İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

  1. Mustafa Tüfekçi

    Mustafa Tüfekçi

    Gold Üye


    • Puan

      14

    • Mesaj

      21.979


  2. Mehmet Ozyurek

    Mehmet Ozyurek

    Yönetici


    • Puan

      11

    • Mesaj

      80.297


  3. Selçuk Keleş

    Selçuk Keleş

    Altyapı Sorumlusu


    • Puan

      11

    • Mesaj

      4.932


  4. İlkay Başaran

    İlkay Başaran

    Gold Üye


    • Puan

      11

    • Mesaj

      12.589


Popüler İçerik

03-07-2023 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. Merhaba, 5 Ocak 2023 tarihinde 0 km olarak aldığım Egea Cross 1.4 Fire Urban aracımla, Haziran sonu itibari ile 5.000 km yaptık. (Şu an 5.300 km oldu) 1.4 motor ile ilgili çok merak edilen ve cevap bekleyen sorular var genel anlamda. Naçizane, tecrübem ve kullandığım kadarını aktarmak istedim. 1- Çok yaktığı doğru. Fakat ben 0 km aldığım için bunu çok önemsemedim. 11 litreden 8 litreye kadar düştü şu an. (Şehir içi) İlk 10k bakımı sonrası 0,5 daha iyileşir diye düşünüyorum. LPG uyumu çok iyi fakat, yetkili servis dahi, LPG sonrası motor yağını farklı koyduklarını söyledi ve montajın yetkili serviste yapılması gerektiğini belirtti. (Bu yaklaşımdan dolayı LPG ye çok sıcak değilim.) 2-Performans; Atmosferik bir arabayı günümüz turbolu araçlar ile kıyaslarsanız, bu arabadan bırakın zevk almayı , düşman olursunuz. Hele hele 1.4 - 95 bg bir araçtan 10 saniyenin altında veya civarında 0-100 beklerseniz, geçmiş olsun. Araba kalabalık ve klima açık yokuşlarda zorlanıyor. Ama at arabası da değil. (Biraz devir çevirmek şart.) Vites aralıkları kısa. 5.vites 3 bin devirde 93 km/h - 6.vites 3 bin devirde 116 km/h hız yapıyor. Bu değerler 1.4 atmosferik bir araç için bence gayet makul. Karar hızları 110-130 aralığı denebilir. 6.vites arabayı rahatlattığından, bu viteste devirlenme neredeyse hiç yok. 4-5 vitesler çok canlı. 3-Malzeme kalitesi çok iyi değil. Ufak tefek trim sesi olmaya başladı yeni yeni. 4-Genel olarak yağ sorunu olduğu söylenirdi 1.4 fire motorların.Bende bu çekince ile çok araştırdım alırken. Bayramda toplam 800 km yol yaptım.Bazen sıkıştırdım aracı. 5k km de hiç yağ eksiltmedi henüz. (Düzenli yağ çubuğu kontrolü yapıyorum.) Zannediyorum, default fabrika çıkışı yağın değişimi ve şikayetler etkili olmuş. (Önceden selenia yağ kullanılıyormuş, şimdi Olio marka ve viskozitesi farklı bir yağ kullanıldığı söylendi alırken.) 5- Aracın konforu bence gayet tatmin edici. Koltukların sertliği iyi ayarlanmış.Sadece baldır tarafı biraz kısa kalıyor gibi koltukların.Ama çok rahatsız edici değil. Benzinli araç sessizliği ve aracın stabilitesi gayet iyi yolda.Yola iyi tutunuyor. Virajlarda ne zaman arkayı salar korkusu çok yaşamıyorsunuz.(Limitler dahilinde çok iyi, bir tık üstünde korku vermiyor ama dikkatli olmak lazım.) 6-Alınacaksa kesinlikle urban donanım alınmalı. Ortalama bir kullanıcının ihtiyacı olan herşey var. Hız sabitleyici, digital klima, Apple Car Play ve Andorid Auto, direksiyondan tek tuşla sesle komut (bana çok lazım değil), ek olarak bluetooth bağlantısı (hem müzik dinleme hemde konuşma yapılabiliyor.) vitesin hemen önünde hem çakmak hemde USB çıkışı. Bu özelliklerin yanına normal otomobillere nazaran nispeten biraz daha fazla yüksek oturuş, yolda insanı çok rahatlatıyor. 7-Uzun yolda sollama yapılacaksa çok iyi düşünülmeli. Atmosferik motor olmasından dolayı anında devirlenmeyeceğini hesaba katın. 8-En büyük artısı, hatcback bir araba olarak (her ne kadar crossover ya da suv dense de, bence değil.) boyutlar tam bir aile arabası. Bu sınıfta iç hacim ve bagaj olarak daha iyisi yok. Uzun lafın kısası, 1.0-1.5 turbo benzin ya da 1.6 dizel performansı beklenmeyecekse, inanılmaz mantıklı bir araç. Sürekli uzun yol yapan kullanıcıya gelmez ama, %90 şehir içi, senede 1 ya da 2 kere uzun yol yapacak kişiler için biçilmiş kaftan. Egea alınır mı? Bence bu ekonomik ortamda, sırf 2.eli iyi diye ufacık, bagajı olmayan, hiçbir donanım özelliği sunmayan bir araca hele birde bayilerin mızmızlığını çekip, 1-2 milyon vermektense, fiyatı 2.elde dahi görece rakiplerinden fiyat anlamında uygun olan Egea'yı hiç düşünmem alırım.(Bayilerde bulunurluk durumunu bilmiyorum tabii.) Hem işletim maliyetleri uygun, hem servisi, ustası, parçası Türkiye'nin her yerinde olan bir araba kesinlikle hata olmaz kanaatimce.
    5 Puan
  2. az önce fulledim, 90 tl kardayım, depo 1 sene gidiyorya bayağı kar ettim
    5 Puan
  3. Hayır inecem arabadan ağzımı burnumu kırdırıcam görecek gününü
    4 Puan
  4. Tarsus taşındık 8 gün önce sosyal açıdan biraz tuhaf henüz alışamadım lakin İstanbullulara Allah yardım etsin diyorum
    4 Puan
  5. Kyomco 250 zalım. Haybusa ve 1290'ın Allah belasını versin pasattan soğudum yeminle...
    4 Puan
  6. Sabah erken kalkıp yola düşüyoruz. Yolda hafif atan yağmur biraz endişelendirse de sonra kesiliyor. 70 km sürüşün ardından sızlamaya başlayan popoyla artık yuvadayız. Minder falan koymak lazım 3.3 lt/100 km tüketmişiz. Ufak tefek eksikler olsa da genel olarak sorunsuz ve çok keyifli bir geziydi, bir çok tecrübemiz oldu. Yanıma zincir yağı almayı unutmuşum, kuruyp tozlanan zinciri üç harfli marketten aldığım çakma wd40 ile yağlamama Atolgan başta biraz bozulsa da sonra uzatmadı sağolsun. Şimdi gidip biraz ilgileneyim.
    4 Puan
  7. Gelmeyin kardeşim. Heryeri şehire döndürdünüz. İst iyidir. Hem çocuklar iyi eğitim alır. Bizimki 8 e geçti mesela daha yeni söktüler okumayı. Ayrıca olur olmadık yere karavan çeken adamlara da gıcık oluyoruz halk olarak ve haklıyız. Sahilin yürüyüş kısmına ve çocuk parkının yanına çekmiş karavanı yayılmışlar birgüzel. Neredeyse rahatsız etmiyorsak çocuk kayabilir mi ya da bisiklet sürebilir mi falan diyeceğiz. Böyle olmamalı. Pazartesi günü beton mikserini çekecem bende yanına öyle oluyorsa.
    4 Puan
  8. aman tartışma, boşver, sen haklısın de geç, bunlar geri dönüp aynanı falan kırar, seninde tepen atar bariyere gömersin parçası kalmaz, boşver, ben öyle yapıyorum sen haklısın pardon diyip gidiyorum, anlık sinirle başını yakarsın sonra.... baksana ne kask var ne koruma, asfalta bir düşşe havuç rendeler gibi parçalar atar asfalt oda yavaş düşerse, 100 le falan düşşe parçayı bırak kemikleri erir haberi yok, ölüm nedir idrak edemiyor bu tipler...
    3 Puan
  9. gülü var elması var, 2 ay süren elektrik kesintileri var
    3 Puan
  10. Aynen.. kesin düşüyordur da göstermiyordur
    3 Puan
  11. Kalahari de manyak yer.
    3 Puan
  12. Sende mi gittin Ali. Sami'yi kobay olarak mı gönderdiydin
    3 Puan
  13. 3. gün Bugün de hava çok sıcak. O nedenle sabah öğlen otelde biraz oyalanıp öğlenden sonra hafif bir şeyler atıştırıp çıkmaya karar veriyoruz. Rengarenk çiçeklerin her yere saçıldığı yerlerden geçtik Haritadan 2 alternatif rota belirleyip haydariye köyüne inmeyi hedefliyoruz. Nesin sen kaşif falan mı ? Girdiğimiz yollardan biri artık pek kullanılmadığından izleri kaybolmaya başladı. Boy hizasında uzamış otlar arasında sadece rüzgarı ve kuşları duyuyorsunuz. Suyun bolluğu ufak su geçişleriyle kendini gösteriyor. Güneş almayan loş kısma geldiğinizde ise orman sizi sanki içine doğru çekmeye başlıyor. Burayı çok sevdim. Buzzz... ? Epey bir dolandıktan sonra köye ve rüzgar güllerinin yerleştirildiği bölgeye kadar ilerledik. Burası acayip rüzgarlı. Çay ve atıştırma zamanı. Otele dönüş yolunu asfalttan gideceğiz. Şelaleleri izleyen yola kızeye devam ediyoruz , hava kararmak üzere. Sıcaklık birden 18 dereceye düşüyor, içime ikinci bir tişört daha giymem gerekti. Köye yaklaştıkça yükseliyoruz hava da ısınmaya başlıyor. Yarın dönüş zamanı...
    3 Puan
  14. Ya yağlı yedun yada mermidan hizli goşaysin
    3 Puan
  15. Ya güzelim istanbul birakilir mi? Cennet vatan, kurulu düzen, euro dolar parite, mtv ötv kdv
    3 Puan
  16. Arabam bozulursa tamirciye giderim. Bilgisayarım bozulursa Sani’ye uzak bağlantı atarım bakar. Teybim bozulursa Servete götürrüm. Biraz sövüyor ama yapıyor. Yatırım yapacaksam Çağlara sorarım. Coin alacaksam güvendiğim birilerine sorarım. Telefonum bozulursa telefoncuya götürürüm. Forum bozulursa Selçuk bakar. Evde yemek işine karışmam. Eşim bilir. Özetle bunların hepsini teorik olarak bilirim ama bu işlerin yönetimini bilene bırakırım. Hiç bir zaman Saniye pc yi şöyle kur demedim. Hiç bir zaman eşime yemeği şöyle yap demedim. Her şeyin uzmanı olduğunu sanan kişi bir de inatsa altına yapar. Bunu da bilirim.
    3 Puan
  17. Gençlik başımda duman İlkay'ın motor üst sınıf. 390 adventure yerine daha doğru seçim dominar 400. Über dediğin oyuncak şeyler. 400 erkek motoru
    2 Puan
  18. İt kopuk diyoruz bu tiplere Emre, uzak durmakta fayda var. Bir gün gelir dersini alır ama güç olmaz inşallah. Anasına babasına yazık..
    2 Puan
  19. 2 Puan
  20. Geçmiş olsun, bana da çok denk geliyor. Muhattap olmamaya çalışıyorum. Bunun herşeyi faul kaskı yok, kıyafeti yok, ama sorsan en iyi motorcudur.
    2 Puan
  21. Çünkü has İzmirli?
    2 Puan
  22. ığdır güzel diyorlar
    2 Puan
  23. +1 olarak Konya'ya göre Isparta'nın havası özellikle kışın çok daha temiz. Ancak Konya Isparta'ya göre daha büyük bir şehir özellikle de sanayisi gelişmiş. Isparta daha sessiz sakin bir yer.
    2 Puan
  24. Tansu merhaba, Konya yerine Isparta'yı öneririm. Konya güzel ve büyük bir şehir itirazım yok. Isparta birkaç kez en yaşanabilir şehirler arasında seçildi. Küçük ama doğal güzellikleri bakımından güzel bir şehir. Eğridir ilçesi ve gölü 35 km, Gölcük 10 km, Davraz kayak merkezi yarım saat. Sağlık problemi yaşamazsınız, eğitim açısından da sıkıntı yok, hayat daha ucuz ve 2 üniversiteden dolayı öğrenci şehri. Ege'de değiliz belki ama Antalya 110 km. Tek sorun senin sevmediğin karasal iklim ama Konya ile çok farklı değil, hatta Konya bizden soğuk olur. Alternatif da Balıkesir merkezi araştır. (Manisa'ya alternatif olabilir).Orası da büyükşehir ve İzmir'e, Bursa'ya, İstanbul'a yakın.
    2 Puan
  25. Manisa'ya dair olumlu olan teş şey İzmir'e yakın olması.
    2 Puan
  26. Pripyat'dır o. Mersin olsa duramazsın.
    2 Puan
  27. Motorda fransız parmağı olabilir, kim bilir.
    2 Puan
  28. Dün aynı şeyi aynı yaşlarda bir lavuk courier ile yaşatıyordu bana. Arkamdaydı, sağıma geçti, önce sağdaki motorsikleti sıkıştırdı sonra önündeki trafik aniden durunca önüme atlamak istedi. Uzun süre arkamda abuk hareketler yaptığını görüyordum, Takipte olduğum için atlattım. Yoğun korna ve sellektör ile duygularımı dile getirdim ve sadece sırıttı.
    2 Puan
  29. C.tesi gece 01:00'de çıktım. Derebucak-Çay-Bolvadin-Eskişehir-Bozüyük-Bilecik-Adapazarı Otobanı-1.Köprüden eve geldim 08:30'du. 750 km İzmit tüneller çıkışında lastiği patlamış bir araba nedeniyle yavaşladı sadece trafik. Saat ayarlaması çok önemli. Karadeniz'den veya Ankara yönünden gelenler ile birleştiğimiz Sakarya sonrası işte Sapanca-İzmit-Hereke-Dilovası-Şekerpınar buralarda yakalanılıyor hep trafiğe. Ben bu yola girdiğimde saat 06:00 idi. Karadeniz'den veya Ankara yönünden yoğun çıkış sabah saatlerinde olduğu için onların bu yola düşmesi öğlen saatleri oluyor. Ben çözümü bu şekilde buldum, gece çıkmak trafikten kurtarıyor. Zaten gündüz sıcak-güneş-yok acıktım-yok çişim geldi yol gidilmiyor. Ben gececiyim.
    2 Puan
  30. 2. gün İyi bir kahvaltı olmadan yola çıkılmaz Bu bölge genel olarak Samanlı dağları avlağı imiş. Gökçedere göletinin etrafından dolanıp orman yoluna çıkıyoruz. Beğendiğimiz yerlerde çay ve atıştırma molaları Merak ettiğimiz noktalara gidip biraz keşif yapıyoruz. Sıcak devam ediyor epey de yükselmişiz. Bu yollara bayıldım Neredeyse tamamı offroad olan 50 kilometre yol 5 saatten fazla sürdü. Otele dönüp duş aldıktan sonra bir pide ve güzel bir çoban salata patlatıyoruz. Otelin sahibi Atilla abi motosiklet ve enduro hastası çıktı sağ olsun fazlasıyla ilgi gösterdi motoru gece içeriye aldık. Günün sürprizi de bu oldu sezonun ilk amele yanığı Ecza çantama nemlendirici krem ve güneş kremi eklemem gerekecek.
    2 Puan
  31. Çanakkale güzel olur diye düşündüm imkan varsa. Fakat kışın biraz rüzgarlı. Balıkesir merkez pek cazip gelmeyebilir, Edremit veya Ayvalık keyifli olabilir. Muğla da güzeldir bana göre.
    2 Puan
  32. Kendim nazar değdircem Her uzunyolda iyiki almışım dedirtiyor. Tek atimda 1000 km yol yapıp sanki yoldan gelmemiş gibi olmak. "the best, or nothing"
    2 Puan
  33. 1. gün Tatilden istifade Atılgan'la bir kaç günlük tur ve keşif gezisi yapacağız. Giyecek ve ekipmanları 25 litrelik sosis çantaya, yeme içme gıda malzemelerini kuyruk çantasına yükledim. Topçular'a geçtikten sonra Altınova'dan aşağıya mümkün olduğunca orman yollarından gidip tepelerin diğer tarafından Orhangazi'ye varmayı hedeflemiştim. Haritada işaretlediğim orman yolları özel arazi ve kapalı durumdaydı ve köyler arasında asfalt yoldan devam ettim. Sadece Örencik köyü civarında bulduğum çok güzel bir orman yolunu takip ettim. Burası aynı zamanda doğalgaz hattıymış. Ne zaman bir köylü ile konuşup ara yol orman girişi falan sorsam yüzüme tuhaf tuhaf bakıp "neden normal yoldan gitmiyorsun ki daha hızlı gidersin" cevabını aldım Bu da KPS'in (köylü positioning system) daha gelişmiş versiyonu oluyor Biraz geç çıkmıştım sıcak rahat vermeyince ve köylerde de sürekli durup çay bahçesinde geyik yapınca çok zaman kaybettim Hal böyle olunca saat 17.00'de amaçladığım yolun daha yarısına bile gelememiştim. Bir de şebeke birçok yerde çekmediğinden telefon da beni sürekli olarak yanlış yerlerde gösterdi ve girmem gereken patikaları sürekli kaçırdım. Burhaniye köyünden geçiş rotası da iptal oldu. Vakit geç olduğundan asfalt yoldan köyleri geçerek Termal'e gidip orada otele yerleşmeye ve tura oradan devam etmeye karar verdim.
    2 Puan
  34. Nihayet yazlık jantlarımızı Boyattirip taktırabildik... Alırız bir maşallah ?????????
    2 Puan
  35. Arkadaşlar manisa’da yaşam nasıldır? Karı koca memur olarak, müstakil bir evde yaşamak istense nasıl yerleşim yapılabilir? mesela ilk soru konut. Manisa merkezde olmasına gerek yok ama arabayla 10-20 km uzaklıkta 1 dönüm arsa alıp müstakil ev yapılsa bunun için hangi mahalleler tercih edilebilir? Yerleşim için arazi ve iklim güzelliği nerelerde vardır? sosyal çevre nerelerde iyidir bölgeyi bilen arkadaşlarımız varsa yardımcı olabilir mi
    1 Puan
  36. En sonunda Silivri'de buluşacağız hocam.
    1 Puan
  37. manisa balıkesirden iyidir. balıkesir oldukça geridir. manisada ise beyaz yakalar izmirde oturduğu için bir tükenmişlik var. ama sakindir iyidir. akrabalar var memnunlar. yazın sıcak kışın soğuk. gerek izmir gerek menemen yolu üzerinden aliağa foça şakran vs erişimi önemlidir. ayrıca sanayi de var her haluklarda para şehre girer. iznik.
    1 Puan
  38. Görüntülere göre yalnız çıkmışsın.. Güzel gezi olmuş.. Dağ bayıra rağmen çok az yakmışsın..
    1 Puan
  39. Geçmişi kötü araca denk gelmişsiniz..
    1 Puan
  40. Tarsus taşındık 8 gün önce sosyal açıdan biraz tuhaf henüz alışamadım lakin İstanbullulara Allah yardım etsin diyorum
    1 Puan
  41. 1 Puan
  42. En büyük vergi gelirleri sırasıyla ÖTV, MTV, Tütün, petrol ürünleri. Ötv geliri azalırsa diğerlerine biraz ekleme yapıp dengelemeye çalışırlar, eksik kalanı da maaşlı çalışanlar bordroları ile üstlenir.
    1 Puan
  43. Klima çalışırken gaz basan cihazdan basınçlarına bakmak lazım. Ama bunu bilecek tek yer, bir klimacıdır. İşi sadece bu olan birine gösterin ya da Ford'tan anlayan uzman birine baktırın.
    1 Puan
  44. Aslında seni durdurup, Tansu bey ileride radar ile hız kontrolü yapacağız, sizin için sakıncası yoksa limitler dahilinde kalabilir misin, çok rica ediyoruz demeleri lazımdı.. Geçmiş olsun, gitti 6 haftalık pilli araç tasarrufu.. Aynaya Cd asınca radar okumuyormuş, birde vitesi boşa atınca radara yakalanmıyormuşsun..
    1 Puan
  45. Erdem çok sevindim. Ben korkuyorum, yaptıramıyorum. Hem geçmiş olsun, hem de tebrikler Göz bizden sorulur
    1 Puan
  46. @mustafa yıldırım @Coşku Mert Yardımlarınız için çok teşekkür ederim
    1 Puan
  47. Bu arada sol ampuldeki hatayı çözdüm. İki parmağım yandı ama gece rahat uyurum . Kısalar son hali Sol ilave uzun kapalıyken oluşan gölgenin düzeldigi hal İlave uzunlarda beraber uzun far aydınlatması Daha uzaktan kısa far ve yer deseni. Burda belki bı miktar ölü bölge var gibi ama eskisine nazaran aydınlatma daha tatmin edici. Önceden uzun yolda aydinlatmasiz ise yol sisleri yakarak kisalarin eksiğini hissettigim araç önü nu daha iyi aydınlatiyordu. Şuan sisler yanınca yanmayınca o fark yok gibi Ampuldeki sorunu şu mercekte oluşan yarasa şeklinden çözdüm. Sagdaki yarasa daha belirgindi ve o far daha iyiydi soldaki farda o deseni yakalalamak için iki parmağı feda ederek sorunu çözdüm Sağ far Sol far Ampül tutucudaki centikleri bı dış kaydirmak lazımmış. Bı kaç dış ile sabitliyor normalde ama ampul üzerinde irili ufaklı iki 3 dış var ilk montajda bı dış kayık takınca gölge daha belirgin oluyormuş. Bu gecelik finito.. Not koruyucu eldiven yaralanma riskini azaltır.
    1 Puan
  48. Ya akünüz bitik, ya şarj dinamonuz bozuk.. Ben olsam ilk önce bu ikisine yönelirdim.
    1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...