İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

Popüler İçerik

07-04-2025 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. Merhabalar. Ben ve eşim emekliyiz. Antalya’da ikamet ediyoruz. Bu bayram memleketlerimiz Bursa ve Artvin’e gitmedik. Bayram namazından sonra Oğullarım Gelinim ve Torunum geldiler. Bayramlaştık, kahvaltı yaptık. Öğleden sonra Onlar programları gereği çıkınca biz bize kaldık. Kapıda Suzuki Jimny cipimiz var bizde evde oturmayalım seyre çıkalım dedik. Eşim bu sefer Taşucu’nu seçti. Yayladan gidip sahilden dönmeyi planladık. Hemen Google Earth’ü açtık. Gezip görülecek yerleri de ekleyerek rotamızı belirledik. Cipimizin sol arka koltuğu sandalyelerimiz, sehpamız ve günlük kullanım için hep kapalı; sağ arka koltuğu Torunumuz için hep açık tutarız. Yol hazırlığımızı yaptık. Sağ arka koltuğu da kapatarak bagajımızı düzenledik. Bağlama kancaları ile yanlardaki halkalara sabitledik. Bayramın 2.günü sabahı rotamıza göre cipimizin navigasyonunu açarak yola çıktık. Aksu, Serik ve Taşağıl’ı geçtik. Tarihi Kargıhan’a geldik. Onarımda olduğu için hana giremedik. Ayaküstü kahvemizi yudumladık. Yeni açılan tünelleri geçerek Derebucak ilçesine vardık. Eski taş evleri gördük. İlçe içi turumuzdan sonra yamaca yerleşmiş Gencek köyünden geçtik. Ovadaki sulama göleti manzarası çok hoşumuza gitti. Silah fabrikalarının merkezi Huğlu’yu turladıktan sonra bayramı köyünde geçiren bir arkadaşla bayramlaşmak üzere yolumuzun üzerindeki Akçabelen köyüne saptık. Bizim için güzel bir çay molası oldu. Beyşehir gölü plajını geçtik. Hava kararırken Beyşehir’e girdik. Göl kenarındaki öğretmen evine yerleştikten sonra ilçe merkezinde gece turu yaptık. Arapaşı çorbamızı içip döndük. Bayramın 3.günü sabahı göl manzaralı salonda kahvaltı yaptık. Merkezde bulunan Eşrefoğlu Camii, Kale kapısı, Bedesten, İsmail ağa Medresesi, Demirli Mescit ve Taş Köprü gezileriyle kültür turumuzu tamamlayarak Beyşehir’den ayrıldık. Alüminyum Fabrikasının önünden geçerek Seydişehir’e girdik. Çarşı turu, Adile Baysal Kültür Evi ve Seyyid Harun Veli Camii ziyaretimizden sonra Ermenek’e gitmek üzere yola devam ettik. Suğla Gölünü de görelim dedik. Göl kıyısı taş dolgu ile yükseltilmiş üzeri yol yapılmıştı. Arkası sulama kanalı idi. Tekerlek izi olan stabilize yolda tozu dumana katarak 5 km kadar dümdüz ilerledik. Cipimiz bir güzel kirlendi. Yolun ortsında taş yığını ile karşılaştık. Yol yapımı yarım kalmıştı. Ana yoldan göl kıyısına dönüşteki “Bu yol araç trafiğine kapalıdır” yazısı doğrulanmış oldu. Göl kıyısında kapalı yol üstünde çıkınımızdaki erzakla ikindi kahvaltısı yaptık. Çevrede buzağılarıyla birlikte büyükbaş hayvanlar yayılmışlardı. Çobanla selamlaştık. Göl manzarası ve kuşlar mükemmeldi. Geri döndük. Ana yola çıktık. Kısa süre sağanak yağmurda ilerledik. Cipimiz bir güzel temizlendi. Bozkır, Hadim, Taşkent, Sarıveliler’i geçerek akşam olmadan Ermenek’e vardık. Ermenek’te Konuk Evi’nde (Eski Öğretmen Evi) konakladık. Eğimli arazide kurulmuş Ermenek’e hâkim bir konumda olan Konuk Evinden izlediğimiz Ermenek ve Baraj gölü manzarası harika idi. Turumuzun 3.günü kahvaltı sonrası çarşıya indik. Tol Medrese, Rüstem Paşa ve Ulu Camileri gördük. Olukça eğimli ve virajlı yoldan Ermenek Barajı ve Hidroelektrik Santrali’ne indik. Baraj gölü yamacında manzarayı seyrederek kahvemizi içtik. Aynı yoldan geri dönerek Mut yoluna yöneldik. Mut’ta Mut Kalesi yakınındaki Karacaoğlan Çınaraltı Parkında mola verdik. İkindi vakti yaşlı çınar ağaçlarının gölgesinde çayımızı içip dinlendik. Hava kararmaya başlamadan önce Silifke’ye ulaştık. Silifke Kalesine çıkarak güneşin batışına kadar Silifke ve Göksu nehri manzarasını seyrettik. Silifke’de Göksu Nehri ve Taş Köprü manzaralı otele yerleştik. Çıkıp çorba içtik, Silifke yoğurdu yedik. Yorulmuştuk. Göksu’nun ninni gibi gelen çağlama sesiyle uyuduk. Turumuzun 4.sabahına aynı sesle uyandık ve Göksu manzarası eşliğinde kahvaltımızı yaptık. Çarşıyı gezdik. Hediyelik cezerye aldık. 1980 li yıllarda Kültür ve Turizm Bakanlığında çalışırken restorasyon çalışmalarını yaptığımız Silifke Atatürk Evi’ni gezdik. Müze’ye gittik. Birlikte çalıştığımız müzenin ilk müdürü Arkeolog Nurettin Çelem Bey’in vefatını öğrendik. Allah rahmet eylesin. Roma Tapınağını gördük.Silifke rotamızın doğudaki son ilçesiydi. Dönüş yolunun ilk durağı Taşucu oldu. Akdeniz’e kavuştuk. Limanda mola verdik. Künefemizi yedik ve navigasyonumuza Antalya yazıp ana yolda batıya yöneldik. Aydıncık’tan geçerken “Gilindere Mağarasını gördünüz mü “ tabelası dikkatimizi çekti.Saat 16.45 ti. Kapanmamışsa görebiliriz umuduyla sahil yönüne dönerek eğimli ve virajlı bir yolla mağara girişinin olduğu düzlüğe indik. Şanslıymışız. Kapanmamıştı. Cipimizi Akdeniz manzaralı otoparka çektik. Hava soğuk esiyordu. Sıkı giyindik. Biletimizi alıp mağaraya girdik. Oldukça kalabalıktı. Çok güzel aydınlatılmış ve merdiven düzenlemesi yapılmıştı.350 basamak inerek göle ulaştık. Durgun su yüzeyi ayna gibiydi. Nemi ve nefes darlığını hissettik. Çıkışa geçtik. Terledikçe kalın giysilerimizi çıkardık. Çıkışa gelince üşütmemek için tekrar sıkı giyindik.” Şahane Akdeniz manzarasında öz çekim yapmayı ihmal etmedik. Tekeli, Tekmen, Kaledibi (Softa Kalesi),Bozyazı, Mamure Kalesi derken akşam vakti Anamur’a girdik. Limana indik. İlçe içi turumuzu yaptık. Burada kalmak için erkendi. Gazipaşa öğretmen evini arayarak yer ayırttık. Tır trafiğinin yoğun olduğu eğimli dar ve virajlı meşhur sahil yolunu geçerken yakıt göstergesinin son kademesi yanıp sönmeye başladı. Yakıt bitecek korkusuyla ilerlerken Antalya sınırında jandarma kontrolü denk geldi. En yakın istasyonun 5 km ilerde olduğunu öğrendik. Muzkent’te yakıt alıp rahatladık. Gazipaşa’ya varıp saat 22.22 de Öğretmen Evine giriş yaptık. Turun 5.gün kahvaltısı sonrası Gazipaşa Marina’ya gittik. Sahildeki Mehmetçik Ormanı kenarından seyir tepesine çıkarak ilçeyi seyrettik. Muz bahçelerinin içinden geçerek ilçe turu yaptık. Alanya Mahmutlar’ı geçerken Cuma vakti olmuştu. Sahilde mola verdik. Turizm sezonu daha başlamamıştı. Hava serindi. Cuma namazından sonra Alanya Kalesi, Kızıl Kule ve Yat Limanını gezdik. Limanda seyyar satıcıların ve gezi teknelerinin yoğunluğu nedeniyle deniz manzaralı fotoğraf çekmekte çok zorlandık. Manavgat’tan geçerken Side Antik Kenti’ne uğradık. Cipimizi ziyaretçi merkezi otoparkına bıraktık. Side Antik Kentini gezdik. Limanda yeniden yapılmış Atatürk Heykeli önünde öz çekim yaptık. Yıllar önce turizme daha rahat hizmet edilmesi için antik liman üzeri taşlarla kapatılarak liman büyütülmüştü. Şimdide üzerini betonla kaplamışlar.Köy içindeki tescilli yapıların eklentileri ve kaçak yapılar yıkılmaya, Kazı Başkanlığı denetiminde parsel kazıları yapılmaya, İmar planına uygun olarak Anıtlar Kurulundan onaylı projelere göre onarımlar ve yeni yapılar yapılmaya devam ediliyor Side Antik Kenti üzerine kurulmuş Selimiye köyü yenileniyor. Özellikle 22 yıl boyunca çalıştığım ve 15 ay önce ayrıldığım firmanın restorasyon çalışmalarını yaptığı Sütunlu Cadde, Büyük Hamam, Liman Hamamı, Anıtsal Çeşme ve Athena Tapınağının son durumlarını gördük. Böylece anıları da tazelemiş olduk. Sizler de Side Antik Kenti’ni gezin bakalım beğenecek misiniz? Akşam vakti Antalya’ya geldik. Yorgun ama keyifliydik. Eve aç gitmeyelim dedik ve Aksu’da köfte-piyaz yemek için bu turumuzun son molasını verdik. Suzuki Jimny cipimizle süratimiz 90 km yi geçmedi. Ortalama 60-70 km. süratle seyir ettik. Jimmy’mizin şanzımanı 4 vitesli (3 vites artı aşırı devir) otomatik bir şanzımandır. Vites kolunda Aşırı devir (Overdrive) seçme düğmesi vardır. Dik yokuşlu, virajlı yolları çıkarken ve inerken (Overdrive) seçme düğmesine basarak çıkışlarda daha nadir vites değişimi yaptırdım, inişlerde bir miktar motor freni sağladım. Bunu yapınca çıkışlarda aracın daha da güçlendiğini inişlerde yolu daha sıkı kavradığını hissettim. Bu turumuz 5 gün 4 gece devam etti. 1110 km yol katettik.100 km de 5.9 lt benzin tükettik. Yakıt 3.163 TL, Konaklama 6.200 TL, Yeme içme 2.185 TL olmak üzere toplam 11.548 TL harcama yaptık. Helal olsun. Turumuz çok keyifli geçti. Güzel Anadolu’muzu çok seviyoruz. Her fırsatta gezmeye devam edeceğiz inşallah. Hepimize keyifli seyirler.
    22 Puan
  2. Uzun yazarım ve buradan bir sohbet devam edebilir diye ayrı konu olarak yazıyorum. Elektrikli otomobillerin şehir içi kullanımı ile ilgili herkes mutabık zaten. Uzun yolculuklar çoğu insan için soru işareti. Nispeten düşük menzilli bir modeli alırken ben de çok düşündüm ancak gerek almadan önce gerek aldıktan sonra ABRP gibi uygulamalarla simülasyonlar yapmıştım zaten (evet meslek hastalığı). Yine de ufaktan bir heyecan oldu yola çıkarken. Sonuç olarak henüz 1 aylık ve 1000 km'de olan Model Y SR otomobilimiz (ya da cihazımız?) ile bayram vesilesiyle Ankara'ya gidip geldik. İstanbul-Ankara yolu çok uzun değil ve çok işlek bir yol ama sonuçta benim en sık kullandığım güzergah olması açısından önemli bir deneyim oldu. Yola aslında bayramın 1. günü buradaki ziyaretlerden sonra çıktık ama 2 saat trafikte kalıp Anadolu yakasına bile geçemeyince geri eve döndük. Gece evde %100 yaptım yine pili. Sabah vakitli şekilde yola çıktık tekrar. Çıkmadan tüketim kasmamaya ve içimden geldiği gibi gitmeye karar vermiştim. Tabi ki yollarda bayram yoğunluğu, arabada eşim ve oğlum olduğu için mantıklı koşullarda. Zaten sürat kasmak gibi bir hevesim yok, onu yeterince yaşadım, bu araba da o işin arabası değil. Ama yolun akışına göre tempolu gitmeyi seviyorum. Onun için A6 ile nasıl gideceksem aşağı yukarı öyle gittim diyebilirim. Meraklıları için uzun şekilde anlattım aşağıda. Beefull bayramda kwh'ı 1 TL olarak kampanya yaptığı için gözümü KMO'dan çıkmadan önce son mola yerinde olan Beefull'a dikmiştim. Nitekim oraya %43 pil kalarak ulaştım. Bu kısımda TEM ve köprü trafiğine de takıldığımız için 180 wh/km gibi bir tüketimle geldik. Beefull bir türlü şarjı başlatmadı, benden başkaları da aynı durumdaydı. Hemen yandaki Oncharge'a çektim ve şarjı başlattım. Biz ihtiyaçlarımızı halledip biraz ayaklarımızı açana kadar tam 20 dk'da %90 oldu ve tekrar Bolu'ya doğru yola çıktık. Sakarya'dan Highway tesislerine kadar 124 kmh ortalama hız (yol bilgisayarı verisi) ve 249 wh/km tüketimle geldim. Tabi 1000 metre rakıma çıktık bu arada ve Bolu dağını çıkarken de soldan hiç gaz kesmeden çıktım. %48 ile Highway tesislerine girdim. Tesla SC'ler doluydu. Acemiliğime geldiği için karşıdaki Oncharge'a gireyim bari dedim, orada şarj bir türlü başlamadı (neden olduğunu sonradan anladım), sonra zes'e yanaştım o da başladı sonra kesti. O arada Tesla'dan 2-3 araba çıktı, başkaları girdi, anladım ki sirkülasyon hızlı, oraya doğru yaklaştım ve biri çıkınca yanaşıp şarjı başlattım. SuperCharger deneyimi gerçekten çok iyi. Türkiye'de çok daha yaygınlaşması lazım. Burada da ufak bir mola verip 15 dk'da %85 şarja getirdikten sonra devam ettik. Highway'den çıktığımda Ankara'da eve (Yaşamkent) %10 ile varırsın diyordu, %3-5 ile de varsam bana yeter dediğim için gaza çöktüm ve 140-160 aralığında sürdüm. Yine ortalama hız 130 kmh civarında ve tüketim 212 wh/km oldu. Park ettiğimde %6 şarjım kalmıştı. Dönüşte yola %95 ile çıktım. Adrese İstanbul evi yazınca Bolu SC'de tek şarj ile gidebilirsin dedi. %21 ile SC'ye ulaştım. Yine doluydu ama bu sefer işi öğrendiğim için önüne çekip bekledim. Bu arada SC'de Teslalara 7,10 TL / kw ile veriyor, fiyat olarak da diğerlerinden 3 TL filan uygun kw başına. Hem de çok pratik ve hızlı. 5 dk sonra birileri çıktı ve yanaştım. Gelirken batarya da ısındığı için max hız ile başladı. Ufak bir ihtiyaç ve yemek molasının ardından daha bizim işimiz bitmeden bildirim geldi gel arabanı çek diye. 36 dk'da %20'den 95'e gelmiş. 100 olmasını beklemedim gerek yok ve bekleyenler var diye. Normalde o şarj ile eve varırsın diyordu ama zaten çocukla malum durmamız gerektiği için ben KMO'da şarj ederim bir daha diye düşündüm. Sakarya'yı geçince Alandüzü park alanına girdim (Shell). Oncharge'a taktım. Bolu'dan oraya 150 wh/km ile geldik ama ciddi iniş var tabi o kısımda. Biz WC filan işlerimizi halledene kadar araba doldu %99'da çektim. 20 dk kaldı yaklaşık. Buna normalde ihtiyaç yoktu ama madem duruyoruz istasyon da müsait olunca taktım. Oradan da eve 200 wh/km ortalamayla geldik yine. Vardığımda %46 şarjım vardı. Bu kısımda bayağı hızlı gittim ama FSM köprüsüne yaklaşınca trafik başladığından ortalama hız ve tüketim düştü. Şimdii gelelim özete; Bu yolculukta elektrikli otomobil kullanmanın hiç bir dezavantajını yaşamadım. Şarj için beklemedim. Zaten aile ile minimum o kadar mola veriliyor. Hatta yalnız iken de kahveydi, ihtiyaçtı, içenler için sigaraydı derken duruluyor. Bilmeyenler 0-100 şarj süresine bakıyor ama öyle değil olay, ekstrem durumlar hariç 100'ü hatta 90'ı beklemeye gerek yok, şarj etmek için de 0'a inmesini beklemiyorsun zaten. Artıları olarak da sessiz seyahat edince yorgunluk ciddi az oluyormuş, ben de yolcular da aynı fikirdeydi. Basıyorsun uzuyor araba sessiz sakin, ayağını çekiyorsun frene bile basmadan yavaşlıyor. Yorulursan otopilot var filan. Benim beklentimin üstündeydi açıkçası. İnşallah bundan sonra da değişmez. Tesla özelinde de şehir içi sert dediğim süspansiyon otoyolda avantaja dönüyor. Acayip stabil gidiyor. Sadece tekerlek konumu ve açısı benim alışkın olduğum setup'tan (büyük araba) farklı olduğu için elimin alışması biraz zaman aldı. Öte yandan kabin genişliği, bagajlar, saklama alanı filan ciddi avantaj. Hiç mi eksi yok derseniz, yine koltuk diyeceğim. Çok rahatsız etmedi ama 1.90 cm için çok süper değil. Ayrıca suni deriyi sevmiyorum, sevmeyeceğim. Sürüşü çok rahat ama keyif olarak bir A6 değil, A6'nın yola oturup gitmesi çok iyiydi, ayrıca bundan hızlıydı yüksek süratte, ama anormal olan bu değil o bu denklemde. Regen olayı uzun yolda büyük rahatlık, ama ayağın sürekli gazda olması gerekiyor, arada dinlendirmek için regen'i kapatıp salabilsek iyiydi, bunu 3rd party bir şey ile çözeceğim. Fazla uzadı zaten, şimdilik bu kadar yeter sanırım. Veriler şöyle. Hız aradan bir sample sadece.
    13 Puan
  3. Bayramda Afyonkarahisar-Antalya-Alanya-Antalya 12.8kwh/100km ortalama sıcaklık 15-20 derece arasında gezdi.Dönüşte yokuş çıktığımız için ortalama 14.6kwh/100km ye çıktı.100 kmh sürate sabitledim sollamalarda 110-120 yi gördüm.Keyfe keder 4 kere 15-20 şer dakikalık şarja bağladım yüzde 80 i gördükçe çektim şarjdan.
    6 Puan
  4. emmi de emekli, ama gezerken bile kitley... yani çalışıyor
    4 Puan
  5. Kış soğuğunda bu bızdık motorun içine girmiş. Nerede ve ne zaman girdiği de belli değil. Perişan haldeydi. Kerata işi biliyormuş, üç aydır terfi ettiği yerde.
    4 Puan
  6. kırmızılar bir harika
    3 Puan
  7. ben sabah ne yediğimi hatırlamıyorum. Ne yazdığımı hatırlamam ki silinip silinmediğini anlayayım
    3 Puan
  8. E tamam yine eski yağ alıp koyarız.
    3 Puan
  9. Klavyeden ziyade masa lazım.
    3 Puan
  10. naftalin işe yaramıyor geçenlerde denedim kedi geldi naftalini kokladı kusar gibi hareket yaptı 5 dk sonra naftalinin yanına yattı.
    3 Puan
  11. Kedi için naftalin sirke vs denedim hiçbiri işe yaramadı.Aşağıda resmi olan (akü üzerindeki ) hareket sensörlü zili temudan aldım işe yaradı ..Siren ve köpek havlama sesleri var..Linki kaybolmuş ekleyemiyorum
    3 Puan
  12. Bugün de ütümü yaptıktan sonra motora vize çıktı . Gomeda vadisindeki Landları görünce @Servet Aydın abi geldi aklıma. Burada olsa bunlarla neler yapardı acaba diye düşündüm. Bu sefer düşmedim ama baya bir çamur ve sudan geçtim. Çok güzel yerler keşfettim. Ortahisar'dan girdiğim Balkan vadisinde cross motorcuların içinden geçtiği bir mağara buldum. Biraz uzun ama atlata atlata izlersiniz artık .
    3 Puan
  13. sirke emdirilmiş bezi motorun sağlam sarkamaycak bir yerine koyun, arada davlumbazlara da sürün bir süre sonra plakadan bile tanıyıp yanına bile gelmezler
    3 Puan
  14. Kayınpedere 130 bin liraya aldık 2 hafta oldu. Fındık kasa diyorlar galiba. Ayağımızı yerden kessin diye Broadway Spring vs bakarken alayının hoşaf olduğunu görünce galeride benim oğlan acaba şuna da bakalım mı demesiyle pazarlık ederken bulduk kendimizi 1990 model XL mi XLI mi GLI mi bilemedigimiz bir araç ruhsatta yazıyor. 300 küsür binde. LPG mevcut. 4 lastik sıfır. Motor güzel yağ yakma üfleme tekleme yok. Ufak tefek eksikleri var. Satışı aldıktan sonra arka lambaların dortlulerin çalışmadığını ve teybin boşta oldugunu gördük ilk başta içime sinmemisti ama ufaktan toparlayınca güzel oldu. Gidişi duruşu yol tutuşu güzel. Liftback olması da köy için yükleme alanının kullanışlı olmasını sağladı. Arka stoplarda ampulden ampule hat çekmişler şasi için. Bağlantıları zimparalayinca hepsi çalıştı 2 ampul patlak imiş onu gördük. Teyp bağlantılarını da öylesine kurcalayınca sinyaller de çalıştı Özellikleri Logosuz panjur Logosuz jantlar Kadife koltuk Arka viraj kolu sanırım amortisorden amortisore kol var Fana hat bağlamışlar düğmeyle çalışıyor vs
    2 Puan
  15. Zaten birşey yapmaz hocam. Konu açar 3 sayfa fikir alır vazgeçtim der. Konuyu da vazgeçmişken açtığını düşünüyorum aslında başından beri..
    2 Puan
  16. Sen bakma Çağlar.
    2 Puan
  17. Hiçbişey yapma şu an. Stabil bişeyde kal.
    2 Puan
  18. Yeni deyince aklıma hep “Der Neue Golf” geliyor.
    2 Puan
  19. çok mantıklı. Yazın test edersiniz içeriye soğuk kaçıp kaçmadığını
    2 Puan
  20. Yaris GR ye de OK im. Fare gibi her yere gir çık
    2 Puan
  21. Pazar günü Afyon Afiumda 6 tabanca Astor 6 tabanca Wat var hepsi doluydu birisi 5 dk sonra birisi çıktı Astordan ben bağladım yanımdaki 2 tabancada Togg vardı karşımdaki araç Atto 3 idi hepimizin hızları 65-70 civarıydı yanımdaki Togg çıktı yerine Tesla performans geldi direk 136 ile başladı bizimkilerde değişim olmadı.Tesla tek olsa 300 ü rahat görürdü bence
    2 Puan
  22. Ben de Toyota severim. Ama böyle olanları.
    2 Puan
  23. Makyaj zaten aslında. Tesla rolling release yapıyor aslında, kasa aynı olsa bile 2022 MY ile 2023 MY aynı değil diyorlar. Yazılım zaten sürekli güncelleniyor, donanım da güncelleniyor, örneğin 2021'den sonra mı ne süspansiyon daha iyi gibi gibi.
    2 Puan
  24. Valla bir şekilde yetiyor demek, bayağı araba şarj ediyor aynı anda. Çaktırmadan bolu dağına nükleer reaktör mü koydular acaba.
    2 Puan
  25. Abi kaç yıllık C3 ten de 200 sayfa sıfır araç beklentisi kafanı karıştırmıyor da 2 sayfalık araç mı kafanı karıştırıyor
    2 Puan
  26. En son rizede çaylı kek yedi
    2 Puan
  27. 2 Puan
  28. Aracılara önlem alınmadıkca bu ülkede gıda enflasyonu falan bitmez. Para kazanma hırsı ile halkın ekmeği ile oynayanlara çok ciddi cezalar vermek lazım. Benim asıl anlamadığım bu boyutta bir ağaç kırımına devletin nasıl izin verdiği. Almanyada kendi bahçenizde olan herhangi bir ağacı bırak kesmek budamaya kalksanız bile eğer zamanlaması doğru değilse cezayı yapıştırıyor herifler. Ki meyve ağacı falanda değil yani.
    2 Puan
  29. Bence bize ayrı kategori açsınlar. (nasılda hemen elektrikci oluverdim ama ajhsgdkjhgkjshga)
    2 Puan
  30. Yoo EV muhabbeti dönsün diye ayrı konu açmıştım zaten.
    2 Puan
  31. en güzeli , 100 km sabit gidip 12,8 kwh tüketimle hedefe varmak kadar “lezzetli” bişey yok. En güvenliside bu.
    2 Puan
  32. Sandık motor buna da lazım demek ki
    2 Puan
  33. Aşağıdaki videoda 35:30'da. :
    2 Puan
  34. Üniversitedeyken 2 yıllık işletmede bi hatun vardı üff ki ne üff. Mühendislik okuduğuma pişman olduğum yıllar.
    2 Puan
  35. TEM den karşıya gittim geldim, yer yer 120-130 yeryer yoğun trafik ile. Ortalama hiz 76 km/h olmuş. Güzergah Erenköy-MallOfIstanbok.Mesafe toplamda (gidiş+dönüş) 84 km. 13.6 kw ortalama tüketmiş. 84 km için 11 kw tüketmiş olsa. 30-35 liraya gidip gelmişim. Dışaridan şarj etsem 100 lira falan işte. Köprü parasına da bir çözüm bulmak lâzım. Bu arada arabayı alalı 750 km oldu, bunun ortalaması 16.1 kw/100km
    2 Puan
  36. Eskiden fordumuz varken, bizi düzde geçenleri virajda dış şeritten geçerdik.. Şimdi bizi düzde geçen elektriklileri rampada geçiyoruz, aksiyon yapıp basınca pilin düşüşünü ekranda görüyorlar. pil bitecek diye basamıyorlar :P
    2 Puan
  37. Tesla ile uzun yol analizi gelsin mi? Basa basa tabi.
    2 Puan
  38. bu forum öyle bir forum ki insan, sayesinde daha az yalnız hissediyor :P
    2 Puan
  39. Bizde bu yok direkt trafikten men var. İsterse ceza puanın tam olsun tek ağır kusurda ehliyet ve ruhsat gider. Eğer çok tehlikeli bir şey yapıldı ise hapis de yatılır. Okul yolunda 40 ile gitmesi gereken adam 100 yaparsa kesin yatar birkaç ay mesela.
    2 Puan
  40. Bej Alman taksi rengi zaten :P
    1 Puan
  41. Tofaştan ayrılan bir Türk tasarımcı eli değmiş bakınız Şahin ve Şahin S veya Doğan SLX, Doğan S.
    1 Puan
  42. Bence seni iki çamurluk bi kaput iki de far alıp yenilersin seninkini İlginç bi şekilde bu BYD lerdeki sesli komut sistemi çok iyi. Ama cidden çok iyi. Türkçe komutları falan gayet iyi anlıyor kerkenes. Benim gerizekalı Opel e bir şey söylüyom onu anlamadım bunu anlamadım. Küfürü anlıyor ama. Şarj hızı sonradan çok değişmiyor. Stellantislerde öyle en azından. Bir yerde stabil hale geldi mi öyle gidiyor.
    1 Puan
  43. kesimciler çok yoğundu bu hafta ancak sıra bize geldi. ben ağaçları bu hafta kestirdim kamyonlara yüklendi gitti odun olmaya . en doğrusunu devletimiz bilir siz varsa yeriniz 1 tane limon ağacı ekin şuan tüm ova böyle sökülüyor 2 3 seneye hiç limon olmayacağından tanesine 100 lira derler değerli flan değil tarlada. şuan son hızla kesiyor herkes
    1 Puan
  44. Sabah sabah ofiste bardağımı buldum (787 dreamliner içerir)
    1 Puan
  45. Çok severim. 91 Sedan vardı bizde bordo GL, bir gün liftback alıp toplamayı düşünüyordum ama parça filan sıkıntılı bir araba. Biz 2000 o zamanlar bile bazı parçaları bulamamıştık. Motor sesini çok severim bir de, ğğğğğğn diye hızlanır.
    1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...