Skor Tablosu
Popüler İçerik
08-06-2025 'den beri en çok beğeni alan içerik
-
Tek balatada olduysa kaliper sıkılı kalmış olabilir. Opel marka aracınızda olmuştu ve sonucunda lastik tutuşmuştu. Emre abinin dediği gibi muhakkak hidrolik değişsin. Hidrolik belli bir süre sıcaklığa maruz kaldıktan sonra nem yapar. Nem başka bir ısı altında hidrolikten ayrışır ve sistemde ayrışık su gezmeye başlar. Disk yamuk orası kesin, eğer tornadan sonra belli bir kalınlığın üzerinde kalacaksa torna yapılabilir aksi halde frenleme esnasında çatlama yapar o da kaza ile sonuçlanır. Ben pimrikli birisi olarak frene dair ne varsa değiştirirdim. İlkay abi cevaplamadan yazayım, evet fren pedalı hariç. Geçmiş olsun.4 Puan
-
3 Puan
-
Süratlenince fren yapacaksın işte. Sürekli frende inersen yakarsın. Yavaşlayıp bırakıp soğumasına fırsat vereceksin.3 Puan
-
Uygun bi model alıp 4 ünü yenilemekte bi fikir olabilir. Onun dışında conti cp7 taktım ilaç gibi geldi3 Puan
-
2 Puan
-
Herkese merhaba Kasım ayında 250 bin TL 0 faiz kampanyasıyla konusunu açmadığım bir Seat Arona almıştım Leondan geçiş yapmıştık. 6 ay 10 bin km kullandık. Bir ay kadar önce de tasarımını çok sevdiğim (samuray miğferlerinden ilham alınmış bir ön panjurla makyajlanmış) ama hiç kullanmadığım 2025 Qashqai ye geçiş yaptık 1.3 dig-t mild hybrid xtronic cvt design pack aslında n connecta ya da sky pack paketler daha mantıklı fakat borçlanarak aldığım için ekstra bir 150 bin çıkartamadım giriş paket olmasına rağmen oldukça dolu ama eksikliğini hissettiğim bir kaç özellik de var şimdilik fotolarla devam edeyim2 Puan
-
Arabanın sadece kafası kaymaz. Kaldı ki önden çekişli arabanın kafadan bırakması durumunda toparlaması nispeten daha kolaydır, arkadan kayarsa o yükseklikteki bir aletle işiniz zor. Ben olsam 4 lastik beraber alırdım. Yıllarla lastiklerin kauçuğu çok değişiyor. Bütce olayını anlıyorum ama o araba o dört lastiğin üzerinde gidiyor. Bakım zamanı paranın esirgenmeyeceği tek şey lastik bence. 3 ay sonra olsun ama 4 tane alın. sizin ebatlarda fiyatlarını bilmiyorum ama Michelin Primacy de kötü lastik değil, alternatif olarak bakılabilir.2 Puan
-
O zaman ultra contact alınacak. Yavaş yavaş sonuca gidiyoruz inşallah.2 Puan
-
2 Puan
-
Bazılarını sürekli bir ayağı frende. Arkadan yanaşıp ittiresim geliyor. Sinir oluyorum. 90 lık yol. 100 e kadar git işte. 80 ile direniyorlar. 100 ile dönülebilecek viraja 40 ile giriyorlar.2 Puan
-
Kesinlikle katılıyorum 4 lastik fikrinize. Yalnız aracın arkası kafadan daha çok güven veriyor bana. Şu an için acil olarak 2 lastik öne alıp dediğiniz gibi bir kaç ay sonra aynı seriden 2 tane daha alınabilir. Arabaya ne kadar daha yatırım yaparım bilmiyorum ama aracın çok işi var. Yapılacakları paylaşırım.1 Puan
-
Her araba eskir. Aradaki fark şu, Ali 50 liradan benzin almaya devam eder, şehiriçinde kullanırken 100 km de 500 lira harcar, (hemen itiraz etme google diyor) , ben ortalama kw başına maliyeti 1 lira olan elektrikli arabaya binmeye devam eder aynı yolu 15 liraya giderim. O yağını evde değiştirir yılda 3-5 bin liraya kurtardım diye sevinir, ben sadece binerim. Ali senin araba çöp olacak der, ben o arabanın çöp olmasını görecek kadar yaşayacağımdan bile emin olmaya fırsatım olmadan satar yenisini alıp gene 15 liraya 100 km gitmeye devam ederim. O arada da böyle hacivatla karagöz gibi atışmaya da devam ederiz tabi1 Puan
-
Çok gereksiz bir şekilde kötümsersin bu konuda. Elektriklinin aylık maliyeti evinde üretip arabanı şarj edebildiğin sürece hiçbir zaman petrolün üstüne çıkmaz. Ha onun yatırım maliyeti dersen o başka konu. Ama bugün 45 bin lira maliyetle evinde rüzgardan elektrik üretebiliyorken fiziki şartlar buna izin veriyorsa bunu kullanmamak zenginliğe işaret eder Elektrilinin aylık maliyeti arabasına ve kullanıma göre değişir. Konu sadece elektrik maliyeti değil. Eğer arabayı az kullanıyorsan ve evden şarj etme şansın yoksa güçlü bir elektrikli almak çok rantable değil zaten. O durumda küçük motorlu seçeneklere gitmek daha mantıklı. 160KW bir arabanın yıllık vergisi 14bin lira. Oysa 100kw lık motora sahip bir arabanın MTV si 4 bin lira. Ayda 800 lira devlete veriyorsun zaten. Bunu tüketimle karşılayamıyorsan ve birde sürekli dışarıdan şarj ediyorsan mantığı kalmaz. Elektrikten kazandığını MTV ye verirsin. Araba seçimi (ister petrollü olsun isterse başka bir şey) ihtiyacına karşılık gelmiyorsa her zaman bir lüks. Şöyle düşün, torku ile ilgili eleştiri alan Frontera nın motoru 83 KW. Onu alan 2500 lira yıllık vergi verecek. Benim araba 157 kw olduğu 14700 lira yıllık vergi vereceğim. Oysa 149 kw olmuş olsaydı 10500 lira verecektim. Aradaki 8 kw gücün bence hiçbir anlamı yok. Bunların hepsi yıllık. Malum ikiye bölünüyor. Birde şu var, eğer sineğin yağını hesaplayacaksak zaten araba almayalım.1 Puan
-
ultra contact daha uzun ömürlü ve sert. PC ise daha yumuşak ve ıslak kuru zeminde daha iyi. Özellikle ıslakta ve frenlemede daha iyi. Ama etiketlere bakınca sanki UC ıslakta daha iyi. Ama üretiliş amaçları bu değil. Bir lastik hem uzun ömürlü hem de yağmur suyunu tahliye edip ıslak zeminde nasıl daha iyi tutunacak? iki lastiği karşılaştıran herkes pc daha iyi konforlu ama uc için daha uzun ömürlü ve sessiz demiş1 Puan
-
Ustamıymış, demek buharı gönderemeden turboya vermiş öylemi ha pvc valfinde lastik conta var, o yırtıldıysa daha çok buhar verebilir evet ama o normalde duman yapacak kadar olmaz, yağın düzgünse zaten yağ buharı çok az olur.... Castrolü sevmem, ilk ihtimal hala yağ diyorum, basitten zora gidiş, yağını değiştir, Mobil ESP al bence, kullanmadan önce 1 kez motor iç yıkama yap, daha önce yaptıysan gerek yok, yada her 10 bin km de bir yağ değiştiysen yine gerek yok ama, normalde bu madde sadece motorda yağ çamurlaştıysa yada motor rektefe gödüyse kullanılır, onu dışında her bakımda falan kullanılmaz... yağ orjinal olsun, yetkili bayiden HB yada Amazonun kendi sattığı ürünlerden bulursan yine olur....1 Puan
-
1 Puan
-
Benim önler çok aşınmıştı. Önlere conti aldım. Arkalar kaldı. Birkaç sene sonra öndeki contileri arkaya aldım. 2 tane Yeni michelin aldım ve öne taktım. 2 sene oldu. Şimdi neredeyse eşit aşınmadalar. tamam lastik önemli. Hep isteriz hepsi yeni olsun ama zaman da tasarruf zamanı. Eğer lastik bitmemişse yani 3mm altına düşmemişse, yılı dolmamışsa ve agresif sürüş yoksa bence biten takımı yenileyin.1 Puan
-
zaman daralıyor, yakında kapımı çalacak belli1 Puan
-
e tamam işte. Arkalar az yıpranmış. Ve öne aldık. Yani önler yeni oldu1 Puan
-
Kullanım tipi aynı , sizde sıcaklık daha fazlaymış.. Belki yağdan belki sıcaktan olmus demek.. Biz o sıcaga ulasamadık ?1 Puan
-
Manuel mod yok mu. Bu yoksa eski otomatikse Overdrive on/off tuşu vardır. Bu aktif edilirse son vitese geçmez. Ben inişlerde 4000 deviri geçirmeyecek şekilde vites seçer manuel modda inerim.1 Puan
-
Evet doğrusu bu. Rotasyon yoksa arka lastikler öne direkt geçer, önler ise arkaya çapraz olarak geçer. Yönlü lastikse aynı taraflar ön arka değişim olarak tek seçenek var zaten.1 Puan
-
Ben de süratli kullanmam lakin virajlarda kötü lastik tedirgin ediyor. Ayrıca dur kalklarda yolda geziyor resmen lastik.1 Puan
-
Bendeki 2015 110 luk dsg liydi. Yaz sıcağında Urfa Antep Adana otoyol arasında nurdagi , kömürler , bahce yokusları dahil 140 altına düşmeden sürdügümde yağ biraz eksilirdi. Kışın aynı kullanımda olmazdı ama.1 Puan
-
1 Puan
-
Ayni durumdayiz Pandemi öncesi fiyata pek bakmaz en iyisini alıp geçerdim.Ama artık önce fiyata bakıyoruz. Lastik önemli bir kaç senedir yerli bir markayı denedim fena değildi yağışta kayiyor diyorlar ben dikkatli ve surat yapmayan biriyim kayma yaşamadım.Bu defa Fiyat Performans oranı daha iyi markalari zorlayacağım.1 Puan
-
Şöyle Continental olur Aytaç hocam. Öndeki Pirelli p7leri arkaya takarsam önlere conti takarım. Pirellilerin tarihi biraz eski olmasına rağmen dişleri sağlam. Araç kafadan kaymaya müsait o yüzden önlerde conti alabilirim. Açıkçası bugüne kadar lastik almaya gittiğimde fiyatı uygun ve bu şu markanin fabrikasında üretiliyor denen urunlerden aldım ve birkaç yıl sonra beni uzduler. Bu yüzden biraz pahalı olsun yavaş yavaş gücüm yettikce değiştireyim diyorum. Temmuzda izne çıkacağım yolum uzun yakıt pahali. Sadece git gel 3000 km yapacağım. Ayrıca Denizli'ye gectigimde aracın motor ve mekanik bölümüne sağlam bir bakım yaptıracağım bu yüzden lastiğe ayirabilecegim bütçem bu kadar.1 Puan
-
Fiestada güney kore malı hankook kullanmıştım 5~6 yıl üzmemişti. Forumda @Mehmet Göktürkhoca ve bir kaç arkadaşta önerince enişteme sebep olup aldık. Eniştem sakin araba kullanır önceki nokisnların dişi vardı ama 6 yıl olunca değişti.1 Puan
-
Bu arkadaş iyi bir arkadaş. Ama fotodaki duruşu biraz itici geliyor. "youtuber" havası fazla.1 Puan
-
Nexen 205/55 R16 daha uygun. Düşünülebilir. Ancak kalitesi nedir bu lastiğin Metin hocam? Bir yıl sonra üzmesin bizi.1 Puan
-
Enişteme nexen 215/55r16 internet Erzincan'dan 1000 tl ucuza geldi. https://www.akakce.com/lastik/en-ucuz-nexen-n-blue-hd-plus-215-55-r16-93v-yaz-lastigi-2025-fiyati,1030747540.html1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
"güvenlik önlemi olarak" tezin yanlış. onlar öyle uygun görmüş diyelim. Tek pedal bence çok daha iyi.1 Puan
-
Büyük ihtimalle ? Ben arabayı hiç boşa atmam rampa aşağı inerken farlar+klima+arka cam rezistansı+düşük viteste motor freni aklıma gelen bütün dinamik frenleri kullanırım ?1 Puan
-
1 Puan
-
Pro değil bende ki,normal gt5,telefon samsung,buradaki bir kayış fiyatına temudan 6 adet aldım değişik değişik kullanıyorum.1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
Otoyolun anasını ağlattı o kesim. Cezadan korkan soldan 80'le gitti. Bende bi sağ bi sol yaparak ilerledim. Adına makas atma kondu. Şeridi ihlal edene ceza yazmayan zihniyet kahrolsun1 Puan
-
Bunu yaşamamak için otomatikse vitesi manuele alıp araç hızını artırmadan hızını koruyarak inmek lazım. Sebep araba, disk, balata değildir bence. Bir ihtimal fren merkezi bozuk olup sıkıyor da olabilir. Muhtemelen Sebep yoğun fren kullanımıdır. Frenim patladı diyen kamyonlarda da tam bu oluyor. Balata ısınıyor ve tutmaz oluyor. Söküp bakmak lazım. Ancak duman çıktı diyorsunuz. En azından balataların değişmesi gerekir. Edit; Titreme devam ediyormuş. Ön disklerin değişmesi gerekir.1 Puan
-
Geçmiş olsun iyi ki alev almamış. Yalnızca balata değişimi ile kurtulmaz, diskin ve fren hidroliğinin de değişmesi lazım. Değişim yapılırken kaliper pimleri de kontrol edilirse ve yağlanırsa iyi olur.1 Puan
-
Sen bi al bi hafta kullan sonra bi daha yorum yap. Ben de aynısını söylüyordum. Şimdi “classic tesla” sahibi oldum ???1 Puan
-
Bayram temizliği ve artık yeni yuvasında kapalı garajda Gelecek aşama; buraya bir şarj istasyonu kurulumu ?1 Puan
-
Ceyranla çalışan çamaşır makinelerine selam olsun ? 850 km yol yaptım 220 km daha gider diyor Hız Sabit 118 .klima hiç kapanmaz gırtlak yüklü1 Puan
-
Yurtdışında da böyle konsept farklı diye izin almış olabilirler. Ancak bazı seviyede mağduriyet olabilir. Şu da var periyodik bakım yok belki o nedenle yırtıyordur.1 Puan
-
Bunlar sorun değil ya az yakıyor evet. ilk başlarda merak ediyorsun ölçüyorsun sonra basıyor yürüyorsun. doldur doldur gez.1 Puan
-
bazen absürdlükten yola çıkmak lazım, bence bu öyle bir arıza ki, kumandaya ve marş butonuna yansıyor, yani kumanda açmayınca araba marş almamazlık yapmıyor zira ikisi ayrı şeyler, marş alması için kumanda şartı yok, hatta uzun süre yatarsa kumanda alıcı vericisi kendini kapatır akü boşalmasın diye, anahtarla girip marş yapınca sistem açılır yan, o an ne oluyorsa kumanda yı da marşı da engelliyor, bir üçüncü çalışmayan yer daha bulunur ise çözüm için yardımcı olabilir. mesela kağıyı aç.ınca ekranın açılması iyi , yani beyinlerde veya büyük bir yerde arıza yok gibi. servisten korkmayın bence önce bir yazılım güncelleme yapılsın, arıza özelinde değil zaten yapılsın1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00