Skor Tablosu
Popüler İçerik
06-03-2025 'den beri en çok beğeni alan içerik
-
Evet bir inceleme konusu açmak iyi olur diye düşündüm. Diğer tebrik konularında konuşuyoruz ama daha teknik ve yorum bilgilerimi paylaşayım. Aralık 20 den beri yaklaşık 7 bin km kullandım şehirlerarası da kullandım. Özet olarak araçtan memnunuz pişman değiliz. Şimdi detaylara gireyim. Çok resim çekmedim çünkü aracı anlatan birçok resim ve bilgi var. 1- Yakıt: Evden şarj ediyorum. Bu hesapla şu an 3 tl/kw ama yakında 6tl/kw gibi değerlere dönüşecek gibi duruyor. Araç 11-17 arasında gidip geliyor ama 14kw/100km gibi bir değer pratikte otoban şehiriçi karışık herhangi bir özenme olmadan elde ettiğimiz değerler (130 ile otoban hızları vb). Dolayısı ile şu an 42 kuruş km de ve zam sonrası 84 kuruş ortalama gibi bir değerimiz olacak. 2- Sessizlik: Araç sessiz. Camlar epeyce izoleli. Motor sesi zaten yok. farklı bir duygu oluyor. Teker sesi var ama çok değil. Bu teker sesi camı açınca anlaşılıyor ki dışarda var. Özellikle kırsal alanda güzel havada pütür asfaltta camı açarsın gezersin ya orda camı açınca baya ses duyuluyor 3- Güç: Araç çok güçlü ve birçok elektriklideki gibi bu güç anlık alınıyor. Bu da sürüş deneyimini benziniden çok çok farklı yapıyor. Mesee daha ucuz olması değil tercihte daha çok bu oluyor. 4- Menzil: 455 yazmasına karşın yazın 400 kışın 350 km gibi karışık menzil var. Hipermil yapılırsa 500-600 görenler var ama 500 ü aşmak için özel çaba sarfetmek gerekir ve havanın 15 derecelerde olması gerekir klima kapalı vs. Kış 0 derece kar yağmur kötü hava otobanda 120 ile basarsan 250km gibi bir menzil var. Bizim kullanımımıza yukarda bahsettiğim otoban şehiriçi karışık özenmeden hızlı kullanımda 330-350 km görüyorduk geçen haftalardaki soğuk havada. Havalar ısınınca daha başka rakamlar görebiliriz. Batarya yüklü olan 57.5kwh LFP batarya. Ancak bunun 53.5 olanı kullanılabiliyor. aradaki 4 nereye gitmiş kimse bilmiyor. Ancak 0 dan sonra 50 km yapan deneyler var. Belki pil eskidikçe oradan tolere ederek bize pil eskimemiş gibi hissettirecek bilemiyoruz. 5-PIL: Pil 400V 57.5 kw ve dediğim gibi 53.5 kullanılabiliyor. Yaklaşık hızlı şarjda 40 dakikada sıfırdan fulun fulune dolabiliyor. Ancak şehirler arası seyahatte tam doldurmadan devam etmek daha çok tercih ediliyor. Çünkü dolum ilerledikçe yavaşlıyor. 20 dk beklemede baya bi doluyor ilk başta. Piln ömrü 500bim km olarak veriliyor. Şu an 5bin dolar olan pilin değişim bedeli toplam 11bin dolar. Servet Elektronik kaça değiştirir bilmiyorum. 6- Sürüş Dİnamikleri: Viraja giriş vb iyi. Kasis geçişleri iyi ama yoldaki tıkırtılar içeri titreşim olarak çok giriyor. Bir bmw gibi felan. SÜspansiyon artikülasyonu düşük deniyor ama denemedim. Ağırlık altta olduğu ve lastik geniş olduğu için güvenli hissedliyor. Dİreksiyon kalın ve sert. Üç sertlik derecesi var ama orta sert iyi. 7- Navigasyon: Google verileri ile işleyen kendi haritası var. Uydu görüntüsü yüksek çözünürlük kullanabiliyoruz ancak sistemi ingilizce yaparsak. Cep telefonundaki hedefi arabaya "gönder" yaparak hedefi verebiliyoruz. Navigasyonda vardığımız yerde kaç bataryamız kalacak diye hesabını yapıyor ve tutuyor. Yetmeyecek ise yavaş gidersen şu hızın altında o zaman şöyle varırsın diye gerekirse uyarabiliyor. 8- Kameralar: Araçta sanırım 12-13 kamera var. Bunların 7 tanesi normal çevresel geri kalanı önebakanların farklı odak uzaklıkları olanı. Sanırım öne bakan 4 kamera var. İçerde var. vs vs. bunlar sürekli kayıtta. istersen kornaya yahut tuşa atayıp basınca mevcut klibi saklamasını isteyebiliyorsun. arabanın dört bir tarafından kayıt alıyor. ayrı ayrı oynatabiliyor. 9- Güvenlik Modu: Kamera demişken araç alarm moduna geçebiliyor. Yanından birileri yürür geçerse otomatik kayıt alıyor. Kapılara elleşme olursa bildirim yolluyor. Uzaktan konuşup mesaj atabiliyorsunuz megafonla. yahut ışık açıp kayapabiliyorsunuz. bagajı da açarsınız ama gidip kapamak gerekir. 10- Cep uygulaması: Cep uygyulaması anahtar. aracın anahtarı iki tane kart. ama cüzdanda da kullanmıyoruz. Telefon ile kullanıyoruz. Telefon cebinizde ise aracın kapıları dokununca açılıyor uzaklaşınca kilitleniyor. ve bip yapıyor. bip i duyunca (korna bp) kilitlendiğini anlıyorsunuz. Bu sesi özelleştirebilir mehter marşı koyabilirsiniz. 11- Megafon: Araç park konumunda iken megafon aracılığı ile içerden normal dışarıya "park eden araçlar devam edin" diyebiliyorsunuz. Araç içi mikrofonu kullanıyor. Ayrıca müzik de çalabiliyorsunuz. Işık gösterisi var ama çok önemli değil merak eden arasın. 12- FArlar: Farlar matrix far. Kameradan alığı görüntüye göre yolun bazı yerlerini karanlık yapıyor. sürekli olarak değiştiriyor. Mesela otobanda sağ şeritte kamyon var yaklaşıyorsunuz hemen kamyona gelen yeri indiriyor ki zaten biz kamyonu görüyoruz ve kamyon şöförünün gözü rahatsız olmasın. Kamyonu geçer geçmez orayı fulluyor. Gene aynı şekilde karşıdan gelen için de onun olduğu kısmı azaltıyor diğer kısımları indirmiyor. 13- iç döşeme: Bir audi deri koltuk değil. Ama yeterli gibi geldi bana. Bol bol para harcanmamış ama birçok şey düşünülmüş. Koltuklarda oturma tabanı nisbeten küçük. Togg da da küçük gelmişti bana bunda da küçük. Belki almanların daha popoları büyük mü oluyor nedir. 15- Maksimum hız 220: 225 gidenler de var. oralara kadar çıkmadım ama epeyce hızlı gittim oldukça stabili. Rüzgar sesi anormal olmuyor. 16- Motor: 220HP / 160KW motor 430NM ancak bu 295HP den yazılım ile indirilmiş bir motor. Bu nedenle motorun fiziksel dayanımı ve düşük beygirdeki torku oldukça tatmin edici. Arabayı alma sebeplerim arasında en önemlisi buydu bir de bu motorun rulmanını ve renault peugeot ve nissan leaf motorların rulmanını görmüştüm arada devasa fark vardı. Tabi büyük iyi demek mi tartışılır. 17: Bakım: Bakım yok. Bu bazı alman uzmanlar tarafından eleştiriliyor. Ancak zaten şanzıman yağı gibi bazı yerlerde sensörler var zamanı gelince eksilnce değiştirme mesajları çıkıyormuş. Aracın birçok yeri sipariş verilebiliyor.Siz de bakabilirsiniz service.tesla.com dan girip sipariş verilebiliyor. Mesela motor (arka) 94 bin TL. yahut ön far 24 bin tl vb. Parçalar aşırı pahalı değil. Cam suyu ekliyorsunuz bir de 30 bin km de hava filtresini kendiniz değiştiriyorsunuz. Bu önemli bir tasarruf kalemi çünkü servis ücretleri artmış vaziyette ve km başına 1 TL bir ilave getiriyor birçok markada. 18- Sigorta: SR versiyonun siortası nisbeten ucuz. Araç briçok şeyden kendi sakındığı için kazaları önleme yeteneği epeyce var. Buna karşın çok güçlü ve arkadan çekiş olduğu için apaçi eline düşerse kaza oranı artar. Kesin artar. İlerde umarım apaçilere başka araba bulurlar. Drift modu yok. Varsa da bulamadım. Ayrıca not edeyim. 19- Araçta diğer sürücü arabayı kullanırken nerde olduğunu UZAKTAN cep telefonundaki haritadan izleyebiliyorsunuz. Kaçla gittiğini görebiliyorsunuz. Hangi kanalı dinlediğini görebildiğiniz gibi radyoya müdahale edebiiyorsunuz. NAvigasyonuna yeni hedef atayabiliyorsunuz. Aşağıda resmi paylaşacağım. Uygulama oldukça etkili. 20- Sabah araca binmeden klimayı açabiliyorsunuz. Bu eğer araç takılı ise şebekeden hem pili soğuk havada operasyon sıcaklığına getiriyor verimi artırıyor hem de içeriyi ısıtıyor. Yazın da tabi soğutuyor. Araç hazır olunca cebe mesaj geliyor. 21: Şarj: Evden şarj etmek oldukça iyi. Ancak bu konuda yönetmelikler hala çorba gibi. Biraz kapanın elinde kalıyor ve belirisizlikler var. Benim tavsiyem hiçbir zaman sabit şarj cihazı yaptırmayın. Monofaze basit bir priz yaptırın. süpürge takmak için gibi görünsün. Sigortasını başka yere takabilirsiniz. Çoğu kişi benzin mantığı ile ne kadar zamanda doluyor diye soruyor ve eve çabuk dolması için bir sürü masraf ediyor. Aracın çabuk dolmasına gerek yok. Gece taksicilik yapmıyorsanız. 22- Servis: Servis mobil. Fizikksel servis de var aşağıda hatta resimde tam önündeyim E5 tuzla musluoğlu. Ama gezici servis aynen togg da olduğu gibi gelip önemli birçok işi yapıyormuş. yan Cam değişimi dahil. Zaten araç çok basit bozulacak çok şey yok. Zamanla salıncaklar burçlar vb gidecektir. Mobil servis işte onları felan yapıyor. AYna değiştiriyor vs vs. Seviste özel servis açmak ve kendi servisini kendisi yapmak için hesap açma ve doküman indirme kursları dinleme olanakları var. Eğer 600 dolar verip kursları tamamlarsanız servis açabiliyorsunuz. 23- Internet: Araçta internet var. Aylık 150 lira ödüyorsunuz. Tarayıcı youtube spotify vb hepsi çalışıyor. Canlı trafik yönlendirme yeniden rota planlama var. Youtube hareket halinde sadece sesi veriyor. Aslında tunein.radio da var diğer ülkelerde ama bizde RTUK yasakladğı için yüklü gelmiyor. Onun yerine radio.net i kullanıyorum. Telefonu şarj etmeye gerek kalmadı. 24-Şarj portları: Bagajda 15.5 volt. orta konsolda 15.5volt çakmak klasik. orta konsolda 2 tane usbc, arka koltuk önü havalandırmada 2 tane usb c. torpidoda bi tane usb c . torpidodakine kendi üzerinde usb disk ile geliyor. kamera görüntüleri sürekli oraya kaydediliyor. vaka olursa ordan alıp yüksek çözünürlük bilgisayara aktarıyorsun. Cepten izlediğin düşük çözünürlük. Ayrıca ekranın alt kısmında kumaş kaplı kablosuz şarj pedi var telefonu oraya koyunca şarj oluyor. apple bazı telefonlar çok ısınıyor. Androidlerde sorun yok. 25- SR ile beraber 2024-4 ay sonrası araçlarda hardware 4 denilen yeni sistem geldi. Bunlarda HD kameralar, güçlü ana bilgisayar kondu. İlerisi için full otonom sürüşe göre yapılmış. Otonom sürüşümüz bizim birinci seviye. İkinci ve üçüncü seviyeler için 100 +100 bin para vermek gerekiyor. 26- ŞArj: Evden şarj iyi. 800w ile 11kw üç faz arasında ayar yapabilirsiniz. Tek fazda maksimum 7kw (32a) çıkmak mümkün ama o her yerde olamaz. DC şarjlar 30kw ile 180 kw arası değişiyor. Şarjı 60kW olarak kabul edin hesap yaparken. Şarj istasyonları benzin istasyonu gibi değil. Orda burda olması mümkün. Yer altına benzin tankı koymaya gerek yok. Köyde de olabilir. Çünkü para kazandıran bir iş modeli var. Birçok firma sitelere ve esnafa (kebapçı vb) şarj istasyonu kuruyor buradan kazanca göre gelir alınıyor. Benzin 5 dakikada alınıyor bu 50 dakika diye düşünmek doğru değil. Çünkü benzinciye gitmiyoruz. Farklı bir mod ile düşünmek gerekiyor. Ama tabi menzil 1000km olsa hayır denmez. 27- Lastikler 245 45 19 104 XL lastik olması lazım. Oldukça geniş eski araçlarıma göre. 28- Bagaj (lar) : Önde ve arkada muazzam bagaj alanı var. Çeki demiri de kolay takılıyor. işletmesi ile beraber 50k. Kötü yanlar: Boya ince deniyor, panel hassasiyetleri bende kusur yok ama kusurlu olanlar var. Bazı arabalarda trim sesi geliyor ama mobil servis hemen hallediyor ücretsiz. Deri koltuklar suni deri (yeni versiyonda soğutmalı suni deri). Hiç bozulmuyor diyorlar ama zamanla göreceğiz. Cam tavan türkiye şartlarında kırılmaya müsait. Ön tampon kamerası olsa iyi olurdu (yeni versiyonda koymuşlar). Lastik jantları yanaktan dışarda. apaçi jantı gibi. Kaldırıma değdirmemek gerekiyor. Ben parkederken çok kullanırım kaldırıma dokunup yerimi tahmin etmeyi, artık kullanamıyorum ama yan kameralar ve arka kamera ve bunlara bağlı 360 imitasyonu oldukça yeterli. Park sensörü yok. Kamera bazlı sensör. Yine aynı şekilde yağmur sensörü yok. Kamera bazlı tahminleme var. SOnuç: Arabadan memnunum. Elon Musk cozutmasa daha memnun olacağım. Bir daha benzinli araba da almam gibi. not: Satılık A3 ve tiguan Şimdilik bu kadar başka sorularınız varsa yanıtlamaya çalışırım.20 Puan
-
Mk2 kasada dizel otomatik sanjimandir belki. Çok tutulmadı o araba. Cvt sanjimandan dolayi. Oldum fiyatına almışlardır.7 Puan
-
Ah bana bi imkan verseler manyak bi araç yaparım da para yok para7 Puan
-
Evet öyleymiş Neyse ki hiç bir yerde Focus dememişim. Ohhh be.... Az daha Ali' nin tuzağına düşecektik6 Puan
-
Arkadaşlar döviz ve akaryakıt konusunda beni takip edebilirsiniz. Mazot alırsam kesin fiyatı düşer döviz satarsam kesin fiyatı artar. Gerçekleşme süresi max. +10 gün. Son 30 senedir bu gelenek hiç bozulmadı.6 Puan
-
Elektrikli can dır özellikle şehir içi kullanımı çok olan için zoe 35 bin km oldu ben de bi konu açayım inip foto çekeyim6 Puan
-
helva ekmek yapıyoruz otoparkta korsan. zenginler içerde yesin. ramazan ayı fakirlik ayı. ziyafet neymiş.6 Puan
-
"rain sensor does not exist" bu arada ilk defa ısıtmalı koltuklu ve direksiyonlu arabam oldu hep istemiştim sonunda oldu. bel ağrısına iyi geliyor.6 Puan
-
Neredeyse iki ay oldu, artik alistim; sinyal vermeden once on cama su puskurtuyorum; silecek kuru kuru calismasin diye.. ondan sonra sinyal veriyorum/silecek calistiriyorum.. Su puskurtmeli silecekli sinyal veremiyorum tek seferde; o biraz daha ileri duzey sanirim...5 Puan
-
Onlar kolay pnömatik bir pistona bakar. İkiye bölünme evet. Hatta temastan önce ikiye bölünür bombadan kurtulurdu5 Puan
-
5 Puan
-
Ben henüz 250 km'deyim erken yorum için ancak; Koltuk rahatsız (Audi vs. e göre), baldır desteği zayıf ve suni deri çok saçma bir malzeme. Nappa filan olsa çok daha iyi hissettirirdi. Ya da kumaş olsaymış. Süspansiyon kötü değil ama travel kısa, artikülasyon da aynı anlama geliyor galiba. Bu da bozuk yollarda arabanın dört köşeden çok fazla oynamasına sebep oluyor. Çözüm olarak aftermarket süspansiyona geçenler çok fazla yurtdışı forumlarda. Tesla'da coilover kullanmak çok popülermiş. Yağmur ve park sensörü olmaması bence kötü. Olumsuzlar şimdilik bu kadar.5 Puan
-
Bizim Aselsan’da bir alem. İnsan bir doğan şahin felan vurur piyasadan eksilir. Ama gitmişler otomatik Ford Focus Mk2 vurmuşlar..4 Puan
-
Benim bildiğim Tarihi Kebapçı Adana'da olur Oradaki sahtedir ben gelmiyom Kendi başıma Adana ya gider yerim...4 Puan
-
Gazioğlu marka 385W 30 tane panel var. Terasın üstünü komple kapladım ben. Pergole parasından da yırtmış oldum. Yok yaw ne 500 bini. Batarya falan yok bende. Doğrudan şebekeye bağlı. Yani güncel fiyatları bilmiyorum ama ben o zaman (pandemi zamanı) 5 bin USD falan ancak harcamışımdır. Onunda 1000-1500 USD kadarı inverter ile şebekeye bağlamak için proje zart zurt parasıydı. ABB olacak diye tutturmasam Fronius inverterler falan daha ucuzdu aslında. Kendisini çoktan amorti etti. Araba ne kadar ekler bilmiyorum ama ev normalde 1500-2000 falan geliyordu zaten, şu an sıfır, hatta kışın orada olmadığım için artıya geçiyorum. Hem ısıtmayı hem de soğutmayı ısı pompası ile yapıyorum. soğutmada her odada fancoillerim var, ısıtmayı da yerden ısıtma ile çözdüm. Doğalgaz yok Bodrum'da.4 Puan
-
Adana yazınca Adana'dan gelecek mi var diye düşündüm bir anlık gafletle.3 Puan
-
bu donanımsızlıkla sonlarını getiriyorlar. Çinliler acımadan dolduruyor. Markaların 1,5 milyonluk araca arka koltuk kol dayanama diye donanım listesine eklemesi bile bana absürd geliyor.3 Puan
-
3 Puan
-
3 Puan
-
Bence güzel focus reklamı olmuş. Tank gibi araba işte. Ancak roketle yıkarsın.3 Puan
-
Renoların konular hep kısa olur. Arıza yok birşey yok. Eytli laguna konusunda bile arıza yok baksana.3 Puan
-
3 Puan
-
3 Puan
-
sensör kamera işte önde 3-4 kamera var dikiz aynasının arkasında camda.3 Puan
-
görüntü donuyor. sesini dinliyorsun. gayet mantıklı. zaten fatih altaylıyı görsem ne görmesem ne. Vitesi parka alır almaz oynamaya başlıyor.3 Puan
-
3 Puan
-
Mesaide çıkış saati şaibeli o yüzden perdenin arkasından izliyorum. Çıkışı belki kalınırsa yetisirim2 Puan
-
maslaktaki 30 milyonluk konutlar var. Son açıklanan orta gelirlilere uygun kredi ile alınabiliyor. Peşinatsız 120 ay işin aylık 800.000 tl ödemesi var. Gayet uygun çünkü bugün antalyada bir ev 900 bine kiraya verilmiş2 Puan
-
2 Puan
-
Ya da sivrisineklerle özel anlaşma yapmıştır. Yaz günü evde işim ne alırım biramı çıkarım verandaya salıncakta sallanırım. Ama gece elektrik olmuyor değil, şebekeden alıp mahsuplaşıyorsun. Gündüz fazla ürettiğini şebekeye satıp gece harcadığını ondan düşüyorsun. Normal şartlarda o kadar kapasite çok. max 2-3 kw falan harcanıyor. O da klimalar falan açık olursa. Benim terası kapatmam gerekiyordu, şingıl mingıl ya da marangozla debeleneceğime bunu yaptım.2 Puan
-
2 Puan
-
2 Puan
-
2 Puan
-
En son babam broadway'de kullanmıştı galiba, sene 93 filan. Eskiden popülerdi öyle şeyler klima vs. olmayınca. Ben çok tedirgindim alışabilir miyim diye, diğer konuda da yazmıştım. 3 gün bunu kullanınca benzinlinin akması garip gelmeye başlıyor. Her şeye alışıyor insan. İkisinin de rahatlığı ayrı, İstanbul'da özellikle frene basmadan araba kullanmak da güzel. Ben creep modda kullanıyorum bir de, tam durdurmuyor rejen. 13kmh'a kadar iniyor, sonra normal fren yapıyorum. Kalkarken de otomatik araba gibi yavaşça kalkıyor freni bırakınca. Hold modu bana da ters geldi.2 Puan
-
Bayiler marka kitlesini çok iyi analiz ediyor bence, bahsettiğin donanımlar maliyet olarak 5-10 bini geçmeyecek donanım ama araç maliyeti düşük olan modele bu basit donanımı eklediğinde daha çok kişiye hitap ediyor ve daha fazla kar ediyor. vw gruptan troc, taigo ve tcros modellerinin maliyeti ilk ikisi birbirine çok yakındır ama Türkiyede bagaj konusu önemli olduğu için taigo basit bazı donanımlar ekleyerek troc tan daha fazla kar ediyorlar diye düşünüyorum. Kısaca Doğuş/distrübütör kurnazlığı diyelim. hatırlarsınız bir döenem avrupa için üretilmiş olan pejo araçlar çok dolu donanımla çok uygun fiyatlara satılmıştı.2 Puan
-
2 Puan
-
2 Puan
-
2 Puan
-
Senin taraf için otobüs kaldırmam lazım aştiden otobandan batıkente gel ben götürürüm seni iftara2 Puan
-
2 Puan
-
Forum şıtandardizasyonuna göre normal . Abii, ileriki kavşaktan dönüp bakınca, orada bi konu var 200 falan2 Puan
-
2 Puan
-
2 Puan
-
Tesla ekranda 393 yazıyor depo dolu ise. ne olursa olsun. 455 WLTP değeri ve amerika EPA 393 dediği için 393 diyor. Chinese WLTP var ona kalsak 550 deriz. bi zamanlar reno reklamında 90 km hızda "saatte" 5.5 litre yakıt tüketir yazıyordu.2 Puan
-
Adamlar yapmış, çok kurcalama Arabada 16-17 tane kamera var.. yağmuru görüyor demekki2 Puan
-
2 Puan
-
2 Puan
-
Cumartesi için rezervasyon yaptırdım. kaynanasına gidecek olanlar pazara ertelesin.2 Puan
-
Abi cihazlar eski 500 tane eski HP notebookum var Okulları hibe ediyoruz içlerindeki ssdleri söküp formatlıyorum. Var mı hibe edilecek okul mail atsınlar bana belki bir şeyler halledebilirim. @Ahmet İhsan Akşen size özeldem yazdım2 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00