İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

  1. Servet Aydın

    Servet Aydın

    Bölüm Sorumlusu


    • Puan

      30

    • Mesaj

      48.030


  2. İlkay Başaran

    İlkay Başaran

    Gold Üye


    • Puan

      13

    • Mesaj

      12.567


  3. Mehmet Ozyurek

    Mehmet Ozyurek

    Yönetici


    • Puan

      12

    • Mesaj

      80.282


  4. Emin Önal

    Emin Önal

    Gold Üye


    • Puan

      12

    • Mesaj

      5.032


Popüler İçerik

15-01-2025 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. 7 Puan
  2. öhhö öhöm.. TIR bambaşka bir şey....
    7 Puan
  3. Benim eşim aile yönlendirmesi değil baya baya baba baskısıyla bilgisayar mühendisliği bitirdi. taş çatlasın 9 ay çalışmıştır mezun olmasından sonra. Her gün ağlayarak gelirdi eve zor bir proje verdiler beceremedim diye. Ben de ağlayacağına istifa et zorla güzellik olmaz dedim. Bastı istifayı. evde şahsi işleri için bilgisayar kullaıyor, arada bir arıza çıkınca bilgisayarında alıp bana getiriyor tamir et diye. Ben de kendine güveni gelsin diye tarif ediyorum şöyle yap böyle yap diye. Sen bilg. Müdendisisin yahu yaparsın diyorum, yazılımla alakalı sorun olunca ben donanımcıyım diyor, donanımla ilgili sorun olunca ben yazılımcıyım diyor kaytarmak için. Öylesi nefret etmiş.
    6 Puan
  4. Benim tükkanı tarif ettin https://tr.pinterest.com/pin/704531935434659932/
    4 Puan
  5. Ne demek istiyon sen? Bana yaşlı fosil bi ayağı çukurda bi ölmedi gitti mi demek istedin?
    4 Puan
  6. terzinin pantalonu sökülünce terziye gidermiş üni de otomotiv dersinden çakmıştım ben
    4 Puan
  7. Hava atma.. Senden büyük @Kemal Korkmazvar.. ehliyeti koyarsa buraya. boş satır göremezsin.. Pardon. Servet de varmış..
    4 Puan
  8. dolar, ikamesi yok, ben olsam misli zam yapardım özele lem haberim yoktu yoksa beklerdim sağa çekip nerde kaldın uzak olmasa tek geçerim, fuarda Göktürk hoca tanıdığım dedim, çay ikram edip beyefendi dediler bana
    4 Puan
  9. Faturayı, tavandaki soba boruları ve siyah boyalı duvar belirler .
    3 Puan
  10. Bu başlık altına çok şeyler yazılır. Ancak ben farklı bir bakış açısından değerlendireceğim konuyu. Ben bir meslek lisesi öğrencisiydim, sınıfın en arka sıralarında, silik bir öğrenci hayatı olan, okul bittikten sonra "muhtemelen bir muhasebecinin yanında çalışma" rolü biçilmiş bir hikayem vardı. Ama sonra düşündüm ve tek kurtuluşumun dört yıllık lisans mezunu olmak olduğunun farkına vardım. Bir yıl çok çabaladım ve hep dönüm noktalarından oluşan hayatıma yeni bir dönüm noktası ekleyip Bilişim Teknolojileri Öğretmenliğini kazandım. Hayat bazen sizlerin çocuklarınız için biçtiği rollerden çok daha farklısını ve fazlasını verebilir. Ama bazen biçtiğiniz rollerin çok daha azını da verebilir. Bazı çocuklar içinde bulundukları çevrenin onlara direttiği o dünyanın dışına çıkıp, kabuklarını kırabilirler, bazıları ise bunu başaramazlar. Ben kırabildim. Şimdi zaman zaman aynı hataları kendi çocuklarımız için de yapıyoruz. Ülkenin içinde bulunduğu ekonomik şartlar, toplumsal meseleler bu durumu tetikliyor. Çocuklarımızın ilgi alanlarını tespit edip, oraya yatırım yapmak, onların öncelikle iyi bir insan olmasını sağlayıp, sonrasında mutlu, sağlıklı bir birey olmaları için çaba sarfetmek, en ideal olanı bence. Diğer taraftan başlığın altında okuduklarımda şunu farkettim. Herkesin bir ortak isteği var aslında çocukları için. İyi bir eğitim. Mesleğinde iyi olması, iyi birey olması vb. Ama dikkat ediyor musunuz? Kimse iyi bir eğitimci, iyi bir öğretmen olmak istemiyor artık. Peki nasıl bu muasır medeniyet seviyesine erişeceğiz? Günümüzde fedakarlığı, maaşından fazla olan, kendini öğrencilerine, onların gelişimine adayan kaç tane öğretmen tanıyorsunuz etrafınızda? Ama herkes bunu talep ediyor. Ülke koca koca vakıflara bağlı, tabelalarında şaşalı isimleri olan özel okullarda çalışan öğretmenlere bakın mesela... Hangi şartlarda çalışıp, çocuklara neler verebiliyorlar? Ya da büyük problemlerle boğuşan devlet okullarının curcunasına kapılmış öğretmenlere bakın... Nasıl erişeceğiz muasır medeniyetler seviyesine? Ben bir öğretmen olarak çevremde artık "öğretmen olmak istiyorum" diyen çocukları göremiyorum mesela. Burada büyük bir problemimiz var. Önceden bizim zamanımızda öğretmen olmak isterdi sınıfın yarısı... Şimdi sadece sayılardan ibaret, atanamamış, akademik eğitimde listenin en altında bulununan, "hiçbir şey olmazsa, öğretmen olur" ile üniversite seçimlerini yapmış, yüzbinlere ulaşmış öğretmen ve adaylarından bahsediyoruz sadece. Bence en büyük problemimiz eğitim. Bunun için de nitelikli eğitim ortamları, eğitim materyalleri ve en önemlisi değerli öğretmenler yetiştirmeliyiz. Eğitimin her kademesinde... Sonrasında bir 10-12 sene sonra ülke meyvelerini toplamaya başlar. Keşke tüm yatırımımızı, enerjimizi buraya yapabilsek. Saygılar...
    3 Puan
  11. Ben 737’yi hatasız indirdim Haşmet dedem öğrettiydi. Ciddiyim ha. Hoş gerçeği de kullandım ya neyssseee
    3 Puan
  12. Hacının kaputtaki koruyucusu eskimiş kötü görünüyordu çok da matlaşmıştı. 10 yıl garantili rayban marka film kaplandı. Söküp temizlemesi 1500₺ Filmle kaplanması 6000₺ toplam 7500₺ hanımla Fethiyede öğle yemeği 1200₺
    3 Puan
  13. iyi ustalarin zaten hazir musteri grubu var. sosyal medya ile ugrasmaya ne zamanları var ne de ihtiyaçları o yuzden kendi ustami yani kendimi kendime tavsiye ediyorum ? https://youtube.com/@kendineservis34?si=c6Ug2w5MCjg4c6A_
    3 Puan
  14. Forumda da paylaştığım üzere @Metin Uzunoğluabimden aldığım Mk4 Mondeo'muza 5,5 yıllık birliktelikten sonra yakın zamanda veda etmiştik.Bizi ziyadesiyle memnun eden bir araba oldu,Metin abi'me de tekrar teşekkür ederim böyle güzel bir arabaya binmeme vesile olduğu için.Mondeo beklentilerimizi oldukça yukarıya taşıdığı için yeni araç seçiminde çok kararsız kaldık, farklı modelleri radarımıza aldık fakat bir türlü içimize sindiremedik.Fiyat-performans ve sıfır olması sebebiyle C4-X'e niyetlendik ama bayide inceleyince içimize sinmedi,çok dar geldi Mondeo'dan sonra.Sonra hep aklımda olan fakat fiyat olarak limitlerimizin üstünde olduğu için sadece aklımın bir kenarında kalan kedigillerden 5008'i biraz da limitleri zorlayarak almaya karar verdik.Arabamız boyasız-değişensiz kristal yeşili denilen lansman rengine sahip 2020 model 104bin kilometrede 1.5 dizel Eat6 şanzımanlı Allure Selection diye bir pakete sahip.Maalesef şu alengirli otomatik fren,şerit takip gibi özellikler yok ama bir kısmı açılabiliyormuş.Gt-line almak isterdim ama fiyatlar 150bin yukarı gidiyor ya da model düşüyordu,zaten limitleri zorladığımız için gözüme kestirdiğim bu aracı gidip bakıp alıverdik,bize maliyeti 1395 oldu.Arabanın Mondeo'ya göre olumlu yönleri: --Cam tavanla birlikte oldukça ferah hissettiriyor,arka diz mesafesi falan çok çok iyi,bagaj hacmi ve kullanışlılığı da Mondeo'ya göre oldukça başarılı. -- 1.5 dizel motorun performansı Eat6 şanzımanla birlikte gayet yeterli ve birbiriyle çok uyumlular, performans Mondeo'dan daha iyi. --İstanbul-Ordu arasını Mondeo 70litrelik depoyla bitirdiğinde çeyrek depo yakıt kalıyordu,5008'de de aynı şekilde çeyrek depo yakıt kaldı fakat 5008'in deposu 56litre.Burda 5008 bir adım önde görünüyor. Olumsuz yönleri ise: --Beklentimin üstünde bir yol tutuşu olsa da yüksek ve iri gövdesiyle kesinlikle bir Mondeo keyfi vermiyor,biraz daha fazla yatıyor ama çizgisini de bozmuyor.Mondeo cidden bu konuda benim için referanstır. --Malzeme kalitesi olarak yer yer iyi olsa da Mondeo iç malzeme kalitesi olarak ilerleyen yaşına rağmen daha iyi hissettiriyordu. -- Boya olarak da cidden PSA grubunun araçlarının boyaları çok zayıf geliyor bana,5008 de öyle hissiyat uyandırdı bende,sanki çok çabuk deforme olacak gibi duruyor.Şimdilik yazacaklarım bunlar, zamanla bakıcaz bize nasıl hissettirecek.Şimdilik birkaç foto ekliyorum.
    2 Puan
  15. bir onceki yaptigim kaput izolasyonu gorsel olarak cok icime sinmedi. bu sefer 6mm sunger altina ince karton uygulayarak yaptim. hem sokmek gerekirse klipslerden kurtarmak yetecek. bagaj amortisorlerini de yeniledim
    2 Puan
  16. Ehliyeti Birlikte alabiliriz. Hatta bi tane manitu alsak leasing ile felan Nakliyecilik bu ara kötü sektör mü değiştirsek? Kafamda bu var şu aralar ... https://www.machinego.com/ilan/satilik-is-makinesi-telehandler-manitou-mrt-3570-7ton-30896 Müşteri var kepçeci alalım diyor. Servet abi ile alacaz herhalde...
    2 Puan
  17. amcamın kızı anaokul dan üni sona kadar özelde okudu ortaokul lise koçta okudu o kadar çılgın para harcadılar ünide burs olmadan özelde okudu 2024 sonunda pwc denetim firmasında 55 bin tl maaşla işe başladı hikaye bu kadar Metin Hocam
    2 Puan
  18. Kurumsal veya kurumsal olduğunu sanan firmalarda problem tam olarak bu zaten Fikri. İyi bir iş yaptığını sanan ve buna liyakat diyen dangalak İK'cıların marifetleri. 25 yıllık bir çalışan en iyi üniversite mezunundan daha fazla katma değeri vardır. Batılı bunu çok iyi bilir. Ama bizim salaklar bilmiyor.
    2 Puan
  19. Hayırlı olsun. CRF / XPulse ile başlaman daha uygun. Tecrübeni artırıp tarzını oturtunca zaten gerisi gelecektir.
    2 Puan
  20. Kararlılıkta/Kararsızlıkta Ali abi gibi olun vuracan kırbacı vuracan kırbacı
    2 Puan
  21. Kesinlikle +1 +Disiplin Aile yönlendirmesiyle bilgisayar müh. okuyan bir gence "network mü sistem tarafı mı ilgini çekiyor" diye sorduğumda ezine peynirinden bahsediyormuşum gibi suratıma bakmıştı. Benim gözlemlediğim, telefon/bilgisayar vs çocukların/gençlerin kişilik eğilimlerinin anlaşılmasını zorlaştırıyor ebeveynlere. Yaz tatilinde geçici bir işte çalışmayan gençler hayattan kopuklar. Önce bunu aşıp üniversite eğitimine o kafayla başlamak lazım.
    2 Puan
  22. İlginç, ne pilotu? İlaçlama uçağı ya da planör falan mı ki? Yani mesela dış hatlarda yolcu jeti falan kullanıyor olsa kendine tır alır istediği an kaç tane lazımsa. İyi ki de olmamış, çok kalitesiz bir sektör malesef şoförlük. İyi olanlar illa vardır da eskiden meslekti, şimdi iş bulamayanlar yapıyor. Adamcağızı dalga konusu yaparlardı en ufak şeyde. Cem yılmaz atom karınca muhabbeti. Şimdi oooo diyen çıkacak sektörün içindeyiz biz. Hiçbirşey dışardan göründüğü gibi değil. Birde bu tırcılarda oyuncak maskotlarla, bebeklerle içeriyi doldurma adeti vardır. Pembe göğüslük örtüleri, ilginç ayıcıklar, bebekler falan.
    2 Puan
  23. Altın bilezik eğitimle birlikte olur bence. Eğitim olmazsa teneke bilezik olur. Yarın birgün dükkan açsa fatura kesmeyi beceremez kdv hesaplayamaz. Aklı başında iş bilen müşterilerle aynı dili konuşamaz. Geçenlerde sipariş veriyorum gri renk olacak dedim usta zorla yazabildi. Hatta yazamadı "giri" yazdı. Park etmiş arabayı gösterdim o renk olacak diye.
    2 Puan
  24. Abd’de araç çeşitliliği ile avrupa veya biz aynı değiliz. Adamlar v8 motoru her kaputa doldurmuş, parçalar daha basit daha fazla mekanik. Yeni nesil araçları yapamazlar. Yapanlarda bir çatı altında farklı iş bölümü ile yapar ancak. Aksi halde iş olmaz
    2 Puan
  25. Sıkıntı takip ettiğin değil, sahibi olduğun motorlarda, onlardan uzak durdukmu yeterli
    2 Puan
  26. budur, torrrrr trafik korkutucu ama
    2 Puan
  27. yok ya dct yide boşverdim artık, vitesin tadı hiçbirinde yok, şu benim tarihi aletle geze geze alıştım zaten hem zukutırla dağa bayırada gidemeyiz, vites şart, arka abs kapanacak, tork sağlam olacak vs. o yeeeaa ..
    2 Puan
  28. Bak benim haftasonu aktivitem aşağı yukarı bu videodaki gibi. Scooter verir mi bu keyfi?
    2 Puan
  29. Avrupada scooter kullananları motorcu saymazlar. Bakma 3 5 tane 150 cc vespa ile dünya turu yapan deli var da geneli market, alışveriş için kullanılan alet işte. Birde tutturmuşsun abi bi dct. Motosiklet manuel olmalı bence. Virajlı dağ yollarında vites düşürüp yavaşlamak vsvsvs. Tenere 660 olacak yeter mis gibi.
    2 Puan
  30. Benim duyduğum tek istatistik 100 bini devirmeden çoğu kopuyor olduğu bilgisi. Benim merakımda eşimin şirket araçlarından biri yakın zamanda koparmış olması. 103 bin kmde zincir kopmuş. Bu olay olmasa haberim olmazdı. Takip ettiğim bir motor değil çünkü. Gününbirlik araştırmada öğrendiğim bir konu. Siz isterseniz servisi arayın şaseyi verin. Geri çağırması varsa yaparlar diye düşünüyorum.
    2 Puan
  31. 2 saattir yine bir sürü modelin inceleme videosunu izledim ve sonuç, sen haklısın tabure işi harbiden sinir bune yav... onu şusu bunun burası, yok aga ya bu skutır işi kesmeyecek sanki beni, şöyle düşeneyim en güzeli; bunu zevk için alıyorum ben, marketede giderim olsun büyük motor olsun, takarız çantayı olur, yada market için arabaya-bisiklete binerim boşver, imkan olsa Nc750X dct alırdım ama fazla pahalandı alet, hele gelsin şu Bear da bakalım, çift silindir tortor ata biner gibi dimi yaa bu arada Royal 750 cc yeni motoruda piyasa sürecek az kaldı, birde bu çıktı al bakalım, şimdide bumu 650cc mi... https://www.visordown.com/news/new-royal-enfield-interceptor-750-cant-escape-spy-shots
    2 Puan
  32. Ne scooteri Ali abi taburede oturur gibi.. Ata biner gibi bineceksin motora.
    2 Puan
  33. Yaş önemli, pilotluk da yaş sınırı 65 . (çift ekip de) 60 dan sonra önerilmiyor . Tırda bildiğim kadar 66 olması lazım. Ha, 50 yaşında emekli olmuş ise dediğiniz gibi zevk için de yapılabilir. Bir ara benim de hayalimdi. Şu sıralar yutup da Amerika'da tır şoförlüğü videoları izlemeye taktım. Oldukça zor ve yalnızlığı bunaltıcı bir iş.
    2 Puan
  34. Efsane kasa corollam olsa uşak cidalı ustaya giderim baya başarılı görünüyor, instagramda teknik kariyer diye genç bir kardeş var o da başarılı gibi , samsunda 2 usta var yine gençler başarılı işler çıkarıyorlar , abartan fenomenler de var onlar işin reklamında teknik bilgi yok boş çene eden çok var.
    2 Puan
  35. Şimdi oturduğumuz evi yaptırırken, şato diyorlar hani, bahçe girişini continental GT ye göre düzgün tasarlamak gerekmişti. yol eğimli şekilde evin önünden geçtiği için araçların çapraz şekilde kot farkını aşması gerekiyordu. 33x33 lük taşları döşeyen usta basıp geçiyor olduğu için müdehale ettim. buları diyagonal şekilde kesersen yüzeyi daha az tırtıklı şekilde tüm eğimle birlikte kaplarsın deyince ben 25 senelik ustayım öyle saçma iş olmaz dedi, bende o esnada gözüm kararmış, sen 25 senelik taş usta olmuşsun ama taş üstüne taş koymayı becermemişsin, sen buradan gideceksin ama biz belki 25 sene oturacağız deyip işi başkasına devredip uzaklaştım adamı kovmayalım boşuna diye. akşam kontrole gittik usta tam dediğim gibi yapmış ama pek bir mağrur çok güzel oldu dedi iyimi. kesin 25 senelik ustayız biz hep böyle yapıyotuz biz diye satıyordu işini ertesi gün.
    2 Puan
  36. 4 sene iktisatin 1 senesini Polonya da okudum. Farklı milletlerden öğrencilerle oturup kalkma fırsatım oldu. Üniversite eğitimi oralarda külfet olarak değil seçim olarak aşırı lüks. Sınıf mevcudumuz maksimum 15di. Benimle okuyanların arkadaşlarının çoğu teknik liseden sonra doğrudan istihdama katılmış. Türkiye nin avrupa ülkelerine göre istihdama katılma yaşı çok geç. 18 30 arası en fazla verim alınırken bizde genç nüfus askerliği de sayarsak 25 26 dan önce katma değer üretemiyor. Üniversitelerin çoğu da apartman dairesi lise 5 tadında. Oralardan çıkan turk genci, 18 yaşında meslek ogrenen Hans'dan entelektüel olarak da ekonomik olarak da daha dezavantajlı.
    2 Puan
  37. İsterim tabi ki üniversite okusunlar, diplomaları olsun ama günümüz şartlarında onlar bizden daha iyi biliyor çoğu meslekte diplomanın bir işe yaramadığını yada üniversite sonrası alakasız işlerde çalışmak zorunda kaldıklarını. Görüyorlar, duyuyorlar, çok iyi gözlem yapıyorlar. Ne yapacaklarını, neye yönleneceklerini zaman gösterecek ama tek bildiğim, öğretmemiz gereken şey; kolay para kazanma peşinde olmamaları. Bunu bilirlerse çok şey öğrenmiş ve ne iş yaparlarsa yapsınlar olması gerektiği gibi yapacaklarına inanıyorum.
    2 Puan
  38. Diploma herseydi,25 yıl çalıştığım şirket bir çırpıda kapı önüne koydu beni.Elimde diploma olaydı 25 yılda bir yerlere gelir yönetici vs olurdum.Benden nice sonra gelen lisans sahipleri ust duzey oldular.Zamanla açık öğretim vs ile diploma aldım ama mesleğe faydası olmadı. Şimdi iş arıyorum ama nafile 44 yaşında ve diplomasiz olmam şirketlerin tercihini X üniversitesi 4 yıllık mezunu 25 yaşlarında eleman tercih ediliyor.Cunku daha çocuklar ve ne deseler kabul ediyor,6 ay 1 yıl içinde de başka yere geçiyorlar. Çok eleman yetiştirdim,çok kişiye bilgi ve tecrübe kazandırdık,bu sayede başka yerlere uzman ismiyle ise girdiler.Bana düşen ise ceketimi alıp eve gitmek düştü. Zanaat sahibi olmak kıymetli,
    2 Puan
  39. Ameledir o.. İnşaat Ustası denilen kişi, anadoluda günlüğü 5-7 bin liradan aşağı çalışmaz.
    1 Puan
  40. Toplumsal olarak bir çürüme ve liyakatsiz, torpille atmalar olsa da bu atamalar sadece masa başına olur. Teknik personel her zaman her yerde aranır. Önemli olan birçok dalda çırak olmaktansa tek dalda usta olabilmek ve yaptığı işi hakkıyla dürüst şekilde yapabilmek. Eğitim her zaman öncelikli olmalı ama 2 senede öğrenilebilecek bilgilerin 12 sene de öğretilmesi de eğitim olmamalı. 4 senelik yüksekokul eğitimi sadece isminiz önüne bir ek getiriyor meslek hayatında bu ek ve elinizde ki kâğıt gerçek hayatta maalesef ki pek işe yaramıyor sadece bir ön kabul şartı için gerekiyor. Gerçekten meslek sahibi olmak -benim gözlemlerime göre- tecrübe sahibi insanlardan mesleki bilgiler öğrenilmekten geçiyor. Üniversitede ki profesör sahada ki demirci ustasından daha fazla bilgi ve tecrübe sahibi değil, işte bu yüzden üniversiteler kötü birer meslek okulu. Hangi üniversite makine mühendisliği bölümünde torna, freze, cnc tezgahı var? Yada kaç hoca bunları kullanabiliyor? Fotokopi ezberleyerek diploma sahibi olan gençler en verimli çağlarını boşa geçirdiği için mezun olduktan sonra sudan çıkmış balık gibi oluyor. İnanın yada inanmayın yüksek lisans mezunu dahi olan gençler akıcı bir şekilde konuşmayı bile beceremiyor. Bir dalda en iyisi olmak için çalışmak yeterli ondan sonrasında zaten iş ayağınıza geliyor, para çok rahat kazanılıyor. Zamanı geriye alabilsem şuan üniversitenin kapısından dahi geçmem. Eğer zamanı geriye alabilseydim, otomatik şanzıman tamircisi olmak isterdim.
    1 Puan
  41. kıymeti bilinmemiş
    1 Puan
  42. yanında her zaman için kağıt havlu olsun ıslatıp pisliğin üzerine uygula çok kısa sürede söküp atıyor
    1 Puan
  43. Eli ve zinhi nereye giderse gitsin iş yapabilecek meslek seçimi olmalı nesilde. Bugünün beceriksiz veletlerini hazırlayan bizleriz. Ben çektim evladım çekmesin dedik iyi halt ettik. Ancak şimdiki neslin bebeleri çok çok şanslı olacak. Ebeveyninden hiçbir şey alamayan el mecbur kafasını kullanacak yaşamak için. Bizim gibi her yıl yeni telefon alan babası olmayacak. Okumak? Göktürk hocamın bir sözü göğsümü kabartır hep. Okusaydın başımıza hoca olurdun der. Bunu duyduğum gün keşke dedim. Ben okumadım. Meslek kursuna 2 yıl gidip 10 sene ileri sıçradım. Ailem öğretmen. Lise üniversite zaman kaybı hemen meleğime kavuşmam lazım demiştim. O günün şartları için en doğrusu idi. Diplomalı lehim yapamayan tayfa çok ortalıkta
    1 Puan
  44. 2023 titanium'u var bende, Eskişehir şehiriçi 11 - 12 arası geziyor yakıt tüketimi. *Blackpack'in 20 inç jantlarını ve pek sanmıyorum ama belki varsa donanımsal ekstra 5-10kg ağırlığını v.s katarsak belki bir tık daha fazla yakabilir.
    1 Puan
  45. evet araci 3 ay / 4.000km dir kullanıyorum. biraz da aracla ilgili tecrubelerimi paylasayim. oncelikle arac tipik d sinifi ozelliklerinde. yumusak ve konfor odakli. sase oldukca rijit, ben guvenli bir arabayim hissi veriyor. bilmeyenler icin euroncap den 5 yildiz alan ilk otomobil zaten. ic mekan bagaj saklama alanları vs oldukca yeterli. liftback yapida oldugu icin bagaji camla birlikte acip koltuklari da yatirdiginizda her turlu ev esyasi bile tasinabiliyor cift yonlu dijital klimanin kisin isitmasi yazin sogutmasi gayet guzel. ic mekanda ferah bir ortam var. arka makam perdeleri bardaklikli kol dayama falan fonksiyonel.. zamaninda makam araci olarak kullanilmis bir model malum. hatta bu aracin ilk sahibi sivas da görevli bir savcı imis. basta dedigim gibi yumusak bi arac, evet yol konforu guzel ama yumusak olmanin eksi tarafi olarak virajlarda gövde biraz yatiyor ve direksiyonu da fordlar kadar keskin olmamasi neticesinde virajlarda cok keyif vermiyor acikcasi. arkalarda tam bagimsiz amortisor olsa cok daha iyi olurmus diyorum ama bir symbol gibi de takir tukur torsiyon degil tabi konfordan pek çalmiyor. 1.6 16v 107hp k4m kodlu benzin+lpg motor genel anlamda ekonomi odakli. alt devirlerde aracin agirligiyla (1.5 ton) birlikte cansiz bi yapisi var. 3bin devir civari gucunu gosterme basliyor. hizini aldiktan sonra ivmelenmesi guzel ama arac yukluyken dik rampalarda vites dusurmek gerekebiliyor. 5. vites 3bin devirdeki hiziniz 110 km/h civari oluyor. vites oranlari cok kisa, keske 6 vitesli olsaymis diyorsunuz. lpg de 35lt simit tank ile uzun yolda 400km; sehir icinde 310km civari menziliniz oluyor. benzindeki degerleri olcme firsatim olmadi pek. aracin izolasyonu sinifini karsilar yeterlilikte. motor sesi 3bin devirden sonra duyuluyor. 100km sonrasinda yol sesi direklerden biraz geliyor. lastik sesi de aynı sekilde. aracin fren performansi ve dozlamasi bence cok basarili. fordlardaki gibi birden isirip tedirgin etmiyor. abs yerli yersiz devreye girmiyor. hersey olmasi gerektigi gibi. toparlayacak olursam bu araci aldigim icin gayet memnunum. parasindan cok daha fazlasini veren bir model. ulkemizde iyiki cok talep gormuyorda uygun fiyata alip binebiliyoruz. araci almadan once kullanmadan on yargili alti boş fikir verenleri dinlemedigim icinde ayrica mutluyum benim gibi genelde sehir ici kullanannlar icin 1.6 benzinli ideal... uzun yol cok kullaniyorsaniz 1.9 dci veya 2.0t benzinli sizi daha mutlu edecektir. eksi yönleri: dikiz aynalari biraz dar direksiyon simidi büyük ve hissiz kaporta/ic trim gibi araca ozel parcalari sanayide bulmak zor. ancak netten almaniz gerekli piyasası çok hızlı değil herkesin çözüp onarabilecegi basit bir araç değil. sanayilerde pek sevilmez o yuzden arti yönleri: fiyat/performans modeli (300-400 bin bandında laguna 2 kadar donanimli konforlu arac yok.) tasarim ve teknolojik olarak hala guncel en bos pakette bile 8 airbag/cift kademe emniyet kemerleri fren parformansi 1.6 16v motor her anlamda oldukça ekonomik yedek parçası bol
    1 Puan
  46. Onların kafa kırık.. özenme onlara
    1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...