Skor Tablosu
Popüler İçerik
04-04-2025 'den beri en çok beğeni alan içerik
-
İlk uzun yolumu yaptım. 830 kilometre - 6.2L tüketim. Ortalama sürat 115km/h - Radar Cruise Control açık. Yer yer şehir içi ve 30 dakika 5km/h ile ilerleyen trafik. 800 kilometrelik yolculuk sonrası fullediğim depo 45 Litre ile 700 kilometre giderim diyor. Genelde söylediğinden fazla gidiyor. Toplam yakıt maliyeti: 2120 Lira Toplam Otoyol Geçiş Ücreti: 401 Lira.8 Puan
-
Selamlar; 1 yıldır kullandığım Sorento aracım hakkına görüşlerimi iletmek isterim. Araç 2009- X-Force 2.500 motor(Euro 4) ve 170 hp. Tam otomatik tork konvertörlü. 4 Çeker. 3 Mod var. Araç kesinlikle şehir içi aracı değil ve tam bir yakıt düşmanı. İstanbul gibi bir trafikte otomatikte olsa bazen yorduğu zamanlar oluyor. Araç 2 ton. Ağır kalıyor. Bazen bıkıyorum. Bas gitsin diyenler olacaktır. Malum yakıtı su gibi içiyor ve pahalı . Uzun yol ve arazi ,bozuk yol şartlarına uygun bir araç. Uzun yolda keyifli bir yolculuk yapabiliyorsunuz. Hard kullanımda 12-15 litrelere kadar çıkabilmektedir. Sakin kullanımda 10 litrelere kadar inebiliyor. Uzun yolda 7-9 litrelere düşebilirsiniz ki ben denedim oldu. Tamamen kullanıcıya bağlı. İlk kez kullanan biri arabayı zapt etmekte zorlanabilir zira benim alışmam zaman aldı. Ani hareketlere gelen bir araç değil çünkü arkayı çok rahat bir şekilde savurabiliyor. Kaliteli bir lastik ve ESP şart. Hatta kronik olarak devamlı yanma durumu var ama çözümü de var. Çözülmeyecek bir arıza değil. Bende bazen yanıyor bazen yanmıyor. Hatta uzun bir zaman yanmadığı da oluyor. 4 çeker motoru bakım yapılınca düzeliyor. Bagajın genişliğine diyecek yok. 4kişilik valiz ile ıvır vızırları dünyanın yükü taşıyabiliyorsunuz . Motor kısmına gelecek olursak bu araçlarda yağ kaçakları olmazsa olmaz. Ama iyi bir usta ile sorunları halledebiliyorsunuz. Sorentoların genelinde hararet sorunu ile karşılaşabilirsiniz ki suyunu mutlaka kontrol etmelisiniz. Çok şükür şuana kadar su kaçağı ve eksiltme durumu bende oluşmadı. Araç yüksek olduğu için gönül rahatlığı manevra yapabiliyorum. Altını sürttüm şurası yüksek geçemem gibi bir derdim olmadı . Deri koltukların olması nedeniyle yazın pişer terler kışında donarsınız. Neyse ki koltuk ısıtma var . Şoför koltuğunun ileri geri kumandası elektrikli. Multimedya olarak ön koltukların başlarında ekran var. Çocuklar için avantajlı olabiliyor. Teyp orjinal geri görüş kameralı, navigasyon ve TV özellikli ancak malum güncelliğini yitirdi. Bluetooth ile müzik dinlemeye devam, e tabi telefonla da konuşabiliyorsunuz. Aklıma gelenleri yazmaya çalıştım. Sorusu olan olursa seve seve cevaplarız. Araç alınır mı ? Bence alınmaz. Arazi, köy vb gibi. tutkunluğunuz yok ise binek araba tercih ederim. Benimki bir hevesti. Hanımın zoruyla satamıyoruz . Ancak aracı seviyorum keyifle biniyoruz. Bakımları pahalı mı? Tek başına yağ yeter. 8 litre alıyor. Onun dışındakileri söylemiyorum bile. 15 gün önce bakım yaptırdım. Ön balatalar ile birlikte mazot filtresi dahil 7500 TL verdim. Her usta bakmaz ve baktırmayın. Referanslı ustaları tercih edin. Direkt bu araçlara bakan ya da Kia araçları ile bilen Kia ustasına götürmelisiniz. Genelde Kia-Hyundai ustaları bakar.4 Puan
-
4 Puan
-
bende kastamonuluyum hemşeri sayılırız sinopa daha öncede gitmiştim ancak turizm olarak geriye gidiyor cezaevinin restorasyonu bitmedi, tabyalar kapalı kaderine terk edilmiş, kaleyi kafe yapmışlar vs. Ani bir kararla lassalandık. Eski sahibinin verdiği continentalleri taktırmaya gitmiştim poşetten çıkınca içime sinmedi 2018 model dişleri erimiş. Lastikçi lassalarda kampanya olduğunu söyleyince baktım etiket değeri güzeldi vade farksız 7 taksit ve 1500 TL yakıt hediyesi var. 18.500 TL ye bitti. Kredi kartından da bir miktar bonus geldi fena olmadı gibi. Deneyimledikçe yazarım görüşlerimi.3 Puan
-
Güle güle kullan Bundan sonra az yakanını alırsın Bende öyle oluyor hep. Bi az yakan bi çok yakan şeklinde gidiyorum ben Sen bile 10 litrenin altına inemezsin bununla.3 Puan
-
Ne diyon hacı kafan karışık diye Tiguanımsı birşeyler aldın burayida karistiriyon Kocayık babayık mal olmaya karşıyık3 Puan
-
Yazlık tekerde ? tpms ? Sport jant desem kapaktı desem hepiniz beğenirdiniz ? Oğuzkan sen simdi bekar olsan anlardım da evli barklı adamsın.. Bu soru sorulurmu? cek vur daha iyi ? Sence Metin hocanın sade kendine bir tutam otu varmıdır ?3 Puan
-
3 Puan
-
Sizi tanımıyorum ve yabancılarla konuşmamam gerek Kaça satacağız onu sordum abi. Bu kadar kızacağını bilsem sormazdım valla. Satacak olursan haberleşelim. Belki geri alırım3 Puan
-
Bu hafta bir samsun sinop gezisi yaptım yaklaşık 1200 km yol yaptık. Yola çıkmadan evvel lpg hortumlarını elden geçirdim. Regülatörden çıkan hortumlar çok uzun şekilde dolaşıyordu. Filtre filan görünürde olmasın diye gizlenmişti ancak değişim esnasında zorluk çıkarıyordu. Hortumu en kısa mesafeden gidecek ve filtre ve map sensörüne kolay müdahale edilecek şekilde montajladım. Ufak tefek kestiğim parçalar dahil en az 60 cm kısalmıştır. Öncesi Sonrası Gezi güzergahımızda bilindiği üzere otoyol yok ışıklar dur kalk vs şehir içi şehirler arası karma gibi bir yol. Tüketimim lpgde 8 lt/100 km oldu. 25 lira lpg ile günümüz maliyetiyle km başı 2 TLye tekabül ediyor.3 Puan
-
3 Puan
-
3 Puan
-
bu forum öyle bir forum ki insan, sayesinde daha az yalnız hissediyor :P2 Puan
-
2 Puan
-
Konuyu hortlatayım dedim Herkese Merhaba; Öncelikle şasi tespit yönlendirmesi için kurum ve iletişim bilgisi veren @Mehmet Göktürk hocama gecikmelide olsa sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum. Ön panelde yer alan ve değiştiği için şasi numarası elle ve amatörce yazıldığı için muayeneden kalmıştık. Kalma maddesi : 1.1.43 Araç şasi No.: Tescil kuruluşuna bildirilmeden izinsiz değiştirilmiş Ağır Kusur Şasi okunmama ve şasi no tespiti farklı şeylerdir. Şasi tespitini MMO yapmıyor ve bakmıyorda. Özellikle arayıp durumu izah ettiğimde sizin duruma biz bakmıyoruz. XXX üniversitesine gidip tespit yaptırıp rapor almanız ve notere onaylatmanız lazım dediler. Burada kurum ararken Mehmet hocam Gebze Teknik Üniversitesinin yetkili olduğunu belirtti. İlgili birimdeki kişi ile irtibat kurup gittim. Burada dikkat edilmesi gereken nokta araçta yer alan ve ruhsatta yazan motor no ve şasi numaralarının aynı olması. Aksi takdirde rapor alamazsınız. Raporu aldıktan sonra notere gidip onaylattık ve onayımızı alınca şasi numara yazan yetkili yere gidip şasi numarasını uygun bir şekilde yazdırdım. Sonra tekrar muayene randevusu alarak muayeneye girdik ve şasiden geçtik. Aslında uzun bir süreç gibi görünsede sırayla ilerlediğinizde kısa sürede tamamlıyorsunuz. Sevgilerle.2 Puan
-
Bu isten hic anlamamakla birlikte soyle bir sey var su adreste, isinize yarar mi acaba (sayfa 450)?: https://www.honda.com.tr/assets/files/34Oh5h3llA1648748552594.pdf2 Puan
-
2 Puan
-
iyice yoldan çıktın sen şidreler mi çalıındı nedir dün de Tansu hybritte karbon birikiminden bahsetti2 Puan
-
2 Puan
-
Arkadaş evden şarj gibi paylaşmış. Dışarıda şarjın en ucuzu 9 lira falan. Dışarıdan şarjla km de 80 kuruş civarı düşünülebilir. Eğer 110 ortalama değilde 90 ortalama ile gidilirse 70-75 kuruş/km civarına düşüyor.2 Puan
-
Tansu bey kardeşim, Bütün dünyada teşvik indirimi uygulanan kibrite dünyanın vergisini ödüyorsun. Bizim için farketmez, verginin vergisini ödüyoruz malum. Şaşırmayız hiç bir şeye2 Puan
-
Hocam faturalarını yukarıda paylaştım. Her istasyonda fiyat farklı. Evden 48kw pil tam şarjı 130tl maliyeti var2 Puan
-
eski fotolara baktımda contayı değiştirmek için üst kapağı en son nisan 2023 de söktüğümde bu şekildeymiş. çatlak olacağını pek sanmıyorum ama niğde soğuğu/antifrizsiz kullanım vs. olduysa çatlama ihtimali de olabilir tabi. bana çatlak değilde antifrizssiz kullanıldıysa su kanallarının kenarlarının eriyip yanma odasına su kaçırma durumu gibi geliyor. tabi görmeden tahmin bu sadece. şayet öyle ise kenarları kaynakla doldurup sonra taşlama ile sıfır gibi yaparlar abi2 Puan
-
2 Puan
-
2 Puan
-
parmak kopartır tehlikeli bir iştir o dikkatli olmalı, mengene ve çelik tezhah var mı?2 Puan
-
2 Puan
-
Kona elektrik ile bayramda 1080km lik yol yaptım. 900km lik yol gidiş geliş uzun yolda yapıldı. 180km yolda Ankara içinde gezildi. Toplam maliyet 885TL tuttu. Yollar bedevaydı zaten yemeğe para verdik Eve vardığımızda %30 şarjımız vardı. Ortalamamız 11.7kw/km Haziranda satıp ioniq 6 yada Tesla SR alacaktım ama Kona ile bir kaç yıl daha yola devam etme kararı verdik. Uzun yolda molalarımız en az 1.5 saat olduğu için şarj süresine takılmıyoruz. İstanbul - Ankara tek şarj molası ile rahat gidilebiliyor. İstanbul - Ankara yönü gidiş; Evden %100 ile çıkış 130TL şarj maliyeti + 276TL Bolu'da şarj edildi. Ankara - İstanbul dönüş maliyeti. Yola çıkmadan %97 şarj alındı. 375 TL + 240 TL Bedava gidilen 28km üstüne de +%2 şarj.2 Puan
-
Hep benzine mazota mi zam gelecek. Birisi oh diyordu. Çıkaramadım şimdi.1 Puan
-
1 Puan
-
Sorunu yoksa neden tamire niyet var tam anlamadım. Eksiği. Neyse yaptır devam et Km aklına takılıyorsa göstergeyi bantla? Traktörde saatle ölçülüyor bu iş kuzen traktör bakıyor 1000 saati geçmesin istiyor sonra amcamın emektar traktöre baktık 22.000 saatte takılı kalmış hiçbir sorun yok aktif hizmette Göstergede yazana takılmazdım1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
Normal bir hidrolik kriko alsan olmaz mı.. az yer kaplar, aynı işi görür. sonuçta takozla çalışacaksın..1 Puan
-
1 Puan
-
Biliyorum hocam daha önca başıma geldi mekanik kriko sıyırmıştı takoz koymadan kesinlikle çalışmam Amörtisör takozlarını değiştirecem çağlar abi yayın fırlama. Riskinin farkındayım1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
Gene Almanya'ya kadar gidemezsin. Ya kapıda duracaksın, ya prostatın zorlayıp çişin gelecek duracaksın hiç olmadı yakıt almak için duracaksın. O araba duracak. Stop etmesen bile rölantide alternatörün vereceği elektrik yetmez zaten.1 Puan
-
Volvo dizelle de olmadı Çift turbo dizel motorları tam bir karınağrısı. Nette dolaşıp trollük yaparken kafası karıştı uyma sen ona Adamlar inat bokuna elektrikli uçak bile yapacak ama illa hybrid olacak1 Puan
-
Aslında çok mantıksız değil ama yatırım yapmaya değer mi bilemedim. Şöyle düşün, büyük bir turbo koydun, dolayısı ile düşük devirde tork düşük, orada elektrikliden destek alıp lag'ı minimize edebilirsin. 0-100 düzelir. İkincisi dizellerin ilk akselerasyondaki partikül yayılımı daha fazla. Şehiriçinde sık kullanımı olan dizellerin DPF i tıkaması sorununa çare olabilir. Emisyonu çok düşürebilirlerse dizel motorun sürdürülebilirliği açısından makul olabilir. Teknik olarak mantıklı ama maliyet işin içine girince rakamları görmek gerekir.1 Puan
-
1 Puan
-
Aküyü sökersen arabanı çalıştıramayacağın için hiçbir yere gidemezsin. Tesla ise benzin deposunu söktü ve her yere gidiyor. Var göstergede onun istatistiği. Bu yolculukta şu kadar regen ile kazandın, bataryandan şu kadar gitti diyor alet. Hatta şu kadarını motor için bu kadarını ısı pompasında kalanı da burada harcandı yazıyor. En azından Opel'de böyle.1 Puan
-
1 Puan
-
Abrp ve obd yi arkadaş id4 ile kullanıyor ve çok memnun Çok iyi şekilde tutturuyormuş dataları ve rota çizimini1 Puan
-
1 Puan
-
Vitesi de hallettim..Yeninin cercevesi uymadı, eskinin cercevesini kullanmak zorunda kaldım.. Bagaj pandizot pimi de kırıktı o da yapıldı.. Eli yüzü epey toplandı sanki1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00