İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

  1. Servet Aydın

    Servet Aydın

    Bölüm Sorumlusu


    • Puan

      23

    • Mesaj

      48.032


  2. Metin Uzunoğlu

    Metin Uzunoğlu

    Gold Üye


    • Puan

      23

    • Mesaj

      6.147


  3. İlkay Başaran

    İlkay Başaran

    Gold Üye


    • Puan

      16

    • Mesaj

      12.586


  4. Çağlar Bayur

    Çağlar Bayur

    Gold Üye


    • Puan

      16

    • Mesaj

      104.623


Popüler İçerik

23-08-2024 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. Uzun zamandır almak istediğim Kugama dün kavuşmuş oldum. Öyle bir kavuşma ki istesem olmazdı. Araç forumdan Hüseyin abimizin eski aracı. Ondan eski forum üyelerimizden Eren ERDOĞAN arkadaşımız alıyor. Ben İstanbul dışından araç bakmazken, bir akşam esip bakıverdim ve Diyarbakır' da Eren kardeşimizin bu muhteşem güzelliğini buldum. Telefon numarasını çevirene kadar onun olduğunu bilmiyordum. Aradım ve araç benim dedim Her ikisi de sağ olsunlar Hüseyin abi de Eren kardeşim de aracı gözü gibi bakmış. Buradan her ikisine de ayrı ayrı teşekkürlerimi iletiyorum. Benim için çok özel bir araç. Şimdi bakma sırası bende. Vesileyle Çağlar abimizin meşhur lafı üzerine; "Karşılıklı çay içebildiğin alışveriş en iyi alışveriştir" Araca gelirsek; 2017 model fakat 2020 trafiğe çıkışlı 1.5 TDCI 6 ileri çift kavrama Powershift şanzımana sahip ST-LİNE pakete ek; Tekno Paket: Kör nokta, Çapraz trafik uyarısı, Adaptif hız sabitleme, Çarpışma önleme Comfort Paket: Direksiyon ısıtma, Ön cam ısıtma; Koltuk ısıtma, Isıtmalı cam fiskiyeleri Sunroof Alcantra+Yarı Deri koltuk döşemeleri Adaptif Bi-Xenon farlar Ayak ile açılıp kapanabilen otomatik bagaj Elektrikli koltuklar C tip led stop grubu Gelelim fotoğraflara,
    16 Puan
  2. Merhaba. Araçların orijinal far ampulünü çıkarıp yerine merceksiz led ya da beyaz ampul takılması sonucu artık geceleri trafiğe çıkamaz olduk. Ortalık parlak beyaz ışıktan geçilmiyor ve yolu göremiyoruz artık. Sağolsun ne polis ne de trafik jandarma gram umursamıyor. Ben de artık dayanamadım, cimere yazdım. şikayet olarak değil de öneri olarak yazdım. ceza keserseniz kasa dolar, sizin de işinize gelir baabında bi yazı. Yoksa başka türlü dikkate alacakları da yok. Sizler de bulunduğunuz bölgede beyaz ışıklaran rahatsızsanız bu yazı gibi yazılar yazın ki bir nevi baskı olsun. Yoksa bunun önünü alamayacaklar. Yazı aynen aşağıdaki gibidir:
    6 Puan
  3. Yaz tatilinde Antalya ya gitmiştim. BMW Kosifler oto Antalya şubesinde servis danışmanı olarak çalışan kayınbiraderim Süleyman üç günlüğüne ikame araç olarak 2024 model 5350 km de BMW İx1e (Edrive20 X Line paket) kullanmamı sağladı. Daha öncesinde test amaçlı arkadaşımın TOGG’nu ve İX kullanmama rağmen bu kadar uzun süreli elektrikli araç kullanma imkânım olmamıştı. Araca binince BMW kalite algısı hemen kendini hissettiriyor, krom detaylar, zarif ama fonksiyonel çok net ekran, özellikle havalandırma menfezleri çok şık ve estetik duruyor. Ama Aracın kapıları mondeo kadar ağır ve tok kapanmıyor. Aracın teknik özellikleri detaylı olarak web sayfasında var ama yinede kısa bir özet vereyim ( https://www.bmw.com.tr/tr/all-models/bmw-i/iX1/2022/bmw-ix1-bir-bakista.html#teknik-veriler ). Araç 150 Kw (204 Hp), 250 Nm torka sahip motoru ile gücü ön tekerleklere aktarmaktadır. Aracın 0-100 km si 8,6 sn. Özellikle kırmızı ışıklarda çok taciz ediliyorsunuz. Araçta ABS, ESP, arka yan çapraz güvenlik kontrol vs bir çok güvenlik ekipmanı vardı. Gösterge üç ayrı şekilde ayarlanabiliyor. Harman Kardon ses sistemi mükemmel iş çıkarmış. Araçta motor sesi olmayınca sesler bir başka geliyor kulağa. İç özellik olarak cam tavanlı sunroof, suni deri döşeme, elektrikli hafızalı sürücü koltuğu, üç parça şeklinde katlanır ve arkalığı ayalanabilir arka koltukları vardı. Geri vitese alınca sağ ayna aşağı eğilip kaldırımı daha rahat görmenizi sağlıyor. Araçta kablosuz Android oto ve Car play çaılışıyor, önde ve arkada 4 adet type C bağlantı noktası var. Direksiyon üzerindeki çevirmeli tuş ve yanında ki iki tuş Mondeo dan sonra çok küçük geldi. Kokpit çok sade ve kullanışlı ön menfezin yanında klima için ekstra tuşlar konulmuş. Kapı içi ve ayak aydınlatmaları çok renkli olarak ayarlanabiliyor. Araçta eksikliğini hissettiğim ACC ve koltuk soğutma özelliği yoktu sadece. Daha önce test ettiğim İX te bagaj kaputu sadece serviste açılabiliyordu bu araçta ise kaput rahatlıkla açılıyor. Araçta tabana yerleştirilmiş 64.8 KWh kapasiteli lityum iyon pil var. Araçta vites olarak P, R, N, D ve B seçenekleri var. Vites tuşu frene basılı iken çalışıyor. B tuşunu ilk kez gördüğüm için denemek istedim. Vitesi B ye alıp devam ettim ayağımı kaldırınca hemen fren yapmaya başladı ilk önce tedirgin oldum sonra alıştım ama D vitesi araç kullanma mantığına daha uygun. D de ikende gazdan ayağınızı çekince pilleri dolduruyor. B vitesi çarpışan araba gibi bir izlenim verdi bana belki ilk kez kullandığım içindir. Araçta alışmakta zorlandığım tek şey aracı şeritte tutma yardımcısı oldu. 245/45r19 lastikleri ve 1940 kg boş ağırlığına rağmen virajlı kaş yollarında araç kayıyormuş gibi bir izlenim vererek beni çok tedirgin etti. Ben viraja içten girmeye çalışırken beyefendi şeridi ortalamaya çalışıyordu. Yani patronun kim olduğu biraz karışıktı. Düz yolda denediğimde şerit çizgileri arasında aracı başarılı bir şekilde tutuyordu. Virajlı yollarda bu özelliği kapatmak benim açımdan daha sağlıklı olacağına inandım. Aracın Bagajı 4 kişilik bir aile için yeterli büyüklükte, araç boyutları itibari ile tam bir C segmenti özelliklerini taşıyor. Antalya nın şehir içi dar yollarında kullanmak çok rahattı. Pillerden dolayı oturma pozisyonu biraz yüksekti. Arka orta koltukta 165 cm üzeri biri oturduğunda çerçevesiz elektro krom aynadan bir şey görünmüyor. Araçta lastik tamir kiti ve şarj kabloları bagajın alt bölmesinde bulunuyor. Aracı aldığımda piller tam dolu ve 447 km menzil gösteriyordu. Üç gün boyunca 960 km kullandım. Bu sürede Deniz kenarı güzergahından Antalya-Kaş-Patara-Kaş-Antalya yolculuğu yaptım. Çok keyifli yollarda 300 derece açılı virajlarda, araç kullanma fırsatım oldu. Şehir içinde biraz kullandıktan sonra Kaş’a gitmeye karar verdik. Yola çıkarken menzil 390 km civarında görünüyordu. Kaş ta şarj ederim düşüncesiyle önce şarj istasyonlarına uğrayıp aktif olup olmadıklarına baktım sonrasında pataraya gittim. Kaşa tekrar döndüğümde (yaklaşık 300 km sonra ) menzilim 80 km ye kadar düşmüştü. Önceden yerini tespit ettiğim yerler 22 Kw istasyonlarmış. Hayatımda ilk defa hızlı şarj istasyonu aramaya başladım menzil 20 km gösteriyordu ve hızlı şarj otogarda, o da 10 km uzakta idi. O yol hep rampaydı bitmek bilmedi şarj istasyonuna vardığımda menzil 5 km kalmıştı. GİOev istasyonunda bir İX ve TOGG vardı. TOGG kısa menzilli imiş Ankaradan Kaş’a gelirken üç kez şarj etmiş %80 dolunca ayrıldı. Ben şarja başladım. Diğer slottaki BMW İX1 Koreli turistler kiralamıştı onlar %100 doluncaya kadar beklediler. Şarj %82 olunca bıraktım 55.54 KWH elektrik için 493.23 Tl ödeyerek oradan ayrıldım. Mark Antalya AVM de çocukların iade ve değişim işleri vardı otoparkta TRUGO şarj istasyonu boş görünce şarja bağladım işimiz bitinceye kadar piller %30 dan %80’a kadar doldu ve 24,19 KWH elektrik için 193,28 TL ödedim. Aracı hiç %100 şarj etme imkanım olmadı, araç pilleri yaklaşık olarak 550-600 TL ye dolacak gibi (7,99 TL/KWH) görünüyor. Tam dolu piller ile yol bilgisayarı 447 km öngörüyor bu mesafe yol durumuna ve kullanım tarzınıza göre değişiyor. Araç ortalama kullanımımda 100 km de 14,5 KWh elektrik tüketiyor. Şehirlerarası soğuk asfalt yollarda sadece arka tekerleklerden asfalt sesi gelmesi inanılmaz bir sessizlik ve konfor sağlıyor. Benzinli veya dizel araç motor sesi olmadan araç kullanmak daha keyifliymiş ama yüksek devirdeki motor homurtu sesinin de ayrı bir cazibesi varmış. Sonuç olarak araç ben ve aile fertleri tarafından çok beğenildi, aracı mart ayında BMW çalışanlarına 1700000 TL ye ve 6 ay satmamak şartıyla vermeyi önermiş. Fiyatına bir şey diyemeyeceğim ama alma imkânım olsa özellikleri itibari ile alınabilecek bir araç. Evin tek aracı olarak iyi ama sadece şehir içi için düşünüldüğünde ikinci araç olarak bir tık büyük. Bu deneyimi yaşamamı sağlayan kayın biraderim Süleyman’a ve Kosifler oto Antalya şubesine teşekkür ederim.
    6 Puan
  4. Ön cama su sıkmak istediğimde ön camla beraber arkayada sıkıyordu. öne çok az su geliyordu. Motordan şüphelenip değiştirdim. Sorun çözüldü. Motor zaten çoğu renault modelinde aynıymış 200 TL Silecek kolunda göstergedeki trip ve saat bölümleri arasında geçiş yapmak için bir düğme var. İnanılmaz bir zırıltı yapıyordu. Yüksek devir çevirince elimle tutuyordum zırıldamasın diye takıntılıyım biraz Kolu söktüm 3 tane küçük torx vida ile kolun içi açılıyor. Butonun bağlı olduğu devre kartını silikonla sabitledim. butonun etrafınada uygun boyda bir ısıyla daralan makaron yerleştirdim. Sesten kurtuldum Ayrıca araba için forumdan alıcı çıkarsa satmayı düşünüyorum henüz netleştirmedim ama önden forumun haberi olsun
    5 Puan
  5. Hayır o değil de kutlamak isterim dedim, Servet abi doğum günün kutlu olsun nice yaşlara bile demedim yani. Hemen döverimler, şiddet eğilimleri
    4 Puan
  6. Koltuk soğutma demişken kumaş döşeme dışında çok elzem bir donanım Antalyada hatta büyün bölgelerde suni veya normal deri döşeme insanı su içinde bırakıyor klimaya rağmen.
    4 Puan
  7. 9 ile de yeniden başlayacak. Sen çok şanssız bi zamanda aldın Emin
    4 Puan
  8. Sapanca gölü Aşağı Dereköy mevkii.
    4 Puan
  9. Yaz tatilinde 960 km kullandığım BMW İX1 ile ilgili deneyimlerim.
    3 Puan
  10. Arabanın sağı solu farklı olmaya başlamış bile. Sat kurtul
    3 Puan
  11. Deri döşeme+soğutma ayrılmaz ikili olmalı.
    3 Puan
  12. Şimdi Önder Abi gelir Dövüşmen guzum yazar çıkar
    3 Puan
  13. İyi alıştınız. ?
    3 Puan
  14. Bende bilgi çok yok bulabildiklerim bunlar; https://www.talkford.com/threads/vaccum-control-solenoid-pipes.113185/
    3 Puan
  15. Önder Çakıcı. Cendere cendere düdüklü tencere...
    3 Puan
  16. Bu yük bende olsa 40'ı geçmem.. Kesin Antep'in zenginlerine gidiyordur.
    3 Puan
  17. Aydın Allah kaza bela vermesin. Lanet olsun içindeki ford sevgisine. Üseyin e gelince adam doğuştan abdestli.
    3 Puan
  18. Fordun en enfes tarasımı kuga’lar. Hayırlı olsun Aydın. Mümin kardeşim Hüseyin abdestsiz binmez arabaya
    3 Puan
  19. Sözlerime başlamadan önce öncelikle Servet abinin doğum gününü kutlamak isterim ben de. Golf ile jetta özellikle yalıtım ve iç trim anlamında farklılar. Golf daha tok ve daha özenilen bir araç oldu hep. Zaten bunu anlamanın en kolay yolu taban halısının altı ve kapı trimleri. Tam hatırlamıyorum ama klips/sekman farklılıkları bile vardı bazı parçalarda. Bu da rezonans farkı yapıyor mutlaka (özellikle geniş parçalarda) Markadan bağımsız olarak genellikle hb araçlar kalite anlamında daha özenilen araçlar oluyor sedanına göre. (Bknz corolla-auris(cam tavan, koltuk ısıtma vs vardı)) (Bknz Focus-focus hb (hb olanlarda bagaj kapağı kapanma sesi bile farklı daha tok, hb olmasına rağmen kasa daha ağırdı aynı motor şanzımanda bazı model yıllarında)
    3 Puan
  20. 3 Puan
  21. Merhaba yakın bir arkadaşla fikir ayrılığına düştük. Konu başlıkta belli. 2010 öncesi jetta golfün sedan versiyonu o konuda hemfikiriz. 2010 dan sonra golften ayrı bir platforma geçildiği, hatta abd pazarına daha düşük kaliteli üretilerek pazarlandığı (arkalar torsiyona geçilmiş vsvs) bilgisi wikipediada mevcut. 2011 ve sonrası için ve Türkiyedekiler için soruyorum (Jettanın hepsi meksikadan geliyor o ayrı). Sizce golf ile jetta aynı kalitede araçlar mı? Trimden halıya, tokluk hissinden vsvs aklınıza ne gelirse. Ben ruhsat sahibi olmadım ama golfü de jettayı da baya kere farklı araçları kullanmış biri olarak golf kalite konusunda daha üstün diyorum ben hep öyle sezdim, öyle hissettirdi. Fikirleriniz önemli. Teşekkürler. Vesile ile Servet abi doğum günün kutlu olsun. Anket olsa süper olurmuş konuda.
    2 Puan
  22. 2 Puan
  23. Ben ayvayı yedim ,3 silindir, turbo. Ford hem de.
    2 Puan
  24. Biraz fazlaca şevkat gösterme arzusu sezdik diyelim o zaman ?
    2 Puan
  25. 2 Puan
  26. kontakta- 12,4 marş olmadığı için ölçemedim. aaa marş motorum yokmuş @Metin Akbal
    2 Puan
  27. Bora dan sonra hiç bir jetta golf ile aynı kalitede olmadı. Golfteki kalite algısı aynı donanım seviyesindeki passats dahi yok bence. Hal böyle olunca saat ve skoda ya değinmiyorum. Üretim yapılan ülkelere ve pazarlara plastik kalitesi, yalıtımın db emiciliği hatta üretilen sacın akma gerilmesi, punto kaynakların sıklığı ve amperi dahi farklı diye düşünüyorum.
    2 Puan
  28. 2 Puan
  29. Susurluk kasa v 12 mercedes alacak da belli olmasın diye almıyor
    2 Puan
  30. Maşallah çok güzel, hayırlı olsun. Ön cam ısıtma, direksiyon ısıtma ve koltuk ısıtma hep istemişimdir. Şimdi bu üçünü bulunca koltuk soğutma da olmazsa olmaz.
    2 Puan
  31. Maşallah güle güle kullanın 3 sene nasıl saklamışlar bu güzelliği detayı varmı ?
    2 Puan
  32. Yolun müsaitliği bitti
    2 Puan
  33. Hep öyle olur zaten. Audi de A4 ile başlıyordu, kıl payı kaçırmıştım
    2 Puan
  34. Abi iç aksamda alt bölge plastikleri jettada yoğurt kovası izlenimi vermişti bana. Tamam golf de sert plastiğe dönüyor bel altında ama jettadakiler tırnakla çizilecek kıvamda. Kullanan arkadaşlar da yazmış işte.
    2 Puan
  35. bu 1998 öncesi. Bora vardı bizde comfortline amerikada jetta olarak çıkmıştı. çok kaliteli olduğunu düşünüyorum hala.
    2 Puan
  36. kablolu daha iyi bence.
    2 Puan
  37. Depodan çıkan patçaların biri jettaya diğeri golfe takılıyor. Kalite olarak fark olmaz olamaz. Sadece sürüş dinamikleri kasa formu nedeniyle farklı olabilir o kadar. Donanım motor vs farklı şeyler. Kalite sabittir üretimde. jettaya monte ettiği aks ile x modele koyduğu aks alt yapı aynı ise dayanım kalitesi de aynı olur Rekabet. Pasatın trend ile highline arasında uçurum var. Bunlar kalite değil donanım farkları. Yok daha neler. Golf R ile trend pasat mı mukayese olan? Mahindra üretiyor?
    2 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...