun 65gr götürdük. Şu arkadaşa dil altı verin bayıldı. Yanımda Allah nasip ederse eş adayım ile. Sen kalk onun yanında bana bi laf söyle. Kendimi affettirmek için 40’ı bir yerde takı almak zorundayım. Neden böylr yaptın diyorum; teybimi yapmadın diyor. Başlarım la size de teybinize de 💀 Çok bilen vatandaşın at bku şeklinde yaptığı işçilik ve malzeme değişimi aşağıdaki görseldedir. Sakın iş vermeyin ona. Sattığı yağlara da güvenmeyin Kendi yaptığı,, Bı da sdf holding işçiliği. Plaketin içinden geçmiş anca kurtardım
    36 Puan
  20. Focus ile 7 yıldan fazla süren beraberliğimiz sonunda bitti. Arabamı çok seviyordum vazgeçmem kolay olmadı. Araca kayınbabam talip olunca tamam dedim. En son ayrılırken de arabama iyi bak tekrar alacağım senden onu dedim . Arabayı Ankara'dan Doğuş Otomotiv'den aldım. 125 Bin Km'de. Style donanım paketine sahip. 1.6 TDI 120 PS Syle Paket. Diğer araç küçük gelmeye başlamıştı. Bu araç çok geniş geldi. İlk uzun yolculuğumuzu Ankara-Nevşehir arasında yaptık. DSG'ye alışmaya çalışıyorum. Şimdilik herkes mutlu . Araç İstanbul'da filo arabası olarak kullanılmış. Büyük ihtimal bir yönetici için kiralanmıştır dediler. Bakımları ve arızaları yetkili serviste yapılmış. İkinci sahibi sayılırım. İçi dışı motoru çok temiz duruyor. Kaputunda lokal bir yer boyanmış ama galiba renk tutsun diye komple boyamışlar. Biraz şüphelendim ama panel, tampon, farlar ve şasi de orijinal olunca pek önemsemedim. Bunun dışında sol arka çamurluk da boyalı. Büyük ihtimal sürtme kaynaklıdır. Araçları alır almaz Mehmet abi sigorta kasko her şeyi halletti çok teşekkür ederim. Allah isteyen herkese gönlündekini hayırlısıyla nasip etsin inşallah. Bunlar da emektar ile son fotoğrafları. Halef ise selef arka arkaya.
    35 Puan
  21. Yeni bir ahşap oyma maketim. Bu sefer daha anlaşılır bir şekilde düzenlemeye çalıştım. Bu arada arada yaptığım maketleri aynı konu altında paylaşabilirim. Maketlerimin konusu birleştirilise. Teşekkürler. Saygılar..
    35 Puan
  22. Evin 2. aracı olarak alındı. Hem eşimin biraz tecrübe kazanması hemde şehiriçi market, pazar, alış verişe gidip gelmelik. 2001 model, 1.4lt, 16v, 98hp, otomatik vites, 217.000km'de. Full boyalı. Hatta işlemli yerleri var. 10 Ekimde Ankaradan aldım, ertesi gün eve dönerken yolda kaldım. Motor komple yenilendi. Yürüyen bir çok parça kontrol edildi, içimize sinmeyen parçalar yenilendi. Bu arada motor yenilenince LPG yi söküp attık. Artık benlik işleri kaldı. Hafta sonları zaman buldukça ilgileneceğim. Araba pis. Kusura bakmayın. Şimdilik bir kaç fotoğraf paylaşıyorum.
    33 Puan
  23. Araç 2020 model 1.33 tce manuel joy paket. Fazla anlatılacak bir durumu yok. 30 binde ilk sahibinden. Uzatılmış garantili. Clio iç hacim olarak bize yetmeyince buna geçtik. Yakıt olarak aratmayacak gibi. 30 km tuzla dur kalk trafiğinden çıkıp ayvalığa 100 sabitleyici ile gittim. Bursada yine bir yarım saat dur kalk oldu otoban. Yolun son 120 km si otoban değil. Bu şartlarda 4.1 ortalama tğketim ile eve ulaştım. Zamanını ayırıp arabayı gebze osb de incelemeye giden, bu sana uygun gel al diyen, satış ve plaka sürecinde yanımdan hiç ayrılmayan Servet abiye, araç sorgulama için telefonunu susturmadığım Mehmet abiye, akşam yanımıza gelen Önder abi ve Köksala, sabah gebzede bir evde bulduğum cenazenin savcılık ve adli tıp işlerini takip eden Cem e çok teşekkür ederim.
    33 Puan
  24. Biraz alengirlide olsa sonunda dün aracımı teslim aldım. 408 GT modeli. Donanımı çok güzel, hatta beklediğimden daha iyi. Bİr sürü şeyi var pek deneyemedim ama denediklerimin arasında; Koltuk ayarı 14 bölgeli, her yerden kendinize göre ayarlayabiliyorsunuz. Masaj işi ise idare eder. Sonuçta hafiften sırt sertliğini alıyor. Adaptif hız sabitleyici iyi çalışıyor. Ana yolda denk geldiğim bir trafik sıkışıklığında 20 km hızla kendi başına dur kalk yaparak ilerledi. Yanına sürüş asistanını da açtığınızda virajları kendi dönüyor. Ama bundan çok tedirgin oldum. Şerit takip asistanını kullanamadım. Her bindiğimde kapattım. Zira özellikle şehir içi riskli geldi bana. Uzun far asistanını henüz denemedim. Daha öğreneceğimiz baya bir şeyi var. 3 boyutlu gösterge çok iyi. Fakat göstergeyi görebilmek için direksiyonu bayağı bir aşağıya indirmek gerekli. Direksiyon kucağımda kullanmaya alışmam lazım. Kullanımı çok güzel. Sadece biraz büyük geldiğinden alışmak lazım. Yeni öğrendim ama 5008 den bile uzun bir araç. İçi ve bagajı çok keyifli. Çok ferah. 1.2 motor şehir içinde hiç üzmedi. Hatta atik bile geldi. Şehir dışı 130-140 lı hızlara çok güzel erişiyor ve son derece sessiz ilerliyor. 8 ileri olmasının avantajı. Fakat eski arabadan (F30 3,20) kalan alışkanlıkla rampa yukarı sollamaya kalkınca arkadakinden iyi selektör yedim. Maalesef öyle bir durumda ciğeri doğal olarak yetmiyor. Gerçi yeni olduğundan fazla da devir çevirmek istemedim. Rengi yakından daha güzel hoşuma gitti. 19 janta kışlık lastik alma üzecek. İzmir den aldım; orada şehir içi biraz gezdim. Sonrada uzun yolda çok da dikkat etmeden Eskişehir'e geldim. İlk 450 km de 7,5 yaktı. Normal geldi. Zamanla uzun yolda 6 ile gideriz gibi. En son olarak benden haraç olarak alınan bi 57 bin vardı.(Garanti uzatma, seramik kaplama, cam filmi, kaput koruma ve Pedalbox) Pedalbox'ın faturasını elime alıp yetkili servisin onaylamasını istedim garantide bir sorun olmasın diye. Biraz zorladılar beni, fakat servis bunu onaylamayınca sökmek ve paramı iade etmek sorunda kaldılar. Haracın 30 bin TL sini kurtardım. Bide bana 2 kamp sandalyesi ve bide termos hediye ettiler. Bakalım zamanla arabayı biraz daha tanıyınca buradan devam ederim...
    33 Puan
  25. 3008 1.5 dizelin adblue sıkıntısından sonra aracı satıp aynı gün Aksaray’a yeni açılan bayiye 408 sordum ellerinde yokmuş Citroen ile görüştüm C4 alayım derken C5 i nasıl aldım bende anlamadım. Alalı 20 gün oldu ilk izlenimlerim : Görüş açısı çok güzel direksiyon pamuk gibi koltuklar çok rahat dijital ekranlar kullanışlı bayağı dolu bir araç , Sürüşü çok farklı sürekli elektrikte gitmeye çalışıyorsun ama olmuyor. Günlük 25 km sabit yolum var bilhassa onun için tercih ettim. Eksileri de var tabii kapı içlerinde bazı yerlerin plastikleri çok kötü arka stoplarda sinyaller ve geri vites halojen ampül arka koltuklar ticari araç koltuğu gibi…
    32 Puan
  26. 7 Mart tarihinde yapmış olduğum emeklilik başvurusu 22 Eylül itibarıya tamamlandı ve ilk "YAŞLILIK" aylığımı bugün almış bulunmaktayım. Bundan sonra nerede kamera, röportaj, talk şov görsem atıcam kendimi en öne ve bağıra bağıra anlatıcam. "Ülke gayet iyi durumda, bakın bütün cafeler dolu, "çıkar göster telefonunu" diye. Bor madenlerini utttum sanmayın, dayak başlamadan onu da araya sıkıştırcam. Bu arada 7.500 lira emekli maaşımı doğru yatırım hamleleri ile büyüterek sermayeye dönüştürmek istiyorum. (bu konuda tavsiyelere açığım) Çalışma hayatımın başlarında, emeklilik hayalim "köyüme gidip tavuk besleyip, kahvede okey oynamaktı, şimdilik bu hayalimden biraz uzaklaştım (A-101'de ucuz yumurta kovalıyorum) ama olsundu.. Herşey ülkemin bekaası için "Bi dakika doktor bey geliyorum"...... Hemb benzin zamları da zaten küresel bir sorun.. Bu arada üçaylar yaklaşıyor, Fitre ve zekatlarınızı bana verebilirsiniz.. Kapanış....
    32 Puan
  27. Çoook bile ertelenmiş, geç kalınmış bir hikaye ☺️ Sonradan farkettim ki sürekli kendime bahaneler üretmiş, gereksiz yere ertelemişim bu sevdayı. 3 ay önce bir gece otururken bu sefer karardan dönmek yok deyip ertesi sabah ilk iş sürücü kursuna kayıda gittim. (A sınıfı) Aynı gün (daha ne ehliyet ne motor var) ekipman işini hallettim ! Önce sürücünün kursunun dersleri, sonrasında academy eğitimleri ile mt7 ile girdiğimiz sınavda ehliyeti kaptık. Yola düşük bütçe çançinçon scooterlara bakarak başladım ama ezelden beri scooter ın tarzım olmadığını biliyordum aslında. Academy de gördüklerimden sonra daha iyi anladım ki benim tarzım adventure. Hocanın yönlendirmesi, benimde tüm isteğime yanıt vermesi nedeniyle bütçeyi kasıp bu modelde karar kıldım ve arayışa geçtim. Allah ta gönlüme göre verdi herhalde. Makine 2020 model. 2600km. de aldım. Teslim aldığım an; 5 dk. Sonrası ☺️ Başlangıç için 250cc den büyük düşünmüyordum. V-strom dan başka bu cc ve tarzda çift silindir makine yok diye biliyorum. Titreşim neredeyse sıfır haliyle. Motor çok dengeli. Kontrolü benim gibi acemi için bile çok kolay oldu. İri görünüyor ama dar bir yapısı var, şehiriçinde büyük avantaj. Artçı alanı da benim için önemliydi, o konuda da epey konfor sunuyor. Şehiriçi yakıt ortalaması 3,3lt gösteriyor ki depo ölçümü de aynı. Bu tarzda yuvarlak far tasarımı başka yok gibi, uzun gagası ile baktıkça kendini beğendirdi bana. 3 hafta oldu alalı, bugün 3.950km olduk. Her gün işe git-gel yapıyorum 50km. 2 hafta sonu da Büyükçekmece ve Ağva kaçacağımız oldu hanım ile. Tur camı, orta sehpa, orijinal topcase, elcik koruma, elcik ısıtma, motor-grenaj-radyatör koruma, telefon tutucu ve branda gibi epey aksesuarı var. Ben Disk kilidi ve intercom aldım sadece. Çakarlı led, çakarlı sis, orta ve yan tank pad eklemek istediklerim. Hem motor hem zincir çok kirli idi. İlk bıcıbıcımızı yaptık bugün. Motul ile zincirimiz yağlandı. Motul motor yağı ve hava filtresini eski sahibi hediye etmişti, ilk fırsatta km.si gelmedi ama yıllık bakımını yaptıracağım. Görüş ve önerilerinizi beklerim. Heyecan büyük, anlamışsınızdır. Görüşürüz ✌️
    31 Puan
  28. 2023 model Peugeot 2008 1.2 Puretech Allure eat8 130hp makyajlı kasa selenyum gri. Opsiyon olarak açılır cam tavan ve kablosuz şarj ekliydi. Yanında 2 tane katlanır kamp sandalyesi ve Stanley termos hediye ettiler. Corsamızı satıp bu aracı alalı yaklaşık 2 ay kadar oldu henüz 1000 kmye gelmedi. Denk geldi eskisinden memnunduk falan derken elimizde 2si dizel 3 tane 2008 oldu. Eski kasa 2008e göre daha yüksek daha geniş diz mesafesi daha fazla, 1.2 Puretech 100hp corsaya göre de şehir içinde yaklaşık 1lt fazla yakıyor (7.5-8 litre) diyebilirim. Önlü arkalı gittiğimiz yolculuğu (Kocaeli -Bursa) 1.6eHdi manuel olan araç 4.5 lt ortalama ile bitirirken 1.2 Puretech 5.5lt gösterdi. Eski kasadaki düğmeye basınca açılıp kapanan cam tavan perdesi bunda elle çekiliyor ve torpido gözünde soğutma yok. Perde önemli değil de soğutmalı torpido çok işe yarıyordu olsaydı iyiydi
    31 Puan
  29. Herkese Selamlar, 2022 Aralık ayında 2017 Model Mondeo MK5 1.5 EcoBoost aldım, MK3 ve MK4'den sonra hayalimdeki araca kavuştuğum için çok mutluydum ama bu mutluluğum bir ay sürdü 😊. Başımdan geçenleri sizlerle paylaşmak istedim. Başkalarına da yardımı dokunması dileğiyle 😊. 98000 Km'de olan aracı ustalara ve expere götürdükten sonra satın aldım, araç garanti süresi dahilinde 1 kez yetkili servis'e bakım için gitmiş (18000'de) fakat filtre vb. parçalar orjinaldi, çok takılmadım ve temiz bir araç olduğu için satın aldım. 1000 km sürdükten sonra sabah marşa bastım ve şoför mahallinin ön tarafından doğru su devirdaim sesi geldiğini fark ettim. (Belki aldığımda da vardı). Nedir ne değildir diye bakarken su deposunu açtığımda hava yaptığını farkettim. Hava'dan dolayı yapabileceğini söyledi ustalar, hazır el atmışken soğutma sistemini boşaltıp yeniden doldurttum. Kapakta problem vardı elimde kaldı onu da değiştirttim. Problem düzelmedi, contadan kaçırıyormu diye baktırdım, yok kaçırmıyor.. Oluruna bıraktım. Sol arka amortisörden ses geliyordu, aracı ilk aldığımda yetkili serviste viraj demirlerinin değişimi yapılmıştı fakat ses kesilmediği için tekrar götüreyim dedim. Yetkili servis araca bakarken, ben birşey demediğim halde ya şunun motoruna bir bakalım bu araçta problem olabilir demişler (!). Beni aradılar, "Biz bu aracın bloğuna kamera saldık, pistonlara su kaçırıyor, motor bloğu çatlak." dediler.. Nedir ne değildir derken arayan kişi "Ya abi bunlarda kronik arıza, fabrikasyon, blok gidiyor." dedi. Fabrikasyon hataysa fabrika bunu ücretsiz yapmalı dedim, "Garantisi bitmiş aracın, o yüzden olmaz." dedi. Kardeşim, fabrikasyon bir hata ise aracın garantisine bakılmaz deyince "Ben fabrikasyon demedim ki." dedi. Tamam dedim, fiyatı nedir, blok dolu bir şekilde değişecek, üst kapak hariç sıfır motor yani. 220.000 TL ücreti var dediler. Tabi benim moralim yerle bir, aracı yakasım var. Oturup sakince düşündüm fabrikasyon hata olduğunu nasıl bulabilirim diye, yurtdışı forumlar, youtube, reddit. Altını üstüne getirdim. Bir de "Fusion" olarak bakayım dedim ve bum! Ford'un bu konuda yayınlamış olduğu TSB'lere ulaştım (Technical Service Bulletin) (6-7 adet varmış ulaştım). Daha sonrasında Ford'un bu konu hakkında yayınladığı müşteri memnuniyet programınada ulaştım. Ford bloğun kapağa bakan kısımının tasarımını yanlış yapmış (3-5mm kayma vs değil, tasarım olduğu gibi değişmiş.) ve buna istinaden gelin kapak hariç bir defaya mahsus ve ücretsiz olarak onarımını yapalım demiş. Aldım laptop'ı koltuk altına servise gittim, müdür ile görüşmek istediğimi söyledim. Müdüre TSB'leri, memnuniyet programını ve bloğun eski-yeni tasarımını gösterdim. Müdür biraz yükselerek "Sizin aracınızın servis bakımı yok, Ford buna bakmaz büyük ihtimalle..." vs. diye belgelere bile doğru düzgün bakmadan olumsuz cevap verdi. Bu olumsuzluğa karşı ben de, siz fabrikanın sahibi değilsiniz size işçilik harici bir maliyet çıkmıyor, sorun bu ise onu da karşılayayım dedim. Bu durumu Amerika merkez ile görüşeceğimi o da olmazsa dava açacağımı söyledim, ortam yumuşadı. Sonra "Tamam, biz de Otosan'a yazalım." dedi. Amerika ve aracın üretildiği Almanya fabrikasına mail attım, oradan da ücretsiz değişeceğini, Türkiye ofisi ile görüşmem gerektiğini söylediler. 4 gün sonra servis arayarak Otosan'ın kabul ettiğini, küçük bir kısmını benim karşılamam gerektiğini söylediler. 20 gün içerisinde aracı yapıp teslim ettiler. 38.000 TL bir ödeme çıktı, Otosan ile görüştüm, ücreti onların aldığından emin oldum. Onlara da bu işin ücretsiz olması gerektiğini söyledim. Onlar da yasal hakkınızı kullanabilirsiniz dedi. Şimdi sıra tüketici haklarına başvuruda bulunmakta 😃. Ben oradayken birisi 220.000 TL'yi ödemiş aracı yapılmıştı, teslimat bekleniyordu. Yazık olmuş.. +++ Bonus +++ Aracı teslim aldım, ilerleyen günlerde bir iki kere test ettim. Performans yerlerde, alçak devirlerde araba aşırı derecede baygın. Turboda bir problem var belli, blok değişiminden önce yoktu. Aracı biraz sıkıştırdım ve iki adet DTC hata aldım. Yetkili servise tekrar gittim, iki tane usta 30-40 dakika her yerine baktı ve turbo sargılı valfi arızalı 6500 tl ücreti var, 5200 TL olur dediler. Parça kodunu aldım, koddan parçaya bakıyorum, ustanın dediğiyle alakası yok. Bu parça değişecekmiş, olmazsa başka parça değişecekmiş o da olmazsa turbo değişecekmiş... Nasıl bir ortama düştüm!?! 😂 Pırr hemen turbocuma gittim, ağzında cuğara elini bi soktu turbonun oraya, "Lan !?! bunu yanlış bağlamışlar" dedi. 1 dk'da sorunumu çözdü, 200 TL istedi, 300 TL verdim Allah razı olsun dedim. Aracı turbosuz kullanıyormuşum 😊 (Kamu Spotu : Yetkili servislere gidip, sanayideki güzel ustalarımızı üzmeyelim 🤣.) Sonuç olarak 1.5 ecoboost motorlarda 2014-2019 arası üretilen Mondeo ve 2017-2019 Kuga araçlarda bu yanlış tasarımlı blok mevcutmuş. Bu modelde bu araçlara sahip olan arkadaşlara duyrulur, eşe dosta söyleyin. Eski ve yeni bloğun fotoğrafını ekledim, TSB'ler ve bağlı müşteri memnuniyet programları şu şekilde; TSB 19-2139 (Benim bulduğum bu konu hakkında en son yayınlanan TSB bu, bundan önce 6-7 tane daha yayınlanmış.) TSB 19-2134 CSP-19B37 CSP-21N12
    31 Puan
  30. Herkese Merhaba, Amarok ile neredeyse 2 ayı tamamladık. Artık tecrübelerimi paylaşmak için bu konuyu başlattım. Şirket araçları haricinde satın aldığım ilk Alman aracı oldu kendileri, Öncelikle aracımdan bahsedeyim 2.0 TDI 168 hp 4x4 Highline paket şuan 209.000 km de Highline pakete ilave olarak bazı ilave aksesuarlar yapılmış ve araca V6 görüntüsü verilmiş. Aracın beni en cezbeden kısmı görüntüsü oldu aynı zamanda son iki sahibi ile arkadaşım. Böylelikle tüm bakım geçmişine, yapılanlara ve yapmam gerekenlere hakkında bilgi sahibi oldum. Neden amarok aldım sorusunun cevabı ise tamamen bütçe odaklıydı. Şuan yeni bir araba borcuna girecek durumda ve kazançta değildim. Bu yüzden wk yı satınca minik bir ekleme ile bu araca sahip oldum. Şuan için özellikle yakıt tüketimi konusunda beni oldukça rahatlattı ve bu yüzden seçimimden memnunum. Şehirler arası 120-130 km hızla seyir ettiğimde ortalama yakıt tüketimim 8 lt 140-150 bantlarına çıktığım zaman ise 12 lt bantlarına çıkıyor. Yavaş gitmek bu durumda tercih sebebim kolaylıkla 8 lt ortalama ile şehir değiştirebiliyorum. Şehir içi biraz fazla değişkenlik gösteriyor olsa da sakin kullanım ve trafik olmadığında 7 lt civarına inebiliyorum. Dur kalk trafik olduğu zaman ise 9-9,5 lt civarlarında dolaşıyor. Uludağ gibi tırmanışın çok olduğu yerlerde ise 11 lt ye kadar çıkabiliyor. Pompa ortalamasını hiç test etmedim ama şuan için tatmin edici. İlk bakımına henüz girmedim jeepten daha fazla çıkacağını düşünmüyorum muhtemelen paralel olacaktır. Arazi performansı her ne kadar off road amaçlı almamış olsam da birkaç deneme yaptım. Benim gibi kamp yapan dağ bayır gezen birisi için yeterli. Daha ağır şartlarda tatmin edeceğini düşünmüyorum. Konfor açısında bozuk yollarda özellikle arka koltukta oturanlar mutsuz. Ön koltuk gayet stabil. Ama uzun yol tecrübelerim oldukça keyifli geçti özellikle hafif ağırlık ile bana s class hisiyatı veriyor, daha önceden s class tecrübem olmadığı içinde olabilir 😊 Daha önce navara d40 kullandım, o araç bana daha çok kamyonet hissiyatı veriyordu ve özellikle uzun soluklu şehir içi gezilerimde beni biraz yoruyordu. Amarok bu konuda otomobil hissiyatına daha yakın şehir içi uzun süre kullansam da beni yormuyor. Sınıfında ki araçlara oranla ise vergisi gayet güzel. Tadımlık bir kaç fotoğraf
    31 Puan
  31. Uzun zamandır istediğim ama cesaret edemediğim bir konuydu eve kedi almak, sonunda nasip oldu. Aslında temizliği tüyü falan değil de sorumluluğundan biraz çekiniyordum ama hiç de umduğum gibi olmadı hatta beklediğimden çok iyi şu anlık 8 aralık doğumlu bir kedi sahiplendim geçen hafta . Eve getirdim oğlumla eşim ısınamazsa geri verecektim öyle anlaştık. Eve girdiği gibi işlem tamamlandı , şu anda herkes gayet memnun. Önerilerinizi beklerim
    31 Puan
  32. Aracımı dün sattım. Dün de araba aldım. Arabamı alan arkadaş baktı, ustasına gösterdi, ekspertize soktu bişey çıkmadı. Bayramdan sonra teslim edecektim ama alacağım arabayı bulunca da hızlı bir operasyonla devir teslim yapıldı. Yeni arabama gelirsek 2012 model 250.000 km de mondeo selective 140 lık. Alırken ben 10 dakikada aldım ekspertize falan da sokmadım. Bakalım neler yaşayacağız İllaki şimdi kafanızda kaça sattın kaça aldın diye sorular vardır bende kimseden gizli saklı yok piyasa bilgisi olsun. 2007 mk3 ghia 262.000 km de dizel otomatik 2 parça değişen sağ sol komple boya 414.000 tl ye sattım. 2012 mk4 selective 250.000 km de dizel otomatik değişen yok 3-4 parça boya kaputta da boya var (3 ay önceki rapora göre bunlar). 650.000 tl'ye aldım. Şimdilik tek foto yeter. Değerlendirmelerimi uzun uzun yaparım nası olsa. Renk siyah. 4 lastik geçen hafta alınmış, depo full, android multimedya, mercekli far, convers+ güncellemesi yapılmış.
    31 Puan
  33. Geçen ay bi 600 bine ne alacağıma karar veremiyorum başlığı altında hangi arabayı alacağımız hakkında konuşmuştuk. 650 bin civarı dizel otomatik full cliolara bakarken bi anda bi bayinin yaptığı kampanyayı gördüm. Düşündük taşındık biraz bütçede artırıma gittik ve sıfır bir 1.0 tce manuel touch paket bi clioya sahip oldum. 1 haftada araba fabrikadan geldi ve 2 haftalık süreçte arabayı teslim aldım. Ben Afyon'da oturuyorum, Denizli Afyon Isparta gibi yakın bayilerin hepsini aradım ve aldığım fiyata yakın denilecek bile fiyat vermediler. Arabaya gelelim. Normalde touch donanımda olmayan yağmur sensörü, çelik jant ve ayna kapağının piano black kaplı olması güzel oldu. Özellikle yağmur sensörü çok sevindirdi. Standart touch donanımında ise güzel bir Multimedya ( car play-android oto) Far sensörü (Led farlar) Hız sabitleyici/sınırlayıcı gibi sürücüyü mutlu eden joy donanımdan ayıran özellikler var. Android oto çok güzel çalışıyor. Arabayı tekirdağdan aldım, geldiğinde 004 kmdeydi, memlekete gelirken 700 km yol yapmış oldum. 1.0 motor arabayı güzel yürütüyor. Eğer arabayı boğmayacak kadar devir düşmezse ki bu 6. Viteste 80 in altı oluyor, 80 in üstünde her hızda vites düşürmeden yokuşta yürütebiliyor. Fındıkta olsa turbonun avantajı büyük. 1.6 115 hp focusun arkasına bunu rahatlıkla söyleyebilirim. Yol 6.5 saat sürdü. Rodaj niyetiyle 3000 deviri geçmeden 120-140la geldim. 3000 devirde 140 km/h yapıyor. Arabanın b sınıfına göre beklediğime göre bayıldım. Koltuklarına bayıldım hiç beklemediğim yanal destekleri var çok beğendim. Yalıtım; çift fitilleri var ve onu da çok beğendim. 120ye kadar nerdeyse 0 rüzgar sesi. 130dan sonra başlıyor. Yol sesi normal. Ön iç hacim de gayet iyi. 2 yerde yol çalışması sebebiyle trafiğe girdik Ortalama hız 102 gibi bir şeydi. Klima açık 5.5 yaktı.( pompa ölçümü de doğru) Gelir gelmez sarı plaka lambalarını bagaj iç aydınlatmasını ledlerle değiştirdim. İç aydınlatmaları da değiştirecektim trim sesi olur diye bekleyeyim dedim. Deneyimlerim böyle. Araba içime sindi açıkçası beğendim Fotoğrafları bırakıyorum teşekkür ederim
    31 Puan
  34. Değerli Arkadaşlar bir sene Mehmet Özyürek abimin pıçak zoruyla w124 bindikten sonra uzun yolda daha rahat kullanım amacıyla azcıkta kafadan rahatsızlığımın verdiği yetkiye dayanarak piyasanın en ucuzundan ufak tefek eksikleri olan bir ML320 daha aldım. Km'si 340 bin civarıydı sanırım. Malumunuz 3 sene önce aldığım ML'mi kısmi yangın sebebiyle satmıştım. Çocuklar fena sevindi, dün hasta olmama rağmen indirip gezdirdim, araçdan zor indirdim. Hanımda sabah çalıp gitmiş işe gidip aldım elinden... İç aksamı yine kötü kullanıma maruz kalmış, bir takım koltuk derisi ve halılarda izler ve deformasyonlar var, Ön kaput resimlerde belli olmasa da taş izikleri var, Servisde PC bağlattım ve hata vs çıkmadı, ustalar duman atma vs gözlemlemedi ama motor ve şanzıman bakımını yaptıracağım yakın süreçte. Ayrıca elektronik aksam ve beyinlerini su sızdırmazlığına el atacağım. Ağır arazisi, hız limitörü, hız sabitlemesi, koltuk hareketleri, gibi özelliklerin hepsi faal. Önceki ML ile karşılaştırdığımda bu bir tık atakmış gibi geldi ve trim sesi daha az. Fotoğraflar çok net ve açılı çekemedim, rahatsız olduğum için. Teşekkür ederim.
    30 Puan
  35. Artık zamanı geldi, rıfkıyı yolcu ettik en son dikiz aynasından gördük. Alan oldukça memnun bir öğretim üyesi o da. İkinci land roveri olarak aldı. Şimdi gelelim Ejder'e. 1995 yılında el yapımı patlayıcıların tesbiti için olduğunu tahmin ettiğimiz (askeri olduğu için tam bilemiyoruz ama aselsan'ın daha sonraki birkaç yıl sonraki modelinin katalogu var) üzerinde jammer ve önde etkisizleştirici olan ve içinde de çalışma alanı ve ekipmanlar olan, içinde jeneratör bulunan, genelde tahmin ederim güneydoğuda konvoyun önünden giden bir araç. Önceki ihaleeden alan sahibi hacettepede arkeolojide bir öğretim üyemiz. Daha sonra pandemide akrabalarına verdi ordan da ben aldım. Pandemide de alacaktım ama sokağa çıkma yasağı vardı araç ankaradaysı vs para yoktu gibi konular. Neyse aracı aldık. Niye aldım çünkü içinde yatabileceğim ve daha uzun seneler üzerine yatırım yapabileceğim biraz daha dişli birşey istedim. rıfkı iyiydi kolaydı kullanımı ama kısa kasa olunca farklı bir kategorideydi. Evet o arazide daha başarılı tabi. Araç Defender 110 Otokar yapımı özel imalat. Tamamen aluminyum. Km oldukça düşük gerçek km yaklaşık 40 bin km. Üzerinde 9 bin gösteriyor. Motor vs orjinal iç trimler koltuk orjinal. Komutanın arka ile konuştuğu telefon araçta duruyor. Hoca sarıya boyatmış. Boyanın durumu iyi boya istemiyor ama ben biraz daha kırık camel traphy ye rötüşla beraber belki bi boyatırım ilerde. Zaten alüminyum. Şasenin durumu iyi yağ bile damlamıyor ancak şaseyi de simsiyah yeni boyatmak güzel olacak koruma amaçlı. Motor 68 HP 2.5 dizel. Şanzıman LT77 5 vites. Hızlanma tabi kötü ama düz yolda 100 yapabiliyor. Bir land rover için emniyetli bir hız. Rahat gidiş hızı 80. O hızda afganistana kadar gidebilir. Şanzıman LT77 sürekli 4 çeker. ama istersen LOCK ya da LOW yapabiliyorsun. Tüm yağları değiştirdim alt takımları kontrol ettirdim sorun yok görünüyor. Oldukça temiz yorumu yapıldı. Rıfkıdan sonra araç mersedes gibi geldi. arka kısım 2 metre yataklar var. yükseklik 1.65 genişlik içerden 1.85. kasa uzunluğu içerden 2.00 den az fazla. 2.05 denilebilir. üst çıkıntı hariç tabi. Şimdi çift akü, ve webasto ile ön arka geçiş projesi var. içerde bir ısıtıcı var orjinal askeriye döneminden ama aracın çalışması durumunda ısıtıyor. Yani arkada çorum kaloriferi var. Çift aküye ufak bir güneş paneli ile destek de olunacak şekilde düzenleme yapacağım. Başka da ciddi kalıcı birşey yapmayı öncelikle düşünmüyorum. Hani lavabo ocak vs bunlar hep bence seyyar şeyler olabilir. Araçla uğraşmaya gerek yok belki öncelikle. 80 litre depo var. Yakıt sarfiyatı normal gibi 450 km yaptım yarım deponun biraz altına indi. Doldurunca hesaplayacağım. 10-12 litre yakması lazım. Güven veriyor giderken hani çok yolda kalırım duygusu yaratmıyor. Fotolar aşağıda Önce rıfkının son fotosu Sis lambaları takıldı Bu ne? İç mekan Aselsan ın daha sonra 300TDI motorla ürettiği araç ise aşağıda. 300 TDI olduğunu şnorkelin pozisyonundan anlıyoruz. Bunlardan da satılık var bi tane izmirde 1milyon200bin istiyor 2003 model. https://www.defenceturk.net/ejderha-yuksek-guclu-mikrodalga-sistemi
    29 Puan
  36. Herkese merhaba forum ahali, her hafta sonu doğaya kaçma sevgimiz bizi hafta sonları zaman geçirebileceğimiz, toprakla uğraşabileceğimiz bi yaşama itti. Yaşımın 30 olmasına rağmen şehirlerden çok bunaldım hafta sonunu iple çekiyordum. Durum böyle olunca İzmirin bir köyünde 160 m2 bahçe aldım. Küçük fakat aradığım tüm imkanlara sahip en azından 1 avuçta olsa kendi toprağım. Hafta sonları zaman geçirebilecek kadar 6x3 boyutlarında bağ evi yapıyorum, aslında bu işlerde hiç tecrübem yok sıradan ofis çalışanıyım fakat başarabilecek miyim merakı beni bu duruma kadar getirdi. Resimleri aşama aşama paylaşıyorum, çatı kısmında komşumuzdan yardım aldım çatıyı tek başına yapabilmem çok zordu. 15 Günlük süreçte ortaya bu güzellik çıktı. Şu aşamada sadece dış cephesini kaplamam kaldı yakın zamanda dış lambriyi de kaplayacağım. Bu emeğimi sizinle de paylaşmak istedim.
    29 Puan
  37. Peugeot 2OO8 Allure 1.2 Puretech Arabayı alalı 1 ay oldu. Kasım zammına yakalanmamak için Ekimin son günü aldım. Biraz deneyimledikten sonra konu açmak istedim. En son gitmek istediğim bayi Peugeot bayisiydi çünkü diğer arabalara bakamadan aklım çekinir alırım diye düşünüyordum ki öyle oldu. Uzun süredir hep aklımın bir köşesinde Peugeot almak olduğu için pek gezemeden Peugeot 2OO8'de karar kıldık. Araba Allure Donanıma ek olarak Cam Tavan + Kablosuz Şarj + Metalik Renk özelliklerine sahip. Henüz 450 km yaptım bir çok özelliği yeni yeni keşfediyorum. Pek fazla fotoğraf çekmeye vaktim olmadı. İnşallah şöyle güzeli yerleri gezmek nasip olursa farklı fotoğraflarda ekleyeceğim.
    28 Puan
  38. Herkese Merhabalar Geçenlerde bahsetmiştim ford ka aracımı satıp yeni bi araba almayı düşünüyodum. Nitekim o gün geldi severek bindiğim ford ka aracımı satıp,1 gün sonra Enişteme ait olan Seat ibiza 2014 style paket 55 bin km deki aracı satın aldım.Bu güzel haberi çok sevdiğim forumdaki sizlerle paylaşmak istedim.Allah herkesin gönlüne göre versin.Bi maşallahınızı alırım:)
    28 Puan
  39. 2012 e90 320d m sport aracımdan sonra w205 c180 amg ye geçiş yaptım. Hatasız boyasız 160bin kmde
    28 Puan
  40. Takip eden forumdaşlarımız bilir, eşim 1 ay önce eski arabası Polo ile kaza yapmıştı. Araçta 350.000 TL tahmini masraf çıkınca araç pert oldu ve yeni araç arayışına girmiştik. VW’ den memnun olunca yine aynı şekilde devam etmek istedik ama maalesef piyasanın durumu çok tuhaf olunca ve 2. El arabalara saçma rakamlar isteyen satıcılar olunca, marka farketmeksizin düzgün bir araç bulmak için uğraştık. Sarı siteden, eş dosttan ve galerilerden araç arayışımız Opel Corsa ile sonuçlandı. Öncelikle sigorta işlemleri ve pert süresince desteğini esirgemeyen Mehmet Özyürek Abime çok teşekkür ederim buradan. Araç 2023 model, 1.2 T Edition versiyonu. EAT8 şanzımanlı 100 beygir gücünde. Donanım seviyesi biraz değişik, neredeyse tam dolu olacakmış. Gündüz farı, LED far, hız sabitleyici ve limitleyici, çarpışma ikazı, geri park sensörü, Apple Car Play ve Android Auto, şerit takip sistemi, trafik işareti tanıma ve ikaz, start stop, deri direksiyon simidi, direksiyon ısıtma, F1 kulakçıklı vites değişimi. Vites e-toggle vites kolu var. (Sigorta düğmesi ya da şalter gibi). Aracı 7 km’de aldık. Daha yeni yeni biniyoruz. kasko ve sigorta için Mercedes kartla ödeme yapıldı. 😊Sponsorlara teşekkür ederiz. Çok fotoğrafı yok. Ekleyeceğim.
    28 Puan
  41. Ziyarete gittik, borçlu çıktık. 😁 Ne yapar ne eder de cayarım diye düşünüp, eşeği yokuşa süreyim dedim ama; Dizayn nasıl olur ? Autocad üzerinde talebe göre dizaynı gördük, (Büyük amcalar olmasa bizimkinin hali harap aramızda kalsın. 😁) Kişiselleştirmeyi nasıl yaparız? Talepler dinlendi, karakalem çalışması yapıldı, Autocad üzerinde güncellendi. Her istediğimizi projeye dahil edebilir miyiz? Karavanın tabiatına uygun hiçbirşey gözarda edilmedi. Altyapı şu marka olmazsa dedik, derhal hazırlandı. Kimi taleplerimiz o artık demode oldu lüzumsuz denildi kabul görmedi, alternatifleri daha mutlu etti. 1 aylık Autocad demo çalışmaları neticesinde finale geldik. Yabancısı olduğum ürünler ve ilginç isimleriyle ilgili öğrendiğim iki kelimeyle artık karavan konusunda ahkam kesmeye bile başlayabilirim. 😎 Bu arada markaya slogan arama çalışmalarına da başladık. 🥳 Ben bir örneğini, yapım aşamalarının bir kısmı da dahil gördüm. 🧿 Malzeme kalitesi ve işçilik olarak gayet tatminkar ve en önemlisi kişiye özel dizayn, size lüzumsuz gelen hiçbirşey karavanınızda yer kaplamıyor. Piyasadaki hazır dizaynlara mahkum kalmıyorsunuz. Kalitenin uygun fiyatla sunulduğu, bana özel imal edilmiş şekliyle, piyasadaki “çak geç” mantığından uzak, gözümü arkada bırakmayacak, ailemle veya sevdiklerimle kamp keyfini üst düzey yaşayabileceğime inandığım bir karavan siparişi verdim. Normalde benimle ticaret zordur, kaliteye ve ürüne o kadar inandım ki, ne fiyat konusunda çökmeye ihtiyaç duydum, ne ödeme konusunda arıza çıkardım. 😂 Sabırsızlıkla tamamlanacağı günü bekliyorum. 🤗 Fancy Caravan @Sami Demirpaz
    27 Puan
  42. Başlıkla içerik aynı değil. Yönetim konuyu silin
    27 Puan
  43. Şubat ayı gibi Ankara'daydım. Facebook'ta Chery'nin reklamları geçiyor. Daha önce bildiğim, pek iyi olmadığını tahmin ettiğim bir araçtı. Baktım tipi hoşuma gitti, biraz araştırayım dedim. Yurt dışı sitelerine baktım YouTube'a baktım gayet güzel duruyor. Anne sana bu arabayı alayım mı dedim, baktı hoşuna gitti al dedi. Sonra ön sipariş açıldı, sırayla ben eşim ve annem adına yazıldım artık kime çıkarsa. Ben yine Ankara'da değilken Hazirana ayı gibi araç teslim edildi. Daha önce hiç araç tanıtımı yapmadığım için nereden başlayacağımı tam olarak bilemiyorum. Araç d sınıfı bir suv. Oldukça büyük, geniş ve gırtlak dolu denebilecek kadar dolu. 183 bg 275 nm torkla oldukca kuvvetli. Önce herkesin sorduğu yakıt tüketiminden bahsedeyim. Ankara'yı bilenler bu bölgeyi bilir. Forum Ankara'nın oradaki yüksek binalardan birinde oturuyoruz. Gelirken yokuş, giderken inişli. Annem hiç az yaksın, çok yaksın demeden kullanarak 10.5 lt/100 km de idi. Bundan önceki RAV4 13lt/100 km civarı idi aynı kullanımda. Uzun yolda daha 2 gün önce Antalya'dan döndüm. 5 kişi tıka basa dolu bagaj, 130-150 civarı ortalama 7,8 lt/100 kk yaktı. Yazın aynı dolulukta Ankara urla 8.2 idi ama klima hep açıktı. Araç donanım olarak bayağı dolu. Adaptif hız sabitleme, çarpışma önleme, şerit takip, arkadan hızlı gelen aracı uyarma, arka kapılarda araç gelirken uyarı, oldukça iyi çözünürlükte 360 kamera, cam tavan, deri koltuk, elektrikli bagaj, kablosuz şarj, sogutmali kolçak içi, ambians aydınlatma, daha bir sürü birşeyler var. Ön arka kapı döşemeleri, Konsolun üstü dahil heryer yumuşak deri. Getrac 7 dct çift kavrama otomatik vites çok uyumlu çalışıyor. Bir kere bile kararsız kalmadı. Ben babamın opel crosland x deki at şanzımanıda çok beğeniyorum fakat cheryninki daha iyi. Aracın kötü yanlarida var. Ses sistemi kötü. Radyoda RDS yok. Bu kötü ses sisteminin olduğu ekran kalitesi çok iyi, android oto çok iyi çalışıyor ama ses malesef kötü. Aracın birçok ayarı buradan yapılıyor. Uzun kısa far asistanı iyi çalışmıyor. Araçta sis farı yok. LED farlar var. Ben farları kötü sanıyordum, meğerse en yüksek pozisyonda imiş. Aşağı indirince düzeldi. Yine de muhteşem değil. Normal. On iki koltukta elekrikli, şoför koltuğu ve aynalar hafızalı, ön koltuklarda soğutma ve ısıtma var. Soğutma çok hoşuma gitti. Koltuk minderi varken bile etkili. Dev gibi bir bagajı var. Arkada 3. sıra koltuk da var. Unutmadan lastikler kötü. Virajlarda zorlamalar dahil bir sıkıntı yok fakat kalkışta sürekli patinaja tutuluyor buda insanı tedirgin ediyor. Cooper marka lastikleri var. Araç yola iyi basıyor. 1745 mm yüksekliğe, 4722 mm uzunluğa ve 1860 mm genişliğe sahip olduğunu düşünürsek sedan bir araç kadar yol tutuş beklememek lazım. Sert rüzgarlardan etkileniyor. Sert rüzgarlarda araç yolda 120 km den sonra biraz geziyor. 3 sürüş modu var. Eko- normal-sport. Hayalet ekran var fakat sadece modları değişince değişiyor. Sadece 3 renk. Hızlanma, kalkış, gidiş oldukça seri. Son sürat 208 gibi kesiyor. 208 e kadar hiç zorlanmadan çıkıyor. Tam dolu ikinde 208 e çıkıyor. Sanırım hız kesici var. Sonuçta memnun muyuz? Evet kesinlikle. Eksikleri ve fazlalari var. En büyük avantajı seleflerinden fiyat farkı ve doluluğu.
    27 Puan
  44. Pandemide tavan ,kaput,bagaj ve arka tamponu 1000 lira gibi komik bir rakama boyatmıştım. Ancak boyatmadığım kısımlar ve kaputta yeniden ve çok feci bir şekilde vernik atması oldu. e artık aracı değiştirme imkanımız olmadığına ve nikahımıza aldığımıza göre boyatalım bari dedik.Bu arada emekli oldum arabayı değiştirim diye hayaller kurarken emekli maaşım ev kirasına anca yeter oldu.Burada ev kiraları 15 binden başlıyor artık...Neyse lafı fazla uzatmayalım...Bu kez iyi bir şey olsun dedim ve en uygun Hyundai servise (dost işi) bıraktım.Arka bagaj ve tavan hariç fırın boya oluyor.Umarım iyi bir şey çıkar ortaya. Önümüzdeki hafta içi alacağım arabayı..
    27 Puan
  45. Dask teminatı hesaplamasında kullanılan tarifeler değişmiştir. Değişiklik metni şu şekildedir. • Betonarme yapılar için 3.016 TL olan sigorta bedeline esas birim metrekare bedeli 6.000 TL olmuştur. • Diğer yapılar için 2.080 TL olan sigorta bedeline esas birim metrekare bedeli 4.000 TL olmuştur. • Bir mesken için 640 bin TL olan azami teminat tutarı 1 milyon 272 bin TL’ye yükseltilmiştir. • 01.01.2024 den sonra düzenlenen yeni poliçelerin teminatlarına enflasyon koruması gelmiştir. 01/01/2024 tarihinden itibaren yeni yapılacak poliçeler yeni tarifeye göre hesaplanacaktır. Yeni poliçeler enflasyon korumasında olacaktır. Konuyu önemli yapan kısım, mevcut ve vadesi devam eden poliçelerin teminatlarının poliçe üstünde yazan kadarıyla geçerli olduğudur. Teminatların güncellenmesi için acente tarafından zeyil yapılması gerekmektedir. Zeyil yapılmaz ise ne olur kısmının iki farklı sonucu vardır. 1- Basit sorun; mevcut poliçeye zeyil yapılmaz ise herhangi bir hasar sonrasında ödenecek tazminat poliçede yazan ile kısıtlı olacaktır. 2- Detaylı sorun: mevcut dask poliçeniz var ve aynı zamanda özel bir sigorta şirketinden de konut poliçeniz var ve ekstra deprem teminatı da aldınız diyelim. Özel konut sigortasında deprem teminatı, metrekareye ve bina tarzına göre hesaplanan dask teminatının bittiği aşamada başlar. Bu ifadeye dikkat edelim lütfen. Hesaplanan. Dask poliçeniz olsun yada olmasın, doğru yada yanlış yapılsın. eksik yada fazla yapılsın. fark etmez. Özel konut sigortasında deprem teminatı dask tarifesi ve metrekareye göre hesaplanan dask bedelinin bittiği yerden başlar.. 100 metrekare daireniz var: 1-a) Deprem oldu, eviniz 1,000,000 lira hasar aldı. konut sigortanız yok. zeyil yaptırmadınız. Daskın size ödeyeceği maksimum teminat 301,600 liradır. 1-b) Deprem oldu, eviniz 1,000,000 lira hasar aldı. konut sigortanız yok. zeyiliniz var. Daskın size ödeyeceği maksimum teminat 600,000 liradır. 2-a) Deprem oldu, eviniz 1,000,000 lira hasar aldı. dask ve konut sigortanız var, daska zeyil yaptırmadınız. Dasktan 301,600 lira, konut sigortasında 400,000 lira alırsınız. zeyil yaptırmadığınız için aradaki açık 298,400 lirayı iki poliçeniz de ödemez. 2-b) Deprem oldu, eviniz 1,000,000 lira hasar aldı. dask ve konut sigortanız var, daska zeyil yaptırdınız. Dasktan 600,000 lira, konut sigortasında 400,000 lira alırsınız. 3- Deprem oldu, eviniz 1,000,000 lira hasar aldı. dask poliçeniz yıl içinde bitti ve yeniletmediniz. konut sigortanız var, konut sigortasında 400,000 lira alırsınız. Tam koruma için acentenizi arayın ve dask zeyillerinizi yaptırın. Hasarsız günler diliyorum.
    26 Puan
  46. Bilindiği üzere 4 çeker sevdası uzun zamandır içimi kemirip duruyordu. fiesta ile yollarımızı ayıp 3.0 grand cheroke arayışım başlamıştı. ancak maalesef istediğim gibi bütçeme uygun bir araç bulamadım bulduklarım ya yüksek fiyatlı yada aracım satılmadığı için takas teklifimin kabul görmedi. @Burak Kuşçu sağ olsun kendi aracını buldu onu almak için baya uğraştım ancak aracım satılmadığı için onu da alamadım. korelinin alış hikayesi biraz karışık kuzenim arada takılıyordu sat arabanı gel benim aracı sana vereyim diye ben hiç oralı olmuyordum. bir gün aradı ve acil araçları değişmemiz lazım uygun bir arsa buldum alacam bir miktar para lazım acil aracı satıp aradaki farkı kullanmam lazım hemde araçsız kalmamam gerekir dedi bende tamam dedim değiştik gitti. araç 2009 model kia sportge otomatik 2.0 dizel km 193.000 km de boya sol arka çamurluk lokal boyalı, sağ arka çamurluk lokal boyalı onun dışında başka bir şey yok. araç 3 yıldır kuzeninde 126.000 km de iken eşimin kuzeninden almıştık. yaklaşık 3 yıl kadardır onlar kullanmıştı. motor bakımı 3.000 km önce kuzenim tarafından yaptırılmıştı. 200 bin km de bakım yapmayı planlıyorum. bakım yaparken trigeri de değiştirmeyi düşünüyorum. frenler biraz az tutuyor gibi onlara baktıracağım kuzenime sordum hiç yağını değişmemiş. yağı hemen değiştireceğm. araç şimdilik beklentilerimi karşılayacak gibi duruyor. henüz arazi performansını denemedim. bakalım beni memnun edecek mi yoksa arayış yeniden mi başlayacak bakacağız. yakıt tüketimi gösterge verisi olarak 10 ila 11 lt civarı görünüyor. bakalım alışabilecek miyim bu yakıt sarfiyatına. araç biraz kirli yıkayamadım bu gün kusura bakmayın temizleyince tekrar yüklerim
    26 Puan
  47. Merhaba değerli dostlar.. 32 gün süren otomobil arayış maceramız sonun içime sinen bir otomobil ile tamamlanmış oldum. 2013 model, kül bej rengi , 0,9 litre H4bt kodlu Turbo motora sahip Renault Symbol satın aldım. Araba henuz 39000 kmde. İlk sahibinden satın aldım. Otokoç İkinci El üzerinden sahip oldum. Adını Roman kadın ismi olan Cristina koydum. Aracımız bana 475000 tl maliyet çıkardı. Arabada illaki eksiklikler var. Yatan bir araba olduğu için motorun alışmadığı çok açık. 20 km sürüşten sonra baktım ki araba giderek motoru açılan bir karakter çiziyor. Şanzımanı ve debriyajı aşırı yumuşak. Direksiyon çok sert ama hızlanınca yumuşan cinsten. Henuz 25 km kullandım. daha keşfedecek çok fazla şey var. zaman gösterecek.
    26 Puan
  48. Markete pazara gitmek, arada römork çekmek için bir araba arıyordum. Haziran ayında beğendiğim 2010 heçbek Focusu ilk sahibinden almak kısmet olmamıştı. Alan kişi 1 ay sonra ilana koydu. Ancak aracı 1 ay sonra teslim edebileceğini belirtti. 1 ay beklerim sorun değil dedim. Galiba bu sefer tamamdı, gittim baktım fiyatta anlaşıp randevulaştık. 1 gün kala aracı başkasına daha yüksek fiyata sattığını söyledi Doğu Avrupalı hemşerimiz. Vardır bunda da bir hayır dedim, girdim ilanlara baktım. Aklımda SW yoktu ama araba temiz ve bakımlı olunca neden olmasın dedim. İlana girdikten 15dk sonra aradım. Sanırım ilk arayan bendim. Telefondaki bir Almandı. Evet dedim işte dürüst bir insan evladı Arabayı 12 yıldır insan gibi kullanmış. Bakımlarını yapmış, faturalarını saklamış. Her bakımda Ford Filtreler ve Yağ kullanmış. Kendisi Ford da çalışıyormuş. Arabanın ilk tescili 6 ay Ford adına kayıtlı. Sonra Ford çalışanı arkadaşı satın almış. Yaklaşık 6 ay da o kullandıktan sonra aldığım kişiye satmış. Donanım ismi her zamanki gibi yok. Collection gibi birşey sanırım. Navi, koltuk ısıtma, ön cam rezistans, park sensörü, karartılmış arka camlar, spor desenli koltuklar ve paspaslar, orjinal çeki demiri, spor vites topuzu ve el freni var. 1.6 Motor 109 PS.
    25 Puan
  49. Yapmış olduğum Pinokyo'yu sizlerle paylaşmak istedim.
    25 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...