İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

  1. Çağlar Bayur

    Çağlar Bayur

    Gold Üye


    • Puan

      19

    • Mesaj

      104.669


  2. Tansu Kalafatoğlu

    Tansu Kalafatoğlu

    Gold Üye


    • Puan

      13

    • Mesaj

      26.904


  3. İlkay Başaran

    İlkay Başaran

    Gold Üye


    • Puan

      11

    • Mesaj

      12.592


  4. Ahmet Kiriş

    Ahmet Kiriş

    Gold Üye


    • Puan

      10

    • Mesaj

      2.470


Popüler İçerik

27-02-2023 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. Habersizce ihtiyar heyeti istanbul kültür ve gastronomi gezisi yapıldı.
    7 Puan
  2. Bir daha kasko pahalı derseniz bu konunun linkini atacağım size
    6 Puan
  3. birisi adana kebap diğeri peynirli omlet, biri akşam yemeği diğeri sabah kahvaltısı, bağımsız süspansiyon ile 40 ton yük taşınırsa araç düz gitmez, düz suspansiyon ile formula yarışına katılırsak araba virajı dönmez.
    6 Puan
  4. Arkadaşlar aracımda kontağı açınca yanan lambalardan kızdırma bujisi işareti çıkmıyordu daha önceleri bu işaret görülmesine rağmen son zamanlarda göremeyince araştırmaya girdim ve yol bilgisayarından yardım kısmındaki tiki kaldırdığımız zaman artık kızdırma bu işaretinin kontağı açınca göründüğünü söyleyebilirim.
    4 Puan
  5. ABS, TCS, ANTI DIVE, VİRAJ ABS vs, hepsi kapatılabilir. Sadece kapatacağın zaman NOT LEGAL ARE YOU SURE? diye soruyor. ???
    4 Puan
  6. Arabanın parçalarını tamamı 24.02.2023 tarihinde geldi. Usta ile görüşüp o gün hemen başladık arabaya. Öncelikle arabada kullanılan malzemeler; KM:92335 Yağ Soğutucu Takım - GM Termostat Kütüğü - GM Triger Seti (devirdaimsiz) - GM Yedek Su Kabı - GM Üst Kapak Contası - Victor reinz Krank keçesi - Corteco Yağ Pompa Contası - Elring X-clean 5w30 5Lt - Motul Radicool SF (Kırmızı Antfriz) - Castrol 4PK643 Direksiyon Kayışı - Continental V Kayış 6PK1548 - Bosch Radyatör Temizleyici x2 - Würth Arabayı sökmeye başlar başlamaz ilk iş sente sabitleyiciyi takmak oldu. Sonrasında sıra sıra bütün işlemler gerçekleştirdi. Arabanın sökülmesinden toplanmasına kadar ustayla beraber çalıştık ve gayet zevkli bir çalışma oldu. Bazı soru işaretlerim oluştu usta ile de görüştüm ve @Metin Akbaldan da destek aldım kafam rahatladı. Üst kapağı söktüğümüzde kapağın yağ dolum kapağının orada gres yağı haline dönüşmüş yağ görünce resmen beynimden vurulmuşa döndüm motor da da su var diye düşünmeye başladım. Usta bazı yağlarda bu durum oluştuğunu belirtti. Ben arabayı aldığımdan beri 1 kere mobil kullandım geri kalan zamanların tamamında liqui-moly 4600 kullandım. Ayrıca yağı kasım ayında 91041 km de değişim yapmıştım. Yağ değişimini yapan usta kartel tapasını tam sıkmamış yağ kaçırmış hep. Yağ değişiminin üzerinden 1294 Km geçmiş ve yağ kahverengi halini almış bu durum şaşırtıyor beni. Üst kapağı ve karteli güzelce balata spreyi ile yıkayıp temizledim ne su ne yağ kaldı. Yağ soğutucu içinde kaçak var sanırım en çok yağ pompa contasından kaçırma olduğunu söyledi usta ama ne orada nede yağ soğutucu dışında bir delik görünüyordu. En son tüm sökülen parçalar yenileriyle değiştirilip geri toplandı ve start verdiğimizde araba gazı al ver yapıyordu resmen. Stop edecek gibi oluyordu. Ben boğaz kelebeğini parmağımla çevirip temizlemiştim ondan kaynaklı olabileceğini söyledi ve adaptasyon yapmak gerekir dedi. Arabayı Bosch servise getirdi adaptasyon yaptırdı ve o problemde ortadan kalktı. Şu anda arabada bir tek yedek su kabı değişimi yapılmadı. 3-4 gün kullanımdan sonra değişimi yapılacak. Bakım esnasında çektiğim fotoğraflar. Ayrıca V kayış içerisinde böyle metal parçalar var gibiydi hep son fotoğrafta görülecektir. Bu metal parçaları söktüğümde kayışta delik oluşuyordu.
    4 Puan
  7. Hafta sonu babamın Fiesta'sının sol farına bi el attım. Oldukça kötü durumda olan sol far yeni alınmış gibi oldu Far vidalarını söktüm, çamurluk ile arada biraz boşluk olsun diye hafif geri çektim farı. Malzemeleri tedatik ettim. Biraz kloroform ve P800, P1200, P2000 kum zımpara. Zımpara sonrası far buğulu bir görünüm alıyor. Sonra kloroform uygulamasını yaptık. (içindeki örümceği çıkardık ) Gayet güzel oldu, kendi işçiliğimi çok beğendim
    4 Puan
  8. Sizi çok ama çok iyimser görüyorum, Aziz Nesin'in sevmediğim bir cümlesi vardı ama adam haklıymış. Sorun kaynağı biziz zaten bize benzeyenleri seçiyoruz.
    4 Puan
  9. kalite tesadüf değildir
    3 Puan
  10. 103 pejo değil bu. 160beygir. TCS olmadan kafana geçer. Abs olmadan durduramazsın. Amortisör ayarı olmadan yol/arazi geçişin problem olur.
    3 Puan
  11. başlık için yorumumu tekrar yapacağım . 5 sene sürmez unutulur bu ülkede yine çıkar bu yasa . ben yöneten kadar insanındada problem görüyorum
    3 Puan
  12. Bakın ne kadar yaygın göz kuruluğu var. Ben size söylüyorum. Mavi ekranlar yapıyor. Androidde GÖZ KORUMASI KALKANI IPHONE da HIGHT SHIFT Windows da GECE IŞIĞI Bunları kullanın. Ekranlarınızdaki mavi ışığı kapatın, farkı görün. Boşuna doktor doktor gezmeyin.
    3 Puan
  13. Bu alete de bi kulp bulup sevmem, almam dedin ya artık ölsem de gam yemem Ali abi. 160 hp 160 la giderken kafaya geçer bu arada hemde ktm torku varken.
    2 Puan
  14. İtiraz etmek için taraf olmak lazım. Tam anlayamadım, ödeme kime yapılıyor. Rücu ise sanırım size ödeme yapılmaz. Konu artık 2 sigorta şirketi arasındadır. siz müdahil olamazsınız. Karşı taraf da öyle incelemeden ,pat diye rücu kabul etmez . Birbiriyle mahkemelik olan çok sigorta şirketi var.
    2 Puan
  15. coşku hocam şuan için 2 taraf için komple aks sipariş ettim üzerinden çıkacak olanlar orijinal ise çıkardıktan sonra revizyona götüreceğim kenara koyarım eğer dediğiniz gibi randıman vermezse revizyon yaptırdığım aksları takarım geri. Şu an için en mantıklısı bu gibi görünüyor 0 OTOSAN bulmak çok zor .
    2 Puan
  16. Merhaba sorun lpg'denmis regulator ile lpg enjektorleri yanma odasina gaz sızdırıyormuş oda ilk marşta boğma yapıyor
    2 Puan
  17. 15 dk kadar zımpara yaptım. Aslında biraz daha yapılabilirdi ama kloroform nasıl etki gösterecek, ne kadar kloroform harcayacağım bunları görmek için çok da uzatmadım zımparalama süresini. Zira babamın vefatından sonra kullanmadık. Garajda boş boş bekliyor. İyi olmasaydi nasılsa tekrar yapabilirim düşüncesinin rahatlığı ile 15 dk kadar zımpara yaptım. 5 dk da kloroform uygulamasi sürdü. ?
    2 Puan
  18. aks komple bozuksa yan sanayisi randıman vermiyor doğru. sadece dış aks kafası problemli ise yan sanayi olsa da problem çıkmaz. bende dış taraflar yan sanayi mesela.. değiştireli 6 seneyi geçmiştir, ilk günkü gibiler
    2 Puan
  19. Dost olan dar zamanda belli olur.Kardeş elini uzattılar unutulmaz , Teşekkürler... https://www.google.com/amp/s/www.cumhuriyet.com.tr/amp/dunya/74-buyuklugundeki-deprem-icin-turkiyeye-ilk-yardim-azerbaycandan-2048643 https://www.trthaber.com/m/haber/dunya/deprem-sonrasi-ilk-yardim-azerbaycandan-743763.html
    2 Puan
  20. Ben airbag değil tavan döşemesi tamir edildi diye anlıyorum o kısmı
    2 Puan
  21. bide yeni moda eleştiren vatan haini
    2 Puan
  22. Merhaba arkadaşlar. Dün gece çocuğun beni saat 5'e doğru uyandırmasıyla depremin hızını ölçebileceğim bir deneyim yaşadım. 3 sn süren ve hızlıca sallayan bir deprem hissettim. Çok çabuk bitti. Hemen saate baktım. 4:45'di. Evde bir tek ben uyandım ve depremi hissettim. Aslında uyanıktım o yüzden hissettim. Hemen kandilli sayfasından son depremleri araştırmaya başladım. Aklımda soru işareti vardı, acaba uzakta olan büyük bir depremi mi hissettim yoksa yakında olan küçük bir deprem miydi? yaklaşık 6-7 dk sonra sayfada merkezi Adıyaman olan 3.1 büyüklüğünde bir deprem düştü. Bu hem çok uzaktı hem de küçük gelmişti bana yani bunu hissetmiş olamam diye düşündüm. biraz daha bekledim. Saat 4:54'de yeni bir deprem düştü. Tamam hissettiğim deprem buydu. Bugün hemen google earth pro kullanarak kuş uçuşu mesafeyi buldum. 488 KM mesafe vardı depremin merkeziyle aramda. Ben de kesin olarak saate baktım ve tam olarak hatırlıyorum. 4:45'de hissettim depremi. Yani deprem 488 KM mesafeyi 3 dakikada almıştı. Önce dakikayı saate çevirdim. 3/60=0,05 Saat. Sonra mesafeyi saate böldüm. 488 Km / 0,05 h = 9760 Km/h Depremin yayılma hızı yaklaşık olarak böyle arkadaşlar. Tam saniyeye bakmadım. O yüzden biraz daha yavaş olabilir.
    2 Puan
  23. Tarihi ve kültürel bir konuyu sabote etmiş. Hemde et ile... Geldiğimiz nokta içler acısı ?
    2 Puan
  24. Otel gördüm.. eski mimari ile yapılmış 4 kat.. Sonra 4 kat daha çıkmışlar. yeni mimari. Belki de ilk 4 kat yığmadır.. % 99 aftan faydalanıp ruhsat almıştır.
    2 Puan
  25. en basit olan en uzun süre bozulmuyor ama yol tutmuyor tabi. o da sabit aks.
    2 Puan
  26. Benim arabadan çok çok akıllı olduğu kesin. Maşallah maşallah çok güzel motor Kazasız belasız kullanın. Böyle motorlar çok hoşuma gidiyor. Hevesleniyorum gördükçe.
    2 Puan
  27. çekiçle bilya çakarlar ise , bilindiği üzere usta sorunu oluyor o
    2 Puan
  28. Şu adam gibi anlatabilen pek yok. İzlemek lazım.
    2 Puan
  29. 2 Puan
  30. Depo kapağına boşuna bundan yapıştırmazlarmis. Baktın adblue bitti müsait bı yerde organik olarak çözersin
    2 Puan
  31. Koruma demiri ve grenaj koruma çıkartmalarını yapıştırdık, tech pack açıldı (Quickshifter, viraj aydınlatma, çok fazla sürüş modu, otomatik süspansiyon vs) Far koruma, radyatör koruma ve orijinal arka çantamız (topcase) yolda. Artçı koltuğuna seyahat çantası aldım. Yeterli alan sayesinde yan çanta satın almayacağım. Seyahatlerde depo üstü çantayı da takıp, sürüş keyfini çıkarmak kaldı.
    2 Puan
  32. Evin önü eşeksiz olmaz dedim, gittim hakiki eşek aldım, rampada çekmez, gaza bassan gitmez, 0-100 ü 20 sn civarında muhtemel. Yaklaşık 3-4 saat galericileri gezdikten sonra 2.el oynanmamış, düzgün araç bulmanın imkansızlığını bizzat deneyimledim ve galeriden 500 km de Egea Cross 1.4 Fire Street (Başlangıç paketi) alıp çıktım.
    2 Puan
  33. Devirdaim verimli çalışmıyor gibi.
    1 Puan
  34. Bizim taraftaki şubesinde dün 50 metre kuyruk vardı.
    1 Puan
  35. Abi bu çok fantastik bana. ben bunun marfaını çekmem. Bildiğim arabadan şaşmamak üzerine planlarım.
    1 Puan
  36. Yaşadığım sorunun çözümünü paylasmak istedim. Sorun çözüldü aküyü degistigimden beri daha o sorunu yaşamadım. Eger devam etseydi map sensörlerine bobin hattına girecektim ki onlara da baktırdım sorun gözükmedi. Benzin pompasindan da suphe ettik lakin deponun ordaki degil motordaki pompa. Bujilerde bobinlerde zaten sorun yoktu. Velhasıl hic akla gelmeyecek bir sekilde şükürler olsun sorunu çözdük
    1 Puan
  37. Bu Kadarla Geçmiş Olsun , uzun süre sorunsuz binilir.
    1 Puan
  38. Holdingimin araçlarını, bahçeme hiç sokturmam . Asistanıma söyledim. Bir daha almasınlar içeri. Biraz spor yaparsın
    1 Puan
  39. Maşallah canavar gibi,kazasız belasız kullan. kendim için yazarsam ben bu kadar müdahaleyi donanımı motorda istemem, sadece abs olacak aslında, qshifterde güzel birde çekiş kontrol yeter ama tamamen kapatılabilmeli, fazla akıllı motor motorsikletten başka birşeydir benim için, istemem, hatta sadece abs olsun yeter, oda kapatılabilecek, motor dediğin alet tamamen sen ve motorun birşleşiminden oluşmalı,bence, o yüzden klasik motoru daha çok seviyorum
    1 Puan
  40. Halbuki her eleştireni çözüm ortağı yapabilseydik bugünleri yaşamazdık.
    1 Puan
  41. Bu konudan bir şey çıkmaz kasko şirketleri yedek parça ve işçilik için kıran kırana servislerle pazarlık ediyorlar. Geçmiş olsun
    1 Puan
  42. Bildiğim kadarıyla üretici açısından ve tüketim maliyeti açısından Torsiyon, bağımlı süspansiyon daha mantıklı, ama bana soracak olursanız bağımsız süspansiyon değişmezdim seçeneğim olsa...
    1 Puan
  43. Ateş yoksa tüpün içinde powerbank mı var acaba
    1 Puan
  44. Ben tamir edeli 2 yıl falan oldu, yani bakmam lazım ne tarafta var ne tarafta yok.
    1 Puan
  45. Bugün havanın güzelliğinden istifade ederek yıkandık
    1 Puan
  46. Dün sabah aniden gidiverdi Kuga, hoşçakal bile diyemedim. Yeni sahibini sevindirsin.
    1 Puan
  47. Fotoğraflar biraz karışık tamamlanan kısımlarda fotoğraflamayı unuttum kısımlar olmuş aracın şuan için kaynak işlemi bitti şükür şuana kadar araçta Sağ, Sol dış marşpiyel sacı değişimi, Sağ marşpiyel iç ayna sagı değişmi sol Marşpiyel iç ayna sacı onarımı yapıldı. Sağ Sol taban sacı havuzları ve koltuk ayak şaseleri yapımı alt şase güçlendirme ve gerekli parçaların değişimi. Sağ sol Arka çamurluk ağızları ve iç davlumbağ sacları çürük onarımı. Bagaj sağ sol iç davlumbaz devamı sacı ile beraber değişmi. Akü altı sacı ve havalandırma motoruna kadar olan sacın onarımı ayrıca motorun temizlik ve rulman bakımı yapılması. Sağ sol ön kapı fitil yatağı sac karıncalaşmasından dolayı 10 cm kadar fitil yatağı sacı değişimi yapıldı. Yapılan işlemlerin izole edilebilmesi için işlemler bittikten sonra tekrardan sacların temizliği yapılıp 2 kat antipas ve ardından 2 kat davlumbaz içi taban sacı alttan tamamı , araç içi taban sacı, bagaj içi damlumbaz üzeri ve tamamına ön göğüs iç ve dışarıdan pütür ile işlem tamamlandı. Pütür öncesi kaynak yeri ve bileşim noktalarına dayson mastik ile yalıtım yapılması . Pütür sonrası su yalıtımı için, araç içi taban ve akü sacı altı 2mm bitüm malzeme yapıldı. Isı ve ses izolesi için ise sırası ile bitüm üzeri ön torpidodan bagaj sonuna kadar Bitüself, polietilen kapalı hücreli köpük 6mm Ses yalıtım bariyeri 10mm döşemesi yapıldı. Burdan sonra aracın taban halısı ve koltuklarını koyduktan sonra doğruca lpg tesisatı değişimin aracı lpg ciye bıraktık. S onrasında aracın motor içi ve araç içi elektrik tesisatı tamamı ile elden geçecek. Bunların akabinde döşeme, süspasyon sistemi, jant lastik ön, arka alt travers arka şase kule gergileri yapımı ve en son boya işlemi ile tamamlayacağız. Okuduğunuz için teşekkürler ilk defa bu şekilde bir işe kalktık arkadaşım ile beraber sağolsun hiç desteğini eksik etmedi bazen kendimizden şüphe etmedik değil yapabilecekmiyiz diye ama hallettik alnımızın akı ile . Buradan Ona da tekrar teşekkür ederim.
    1 Puan
  48. Nereden başlasam bilemedim 2009-2011 makyajsız kasa, 2012-2013 makyajlı, 2011’de 90.yıl özel diye bir donanım daha var ama çok önemli değil dizeller 1.6 psa ford motorlu, makyajsızlar 109, makyajlılar 115 beygir ve hepsi manuel. benzinliler 1.6 atmosferik otomatik 105 beygir. Manuel otomatik seçenekleri var. Otomatik vites yine ford ile ortak 4 ileri tork konvertörlü. Keyifli kararlı bir vites. Garipliği enteresanlığı yoktur. Otomatik vitesin manuel modunda 6500 devirde gidin yine de siz istemedikçe vites büyütmez. Gücü çok yoktur. Seri turbolu araba gibi değildir. Ama sürmesi kokpiti çok keyiflidir. İç malzemesi kalitelidir. Sürücüyü özel hissettirir. Şase focus, v40 ile aynı platformdur. Bir çok parçası ortaktır. imressive donanımı fulldür. Kör nokta uyarı sistemi sunroof falan vardır. 2013’te sedanlarda bir de mirai diye ekstra fullü vardır. Parça sorunu yok. İllaki bulunuyor. Fazla arıza çıkarmaz. Euro 5 olduğu için kötü lpg montajında bir süre sonra lpg’ye özel supap sorunları yaşarsınız. İyi montajda daha uzun sürer bu süre. Ekstra spesifik bilgi isterseniz yazarım. mesai yeni bitti
    1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...