Skor Tablosu
Popüler İçerik
26-10-2022 'den beri en çok beğeni alan içerik
-
Hararet müşürü ( sadece göstergeye bilgi veren müşür) iki kablolu açık devre şeklinde arızalı kalmış idi. Yenisini alınca sorun düzeldi inceledim gövdesi şase sıcaklık arttıkça bir kablodan direnç azaltarak göstergeye bilgi gönderiyor eğer sıcaklık aşırı artar ise diğer kablodan da göstergedeki kırmızı ikaz lambasını yakıyor. Rölanti dalgalanması kanister ve manifold basınç sensöründen olduğunu fark ettim düzeldi. Fanların müşürü ayrı idi radyatör üzerinde 3 kablolu... bir tanesi şase diğer ikisi sıcaklığa göre şase olan uçla kısa devre olarak fanları açıyor. Fan tesisatı da yeni kablolarla düzenledim şu an sağlıklı. İş yoğunluğundan dolayı araçla pek ilgilenemedim ama şu an aracım sorunsuz sıkıntısız saat gibi yaklaşık 2 ay gibi bir sürede sanayiye gitmeden usta eli değmeden tüm problemleri giderilmiş halde... Başa dönecek olursak aracı komple motor yapılacak niyeti ile aldım araç elime geçip incelediğimde uzun marşlar sonucu zorlanarak çalışma, yüksek devir, dalgalı devir, tekleme ,egzozda patlamalar, kara duman ve kurum atmalar vardı. Ben elektronik aksamdan başlamak istedim. Öncelikle Tüp tesisatını araçtan kaldırdım. Tüm ECU sensör tesisatını service manuelden bakarak yeni kablolarla sıfırdan çektim ( ekler lehimleme ve makaronlama ile yapıldı) bunun sonucunda sadece çalışması kolaylaştı diğer sorunlar devam etti. ECU ya motor suyu sıcaklık bilgisini gönderen termostat üzerindeki sıcaklık sensörü açık devre olarak arızalı idi araştırdım açık devrede ECU motor sıcaklığını -40 olarak bilip ona göre enjektörleri komuta ediyordu müşürü yenilediğimde yüksek devir sorunu düzeldi devir 1000 devre düştü diğer problemler devam etti. Ateşleme sistemini kontrol ettiğimde 2. ve 3. gözlerin kararsız ve çok zayıf kıvılcım çıkardığını gördüm. Bobin, buji kablo ve bujileri değiştirdim. Tekleme ve Egzoz patlatma olayı ortadan kalktı. Diğer sorunlar devam etti. Yüksek devir ( 1000 ), dalgalı devir ve kara dumanın zengin karışım neticesi olabileceğini öğrenerek zengin karışıma sebep olacak şeyleri araştırdım. Bunlar ; Enjektörler, rail basınç regülatörü, kanister valfi vs. - Enjektörleri açıkta marş yaparak gözlemledim işeme veya damlama olmadı sağlıklı püskürttüler. - Rail basınç müşürü; Emme manifoldundan vakumlanan bir diyaframa sahip bu diyafram patlar ise manifolda sürekli benzin kaçacak idi. Kontrol ettim kaçak yoktu ve raildeki yakıt basıncı da yerinde idi - Kanister valfi yakıt deposundan buharlaşan yakıtı ihtiyaç anında manifolda gönderen ve bu gönderimi ECU tarafından 12v ile kontrol eden bir valfle yapıyordu. Kontol ettim bendeki arızalı sürekli açık ve sürekli emme manifolduna yakıt buharı gönderiyor. zZengin karışımıın ve karadumanla kurum atmanın sebebi buymuş şu an geçici olarak körledim ( yenisini alana kadar) kara dumandan kurumdan kurtuldum. Geriye sadece rolantideki dalgalanma aniden gaza basınca stop etme konuları kaldı. Gaz kelebek potansiyometresinin sıfır orjinalini almıştım değişiklik olmamıştı üçüncü kez araca ait çıkma orjinal rolanti motoru aldım yine fayda etmedi. Daha önce manifold basınç sensörünün soketini çıkarınca araç stop etmişti bende sağlıklı çalıştığını düşünmüştüm. Yanılmışım. Benim araçta bu sensör manifold üzerine takılı değil manifold ile arasında bir vakum hortumu var ben bu vakum hortumunun tamamen tıkalı olduğunu fark ettim hortumu değiştim ve araçtaki rölanti dalgalanması ile stop etme sorunları da ortadan kalktı. Fan tesisatı yanıktı komple yeni kablolarla revize ettim şu an sağlıklı... 3 adet ısı sensörü var; Termostat üzerinde ECU ya motor sıcaklık bilgisini veren, motor bloğu şanzuman tarafında takılı olan göstergeye motor sıcaklık bilgisi veren, termostat üzerinde takılı olup fanları kontrol eden... Yedek su kabı ve eskimiş su boruları yenilendi... şu an için su eksiltme kaçırma vs. yok. Hareret göstergesi sağlıklı çalışıp, hararet değerleri olması gereken değerlerde sabit. Mekanik olarak da bir sorunu olmadığını düşünüyorum sıcakta soğukta tek marş çalışmalar rolantiyi 800 civarı sabit tutmalar vs. saat gibi. Sonradan başıma bela olan son sorunum stop etme... olur olmaz yerde çok nadiren stop ediyor bazen ilk çalıştırmada çalışmıyor bazen kırmızıda durunca stop ediyor bazen yolda giderken stop ediyor ama her defasında en fazla 1-2 dakika içerisinde tekrar çalışır hale geliyor. Teşhisi o süre içerisinde koymak gerek. yaklaşık bir haftadır kafayı yedirtti bana... Arıza anlarında yaptığım gözlem ve ölçümlerde... Yakıt pompasına, enjektörlere ve bazı sensörlere (+) veren bir röle var. Bu rölenin çalışması için, kontak açınca (+) direk geliyor. Ecu nun 48 nolu pininden de (-) alması gerekiyor. arıza anlarında ECU bu röleye şaseyi vermiyor yani 48 nolu pinden röleye şase vermiyor. Sorun bu... Buradan geriye dönük yaptığım kontrollerde.. Arıza anlarında bu röleye kendim haricen şase verdim röle çalıştı yakıt geldi ama ateşleme olmadı. Arıza anlarında ECU ya artı ve eksi olan besleme bağlantıları da sağlıklı geliyordu bu durumda sorunun ECU içerisinde başlayıp ECU içerisinde bittiğini anladım. Ya ECU içerisinde arızalı bir compadent, soguk veya çatlak lehim veya kırık bacak konusu vardı ya da ECU bir sebepten dolayı Röleye şase vermiyordu. Örneğin Yakıt kaçağını algılayıp yangın ihtimaline karşı yakıt ve ateşlemeyi kesmek gibi. Bu arızayı hem çok nadir yapıyor hem çok çabuk normale dönüyor. Günlerdir kafayı yedirtti. Bugün arıza anında ECU ya sert bir tokat attım röle çalıştı daha sonra araç çalışırken bi tokat daha attım rölenin şasesini hemen kesti. O an aklıma bu başlık altında öncesinden de fotoğrafını paylaştığım ECU mikroişlemcisinin hasar görmüş ayakları geldi. ECU nun bacaklarını büyüteç yardımı ile düzeltip lehimleri yeniledim. Aracı uzun süre denedim gözlemledim tokat-yumruk fark etmiyor stop etme olayı bitti. Muhtemelen o bacaklarda bir temassızlık vardı. Geriye tüp tesisatını araç üzerine geri takmak kaldı. Onu da haftaya yapacağım. Tüp enjektör soketleri elektrik tesisatı ve gaz borularını yenileyerek montajı yapacağım.16 Puan
-
Şimdi gelir. Kozmik odadan az önce çıkmış havasında ww3 kapıda der. Hiçbirşey para etmeyecek açlıktan ölüleri yiyecez hazırlık yapmalı der. B sınıfı sıfır reno alır ters köşe yapar. Sonra 600 binliralık motor önerip haritayı bile kafada tutamayan robot süpürge alır.11 Puan
-
6 Puan
-
5 Puan
-
5 Puan
-
Bıyıklı bir pilavcı var. ''Bugün neeeeeeeee yiyeceğiz, bugüüüüünnn pilav üstü kuru fasülye''.5 Puan
-
5 Puan
-
5 Puan
-
Ben bu haberden şunu anlıyorum... '' Artık siz sıfır araba alamazsınız, hakkettiğiniz bunlar... Lüks arabayı da rüyanızda görürsünüz, bunlarla idare edin... ''5 Puan
-
gerekli tüm tork ve açı değerlerini resimli şekilde ekliyorum, arşiv niyetine aynı değerler mondeo 2 zetec 2.0 litre motorlar için de geçerlidir.4 Puan
-
millet, akıllı tpi denen termostad her türlü olmalı bence, şart hatta, ayrıca kombi ile habire oynanmaz, açarsın ayarlarsın 24 saat aynı ayarda yanar, termostad bu iş içindir, 1-2 derece bile soğuyan evi ısıtmak saatler alır. benim termostad öğrenme aşamasını geçti, evde olmadığımdan detayları hanıma soruyorum, 24 derecede 24 saat açık alet, ev sürekli 24 derece, sapma 0.1 falan olur, yani 23.9-24.1 ne kadar az dalgalanma var değilmi, termostad çok önemli, petekler ev ısındıktan sonra hiç tam soğumaz, hep ılıktır, ısıyı böyle sabit tutuyor alet, kısa aralıklarla aç kapa, gündüz güneş olunca ev ısınıyor tabii, akşama doğru serinleyince zaten müdahele etmiş oluyor, en ufak şey hissetmiyorsun ısıda.... şimdi fatura gelsin görücez ne olmuş, eve döneyim detaylı grafik işine girişicem, bilimsel olarak sen kendine bak4 Puan
-
Ustalar günlük yevmiye ile çalışmaya başlamışlar, pide ustası mesela akşam 250 lira yevmiyesini alıp gidiyor.. Ertesi gün gelip gelmeyeceği meçhul. Eğer usta çalıştırılacaksa hamburger ustası bile olsa kısa zamanda işi öğrenmeye bakın. Çıraklığını yapmadığınız işin patronluğunu yapamazsınız. Kendi dükkanında esnafı oyuncak ediyorlar. İmkan varsa franchise mıdır nedir o sistemle bir yer açmak daha mantıklı. Personel eğitimini ve malzemeyi veriyorlar. Dükkan dekoru falanda onlara ait. Parayı verip düdüğü çalmak daha kolay bence..4 Puan
-
4 Puan
-
Yaz, yangın tüpünü kendi getirecek:) Çok zor iş değil mi ya? Sürekli ilgilenmek gerekir4 Puan
-
4 Puan
-
4 Puan
-
O ne yahu siz hala kombiyi elle mi kontrol ediyorsunuz hangi çağdayız, üstelik bunu yapan hybrit sahibi4 Puan
-
4 Puan
-
Uzun zaman araştırmamda escort araçları elektrik parçalarının orjinal oem numaraları ve resimleri ile diğer uyumlu Ford araçlar ile ilgili gönderiyorum.Amacım ustalara gittiğimizde çoğunun bilmediği parça orjinal numaralarını tesbit edebilinmesi için yardımcı olmaya çalıştım. Kaynak https://www.autodoc.co.uk/ ve https://www.123spareparts.co.uk/3 Puan
-
3 Puan
-
Selçuk Keleş, Atılgan'la birlikte Utah'ta ? Selçuk Keleş, Atılgan'la birlikte Grand Canyon'da ? Selçuk Keleş, Atılgan'la birlikte Dakota'da ? Selçuk Keleş, Atılgan'la birlikte Mississipi River'da ? Selçuk Keleş, Atılgan'la birlikte Colorado Springs'te ? Selçuk Keleş, Atılgan'la birlikte aç karnını doyuruyor ?3 Puan
-
Uzayda olsa daha cabuk gelir diye dusunuyorum, hemen marmara denizine inis yapar, atmosferde yanmadan, servis oradan alip takar :-) Saka bir yana haklilik payiniz olabilir kesinlikle. Ben artik Iron Man filmindeki teknolojiyi bekliyorum, sanziman bozuldugu anda dunya yorungesindeki Honda deposundan sanziman gelecek, degisecek kendiliginden :-) (bkz: Iron Man Hulk Buster) Acikcasi sevindim, olay %3 ihtimal gibi bir seviyeye indigi icin :-), tesekkurler.3 Puan
-
3 Puan
-
3 Puan
-
Hani satıyorum diye söylemiyorum ama termostatsız geçen hergununuz ziyandadir ? Satmazkende söylüyordum gerçi. Misal şu an kombi gün boyu hiç çalışmadı. Gece ise ara ara çalıştı. Dün akşam gece yatarken termostat modu değişti öyle çalışmaya başladı sabahta kapandı. Sadece doğalgaz değil elektriktende tasarruf.3 Puan
-
Sen olan Ali den bahsettim, diğer Ali Bostancıda deniz seviyesine yakın Bir de the biggest Ali abi(nam-ı diğer ww3) var onu karıştırmazsın artık3 Puan
-
3 Puan
-
Küresel ısınma iyi bişey bence. Kömürün tonu 5 bin. Umarım daha da ısınır şu küre3 Puan
-
3 Puan
-
3 Puan
-
Üşüyeceksek steplerden neden göçtük buraya kardeşim3 Puan
-
Herkese merhaba, yıllardır şirket araçları kullanmam sebebiyle eve düzgün bir araç almamıştım. en son eşim arabalara alışsın diye 2003 model 206 almıştık ve onu satarak bu aracı aldık. yüksek olsun jeep alalım, çok eski olmasın, çok yakmasın, otomatik olsun, Leon mu olsun auris mi derken, forum bornova otoparkında gözümüze ilişen bir araç sonrası en yakın ilana gidip bakarak aracı görmüş ve tanımış olduk. aslında ilk baktığımız aracı (2014 popstar)alalım diye düşünüyorduk. Sonra bir arkadaşımın cam tavanlı full olanlara yönel demesiyle rockstar modellerini araştırdım. izmir torbalıda 96k km de boya değişen olmayan tavanı beyaz değil de siyah olan bu aracı bulduk. Konu açmak için biraz kullanmayı bekledim açıkçası. izmit körfez pistine gittim geldim geçtiğimiz haftalarda. Uzun yolda yorucu bir araç değil. ama focus gibi de dümdüz değil. yüksekliği, oturma pozisyonu ve yetersiz koltuk yan destekleri (çok yetersiz) sebebiyle bu hissi alamadım. (evet focusla kıyaslayacağım, 10 yıldır en eskisi 3 yıllık olmak üzere focuslar kullandım hep) izmite giderken sıfırladığım yol bilgisayarı, hem izmitte şehir içi kullandım hem de döndükten sonra kullanıyorum hala. (fotoyu sabah çektim) (evet sensörde lekeler var ışık gelince belli olmuş) Çorluda oturuyorum bu arada yakıt şehir içinde kısa mesafeli sürüşlerde vs. hiç makul değil. araç ağır bir araç zaten vites malum dualogic şanzıman alışması zaman alıyor. aracın ilk sahibi değilim o sebeple eksikleri zamanla keşfedip gidereceğim. mesela sağ kapıda uzun yolda 90-100 gibi bir hızda tıkırtı geliyor. bazen de arka taraftan gıyc gıyc diye bir gıcırdama sesi. benden başkası farketmez bu arada bu sesleri Araç kesinlikle 6 vites olmalıymış. 5 vites hem ekonomi hem de performans için yetersiz. Negatiflikleri kenara bırakarak olumlu düşüncelerime geçmek istiyorum; Şimdiye kadar sahip olduğum ve kullandığım kullanırken en mutlu olduğum araç. Nedense acayip huzurluyum. bir Suv gibi yüksek olması, acayip bir ferahlık var araçta. kullanması yol yapması zevkli. göğüslük tamamı sert plastik olmasına rağmen renk ve formu sayesinde ucuz hissi yok. gayet iyi görünüyor. özellikle soğutuculu ayrı bir torpido çok güzel bir detay multimedya yeterli seviyede (beats olaydı iyidi) bluetooth bağlantısı yanında USB girişi ve aux girişi mevcut Koltukların şekli falan gayet güzel, arka koltuk kızaklı, öne arkaya gidiyor ve yatma üzelliği mevcut. Dış görünüm, Rockstar donanım ile normalden yüksek uzun ve geniş olmasını sağlayan detaylara sahip. , kısacası şimdilik acayip memnunum. zamanla umarım fikrim değişmez. zamanla tecrübe ve izlenimlerimi bu başlıkta aktarmaya devam ederim. okuduğunuz için teşekkürler. Cam tavan ve bagaj fotosu atmamışım ?2 Puan
-
orijinali bosch markadır, 3,5 bar diye biliyorum. aynı pompa lada dan renault a kadar birçok araçta kullanılıyor. üstündeki kodlar üreticiye göre farklılık gösterse de pompa birebir aynıdır2 Puan
-
2 Puan
-
2 Puan
-
piliç çevirme ye de chicken translate dersek2 Puan
-
kolay ne var ki? yeterki iyi öğrenelim. sonra karar verdiğimizde vakit/nakit kaybı olmasın.2 Puan
-
anlamadım bunu, gerçek ve kendi alanı olan harbi organize sanayi. iskan işleri vs bile kendi içinde. birtek tapu işleri ayrı.2 Puan
-
2 Puan
-
2 Puan
-
Babamın gençlik fotoğraflarına bakar bakar iç çekerim. Hep derim asosyal medya. Maalesef artık böyle. Bunlar hep o en ünlü et restaurantı sahibiyle başladı2 Puan
-
Web uzerinde ayarlar kisminda "zincirde epostalarin gruplandirilmasi" (ingilizce "group messages by threads") secenegini kapatmaniz gerekiyor Muhtemelen mobilde de benzer bir ayar vardir2 Puan
-
Fastfood dükkanı bildiğim kadarı ile "SIHHİ MÜESSESE RUHSATI" na tabi. Bağlı olduğu belediyeden Başvuru formu düzenleyecek, vergi mükellefiyeti, oda kayıt ve sicil tastik kaydı isterler, Eğer bina altında yada avm dışında ise büyük ihtimal itfaiye raporu başvurusu ister ayrıca çevre temizlik kaydı açılması lazım belediyeden yine, bazı özel alanlarda imar araştırması ister , yapı kullanım izin belgesi ise harç ücreti karşılığı belediye verir. Kiracı ise kira kontrat aslı, ticari sicili yoksa ustalık belgesi, bina altında ise yine kat maliklerinden site yönetim muaffakat ister. Belediyelerin isteyecekleri dökümanlar farklılık gösterebilir. Allah şimdiden kolaylık versin, Bol kazançlar2 Puan
-
2 Puan
-
2 Puan
-
Soğuyan bir ev 2 günde ancak ısınır. Kısa süreli yükselişler geçicidir. Havaların ani soğumalarında ve ani ısınmalarında gözlüyorum bunu Hava 24 dereceden aniden 16 dereceye düştüğünde ev 2-3 gün 23-24 derece sıcaklığını koruyor. Isınırken de aynı. Bu sebeple, bence düzenli olarak yak, daha verimli olacaktır.2 Puan
-
2 Puan
-
Kuzeydekiler kış için bu kadar harcamıyor. Ne anladık bu işten.. Bakalım kış boyu ne kadar tüketeceksin.2 Puan
-
reno bunun için ispanya‘da fabrika kurdu. Fransa’da da yapacak. Ayrıca toyota ingiltere fabrikasında rebusbisher arabalar için hazırlık yapıyor. Diğer markalar da vardır heralde bizde olur mu bilmem. Onlarda araba ucuz. 60-100 bin km arabaları piyasadan ucuza toplarlar. Mesela arabanın sıfırı 25 bin avro. 100.000km araba 8.000 avro. Bunu alır. Yeniler. 18.000 avroya satar. Avrupalının işine gelir. Bizde o rakama ikinci elden toplayamaz. sosyal medyada çok eleştirildi bu. Gelişmemişlik göstergesi, kötü ekonomi falan dendi ingiltere’de kışın oda sıcaklığı 17,5 yazıyor bbc. Japonya’da evler 20 derece üstünde ısıtılamıyor. Keza diğer avrupa ülkeri de aynı. Bizde ise ankete göre %88 21 derece üstünde. Biz onlardan çok daha kötü ekonomiye sahibiz herkes keyfine düşkün. Hem rahat olalım hem gelişelim hem eleştirelim. Çok güzel valla2 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00