Skor Tablosu
Popüler İçerik
07-03-2023 'den beri en çok beğeni alan içerik
-
Uzun zamandır uzun yola çıkmıyordum, depremden dolayı yollar oldukça kalabalık Hatay-Mersin arası, dengesiz kullanan da çok araçları, sinirlerim bozuldu, 1.4 atmosferik lpg'li araç olunca altında gerçekten sinirler bozulabiliyor, geçmişte kullandığım 2.0 TDI motoru öyle özlediğimi farkettim ki orada... Sola çıkıyorsun, gazı köklesen de gitmiyor hafif bayırda, arkadan gelen çakıyor selektörü, ortada sıkışıyorsun 90 km/h ile giden tırlardan... Bundan sonraki aracım, hedefim, ciğerli bir turbo dizel motor almak. Yakarsa yaksın, 1.4 atmosferik ne yakıyorsa, birbirine yakın yakıyor, atla deve değil. Verdiği güç, ara hızlanmalardaki güven hissi, gerçekten düşük hacimde yok.7 Puan
-
C5 tabi ki. Şaka bir yana, ihtiyaçlar önemlidir, ne ihtiyacınız var ; sadece bir araç mı? Performans ve yakıt tüketimi ne kadar önemli ? Konfor ve güvenlik ne kadar önemli ? Büyüklük gerekli mi ? Şehir içi mi kullanacaksınız yoksa uzun yol mu ?7 Puan
-
c5 veya mondeo 1.6 tdci taze geçen gün sağdaki kamyonla soldaki kamyonet arasında kalıyordum tost.... sonrası ikisinin de ön camında duman izi bırakarak uzaklara yelken açtım, 5 km sonra zincirleme kazanın yanında geçtik o ayrı konu, tork herkese bir gün lazım6 Puan
-
Ucunu açık bırakırsanız citroen ami bile yazarlar. Kaç kişilik olacak ? Otomatik manuel? Benzin, dizel, hibrit ?4 Puan
-
4 Puan
-
3 Puan
-
3 Puan
-
3 Puan
-
Ocak 13 de sağ salim teskereyi aldım, askerde biriktirdiğim para ile bir araba alma niyetim vardı, Zafira duruyor, o da şuan ilanda, satıp daha binmeye heves ettiğim arabalara yöneleceğim, bir süre ilanlara baktım, tam arabayı aldım malum deprem olayları yaşandı, herkes bu kadar üzgün iken konu açmak istemedim, Arabamız Fiat Scudo, 2.0 JTD 109 hp motor’a sahip, bu arabayı neden tercih ettim, aile kalabalık 8 kişi çok rahat şekilde yolculuk yapabilir, Önde 1 şöför + 2 yolcu, ortada 2 en arkada 3 lü koltuk var, hepsi sökülüp takılıyor, koltukları söküp arka alan komple yük taşımak için kullanılabilir, çocukken bizde 1.9TD motorlusu vardı 7 yıl bindik, çocukluğum en güzel zamanlarımın geçtiği arabadır. kliması yok ama çıkma komple tesisatı kompresörü bütün malzemeleri kuzenimde var yazın ihtiyaç doğrultusunda klimayı takarım. Plakası soyadım iyi denk geldi. 80 litre yakıt deposu var, uzun yolda kasmadan 1000 km üzeri çok rahat gidiyor, hypermile sürüş ile yakıt tüketimi denemedim, Havalar ısınmaya yakın portatif ocak, bi musluk 12v pompa, bide güzel bi yatak ile campervan tarzı yapıp gezeceğim, şuan gece 4 de kalkıp garsonları dükkana götürüyor sonra restoranta erzak malzeme almak için hâl’e gidiyor, akşam eve gelip bizimkileri sağa sola götürüyor, evin bütün yükünü sırtına almış durumda, biraz elimiz ısınsın restorasyon projesi başlayacak Eski sahibi Sanayide tamirci bi arkadaşımıza müşteri olarak geliyor, komşu güzel bi fiyat teklif edip arabayı alıyor, bende ondan aldım. Dost işi güzel ticaret oldu, bütün masraflarıyla beraber 105.000 tl ye geldi, şahin doğan 150 200 istenilen piyasada 105 bin lira ile en mantıklı işi yaptığımı düşünüyorum Km takıntısı olanlar kalp krizi geçirmesin, araba 394.xxx km de ticariye girmemiş hususi araç, kamyonet ruhsatlı. Tamirci komşu Motor şanzıman enjektör pompa komple rektefiye etti, motor mekanik sıfır diyebiliriz.2 Puan
-
2 Puan
-
Kesinlikle katılıyorum abi. Düşük hacim Atmosferik, sinirleri alınmış adam işi. Normalde sakin kullanan biriyim, tehlike anlarında, aptal sürücülerin, kural tanımazların içine düşünce tork çok önemli. Kaputun altında güç olsun, gerektiğinde kullanalım.2 Puan
-
Yedek su kabı değişimi ve 3 lt castrol radicool dolumu yaptık. Ödemeyi de gerçekleştirdik. 2000 TL işçilik 10200 TL parçalar tuttu.2 Puan
-
2 Puan
-
10 gün önce 2015 model 1.25 Zetech Fiesta sattık şirkette 303 bin Km'deydi. Sağlamdı hala şirket aracı olmasına rağmen2 Puan
-
Bir ekleme daha; 2012 Haziran sonrası makyajsız Fiestalarda'da hararet göstergesi var. Bende 2012 Mayıs çıkışlı Fiesta vardı ve hararet göstergesi yoktu 4 seneye yakın kullandığım bir araçtır. Yaklaşık 70 bin km yol yapmışımdır. Aşırı ekonomiktir. 5.vites 80 ile süzülürken verdiği zevk başkadır2 Puan
-
Allah rahmet eylesin, Mekanı cennet olsun. Rabbim cennetinde babalarımız ile buluşabilmeyi nasip etsin.2 Puan
-
Bilgi amaçlı mekatronik kartını orijinal yenisiyle değiştirdim. Toplam masrafı 16000 tuttu. Daha sonra aracı sattım gitti.2 Puan
-
2 Puan
-
2 Puan
-
1400 devirde 2 litre atmosferik benzinlinin 4000 devirde verdiği torku veriyor2 Puan
-
2 Puan
-
Bugün bol mesai harcadım arabaya. Sol arka kapı fitili bozulmuş kapının kapanmasına engel oluyordu. Onu değiştirdim. Fıskiye memelerini püskürtmeli tip olanla değiştirdim. İnsignianın ki uyuyor. 175 tl Arka tamponu tabela direğine çarpmıştım. Macun boya vernik astar spatula zımpara bant aldım. 360 tl İlk defa macun çektim. Mükemmel bir sonuç çıkmadı ama daha iyisi için bin tl den fazlasını istediler. Eski halinden daha iyi benim için. 4 kat boya 3 kat vernik attım. Aldığım vernik nedense parlaklık vermedi çok fazla.2 Puan
-
Bir süredir yazamiyordum basliga, gecen gün arabayi servise ve muayeneye götürdüm, biraz bu sürecten bahsedeyim. Türkiye'ye benzer olarak burada da, yeni arac icin 3 yilda bir, sonrasinda da 2 yilda bir hem egzoz hem de arac muayenesi zorunlu. Muayene tarihini kacirinca büyük bir sorun olmuyor, 2 ay daha esneklik taniyorlar. Sonrasinda ise ceza islemeye basliyor. Bende de durum biraz boyle oldu, Ocak basinda yaptirmam gerekiyordu ama Subat sonuna kaldi. Burada farkli olarak su sansimiz var, TÜV tek yetkili degil. Yetkili olarak belirlenmis baska firmalar da var, örnegin GTÜ, DEKRA veya KÜS gibi. Yani randevu bulmak vs. nispeten daha kolay. Hatta bir güzellik daha var. Bircok servisin direk bu firmalarla anlasmasi var, yani aracinizi bakim icin biraktiginizda talep ederseniz yetkili kurumlardan sorumlu biri gelip orada muayeneyi hallediyor. Ben de acikcasi bunu tercih ettim. Servis egzoz muayenesini yapti. Ardindan DEKRA'dan biri geldi ve muayeneyi tamamladi. Ben de araci hem bakimi hem de muayenesi yapilmis sekilde teslim aldim. Fiyatlara gelirsek, arac muayenesi icin DEKRA 90 Euro almis. Egzoz muayenesi icin 52 Euroya yakin bir sey ödemisim. Ayrica servis bu hizmeti vermek icin 40 Euro ek ücret talep ediyor. Bu nedir derseniz, DEKRA'dan sorumlu cagirmadan önce, onun kullanacagi ayni Check liste ile araci kontrol ediyorlar. Eger bir sorun varsa size ulasip önden bildiriyorlar. Cünkü aracin muayeneden kalmasi durumunda yeni her randevu icin DEKRA'ya 15 Euro ek ödeme yapmaniz gerekiyor. Kisaca muayene konusu bana toplam 182 Euro'ya geldi diyebilirim. Periyodik bakim konusuna gelirsek, aracim 2016 model ve 74bin kilometrede. Bu Almanya'da araci ikinci kez yetkili servise götürüsüm. Arac benden önceki sahibinde 5 yil boyunca hep yetkili serviste bakima girmis, ben de bu düzeni devam ettirdim. Burada isterseniz tüm servislerden (ayni markanin farkli sehirlerdeki servislerinden de) bakim öncesi mail ile tek tek yazili teklif talep edebiliyorsunuz. Gecen sene servise götürmeden önce aracin sasi numarasini ve kilometresini bildirip fiyat istemistim. Sonra da Volvo yetkili servisinden aldigim teklifi, diger özel ama güvenilir servislerle karsilastirmistim. Aralarinda cok kücük bir fark oldugu icin, yetkili servise götürmeye karar vermistim. Bu yil da, gecen yil gittigim servisten randevu alirken arac km'sini bildirip teklif istedim. Onlar da degismesi gereken parcalar ve iscilik maliyetlerini iceren tekliflerini gönderdiler. Türkiye'ye nazaran buradaki bakimlar biraz ilginc diyebilirim. Oradayken periyodik bakim dedigimizde, tüm filtreler degisirdi mesela. Ama burada hava filtresini iki bakimda bir degistiriyorlar. Arac cok kilometre yapan bir aracsa genelde 30-40bin km'de bir degisiyor. Örnegin Volvo özelinde triger degisimi en erken 8 yil veya 180bin km sonrasinda yapiliyor. Acikcasi merak ediyorum, 5 yil sonrasinda bir sekilde triger kayisi kopsa ve masraf ciksa, bu masrafi kim karsilayacak? Aslinda biraz da bu nedenle yetkili servisle yola devam etmek isime geliyor. Sonucta her bakimda ayni servis araci kontrol ediyor, eger erken degismesi gereken bir sey varsa da bildirmek onlarin sorumlulugunda diye dusunuyorum. Sonuc olarak, bu yilki bakimda yag, yag filtresi, polen filtresi ve fren hidroligi degisti. Malzemeler 270 Euro, iscilik ise 178 Euro tuttu. Bildiginiz gibi iscilik maliyeti, daha dogrusu saat ücreti burada oldukca yüksek. Bu nedenle bakim vs. gibi konularda iscilik ücretleri maalesef her zaman cok yüksek oluyor. Alternatif olarak daha ucuza is yapan bir servis arayabilirsiniz ya da fatura almadan is yaptirmaya calisabilirsiniz. Evet burada da bu mümkün ve tabii ki genelde vatandaslarimiza ait servislerde Ama faturasiz is yaptirmak, sonradan cok üzebilir. Cünkü bakim sirasinda yapilan bir hatadan dolayi cikan bir sorunu, buradaki iscilik ücretleri yüzünden ucuza cözme sansiniz olmayacak. Bu nedenle elinizde fatura ile bilirkisi üzerinden servisi dava edip masraflari alma sansiniz cok yüksek. Iscilik ücretinin detayina biraz daha inersek, faturaya baktigimda yag degisimini ayri bir iscilik kalemi olarak belirtip 100 euro sabit iscilik almislar. 78 Euro'luk diger kisim ise, hidrolik ve hava filtresi degisimi icin yazilmis ve toplam calisma saati 0,6 saat olarak belirlenmis. Bir saate vurursak, Volvo'da saatlik iscilik ücreti 130 Euro oluyor ki, maalesef biraz pahali. Benzer sekilde Stuttgart bölgesinde diger yetkili servislerde de iscilik ücretleri benzer diyebiliriz, ayni süre calisma icin Volkswagen da 120 Euro talep ediyor. 400 km kadar arac sürüp Almanya'nin dogusuna gidersek, ayni iscilik icin VW yetkili servisinde saatlik olarak 65 Euro'ya kadar inmek mümkün. Özel servislerde bu saatlik iscilik ücretinin 50 ile 120 Euro arasinda degistigi söyleniyor. Olay aynen Türkiye'deki gibi servisin bulundugu yere bagli diyebiliriz.2 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
Normal şartlarda, Bu ay sonuna kadar müracaatlarınızı yapmanız gerekiyor. Müracaatınızı takip eden ayda da kurumun maaş ödeme gününde ilk maaşınız alırsınız. Müracaatınızı bu ay yapamaz iseniz, yine müracaatınızı takip eden ayda kurumun maaş ödeme gününde ilk maaş alırsınız. Kurum kaynaklı gecikmelerde ise, maaşınızı geçen süre kadar toplu alırsınız. Bu geçen süre gün olarak değil, ay olarak hesaplanır. Örneğin, kurum Mart ayında yapılan müracaatı Nisan ayında ödeyemedi ise, Mayıs ayında iki aylık öder.1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
Motor ve yuruyen aksam olarak çok saglam bir araçtir. Benim baldiza 6 yil once 80bin kmdeyken bu aractan aldik. Alir almaz lpg taktirdik. Şu an 167bin kmye geldik. Rutin bakimlar haricinde en ufak bir masrafimiz olmadi. Triger seti degisimi haricinde tum bakimlarini kendim yaptim. Yurutme maliyeti en uygun arabalardan biri diyebilirim....1 Puan
-
1 Puan
-
2016 model 1,25 benzinli trend x fiesta kullanıyorum 50k km oldu maşallah tavsiye ederim. 1.6 lpg li araçlarla boy ölçüşür nokta.1 Puan
-
1.0 gtdi / ecoboost motor alınacaksa servise danışarak önlem alabilirsiniz. Yukarıdaki sorun trigerin normalden daha kısa sürede değişmesi gerekiyor diye güncelleme yapılarak çözüldü. Ha ne kadar çözüldü bilinmez ama ar-ge'si ilk çıktığında tam değildi. Şu an serviste tanıdığınız var ise bütün bilinmesi gerekenleri anlatır, sonrasında 1.6 vtecleri yokuşta kıskandırırsınız.1 Puan
-
1 Puan
-
5 ileri, 105 civarı bir yerde. Son hız 230 3,4 ve 5. vitesler torkun yardımıyla yarın yokmuş gibi gidiyor. Benim bildiğin dizel dediğin tork aralığı geçince çekiş azalır, 3500 devirden sonra öylesine çevirir deviri. Bunda 2000 deviri geçince çıldırıyor araç. 4500 e kadar kesintisiz ve hatta artarak güç veriyor. Yolda bazı denemeler yapıldı. Çok enteresan araçları notere satış vermeye gönderdik1 Puan
-
2010 1.4 96 bg fiesta ile arada 4 bg var. Bunların bg gücü daha fazladır sanıyordum ama şaşırdım. Gerçi turbodan dolayı daha ataktır arada 4 bg bile olsa.1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
2009-2014 modelde kasa farkı var. 2013 üzeri makyajlısına bakın. Mümkünse en azından trend-x donanım olsun. Tercihen titanium-x varsa o motorda o daha iyi olur1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
Gayet iyi yol yaptık valla birçokları 60 bin km de yaptı bu masrafı ben 130 bin km de yaptım üstelik 17 bin km den beri LPG liyiz ? Abi bilemedim durumu merak ettim piston gibi asinacak yerleri yok sanırım direk yuvaya oturuyor. İşte incelme nerde kenarda ise asinacak yerler gibi görmedim oraları ?1 Puan
-
kendi aracımı yapacağım kapalı garaj olarak kullanacağım pek fazla da uğramam denilebilir. hobi kelimesi sakıncalıdır bizde.1 Puan
-
Fatih kardeşim, Gudikcik bir açıklama yaptı, sanırım sadece psikolojik bir etki w204 de http://mbclubtr.com/index.php?threads/agility-mode-yalanı.54215/1 Puan
-
onlarla hiçbir zaman anlaşma sağlayamaz kimse, basit ama müşterisi hazır işler her zaman karlıdır, müşteri aranmayacak, müşteri kendisi gelecek randevulardan randevu beğenecek1 Puan
-
1 Puan
-
160 beygirlik 250 kg ağırlıktaki motorla ya da 118 hp lik 4.viteste tekere gelen mt09 la yeni adam başlar diyorsan hemde bisiklet kullanması yeterli diyorsan ben daha uzatmıyorum Ali abi. 23 senedir motor kullanıyorum bişey öğrenememişim.1 Puan
-
1 Puan
-
2019'da mekatronik ve tüp tamiri 2500₺ idi. (Özel Servis) 2021'de kavrama değişimi 7000₺ idi. (Yetkili Servis) O zaman bile pahalıymış aslında.1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00