İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

Popüler İçerik

06-08-2023 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. Yaz gelince sinemaya gitmeye başladım. Oppenheimer, Görevimiz Tehlike ve İndiana Jones’u seyrettim. Bu arada dizi olarak Secret Invasion’u seyrediyorum. IMDB listemde çocukluğumdan beri hatırladığım yerli yabancı, tüm film ve dizileri kaydettim. 1725 olmuş. https://www.imdb.com/user/ur52538095/watchlist?ref_=ext_shr_lnk
    4 Puan
  2. Bugün elle bir cila çalışması yaptım. Kaputu boyayan ustaya selam söylüyorum boya hep çatlamış
    3 Puan
  3. Bütün ağırlıklardan kurtulmuş öyle test yapmış gibisin Ali abi ? ayakkabı çorap vs
    3 Puan
  4. 80-90 ile gidince benim araba da 4,5 yakıyor.
    2 Puan
  5. Piramitleri yapmaya gelen gruptan Servet abi, giderken unutmuşlar. Ya da bilerek burda unutmuşlar
    2 Puan
  6. başka senaryo yazıyorum. O gün arabanın şarjı azaldı. Eve gidince takarım dedim. Gittim ve şarj çok az. Taktım. Yavaş AC şarj ediyor. 10dk sonra çok acil hastaneye yetişmem gerekti. Ya da uzaktaki yakınımın başına bir iş geldi. Nasıl çıkacağım uzun yola? o yüzden pilli araba sadece evin 2.aracı olabilir. Ne zaman 5dk’da şarj ederler, menzil de en az 600 km olur, o zaman tamam derim
    2 Puan
  7. Şimdi düştü jeton ?
    2 Puan
  8. Kendi adına konuş abi, senin doğum günün bile bize göre daha sık kutlanıyor, hangi yıldızın etrafında dönen hangi gezegendensin açıkla herkese.
    2 Puan
  9. Ramazan ayı sonlarında Mercedes ML aracım talihsiz bir yangın neticesinde yanınca elden çıkarmış, bayram önü elimdeki paraya göre hız sabitleyicisi olan, azcık modelli, km düşük araç arayışına girmiştim hedefim aslında Ford focus II hb idi ama elimdeki paraya göre bulamayınca 156 bin km'de değişensiz bir kaç parça boyalı C4 2006 model 1.6 benzin/lpg otomatik vites bir araç aldım. İlk görüşlerim ; Süspansiyon sesli çalışıyor, şanzıman geçişleri biraz kemikli , hız sabitleyici alışamadım yokuşlarda vites düşürüp vurdurma yapabiliyor, kapı sesleri teneke gibi , koltuk diz uzunluk kısa. Rüzgar ve yol sesi çok almıyor, hızlanması 1.6 motor ve otomatik şanzıman göz önüne alınınca yeterli, yakıt iyi (önceki büyük motorlu araçlarıma kıyas edince ) , içi dışarıdan küçük görünse de ferah bir yapıya sahip, yedek parça ve usta problemi yok şehrim için. Şimdilik bu kadar hafta içi eşim sürüyor hafta sonları uzun yol vs olursa ben sürüyorum. Sigorta işlemleri için değerli @Mehmet Ozyurek ağabeyime teşekkür ederim. Ankara'da alır almaz bakım yaptırdım, Yağ , filtreler değişti. Elf Evolution 5w30 tavsiye üzerine döktüler. Ufak tefek eksikleri var ; içten çocuk güvenlik (cam açma ve kilit) tuşu bozuk el atmam lazım kirlilik ikaz verdi lpg'de benzinde sürünce sorun yok güneş yanığı sadece aynalarda var ve sağ ön çamurluk fotolarda belli olmasa da çok kötü bir boya atması var hoparlörler yüksek ses de bozuk şoför koltuk bel ayar bozuk Alır almaz Bakım ?
    1 Puan
  10. 1908 : Otomobilde dinamonun kullanılmaya başlanması ile birlikte elektrikli ampuller de kullanılmaya başlandı. Bu ampullerin en kötü yanı aniden ve sıkça bozuluyor olmasıydı. Farda ışığı yola direkt olarak yansıtan parabolic aynalar kullanılıyordu. Işığın dağılımı o kadar kötüydü ki, geceleyin karşılaşan iki otomobilden biri durmak zorunda kalıyordu. 1917 : Özel kaplamalı metal reflektör ve yeni ampul soketlerinin kullanılmaya başlanması. Bu reflektörlerde daha gelişmiş odaklama ayarları yapılabiliyordu. 1919 : Kısa ve uzun far için ayrı reflektörler kullanılmaya başlandı. Bu düzenleme ile birlikte ışığın dağılımı sorunu da kısmen çözülmüş oldu. 1926 : Stop lambası kullanılmaya başlandı. 1931 : Ön sis farı kullanılmaya başlandı. Sis farı özel optik yapısı ile kısa farın aksine yüzeyi aydınlatıyor, ışığın siste geri yansımasını engelleyebiliyordu. 1945 : Asimetrik ışık deseninin kısa farlarda kullanılmaya başlanması ile yolun sağ tarafına daha fazla ışık yansıtılması sağlanarak karşıdan gelen trafiğin üretilen ışıktan rahatsız olması engellendi. 1948 : Statik viraj farı ilk defa Tucker Torpedo'da kullanıldı. 1958 : BM Avrupa Ekonomik Komisyonu (UNECE), otomobil aydınlatmasının üye ülkeler tarafından uyulması gereken tüm standartlarını belirledi. 1962 : Otomobil aydınlatmasında kullanılan ilk halojen ampul olan H1 üretildi. 1966 : Arka sis farı kullanılmaya başlandı. 1967 : H3 ampul üretildi. 1971 : H4 ampul üretildi. 1974 : 3. stop lambasının gerideki sürücüyü daha iyi uyardığı bir psikolog tarafından keşfedildi. Elektrikli far seviye ayarlama mekanizması kullanılmaya başlandı. 1983 : Elipsoidal (mercekli) far üretildi. 1988 : Free form (şeffaf) far üretildi. 1992 : Xenon far ilk defa BMW 7 serisinde kullanıldı. H7 ampul üretildi. Led'li 3. stop lambası ilk defa BMW 3 Cabrio'da kullanıldı. 1993 : Şeffaf ön camlı free form far üretildi. 1994 : Daha gelişmiş aydınlatma sistemlerinin geliştirilmesi için üye firmalar Eureka E!1403 projesi altında çalışmalara başladılar. 1997 : Mavimsi ışık veren ampuller ve Xenon gazı içeren yüksek performanslı halojen ampuller üretildi. 1999 : H8, H9, H11 ampulleri üretildi. 2000 : Bi-Xenon far ilk defa Saab 9.5 serisinde kullanıldı. 2002 : Eureka E!1403 projesine bağlı olarak statik ve dinamik viraj farlarının çalışmaları hız kazandı. Led'li far geliştirme çalışmaları hız kazandı. 2003 : Viraj farları Avrupa ülkelerinde kullanılmak üzere onay aldı. Led'li park ve gündüz farı (DRL) ilk defa Audi A8'de kullanıldı. Statik ve dinamik viraj farı ilk defa Opel Signum'da birlikte kullanıldı. 2005 : Yasal yeterliliğe sahip ilk Led'li kısa far prototipi üretildi. 2006 : Değişken elektromotor teknolojisi ile tüm adaptif fonksiyonlarını gerçekleştirebilen far ilk defa Mercedes Benz E sınıfında kullanıldı. 2007 : Tüm fonksiyonları Led'le çalışan far ilk defa Audi R8'de kullanıldı. Civasız ampul kullanılan bi-xenon far ilk defa Toyota Auris ve Audi A5'te kullanıldı. 2008 : Farlar için geliştirilen Led'lerde 1000 lümen bariyeri aşıldı. BM Avrupa Ekonomi Komisyonu (UNECE) 2011'den itibaren gündüz farı kullanımını standart haline getirme kararı aldı. 2009 : Dinamik uzun far ilk defa Mercedes Benz E serisinde kullanıldı. Sistem ön camda bulunan kamera aracılığıyla karşıdan gelen veya önde giden araçları algılıyor, göz kamaştırmaması için ışık desenini sürekli bu araçların gerisinde konumlandırabiliyordu. 2010 : Tamamen ledlerden oluşan adaptif far ilk defa Mercedes CLS'de kullanıldı. Yeni xenon ampul tiplerinin (D5S/D6S/D7S) geliştirilme çalışmaları başladı. 2013 : Matrix led far sistemi ve sıralı sinyal lambası ilk defa Audi A8'de kullanıldı. Tamamen ledli farlar C sınıfında görülmeye başlandı. (Seat Leon, Peugeot 308) 25W'lık yeni xenon farlar (D5S/D6S/D8S) farklı sınıflarda görülmeye başlandı. (VW Beetle, Mini Cooper, Kia K3, Ford Focus ST) 2014 : Lazer ilk defa BMW i8'in uzun farında kullanıldı. Bu sayede %75 daha az yer kullanılarak %70 performans artışı elde edildi. 2016 : Halojen ampul performansı standarta göre %130 artışa ulaştı. İki kademeli (25W/35W) xenon ampul geliştirildi. Tamamen led'li sürüşe uyumlu (adaptif) stop lambası Mercedes-Benz E serisinde kullanıldı. Lamba, ortam ışığına uyumluydu ve çarpışma-acil durum uyarısı özelliklerini içeriyordu. 2017 : Tamamen led'li sürüşe uyumlu (adaptif) far ilk defa DS7'de kullanıldı. Aracın iletişim ağına bağlı olan 7 tetikleyici motor 11 aydınlatma fonksiyonunu çalıştırabiliyordu. 2018 : Yüksek çözünürlüklü dijital aynalar kullanılan projektör tipi LED farlar ilk defa Mercedes-Benz Maybach'da kullanıldı. 2020 : Tamamen ledli farlar B sınıfında görülmeye başlandı. (Opel Corsa, Renault Clio)
    1 Puan
  11. 35 m2 de 16 binlik daikin kullanıyoruz. 10 15 dakika yüklenip ısıyı yakalıyor. Son kat ve ayvalık diye ekleyeyim.
    1 Puan
  12. Baleno'nun daha eski kasasını arkadaşım kullanmıştı. Bilinen bir araç değil ama ben çok memnundum dedi. Epey de kullanmıştı.
    1 Puan
  13. daikin keşif ekibini çağırdım. 40 mt kare salonum için 20.000 btu ve üzeri gerekir dedi. Panasonic ise 18.000 BTU yeter dedi. Gerçi panasonic bu işte 1 numara. onun ünitesiyle daikinin ünitesi aynı performansı vermeyecektir. Yer Sakarya, Salon sabah güneşini öğlene kadar alıyor.
    1 Puan
  14. Haklısınız, 1.6 dizel qashqailer sadece otomatik cvt oldugundan soylemeyi atlamışım. Arac otomatik cvt sanjimandir Yok Çanakkale liyi, istanbulda bakirkoyde oturuyorum
    1 Puan
  15. ekleme yapılamıyor. Swift çok küçük. Baleno’nun içi c sedan kadar. Bagajı clio’dan derin. En alt saca kadar bagaj yapmışlar
    1 Puan
  16. Oraya bir duba vb. yaptırıp “otopark girişidir park etmeyin” gibi bir şey yazmak lazım.
    1 Puan
  17. turbo motorun ön kısmında ise ilk yapacagınız iş vesgate dişini sonuna kadar boslayın sonra tekrar boslugunu alıp hafif olacak sekilde sıkın yola cıkın turbo yine limp moda düşecek mi düştügü taktiride siz vesgateyi 2 şer dıs sıkarak ilerleyeceksiniz sonra yol testi, sorunu bu sekilde kendiniz çözebilirsiniz. ya yüksek basınc yada alcak basınctan veriyordur.
    1 Puan
  18. Eğer geçmezse onu da deneyeceğim. Bakalım bir süre Febrezi de deneyeceğim. Koku çok fazla değil aslında. Sigara kullanmadığımız için belki bize bir miktar geliyordur. Teşekkür ederim ilginize.
    1 Puan
  19. Tespit için düzgünce araştırma yapsınlar. Mustafa Topaloğlu, Uzaylı Zekiye vb.den başlansın.
    1 Puan
  20. eğer başkaları da uygulayıp sorun yaşamamışsa hava mazgallarından hortumu salıp temizleyici köpük sıkın. Evaportöre kadar ulaşmanız lazım. Yoksa her türlü sprey sadece koku bastırıcı olur, çok hızlı geçer etkisi
    1 Puan
  21. 2008de km'ye denk gelmedim ama 306 20binden başlıyor geri saymaya, yıl dolarsa km yerine anahtar simgesi çıkıyor.
    1 Puan
  22. 1 Puan
  23. Ali doğru yere dokundu. Zibilyon teknoloji ile gel sorna Oklahoma'ya çakıl
    1 Puan
  24. bende kullandım daha önce memnundum hararet uyarısı vs için kullanışlı
    1 Puan
  25. Bende vardı, araba sürerken çok fazla gözüm kaydığını farkedince sürüş güvenliği nedeniyle söktüm ve @Servet Aydın abiye sattım.
    1 Puan
  26. Eğer Halen izlemeyen varsa dedikleri gibi gerçek bir başyapıt...
    1 Puan
  27. Hava akış metre temizliği yapın İlk önce
    1 Puan
  28. Mesafe kat etmek için hep ışık hızına takilmisiz. Fotondan aşağısını var mı yokmu bilmiyoruz emin olamıyoruz. Peki kendileri ve teknolojileri çok daha küçük atom altı kütlesi yok denecek boyutta parçacıklardan oluşuyorsa bu yüzden ışık hızı onlarda ses hızı kadar basit kalıyorsa? Kısaca nerede ise enerji boyutunda iseler? Piramitler ve belli noktalar bu enerjiler için bir nevi dünyadaki wi-fi noktaları ise? Ama birileri zamanında fişi çekip wifileri kapattı ise ? Şimdi birileri tarafından yeni wifi noktaları kuruldu ve enerji iletimi başlayacak ise? Çok karışık ve herşeyin olma ihtimali olan konular. Biz hep uzaydaki ve dünyadaki yaşamı ve yaşam alanını karbon bazlı atomik boyutta düşünüyoruz hata buradan başlıyor. Atom altı farkı temeller üzerine kurulu enerji boyutlu hayatlar var gayette doğal. O yüzden bizdeki ışık hızı bilmem ne o şartlarda basitleşiyor.
    1 Puan
  29. Hani sonunda da öbür adam şey olurken beriki uf oluyor mutlu sonla bitiyor o di mi?
    1 Puan
  30. Adamın arabası bozuluyor da karısı tırcıyla yardım bulmak için gidiyor kayboluyor, o film mi?
    1 Puan
  31. - Makedonya ile Kosova arasında bir problem yok, Priştine'ye gidip gelebilirsiniz. - Ancak Priştine'de görecek bir şey yok. Görmüş olmak için ve Sultan Murat türbesi için gitmiştim ben sırf, hayatımda gördüğüm en boğucu, sıkıcı şehirlerden biri. - Gidilecekse Prizren'e gidilebilir ama o da toplamda 3 günlük gezide yetişmez, yol bayağı var Üsküp'ten. Zaman varsa gidin ama Prizren çok güzel bir yer. Tam bir Türk şehri. - Kosova Nato korumasında zaten, niye Amerika'da problem olsun ki?
    1 Puan
  32. Akçay, Ören denizi epey kirlendi ne yazık ki.
    1 Puan
  33. araçlarda artık bakımın pahalı olduğunu anlamıştır belki aile bütçesine nasıl katkıda bulunalım diye düşünüyorlardır
    1 Puan
  34. 1 Puan
  35. Nişantaşında 5.katta oturuyorum misal, hadi kapının önünde park yeri de buldum diyelim hayal bu ya; 5.kattan aşağı uzatma mı sarkıtacağım? Bizim alt yapımız uymuyor bu işe.
    1 Puan
  36. Balıkesir ayvalık tarafında sarmısaklı’da sea long adında bir otel var, tesadüfen keşfettik. Çok beğendim, bodrum otellerini aratmaz. Biz günübirlik girişle plajını kullandık sadece. Ama o bölgeden beklenmeyecek kadar lükstü.
    1 Puan
  37. breakdown... yol filmi seven için biçilmiş kaftandır, ara ara izlerim, toplam rahat 5 sefer olmuştur; her seferinde de ayrı bir detay gözüme çarpar.
    1 Puan
  38. Tek yerde kalsanız daha iyi. 2 gün orada 3 gün burada balayı tatili değilde hızlandırılmış gezi olur sanki.
    1 Puan
  39. İzlemeyenler mutlaka izlesin.. filim burada.. Bu da diğer mükemmel filim:
    1 Puan
  40. 20 seneye yaklaşan bilgi işlem tecrübemle soruyorum. Eleman arıyor musunuz
    1 Puan
  41. Çok Memnunum 50cc sınıfının en sağlam motoru kesinlikle 1500km civarı oldu,şehir içi kullanıyorum hız 50km üstü çıkmıyor rampalarda 2 kişi ağır ama sıkıntısız,sigortadan.mtvden muaf sadece vize masrafsız her işimi görüyor
    1 Puan
  42. Platonik aşık gibi, her gözgöze geldiğimde "acaba" der gibi, bu konudan da takip bildirimi geldiğinde "acaba" diyorum. Tamam mı, yer belirlendi mi çadırlı kamplı mı nasıl diye. Giriyorum konuya, hayal kırıklıkları,hüzünler. Takipten çıkıyorum.
    1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...