İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

  1. Mehmet Ozyurek

    Mehmet Ozyurek

    Yönetici


    • Puan

      20

    • Mesaj

      80.334


  2. Çağlar Bayur

    Çağlar Bayur

    Gold Üye


    • Puan

      10

    • Mesaj

      104.728


  3. Mehmet Göktürk

    Mehmet Göktürk

    Yönetici


    • Puan

      9

    • Mesaj

      32.019


  4. Servet Aydın

    Servet Aydın

    Bölüm Sorumlusu


    • Puan

      8

    • Mesaj

      48.070


Popüler İçerik

21-04-2016 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. Merhaba değerli dostlar. Yaklaşık 2 hafta önce almış olduğum Ford Focus MK2 2008 model 109 bg lik dizel aracımla aranıza katılmış bulunuyorum. Aracı alır almaz ilk dikkatimi çeken şey içeriye aldığı rüzgar sesi ve özellikle arka tekerleklerden gelen yol sesi oldu. Hal böyle olunca da bize google marifetiyle çözüm arayışı düştü. Sonuçta bu forumu buldum ve gerçekten çok da faydalandım. Teşekkürler. Bu forumdan edindiğim bilgilerle ben de focusumun kapılarına fitil içi plastik hortum uyguladım. Toplamda 3 kapıya 10 metre hortumu 15 dakikada uyguladım 1 kapıyı bilerek boş bıraktım. Bir kapıyı boş bırakmamın sebebi ise kapılardan DB ölçümü yaparak sonucu görebilmekti. Süreç: Hortum uygulamasından önce şehir içi ve şehir dışı iki etap belirledim. Bu etapları teknik bilgisine güvendiğim bir arkadaşımla önce 10 dk civarında gezdik. Bunu yapmamızın sebebi kulakla kontrol edip farkı algılamak istememizdi. Ayrıca bu farka arkadaşımında şahit olmasını istedim. Bu gezintiden sonra iphone 4 telefonuma yüklediğim Decibel Metre HD uygulamayla aynı etabı tekrardan gezdik ve ölçümler aldık. Etaplar sonunda: şehir içi db ortalamam: 83 olarak kayda geçti. Ortalama hız 40-55 arası. Uzun yol db ortalamam ise : 91 oldu. ortalama hız 120 km/h ve toplamda 30 km yol yaptık Bu ölçümlerin ardından hortum uygulamasına geçtim hemen hemen bütün işi tek başıma yaptım(tek başına yapılabileceğini ve işin kolaylığını gösterme amaçlıydı) Sonuçta aynı etapları tekrar geçtiğimizde: Kulakla kontrol: şehir içinde araç içerisinde çok bariz bir sessizlik oluşmadı bu fikrime arkadaşım da katıldı. Fakat dışarıdan gelen diğer araç seslerinde ve korna seslerinde ciddi bir azalma hissettik. Hortum uygulamasından sonraki Telefonla ölçümde ise: Şehir içi ortalamasının 77 db. olduğunu gördük: yine ortalama 40-55 km/h hız. ile bu değeri elde ettik. Asıl şaşkınlık ise uzun yol ve soğuk asfaltta ortaya çıktı. Çünkü ölçümlerimiz sonunda 120 ortalama hızda 82-83 gibi bir değer yakaladık. Bu verilerden yola çıkarak bu hortum uygulamasının asıl uzun yolda işe yaradığını kanıtlamış olduk. Çünkü hortum uygulamadığımız sağ arka kapıdan ciddi oranda ses alan arabamız diğer kapılardan hemen hemen hiç rüzgar sesi almıyordu. Şehir içinde ise hangi kapıya yalıtım yapıldığının farkına varamadık. Arabanın içi ses doluyordu(lastik sesi, amortisör vs). Kullanılanlar: 1. Ford Focus MK2 araç 2. Sprey koşu bandı yağı. 3. 6mm Yarı sert plastik hortum. Uygulamada Dikkat edilecekler: 1. Hortum uzun yol rüzgar sesi için alınacak bir önlemdir. 2. Hortum uygulamasından mucizeler beklememek gerekiyor. 3. Alınacak hortumun içi boş fakat sert olmasına dikkat edilmesi gerekiyor. İçi boş hortum fitil içerisinde esneyebiliyor. Böylece aracın kapısında kasma olmuyor. Sert olmasının faydasını ise uygulama sırasında görüyorsunuz. Hortumu kolayca fitilden içeriye ittirebiliyorsunuz. 4. Hortum genişliğinin 6mm olması en ideal durum. Hortum kalın olursa kapı aşırı kasılıyor(8mm). İnce olursa kapı fitili tam dolgunlaşmıyor(4mm) 5. Hortum uygulamadan evvel kapı fitilinin içerisine mutlaka yağ püskürtülmesi gerekiyor. Ben bunu sprey yağ sayesinde başardım. İşin kolay olmasının en önemli nedeni buydu bence. Kapı fitilinin her 50 cm lik aralığında delikler var (delikler fitilin kıvrımlarına gizlenmiş) bu deliklerden içeriye spreyin ucunu soktum ve püskürtüp elimle fitili yukarı aşağı ovaladım böylece yağı her tarafa iletmiş oldum. 6. Yağ olarak sprey koşu bandı yağını tercih ettim bunun sebebi bu yağın plastik parçalara diğer ürünlerden daha az zarar vermesidir. Arkadaşlar sabun gibi çözücüler fitillere zara verir. Hele fitil içerisinde oluşacak sürtünmelerden iyice etkilenir. 7. Hortumu uygularken kapı fitilinin kesildiği yeri tercih ettim. 8. uygulayacağım hortumu önce fitilden sağa doğru ittirerek uyguladım artık hortum gidemez duruma gelince fitile göre ölçüp kestim ve diğer ucunu fitile sokup sola doğru ilerlemeye çalıştım. Böylece tek parça hortumu bütün fitile uygulamış oldum. 9. Hortumu fitile tek parça halinde uygulayın bunun nedeni hortumun kesik uçlarının fitil içinde hareket etmesi ve fitili yırtması-yıpratması tehlikesidir. 10. Son olarak fitili kapı fitiline değil de karoser fitiline uygulayın bence daha iyi oluyor. Not: Yukarıdaki ölçümler gerçek değerleri göstermiyor olabilir. Bu ölçümleri aradaki farkı görebilelim diye yaptım. Gerçek DB değerleri ancak profesyonel ses ölçüm cihazlarıyla yapılabilir. NOT2: Yanımdaki arkadaşım bir ses ölçüm teknikeriydi. İşi ses ölçümü yapıp buna göre raporlar düzenlemektir. Biraz uzun oldu. Kusura bakmayın. Açık net ve bilgilendirici olur düşüncesiyle böyle yazdım.
    1 Puan
  2. Arkadaşlar merhaba Mondeo aracıma ses yalıtım çalışmamı sizlerle paylaşmak istiyorum Piyasada bu işi yapan yüzlerce hatta binlerce firma var ve yaptıkları genelde araç altına pütür uygulamasıyla ses yalıtımı! yapmak. Ki bu şekilde bir ses yalıtımından çok titresim ve rezonansı emmekten başka bir işe yaramıyor. Ses yalıtımı için akustik yalıtım olmadığı sürece hiç bir işe yaramaz. Büyük firmaların lüks otomobilleri akustik yalıtım yaparak yalıtım sağlarlar. Bunun için kullanılan çok çeşitli malzeme olmakla birlikte uzun araştırmalarım sonucu 2 tane hesaplı ve kullanılabilecek ürün buldum. Bunlardan 1.si Bitüself veya Simself malzeme 2.cisi ise bu malzemelerle bütünleştiğinden ortaya oldukça iyi iş çıkaran ve genellikle stüdyolarda kullanılan akustik ses yalıtım malzemesi olan Firex'tir.Tabi kendinden yapışkanlı olanı oldukça kullanışlıdır Bitüself veya simself malzemenin 20 cm x10 metre si 49 tl ve her yerde yapımarketler internet vs bulabilirsniz. Firex ise metrekaresi 25 tl dir. Bunuda internet veya sanayilerde bulabilirsiniz. Ben yalıtımı vakit darlığından kısım kısım yapmaya karar verdim.Öncelikle yaptığım motor kaputu keçe altına firex ve kaput içinde simself uygulamak, daha sonra Arka koltuk altlarına simself uyguladım. Yavaş yavaş 4 kapı, bagaj ve davlumbazlara da girişeceğim. Uygulama resimlerim 1) Motor kaput altındaki keçeyi firex ile kapladım 2) Daha sonra kaput altına simself uyguladım 3) 4) 5) 6) Ve arka koltuk altları.uygulama öncesi manzara bu şekildeydi ​ 7) ​ 8) ve başladık 9) son hali Şuan için bu kadar yapabildim ancak bunlar bile 6 saatten fazla zamanımı aldı. Uygulama öncesi DB ölçümlerimde 80 km sabit hızda gündüz 75 DB çıkan ses, şuan 72 civarında ki henüz çok başındayım.. Tabi hepsi bitince sonuç tam olarak belli olacak ancak motor sesini özellikle 4000 devirde hissedilir derecede duyarken şuan 4000 devire geldiğini daha az hissediyorum.Oldukça faydalı bir uygulama..Bu başlık altında çalışmalarım devam ettikçe resim paylaşmaya devam edeceğim...
    1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...