Skor Tablosu
Popüler İçerik
03-04-2024 'den beri en çok beğeni alan içerik
-
Merhaba değerli dostlar, Yaklaşık 50 km sürüşten sonra bir şeyler yazmanın zamanı geldiğini düşünüyorum. Bunca süredir sadece iki konuya odaklandım EP3C 1,4 vti motoru ve 160 newtona kadar olan MAP şanzımanı ( Sensodrive yada EGT5 şanzımanın kodu) EP3c motor aslında ada ülkesi İngiltere'de üretilen Prens serisi bir Bmw & Psa ortak geliştirdiği bir motordur. Bmw N13 kodu ile kullanırken, Psa Ep3 kodu ile kullanmış. Motorun 2010 - 2013 arasında sadece 3 yıl üretilmiş. Bmw Vanos , Psa Alüminyum blok karışımı bir şey. Zaten sonrasında Püretech motorlar çıkıyor. Motor BSFC inanılmaz güzel. Sanırsın ki turbo dizel motor 2200 devirde resmen yakıtı kokluyor. Bu yakıtı koklama durumu 4000 devire kadar çıkıyor. Motor seri devirleniyor. Alışımız devir çeviripde gitmeyen dizel 1,3 multijet motorlara insan bir tuhaf oluyor tabi. Şanzımana gelirsek burada bir çok değişken faktör bir arada. Motor ne kadar iyi ise şanzıman o kadar kötü arabanın. Bu arabayı bilerek isteyerek EGT 5 olarak aldım. Öncelikle bunu tamamen belirteyim. Şanzıman tam bir kararsızlık abidesi. Acemi şoför gibi vites değişiyor. Bir kere gaza basmadan gitmiyor. Bu dualogic şanzımanın birebir aynısı hareket. İlk harekette pat diye kalkıyor. Geri geri gitmek çok korkutucu . Bu acemi arkadaşı neden satın aldığıma gelince şu videonun etkisi çok fazladır. İkinci sebeb ise 2001 yılında piyasaya çıkan Easytronik Dualogic gibi arabaların halen ama halen yollarda hatta 400 500 bin kmler devirdiği sahiplerinin alışınca çok rahat kullandığı tanık oldum. daha öncede bu şanzımanı sahip araçlar kullandım. neyle karşılaşacağımızı biliyordum. Tamiri kolay, tüketimi düşük, hanıma (kendime) Bmw m3 Csl almış gibi yola devam edeceğiz. Yakında araç üzerinde sürprizlerimle yola devam edeceğiz.6 Puan
-
önce bacak, frene tam basma pozisyonunda diz düz olmayacak şekilde ileri geri ayarlanır, sonra omuz sırtlığa tam yaslanıp direksiyon (kadran görüşlünü kapatmayacak şekilde ayarlı iken) tutulunca dirsekler tam düz olmayacak kadar sırtlık ayarlanır, akabinde ayna6 Puan
-
İlk itirafı ben yapayım. Verilen paraya değecek bir şey değil. 1-2 mesaj arama vs göreceğiz diye kolda taşınmaya gerek yok. Eskisin bir daha yenisini almam. Para ile satın aldığım cihaz 'aferin bugün iyi yürüdün' diyor. Bu ney la?4 Puan
-
3 Puan
-
Siz zenginler için gereksiz tabiki. Yaşam koçunuz bunları saatin yerine yapıyordur.3 Puan
-
'Hay aksi şeytan' ya da 'lanet olası internet kaskocuları' gibi mi?3 Puan
-
3 Puan
-
Geçen hafta dayıma Suzuki scros almaya karar verdik gittik görüştük rakam da anlaştık sıra kasko ve trafik sigortasına geldi. Bayii biz yapalım dedi ben istemedim çalıştığımız sigorta şirketi var dedim sağ olsunlar anlayışla karşıladılar niye sağ olsun dediğime gelince geçen ay bi ark başka marka bi arac için anlaşmıştık bayii kasko ve trafik sigortasını bizden yapmazsanız satamayız dediler biz de siz bilirsiniz dedik almadık. Neyse dayımın işine gelelim perşembe aracın parasını ödedik sağ olsun emmi trafik sigortamızı yaptı ancak eski kaskosu internet üzerinden yapılmışı ve iptal ettiremiyoruz araç bayii de bizi bekliyor her aradığımız da nokta eksik şu eksik deyip oyalıyorlar biraz önce dayımla konuştum kendisi den şimdiye kadar duymadığım cümleleri duydum adamı sinir krizine sokmuşlar. Siz siz olun karşınızda muhatap bulacağınız kişilerle çalışın.2 Puan
-
2 Puan
-
promosyoncu mahareti, fctr kalemim hala yazıyor mesela , usb si de çalışıyor, termosta da sıkıntı yok2 Puan
-
2 Puan
-
Motor alt takozu, boğaz kelebeği sensörü ve sağ arka amortisör (sachs) değiştirildi. Amortisörü bulmamda Mehmet abi aracı oldu, teşekkür ediyorum kendisine Amortisör kargo dahil 1750 Üst takoz 420 Motor alt takoz 1400 Boğaz kelebeği sensörü 1200 İşçilik 5002 Puan
-
İleri sürüş eğitimi aldım vaktinde. Milyon km yanlış koltuk ayarı ile araç kullanmışım. Pistte 3 saniye etki etti. Fren mesafesi ile yaşamla ölüm farkı2 Puan
-
TR'de doğru OLMAYAN sürüş pozisyonuyla araba kullanmaya çalışanların oranı %90 olabilri. Bakıyorum direksiyonu düzgün tutamaynların çoğunun temel sorunu yanlış oturmak, oturuş yanlıoş olunca direksiyonu da düzgün tutamıyor. Sonra en ufak bir savrulmada bam güm şarampole.2 Puan
-
2 Puan
-
Yeni yazılım güncellemesini kurdum, güzel olmuş, pin girmeden sürebilmek iyi oldu, yüz tanıma ile oturumu otomatik açıyor, şimdilik iyi çalışıyor gözükmekte. 1.4.0 güncellemesi sayesinde uygulama üzerinden araç bilgilerini anlık görebilecekmişiz, şarj durumu, lastik basıncı vs. Uzaktan çalıştırma vs yok daha. Zamanlanmış iklimlendirme yapmışlar, her sabah belirli saatte evden çıkıyorsanız belki işe yarayabilir kışları, çok elzem değil benim için. Evde şarj ediyorum yaklaşık 1 aydır. Ev prizinden 3 kat aşağıya kablo sallıyorum, kiracı olarak binayı delmek istemedim, bu şekilde uzun sürüyor ama çok km yapmıyorum artık, idare ediyoruz şimdilik. 14 saatte 49kwh enerji harcamış, aracı %49 doldurmuş, yani 6.5kwh kayıp var, %13 kaybımız. 3 faz şarj etsem ne olur verim bilemiyorum ama %13 kayıp sanki biraz yüksek gibi düşük güçte şarj için Ha bu arada ESP kapama gelmiş ama yanlamadım2 Puan
-
2 Puan
-
Hayırlı olsun Ali..Güzel araba.. Bayağı bir araştırmışsın belli..1 Puan
-
1 Puan
-
Aynı böyle diyenler var. Sitede biri yazdı geçen gün. Başıboş köpeklerden korkuyoruz çocuğum korkuyor dedi. Mama verin alışır size de yazdı biri çıkıp. Cidden tartışmaya gerek duymadım bişeyler yazıp. Demekki aslan falan olsa etrafta sabah önce et atacağız balkondan. Arabaya binene kadar kapmasınlar diye..1 Puan
-
1 Puan
-
şahin kullanma pozisyon fotosunu mu atalım yani. Herkes biliyor zaten1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
Sürekli gittiğim ustam Fiyatları araştırmadım ama birazda amortisör harici malzemeden almıştır belki Daha iyisini alana kadar vazgeçtim denilebilir1 Puan
-
Profesyonel bir eğitim almadan, aracınıza ve kendi vücut yapınıza en uygun olanı seçebilirsiniz.1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
Sadece koltuk demek noksan olur. Doğru sürüş pozisyonu önemli. Direksiyonu tuttuğunuz da elleriniz kalp hizasında olacak. Bacaklar çok kırık değil fakat pedallara tam güç uygulayabilecek vaziyette olacak. Sırtlik ne dik ne bayik olacak rahatça yaslanacaksiniz. Koltuk minderinin acısı ise öne doğru yükselen vaziyette olacak. Koltuğun yüksekliği ise aracin kaput ucunu görecek vaziyette göre ayarlanacak1 Puan
-
Dış aynalar da tam arkayı görecek şekilde değil de arka çaprazları mümkün olduğunca ölü noktayı azaltacak şekilde ayarlanır. Sadece kapı kolunu görecek kadar falan.1 Puan
-
Mazda’nın yeni modelinde ekrana boy bilgisini giriyorsunuz. Koltuk ve direksiyon konumunu kendi ayarlıyor. Bi standartı var demekki. Ama bacak boyu kısa olanlarda işe yaramaz.1 Puan
-
o zaman c3 yazan herhangi bir yağ alabilirsiniz tüm c3 ler dpf i destekliyor bende c2 kullanıyorum c3 ü destekleyen total de yağ var 5w30 ineos htc 4 lt si 1300 tl1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
Bu konuda daha net yorum yapabilirim sanırım. Arabayı satınca dün abimin arabasına (2022 Grandland Ultimate Premium) çöktüm, donanım olarak çok az araba yarışabilir, Deri koltuk ısıtma soğutma ısıtmalı cam, gece görüş termal kamera (geceleyin yaya, hayvan vs vs göstergede gösteriyor) Adaptif şerit ortalamalı Cruise control vs vs ne buldularsa koymuşlar arabaya. "Bence" en güzel şeyi koltukları, diz desteği süper oldu, hafızalı elektrikli olması bonus. Kuga da en çok şikayet ettiğim şey oydu. Sürüş dinamiği Kuga ile aşağı yukarı aynı, ama araba Kuga'dan daha ufak. Bagajına 4 tane jant lastik (235/55/19) sığdıramadım arka koltukları yatırmak zorunda kaldım. Yakıtı 4.7 lt mazot tüketti uzun yolda. Az yaksın diye kasmadım 100-110 civarı genelde. 1500 kg otomatik araba için gayet makul bence. Farları da LED matrix, gece gelirken özellikle onlara dikkat ettim Öndeki arabayı karartıp kalanını aydınlatıyor olması falan çok başarılı. Hoşuma gitmeyen şeyi göstergesi ve kol dayama oldu. O kadar alantronik zımbırtı koymuşlar bu gösterge fazla alman olmuş. Daha şekilli süküllü yapabilirlerdi bence. Kol dayama alçakta kalmış biraz. Ve arka tarafın ısıtma/soğutma zımbırtıları için yer ayrılmış, bir de kablosuz şarjı onun içine koyunca düdük kadar bi göz kalmış. Ben Kuga da orayı depo gibi kullanıyordum "Bence" alınır. Kuga Vignale'yi tercih eder miydim? Ederdim. Ama aralarında fiyatta milyon oynuyor, bence değmez. Corolla Cross a da alıcı gözü ile baktım, B Sütununa kafayı vurdum girerken ve içinin siyah olması hoşuma gitmedi. Ve dizel olmaması (evet eski kafalıyım) benim için iyi bir şey değil. Bu arada 205/55/19 lastik kullanan zevzekleri takdir ettim. 205 ne ya?1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
Bu arkadaşı satın almıştım bugün geldi. Pioneer vsx D 512 Bendeki teybin line inden telefonu bağladım, teypteki kulaklık çıkışından amfiye girdim. Amfiden de teybin kolonlarına çıkış. İlk seferde amfiyi direkt telefona bağladım ama sonrasında teypten süzüp geçirince ses daha güzelleşti. Teybi ekolayzer olarak kullanmış oldum kabaca. Ses cam gibi. Şimdilik ön sağ ve sola teybin orjinal hoparlörleri bağlı. 1 aya sony lbt d 505 hoparlörlerim gelecek. Onları önlere şuankileri arkalara alırım. Birde center ve aktif subwoofer alırsam tamamlanıyor set. Bayramda gelecek olan arkadaşlar.1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
Aslında doblo olacaktı ama bazan olmuyor işte..Ölçü tutmuyor benzemiyor..Neyse kazalı doblo oldu..1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00