Skor Tablosu
Popüler İçerik
18-01-2025 'den beri en çok beğeni alan içerik
-
Elektrikli araç alan çoğaldı. Bazı bilgileri paylaşayım. - Evde şarj zam gelecek olmasına rağmen ucuz ve ucuz olmaya devam edecektir. Bu nedenle evde şarj etmenin yolunu bulmaya çalışınız. - Benzin psikolojisi ile aracım hemen dolsun diye düşünmeyin. Bırakın düşük amperde yavaş dolsun. - Evlerin elektrik tesisatı yeterli olmayabiliyor, apartmanın olmayabiliyor, mahallenin olmayabiliyor. Bu nedenle genel olarak 3.5kw geçmeden monofaze şarj en doğru yaklaşım ülkemizde. - Mutlaka abonelik sözleşme gücünüzü e-devletteki sözleşmeye bakarak kontrol ediniz. Bu değeri anlık da olsa aşmayınız. - Hemen gaza gelip şarj istasyonu kurmaya çalışmayınız. Önce biraz bekleyiniz bakınınız. Priz çektirmek en doğrusu olup konu komşu açısından da göze fazla batmayacağı gibi hem maliyet hem de "şarj istasyonu yaptırmadım" diyebilmek için dayanak olur. - Size ait park yeri yok ise kimsenin part etmeyeceği yerlere ve park başkası edilse bile önüne yakınına park edip kablo uzatabileceğiniz yere priz çekin. - Çekeceğiniz prizler 3x4 gibi kalın kablodan olsun. - Üçlü piyasa uzatma kablosu kullanmayın. Kullanırsanız 2kw geçmeyin. sürekli izleyin koklayın. - Trifaze şansı olanlar trifaze çekebilir. Bu size 11 ya da 22kw hızda şarj şansı verir. 11kw ile 16 amper 22kw ile 32 amper çekersiniz her fazdan. 32 amper yüksek bir rakamdır. Şakaya gelmez. Profesyonel (sadece para alan anlamında değil) bağlantı ve yeterli bina şebekesi gerektirir. Aynı zamanda yaz klima zamanları vb mahalleye de ek yük getirir. - Yaptırmanızı önerdiğim priz şu şekildedir. önce 3x16 amper sağda monofaze 16 amper klasik solda monofaze (opsiyonel) mavi 32 amper. ışık mışık koymayınız. kaçak akım 100ma ile 32 amper sigorta koyunuz. (yahut 25 duruma göre ama 32 amper mono şarj etmeyiniz monoda en çok 16 ampere çıkınız) -Şarj istasyonu yaptırmayınız. Portatif cihazlardan kullanmaya gayret ediniz. Ülkemizin göçer kültürü yazlık köy vs derken birçok yerde şarj gerektiriyor. şarj cihazınızı bagajda taşıyınız. - piyasada seyyar şarj cihazları mevcuttur. Bunlar aslında şarj cihazı değil de AC hattı bağlantı kontrol cihazlarıdır. Asıl şarj cihazı aracın içindedir. Bu cihazlar akım kontrolü için aracın ünitesini haberdar ederler ve aç kapa yaparlar. Akımla voltajla fiziksel olarak oynamazlar komut verirler sadece. Bu nedenle pek ısınmazlar. içlerinde hayvani transistör vb yoktur. Röle vardır. Bunlar arasında feyree, khons, coswatt vb envayi çeşit 3 faz şarj cihazı vardır. bu cihazlar mono adaptörle de çalışırlar. Dolayısı ile bulduğunuz yere takabilirsiniz. Bunlar maks 3.5kw de monofaz çalışır eğer 11kw cihaz ise. Eğer 22 alırsanız monofazda 7.2 ile çalışabilirler. Ancak ne 22kw ne de monofazda 32 amper (7.2kw) tavsiye etmiyorum. Ev ortamında evinizin hatlarından 16 amperin üstü her zaman riskli ve etik dışı çekimdir bence. Şarj cihazları örnek Benim cihaz bu: Tesla BMW vb cihaz alanlar kendi "mobil" cihazlarını da alabilirler. Ancak bunların bazıları limitli olabiliyor. Mesela teslanınki oldukça güzel. Priz sıcaklık sensörü mevcut. Bu önemli. Ama maksimum 7.2 kw mono şarj edebiliyor. Bu aslında çok iyi bir değer. Gece şöförlük yapmıyorsanız her daim işinizi görür. Yine bmw nin kendi cihazı mevcut. Togg un seyyar cihazı bildiğim kadarı ile yok. - Apartmanlarda yeni yönetmelikle kendi yerinize priz yapmanıza bir sıkıntı yok. İstasyon için ise %51 onayı gerekiyor ama genel kuruldaki sayının. Yani herkesin değil. Kısaca genel kuruldan kabul çıkacak. Yahut "sökeceğim priz yaptım" diye daha soft olacaksınız herkese. - Araçları şarjda bırakmanın zararı yok ama bırakmasanız daha iyi. Görünürlük açısından müstakil ev değilse "bu herif" denmemesi için olabildiğince kablo az görülsün. - Araçlarda bir kablo geliyor. Bu kablo AC şarj istasyonlarına bağlantı için KABLO sadece. şarj cihazı değil. - DC şarjlar tüm ülkede birbirine bağlanabilir şekilde kullanılabiliyor. Fİyatları ayrı ayrı.. - Apartmanlara hizmet veren özel firmalar var. Kapalı devre apartman için kartlı sistem kurabiliyorlar. Böylece ucuza tüm komşular tek bir cihazı paylaşabiliyor. İsterseniz DC de kurabiliyorlar. Başka soru yanıt varsa bu başlığın altına devam edelim.8 Puan
-
Ampul patlak ? vurunca Flaman sallanıyor ve temas ediyor sonra yanıyor eğer ark yapar ve yapışırsa uzun zaman gider ama işi bitmiş6 Puan
-
5 Puan
-
4 Puan
-
4 Puan
-
Trap bizim bildiğimiz alıştığımız birşey değil hocam, yol tebalası bizim milletin uzmanlık alanı, yol tabelası şeklinde trap yapsınlar, stratosfere kadar fırlasa gene vururuz..4 Puan
-
2009 Galaxy aracımla bu yaz uzun zamandır hayal ettiğimiz Balkanlar tatilini yaptık. Yunanistan'dan başlayan yolculuğumuz, Makedonya, Kosova, Arnavutluk, Karadağ, Hırvatistan, Bosna, Sırbistan, Bulgaristan üzerinden İstanbul'da son buldu. 3200 Km'lik yol planlamıştık. 11 günlük gezimizde çeşitli gezi yolculukları ile 4100 Km yol yaptık. Yol bilgisayarı verilerine göre ortalama hız 85 km ve 6 lt. yakıt tüketti. Tepede tam boy port bagaj ile yolculuk ettik. Çadır kamp vb ekipmanlarımız da yanımızdaydı. 17 yaşında ergenlerle böyle bir yolculuğa ancak, bu tür geniş bir araç ile olabilirdi. Sanırım. Yolcuğun her konaklamasında dönme ihtimalini değerlendirdik ve ilerledik. 2 ve 3. sıra geniş oturma rahatlığı ve 4 kişilik seyir çok uzun bir parkur olsa de çileli olmadı.3 Puan
-
3 Puan
-
Bence de oksittir.. Tansu muhtemelen gerekmedikçe park falan yakmıyordur.. Ampul bozulmuş olamaz.3 Puan
-
https://www.webtekno.com/bozuk-elektronik-aleti-vurarak-calistirma-h129551.html Bilimsel3 Puan
-
3 Puan
-
2 Puan
-
İntihar etse neden tek şerit yapsın ki şerit değiştirip bindirir birisine. Sonuçta intihara ne kadar hazır olursan ol bir an önce bitmesini istersin. Böyle vurmayı beklemek ve sağdan seyretmek çok ızdıraplı olurdu. İstediği kadar alsın, oradaki sınavlarda baz alınan limitler çok alçak. Vahim kazalarda şasi dayanımı kuvvetli olan marka kazanır. Mesela kafa kafaya çarpışmalar buna bir örnek. Makyajı çıkarırsan tüm vasıtalar sonuçta metal parçaları. Hangisi ötekini yırtarsa.2 Puan
-
2 Puan
-
Sene 1983 İtalya Nardo pisti 190 E 230 Cosworth 250 km/h hız ile 8.5 günde kesintisiz toplam 50.000 km mesafeyi kat ediyor. Ne varsa eskilerde var. https://www.instagram.com/reel/DE7zD3aoMPZ/?igsh=MWJuaWxwbjUyMXVyZg==2 Puan
-
Mevzu 850 Tl çözüldü Isıtma buji devresi arızalıymış. Bunu değiştirdiler arabada iki üç bişi kurcaladı elektirikçi araba şimdi 4.000 5.000 devire fırlıyor duman atma vs. hiç bir sorunu kalmadı arabanın. Yardımlarınız için teşekkür ederim.2 Puan
-
2 Puan
-
Beni Türkiye İvao kadrosu davet etti. Saati 2000 tl. İki pilot olması lazım 1000 er lira düşüyor kişi başı. flyincocpit Pendik.2 Puan
-
Dostlar, sabah kuzuların antrenmanlarından sonra apar topar bir Tiguan (Elegance) için Doğuş'a kapora verdik. Yorum yazan herkese çok teşekkür ederim. Bu arada orada eşimi Passat diye kandırmaya çalıştım, yemedi (2 çocuk babası olarak bagaj konusunda deformasyon var bende )2 Puan
-
2 Puan
-
Şaşmazda sadecr bu iş üzerine açılan bir dükkan var şöyle yaparız böyle yaparız diye reklamları dönüyor, ben gittim ama hiç bişey yapamadılar başka bir yere yönlendirdi beni, Daha Ecu ya bağlanan doğru düzgün programları yok, telefona car scaner indirmiş nu nasıl çalışıyor diye keşfetmeye çalışıyor2 Puan
-
2 Puan
-
2 Puan
-
Aslıda çok gerekçe var iltica için ama ülkeyi ite köpeğe bırakmamak için kalıyor insanlar2 Puan
-
1.5 dci edc motor şanzıman kombinasyonu iyi bilirler. Ad blue gibi sorunu da yok dci motor 4 litre yakar mis gibi kombinasyon1 Puan
-
En sonunda karar verip saati aldım. Aldığım model Mibro Z3. Sınıfımda öğrencimin pembe renginden vardı. Her gün şarj durumuna baktım. 1 hafta rahat yetiyordu. Tasarruf modda kullanılırsa 10 gün dayanır bence. Tcl ve birkaç diğer markayı başka kullananlardan araştırdım. Şarj konusunda hepsi sıkıntılıydı. Eski saatinde kullandığımız Türkcell çocuk hattıyla kullanabiliyoruz. Kutusunda xiaomi falan yazıyor ama pek alakası yok gibi.1 Puan
-
1 Puan
-
Benim de bir kaç kere başıma geldi. İkisi karadeniz sahil yolu yeniyken idi. İki sürücü de bırak trafiğe çıkmayı evden çıkmaya bile yasak konmalı tipti. Sonuncusu kadın sürücü idi1 Puan
-
1 Puan
-
Orası öyle tabi. Dünyanın en güvenli araçlarını yıllardır Volvo üretiyor bence o yüzden paylaştım. Araç Kadjar olsaydı kaza eşit şartlarda mı olurdu1 Puan
-
1 Puan
-
Oksit.. Sök, duyları ve soketi temizle düzelir. Yada uzak ihtimal ampul bozuk1 Puan
-
1 Puan
-
Ticari araç alacak olsanız kesinlikle Ford alın derdim ama binek araç ta ikinci el de Ford sıkıntılı isterseniz arkadaşa sorar r line fiyatı almasını isteyebilirim1 Puan
-
Satıldı. Hakan farklı bir sebeple sattı ama, araçtaki yeni güvenlik sisteminden şikayetçi idi.. Kafasına göre sert fren yapıp duruyor yolda diyordu.1 Puan
-
Benzinli olacaksa yeni tiguan derim. Hakan usta bi tane sıfır aldı galeride tutuyor bi sorun satıcak hesaplı.1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
Suv olacaksa 4x4 olmalı gibi geliyor bana geçen x trail e biz de baktık bayii kendi arabasını takasa almak istemeyince kızdım ben de r line tiguan bakın bence yenisi çok güzel 3 arkadaşım aldı 3 milyon un altına aldılar hem de1 Puan
-
https://www.instagram.com/reel/DE4rNwKKxOS/?igsh=MWI4YXB6aG44ejZ5OQ== Usta dediğin böyle olur ?1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
Selamlar; Telefon şarj sisteminde %80 dolum yapıldığında şarjı kesiyor ve pil ömrünün uzatıldığını söylüyor. Mevcut telefonumda böyle bir uyarı var. Telefonum Samsung A22. ( gitti canımın cananı iphone 8 plus ) Son 1 aydır bunu uyguluyorum açıkcası. Ancak %100 olmayınca psikolojim bozuluyor Sizce bu doğru mu ya da mantıklı mı ? . Neden telefonda var da notebooklarda yok mesela. Pil tipleriyle alakalıdır muhakkak ancak gerçek sebebi ne merak ediyorum. Nette buna dair mantıklı bir açıklama göremedim. Çoğu yazı ezbere yazılmış. Teknik bilgisi olan var ise bilgilendirmesini rica edürük. Saygılar.1 Puan
-
Önemli olan %80 üstünde fazla sürede kalmaması teknik olarak lityum pillerde tam şarj olması durumunda lityum iyonlarının hareketi zorlaşır. Direnç artar. Sıcaklık artar. Stres de artar 0-100 aralığında kullanmak yerine 20-80 aralığı pil içindeki kimyasalların stressiz çalışması için daha doğru. ayrıca 20-80 aralığında sık sık şarj edip kesebilirsiniz. İmkan varsa tabi1 Puan
-
notebokklarda da var telefonda da, ben kullanmıyorum bol şarj iyidir elktriğin ne kadar kesik kalacağını bilemeyiz 5. yıla girdi zaten ama hala 2-3 gün gidiyor şarj1 Puan
-
Bu tür yerlerde de faizi organizasyon ücreti olarak ödüyorsunuz.1 Puan
-
terzinin pantalonu sökülünce terziye gidermiş üni de otomotiv dersinden çakmıştım ben1 Puan
-
Bu başlık altına çok şeyler yazılır. Ancak ben farklı bir bakış açısından değerlendireceğim konuyu. Ben bir meslek lisesi öğrencisiydim, sınıfın en arka sıralarında, silik bir öğrenci hayatı olan, okul bittikten sonra "muhtemelen bir muhasebecinin yanında çalışma" rolü biçilmiş bir hikayem vardı. Ama sonra düşündüm ve tek kurtuluşumun dört yıllık lisans mezunu olmak olduğunun farkına vardım. Bir yıl çok çabaladım ve hep dönüm noktalarından oluşan hayatıma yeni bir dönüm noktası ekleyip Bilişim Teknolojileri Öğretmenliğini kazandım. Hayat bazen sizlerin çocuklarınız için biçtiği rollerden çok daha farklısını ve fazlasını verebilir. Ama bazen biçtiğiniz rollerin çok daha azını da verebilir. Bazı çocuklar içinde bulundukları çevrenin onlara direttiği o dünyanın dışına çıkıp, kabuklarını kırabilirler, bazıları ise bunu başaramazlar. Ben kırabildim. Şimdi zaman zaman aynı hataları kendi çocuklarımız için de yapıyoruz. Ülkenin içinde bulunduğu ekonomik şartlar, toplumsal meseleler bu durumu tetikliyor. Çocuklarımızın ilgi alanlarını tespit edip, oraya yatırım yapmak, onların öncelikle iyi bir insan olmasını sağlayıp, sonrasında mutlu, sağlıklı bir birey olmaları için çaba sarfetmek, en ideal olanı bence. Diğer taraftan başlığın altında okuduklarımda şunu farkettim. Herkesin bir ortak isteği var aslında çocukları için. İyi bir eğitim. Mesleğinde iyi olması, iyi birey olması vb. Ama dikkat ediyor musunuz? Kimse iyi bir eğitimci, iyi bir öğretmen olmak istemiyor artık. Peki nasıl bu muasır medeniyet seviyesine erişeceğiz? Günümüzde fedakarlığı, maaşından fazla olan, kendini öğrencilerine, onların gelişimine adayan kaç tane öğretmen tanıyorsunuz etrafınızda? Ama herkes bunu talep ediyor. Ülke koca koca vakıflara bağlı, tabelalarında şaşalı isimleri olan özel okullarda çalışan öğretmenlere bakın mesela... Hangi şartlarda çalışıp, çocuklara neler verebiliyorlar? Ya da büyük problemlerle boğuşan devlet okullarının curcunasına kapılmış öğretmenlere bakın... Nasıl erişeceğiz muasır medeniyetler seviyesine? Ben bir öğretmen olarak çevremde artık "öğretmen olmak istiyorum" diyen çocukları göremiyorum mesela. Burada büyük bir problemimiz var. Önceden bizim zamanımızda öğretmen olmak isterdi sınıfın yarısı... Şimdi sadece sayılardan ibaret, atanamamış, akademik eğitimde listenin en altında bulununan, "hiçbir şey olmazsa, öğretmen olur" ile üniversite seçimlerini yapmış, yüzbinlere ulaşmış öğretmen ve adaylarından bahsediyoruz sadece. Bence en büyük problemimiz eğitim. Bunun için de nitelikli eğitim ortamları, eğitim materyalleri ve en önemlisi değerli öğretmenler yetiştirmeliyiz. Eğitimin her kademesinde... Sonrasında bir 10-12 sene sonra ülke meyvelerini toplamaya başlar. Keşke tüm yatırımımızı, enerjimizi buraya yapabilsek. Saygılar...1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00