Skor Tablosu
Popüler İçerik
17-05-2025 'den beri en çok beğeni alan içerik
-
Carplay'i telefon tutucu ile buraya yerleştirdim. Mıknatıslı olduğu için istediğim zaman ayırabiliyorum. Camın önünde durmasını sevmiyordum. Bence bura güzel oldu. Orta havalandırmayı zaten kullanmam hiç.6 Puan
-
5 Puan
-
Sınavı geçtim şükür bu sabah. A sınıfı ehliyeti almaya hak kazandım. Sondaki U epey dardı beni endişelendiriyordu. Bu sabah erken gidip 1 kere daha çalışma fırsatım oldu. O esnada fark ettim ki dar dönerken motorun ağırlık merkezi ön tekere binerse içe doğru yatma eğilimi oluyor. Ben de arkama yaslanarak döndüm ve sonuç: mükemmel4 Puan
-
Tork bence typo. 113 hp elektrikli makineden 125 nm almak icin asiri salak olmak gerek. Bunlar sehirici araclari. Menzil konusuna takilmak dogru degil bence. 2008, ford fusion un, taigo za zu nun karsiligi işte. Corsa yerine bunu al cocuguna eşine ver, cocugu okuluna biraksin, arada alisverise ya da işine falan gitsin gelsin arabasi. Fazla beklentiye girmeye gerek yok, gundelik kullanilacak ikinci arabalar bunlar. Eski frontera ile zaten alakasi yok, oyle arabalar yok artik. Bence fiyat performans olarak cok basarili. Satin alma maliyeti gorece dusuk, donanimi gayet iyi, mtv si dusuk, guvenli, marka degeri var. Ikinci araba alacak olsam dusunurdum.4 Puan
-
3 Puan
-
3 Puan
-
3 Puan
-
3 Puan
-
3 Puan
-
Kat karşılığı sözleşmede aslında metrekare yazılmıyor. Çünkü imar durum belgesi çıkarmak 3-5 bin lira. sözleşmelere genelde kıyas yazılıyor. Mesela çift daire varsa iskan edilebilir kısmın yarısı mal sahibinin yarı müteahhitin yazılır gibi. bence müteahhit kendine çıkar amaçlı fazla metrekare yapmamışsa hiç uğraşmayın derim. Sonuçta o da bilmeden başladı bu işe. Ve belediyenin kararı değişmiyor. mesela sözleşmeniz %50 kat karşılığı ise, sizinle onun dairelerinizin alanı toplamı projede de eşitse, bu işte kasıt aranmaz.3 Puan
-
2 Puan
-
https://tr.aliexpress.com/i/1005005485250694.html Bunun kadar tork var.2 Puan
-
2 Puan
-
Bugün beni çok fena kitledi. Şo aradan geçerim dedim öndeki kamyonu görünce frenledi filan bir şey yaptı haliyle yetişemedim de. Atraksiyona girerken dikkatli olmak lazım.2 Puan
-
Biz de kabloluya daha yeni geçtik hocam, kafanıza takmayın ? Arabada taş plak dinleyenler var daha?2 Puan
-
15155km oldu. fotoyu çekmek için elimizi kaldırınca otopilot fırça çekiyor resimde.2 Puan
-
direksiyondaki rahatsız edici boşluğa el attım. mafsal kaynaklı sorunu çözmek için direksiyon milini söktüm ve masfal ıstavrozu denen parçayı değiştirerek boşluğu gidermiş oldum bu da videosu:2 Puan
-
Geçmiş olsun. Sigorta şirketleri genelde verilmesi gereken tutarın altında bir ödeme yaparlar yahut hiç yapmazlar. Alacağınız ödeme bana yeter diyorsanız bu şekilde halletmiş olursunuz. Ayrıca aracınızın serviste kaldığı gün sayısı kadar araç mahrumiyet tazminatı (ikame araç bedeli) talebinde de bulunabilirsiniz. Ama bunu sigorta şirketleri karşılamaz. Kusurlu olan aracın işleteni ve sürücüsüne karşı dava açabilirsiniz.2 Puan
-
Ve beklenen yeni carplay geldi. Enteresan.. Otomobil üreticileri komple anahtarı teslim edecekmiş. CarPlay Ultra, CarPlay’in bir sonraki nesli olarak bugün kullanıma sunulmaya başlandı CarPlay Ultra, iPhone’un en iyi özellikleri ile aracın sunduğu en iyi özellikleri derinlemesine entegre eden bir deneyim sunuyor ve ilk olarak Aston Martin araçlarında kullanıma giriyor. CarPlay Ultra artık ABD ve Kanada’daki yeni Aston Martin araç siparişleriyle birlikte sunuluyor ve önümüzdeki haftalarda markanın yeni nesil bilgi-eğlence sistemine sahip mevcut modelleri için de kullanılabilir olacak. Bugünden itibaren, CarPlay’in bir sonraki nesli olan CarPlay Ultra, ABD ve Kanada’daki yeni Aston Martin araç siparişlerinde kullanılabilir hale geldi. Ayrıca önümüzdeki haftalarda yazılım güncellemesiyle, markanın yeni nesil bilgi-eğlence sistemine sahip mevcut modelleri için de sunulacak. CarPlay Ultra, CarPlay’in yeteneklerini temel alarak, iPhone’un en iyi özellikleri ile aracın sunduğu işlevselliği birleştirerek araç içi deneyimi en üst düzeye çıkarıyor. Sürücünün ekranlarının tamamına — gösterge paneli dahil — gerçek zamanlı içerik ve göstergeler sağlayan bu sistem, üretici firmanın tasarım diliyle uyumlu ve sürücülere özelleştirilebilir bir deneyim sunuyor. Hyundai, Kia ve Genesis gibi yeni katılan markalar da dahil olmak üzere, dünya çapında birçok otomobil üreticisi CarPlay Ultra’yı araçlarına entegre etmek için çalışmalar yürütüyor. Apple’ın Dünya Çapında Ürün Pazarlama Başkan Yardımcısı Bob Borchers şöyle dedi: “iPhone kullanıcıları CarPlay’i çok seviyor ve bu sistem, insanların araçlarıyla kurdukları bağı kökten değiştirdi. CarPlay Ultra ile, otomobil üreticileriyle birlikte araç içi deneyimi yeniden tasarlıyor, daha tutarlı ve birleşik bir yapı sunuyoruz. Bu yeni nesil CarPlay, sürücülere araç içinde iPhone’larını daha akıllı ve güvenli bir şekilde kullanma imkanı verirken, aracın sistemleriyle de derinlemesine entegre oluyor ve her üreticiye özgü bir görünüm sunuyor. CarPlay Ultra’nın Aston Martin ile başlamasından büyük heyecan duyuyoruz — ve bu sadece bir başlangıç; başka otomobil üreticileri de yolda.” Her Zamankinden Daha Derin Entegrasyon CarPlay Ultra, hız göstergesi, devir saati, yakıt ve sıcaklık göstergeleri gibi dinamik ve şık seçeneklerle sürücünün ekranlarının tamamına içerik sağlar. Böylece tüm sürüş deneyimi boyunca tutarlı bir görsel bütünlük sağlanır. Sürücüler, iPhone’dan gelen harita ve medya bilgilerini, araçtan gelen sürücü destek sistemleri ya da lastik basıncı gibi verilerle birlikte gösterge panelinde görebilirler. Kullanıcılar, araç radyosu ve iklimlendirme gibi standart işlevlerin yanı sıra, ses sistemi ayarları veya performans modları gibi araç-özgü gelişmiş işlevleri de CarPlay üzerinden yönetebilirler. Bu yönetim dokunmatik ekran, fiziksel butonlar ya da Siri ile sağlanabilir. CarPlay Ultra ayrıca, iPhone tarafından desteklenen ve aracın ekranına ya da gösterge paneline mükemmel şekilde uyan widget’lar sunar. Bu widget’lar anlık bilgiye erişimi kolaylaştırır. Her Otomobil Üreticisine Özgü Tasarım CarPlay Ultra, otomobil üreticilerine kendi tasarım felsefelerini ifade etme özgürlüğü verir. Apple ve üretici tasarım ekipleri arasında yapılan yakın iş birliğiyle geliştirilen özel temalar, her araç için kişiselleştirilmiş bir deneyim sunar. Ayrıca sürücüler, tema renklerini ve duvar kâğıtlarını kendi zevklerine göre özelleştirebilirler. Aston Martin CEO’su Adrian Hallmark şöyle dedi: “Apple ile iş birliği yapmaktan ve CarPlay Ultra’yı ilk kez sunan marka olmaktan büyük mutluluk duyuyoruz. Marka olarak, dünya lideri performansa olan odağımız sadece güç aktarımı, dinamik performans ya da el işçiliğiyle sınırlı değil. CarPlay Ultra entegrasyonu, dünyadaki en iyi şirketlerle iş birliği yaparak müşterilerimize benzersiz araç içi deneyimler ve yetenekler sunma kararlılığımızın açık bir göstergesidir. Kendi geliştirdiğimiz ileri seviye bilgi-eğlence sistemi üzerine inşa edilen CarPlay Ultra, işlevsellik ve kişiselleştirme anlamında ek avantajlar sunarak Aston Martin’i sektörün ön saflarına taşıyor.” CarPlay Ultra, dünya genelinde sürücüler tarafından sevilen ve araçlarla olan etkileşimi temelden değiştiren CarPlay’in gelişmiş versiyonudur. iPhone’un gizlilik prensipleri, CarPlay Ultra için de aynı sıkılıkla uygulanır. kaynak ve resimler: https://www.apple.com/newsroom/2025/05/carplay-ultra-the-next-generation-of-carplay-begins-rolling-out-today/1 Puan
-
1 Puan
-
0-100 12,2 saniye. yorumları ben de merak ettim, mesela 4 kişi binip yokuşa falan sarsak1 Puan
-
Maslak Erten mekanik klima.Yıllar önce aracımın klimasını tamir ettirmiştim hiç problem yaşamadım.1 Puan
-
Genelde bir şey olacaksa ilk amortisör patlar içerisindeki yağı akıtır ama hafif çukur ise olduğunu da sanmıyorum. Geçmiş olsun.1 Puan
-
Sıkıntı olma ihtimali var.. Ön teker olsa kesin vardı. Mecbur kalmadıkça çukura ve tümseğe frenle girilmez..1 Puan
-
1 Puan
-
Evde bakım zamanı Gaz kolunun ve rölantinin ayarlanması, arka sinyalin düzenlenmesi, konjektör bağlantılarının kontrolü, bazı civataların değişimi, biraz yağ eklenmesi. Deli diğerlerinin pabucunu dama attı. Gidondaki ikinci kamerayı kullanmıyorum artık, onu sökünce ona takılı olan ayna da gitti, diğer aynam da sorunluydu o yüzden yenilerini taktım.1 Puan
-
1 Puan
-
Ben kuga ile de yilda 35-40 bin km yapiyordumki. Benim icin o dedigin gercekci degil Benimev Bodrum merkeze 20 km, Milas a 35-40 km. Evden ciksam en az 60-70km yapiyorum zaten.1 Puan
-
şu saati toyota hala görünür yere koyar. Hep de eleştirilir. Aha işte. Lazımki koyuluyor Pardon sıcaklıkmış ama saat de vardı sanki bi ara c5’te1 Puan
-
1 Puan
-
Buyuk ihtimalle 0-100 hizlanmasi falandir o. Motor cok etkileyici performansa sahipdegil bunlarda ama 125 nm de elektrikli motor icin cok sacma olur. Ilginc sekilde tuketimi de az degil. Benim dikkatimi LFP batarya olmasi cekti. Ispanyadaki fabrikayi devreye aldilar demek ki.1 Puan
-
1 Puan
-
Mazda 323 familia(1.8 114 hp) 97 de sıfır km alıp 2012 ye kadar kullandı babam 160.000 km gibi satmıştık. 1 kez akü değişti başka sorun yaşatmadı. Klasik japondur. kullanıcıdan ayağa düşmemiş mazda da toyota da alınabilir, lancer de mantıklı olur1 Puan
-
Bir plaza bebesi aksiyonu daha: "lan oğlum sucuk satıyoz sucuk" skeçi aklıma geldi. " Tarım Kredi marketlerinin ismi değişti, KOOP oldu Piyasaya göre nispeten daha ucuz fiyatlarla ürün satan Tarım Kredi Marketleri tüketici kitlesini genişletmek maksadıyla isim değişikliğine gitti. İşletmenin yeni mağazalarını "KOOP" adıyla açacak"1 Puan
-
her üretici eskilerden iyi izlenim bırakmış model isimlerini yeniden canlandırırken frontera pek uymamış gibi bu akıma1 Puan
-
Bu yeni fronteraya bakınca "habsburg çenesi" denilen tip adamlar aklıma geliyor:1 Puan
-
1 Puan
-
radyo trafik uygulamasında bu yıllardır var hatta fazlası da var datça yoluna yakıt tüketimi hesabı ile gidiliyorsa gildilmese daha iyi olur,1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
Güzel günlerde kullanın. Eşimin beni her fırsatta darladığı bir araç. Bana jimny al diye diye kaç yıldır söylenir durur. aslında ben de çok istiyorum ama 1.96 boyum ile vazgeçiyorum.1 Puan
-
Hava yönü Camdayken sürekli çalışıyor olabilir. Değiştirerek denedinizmi ?1 Puan
-
Bunlar sesi kesmek için değil Emre. Bunlar takılıyken de intercomdan müzik dinleyebilirsin. Asıl görevi sesi, rüzgarı, kask içinde oluşan uğultuyu filtrelemek. Uzun yol, uzun sürüşlerde resmen sersemlemeyi engelliyor. İleride lazım olacak sanada1 Puan
-
Nihayet 10. Gün kod ve mesaj geldi. Araştırmalarım sonucu %90 Derya mk12 %10 da ve 99 bora almaya karar verdim. Huğlu sıkıştırma problemleri. Typoon ağır olduğundan vaz geçtim. Alınca resimlerini paylaşırım. Yorum yazan herkese teşekkürler. ??♂️1 Puan
-
Polis bir arkadaşımın tavsiyesi ile Düzce de butik olarak tüfek üreten CESA firmasından otomatik kısa namlulu bir tüfek almıştım. 7-8 yıldır yılda bir kaç kez atış yapıp temizlerim. Direkt üreticiden aldığım için bayağı ekonomik olmuştu. Namlusu Konya da üretiliyor diğer mekanizmaları burada üretiliyor. İsteyen olursa özelden telefon bilgilerini paylaşabilirim.1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
JİMNY'YE BİNENE KADAR Merhabalar. Ben sürücü belgemi 1986 da Ankara’da çalışma hayatına başladıktan ve evlenip yuva sahibi olduktan sonra almıştım. Direksiyon sınavına şantiye aracımız Renault 12 ile girmiştim. 1988 de otel işi nedeniyle Antalya’ya göç etmiştik. Hafta sonları şantiyemizin Leyland kamyonetine binip Antalya’nın tarihi ve turistik yerlerini gezmiştik. Çocuklarımız büyüdükçe özel binek aracımızın olması ihtiyaç haline gelmişti. 1991 de ayağımızı yerden kessin diye bütçemize uygun bulduğumuz aracı almak için ailece Isparta’ya gitmiştik.(Demek ki Antalya’da bulamamışız.) Sarı renkli, motoru, dört tekerleği ve kelebek camı olan 1974 model Murat 124 bizim ilk aracımız olmuştu.(Bu araç Bursa Tophane Meslek Lisesi Metal İşleri Bölümü öğrencisi olarak Tofaş’ta yaptığım staj dönemimde üretilmiş olabilir.)Dönüş yolunda Bucak girişinde arabanın motoru sanayiden geçtiğimizi anlamış gibi stop etmişti. O zamanlar cep telefonumuz yoktu tabi. Sanayiden usta getirmiştim. Hararet yapmış fark etmemişsin motor gitmiş, geçmiş olsun demişti. Bizde sağlık olsun diyerek tamir etmesi için aracı ustaya bırakıp otobüsle Antalya’ya dönmüştük. Tamirden sonra aracımızı uzun süre kullanmıştık. Hacı Murattan sonra bütçemizin yettiği kadarıyla Fiat 126 Bis, Serçe, Renault Brodway, araçlarını almıştık. Fiat 126 Bis yeni ve orijinaldi. Küçük olmasına rağmen sevimliydi. Her işimizi görmüştü. İlk 0 km acente arabamız 2000 yılında aldığımız Hyundai Accent olmuştu. Evin önünde park halinde minübüs çarpmıştı. Ters yönde park ettiğim için cezada yemiştik. Hevesim kırılınca satmıştım. Uzun süre araç almadan şantiyedeki Renault Toros, Ford Ranger çift kabin pikap, Renault Clio araçlarla idare etmiştik.2005 model Ford Ranger çift kabin pikabı çok sevmiştik. Düz vites ve dizeldi. Ben ve eşim minyon tipli olduğumuz için bize büyük gelmesine rağmen yüksek araçla seyretmenin zevkine varmıştık. Arkadaşlar abi dışarıdan görünmüyorsun sürücüsüz sanılıyor diye şaka yapmışlardı. Nisan 2017 de 2001 model Ford Fiesta Ghia almıştık. Ekonomik ve seri bir araçtı. Ford Rangerden sonra bize karting- go kart aracı gibi gelmişti. Altını vurmamak için asfalt dışına çıkamaz olmuştuk. Tretuvarlara sürtmekten çizikler oluştuğu için tamponları boyatmak zorunda kalmıştık. Uzun süre severek kullanmıştık. Çocuklarımız iş güç sahibi olup kendi araçlarını almışlardı. Ford Fiesta Ghia bize kalmıştı. Yüksek araçla seyretmekten aldığımız zevki unutamamıştık. Haziran 2021 de 2004 model Suzuki Vitara almıştık. 3 kapılı benzinli, düz vites ve 4x4 takviyeli idi. Stepnesi arka kapıdaydı. Doğu Anadolu turumuzda aracın yüksek olmasının verdiği sürüş ve seyir rahatlığı bizi mutlu etmişti. Uzun yolda hiç yormamıştı. Arka koltuğa hiç ihtiyacımız olmamıştı. Üzerine port bagaj takmıştım fakat aracın yüksek boyumuzun kısa olduğunu hesaba katmayınca sadece piknik sandalyelerimizi koymamıza rağmen kullanım zorluğu yaşamıştık. Arka kapı sayesinde her şeyin elimizin altında olması çok hoşumuza gitmişti. Tarihi ve turistik yerleri gezmek amacıyla tekerlek izi olan her yere girip çıkabilmiştik. Eski model olmaları nedeniyle Suzuki Vitarayı Ocak 2023 te, Ford Fiestayı Nisan 2024 de satmıştık. Yüksek araç sevdamızı devam ettirmiş,bu sefer bagajı büyük olsun düşüncesiyle Şubat 2024 de 6000 km de 2023 model Fiat Egea Cross almıştık. Başlangıçta hoşumuza gitmişti. Ancak her sürüşümüzde bu aracın bize bir numara büyük geldiğini anlamıştık. Resmen sürüş zorluğu yaşamıştım. Ben direksiyonu kollarım gergin ve arkama yaslanarak rahat bir şekilde kullanmaya alışmıştım. Şehir içindeki yol ağızlarında gelen var mı diye direksiyonun üzerine doğru eğilmeye başlamıştım. Sanki aracı ben taşıyormuşum gibi gerilmiş ve yorulmuştum. Ön camı içten silmek istediğimde camın alt kısmına yetişememiştim. Yenil nesil araçlarda uygulanan ön camın bu kadar yatık olmasına alışamamıştım. Bagajın dip kısmına erişebilmek için dizimi kenara dayayıp içine uzanmak zorunda kalmıştım. Bagaj kapağını indirirken tutamağa zıplayarak ulaşamak için oldukça zorlanmıştım. Bir seyahatimizde Oğlum sürerken ben arkaya oturmuştum. Arkaya doğru daha da alçalan tavan ve küçük ebatlı koyu renk camlar beni bunaltmıştı. Kendimi MR cihazına girmiş gibi hissetmiştim. Ben 2004 Vitarayı arıyorum galiba diye düşünmüştüm. Oğullarım kendi araçlarının modellerini yükseltmek için acenteleri gezerken Suzuki Jimny için “Baba bu araç tam size göre gidin bakın ”dediler. Onlara benim bu aracı daha önce trafikte görüp beğendiğimi ve radarıma aldığımı söylemedim. Mayıs 2024 de 0 km 2023 model Suzuki Jimny’i aldık. Yerden yüksek, 3 kapılı, benzinli, otomatik vitesli, AllGrip ve stepnesi arka kapıdaydı. Bize büyük gelen 2023 model Fiat Egea Cross evli olan Büyük Oğlum ‘un oldu. Küçük Oğlum da 2024 model Opel Astra’sını aldı. Böylece hepimizin ihtiyacı harçsız borçsuz bir şekilde karşılanmış oldu. Allah’a şükürler olsun. JİMNY’YE BİNENE KADAR hayatımıza girip bizlere keyifli seyirler yaşatarak anılarımızda yer alan otoların aklımda kalan hikâyelerini Otoclub Türkiye üyeleri ile paylaşmak istedim. Hepinize gönlünüzce keyifli seyirler diliyorum. Selamlar.1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00