Bu araç satışa çıktı. Test videoları da yayınlandı. Ama teknik anlamda kimse bir şey anlatmıyor.
motor 1.5 atkinson çevrimli atmosferik 107 beygir-131nm
elektrik motor 131 beygir-253nm tork
Benim anladığım ise bu arabada normalde güçlü iki elektrik motoru kullanılmış. Biri teker için diğeri jeneratör görevli. Tabi tali görevleri de var bu motorların.
toyota iki elektrik motoru bir benzinli motoru gezegen dişli sistemiyle birbirine bağlıyor. Böylece daha fazla şanzıman oranını elektronik olarak ayarlıyor. Bu toyota’ya düşük hızlarda ve dur kalkta avantaj sağlıyor.
honda ise seri bağlamaya benzer bir birleşim yapmış. Gezegen yok diye anladım. Bunun avantajını düşük hızlı çevre yollarında alıyor. Yani şehir içi yoğun trafik ve dur kalkta az verimli ama sabit hızlarda çok verimli. Ama bu şanzıman oranı azlığının getirisi olarak son hızı bile 170 km’de sabit kalmış. 170 zaten az değil. Fazla fazla yeter. Yasaklı hız.
ayrıca honda bu arabayla, plugin (yani şarj olabilir) hibrit arabaya hazırlık yapmış. Yani bu hrv biraz modifiye ile plugin hibrite dönüşebiliyor. Çünkü elektrik motorları güçlü.
motoru 1.5 olduğu için mtv daha uygun. Bu benzin fiyatlarıyla 1.8 toyota mtv’si de ucuz kalıyor. yakıtı ise corolla kadar. Şehir içinde istanbul’da 4,5-5 civarı yakıyor. Ama corolla’dan daha güçlü
İnceleme videosu