Skor Tablosu
Popüler İçerik
10-05-2025 'den beri en çok beğeni alan içerik
-
1 BG den 102 BG ye Merhabalar. Çocukluğum ve üniversiteye kadarki gençliğim Bursa’da geçti. Babam Merinos fabrikasında işçi Annem ev hanımı idi. Arnavut kaldırımlı sokaklarda oynayarak çocukluğumu özgürce yaşadım. İp bağlayıp çektiğim çeyrek portakal ve karpuz kabukları ilk arabalarım oldu. Boş kibrit ve ilaç kutularını yerdeki kilimin motifleri üzerinde araba sesi çıkararak gezdirirdim. Kibrit kutusunun sürgüsünü çekince pikap, ilaç kutuları da otobüs ve kamyon olurdu. İp takıp çektiğim plastik arabalarımın tekerlekleri eskiyince tahta makaralar takardım. Büyük plastik damperli kamyonum ve küreğim vardı. Üstüne binerdim. Öne arkaya sallanan tahta atım vardı. Küçük teneke arabalarımın kırmızı lambalı siyah beyaz olanı polis arabası, mavi lambalı beyaz olanı ambulans, makinalı tüfekli olan da askeri cipti. Renkli boyalı camlarından insanlar bakardı. Babamın takım kutusundaki çekiç, pense, kerpeten, kargaburnu,3 kollu demir kunduracı örsü ile oynardım. Okulda iş bilgisi derslerinde telden ütü altlığı, abajur, resimlik vs yapmıştık. Annemin bahçede çamaşır ipi olarak kullandığı tellerden yaptığım direksiyonlu kumanda çubuklarını plastik arabalarıma mafsallı olacak şekilde takar, ön tekerleklerini sağa sola döndürürdüm. Tamamıyla galvaniz telden arabalar yapardım. Direksiyonlu kumanda çubuklu, göbekten vitesli, sağa sola hareketli, döner tekerlekli, açılan kapılı ve kaputlu olurlardı .Süslemek için tellere renkli elektrik kabloları sarardım. Pille çalışan küçük gece lambaları far yapmış, butonu da direksiyon çubuğuna takmıştım. Korna olarak da bisiklet zili kullanmıştım. İki ahşap latanın uçlarına rulman takıp birini yatay birini dikey yönde metal çengelle birleştirip ahşap gidon takarak sağa sola dönebilen kendi kaykayımı yapmıştım.(el yapımı skuter) Ailecek Kayıhan çarşısına gidip çuvallar dolusu erzak alırdık. Dadı damağımda kalan İdris Ustanın pideli köftesini yiyip şırasını içtikten sonra evimize dönmek için at arabası veya brıçka kiralardık. Tek atın çektiği bu arabalar yüksek olduğu için demir basamakları vardı. Babam beni arabacının yanına oturturdu. Arabacı dizginleri tutarken arada bir kırbaç şaklatırdı. Atın hamutunda renkli ponpon süsler ve çıngırak vardı. Çevreyi seyir ederek çıngırak sesiyle evimize gelirdik.Sünnet cemiyetimde çift atlı faytonlarla Emir Sultan Türbesi turu atmıştık. At arabası, brıçka ve faytonların ahşap tekerleklerinin çevresinde demir çemberler olurdu. Çıkma çemberleri sopayla vurup arnavut kaldırımlı sokaklarda çevirirdim. Kaçırmamak için kalın telden güdecek yapmıştım. Yollar asfaltlanınca arabacılar tekerleklere siyah lastik çemberler takmıştı. Tabi ben de hemen lastik çembere geçmiştim.Lastik çember hızlanmıştı ama demir çemberin zevkini vermiyordu. Fabrikadan emekli olunca üç tekerlekli araba ile seyyar çerezcilik yapan Babama yardım ederek harçlığımı çıkarır olmuştum. Benim hiç bisikletim olmadı. Orta öğretime gittiğim Atatürk Lisesinin karşısındaki boş toprak sahada tur hesabı bisiklet kiralanırdı.26 jant bisiklet bana yüksek gelirdi. Ben de 3 tekerlekli büyük bisikletlere binerdim. Tophane Meslek Lisesinin Metal İşleri bölümünü bitirdim. İlk girişte üniversite sınavını kazanamayınca organize sanayide işe başladım. Hem fabrikada çalıştım hem de sınava hazırlandım. 2.sınavı kazanarak Mimarlık eğitimi için Ankara’ya geçtim. Gündüz mimarlık ofisinde çalışıp akşam da üniversitede okudum. Resmi ve özel kurumlarda çalışarak hayatımı dolu dolu yaşadım. 2023 yılında emekli oldum. Meslekte 44.yılım. Şimdilerde Antalya’da 2023 model Suzuki Jimny cipime biniyorum. Cipime bibince kendimi çocukluğumdaki tek beygirli brıçkaya binmiş gibi yüksekte hissediyorum. Şimdi daha önce kullandığım binek araçlarım bana yere çok yakın gibi geliyor. Meğerse o araçlarda kapıyı açıp koltuğa otururken iniyormuşum. Artık at yok, araba yok, arabacı yok, kamçı yok. Arabacı benim. Dizginler benim elimde. Eşimle birlikte gönlümüzce gezebiliyoruz. Brıçka kadar yavaş seyir edemiyorum ama toprak yollarda brıçka benzeri seyir zevkini yaşıyorum. Hey gidi hey. Nereden nereye. 1 BG den 102 BG ye. Atlar kaputun altında. Onları benzinle besliyorum. Beni bu günlere ulaştırdığı için Allah’a şükürler olsun. Hepinize iyi seyirler. Selamlar, Saygılar.11 Puan
-
Herkese merhabalar, Aracı alalı 6 ay olmuş, konusunu henüz açabiliyorum 12 bin km olmuş bile 16 Kasım 2024 tarihinde, 1 milyon 50 bin TL. ye sıfır olarak aldım. Renk olarak sedir yeşili istiyordum, hazır olarak ellerinde mineral gri olduğu için bunu aldık ama iyi ki de bu rengi aldım, gri renk tonu ve araca uyumu bence harika. Şimdilik aklıma gelen, Sevdiğim yönleri: - İlk sıfır aracım olması sebebiyle; arızası, vizesi, bakımı, lastiği vb. hiç bir sorunu olmaması müthiş bir rahatlıkmış, - Yerden yüksek olması bu coğrafyada çok işime yarıyor, - Carplay büyük rahatlıkmış, aldığım zamazingo ile kablosuz kullanabiliyorum. - Benim aracım ve her işimi görüyor Eksileri: - Yağmur sensörü hassasiyeti hoşuma gitmiyor, genelde müdahale etmek zorunda kalıyorum. - Camdaki buğuyu giderdikten sonra fanı kısınca tekrar buğu yapıyor, fanı orta kademe de bırakmak gerekiyor ve çıkardığı sesten dolayı can sıkıcı olabiliyor. - Şerit takibinin müdahalesi çok sert geliyor bana, kıyaslamasını da i20 ye göre yapıyorum, o daha yumuşaktı. Biner binmez kapatıyorum, tek bir düğme ile kapatılması basit ve güzel. - Arka koltukları yatırınca, bagajla birlikte düz bir zemin oluşmuyor. İlk nazarlığımızı da taktık, tam bir nazarlık oldu, daha yakın olsam tamponu ele alacaktım5 Puan
-
Bas istasyonu kurmak bu kadar kolaysa bu Vodafone neden 10 yıldır çekmeyen şehire kurmuyor.5 Puan
-
valla hiç belli olmuyor. 200 bin km de hala bozulmayan arabamda oldu 32 bin de bozulanıda .. 32 binde bozulanı VW jetta, servis bakımlı hemen garanti bitiminde olmuştu. zaten nesi düzgündü ki. sonrada tüguan geldi niye öyle bir şey yaptıysam... hala ter içinde uyanıyorum bazı geceler.4 Puan
-
Bildiğiniz gibi arabayı komple soymuştum arka çamurluklarda yalıtımın Y si bile yoktu. Arabanın orjinal yalıtımına TAKVİYE yapmak istedim sadece. Kullandığım malzemeler Noise off marka 2mm bitümlü yalıtım malzemesi, 6 mm yapışkanlı kauçuk ve düz zeminler için ekstra 13 mm ses bariyerli keçe. Yapacaklara tavsiye ben hem metal yüzeylerde hemde trim iç yüzeylerinde 6 mm kauçuk kullandığımdan trimleri oturturken bir miktar zorluk yaşadım. Bir daha yapıyor olsam trimleri kaplamak yerine metal yüzeyleri komple kaplamayı tercih edebilirdim.3 Puan
-
2 Puan
-
teknik adamım mm. ölçerim , belgede adamın ikamet adresi yerine van gölü yazanlar var2 Puan
-
2 Puan
-
2 Puan
-
2 Puan
-
arabayı sıfır aldık 2009 da... ne değişimi. yok öyle birşey. gücü bile düşük h11 lerin. 45 watt. saçma sapan amerikan zırvası.2 Puan
-
yapılır bencede, bir ara sorayım servise, yav ne alsak hep bir eksik arkadaş, üstelik yerli üretim araba bu birde, Forda da böyleydi, ne parçalar bulup taktıydım...2 Puan
-
Ikisi ayni yerden besleniyor. OnGrid benim sistem. 10.5 harcayan araba. Ev normalde 150-200 w civarinda. Kettle falan kullanirken artiyor. Klima mevsimi gelmedi daha. Zaten ben de panellerin hepsini takmadim daha. 4 kw lik panel takili sadece, ötekiler yerde bekliyor, haftaya onlari da devreye alacagim. Bedava olan da var ama onu uzun yolda kullaniyorum, evdeyken bunu kullanmak daha mantikli. Evden %20 den %80 e 50 liraya doluyor.2 Puan
-
Koltuk kalınlığı kadar demiştim ama yarım yaklaşık 20 cm kadar bir fark varmış2 Puan
-
Sani gerçeği söyle beyefendilere. Tavandaki hoparlörün 110’dan sonra işe yaramadığı ve telefon konuşması yapılamadığını falan anlat2 Puan
-
Emmi amcası ile kısa bir sohbeti oldu. Kaskosu ve Sigortasını yeniledik, 5 sene önce arabayı aldığımın 4/3'ü fiyatına2 Puan
-
Toyota Corolla Cross. En dolu olan Passion X-Pack donanımında. Bursa'da buldum, gittim aldım. Çok şükür liste fiyatından alabildim. KDV'den bi gol yedim aracı beklerken, şans dedim geçtim artık. Teknoloji ve tercihlerin bu yöne gittiğini, ileride hibritlerin daha da çok tercih edileceğini düşündüğüm için, bu marka ve modele geçtim. Ayrıca ev-iş güzergahımda bolca trafikte yakıt olarak daha ekonomik olacağını düşündüm. Totalde ekonomi sağlayacak mı bu MTV'lerle, göreceğiz. Herkesin daha da güzelleri olsun, daha lüksüne binsin. Şimdiden iyi dilekleriniz için hepinize teşekkür ederim Not: Fotoğrafta görebileceğiniz üzere Jeep hala satılık. Elden ele bi yayarsak1 Puan
-
harika seçim. üzerinde telefon ile de görüşülebiliyor. çok da güzel sesi var.1 Puan
-
ozaman alayım Eşime anneler günü hediyesi. Banada doğum günü hediyesi 2 tane aldım. Tavsiye için teşekurler.1 Puan
-
aslında böyle fiber kablo çekebilecek korsan bir şebeke olsa ben öderim yani şahsen...1 Puan
-
1 Puan
-
Tedbirli olmak lazım, ben trafikte iyice evham oluyorum.1 Puan
-
Maşallah abi. Jeep sana çok yakışmış. Şimdi daha iyi anladım. Sağlıklı bir ömrün, her şey gönlünce olsun.1 Puan
-
Türkiye de muayenede far ayarı kontrol sırası hatalı, önce arabayı lifte alıp yere indirip ayara bakıyorlar, ön takım geometrisi bozuluyor, ecnebi de far muayenede grişte, araba havalanmadan önce gibi ufak bir detay var ....1 Puan
-
raf kolay, uygun malzemeden kendimiz keser halı kaplarız, esas ayklar lazım, onu çözmek gerek, servise bir sorayım bir ara...1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
Hayırlı olsun kazasız belasız kullanın abi. Bu ilçeye daha pahalı arabaya yazık gerçekten. Çarşı içerisi yollar tarla gibi. İş yerimizde kasisler kazık gibi..1 Puan
-
Bir tane adam var. Bagaj rafı üretiyor bazı markalara. O yapıyordur belki. https://www.shopier.com/GUNTURKCAR?fbclid=IwY2xjawKLR21leHRuA2FlbQIxMQABHniUkH1pXf6-Rq4duuwts1qfI9tpxHFK38j9AZzIdY1J5ww4c79_TIlkqZ-s_aem_S8ytzUrMnCul9P8Vxil_Bw1 Puan
-
Lean burn rich burn lpg motor yağı fazlası hepsi sensörü bozan şeyler. Araç ayarı bozuk değilse 200 bin km. Euro 6 ya göre 170.000 km birşey olmaması gerek normalde. Aksi durum arızadır.1 Puan
-
1 Puan
-
Bu garibi unutmuşuz tabi derdi tasası olmayınca Hanımın kullanımı işe git gel ortalaması.1 Puan
-
Portif denmiş bildirim geldi İsa bu kasa yurdum için ideal kombin hayırlı olsun. Bu kasaya pilli sistem konsaydı çok şahanetül dehşet olurdu be1 Puan
-
X tronic deyince daha havalı duruyor ama aynı şanzıman diye biliyorum. Bagaja bir palet koyup üstüne bagaj havuzu konursa eşitlenir ama paletin forklift ile konması lazım @Servet Aydın1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
Satılık akıllı vida deyip 350 den kepir... satarsın yahu senin gibi vizyon sahibi bir insan bunu nasıl düşünemez ?1 Puan
-
1 Puan
-
Cenk'e bakma sen, o çok dolu yaptırdı ya.1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
Byd yakın zamanda içten yanmalı ve hibiriti tamamen bırakacak, byd den sadece elektrikli alınır bence... katılıyorum, çinliye zaten güvenmem, yaptıklarıda masum değil, teşvik falan diyorsunya, o fark bence onlarada kalmıyor diyim sen anla....1 Puan
-
getz mantıklı bu bütçede ama, airbag konusu şöyle sıkıntı olabilir, bende bundan önce 10 yaş üstü bir araç almıştım ve expertiz 10 yaş üstü araçların airbaglerine garanti vermiyoruz dedi.. Airbag' in patlamasına yarayan içindeki gaz özelliğini kaybedebiliyormuş. Bilginiz olsun.1 Puan
-
ben olsam o rakamlara ben de getz'e yönelirim ama dolu paketlerine.. abs ve çift airbag olması şartı ile.. çoğu tek airbagli ve abs'si yok.. en kolay iç fotoğraflarda torpidonun sağ alt köşesinde gri renkte airbag yazıyor. o varsa o zaman incelerim.1 Puan
-
Resimler 3 saniye pozlamayla çekilmiştir normal çekersem ışıklar görünmüyor malesef. Yorumlarınızı bekliyorum1 Puan
-
alırken düzgünce baktırarak almak kaydıyla aveo olabilir 1.4 benzinli tam otomatik olandan.1 Puan
-
Ece ve dot onaylı kask aldım 4 bin küsura. Malzemesi polikarbonmuş. Ama tabi 100 bine de kask vardır. Denemeden bilemem..1 Puan
-
Senin oradan yukarılara çıkınca da çok güzel yerler var biliyorsundur ? Basit bir 4x4 jip sana en uygunu bence. Şimdilik idare ediyoruz bakalım ne kadar gidecek. Japonların giriş seviye adventure modelleri çıkmaya başlasın inşallah o zaman düşünürüz1 Puan
-
Ne güzel yerlermiş yine.. Ben motordan korkuyorum.. Bari küçük bir offroad aracı mı alsam..1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00