Skor Tablosu
Popüler İçerik
25-06-2025 'den beri en çok beğeni alan içerik
-
Bizde genelde soru yok sorun ve çözüm ve altında saçma bir sebep var :S Arabada yaklaşık 7-8 aydır devam eden bir isteksizlik ve çekiş düşüklüğü mevcuttu. Düz yolda 150-160 km hızın üstüne çıkmıyordu. Yokuşlarda kamyonlarla yarışıyorduk. Arabada yaptığım ölçümlerde MAP sensöründe maksimum 140-145 kpa görüyordum yani 0.4 bar basınç var. Olması gerekenden çok düşük. Ancak arabada siyah duman, rölantide bir sorun veya herhangi başka bir şey yoktu. Kışın çok hissetmesem de yazın artık bu iyce dert olmaya başladı. Tabi ben bu süreçte araştırmalarımı yaptım muhtemel olası sebeplere odaklandık ve çareler aradık. Önce Intercooler değiştirdim; Yeni Intercooler daha fazla beygir üretsin diye boyadım; Ancak arabada değişen bişey pek olmadı; Sonra turbodan çıkan kısa hortumun artık biraz gevşediğini düşündüm ve onu değiştirdim. Onu değiştirirken turbonun arkasındaki pozisyon sensörünün kablosu ve soketi de hasarlıydı onu da değiştirdik. Bu arada bu sensörü sökemedim çünkü kaynamış vidaları uğraşmadım söksem onu da değiştirecektim. Turbo selenoid valfini de orjinalle değiştirdim. Ancak değişen hiçbir şey olmadı arabada. Daha sonra hava filtresini bir sökeyim dedim; hava filtresi bu haldeydi. Yıkadım ama geri takmadım yerine geçici olarak normal bir kağıt filtre taktım. Aslında hava filtresinin bu durumu bize az çok sebebi söyleyecekti ama o sırada uyanamadık mevzuya. Hava filtresini değiştirince de bir şey olmadı. Neyse araştırmalara devam ederken vakumdan şüphelendim ve bir vakummetre aldım. Arabanın vakum hattını ölçtüm vakum normal görünüyordu. Herhangi bir kaçak yoktu. Tabi bu sırada turbo hattındaki yağlanmadan sebep pcv valf contasını da değiştirdim. Bu contayı değiştirince arabanın tepkiler biraz değişti. Yani kötü oldu diyemem ama iyi de olmadı ama biraz garipleşti. Aslında bilen birisi bunu görünce de hatayı anlamalıydı ama işte bizde pek o şey yok. Bu arada yapay zekayı da sık sık kullandık ama o da sebebi net söylemedi bir türlü :S Tabi bu süreçte turbo borularını pompa ile basınçla kontrol ettim herhangi bir kaçak yoktu. Sadece hava emiş ile turbo arasında bir kaçak vardı ama onu çok şey etmedim :S Velhasıl artık dedim herhalde turbo gidik. Sonra bir arkadaşın mk4 ünü sürdüm araba gaza dokundunmu uçuyor. Onun turbo değerlerine baktım olması gerektiği gibi 240 kpa görünüyor. Bizde 140 çıkıyor. Bu beni iyce dellendirdi sürdüm arabayı hemen turbocuya. Abi dedim böyle böyle o da kem dedim küm dedi bişey diyemedi. Yahu aslında en iyi onun bilmesi gerekiyor. Neyse kendisine duman kaçak testi yaptırdım. Arabanın motor arka kısmından duman çıkışı oldu. Burada dedi bir turbo hava emişi var bir de altta turbo çıkışı var dedi. Ama görünmediği için tam yerini söyleyemedi. Peki dedim emiş de kaçak varsa ne olur arabada çok etkiler mi? Dediki MAF sensörünü yanıltır hatalı veri ölçer. Aha o sırada benim kafada ışık yandı zaten. Dedim o zaman ben bunun fişini çekeyim sensörün araba varsayılan ayarlara göre gitsin, o da dediki bazı arabalarda işe yarar bazılarında yaramaz. Turbocudan çıkınca çektim MAF sensörünün fişini. Araba bu sefer hepten kesildi yani hiç gitmemeye başladı aha dedim olay burada :S Hemen arkadaşın arabadan MAP ve MAF sensörlerini ikisini birden söktüm benimkine taktım. 140 kpa basan araba bu sefer 200 kpa basmaya başladı. MAP sensörünü geri taktık gene aynı. MAF sensörünü takınca araba gene bozuldu. Yani hata MAF sensörünün yanlış ölçüm yapmasıymış. Sensörün soketi resimdeki gibi olması lazım; Bende bu kırmızı kaide bölümü yok. Sensör direk soketin içindeki yerlere giriyor. Bu da sensörü sıkı sıkı tutmuyor ölçüm hatasına sebep veriyor. Soketi değiştirmedim sadece kontak spreyiyle temizledim. Araba bu sefer 170-175 kpa basınç üretmeye başladı. Şimdi soketi değiştireceğim. Düzelmezse sensörü temizlerim iyice gene düzelmezse yeni sensör takarız. Ayrıca o duman kaçışına da bakacağım o ekstra bir durum. Özetle MAF sensörü hatalı ölçüm yapıyorsa yani giren havayı yanlış belirtiyorsa, araba da yakıtı ve basıncı ona göre ayarlıyor veya ayarlamıyor. Bi soket yüzünden baya uğraştık ama çok şey öğrendik :S Bu arada bu arıza arabadaki elektriksel sanırım 4. arıza falan yani bu arabanın elektrik tesisatını yapan firmanın yatacak yeri yok söyleyeyim.10 Puan
-
Ali iyi ki yakın değiliz seni günde 4 posta döverdim gerekli veya gereksiz bizi ilgilendirmez canı istedi aldı canı istedi sattı emmi nin bolu da yayla evimi varda 4x4 e biniyor10 Puan
-
10 Puan
-
8 Puan
-
Yazılım chip tuning atılıyormu burda performans artışı için, bi arkadaş soruyor da8 Puan
-
7 Puan
-
Bursa/Kestel/Kazancı Köyü Göleti ve Ormanı & Uludağ Sırtları 01.06.2025 İznik Gölü 08.06.2025 İnegöl Kurşunlu Köyü Çilek Hasat Toplama (Avuç içini dolduran Çilek) 22.06.20256 Puan
-
6 Puan
-
5 Puan
-
Abiii. Valla zamanlama harika 2 gündür penil protezlerle ve penis estetiği ile ilgili bir kursda eğitmen olarak davetli idim. Yeni girebildim foruma. Zamanlama çok manidar olmuş. Abi mini onarım bize yakışmaz benim merkezde maxi ultra maxi ne varsa olmalı . Cenkcim mesleki deformasyon. Şükür olsun. Seviyorum işimle dalga geçmeyi ve dalga geçilmesini Doğancım eğriyi düzeltiyoruz doğruyu da eğriltiyoruz. Bazıları eğri seviyor, Tırtıklı seven var vs vs. Yanlış anlaşılma olmasın kaporta. Ah be abim . Bu müdavimler de olmasa demi5 Puan
-
5 Puan
-
4 Puan
-
4 Puan
-
4x4 denince nedense akla ilk offroad geliyor, dağ tepe vs. Oysa aynı zamanda güzel bir yol tutuşu da sağlar 4x4 ler. Virajda korkmadan gazlanabilir vs. audi a4-6 quattrolar, mercedes c-e 4 maticler vs dağ tepe mi tırmanıyor acaba?4 Puan
-
mavi boyasan düzelirdi maf ölçümünü grafiğe alığ yap, azar azar gaza basarken çizgi stabil mi? dalgalı mı? değer şimdilik önemsiz. dalgalı ise tesisat veya mafın içi, düz ise maf gidik. temizleme ile kurtulmaz değişir. giren hava kütlesini az okursa, turbo basıncıını azlatıyor, duman da yapmaz çekiş düşüyor. bir de bunların turboda n75 valfi galiba gövdeye mi gömülüydü öyle bir şey vardı, onun soketlerine de ayrıca bakmalı sıcak tarafta kalıyor, focusta soğukta hiç değilse4 Puan
-
4 Puan
-
4 Puan
-
4 Puan
-
Öncelikle geçmiş olsun. Elektrik tesisatının ana hattını, tam benim vida attığım yere denk getirmişti bu adamlar, 2 yıl önce 10 bin e mal olmuştu bana3 Puan
-
bir takim iyilestirme calismalari duz ayna yerine tesisati hazir durumda olan karartmali ayna ve yagmur/far sensörü. ayrica sensoru kapatan buyuk kapak parcalarimiz hazir. geriye yerlerine takip ecu dan aktif etmek kaliyor ?3 Puan
-
3 Puan
-
Benim scorpioda yaşadığım gaz kelebek sensörüne benzemiş. Bende rampada kamyonlarla yarışırdım. Sonra tesadüfen elim oraya gitti. Sonra araba uçmaya başladı. O arabanında elektrik tesisatını yapan firmanın yatacak yeri yok. Rezillik diz boyu.3 Puan
-
3 Puan
-
Ben el atıcam yakında. Sahiplendirelim dedik, sezerciğin fıstığına yapılam muameleyi yapıyor arabaya ? Mustafa böyle görmek istiyoruz aracı ;3 Puan
-
togg kışı geçirir ama yediği ayazı unutmaz yiğenem. :P müthiş ciddi bir kredi olsa alınır. yoksa arab afilan almaya gerek yok. ben sadece peşin fiyatına taksitli şeyler alıp enflasyona ezdiriyorum.3 Puan
-
3 Puan
-
3 Puan
-
3 Puan
-
3 Puan
-
3 Puan
-
2 Puan
-
Araba bu yaw alırsın, kullanır satarsın başka alırsın onu da satarsın falan filan. Çok da şeetmeye gerek yok bence. He aileden miras kalma falandır, ona OK. Birbirinizi kırmayın kıytırık mevzudan. Ya da kırın bana ne di mi2 Puan
-
2 Puan
-
2 Puan
-
Abi gösterdiğin vidaya benzer bi vidayı göz kararı seçtim taktım oldu teşekkürler.2 Puan
-
Pek bi işi kalmadı.. arka sunroof perdesini de yaptım.. Satabilirim Sadece lastikleri değişmedim... Onu da Emin'i her virajda anmak için değişmiyorum.. Aramız soğumasın2 Puan
-
2 Puan
-
el artıyorum sen yengeyi yazlığa bırak biz beraber gidek radara çıakrız2 Puan
-
Konu göçük olunca herkesin dili çözülmüş Ne kadar göçüğümüze düşkün bir milletiz.2 Puan
-
2 Puan
-
3 ayaklıdır filo arabası işi, parayı finansçı öder, sev idaryi sorumlusu yapar, bir başkası da kullanır. kullanlar da aynı arabayı 2-3-4- kişi bile kullanabilir, iş kullanıcı da biter, hiçbir 2-3-4- lü kullanıcı 8 saat şarjı beklmez, paylaşmaz birbiri üstüne atar, altta kavga çıkarsa sorumlu rahat etmez, sorumlu rahat etmez ise finansçının hayatı zehir olur, fifansçı da kendi parasını harcamadığı için durduk yere dert sahibi olmak istemez, gelsin turbo benzinliye çıkar bu yolun sonu2 Puan
-
Kiralık egea 1,4 aracım yolda geximip beni tedirgin ediyordu. Sabah lastik havalarına baktım üçü 34, sol ön 18 psi hepsini 29 yapınca sorun gitti.2 Puan
-
2 Puan
-
2 Puan
-
2 Puan
-
Hiç temizlemem abi. Durumuna göre bakar elime yağ bulaşmayacak vaziyete gelmeye yakın basarım motor yağını, fazlasını bezle siler heryerine yediririm mis olur. O yapışkan sprey yağlar zincir ölsün diye tasarlanmış resmen. Tozu alır yapış yapış toz muhteviyatlı macuna döner. Ye babam ye zinciri sonra. Ne zamandır temizlemeden zincir kullanıyorum dersen 25 senedir. Öncesi de olurdu da scooterdi onlar. Doğrusu bu değilse bile hiçbirşey olmuyor ve sürekli gaz yağı ve o pahalı spreylerle takılan tüm arkadaşlarımdan minimum 2x yol yaptı her zincirim.2 Puan
-
Aracımın Meksika değil Japonya üretim ve montaj olduğunu öğrendim ve Made in Japan çıkartması ile bu bilgiyi kutladım. Bir de güzelce wax üstüne seramik ile parlattık.2 Puan
-
Kesinlikle sarı ışık. Benim evimde akşam 6-7’den sonra misafir yoksa beyaz spot lambaları kapanır sadece sıcak renklerde sarı ışık kullanılır. Hatta çalışma odam bile sarı ışık. Sanılanın aksine uyku getirmiyor gözlerim yorulmadan sakin sakin çalışabiliyorum.2 Puan
-
Beyaz led kullanıyorum fakat Işık direkt göze gelmiyor, beyaz fanus içinden tavana ve etrafa yansıyor. Banyo ve wc hariç bütün mekanlarda gayet iyi. Mutfakta farklı bir led ampül var kırık beyaz gibi.2 Puan
-
2 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00