İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

  1. Mehmet Cihat

    Mehmet Cihat

    Gold Üye


    • Puan

      21

    • Mesaj

      3.299


  2. Eyüp Çetin

    Eyüp Çetin

    Bölüm Sorumlusu


    • Puan

      21

    • Mesaj

      3.139


  3. Çağlar Bayur

    Çağlar Bayur

    Gold Üye


    • Puan

      18

    • Mesaj

      104.623


  4. Tansu Kalafatoğlu

    Tansu Kalafatoğlu

    Gold Üye


    • Puan

      14

    • Mesaj

      26.863


Popüler İçerik

03-02-2025 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. Evet arabada sabahları titreme, dip gaz gidip gazı bırakınca stop etme, çekiş düşüklüğü gibi sorunlar vardı. Araştırdığımda sorunun subaplardan olduğunu öğrendim. Ara tatile istanbula gittiğimde Bostancı oto sanayide bulunan Yıldırım Suzuki Yıldıray ustaya aracımı bıraktım. Subap ayarı yapıp kontrol edildi çekiş sorunu ve stop etme ortadan kalksada titreme bir miktar kaldı. Bir süre kullanıldıktan sonra düzelme ihtimali olduğunu söylesede sübapların tamamen değiştirilmesini istedim. Parça teminini tamamen ustaya bıraktım kendisi özellikle bu subabı bekledi. Garantili bir şekilde yapmasını istediğim için ileride parça vs kaynaklı durumla karşılaşmamak için parça tercihinde karışmadım. Fren balata işçiliği ve kalorifer temizleme dahil periyodik bakım ve halk diliyle çelik subap değişimi 43.900 TL tuttu. Ücretin bir kısmını aracın eski sahibinden aldım. Subaplar ustayıda şaşırtacak derecede erken yandığı için (40.000 km) LPG sistemini kontrole Candan mühendisliğe götürüp hem inceleyip bakımını yapmalarını hemde AFR yapmalarını istedim. Yapılan kontrollerde Nozulların normalden küçük olduğu (1.8 mm) yerine 2.2 mm nozullar takıldı. Map sensörünün arızalı olduğu (rölantide 700 gösteriyordu yenisi takılınca 350 mbar düştü) söylendi. Değişiklik yapılıp yol ayarı yapıldı ve teslim edildi. LPG kiti BRC Comfort. Nozul Değişikliği 200 Bakım 800 AFR 1000 Map Sensörü 4000 Toplam 6000 TL verdim. Oradan çıktıntan sonra arka camlar karartmalı olduğu için sadece ön 2 cama film yapmaya götürdüm aracı. Oracal marka film yaptırdım uygun renkte. Farlar dıştan polisaj yapıldı ve üzerleri yine oracal marka ppf ile kaplandı. Yan basamaklar söküldü. İlan fotoğrafı gibi ama içini dışını göstermek istedim.
    7 Puan
  2. Bu seferki 2 hafta gitti valla
    7 Puan
  3. ▶️ Luksor 4. Gün 1. Kısım 4. Güne çok erken başladık. Luksor'a gidecektik. Burası Mısır ruhunu yaşayabileceğiniz en önemli 2. turistik bölge. Daha önce Eski Mısır krallıklarına başkentlik yapan Teb şehri buradadır. Piramitlerin olduğu yer Memphis olarak geçer. Daha önce bahsettiğim gibi bu tur için kişi başı 185 USD istediler fakat bir arkadaşımın aracılığı ile bulduğum Türkçe rehberli turu 200 USD vererek satın aldım. Eğer gitmeyi düşünen olursa ilgili kişinin numarasını veririm siz de daha uyguna Türkçe turlara katılabilirsiniz. Orda yapılabilecek her türlü etkinliği uygun fiyata ayarlayabilirsiniz. Toyota'nın vip tarzı araçları ile bizim gibi bir aile ile birlikte gidecektik. Saat 04.00'da aracımız bizi aldı. Gideceğimiz yol yaklaşık 240 km olmasına rağmen bu kadar erken yola koyulmamızın sebebi ülkedeki güvenlik koşulları. Yolda çok fazla kontrol noktası mevcut ve bazı yerlerde araçlar dakikalarca bekliyor. Hatta bazı yollarda tur otobüslerini konvoy yapıp öyle gönderiyorlar. Bu nedenle bizim oraya varışımız hemen hemen 5 saati buldu. Nitekim bu uzun yolculuğun ardından Luksor'a vardık ve ilk durağımız Karnak Tapınağı oldu. ⬇️ Burası MÖ 1300lü yıllarda Firavun III. Tutmose tarafından yapılmaya başlanmış ve her gelen firavun yeni yapılar eklemiş ve bu şekilde genişlemiş. Buradaki eserlerde bulunan yazılar her kral döneminde eskisi silinerek yeniden yazılmış. Tapınakta en fazla katkısı bulunan Firavun II. Ramses olmuştur. Bizim Hititlerle savaşa tutuşan ve sonrasında dünyanın ilk barış antlaşması olan Kadeş Barış Antlaşması'nı imzalayan firavun. Hatta tapınağın bir kısmına hiyerogliflerle bu savaşı ve anlaşmayı yazdırmış. ⬇️ Karnak Tapınağı'nın en can alıcı kısımlarından biri 25 metrelik de sütunların olduğu alan. Tek parça halinde yerleştirilmiş 134 sütun var. Daha önce üstü kapalıymış tabi. ⬇️ Bu sütunların olduğu alana sadece firavun ve rahipler girebiliyor. Halk tapınağın sadece belli bir kısmına kadar girebiliyor. Tapınağın arka kısmında Nil taşkınları ile oluşmuş bir havuz var ve burada günahlardan arınma amacıyla rahipler ve firavunlar yüzüyorlar. Aynı zamanda tanrıları eğlendirmek amacıyla sık sık cümbüş yapılıyor. O zamanlar da insanların ruhani duyguları istismar ediliyormuş diyebilir miyiz yorum sizin?! ? Tapınağın giriş kısmında bir sunak var ve halk buraya kadar gelip adaklarını sunuyorlar. Burada devasa bir II. Ramses heykeli mevcut. Zaten bu tapınaktaki bütün eserler çoğunlukla ona ait. Bu heykelden itibaren halk içeri giremiyor. ⬇️ Meşhur koç başlı sfenksler. ⬇️ Tapınağın isminin herhangi özel bir anlamı yok. Burada bulunan yerleşim yerinin adını almış. Karnak köyünün üzerinde yer almaktaymış. Karnak Tapınağı gezimizi tadı damağımızda kalarak 12.00'da sonlandırdık. Çünkü gezilecek daha çok yer vardı ve 17.00'da mesai bitiyordu. Turistik bölgelerdeki bu durumu hiç anlayamıyorum. Çok erken kapanıyor. Gezmesi güzeldi ancak yeterince fotoğraf ve video çekemediğimi düşüyorum. Buradaki gezimizin ardından öğle yemeğimizden önce papirüse yapımını görmek için papirüs atölyesine gittik. Papirüs bitkisinden nasıl papirüs elde edildiğini rehberimiz detaylıca anlattı. Hiyeroglif yazısını yazabilen yaşlı bir adama isteyen aldığı papirüse ismini falan yazdırdı. ⬇️ Öğle yemeğini Nil manzaralı bir restoranda yedik. Mısır'ı hayat kaynağı Nil büyük hayranlık uyandırdı bende. ⏸️
    7 Puan
  4. İlkay, sandık motör piyasası ne durumda. Bu hafta aldın mı yenisini?
    6 Puan
  5. Ali abi anlatamadım sana bir türlü herhangi bir yere yazmasa hatta kendi bile bilmesede farketmez. Daha önce aldım diyorum istiyorsan avukatın adınıda vereyim kendinde görüş kendisinin youtube kanalında instagram hesabında yüzlerce bu tarz kazanılmış emsal dava var. 1.5 Senede aldım oda bilirkişiye itiraz oldu diye. İstediğini diyebilir ben bilmiyordum, eski sahibinde olmuş, Mehmet beyde bozulmuş veya eksper yapıldı beni ilgilendirmez, ben satarken söyledim aracı piyasasının altında verdim vs vs. 1500 tane bahane sıralayabilir. Burada karara etkili olacak tek şey bilirkişi raporu bilirkişi derseki bu subaplar 500 km eridi o zaman hiçbirşey alamazsın. Ama bu mümkün olmadığına göre davayı kazanacağın %100. Ancak adi faiz %9 da sabit bu yüzden 1.5 sene sonra 43.000 Tl nin %9 yasal faizli halini alıp avukatada anlaştığın %20 kesintiyi vermen gerek. Burada bir diğer önemli husus satıcı davayı kazandın ama satıcı galerici tarzı üzerine bir mal varlığı olmayan sürekli bu tarz alavere dalavereleri yaptığından üzerinde 50 tane icra takibi olan bir adamsa kazansan bile bu parayı alamazsın. Benim durumumda satıcı kamu çalışanı olduğu için aynı gün kararı icraya koyup mal varlıklarına banka hesaplarına bloke koydurup parayı alabilirim oradada sıkıntı yaşamazdım. Bunları bilerek karşı tarafada olayı anlattığınızda olayın vehametini anlayarak kendisi ödeme yapmaya razı geldi. Twingonun eski sahibi 3000 TL ödeme yapmayı kabul etmemişti 22 senelik araba ondan ne olur , beni tehdit ediyorsun vs demişti ama 1.5 sene sonunda cebinden toplamda 39.000 TL çıktı. O yüzden diyorum haklarınızı bilin ve sahip çıkın diye yoksa bu işler çok zor alırdın işte başvuranlar yarıda bırakıyor amaaaan boşver filan demekle çözülmüyor. Benim daha önce beraber çalıştığım avukatın ismi de Orhan AKA kendisi sadece bu tarz işlere bakıyor. Başınıza gelirse tavsiye ederim. oda çözüm değil abi Twingoyu aldığım adamın günahı bile yoktu yinede ödedi garibim hemşerimde hemde Madem bu kadar anlattık kendi davamın gerekçeli kararını paylaşıyorum. Buradaki arkadaşlar da nelerin alınabileceğini öğrenmiş olurlar Davacı vekili dava dilekçesinde özetle;"Müvekkil, davalı satıcıya ait, VF1C066MG23488233 şasi numaralı, 14 AG 868 plaka sayılı, 2002 model, Renault Twingo 1.2 AC marka/tipte ve davalı tarafından 230 bin km.de olduğu belirtilerek satışa sunulan otomobili, Kartal 21. Noterliğinin, 14.02.2022 tarih ve 4254 yev. numaralı araç satış sözleşmesi ile 72.000-TL bedelle satın almış ve adına tescil ettirmiştir. Dikkat edilecek olursa noterlikçe düzenlenen araç satış sözleşmesinde de aracın, satış anındaki kilometresinin 230 bin olduğu taraflarca kabul ve beyan edilmiştir. Davaya konu aracın, müvekkilime satışı gerçekleşmeden önceki dönemde kilometre sayacına müdahale edildiği anlaşılmış olup, bu durum, aracın gizli ayıplı olarak satıldığını göstermektedir. Geçtiğimiz günlerde, servis kayıtlarını sorgulama ihtiyacı hisseden müvekkilim, dava konusu bu aracın temmuz 2008 tarihli servis girişinde 203 bin km.de olduğunu farketmiştir.Bununla birlikte araç, ekim 2014 tarihli periyodik muayene işlemi sırasında 166 bin km.dedir. Dolayısıyla, aracın kilometre sayacına, geçmişte müdahale edilerek aşağıya düşürüldüğü ortadadır. Satışa konu araç gizli ayıplı olarak müvekkilime satılmıştır. Aracın kilometre sayacına müdahale edilerek gerçekte olduğu kilometreden daha aşağı bir kilometreye düşürüldüğü, böylelikle gizli ayıplı olarak müvekkilime satıldığı da sabittir. Satıcının araçtaki gizli ayıptan dolayı sorumluluğu bulunmaktadır. Alıcının, satış öncesinde, aracın kayıtlarını inceleme yükümlülüğü bulunmamakta olup, aksine, satıcı, aracın ayıplarını bildirmekle yükümlüdür.Satış bedelinden indirim talebimiz; Satıcının, satılanın ayıplarından sorumlu olduğu hâllerde alıcının seçimlik hakları Borçlar Kanunun 227. maddesinde şu şekilde düzenlenmiştir. Davaya konu aracın, km.si düşürülmüş olduğundan gizli ayıplı olarak satıldığı sabit olduğuna göre müvekkilimin, seçimlik haklarından, satış bedelinden indirim talebi kabul edilmelidir. Aracın; Trafiğe ilk tescil tarihi: Ocak 2002 Kilometresi ile oynanmadığı bilinen bir tarih: Temmuz 2008 Temmuz 2008 tarihindeki kilometresi: 203 bindir. Yukarıda izaha çalışılan ve Sayın Mahkemeniz tarafından resen göz önünde bulundurulacak nedenlerle, fazlaya ilişkin her türlü hakkımız saklı kalmak kaydıyla, Davanın kabulü ile, davaya konu aracın satış bedelinde indirim yapılması gereken tutar olan belirsiz alacağın bilirkişi marifetiyle tespiti ve şimdilik 100-TL olmak üzere, -satış tarihinden itibaren davalıda haksız şekilde durduğundan satış tarihi olan 14.02.2022 tarihinden itibarenyasal faizi ile davalıdan tahsiline, yargılama giderleri ve vekalet ücretinin karşı yan üzerinde bırakılmasına karar verilmesini" vekaleten talep ve dava etmiştir. Davalı cevap dilekçesinde özetle;"Mahkemenizin yukarıda numarası yazılı dosyasından hazırlanan tensip zaptı 29/08/2022 tarihinde tarafıma tebliğ edilmiş olup, davacıya tarafımdan Kartal 21. Noterliğinin 14/02/2022 tarih ve 04254 yevmiye nolu satış sözleşmesi ile satılan 14 AG 868 plakalı, 2002 model Renault Twingo 1.2 AC model aracın kilometresinin düşürülmüş olduğundan bahisle Mahkemenizin yukarıda numarası yazılı davası açılmış ise de; Söz konusu aracı kendim 23/11/2021 tarihinde Bolu 6. Noterliğinin 18398 yevmiye nolu satış sözleşmesi ile .......................'ndan 200.000 kilometrede satın aldım. Söz konusu aracı 200.000 kilometrede aldıktan sonra yaklaşık 3 ay içerisinde 30.000 kilometre kadar kullandım ve aracı internet ilanına koydum. Ardından, ilgili tarihte aracın tüm kusurlarını da belirterek davacıya 230.000 kilometrede satışını yaptım. Aracı aldığım kilometreden de anlaşılacağı üzere araçta bir kilometre düşürme durumu mevcut ise bu düşürme işlemi kesinlikle şahsım tarafından yapılmamıştır. Ben aracı alırken ekspertize götürmedim, davacıya da isterse ekspertize götürebileceğimizi de belirtmiş olmama rağmen kendisi de ekspertize götürmedi. Sadece motor ustasına gösterdi ve ustanın da onayı ile satın aldı. Davacı ile yaptığım telefon görüşmesinde de kendisi zaten şahsımla ilgili bir konu olmadığını, yapılmış ise benden önce yapıldığının satış sözleşmeleri ile ortada olduğunu beyan etmiştir. Açıklanan nedenlerle tarafıma yöneltilen davanın reddi ile yargılama giderleri ve ücreti vekaletin davacı üzerinde bırakılmasına karar verilmesini tensip ve görüşlerinize arz ederim." şeklinde beyanda bulunduğu görülmüştür. DELİLLER Dava dilekçesi, cevap dilekçesi,tensip ve duruşma ara kararları gereğince istenilen bilgi ve belgeler, bilirkişi raporları ile tüm dosya kapsamı. Makine bilirkişisi kök raporuna özetle;"Değerlendirme bölümünde yapılan tespitler, servis kayıtları ve muayene istasyonu raporlarıışığında aracın kilometre sayacı mekanizmasına müdahale edilerek, kilometre değerinin düşürüldüğü , aracın satın alma sürecinde , mevcut durumun alıcı tarafından tespit edilemeyeceği ve anlaşılamayacağı nedeniyle aracın " gizli ayıplı" statüsünde olacağı,"Gizli ayıp " statüsündeki aracın satış bedeli üzerinden indirim talep edilebileceği , Aracın , eksik yazılan kilometre değerinin olması gereken değerin % 25 (yüzde yirmibeş) oranına geldiği tespiti ile, nispi olarak aracın satış bedeli olan 72.000,00 TL üzerinden %25 oranında satış bedel indirimi yapılarak , aracın satış bedelinin72.000 * 25/100 = 54.000,00 TL olacağı, görüş ve kanaatiyle hazırlanan rapor 2(iki) sayfadan oluşmakta olup,Yüce Mahkemenizin takdirine saygıyla arz olunur." şeklinde rapor ibraz ettiği görülmüştür. Makine bilirkişisi ek raporunda özetle;"14.01.2023 tarihli itiraz dilekçesi ile , 13.12.2022 tarihinde hazırladığımkök rapora itiraz edilmiştir. İtirazın içeriğinde, " nispi metod " yönteminin uygulanmadığı , belli yaş grubu araçların kat ettiği mesafenin araç değeri üzerinde bir etkisinin olmayacağı , iddia edilmektedir. İtiraz ve iddiala karşın aracın "kilometre sayacı mekanizmasına müdahale edilerek, kilometre değerinin düşürüldüğü " gerekçesi ile , gizli ayıplı olarak kabul edilmesi gerektiğini raporun sonuç ve kanaat bölümünde belirttim. Bilirkişiye kök raporda verilen görev, davacının olması gerenden daha fazla kilometre yapmış olması gerekirken , kilometre göstergesinde daha az kilometre yapıldığının tespit edilmesi yönündedir. Dolayısıyla yaptığım keşif bu yönde yapılmış olup , bunun aksinearacın fiziki yönden ağır hasarlı olup olmadığı , motorun yağ yakıp yakmadığı , şanzımanın arızalı olup olmadığı , ön düzen ve yürüyen aksamının masrafının olup olmadığı yönünde tespitler yapılmamıştır. Bu kriterlerin tespiti istenmediği , tarafımdan yapılmadığı ve dolayısıyla aynı model ve muadili araçlarla dava konusu aracın ayıplı olduğu konu ve gerekçesi "kilometre düşürülmesi" olduğundan dolayıkarşılaştırılması doğru olmayacaktır. Bundan dolayıdır ki, gizli ayıpaltındasaydığım kriterler dışında ,neinternette , ne galerilerde ve nede gerçek kişilerde alım satım yapanlarda sadece "kilometresi düşürülen araç" adı altında rayiç bedeli araştırması yapılamayacaktır.Tespiti istenen konu aracın yaşı itibariyledosya ekindeki bilgi ve belgeler ışığında model yılı itibariyle , satış sözleşmesi yapılan tarihler arasında makul bir yol kat ettiğinin tespiti yönündedir.Bu süreçte ise kilometre sisteminin dışardan müdahale yapılıp yapılmadığının tespitidir. Bu sebeplerden dolayıdır ki aracın satış bedelini hesaplarken , sadece kat edilen kilometreye bağlı olarak bir hesap ve değerlendirme yaptım. Çünkü davaya konu aracın diğer kıriterlere bağlı " fiziki yönden ağır hasarlı olup olmadığı , motorun yağ yakıp yakmadığı , şanzımanın arızalı olup olmadığı , ön düzen ve yürüyen aksamının masrafı " konuların da dahil edileceği bir hesap ve değerlendirmenin doğru olmayacağı kanaatindeyim. Üstelik davacı da, aracın olması gerekenden daha fazla kilometre yapmış olması gerektiği iddiasıyla daha fazla bedel ödeyerek satın aldığı iddiasıyla dava açmıştır. Sonuç olarak, satış bedelin belirlenmesinde kök raporda kullandığım kilometre bilgisi baz alınarakhesaplanan satış bedeli nispi metod yönteminin doğru olduğu, aracın kat ettiği mesafenin aracın bedeli üzerinde etkisi olmadığı ile ilgili itiraza karşı cevabın ise, kök raporumun değerlendirme bölümününson paragrafında gerekçeleriyle beraber verildiği, görüş ve kanaatiyle hazırlanan rapor 3(üç) sayfadan oluşmakta olup,Yüce Mahkemenizin takdirine saygıyla arz olunur." şeklinde rapor ibraz ettiği görülmüştür. DELİLLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ VE GEREKÇE: Davanın, taraflar arasındaki satış işlemine konu olan otomobilin km sayacına yapılan müdahale nedeniyle meydana geldiği iddia edilen gizli ayıplı satıştan kaynaklı satış bedelinde indirim talebine ilişkin olduğu, dosya kapsamında yapılan incelemede,taraflar arasında yapılan 14/02/2022 tarihli araç satış sözleşmesi ile dava konusu aracın 72.000,00 TL tutarındaki satış bedeli karşılığında davalı satıcı tarafından davacıya satılmış olduğu, mahkememizce dava konusu araca ilişkin tüm teknik servis kayıtları ve muayene kayıtlarının celp edilerek dosya kapsamına kazandırıldığı, akabinde dosyanın bilirkişiye tevdi edilerek, emsal içtihatlar uyarınca nispi metod kullanılmak suretiyle davacının talep edebileceği satış bedelinde indirim tutarının tespiti konusunda rapor tanzim ettirildiği, mahkememizce hükme esas alınan bilirkişi raporunda, aracın 11/07/2008 tarihli servis kaydında 203.405 km'de iken 21/10/2014 tarihli servis kaydında 164.429 km'de olduğunun belirlendiği bu kapsamda aracın km saycına müdahale edildiğinin ve km değerinin düşürüldüğünün sabit olduğu, emsal içtihatlar uyarınca araç km sayacında yapılan değişiklik nedeniyle, aracın satın alma sürecinde mevcut durumun alıcı tarafından tespit edilemeyeceği ve anlaşılamayacağı sabit olduğundan satışa konu aracın gizli ayıplı olarak kabul edilmesi gerektiği, TBK madde 219 ve davamı düzenlemeleri uyarınca satıcının nitelik veya niteliği etkileyen niceliğe aykırı olan, kullanım amacı bakımından değerini ve alıcının ondan beklediği faydaları ortadan kaldıran veya önemli ölçüde azaltan maddi, hukuki ve ekonomik ayıpların bulunmasından sorumlu olup satıcının bu ayıpların varlığını bilmese bile sorumluluğunun ortadan kalkmayacağı anlaşılmakla, davacı alıcının gizli ayıplı araç satışı nedeniyle satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme hakkı bulunduğu, mahkememizce hükme esas alınan bilirkişi raporunda nispi metod yöntemi kullanılarak hesaplama uyarınca davacının talep edebileceği satış bedelinde indirim tutarının 18.000,00 TL olduğunun tespit edildiği anlaşılmakla,bedel artırım dilekçesi doğrultusunda davanın kabulüne karar verilerek, 18.000,00 TL alacak tutarının taraflar arasındaki satış sözleşmesinin yapılma tarihi olan 14/02/2022 tarihinden itibaren işleyecek yasal faizi ile birlikte davalıdan tahsiline ile davacıya verilmesine karar verilerek aşağıdaki gibi hüküm tesis edilmiştir. H Ü K Ü M : Gerekçesi yukarıda açıklandığı üzere;DAVANIN KABULÜ İLE, 1-18.000,00 TL alacak tutarının, satış sözleşmesi tarihi olan 14.02.2022 tarihinden itibaren işleyecek yasal faizi ile birlikte davalıdan tahsili ile davacıya ödenmesine,2-Alınması gereken1.229,58 TL harç olup, davacı tarafça yatırılan 80,70 TL peşin harç ve 226,70 TL ıslah harcı olmak üzere toplam 307,4‬0 TL harcın mahsubu ile bakiye922,18 TL harcın davalıdan tahsili ile hazineye irat kaydına,3-Davacı tarafça yapılan 80,70 TL başvurma harcı, 80,70 TL peşin harç, 226,70 TL ıslah harcı, 1.200,00 TL bilirkişi ücreti, 805,75‬ TL posta gideri ve tebligat gideri, 571,90 TL keşif harcı olmak üzere toplam 2.965,75 TL yargılama giderinin davalıdan alınarak davacıya verilmesine, davalı tarafça yapılan yargılama gideri bulunmadığından bu hususta karar verilmesine yer olmadığına, 4-Davacı taraf dava ve duruşmalarda kendisini vekille temsil ettirdiğinden karar tarihinde yürürlükte olan Avukatlık Asgari Ücret Tarifesi gereğince hesaplanan 9.200,00TLvekalet ücretinin davalıdan alınarak davacıya verilmesine, 5-Arta kalan gider avansının karar kesinleştiğinde yatıran tarafa iadesine,Dair, davacı vekilinin yüzüne karşı, davalı asilin yokluğunda, gerekçeli kararın tebliğinden itibaren iki haftalık süre içerisinde Trabzon Bölge Adliye Mahkemesi ilgili hukuk dairesine istinaf kanun yolu açık olmak üzere verilen karar açıkça okunup usulen anlatıldı. 26/04/2023
    5 Puan
  6. Yağ serviste koyulmamış o zaman . Servis koysaydı 1 haftayı geçmezdi.
    5 Puan
  7. Eğer taşımayı elektrikliye çekersen elektrik arzı yetmez. İkincisi bizim termik santraller falan ya kömür ya doğalgaz. Nükleer(ler) olmadan zor o iş. He Fransa gibi 53 tane nükleer santralin var ve elektrik fazlan varsa olur. Kaldı ki benim kıytırık arabama göz dikeceklerine demiryolu yapsınlar. İnsan gibi seyahat edebildiğim demiryolu olsa ne uğraşacam arabayla şunla bunla.
    4 Puan
  8. 1N5408 bu. Isınma diod ile alakalı değil. Soketi çok iyi temizle. Varsa sülfürik asit bul daldır çıkar oksit gider. Yoksa porçöz iş görebilir biraz.
    4 Puan
  9. ▶️ Kahire - Hurgada 3. Gün Sabah otelde kahvaltımızı yaptıktan sonra tur otobüsüne binip Kahire'nin farklı noktalarına gittik. Bir parfüm dükkanında yapılan sunumların ardından isteyen parfüm aldı. Eski Mısır'dan kalan uygulamalardan biri parfüm işi. Eski Mısırlılar bu konuda gerçekten etkileyici işler yapmışlar. Çeşitli bitkilerden elde edilen bir çok koku mevcut. Bunların nasıl yapıldığı falan anlatıldı. Günümüzde aralarında ünlü markaların da bulunduğu parfüm üreticilerinin çoğu Mısır'dan gönderilen esanslar ile parfüm üretimi yapıyormuş. Bu seanslar alkol ile karıştırılarak parfüm haline geliyormuş. Ayrıca sağlık alanında kullanılan birçok ürün de mevcut. Eski Mısır'ın tıp alanında dönemine göre çok ileride olduğu söyleniyor. Zaten mumyalama işlemlerinden dolayı da bu konuda ciddi bilgi birikimi elde etmişler. Ardından Kahire'nin Heliapolis adı verilen ve çoğunlukla devlet kurumlarının olduğu yeri gördük. Buralarda çok da anlatılacak birşey yok. Kahire, New Cairo yani Yeni Kahire adı verilen bir bölgeye doğru genişlemekteymiş. Orası daha modern yapıların olduğu ve elit kesmin oturduğu bölgeymiş. Fakat ne kadar yeni de olsa bence eski görünüyordu. Kahire'nin bütün binaları rüzgarla gelen kumlarla kum rengine bürünmüş durumda. Zaten herhangi bir yenileme çabası da yok insanlarda. Kahire genel olarak fotoğraflarda gördüğümüz turistik yerler haricinde keşmekeşin hakim olduğu bir şehir. Şehrin görünmeyen yüzü çok karanlık. Her yer çöp içinde, bütün yapılar eski, trafik felç durumda, gürültü had safhada. Hava kirliliğinden dolayı şehir gri görünüyor. Maske takmadan gezildiği takdirde bir müddet sonra hava kirliliği inanılmaz derecede rahatsız ediyor. Ciddi manada hissediyorsunuz. Astımı falan olanlar için orada gezmek iyi olmayabilir. İnsanlar her anlamda çok rezil durumdalar. İnsanların aylık geliri ortalama 70 USD civarındaymış. Turist olduğunuzu gören herkes birşeyler satmaya çalışıyor veya para istiyor. Sizin için birşeyler yapıp para vermenizi bekliyor. Mesela fotoğrafınızı çekebileceğini söyleyen kişiler sizden para isteyecektir. Fakat herhangi bir temasları söz konusu değil ve çok sakin insanlar. Seslerini asla yükseltmiyorlar. Hizmet aldığınız yerlerde size karşı inanılmaz nazik davranıyorlar. Daha önce rehberimiz hırsızlık vakalarının çok yaşanmadığını söyledi. Hatta hırsızlığın Avrupa'da daha fazla olduğunu söyledi. Ben de izlediğim videolarda Avrupa ülkelerinde özellikle Londra'da insanların selfie çekerken elinizden telefonu falan aldığını duymuştum. Biz 2 gün gezebildik ancak daha fazla gezmek isterdim. Her ne kadar bizden en az 50 yıl geride olsalarda ben gayet memnun kaldım. Kahire'de öğle saatlerinde ayrılarak 450 km güneydeki Hurgada kentine doğru yola çıktık. Hurgada Mısır'ın güneyinde bulunan yaklaşık 250 bin nüfuslu bir tatil şehri. Kahire'nin zenginlerinin genellikle yazlık sahibi oldukları ve tatil yapmaya geldikleri bir şehir. Buranın tatil şehri olmasının yanı sıra Luksor gibi Mısır'ın diğer gizemli yerlerini görebilmek için konaklayabileceğiniz bir şehir. Buradan günübirlik turlar ile Luksor'a gidebilirsiniz. Bundan bahsedeceğim. Mısır'ın şehirlerarası yolları genel olarak iyi. Yollarda güvenlik had safhada. Ayrıca 15 kişinin üzerinde yolcu taşıyan araçlara polis veriliyor. Öndeki 2 koltuk daima bir polis için boş bırakılıyor. Yeni yapılan bu yollar paralı. ⬇️ Bu bomboş arazideki yol kenarında tek başına plastik sandalyeye oturmuş polis gördüm öylece bekliyordu. Nil nehri kenarında suyun ulaşabildiği araziler dışında tüm ülke resimde gördüğünüz şekilde gri bir çöl ile kaplı. Sadece Nil Nehri kenarında hayat var. Bunun dışında Kızıldeniz kenarındaki tatil şehirleri mevcut. Yaklaşık 5 saatlik bir yolculuğun ardından otelimize yerleştik. Kızıldeniz manzaralı 5 yıldızlı bir oteldi. Bunun gibi herşey dahil oteller çok ucuz. Hurgada'da deniz tatili yapabilirsiniz. Mısır bu mevsimde bile deniz tatilinin yapıldığı bir ülke. Hava sıcaklığı Kahire'de 21 derece falandı. Hurgada'da ise 25 derece civarındaydı. Hurgada'ya varınca yemek yiyip dinlenmeye çekildik. Çünkü yaklaşık 240 km mesafedeki Luksor turuna katılacaktık. Tur sabaha karşı 4'te başladığı için uyumamız gerekiyordu. ⏸️
    4 Puan
  10. Geçen hafta ailecek 5 günlük Mısır turumuzu yaptık. Tecrübelerimi sizinle paylaşmak istiyorum. Tabii ki sadece görebildiklerimi aktaracağım. Göremediklerim gördüklerimin 100 katıdır muhtemelen. Yaptıklarımdan pişman değilim aklım hala yapamadıklarımda. ?Öncelikle kesinlikle gitmenizi hatta imkan varsa daha fazla kalmanızı öneririm. Biz güvenlik endişeleri nedeniyle turla gittik fakat ekstra gezilecek yerlerin hiçbirine tur ile katılmadık çünkü fahiş fiyat isteniyor. Örnek vermek gerekirse Krallar Vadisi, Karnak Tapınağı, Hatşepsut Tapınağı ve Memnon Heykelkerinden oluşan yemekli Luksor turuna kişi başı 185 USD istediler fakat biz ailecek 200 USD ile aynısını yaptık. Bu arada Mısır'da Türkçe rehberli turlar mevcut araştırabilirsiniz. Güvenlik nedeniyle tur şirketi ile katılmanın faydası şehirlerarası yolculuklarda daha güvenli olması. Eğer sadece gezilecek tek yer düşünüyorsanız mesela Kahire gibi turlara fazla para vermenize gerek yok. Hatta çok önceden planlı yaparsanız otel+uçak falan... vb ucuza gelir ve dediğim gibi orada mevcut turlar çok uyguna her yeri gezdiriyor. Fakat ben beceremem veririm parayı tur gezdirsin derseniz siz bilirsiniz. Mısır'da güvenlik için endişelenmek miyim yoksa rahat mı olmalıyım karar veremedim! Çünkü her yerde polis var. Turistik olan her yerin girişinde bir sürü polis var, çoğuna dedektörlerden geçiliyor. Ayrıca şehirlerarası yollarda toplu yolculuklarda araca bir tane polis veriliyor. Bizimle Hurghada'ya gelen poliste MP5 vardı. Unutmadan söyleyelim gitmeden önce emmiye seyahat sigortanızı yaptırmayı unutmayın. Kahire Biz 2 gün Kahire'de kaldık fakat yeterli değildi. Görülmek istenenler birkaç şey dışında farklı olabilir. Mesela benim için en önemli olan Ulusal Müze ve Piramitleri görmekti. Bunun dışında Nil Turu yaptık, El Halili Çarşısını gezdik ve 2-3 tane cami gördük ki şehrin her yeri camilerle dolu. Her yöneten bir cami yaptırmış çoğu da yeri de duruyor. Ancak bunun dışında yeni yapılan Büyük Mısır Müzesi ile çok fazla mumyanın sergilendiği Medeniyet Müzesi gibi önemli yerleri de görecek zaman bulamadık. Kahire 20 milyona yakın nüfusu ile büyük bir metropol. Ancak şehrin büyüklüğü beraberinde büyük bir kaos yaratmış. Hiç bir yerde hiçbir kural yok özellikle trafikte. Kim hangi boşluğu görürse giriyor ve kimsenin arabasına birşey olacakmış gibi bir derdi yok. Çoğu araba hurda, vurduğu kırığı çok, paslanmış. Yeni arabalar da yok değil tabi. En çok kullanılan arabalardan biri Tofaş. Her yerde sıklıkla görebilirsiniz. Örnek olarak 2 tanesini paylaşayım. Bunun dışında şehiriçi taşımacılıkta otobüs yok denecek kadar az. Genellikle eski Volkswagen Hippi Minibüsünü kullanıyorlar. Ayrıca Uber kullanılıyor ve çok uygun. 5-6 km olan yolu comfort seçerek 100 EGP'ye gidebilirsiniz. 1 USD yaklaşık 50 EGP. Yani her yere Uber ile gidebilirsiniz. 5 günde şehiriçinde her yere Uber ile gittik ve toplamda 1000 EGP ödemedim ki çoğu tutarda fazla ödeme yaptım. Mesela 120 EGP tutunca 150 verdim. Bu yüzden tek başınıza giderseniz her yeri tek başınıza gezebilirsiniz. Benzin çok ucuz sadece 17 EGP. Taksi kullanmanıza gerek yok. Çok para istiyorlar. Eğer kullanmak durumunda kalırsanız pazarlık yapın. Diğer tüm satıcılar gibi onlara da söyledikleri fiyatın yarısını ya da daha azını verirsiniz. Birşey alacağınız zaman farklı yerlerden fiyat öğrenip mutlaka pazarlık yapın. 60 dolar istenen şeyi 20 dolara aldım. Mutlaka bozuk para bulundurun kastım madeni para değil. Ucuz olan şeylere çok vermeyin. Çünkü para üstü yerine ucuz şeker verme eğiliminde olabiliyorlar. ? Dolmuş olarak kullanılan Volkswagenler. ⬇️ Trafikte aşırı derecede korna sesleri rahatsız ediyor. Ayrıca çok fazla egzoz dumanına maruz kaldık. Boğazımız felç oldu resmen. Herhangi bir yerde karşıdan karşıya geçerken arabaya yol vermelisiniz yoksa ezerler. ? Hatta yaya görünce ben geliyorum sakın deneme der gibi el ediyorlar. Kahire'de yemek konusunda sıkıntı yaşamazsınız. Yerel işletmelerin yanısıra uluslararası fast food markaları mevcut. Biz birkaç defa bunlardan yedik. Çünkü ailecek gittik ve çocuklar kolay kolay her yerde yemiyorlar. En lüks mekanlarında dahi çok ucuza yiyip içebilirsiniz. Mesela bunlardan birinde ailecek yediğimiz yemeğe 1250 pound verdim karşılığı 25 USD civarı. Paraları bizimkinden bile değersiz olduğu için harca harca bitmiyor. Aynı zamanda dolar da kullanılıyor. Ancak dolar kullanırsanız pound ile fiyatlandırılan bazı ürünlerde tam karşılığı olmadığı için daha fazla ödemek zorunda kalabilirsiniz. Bunun için mutlaka pound bulundurun. 1. Gün Kahire'deki ilk günümüzde otelden Uber çağırarak Ulusal Müzeye gittik. Burası Mısır'ın ilk müzesi. İçinde binlerce eser mevcut ancak bir çoğu sergilenecek yer olmadığı için depolarda tutuluyormuş. Bu yüzden Büyük Mısır Müzesi'ni inşa etmişler ve sergilenemeyen eserleri oraya taşıyorlarmış. Giriş 500 EGP. Bütün resmi fiyatlar öğrenci için yarısı. Ulusal Müze'de Mısır'ın eşsiz tarihinin en önemli eserlerini görme şansımız oldu. Bunlardan en ünlüsü Tutankamon'un eşyalarının sergilendiği bölüm. Burada kamera kullanmak yasak. Eğer farkeden görevli olursa telefonu açtırıp içindeki görüntüyü sildiriyorlar hemde sert şekilde. Fakat sizin için Tutankamon'un meşhur büstünü fotoğraflayabildim. ? Tutankamon çocuk denilecek bir yaşta tahta geçmiş fakat sadece 9 yıl tahtta kalabilen bir firavun. Peki neden bu kadar önemli ve firavunların en ünlüsü? Bunun nedeni Howard Carter adlı bir arkeoloğun 1922'de onun mezarını tamamen dokunulmamış şekilde keşfetmesinden kaynaklanıyor. Çoğu firavunun mezarı yağmalanmış haldedir ve firavunlara ait eşyalar çalınmıştır. Fakat Tutankamon ile birlikte gömülen herşey keşfedilmiştir. Özellikle büstü Mısır tarihi denilince simge haline gelmiştir. İronik şekilde piramitlerin en büyüğünü yaptıran Kufu'ya namıdiğer Keops'a ait tek eser 10 cmlik bir heykelciktir. Bu da Ulusal Müzededir. Ulusal müzede bunun dışında çok sayıda eser görebilirsiniz. Biz 3-4 saat gezdik. Çok fazla eser barındıran bu büyük müzeyi gezmesi çok yorucu ama fazlasıyla değer. İşte bazı eserler. ⬇️ Hemen hemen birçok eserde açıklama mevcut. İngilizce ve Arapça olarak. Eğer bu dilleri bilmiyorsanız telefon ile çevirip anlayabilirsiniz. Çok fazla fotoğraf ve video çektim ama bir kısmını ekledim. Ulusal Müze gezimizin ardından yemek yiyelim dedik ve çok acıktığımız için yerel yemekleri yiyeceğimiz düzgün bir yer aramaktansa Tahrir Meydanı'nda bulunan bir Fast food restoranına girelim dedik. Zaten çocuklara kolay yemek yedirmenin en kısa yolu bu. Yalnız bizdeki gibi değildi beğenmedik. Her yerde aynı yapılmıyor demek ki. Sadece söylediğimiz menünün içinde baharatlı pilav vardı onu çok beğendik. Ardından ubere atlayıp Kahire'nin meşhur çarşısı Han El Halili'ye gittik. Burası sık sık Türk olduğunuzu anlayanların "Yavaş yavaş Hasan Şaş" diye espri yaptıkları esnaflarla dolu bizim Kapalı Çarşı'ya benzeyen fakat daha dar ve sıkışık bir yer. Tabi espriyi Hasan Şaş yerine Mansur Yavaş olarak yapanlar da var. İçerisinde çoğunlukla hediyelik eşyaların bulunduğu, yer yer çay kahve içilecek yemek yenilecek alanlar var. Burada sevdiklerinize hediyelik eşya alıp soluklanmak için bir yerde birşeyler içebilirsiniz. Mutlaka pazarlık yapın en az üçte bir oranında indirim yapıyorlar. Daha doğrusu kar ettikleri miktarın en az 3 katını söylüyorlar. Şehirde mimari açıdan bütün dönemlere ait birçok eser görebilirsiniz. Bunların hepsini paylaşabilmem mümkün değil ki çoğunu pabaromik turda otobüsten gördüm. Kahireyi gezmek için 2 gün maalesef yeterli değil. İstanbul gibi düşünün. ⏸️ Burada ara veriyorum devam edeceğim. ?
    4 Puan
  11. Aracı revize ederken yardımlarından dolayı fikir veren herkese tşkler
    3 Puan
  12. forumun amacı bu zaten bilgiler birine lazım olur diye yaptıklarımı fiyatlarıyla detaylarıyla paylaşıyorum twingo konusunda davayı kazandığımı yüzeysel yazmıştım ama burada konusu açılınca paylaşayım kararı dedim. Şimdi baktımda dava 1.5 sene bile sürmemiş ya 14 şubat 2022 de arabayı aldım 26 nisan 2023 de mahkeme bitmiş. Davayıda nisanda açmıştım herhalde.
    3 Puan
  13. TK ve İB adlarındaki zanlılar evlerinde sahte elektrik üretmeye çalışırken yakalandı.
    3 Puan
  14. bu paletle geliyor, duyumlara göre İlkay bunlardan oturma odası düzmüş, vay uyanık vay
    3 Puan
  15. Ezbere konuşmayalım net konuşalım lütfen pilin 80 bin olduğu net ama turbo nun 130 bin olduğu net değil
    3 Puan
  16. Ne bu kuru yük gemisinin turbosu mu ?
    3 Puan
  17. 2004 model fusion aracıma haftasonu; 1- geri görüş kameralı double teyp kendim montaj ettim 2- koltuk kılıflarını kendim değiştirdim 3- paspaslarını değiştirdim araç yeni gibi oldu
    3 Puan
  18. Aracın konusu arada kaynamıştı şöyle açayım. Bugün ilk defa fırsat oldu da yıkayabildim. Seçeneklerimi paylaştığım önceki konuda Tansu abinin tavsiyesi üzerine aklıma düştü kısa bir araştırma sonrası da iyice kafama yattı. Zaten 2-3 gün içinde de almış bulundum. 2.0L atmosferik motorunun 186 ve 150 beygirlik varyasyonlarından 150 beygir olanı. 2.0 T ve 2.5 T 4X4 versiyonlarına nispeten daha mülayim ve daha makul yürütme maliyeti sınırları içerisinde yer alıyor. 6 ileti tek kavrama önceki S-Tronic’e göre doğal olarak daha yavaş kalan ancak yumuşak geçişleri olan bir şanzımana sahip. Şahsi olarak çok çok hoşuma gitti. Pıtır pıtır kasiste alttan yana yalıtımı süper ama rüzgar yalıtımını test etmedim uzun yola çıkmadım henüz. İlk defa Apple Car Play nasip oldu büyük nimetmiş. Keza Head-Up sayesinde ceza yeme riskim sıfıra iniyor dalıp gitme durumları olmuyor. Ses sistemi Bose değil ama bu konuda çok seçici değilim, Elektro müzik dinleyen birisi olarak enstrümanları net ayırt edebiliyorum bu bana yetiyor da artıyor. Yakıt tüketimi şehiriçi 8.8 litre olarak gösteriyor. Uzun yola daha çıkmadım. Daha ne söyleyebilirim bilmiyorum. Herkese kazasız belasız sürüşler. ? - Adaptif Farlar. - i-Stop - Havalandırmalı Ön Frenler - Lastik Basınç Sensörü - Head-Up Display - Kör Nokta Uyarı Sistemi - Radar Cruise Control - Acil Otomatik Frenleme - Tabela Okuma - Geri Görüş Kamerası - Geri Park sensörü - Apple Car Play - Android Auto - Süpürgeden Püskürtmeli Silecekler - Dahili Navigasyon - Telefondan Çalıştırma - Kilitleme - Alarm Modu - 16 inç Alaşım Jantlar - Çift Egzoz Çıkışı - Soul Cry Crystal Lansman Özel Rengi - Otomatik Katlanır Aynalar
    2 Puan
  19. taşlar yerine oturuyor yavaştan
    2 Puan
  20. çok mantıklı bir kural mış
    2 Puan
  21. Senin bir viraj kolu KDV hariç 3000 tutmuş. İşçilik vs de yazmamıştın. Herkes kendi kapısının önünü supursun
    2 Puan
  22. heh aracı satmadan önce temizlik şart denen geçmiş olsun iyi yakalamışsınız
    2 Puan
  23. mtv dönemlerinde çok üstüne gitmeyelim derim, yazık ama yani
    2 Puan
  24. nasıl razı oldu şöyle ki aracın sorununu facebook grubunda araştırırken kendisinin aracın titremesiyle alakalı grupta soru sorduğunu ve kendisine sübaptan olduğunu ve tahmini masrafını yazdıklarını gördüm ve kendisine sorunun sübap olduğunu bildiğini ancak bana söylemediğini aracı geri almasını veyahutta tamir bedelini karşılaması gerektiğini söyledim. Bir miktar üzerinde anlaştık. Kendisi bana sadece aracı satarken bir titreme olduğunu ve buji değişimi sonrası gittiğini söylemişti. Bunları hiç öğrenmeme de gerek yoktu twingoda çalıştığım bir avukat vardı yine alırdım tamir masrafını tamamını da alabilirdim sonuçta benim arızayı farketmem aracı aldıktan yalnızca 500 km sonra olduğu ve subapların bu sürede bozulmasının teknik olarak bozulmasının mümkün olmadığı zaten bilirkişi raporunda çıkacaktı. Sadece 1.5 sene beklemem gerekecekti o süreyi beklememek için anlaştım kendisiyle.
    2 Puan
  25. Kaşınıyo bebe
    2 Puan
  26. aracı ne zaman almıştınız ? eski sahibi ödemeye nasıl razı oldu merak ettim
    2 Puan
  27. Bu kadar zaten az yakan araca neden lpg takılır ki? Sonra lpg ucuz. Buyrun ucuz…
    2 Puan
  28. Ortalama bir araçtan bahsediyorum. Bizim galaktik seviyede bir aracımız yok ki Asistanıma söyledim almış getirmiş. 10 TL pil işte pil .
    2 Puan
  29. Neredeyse her sabah Galata Köprüsünde karşılaştığım hızlı Joe, bu sefer de Mondi' ye kafa tuttu. Sat kurtul dedim. Şirket aracıymış. Beyaz 汚い
    2 Puan
  30. bence de subap keçelerinden kaynaklı. araç beklediğinde sızan yağ pistonların üzerine geliyor ve ilk marşta biriken yağ yanana kadar teklemeye ve mavi dumana neden oluyor
    2 Puan
  31. 2 Puan
  32. bu ülkede kimin umrunda o açık yada yerli olması, her yerden vuruyorlar planlı şekilde buda ayrı konu, neyse geneli toplumun sadece cebine bakar, hangisi ucuz en iyisi o, biraz daha zorlasınlar elektrik fiyatlarını, zaten şimdilik ucuz elektrik, olmasa hiç şansı yok, şarjı falanda sıkıcı bunun dışında 4 teker sac yığını hepsi aynı arabalar sonuçta, satılık ilanlarında patlama yaşanır, gerçi alan olmazya oda ayrı mesele...
    2 Puan
  33. ▶️ Kahire 2. Gün İlk günün yorgunluğu ile deliksiz bir uyku çekerim diye düşünürken gece Piramitleri düşünmekten çok da iyi bir uyku çekemedim açıkçası. Otelimiz şehrin Giza bölgesinde 4 yıldızlı bir oteldi. Mısır standartlarına göre 5, bize göre ise 3 yıldızlı bir oteldi bana göre. Fakat çalışanların ilgisi muhteşem. En ufak bir hatada sizden defalarca özür diliyorlar. Hizmet etmek için yarışıyorlar. Sabah kahvaltı yapıp yine uber ile yola düşmek istedik fakat otelin taksicileri uber ile aynı fiyata götürebileceklerini söylediler ve 100 EGP'ye piramitlerin giriş kapısına kadar gittik. Zaten otelimiz de Giza bölgesinde olduğu için 5-6 kmlik bir mesafe katettik. Yolda taksici eğer 20 USD verirsem içeride bize eşlik edebileceğini, rehberlik yapabileceğini ve istediğimiz saate kadar kalabileceğimizi söyledi fakat teklifini kabul etmedik. Gidiş yolunda çektiğim videodan aldığım bir görüntü. ⬇️ Şu anı yaşayan bilir. İnanılmaz bir an. Piramit kompleksine giriş - ki buraya Nekropol adı veriliyor çünkü bizim hayranlıkla baktığımız piramitler aslında mezar- kişi başı 700 EGP. Daha önce belirttiğim gibi öğrenciler yarısı. Ancak ekstra olarak piramitlerin içine giriş yapmak isterseniz hepsinin ayrı ayrı fiyatı var. Giriş ücreti fazla olsa da doğal olarak en yoğun talep en büyük olana yani Khufu namıdiğer Keops piramidine. Buna giriş ücreti kişi başı 1500 EGP. Değer mi derseniz bana göre değer. Nitekim 2,5 yaşındaki oğlum da dahil olmak üzere hep beraber girdik. Giriş çok meşakkatli bir tırmanış gerektiriyor. Çok dar bir koridordan yukarı doğru çıkıyorsunuz ve daha önce çıkanlar inerken karşınızdan geliyorlar. Böyle olduğu için çocuklar en rahat çıkanlar oldu. ⬇️ Bu koridor firavun mezara konulduktan sonra büyük kayaların kaydırılarak piramitin içine girişin tamamen kapatıldığı koridor. Fakat yağmacıları engelleyemediği için Khufu'nun mumyası dahil hiçbir şeyi kalmamış. Ardından daha yüksek tavanı olan bir koridordan tırmanmaya devam ediliyor. ⬇️ Bu tırmanışın sonunda mezar odasına ulaşıyorsunuz. Bu arada terden sırılsıklam olunuyor çünkü içerisi aşırı derecede sıcak ve sürekli tırmanış halindesiniz. Mezar odasında lahitten başka bir şey yok ama dünyanın 7 harikasından tek ayakta kalan yapının merkezindesiniz. Bu herşeye değer. ⬇️ Bu piramit Eski Krallık döneminde yaklaşık MÖ 2500'lü yıllarda yapılıyor. Yapımı yaklaşık 20 yıl süren piramit Eyfel Kulesi'nin yapımına kadar dünyanın en büyük yapısıymış. Bu büyük yapıdan tekrar inmek çıkış kadar zor değildi ama karşıdan gelenlerin olduğu dar geçit zorladı tabi. Keops'tan çıktıktan sonra diğer piramitlere de bakmak istedik ama içine girmeye gerek yoktu. Bu yüzden dışarıdan seyrettik bir müddet hem de dinlenmiş olduk. Bu arada sürekli rehberlik yapmak isteyen, fotoğrafımızı çekmek isteyen, birşeyler satmak isteyen bir sürü kişiyi kovmak durumunda kalıyorsunuz. Uzaktan piramitleri görebileceğimiz bir noktaya gitmek istiyorsanız kompleksin içinde yer alan bir sürü at arabası var. İlk başta her zaman olduğu gibi yüksek ücret talep ediyorlar ve yarısını kabul ediyorlar. Aslında çok fazla pazarlık ederseniz üçte bir fiyatına da götürür. Zaten yasal olarak belirlenmiş fiyat yazıyor 500 EGP olarak. Bundan fazlasını isterseniz bahşiş olarak verebilirsiniz. Bizde bir at arabasına bindik ve Piramitleri yukarıdan gören bir kısımda fotoğraf çektik. ⬇️ Fotoğrafta görünen piramitlerden soldaki Khufu, sağdaki ise Khefren. Daha sağda ise Mikerinos var kadraja sığmadı. Piramitlerin ilki Khufu tarafından yaptırılıyor ve en büyüğü. Ancak tepesindeki taşların bir kısmı zamanında başka yapılarda kullanılmak için alınmış. 2 numaralı piramit ise firavun Khefren tarafından babasının piramiti Keops'tan bir tık daha küçük olarak yaptırılmış. En küçüğü ise Mikerinos. Bunlar Baba-Oğul-Torun. Daha sonra piramit işi maliyetli olmuş olacak ki yapmaktan vazgeçiliyor. Daha çok video çektiğim için fazla resim yok elimde. Farklı açılardan daha iyi fotoğraflar çekilebilir mesafeler uzun olduğu için gitmedik biz. Ayrıca devesi olanlarda sürekli yanınıza geliyor bindirip fotoğraf çekmek için. Bizde bindik gerçekten hoş bir deneyim oldu. Mutlaka onunla da pazarlık edilmeli. Önceden fiyatını belirlemediğiniz bir şeyi sakın yapmayın Mısır'da. Bir tane arkadaşımın tecrübesidir. Adama parayı veriyor deve ile gösterdiği yere gitmek için. Adam 25 metre sonra indiriyor daha fazla götüremeyeceğini söyleyerek. Dikkatli olunmalı. ⬇️ Burdan tekrar ayrılarak piramitlerin yanına indik ve kompleksin içindeki bulunan farklı yapıları da keşfettik. Belki daha önce dikkatinizi çekmiştir büyük piramitlerin yanında küçük piramitcikler de mevcut. Bunlar kralın eşleri yahut çocuklarının Mezarı. Piramitlerin ilk başlangıç noktası firavun Zoser zamanında meşhur veziri Imhotep'in mimarlığını yaptığı Sakkara Piramitleri'dir. Firavunlar daha önce kare şeklindeki mastaba adı verilen mezarlara gömülürken firavun Zoser vezirinden daha yüksek bir yapı tasarlamasını istiyor. O da kare şeklindeki mastabaları üst üste koyarak Mısır'daki ilk piramitlere doğru giden yolu açıyor. Bu piramit yapımı daha sonra mükemmele doğru evrilerek ortaya Giza Piramitleri çıkıyor. Sakkara piramitleri de Giza'nın 7-8 km daha uzağında bulunuyor. ⬇️ Bizi ve birçok insanı en çok heyecanlandıran yapılardan biri olan meşhur Sfenks'e doğru inişe geçtik. Sfenks alçak bir noktada bulunuyor. Buraya gidilmesi için biraz mesafe katetmek gerekiyor. Mısır'da bir çok yerde Sfenksler mevcut. Tabii en büyüğü ve en meşhur olanı Giza Sfenksi. Piramitlerin koruyucusu olarak yapıldığı düşünülüyor. Bilim adamları yaptıranın, 2 numaralı piramitin sahibi Khefren olduğunu söylüyorlar. Bununla ilgili bilgiler muallak. Bu kısımda Sfenks ve piramitlere bakan kısma doğru yüzlerce sandalye dizildiğini gördük. Eşime, bunları da oturup sinema gibi seyretsinler diye koymuşlar dedim. Meğerse Mısır Ulusal Polis Günü dolayısıyla tören yapılacakmış. Yüksek rütbeli polisler bizimle fotoğraf çektirdi ve medya bizimle röportaj yaptı. Muhtemelen Mısır TV'sine çıktık. ? Bu da ilginç bir anektod olarak burada dursun. Piramitlerin bulunduğu konuma doğru oturduk ve dakikalarca manzarayı seyredip yanımızda getirdiğimiz abur cuburları yedik. Tadını çıkararak gezdik ve 5 saatimiz burada geçti. Bunu özellikle şunun için söyledim. Mısır'a geldiğimiz tur ile piramitleri gezmiş olsaydık sadece 2 saat kalıp Keops'un içine giremeyecektik. Bu yüzden gelmeyi düşünen olursa rahatlıkla tek başınıza gezebilirsiniz çekinceniz olmasın. Piramitlerden üzülerek ayrıldık ve hemen bir uber çağırdık. 150 EGP vererek bizi şehir merkezine götürdü. Burada tekne turu yapmak istiyorduk ve Nil kıyısında neler yapabileceğimize baktık. Şehrin en merkezi noktasında Nil nehrinin yanında gezinti yapmak için para verilerek girilen bir yer yapmışlar. Muhtemelen bunun nedeni önüne gelenin oraya girip insanları rahatsız etmelerini engellemek. Bu durum Mısır'da sıklıkla uygulanıyor. Halk oldukça fakir ve sürekli dilenen yahut birşeyler satmaya çalışan insanlar var. Hatta 2 sene öncesine kadar meşhur Şarm El Şeyh'e çalışanlar haricinde Mısırlıları kesinlikle almıyorlarmış. Burada şehrin en elit mekanları bulunmakta. Nil manzaralı nargile veya kahve keyfi yapılabilecek yerler mevcut. Biz de güzel bir tekne turunun ardından oldukça güzel bir mekanda yemek yedik ve yalnızca 1250 EGP ödedik. Yarım saatlik tekne turu için kişi başı 50 EGP verdik. Ve Kahire'deki son gecemizi bu şekilde tamamladık. ⏸️
    2 Puan
  34. Radyatör kapağını açınca kötü bir görüntü vardı orjinal mavi antifirizin üzerine antifiriz değişiminde kırmızı antifiriz koymuşlar koyu kahverengi bir görüntü vardı. Liqui moly radyatör temizleyici ile sistemi bir 30 dk devirdaim yaptırdım. Ardından termostatı söküp termostatsız şekilde durulama yaptım üstten sürekli su takviyesi ile dönüş hortumundan bembeyaz su gelene kadar. Termostatı da değiştirdim. Japon abilerimizin istediği p-hoat antifirizi bulamadım bir türlü. Onlarda eğer bulamazsanız 2 senede bir değiştirin diğer koyduklarınızı yazmış öyle yapacağız artık. Total glacelf auto supra kırmızı renk antifiriz ile koydum. Kalorifer performansından memnun değilim termostat yuvasında filan kireçlenme gibi ufak taşlaşmalar vardı sanırım kalorifer radyatöründe de bir tepkime yaptı eski antifiriz. Hava tam çıktığında eğer düzelmez ise kalorifer petek temizliği yaptıracağım.
    2 Puan
  35. Epson tanklı yazıcı var 3~4 yıldır kullanıyorum oğlumun lgs denemelerini vs. Boyu kadar çıktı almıştım halen kullanıyoruz. Bir kaç bilgisayarcı ile konuşunca hepsinin ortak tavsiyesiyle almıştım. Kesinlikle tavsiye ederim.
    1 Puan
  36. bu tramp büyük adam lem dak 1 gol 1 fena taktı doksana
    1 Puan
  37. yeni arabası olanlar standart bakımlarda sürekli sanayiye arıza için gidip para harcayan eski araç sahiplerinden daha fazla para veriyorlar her bakımda garip bir döngü oldu bu triger vs değişenler 50 küsürlere çıkar oldu
    1 Puan
  38. Bu zengin ama sürekli pist deneyimi olan arkadaş togg’un şasisinin çok iyi olduğunu belirtiyor. Mekanik olarak Tesla’dan falan çok daha iyi diyor. Çünkü şasi yürüyen üretilirken aman sıkıntı olmasın diye en iyi mühendislik firmasına yaptırılmış.
    1 Puan
  39. VW de ne kadar acaba
    1 Puan
  40. Coşku usta, benim bir arabam var şey eeee ımmmmm
    1 Puan
  41. Turbodan yağ kaçırıyorsa da yapar. Böyle durumlarda yağ kaçak sorunu giderilmezse sonu ambele olur büyük ihtimalle. Sizin yapabileceğiniz pek bir şey usta bakması gerek bence
    1 Puan
  42. Manuel kilitleme var düğme ile yapılıyor,ama araç hareket edince otomatik kilit yok,onun için obd den bağlı modül aldım,10km hıza çıkınca kilitliyor aracı stop edince açıyor.
    1 Puan
  43. Mısır üzerine şahane bir program. Turgay Tuna , nasıl bir muhteşem anlatış, hayran kaldım. Sıkılmadan saatlerce izlenir. Ben Mısır'ı görmedim ama bunu izleyince görmüş kadar oldum.
    1 Puan
  44. Selamün Aleyküm kardeşlerim. Bizim 1.4 TDCİ Fort Fiesta 2011 model aracımızda 3 yıl öncesinden Sabahları eksi 10’larda bir basmada alıyor, okul dönüşü 4 ila 5 saat sonra çalışmıyordu, ancak balata spreyi ile çalıştırıyordum. Daha sonraları ise bu arızanın yanı sıra çalıştıktan sonra 2-3 saniye sonra stop etmeye başladı. 8-9 kez uzun süreler marşa bastıktan sonra bazen çalışıyor, bazen çalışmıyor. 3 yıldır çilesi bitmeyen ve tamircilerin tamir edemediği bu arıza için bir sürü para harcadığımız paralar da çabası. Yazın havalar ısındığında bu sorun olmuyor, Sonbaharın sonralarına doğru arıza yapmaya başlıyor, kışın ve ilkbaharın sonlarına kadar arıza yapmaya devam ediyor. Her gittiğim usta arızası şurdan olabilir, burdan olabilir diye parça değiştiriyoruz, yine sorun çözülmüyordu. Bazen internetten araştırıp ustalara biz “şurdan olabilir” diye ustalara biz söyleyip parça değiştirmeye yönlendiriyoruz. Araba iyice bizi bıktırmıştı. En son bu Oto Clup Türkiye formun da Kayseri’de oto tamirciliği yapan Yaşar Demirci ustanın Ford fiesta vb. araçların arızalarını çözdüğünü öğrendim. Ve Yaşar ustayla telefonla ( 0542 621 07 41 nolu telefonu üzerinden) görüştükten sonra randevulaşıp tamirhanesine gittik. Allah razı olsun Yaşar Ustadan. Kendisi arabamızla 4 saat ilgilendi, enjektör geri dönüş orinklerini orjinaliyle değiştirdi. Şimdilik aracımızın hiçbir sıkıntısı kalmadı, çalışırken titreşim yapıyordu o da düzeldi. Hamd olsun. Rabbime sonsuz şükürler olsun. Yaşar Demirci Ustayı bulmama vesile olan Oto Clup Türkiye formuna teşekkür ediyorum. Yaşar Usta’ya da çok teşekkür ediyorum. Rabbim Yaşar Ustadan razı olsun. Bu ve buna benzer arızası olan kardeşlerimizin araçlarının tamirine vesile olmak ümidiyle bu yazıyı yazmış bulunmaktayım. Saygılarımla..
    1 Puan
  45. Dağa çıktık indik, konuyu mangala bağladık. Rejenin etkisine baktık. Tüketim testi.
    1 Puan
  46. En açık tonda ön cama film çektirdim. İç döşemede siyah olduğu için dıştan bakınca birtıkdaha koyu görünüyor ama gündüz araç içerisinde oturanlar rahat görünüyor dikkatli bakıncada kim olduğu anlaşılıyor. 3. aracımdada aynı filmi kullanıyorum trafikte bir tehlike yaşamadım. Yedek lastikle birlikte kriko setinide çıkartınca bagajda baya derin bir alandaha oluşuyor al sana 3 katmanlı bagaj . Detaylı temizlik yaptım, bir bakıyım eksik birşey varmı dedim. Mazemeler hiç kullanılmamış, orjinalde ince stepne lastik var.
    1 Puan
  47. Azdan az çoktan çok gider. Kurtlar Vadisi 43.bölüm.
    1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...