Skor Tablosu
Popüler İçerik
14-02-2023 'den beri en çok beğeni alan içerik
-
Ev, araba, işyeri vb çoğu poliçelerde deprem teminatı seçimliktir. Primi düşürmek isteyen acenteler genelde ilk önce bunu eler, poliçelerinizi mutlaka kontrol edin. Depremin bölgesi kalmadı artık, tüm poliçelerinize deprem teminatını ekletin. Bir diğer husus da muafiyet kısmı; poliçelerde deprem teminatı ön sayfada varsa, var gibi görünüyor olabilir, arka sayfada muafiyetler kısmında deprem hasarlarında muafiyet uygulanmış olabilir. Bunu da kontrol edin ve muafiyet varsa kaldırılmasını isteyin. Yeni poliçe alırken deprem teminatını mutlaka sorun ve muafiyetsiz olmasını isteyin. Allianz sigorta Maraş depreminden sonra bir duyuru yayınladı; Tüm poliçeleri kapsayacak şekilde, deprem bölgesindeki poliçelerde şayet deprem teminatında muafiyet varsa, hasar öderken muafiyet kesintisi yapmayacağını duyurdu. Başka bir şirketten bunu duymadım. Bu her zaman yapılacağı anlamına gelmez, işinizi sağlam yapın arkadaşlar.18 Puan
-
Bu konuyu daha sonra detaylandıracağım ancak acil gördüğüm sorunu yazmak istiyorum. Konut poliçelerinde bina bedeli doğru tespit edilmelidir. Az önce bir örnek gördüm, poliçe bankadan yapılmış ancak banka poliçeyi yaparken sadece kredi tutarı kadar bedel girmiş. Çoğu zaman da böyle yapıyorlar. Bina bedeli girilirken binanın maliyet bedeli girilmelidir. Bu maliyet bedeli, satın alıp yada satım bedeli değildir. Binanızda bir sorun oluştuğunda arsanız yerinde duracaktır, konumu sabit kalacaktır. poilçedeki bina bedeli, binanın o arsaya yeniden yapılması için gereken bedeldir. Binanın durumuna göre metrekareyi 7000-12000 lira arası bir bedelle çarparak bulabiliriz. Bir önemli husus da dairenin metrekaresidir, bankalar genelde bunu da yanlış yapar ve net metrekareyi girerler, oysa ki brüt alan girilmelidir. Günümüz şartlarındaki bir diğer önemli husus, bedellerin güncel tutulmasıdır. Geçen yıl şubat ayında maliyet bedeli 400 bin lira olan dairenin bugünkü maliyet bedeli 1,200,000 liranın altında değildir. Dönem dönem kontrol ederek bedellerin günün şartlarını karşılayacak şekilde güncellenmesi gerekmektedir. Aksi takdirde eksik sigorta hükmü uygulanır ve poliçedeki bedel ne kadar eksikse, o oranda eksik ödeme yapılır.8 Puan
-
Bosch Maxx 8 çamaşır makinamız var. Sanırım 9 sene bitti. Tambur vurup duruyordu. Az veya çok çamaşırda vurup yarım dolulukta olan çamaşır atamalarında sorun yoktu. Amortisör keçeleri gitmiş. Bazı amortisörler direk değişiyor bazılarının iç tamir takımı (keçe ve yağ) varmış. Benim makinaya göre olan tamir takımı yoktu. Yeni amortisörde biraz dandik geldi. Eva tarzı sert ama kalın sünger arıyordum. Ayakkabı kecesi buldum. Onu serçe parmağı eninde ve boyunda kesip aşınan kecelerin oraya yerleştirdim. Biraz likit gres ile değişimi sağladım. Henüz çamaşır atmadı hanım ama tamburda oynama yok gibi.4 Puan
-
Merhaba bu Aracın tabanı komple , ön göğüs havalandırma menfesi akü sacı altı komple sacların değişimi yapıldı bitti şükür güzelce temizlik sonrası 2 kat antipas sonrasında ise kaynak yapılan bölümlere komple meges geçildi kapanışı ise pütür ile bitirdik. Marşpiyel sacları ve arka çamurluklardan sonra boyaya hazırlık Allah yüzümüzü utandırmasın3 Puan
-
ortalama 3000 lira ile çarpıyor metrekareyi.. Benden yana evet.. Rahat olsun. İşi bilen şirket sıkıntı yaşamaz.. çünkü işi bilen şirket bencillik yapıp riskli bölgelerin hepsini kendi sigortalamaz. Riski yurt dışı şirketlere satar. Biyük işler de böyledir.. Büyük fabrikalar, büyük uçaklar, gemiler vs.. İşi bilen şirket tek başına girmez..3 Puan
-
Öncelikle güzergah bilgisi alabilir miyim? İkincil olarak, senede kabaca maksimum 7, iyi şartlarda 8 ay ulaşım sağlar, bu detayı biliyorsunuz varsayıyorum. 20 bin lira bütçeniz varsa ekipmanlar alınınca geriye motor parası kalmaz. Ekipman önemli. 50cc scooter ile düşüp arabanın tamponunun altına sıkışan elemanım kalıcı hasar almadan kurtarıldı. Ama ekipmanlar darmadağındı. 50 cc de olsa motosiklete ekipmansız binilmez. 20 bine alırım işimi görürüm diyorsanız vazgeçin. Bisiklete falan yönelin. İlle marka öner gerisinden sanane derseniz mondial bakın. Selamlar...2 Puan
-
Değiştirdim. Şanzıman yağı ve filtresiyle birlikte bobini de değiştirdim. Ve sorun ortadan suan için kalktı. Sonunda kurtardım dertten insalalh böyle de devam eder2 Puan
-
Önce sigortacıma sonra poliçelerime güveniyorum.2 Puan
-
mapa balata malzemesi sert, vites geçişlerinde hızlıca devir oturuyor , volant ile baskı tam paralel basarsa nefis oluyor2 Puan
-
Abi bir sorum olacak, benim bir dairem olsa , satacak olsam değeri de bugün 5 Milyon tl olsa. Bana dask ne kadar ödeme yapacak bu bina depremde çöktü diyelim? değeri olan 5 milyon değil, yapım maliyeti olan örnek veriyorum 1 milyon gibi bir ödeme değil mi abi?2 Puan
-
Ben orijinal amortisör almıştım servisten , kendim takmıştım. Yine biraz ses geliyor ama çok önemli değil. Serviste vardır parça ama pahalıdır, ben 190 TL almıştım sanırım.2 Puan
-
Valla hocam şahsen çok aceleci bir insanım dolayısıyla doğru motoru ve doğru ilanı bulsam hemen gidip alacağım dünden beri hesabım onaylansın da bu konuyu açayım diye bekledim o yüzden tanıtamadım özür dilerim. Sym orbit bizim şehirde çıkmıyor ilan 2. el, ayrıca dediğim gibi maalesef max. bütçem 20.000₺ ki oda maximum yani, aslında 16-18 arası almak istiyorum çünkü kask v.b. gibi masraflarla da karşılaşacağım.2 Puan
-
Bankalar kolon kesmez. Bir binaya banka gireceği zaman, bina hakkında her türlü onayın olup olmadığını sorguluyorlar. Beton numune sonuçlarına bile bakıyorlar. deprem izolatörü hem çok pahalı, hem bazı yerlerde kullanılması handikap olabilir. Zemin ve bina tipine göre kullanılıyor. O kadar pahalı sistemler yerine en fazla 5-6 katlı binalara müsade edip, bir de doğru işçilik yapılırsa bina zaten taş gibi oluyor.2 Puan
-
Kalorifer radyatörü tikaninca bir kaç sefer kimyasal ile temizlemistim ama randıman vermemişti. Biraz usendigimden biraz tirstigimdan sokmuyordum. Bu hafta içi 1300 km'lik sehirler arası yolculukta elektrikli su pompasida gidince bayağı bir üşüdük ve ilk işim peteği sökmek oldu. W203 lerde petege ulaşmak için. Direksiyon, gösterge, direksiyon altı, orta konsol, gaz pedalı ve haliflex sokulmek zorunda. Direksiyon altından yandan görülüyor. Ünlü petek biraz zorlanarak çıkıyor. Kenarda bulunan ezilen kısım boru değil destek profili. Sadece iki üç kez su ile carkalaninca içinden çıkan pas parçaları. Tartışmalı konulardan birisi Porcoz ile petek temizlenir mi? Önce 4-5 sefer basınçlı su verdim daha sonra 15 dakika saf porcozde bekledi. yeniden 3-5 kez basınçlı su ile yıkadım yeniden 15 dakika porcozde bekledi ve yeniden basınçla bolca yıkandı. Sonuç ortada. Yarım yamalak ancak açıldı alüminyum kanallarda ise bu kadar beklemeye rağmen ciddi bir hasar oluşmadı. Sonuç olarak 10-20 yaşında bir araçta öyle makine ile kimyasalla v.s. ile temizlik randıman vermez. Gözler açılsa bile o lavoboya dolan yılların birikimi erimez ve yeniden tıkar. Dediğim gibi bizzat ben sokmeden iki kez temizledim ama randıman almamıştı. Birde sağda solda duyduğum makine ile temizleyen temizler iken içine laboba açıcı madde atan armutlar var. Uzak durun bu şahsiyetlerden. Peteğin conta kismida asinmisti. Yenilemeye karar verince laboba acı denedim. Bildiğim kadarı ile kuru asit diye geçen bir madde. Çok çok tehlikeli bir kez daha şahit oldum buna. Aracınız çöp olur o kadar diyeyim. 2 dakika içinde alüminyum resmen yandı kağıt gibi kaldı yandı karardı resmen. Malzemeler geldiğinde kaldığım yerden devam. Araç dinlensin biraz1 Puan
-
Doğru, diğer şirktlerin konut poliçeleri de bina için maliyeti ödüyor. Evet Dask'ta şunlar teminat dışındadır.. - Enkaz kaldırma masrafları, kar kaybı, iş durması, kira mahrumiyeti, alternatif ikametgah ve işyeri masrafları, mali sorumluluklar ve benzeri dolaylı zararlar, - Her türlü taşınır mal, eşya ve benzerleri, - Ölüm dahil olmak üzere tüm bedeni zararlar, - Manevi tazminat talepleri, - Deprem ve deprem sonucu oluşan yangın, infilak, dev dalga (tsunami) veya yer kaymasının dışında kalan hasarlar, - Belirli bir deprem hadisesine bağlı olmaksızın binanın kendi kusur ve özellikleri nedeniyle zamanla oluşan zararlar.1 Puan
-
Bıyıklı hata yaparsa fark edip döner. Ben anlamam, bıyıklı yapar işlemi, ücretini söyler, eft geçerim, gerisine karışmam Mevcut iş düzeyimizi seviyorum, bana lazım olacak bir şeyse bıyıklı söylüyor. Bende merak edip araştırmıyorum, gerekli diyorsa gereklidir deyip yapıp geçiyoruz.1 Puan
-
Sevgili bıyıklı sigortacıma güvenip bu işlere kafa yormuyorum. Yapılması gereken bir şey olunca beni yönlendiriyor zaten.1 Puan
-
Bence Akü takviye kablosu ile yapabilirsin. Geçen aracın aküsü bitmişti. Araç çalışır haldeyken servis aküyü değiştirmişti ama ben bu işlem bana pek güvenli gelmedi.1 Puan
-
1 Puan
-
Ben 2.5 yil arora cappucino kullandim. Bayiden 80cc ye donusumu yapilmis olarak aldim. 14 bin km kullandim. Mekanik olarak pek bir sıkıntı yasamadim. Yasadigim en buyuk sıkıntı şasenin kaynak yerinden kopmasiydi. O yuzden çin menseili scooter bir daha almam, yakinlarima da aldirmam. Şu an 2017 model peugeot kisbee 50cc (cc ile oynanmamis) bir scooterim var. Çinlilerden her açidan cok daha kaliteli diyebilirim. Grenaj parcalari haric yedek parca olarak hic sıkıntı çekmezsiniz. 25 bin ₺ civarinda temizleri bulunabilir. Tavsiye edebilirim.1 Puan
-
Motorsiklet servisi olan bir arkadaşım benimle uğraşmamak için kanuni tradon 50 almamı istedi, aldım memnunum arıza yapmadı. İşin özünde hepsi çin1 Puan
-
Çağlar abi deneyeceğim muhtemelen. Muhteşem fiyat farkları var çünkü. Sizden anladığım kadarıyla iyi bir usta ile bu işi yapmak lazım.1 Puan
-
Abone verirken daskı istiyor ve zorunlu olarak yapılıyor.. Buradaki bir başka hata da şu; dask var mı, var.. o kadar.. Poliçe doğru mu diye bakan yok. Yani 110 metrekare eve 50 metre girmek de geçici olarak sorunu çözüyor.. Sonraki yıllarda kontrol yapılmıyor. Dask metrekareyi ortalama 3000 lira ile çarpıyor ancak günümüz şartlarında 3000 lira metrekare maliyeti ile ev yapmak mümkün değil. en düşük ev metrekaresi 6250 liraya maloluyor.. Bizim sistemler bu rakamdan aşağısını kabul etmiyor. Güvence altına alabilmek için dask yanına harici bir özel şirketten konut sigortası almak şart1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
Merhaba Hoş geldiniz. İlk mesajda kendinizi tanıtsaydınız daha iyi olabilirdi bende aynı tarz bir arayıştaydım . 2. El olarak SYM orbit 2 tavsiye ederim ama bi 5 bin lira gibi bir ekleme gerekebilir. Birde Altai diye çok bilinmeyen bir motosiklet var onu da kullanan bir arkadaşım var 80 cc yükseltip baya baya memnun. (6.000 Kilometrede)1 Puan
-
180km hızda girdiyse iyi, genelde 110 120 cıvarı gaza oturunca girer yada stabil hızda. ya yüksesk basınc yada basınc kaybından vesgate basınc tutamıyor olabilir.1 Puan
-
gecmiş olsun. bu şanzuman seni cok yoracak yine olacak mı kafada deli sorular bu modellerin otomatikleri bir bozuldumu düzenli yapana rastlamadım hiç1 Puan
-
Hocam otomobil marka, model ve hatta yıl aralığına göre dahi farklılık gösteriyor. Mapa yerli bir marka. Luk Alman, Valeo da Fransız markası. Renault otomobillerin birçok aralığında Valeo, alman grubu otomobillerin birçoğunda da Luk marka debriyaj setleri çıkıyor. Debriyaj setleri kullanıma göre yine en azından 50 bin km'ye kadar gidiyor. Ben olsam kafam rahat olsun isterdim. O yüzden LUK takar geçerdim ama tercih sizin tabi ki1 Puan
-
1 Puan
-
deprem sonrasında otoban tek şeride düşmüştü, insanlar çok dur kalk yaptı ve birçok insanın debriyaj balatası bitti orda, yolda kaldılar. demem o ki parça kalitesinin ne zaman nerde lazım olacağı belli olmaz, mapa, sacs, valeo iyidir kötüdür diyemem ama bakımı eksik etmemek lazım1 Puan
-
https://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/287331-mapa-debriyaj-seti-nasıldır-ford-ka-için/1 Puan
-
Varta aşağıdaki koşullarda aküden maksimum performans alınacağını belirtmiş. - Ortalama 15 C'de kuru bir yerde saklanması, 25 C'den yüksek sıcaklık sülfatlaşmayı artırır - 2 ayda bir tam şarj edilmesi Uzun süre bekleyen akülerde sülfatlaşma meydana gelir. Sülfatlaşma olan akünün şarj edilmesi durumunda bu sülfatın bir miktarı çözünür ancak bir miktarı kalır. Bu durum aküden tam performans almanızı engeller ve ömrü kısalır. Türkiye'de yukarıdaki koşullarda saklama yapan akü satıcısı yoktur herhalde.1 Puan
-
Hep diyorum. Kalfalar eğitilmeli. Vibratörü nasıl kullanacağını bilmeyen var. En iyi beton olsun, vibratörü yanlış kullan bitti olay. 30 40 saniye tutuyor adam. Tüm agregayı çökertiyor aşağı. Kaç kere dayak yiyecektim.1 Puan
-
Aküde ömrü etkileyen en önemli parametre , üretimde kullanılan suyun ve asitin saflığı. Düzgün üretildi ise cycle adeti/%si ömrü belirliyor. Rafta beklemesi çok da sıkıntı değil gibi.1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
Oturduğumuz site 17 katlı, biz 9. katta oturuyoruz. 99 depremi öncesi yapımına başlandı depremden sonra tamamlandı. Yapımında tünel kalıp ve radyal temel kullanılmış, ayrıca duvarlar perde beton. Deprem sonrası İTÜ den taşıyıcı istemlerde herhangi bir kusur olmadığına dair rapor alınmış ve tamamlanmış. İnşaatın yapım aşamaları özellikle temel kısımlarının imalatı fotoğraflarla belgelenmiş ve yönetim arşivinde saklanmış. Deprem gündemi oluşunca bilgilendirme amaçlı tekrar paylaşıldı. Normalde yapılması gerekenden %25 daha dayanıklı imalat yapıldığı yayınlanan raporlarda yazıyor. Sadece temelde 180 ton demir kullanıldığı yazıyor. Allah korusun şiddetli bir deprem anında neler yaşanır bilmiyorum ama ben yaşadığım yere güveniyorum. İçinde kuşku olan herkes gerekli kontrolleri yaptırmalı bu yaşananlardan bireysel olarak ders çıkarmalıyız. Evde kendimizce deprem planı yaptık. Her birey için deprem çantası hazırladık. Evde yaşam üçgeni oluşacak yerlere düdük, fener, su ve kuru gıda koymayı planladık. Evden çıktıktan sonra nerede birbirimizi bulmamız gerektiği ile ilgili plan yaptık. Araçların deposunu yarının altında düşürmemeye karar verdik. Allah herkesi korusun. Ama önce biz kendimizi korumayı öğrenelim.1 Puan
-
hayırlı olsun, bir vag servisi bulun , arıza teşhis ve tamir cihazlı olması şart1 Puan
-
1 Puan
-
Askerden geleli yarın bir ay olacak, geldiğim hafta kuzenin özel servisinde başladım motor mekanik yapıyorum, motor yapma işçiliği 6 8 bin lira arası arabaya göre değişiyor, bitane golf 6 geldi 1.4 tsi, bujinin ucundaki tırnak kopuyor yanma odasını rendeliyor bir silindirde kompresyon yok, sade işçilik 8 yazdık motoru komple revizyon edelim dedi yaklaşık 40 bini bulacak, ben 25 e toyota yaris aldığım günleri hatırlıyorum insanın siniri bozuluyor.1 Puan
-
Bugün aracı topladım toparlarken manifold contasını ve manifolda giren hortumların ucundaki oringleri de değiştirdim. Takmadan önce sübapları bi kontrol ettim gözle iyi duruyorlar pislik yok. Hava filtre hortumuna giden pcv hortumunuda yeniledim. Herşey yolundaydı ta ki marşa basana kadar her taraf benzin oldu bir anda Enjektörleri toplarken yanlış yapmışım enjektör üzerinde enjektörleri kilitleyen klipslerin girebileceği 3 yer var. bizimkinde en üsttekiymiş ama ben en alta takmışım. Enjektörlerin üst kısmı tamamen içeri girmişti bu halde iken enjektör üstündeki oring enjektör kütüğünün içine kadar gidiyor ve boşa çıkıyor tabi bunu sonra anladım Olması gereken bu. Sonrasında motor sıkıntısız çalıştı ama gün bitti lpg ayarı ve enjektörlerin sabitlenmesi işi kaldı Bu arada twingoya çok yakıştığını düşündüğüm cam rüzgarlıklarını bir arkadaş hediye etti1 Puan
-
Teşekkürler. Tork konvertör ve hidrolik beyin bulamıyoruz (fiyatları aşırı uçuk olduğu için satamıyorlarmış.) Onun dışında iç parçaların hepsi orijinal ZF olarak mevcut piyasada.1 Puan
-
1 Puan
-
Bugün albeanın yağ bakımın yaptırdık. Motor yağı 375 filtreler 200 tl işçilik 200 tl1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00